Справа № 522/9344/20
Провадження № 3/522/5633/20
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 серпня 2020 року Приморський районний суд м. Одеси:
під головуванням судді Єршової Л.С.,
за участю секретаря судового засідання Радзімовської Р.О.,
прокурора Острик О.В.,
особи, що притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1
розглянувши матеріали, направлені з Управління стратегічних розслідувань в Одеській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянку України, яка працює головним бухгалтером ДП Український науково-дослідний інститут медицини транспорту МОЗ України , зареєстрована та фактично проживає за адресою: АДРЕСА_1 , за ч. 1 ст. 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення,
ВСТАНОВИВ:
До Приморського районного суду м. Одеси з Управління стратегічних розслідувань в Одеській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України надійшли протоколи та додані до них матеріали відносно ОСОБА_1 про вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1ст.172-6 КУпАП.
Постановою суду від 01 липня 2020 року об`єднано провадження про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за ч. 1 ст. 172-6 КУпАП , за наступними справами:
справа №522/9344/20, провадження №3/522/5633/20;
справа №522/9344/20, провадження №3/522/5634/20;
справа №522/9344/20, провадження №3/522/5635/20.
Після об`єднання справ, присвоєно об`єднаній справі про адміністративне правопорушення ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за ч. 1 ст.172-6 КУпАП єдиний унікальний номер справи №522/9344/20, провадження №3/522/5633/20.
Відповідно до протоколів № 238/2020 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією від 11.06.2020 року, № 239/2020 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією від 11.06.2020 року та № 240/2020 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією від 11.06.2020 року, головний бухгалтер ДП Український науково-дослідний інститут медицини транспорту МОЗ України ОСОБА_1 , будучи посадовою особою юридичної особи публічного права, яка прирівнюється до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, тобто суб`єктом на якого поширюються дії Закону України Про запобігання корупції , не своєчасно 29.05.2020 року, без поважних причин, подала шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави та місцевого самоврядування, відповідно за 2016, 2017 та за 2018 роки, чим порушила вимоги ч. 1 ст. 45 Закону України Про запобігання корупції та вчинила правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч. 1 ст. 172-6 КУпАП, а саме несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
У судовому засіданні ОСОБА_1 свою вину у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.172-6 КУпАП, визнала, пояснила, що не знала про необхідність подання щорічної декларації.
Прокурор Острик О.В. обставини, викладені у протоколах про вчинення адміністративного правопорушення, підтримала, зазначивши про наявність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП, але враховуючи, що ОСОБА_1 раніше до адміністративної відповідальності не притягувалася вважає за можливе призначити їй мінімальне адміністративне стягнення, передбачене ч. 1 ст. 172-6 КУпАП.
Заслухавши пояснення учасників судового розгляду, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази та надавши їм оцінку, суд вважає, що в діях ОСОБА_1 є склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП.
Згідно із ч.1 ст.9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Відповідно до ч.1 ст.172-6 КУпАП, особи притягаються до адміністративної відповідальності за несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
Відповідно до Роз`яснення НАЗК, (затвердженого Рішенням НАЗК від 11 серпня 2016 року № 3, із змінами та доповненнями внесеними рішеннями НАЗК від 06.09.2016 р. № 18, від 30.09.2016 р. № 57, від 03.11.2016 р. № 106, від 13.01.2017 р. № 24, від 22.02.2017 р. № 59, від 16.03.2017 р. № 85, від 29.06.2017 р. № 250, від 13.10.2017 р. № 902, від 02.02.2018 р. № 118, від 21.12.2018 р. № 3126, від 29.12.2018 р. № 3222, від 29.12.2018 р. № 3225, від 08.02.2019 р. № 368), по питанню № 3, щодо визначення суб`єктів декларування, передбачених підпунктом а пункту 2 частини першої статті 3 Закону України Про запобігання корупції щодо посадових осіб юридичних осіб публічного права, згідно статті 81 Цивільного кодексу України, юридична особа публічного права створюється розпорядчим актом Президента України, органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування.
Відповідно до статей 167 та 169 Цивільного кодексу України, держава та територіальні громади можуть створювати юридичні особи публічного права (держанні підприємства, комунальні підприємства тощо) у випадках та в порядку, встановлених Конституцією України та законом. Таким чином, державні та комунальні підприємства та інші юридичні особи, які створені розпорядчим актом Президента України, органу державної влади або органу місцевого самоврядування, є юридичними особами публічного права.
Згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, організаційно-правова форма Державного підприємства Український науково-дослідний інститут медицини транспорту МОЗ України (код 01898233, юридична адреса: м. Одеса, вул. Канатна, 92) - державне підприємство, та його засновником є центральний орган виконавчої влади - Міністерство охорони здоров`я України.
Таким чином, за вище вказаними ознаками, Державне підприємство Український науково-дослідний інститут медицини транспорту МОЗ України - є юридичною особою публічного права.
Посадові особи таких підприємств (інших юридичних осіб) є суб`єктами декларування, на яких поширюються дія розділу VII ( Фінансовий контроль ) Закону з урахуванням особливостей, визначених частиною 5 статті 45 Закону. Згідно із пунктом 3 Роз`яснення щодо застосування окремих положень Закону України Про запобігання корупції стосовно заходів фінансового контролю , у цілях визначення суб`єктів, на яких поширюється дія Закону, під посадовими особами юридичних осіб публічного права (відповідно до підпункту а пункту 2 частини першої статті 3 Закону) слід розуміти працівників юридичних осіб публічного права, які наділені посадовими повноваженнями здійснювати організаційно-розпорядчі чи адміністративно-господарські функції. Визначальним при цьому є обсяг функцій (обов`язків) відповідного працівника.
Згідно Роз`яснення НАЗК щодо застосування окремих положень Закону України Про запобігання корупції стосовно заходів фінансового контролю, затвердженого Рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 11 серпня 2016 р. № 3 (із змінами, внесеними рішеннями Національного агентства від 06.09.2016 року № 18 та від 30.09.2016 року № 57, Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 15 липня 2016 р. за № 959/29089), по питанню № 3, адміністративно-господарські функції (обов`язки) - це обов`язки з управління або розпорядження державним, комунальним майном (установлення порядку його зберігання, переробки, реалізації забезпечення контролю за цими операціями тощо). Такі повноваження в тому чи іншому обсязі є у начальників планово-господарських, постачальницьких, фінансових відділів і служб, завідуючих складами, магазинами, майстернями, ательє, їх заступників, керівників відділів підприємств, відомчих ревізорів та контролерів тощо.
Водночас при визначенні посадових осіб державних чи комунальних підприємств слід враховувати також положення Господарського кодексу України. Відповідно до частини третьої статті 65 Господарського кодексу, керівник підприємства, головний бухгалтер, члени наглядової ради (у разі її утворення), виконавчого органу та інших органів управління підприємства відповідно до статуту є посадовими особами цього підприємства. Статутом підприємства посадовими особами можуть бути визнані й інші особи.
Враховуючи вищевикладене, суб`єктами декларування у державному чи комунальному підприємстві є керівник цього підприємства, його головний бухгалтер, члени наглядової ради (у разі її утворення), члени виконавчого та інших органів управління підприємства, інші посадові особи передбачені його статутом, а також працівники, які наділені повноваженнями здійснювати організаційно-розпорядчі чи адміністративно-господарські функції.
Відповідно до п. 1.2 посадової інструкції, посада ОСОБА_1 , як головного бухгалтера Державного підприємства Український науково-дослідний інститут медицини транспорту МОЗ України визначена штатним розкладом інституту та відноситься до професійної групи керівники .
Відповідно до п. 1.4 посадової інструкції, ОСОБА_1 , як головний бухгалтер, у своїй діяльності керується Конституцією та Законами України, наказами та рішеннями Міністерства охорони здоров`я України, статутом Державного підприємства Український науково-дослідний інститут медицини транспорту МОЗ України , іншими нормативними документами, затвердженими в установленому порядку.
Виходячи із обсягів функцій, посадової інструкції, ОСОБА_1 , як головний бухгалтер Державного підприємства Український науково-дослідний інститут медицини транспорту МОЗ України наділена адміністративно-господарськими функціями (обов`язками), щодо управління державним майном - підприємства, що належить на праві державної власності ДП Український науково-дослідний інститут медицини транспорту МОЗ України . Ознакою наявності у головного бухгалтера ОСОБА_1 організаційно-розпорядчих функцій (обов`язків), є її обов`язки, щодо здійснення керівництва та контролю працівників бухгалтерії, розподілення між ними посадових завдань та обов`язків.
Враховуючи вищевказане, головний бухгалтер Державного підприємства Український науково-дослідний інститут медицини транспорту МОЗ України ОСОБА_1 є посадовою особою юридичної особи публічного права, яка прирівнюється до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування відповідно до підпункту а п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону України Про запобігання корупції , та на неї поширюється дія цього Закону, і вона є суб`єктом декларування та відповідальності за вчинення правопорушення пов`язаного з корупцією і зобов`язана виконувати вимоги ст. 45 Закону України Про запобігання корупції .
Відповідно до ч. 1 ст. 45 Закону України Про запобігання корупції особи, зазначені у пункті 1, підпунктах а і в пункту 2, пункті 5 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі - декларація), за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.
На виконання вище зазначених вимог законодавства ОСОБА_1 була зобов`язана подати щорічну електронну декларацію за 2016 рік не пізніше 31.03.2017 року, за 2017 рік не пізніше 31.03.2018 року, за 2018 рік не пізніше 31.03.2019 року.
З інформаційно-телекомунікаційної системи Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування стало відомо, що ОСОБА_1 подала щорічну декларацію особи уповноваженої на виконання функцій держави та місцевого самоврядування за 2016, 2017 та 2018 рік лише 29.05.2020 року.
Вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення передбаченого ч.1 ст.172-6 КУпАП підтверджується матеріалами справи, а саме: протоколами № 238/2020 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією від 11.06.2020 року, № 239/2020 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією від 11.06.2020 року та № 240/2020 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією від 11.06.2020 року, рапортом від 11.06.2020 року, письмовими поясненнями ОСОБА_1 від 18.05.2020 року, наказом Державного підприємства Український науково-дослідний інститут медицини транспорту МОЗ України № 64-к від 24.09.2007 року про призначення ОСОБА_1 головним бухгалтером, Статутом Державного підприємства Український науково-дослідний інститут медицини транспорту МОЗ України , затвердженим Наказом Міністерства охорони здоров`я України 26.07.2013 року, посадовою інструкцією головного бухгалтера Лужанської С.І., витягом з Єдиного державного реєстру декларацій стосовно ОСОБА_1 .
Відповідно до санкції ч. 1 ст. 172-6 КУпАП вказане правопорушення тягне за собою накладення штрафу від п`ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Вирішуючи питання про вид і розмір адміністративного стягнення, суддя враховує характер вчиненого правопорушення, особу порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують та обтяжують відповідальність.
Відповідно до ст. 34 КУпАП обставиною, що пом`якшує відповідальність правопорушника є його щире розкаяння.
Обтяжуючих відповідальність обставин, передбачених ст. 35 КУпАП, не встановлено.
Враховуючи те, що адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується для виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, з метою дотримання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами, суд дійшов до висновку, що необхідним та достатнім є вид адміністративного стягнення у вигляді накладення штрафу.
Керуючись ч. 1 ст. 172-6, ст. ст. 9, 24, 33, 34, 35, 38, 221, 283, 284, 285 КУпАП,
ПОСТАНОВИВ:
Визнати ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянку України, яка працює головним бухгалтером ДП Український науково-дослідний інститут медицини транспорту МОЗ України , зареєстрована та фактично проживає за адресою: АДРЕСА_1 , винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Накласти на ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянку України, яка працює головним бухгалтером ДП Український науково-дослідний інститут медицини транспорту МОЗ України , зареєстрована та фактично проживає за адресою: АДРЕСА_1 , адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 850 гривень 00 копійок.
На підставі п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону України Про судовий збір стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, яка працює головним бухгалтером ДП Український науково-дослідний інститут медицини транспорту МОЗ України , зареєстрована та фактично проживає за адресою: АДРЕСА_1 , судові витрати на користь держави в сумі 420 гривень 40 копійок.
Штраф має бути сплачений не пізніш як через 15 днів з дня вручення постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження такої постанови-не пізніш як через 15 днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.
Відповідно до ст. 308 КУпАП України у разі несплати штрафу у строк постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до відділу державної виконавчої служби. У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується подвійний розмір штрафу, а також витрати на облік вчиненого правопорушення.
Строк пред`явлення постанови до виконання 3 (три) місяці згідно Закону України Про виконавче провадження .
Постанова по справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови шляхом подання апеляційної скарги до Одеського апеляційного суду.
Суддя Л. С. Єршова
Суд | Приморський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 06.08.2020 |
Оприлюднено | 11.08.2020 |
Номер документу | 90864310 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Приморський районний суд м.Одеси
Єршова Л. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні