ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
61064, м.Харків, вул.Володарськ ого, 46 (1 корпус)
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 січня 2010 р. Справа № 2-а-21893/08
Колегія суддів Харківськ ого апеляційного адміністра тивного суду у складі
Головуючого судді:
Суддів: Зеленського В.В. , Ка тунова В.В.
розглянувши в порядку пис ьмового провадження у приміщ енні Харківського апеляційн ого адміністративного суду а дміністративну справу за ап еляційною скаргою Управлін ня Пенсійного фонду України в Балаклійському районі Харк івської області на постанову Харківський окружний адмін істративний суд від 27.03.2009р. по справі № 2-а-21893/08
за позовом ОСОБА_1
до Управління Пенсійно го фонду України в Балаклійс ькому районі Харківської обл асті
про перерахунок соціаль ної допомоги (Дітям ВійниЇ,
ВСТАНОВИЛА:
Постановою Харківський окружний адміністративний с уд від 27.03.2009 року частково задов олено позов ОСОБА_1. Визна но бездіяльність Управління Пенсійного фонду України в Б алаклійському районі Харків ської області протиправною. Зобов' язано відповідача зд ійснити перерахунок пенсії п озивачу з підвищенням її на 30 % мінімальної пенсії за віком з розміру, встановленого ч. 1 с т. 28 Закону України «Про загал ьнообов' язкове державне пе нсійне страхування»та прове сти відповідні виплати за 2007 р ік за період з 09 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року.. В іншій частин і позовних вимог відмовлено.
Відповідач, не погодившись з постановою суду першої інс танції, подав апеляційну ска ргу, в якій просить суд апеляц ійної інстанції оскаржувану постанову скасувати та прий няти нове рішення, яким відмо вити в задоволенні позовних вимог.
В обґрунтування вимог апел яційної скарги відповідач по силається на неврегульовані сть на законодавчому рівні п орядку виплати допомоги особ ам, які мають статус «дитина в ійни», прийняття оскаржувано ї постанови з порушенням нор м бюджетного законодавства У країни, приписів ст.28 Закону У країни „Про загальнообов' я зкове державне пенсійне стра хування” та ст.ст. 99, 100 КАС Украї ни, що призвело до неправильн ого вирішення справи.
Колегія суддів, заслухавши суддю доповідача, перевірив ши рішення суду першої інста нції та доводи апеляційної с карги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволе нню, з наступних підстав.
Судом першої інстанції вст ановлено, що позивач має стат ус дитини війни та відповідн о до ст.6 Закону України „Про с оціальний захист дітей війни ” має право на отримання держ авної соціальної підтримки, а саме підвищення до пенсії в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком.
Приймаючи рішення про час ткове задоволення позову, су д першої інстанції виходив з наявності у позивача права н а отримання, а у відповідача о бов' язку щодо здійснення по зивачу доплати до пенсії, від повідно до приписів ст.6 Закон у України „Про соціальний за хист дітей війни”, з 09.07.2007 року п о 31.12.2007 рік. При цьому, зазначені висновки суду ґрунтувались на рішенні Конституційного С уду України від 09.07.2007 за №6-рп\2007 р оку, якими визнано неконстит уційними положення п.12 ст. 71 Зак ону України „Про Державний б юджет України”.
Колегія суддів погоджуєть ся із зазначеними висновками суду, виходячи з наступного.
Відповідно до ст. 6 Закону Ук раїни «Про соціальний захист дітей війни», дітям війни пен сії або щомісячне довічне гр ошове утримання чи державна соціальна допомога, що випла чується замість пенсії, підв ищуються на 30 відсотків мінім альної пенсії за віком.
Згідно ст. 7 Закону України « Про соціальний захист дітей війни», фінансове забезпечен ня державних соціальних гара нтій, передбачених цим Закон ом, здійснюється за рахунок к оштів Державного бюджету Укр аїни.
Виходячи з приписів ч.2 ст.152 К онституції України та дати у хвалення рішень Конституцій ним Судом України, колегія су ддів погоджується з висновка ми суду, щодо наявності у відп овідача обов' язку нарахову вати та сплачувати позивачу доплату до пенсії, передбаче ну ст.6 Закону України „Про соц іальний захист дітей війни”, з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року, оскільк и з моменту ухвалення Консти туційним Судом України рішен ня щодо неконституційності п ункту 12 статті 71 Закону Україн и „Про Державний бюджет Укра їни”, ця норма втратила чинні сть, а тому не підлягала засто суванню.
Щодо доводів апеляційної скарги про необґрунтоване з астосування до спірних право відносин ст.28 Закону України „ Про загальнообов' язкове де ржавне пенсійне страхування ”, колегія суддів зазначає на ступне.
За чинним законодавством р озмір мінімальної пенсії за віком визначається лише за п равилами, передбаченими ст.28 З акону України „Про загальноо бов' язкове державне пенсій не страхування”, іншого норм ативно-правового акта, який б и визначав цей розмір або вст ановлював інший розмір, нема є.
З огляду на викладене, колег ія суддів, вважає, що суд першо ї інстанції обґрунтовано не взяв до уваги положення ч.3 ст. 28 зазначеного Закону, з якої в ипливає, що мінімальний розм ір пенсії за віком, встановле ний абзацом 1 частини 1 цієї ст атті, застосовується виключн о для визначення розмірів пе нсії, призначених згідно з ци м Законом, оскільки наявніст ь такої норми та відсутність іншого мінімального розміру пенсії за віком не є підставо ю для відмови в реалізації по зивачем конституційної гара нтії, встановленої ст.46 Консти туції України та права на отр имання доплати до пенсії, пер едбаченої ст.6 Закону України „Про соціальний захист діте й війни”.
Крім того, колегія суддів, в важає безпідставним посилан ня відповідача на відсутніст ь механізму та коштів щодо за безпечення виплат зазначено ї доплати до пенсії, оскільки органи державної влади не мо жуть посилатися на відсутніс ть механізму та коштів, як на п ідставу невиконання своїх зо бов' язань, які встановлені ст.46 Конституції України та за значеною нормою Закону.
Колегія суддів також відхи ляє доводи відповідача щодо не визначеності на законодав чому рівні питання відносно органу на який покладено обо в' язок здійснення виплат пі двищення до пенсії особам, як і мають статус дитини війни.
Пенсійний фонд України діє у відповідності Положення „ Про Пенсійний фонд України” і здійснює свої повноваження на підставі п.15 зазначеного п оложення через створені в ус тановленому порядку його тер иторіальні управління. Відпо відно до Закону України „Про загальнообов' язкове держа вне пенсійне страхування” рі шення про призначення та пер ерахунок пенсій приймаються районними управліннями Пенс ійного фонду України за місц ем проживання пенсіонерів. Т аким чином, суд дійшов обґрун тованого висновку, що обов' язок по нарахуванню та випла ті доплати до пенсії позивач а, передбаченої ст.6 Закону Укр аїни „Про соціальний захист дітей війни” покладено саме на управління пенсійного фон ду України за місцем прожива ння позивача.
Враховуючи, що держава взял а на себе обов' язок щодо вип лати позивачу 30% доплати до пе нсії та поклала виконання ць ого обов' язку на центральн ий орган виконавчої влади - Пенсійний фонд України, який діє через свої місцеві орган и, що входять в систему його ор ганів, але вони не вчинили жод ної дії для нарахування цих к оштів та їх виплати, колегія с уддів вважає, що вони не викон али своїх повноважень без по важних причини.
Колегія суддів, звертає ува гу, що відповідно до приписів ч.2 ст.87 Закону України «Про пен сійне забезпечення»суми пен сії, не одержані своєчасно з в ини органу, що призначає або в иплачує пенсію, виплачуються за минулий час без обмеження будь-яким строком.
Таким чином, на не отримані позивачем суми доплати до пе нсії строки звернення до суд у не розповсюджуються.
Крім того, колегія суддів вв ажає, що суд першої інстанції правомірно не застосував ст .99, 100 КАС України, враховуючи по хилий вік позивача та його не обізнаність в змінах законод авства.
Виходячи з наведеного, коле гія суддів дійшла висновку, щ о рішення суду першої інстан ції є законним та обґрунтова ним, а тому не вбачає підстав д ля його скасування. Доводи ап еляційної скарги висновків с уду не спростовують.
Керуючись ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 209, 25 4 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу Управ ління Пенсійного фонду Украї ни в Балаклійському районі Х арківської області залишити без задоволення.
Постанову Харківський окр ужний адміністративний суд в ід 27.03.2009р. по справі № 2-а-21893/08 зали шити без змін.
Ухвала набирає законної си ли з моменту її проголошення та може бути оскаржена у каса ційному порядку протягом міс яця шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищ ого адміністративного суду У країни.
Головуючий суддя (підпис) Дюкарєва С.В.
Судді (підпис)
(підпис) Зеленський В.В.
Ка тунов В.В.
ЗГІДНО З ОРИГІНАЛОМ: Дюкарєва С.В.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.01.2010 |
Оприлюднено | 07.07.2010 |
Номер документу | 9086723 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Дюкарєва С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні