ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22.07.2020Справа № 916/1886/19
За позовом Міністерства оборони України
до Одеської міської ради
треті особи 1. Квартирно-експлуатаційний відділ м. Одеси, 2. Військова частина НОМЕР_1 м. Одеси, 3. Департамент комунальної власності Одеської міської ради, 4. Комунальне підприємство Міське капітальне будівництво м. Одеси, 5. Військова частина НОМЕР_2 м. Одеси, 6. Кабінет Міністрів України
за участю Офісу Генерального прокурора
про визнання незаконним і скасування рішення та реєстраційної дії,
Суддя Паламар П.І.
Секретар судового засідання Радецька Ю.О.
Представники:
від позивача: Добров Ю.І., Сергієнко В.О.,
від відповідача: не з`явився,
від третіх осіб: 1. не з`явився, 2. Ковкун В.О., 3. не з`явився, 4. не з`явився, 5. Буяк Б.С.,
6. Заінчковський Д.А.
від прокуратури: ШекшеєваВ.С.
СУТЬ СПОРУ :
у липні 2019 року Міністерство оборони України звернулося з указаним позовом в господарський суд Одеської області.
Ухвалою господарського суду Одеської області від 12 вересня 2019 р. справу передано за підсудністю до господарського суду міста Києва.
Позивач зазначав, що з часу заснування наприкінці 1940 років аеродрому Шкільний йому на підставі рішення звуженого виконкому Одеської міської ради депутатів трудящих № 021 від 10 грудня 1948 р., рішення виконкому Обласної ради депутатів трудящих № 1909с від 13 жовтня 1950 р., розпорядження Ради Міністрів УРСР № 445-013рс від 14 квітня 1951 р. належить земельна ділянка площею 295,25 га по проспекту Небесної Сотні (проспект Маршала Жукова) у м. Одесі.
Правовий статус цих земель є державна власність для потреб оборони.
Рішенням Одеської міської ради № 2355-VII від 26 липня 2017 р. частину указаної земельної ділянки, а саме земельну ділянку площею 17 га, якій присвоєно адресу м. Одеса, вул. Інглезі біля будинку номер 11/7 (вул. 25-ї Чапаєвської дивізії, біля будинку № 11/7) надано у постійне користування Комунальному підприємству Міське капітальне будівництво.
Посилаючись на те, що відповідач не є органом, уповноваженим розпоряджатись державними землями оборони, це рішення є неправомірним та порушує його права як державного органу, уповноваженого на управління об`єктами державної власності, позивач на підставі ст.ст. 387, 388, 393 ЦК України, ст.ст. 116, 117 Земельного кодексу України просив позов задовольнити, визнати незаконним та скасувати вищевказане рішення Одеської міської ради № 2355-VII від 26 липня 2017 р. Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, площею 17 га (кадастровий номер 5110136900:51:002:0030), за адресою: м. Одеса, вул. Інглезі біля будинку номер 11/7 (вул. 25-ї Чапаєвської дивізії, біля будинку номер 11/7), та надання її у постійне користування Комунальному підприємству Міське капітальне будівництво, скасувати реєстрацію в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно відомостей про реєстрацію права комунальної власності на вищевказану земельну ділянку за територіальною громадою м. Одеса в особі Одеської міської ради, та про право постійного користування за Комунальним підприємством Міське капітальне будівництво на земельну ділянку площею 17 га (кадастровий номер 5110136900:51:002:0030) за адресою: м. Одеса, вул. Інглезі, 11-Ж.
Також просив покласти на відповідача понесені ним витрати з оплати судового збору.
У судовому засіданні представник позивача підтримав заявлені вимоги.
Відповідач у відзиві на позовну заяву, його представник у судовому засіданні проти позову заперечував, посилаючись на відповідність прийнятого ним рішення вимогам чинного законодавства. Також вказував на недоведеність заявлених позивачем вимог, зокрема, відсутність доказів відведення земельної ділянки до земель аеродрому.
Подав клопотання про закриття провадження у справі в частині вимог про визнання незаконним та скасування рішення № 2355-VII від 26 липня 2017 р., а також скасування реєстрації права постійного користування Комунальним підприємством Міське капітальне будівництво спірною земельною ділянкою.
Пояснив, що згідно прийнятого ним 30 жовтня 2019 р. рішення № 5361-VII Про припинення права постійного користування земельною ділянкою, площею 17 га, за адресою: м. Одеса, вул. Інглезі, 11-Ж, та надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, цільове призначення якої змінюється було припинено право постійного користування Комунального підприємства Міське капітальне будівництво на зазначену земельну ділянку та надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення цієї земельної ділянки для розміщення та постійної діяльності Збройних Сил України.
У процесі розгляду до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору залучено Квартирно-експлуатаційний відділ м. Одеси (далі-третя особа 1.), Військову частину НОМЕР_1 м. Одеси (далі-третя особа 2.), Департамент комунальної власності Одеської міської ради (далі-третя особа 3.), Комунальне підприємство Міське капітальне будівництво (далі-третя особа 4.), Військова частина НОМЕР_2 м. Одеси (далі-третя особа 5.), Кабінет Міністрів України (далі-третя особа 6.).
Треті особи 1., 2., 5., 6. у письмових поясненнях на позовну заяву підтримали заявлені позивачем вимоги. У судове засідання третя особа 1. повторно не з`явилася, про час і місце його проведення повідомлена у встановленому порядку.
Треті особи 3., 4. у письмових поясненнях на позовну проти позову заперечували з підстав, аналогічних викладених відповідачем. Представники цих третіх осіб у судове засідання повторно не з`явилися, про час і місце його проведення повідомлені у встановленому порядку, просили розглядати справу без їхньої участі.
Прокурор у судовому засіданні підтримав заявлений позивачем позов.
Суд вважає можливим розглянути справу відповідно до вимог ст. 202 ГПК України у відсутності представників третіх осіб 1., 3., 4. за наявними у ній матеріалами, що містять достатньо відомостей про права і взаємовідносини сторін.
Заслухавши пояснення представників сторін, третіх осіб 2., 5., 6., прокурора, розглянувши матеріали справи, суд вважає, що провадження у справі в частині вимог про скасування реєстрації в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно відомостей про реєстрацію права постійного користування за третьою особою 4. на земельну ділянку площею 17 га (кадастровий номер 5110136900:51:002:0030) за адресою: м. Одеса, вул. Інглезі, 11-Ж слід закрити, позов в іншій частині підлягає задоволенню з таких підстав.
Згідно зі ст.ст. 1, 3 Закону України Про Збройні Сили України, ст.ст. 2, 10 Закону України Про оборону України, Збройні Сили України це військове формування, на яке покладається оборона України, захист її суверенітету, територіальної цілісності і неподільності.
Відповідно до вимог ст. 13 Земельного кодексу України (далі - ЗК України), ст.ст. 9, 14 Закону України Про Збройні Сили України землі, закріплені за військовими частинами та установами Збройних Сил України є державною власністю та належать їм на праві оперативного управління, а вирішення питань щодо порядку надання Збройним Силам України в управління об`єктів державної власності, зокрема земельних ділянок, відноситься до повноважень Кабінету Міністрів України.
Законом України Про управління об`єктами державної власності визначено, що управління об`єктами державної власності це здійснення Кабінетом Міністрів України та уповноваженими ним органами, міністерствами та іншими суб`єктами, визначеними цим Законом, повноважень щодо реалізації прав держави як власника таких об`єктів, пов`язаних з володінням, користуванням і розпоряджанням ними у межах, визначених законодавством України.
Статтею 19 ЗК України запроваджено поділ земель України за категоріями залежно від їх цільового призначення, у т.ч. на землі оборони.
Відповідно до вимог ст. 77 ЗК України, ст. 1 Закону України Про використання земель оборони землями оборони визнаються землі, надані для розміщення і постійної діяльності військових частин, установ, військово-навчальних закладів, підприємств та організацій Збройних Сил України, інших військових формувань, утворених відповідно до законодавства України. Згідно статті 20 ЗК України земельні ділянки, що належать до земель оборони, використовуються виключно у відповідності до Закону України Про використання земель оборони.
Згідно ст. 3 Закону України Про Збройні Сили України та п. 1 Положення про Міністерство оборони України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 671 від 26 листопада 2014 р., п. 44 Положення про порядок надання в користування земель (земельних ділянок) для потреб Збройних Сил України та основні правила користування наданими землями (далі Положення МО про користування землями) і Керівництва з обліку земель (земельних ділянок) в органах квартирно-експлуатаційної служби Збройних Сил України, затверджених наказом Міністра оборони України № 483 від 22 грудня 1997 р., Міністерство оборони України є центральним органом виконавчої влади, яке зокрема, здійснює в установленому порядку відчуження військового майна, передачу його до сфери управління центральних чи місцевих органів виконавчої влади, інших органів, уповноважених управляти державним майном, самоврядним установам та організаціям, які провадять діяльність в інтересах національної безпеки і оборони, та в комунальну власність, готує пропозиції щодо зміни цільового призначення земельних ділянок Збройних Сил України, надає згоду на вилучення земельних ділянок, які не використовуються Збройними Силами України. Як центральний орган виконавчої влади Міністерство оборони України є органом, уповноваженим державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.
Судом встановлено, що рішенням звуженого виконкому Одеської міської ради депутатів трудящих № 021 від 10 грудня 1948 р. відновлено 5 Повітряній армії право користування земельною ділянкою площею 286,9 га під аеродром Одеса-Шкільний.
Рішенням виконкому Обласної ради депутатів трудящих № 1909с від 13 жовтня 1950 р. відведено 36,34 га землі в користування військовій частині НОМЕР_3 .
Розпорядженням Ради Міністрів УРСР № 445-013рс від 14 квітня 1951 р. відповідно до розпорядження Ради Міністрів СРСР № 4457-рс від 3 квітня 1951 р. зобов`язано виконком Одеської обласної ради депутатів трудящих відвести в постійне користування Військового Міністерства СРСР для розширення території аеродромів першої групи Одеса-Центральний та Одеса-Шкільний 136,3 га землі в Одеській області.
Наказом начальника Одеського гарнізону № 32 Про закріплення казармено-житлового фонду, інженерних мереж та споруд, земельних ділянок за командирами військових частин Одеського гарнізону від 18 червня 2012 р. закріплено за командирами військових частин земельні ділянки, на яких розташовані будівлі, споруди, інженерні мережі, огорожа та елементи благоустрою і розквартировані військові частини або знаходяться під охороною, зокрема, військове містечко № НОМЕР_4 (м. Одеса, проспект Маршала Жукова (аеродром ІНФОРМАЦІЯ_1 ) за військовою частиною А 3571, земельна ділянка площею 217,053 га.
Згідно свідоцтва про реєстрацію аеродрому № АДА-МОУ 25 від 04.02.2016 аеродром Одеса-Шкільний Державної авіації України занесений до Державного реєстру аеродромів державної авіації України, експлуатант аеродрому є третя особа 2.
Вказані обставини підтверджуються поясненнями позивача, третіх осіб 2., 5., 6., наявними у матеріалах справи рішеннями, наказом та свідоцтвом.
Відповідно до відомості наявності та використання земельних ділянок Квартирно-експлуатаційного відділу м. Одеси (форма-405А) по військовому містечку № НОМЕР_4 рахується земельна ділянка загальною площею - 295,25 га, а фактично зайнято - 251,06 га до складу яких входять: 218,3338 га - земельна ділянка в/ч НОМЕР_1 (військовий аеродром); 3,8 га - земельна ділянка надана Південному УКБ МОУ для будівництва житла військовослужбовцям Одеського гарнізону; 23,3262 га - земельна ділянка ДП Одеський авіаційний завод; 1,6 га - земельна ділянка під виробничими будівлями ДП МОУ Південьвійськбуд; 4 га земельна ділянка під житловими будинками Будинкоуправління КЕВ м. Одеси.
У 2007 році державним підприємством Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою на замовлення Південного територіального квартирно-експлуатаційного управління МОУ була проведена інвентаризація військового містечка №10 (ґрунтового аеродрому 3 класу ІНФОРМАЦІЯ_1 ) за адресою м. Одеса, вул. Шкільний аеродром, 1а. За результатами проведення інвентаризації був складений технічний звіт та акт від 7 червня 2007 р. яким встановлено, що площа земельної ділянки в описаних та закріплених межах становить -214,5383 га.
Згідно з обліковими даними третьої особи 1. на території військового містечка № НОМЕР_4 (м. Одеса), розташовані об`єкти нерухомого військового майна (будівлі і споруди, елементи благоустрою, злітно-посадові смуги, рульожки, технічні майданчики для стоянки літаків, інше аеродромне обладнання військового аеродрому ІНФОРМАЦІЯ_1 ), які перебувають на балансі та на обліку в третьої особи 1. і передані в експлуатацію третій особі 2.
Поясненнями позивача, які не заперечені іншими учасниками судового провадження, підтверджується, що земельна ділянка та нерухоме майно військового містечка № НОМЕР_4 (м. Одеса, проспект Небесної сотні, аеродром Шкільний) передана для утримання та експлуатації Військовій частині НОМЕР_1 м. Одеси, яка підпорядкована Військовій частині НОМЕР_2 м. Одеси, та перебуває на оперативному обліку в Квартирно-експлуатаційному відділі м. Одеси.
Право державної власності на майно та земельну ділянку військового аеродрому ІНФОРМАЦІЯ_1 (військове містечко № НОМЕР_4 в м. Одеса) виникло на підставі ч. 1 ст. 34 Закону України Про власність, відповідно до якого загальнодержавну (республіканську) власність складають: земля, майно, що забезпечує діяльність Верховної Ради України та утворюваних нею державних органів; майно Збройних Сил, органів державної безпеки, внутрішніх військ і Державної прикордонної служби України; оборонні об`єкти; єдина енергетична система; системи транспорту загального користування, зв`язку та інформації, що мають загальнодержавне (республіканське) значення.
Згідно з рішенням Конституційного Суду України № 5-рп/2005 від 22 вересня 2005 р. право на землю, набуте, на підставі законодавства, яке діяло раніше, не припиняється у зв`язку наступною зміною земельного законодавства.
Отже, на підставі ст.ст. 77, 78, 84 ЗК України, ст. 14 Закону України Про Збройні Сили України, ст.ст. 1, 2 Закону України Про використання земель оборони землі військового містечка № НОМЕР_4 військового аеродрому ІНФОРМАЦІЯ_1 відносяться за формою власності до земель державної власності, за цільовим призначенням до земель оборони та перебувають на відповідному обліку в органах квартирно-експлуатаційної служби Збройних Сил України.
Згідно з правовими нормами, що містяться у ч. 2 ст. 77, ч. 3 ст. 84 Земельного кодексу України, землі оборони можуть перебувати лише в державній власності.
Відповідно до ст. 92 ЗК України право користування земельною ділянкою це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку.
Також встановлено, що 26 липня 2017 р. рішенням Одеської міської ради № 2355-VII Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, площею 17 га, за адресою: м. Одеса, вул. Інглезі біля будинку номер 11/7 (вул. 25-ї Чапаєвської дивізії, біля будинку номер 11/7), та надання її в постійне користування Комунальному підприємству Міське капітальне будівництво затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки (кадастровий номер 5110136900:51:002:0030) площею 17 га (категорія земель за основним цільовим призначенням землі житлової та громадської забудови), за адресою: м. Одеса, Інглезі біля будинку номер 11/7 (вул. 25-ї Чапаєвської дивізії, біля будинку номер 11/7); присвоєно цій земельній ділянці нову адресу: м. Одеса, вул. Інглезі, 11-Ж; надано Комунальному підприємству Міське капітальне будівництво вказану земельну ділянку в постійне користування для проектування, будівництва, експлуатації та обслуговування багатоквартирних житлових будинків, супутніх об`єктів повсякденного обслуговування населення, комунальних об`єктів загальноміського та районного значення та благоустрою території для повсякденного відпочинку населення (цільове призначення: В.03.15 - для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови).
8 серпня 2017 р. державним реєстратором до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права комунальної власності внесено відомості про реєстрацію права комунальної власності на вищевказану земельну ділянку за територіальною громадою міста Одеса в особі Одеської міської ради та права постійного користування за третьою особою 4.
Ці обставини підтверджуються поясненнями сторін, третіх осіб, прокурора, наявними у матеріалах справи рішенням та інформаційною довідкою з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборони відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта № 94702564 від 16 серпня 2017 р.
При цьому, з наявних у матеріалах справи схеми із карти району аеродрому Одеса-Шкільний, карти топогеодезичних даних ГЗПС військової частини НОМЕР_1 , індивідуальної картки обліку земельної ділянки (інд. № 64, в/ч А3571) слідує, що земельна ділянка 17 га по вул. Інглезі, біля будинку № 11/7 (вул. 25-ї Чапаєвської дивізії, біля будинку № 11/7) у м. Одесі, яку спірним рішенням № 2355-VII від 26 липня 2017 р. було надано у постійне користування третій особі 4., є частиною земельної ділянки аеродрому ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Тим же рішенням відповідача адресу спірної земельної ділянки було змінено з м. Одеса, вул. Інглезі біля будинку номер 11/7 (вул. 2 5-ї Чапаєвської дивізії, біля будинку номер 11/7) на м. Одеса, вул. Інглезі, 11-Ж.
Частиною 2 ст. 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 2 Закону України Про правовий режим майна у Збройних Силах України, передбачено, що до компетенції Кабінету Міністрів України належить, зокрема, визначення порядку вилучення і передачі військового майна у комунальну власність територіальних громад сіл, селищ, міст або у їх спільну власність (за згодою відповідних органів місцевого самоврядування).
Відповідно до ч. 1 ст. 117, ст. 142 ЗК України передача земельних ділянок державної власності у комунальну власність чи навпаки здійснюється за рішеннями відповідних органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування, які здійснюють розпорядження землями державної чи комунальної власності відповідно до повноважень, визначених цим Кодексом.
Припинення права власності на земельну ділянку у разі добровільної відмови власника землі на користь держави або територіальної громади здійснюється за його заявою до відповідного органу. Органи виконавчої влади або органи місцевого самоврядування у разі згоди на одержання права власності на земельну ділянку укладають угоду про передачу права власності на земельну ділянку. Угода про передачу права власності на земельну ділянку підлягає нотаріальному посвідченню. Припинення права постійного користування земельною ділянкою у разі добровільної відмови землекористувача здійснюється за його заявою до власника земельної ділянки. Власник земельної ділянки на підставі заяви землекористувача приймає рішення про припинення права користування земельною ділянкою, про що повідомляє органи державної реєстрації.
Всупереч вимог ст. 74 ГПК України суду не надано доказів прийняття органом, уповноваженим на розпорядження землями оборони (Кабінетом Міністрів України за поданням Міністерства оборони України) рішення про відмову від права власності на спірну земельну ділянку або відчуження її в інший визначений законом спосіб.
За відсутності відповідного рішення Кабінету Міністрів України відповідач не мав повноважень розпоряджатись спірною земельною ділянкою державної власності, не міг вилучати її з користування Міністерства оборони України та приймати рішення стосовно надання дозволу на розроблення проекту землеустрою, затвердження проекту землеустрою та надання цієї земельної ділянки в постійне користування третій особі 4.
Отже, оспорюване рішення прийняте відповідачем з порушенням вимог ч. 2 ст. 19 Конституції України, ч.ч. 1, 5 ст. 116, ст.ст. 120, 141, ч. З ст. 142 ЗК України, ч. 3 ст. 24, ч. 1 ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування, ст. 6 Закону України Про розмежування земель державної та комунальної власності, п.п. 44, 45 Положення про користування землями та порушує права позивача як органу управління державним майном.
Відповідно до положень статті 21 ЗК України порушення порядку встановлення та зміни цільового призначення земель є підставою для визнання недійсними рішень органів місцевого самоврядування про надання (передачу) земельних ділянок громадянам та юридичним особам.
Крім того, спірним рішенням Одеської міської ради № 2355-VII від 26 липня 2017 р. незаконно змінено цільове призначення земельної ділянки військового містечка № 10 площею 17 га із земель оборони на землі для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови.
Відповідно до вимог ст. 21 ЦК України суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.
Частиною 10 ст. 59 ЗУ Про місцеве самоврядування визначено, що акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.
Відповідно до ст. 317, ч. 2 ст. 319, ч. 1 ст. 321, ст. 386 ЦК України право володіння, користування та розпорядження своїм майном належить власнику цього майна. Власник має право вчиняти щодо свого майна будь-які дії, які не суперечать закону. Право власності є непорушеним. Ніхто не може бути протиправною позбавлений цього права чи обмежений у його здійсненні. Власник має право на захист права власності.
Згідно зі ст. 373 ЦК України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю (земельну ділянку) набувається і здійснюється відповідно до закону. Власник земельної ділянки як і постійний користувач) має право використовувати її на свій розсуд відповідно до її цільового призначення.
Відповідно до вимог ст. 393 ЦК України правовий акт органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, який не відповідає законові і порушує права власника, за позовом власника визнається судом недійсним та скасовується.
За таких обставин вимога позивача про визнання незаконним та скасування рішення Одеської міської ради № 2355-VII від 26 липня 2017 р. Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, площею 17 га (кадастровий номер 5110136900:51:002:0030), за адресою м. Одеса, вул. Інглезі біля будинку номер 11/7 (вул. 25-ї Чапаєвської дивізії, біля будинку номер 11/7), та надання її у постійне користування Комунальному підприємству Міське капітальне будівництво підлягає задоволенню.
Враховуючи, що спірне рішення Одеської міської ради, на підставі якого державним реєстратором юридичного департаменту відповідача до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права комунальної власності внесено відомості про реєстрацію права комунальної власності на спірну земельну ділянку за територіальною громадою міста Одеса в особі Одеської міської ради, а право постійного користування за Комунальним підприємством Міське капітальне будівництво, в установленому порядку визнано недійсним та скасовано, то вимоги про скасування такої реєстрації також підлягають задоволенню.
Враховуючи, що рішенням Одеської міської ради № 5361-VII від 30 жовтня 2019 р. Про припинення права постійного користування земельною ділянкою, площею 17 га, за адресою: м. Одеса, вул. Інглезі, 11-Ж, та надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, цільове призначення якої змінюється було припинено право постійного користування Комунального підприємства Міське капітальне будівництво на зазначену земельну ділянку , наявною у матеріалах справи інформаційною довідкою з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборони відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна № 194778516 від 24 грудня 2019 р. стверджується припинення права постійного користування земельною ділянкою (кадастровий номер 5110136900:51:002:0030) Комунального підприємство Міське капітальне будівництво, топровадження у справі в частині скасування реєстрації в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно відомостей про реєстрацію права постійного користування за Комунальним підприємством Міське капітальне будівництво на земельну ділянку, площею 17 га (кадастровий номер 5110136900:51:002:0030) за адресою: м. Одеса, вул. Інглезі, 11-Ж відповідно до вимог п. 2 ч. 1 ст. 231 ГПК України підлягає закриттю.
Оскільки спір виник внаслідок неправильних дій відповідача, понесені по справі судові витрати стосовно до вимог ст. 129 ГПК України слід покласти на нього.
Керуючись ст.ст. 86, 129, 232, 233, 236-241 ГПК України, суд
В И Р І Ш И В :
провадження у справі № 916/1886/19 в частині позовних вимог Міністерства оборони України про скасування реєстрації в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно відомостей про реєстрацію права постійного користування за Комунальним підприємством Міське капітальне будівництво м. Одеси на земельну ділянку площею 17 га (кадастровий номер 5110136900:51:002:0030) за адресою: м. Одеса, вул. Інглезі, 11-Ж закрити.
Позов Міністерства оборони України в іншій частині задовольнити.
Визнати незаконним та скасувати рішення Одеської міської ради № 2355-VII від 26 липня 2017 р. Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, площею 17,0 га (кадастровий номер 5110136900:51:002:0030), за адресою: м. Одеса, вул. Інглезі біля будинку номер 11/7 (вул. 25-ї Чапаєвської дивізії, біля будинку номер 11/7), та надання її у постійне користування Комунальному підприємству Міське капітальне будівництво м. Одеси.
Скасувати реєстрацію в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно відомостей про реєстрацію права комунальної власності на земельну ділянку, площею 17,0 га (кадастровий номер 5110136900:51:002:0030), за адресою: м. Одеса, вул. Інглезі, 11-Ж за територіальною громадою м. Одеса в особі Одеської міської ради.
Стягнути з Одеської міської ради (65004, м. Одеса, Думська площа, 1, код 26597691) на користь Міністерства оборони України (03168, м. Київ, проспект Повітрофлотський, 6, код 00034022) 3842 грн. витрат по оплаті судового збору.
Рішення набирає законної сили та підлягає оскарженню у строк і порядку, визначені ст. 241 та розділом ІV ГПК України.
Повне судове рішення складене 10 серпня 2020 р.
Суддя господарського суду міста Києва П.І.Паламар
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 21.07.2020 |
Оприлюднено | 12.09.2022 |
Номер документу | 90881158 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Паламар П.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні