Рішення
від 04.08.2020 по справі 120/2826/20-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

04 серпня 2020 р. Справа № 120/2826/20-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Жданкіної Наталії Володимирівни,

за участю:

секретаря судового засідання: Кушніренко О.В.,

представників позивача: Дацюк О.О., Сич К.С., Ясного П.Г.,

представника відповідача: не з`явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Козятинського міського територіального центру соціального обслуговування до Козятинської міської ради Вінницької області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Державна реабілітаційна установа "Центр комплексної реабілітації дітей з інвалідністю "Промінь" про визнання протиправним та скасування рішення,

в с т а н о в и в :

До Вінницького окружного адміністративного суду звернувся Козятинський міський територіальний центр соціального обслуговування (далі - позивач) з адміністративним позовом до Козятинської міської ради Вінницької області (далі - відповідач) про визнання протиправним та скасування рішення.

Позовні вимоги мотивовані протиправністю рішення Козятинської міської ради Вінницької області від 29.05.2020, яким вирішено продовжити дію договору оренди частини нежитлового приміщення Державної реабілітаційної установи "Центр комплексної реабілітації дітей з інвалідністю "Промінь", адже останнє, на переконання позивача, прийняте з порушенням норм та вимог, встановлених частинами 3 та 4 статті 18 та частиною 1 статті 19 Закону України Про оренду державного та комунального майна (надалі Закон), п.2.2., 3.1. Порядку передачі в оренду майна, що є об`єктом права власності територіальної громади м. Козятин (далі - Порядок), затвердженого рішенням 27 сесії Козятинської міської ради 7 скликання № 1083-VІІ від 01.06.2018 року, а також з порушенням норм Регламенту Козятинської міської ради 7 скликання (далі - Регламент), затвердженого рішенням 2 сесії 7 скликання Козятинської міської ради № 37-VІІ від 18.12.2015.

Ухвалою від 26.06.2020 відмовлено в задоволенні заяви Козятинського міського територіального центру соціального обслуговування про забезпечення позову.

Ухвалою від 30.06.2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі. Вирішено розгляд справи проводити за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче судове засідання на 17.07.2020. Також даною ухвалою залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Державну реабілітаційну установу "Центр комплексної реабілітації дітей з інвалідністю "Промінь" (далі - третя особа), встановлено відповідачу строк на подання відзиву на позовну заяву, а третій особі строк на подання письмових пояснень щодо позову або відзиву.

Ухвалою від 17.07.2020, постановленою без виходу до нарадчої кімнати, із занесенням до протоколу судового засідання закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті на 04.08.2020.

В судовому засіданні 04.08.2020 представники позивача позовні вимоги підтримали з підстав наведених у позовній заяві, а також усних пояснень наданих під час судового розгляду справи.

Представник відповідача в судове засідання не з`явився, натомість через канцелярію суду подав клопотання про розгляд справи за відсутності представника міської ради (вх. №21251 від 04.08.2020). При цьому відзив на позовну заяву суду не надав.

Відповідно до ч. 6 ст. 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Представник третьої особи в судове засідання не з`явився, натомість через канцелярію суду подав клопотання про розгляд справи за його відсутності (вх. №19269 від 17.07.2020), вказав, також зазначив, що з приводу заявлених позовних вимог покладається на розсуд суду.

З урахуванням викладеного, керуючись положеннями статті 205 КАС України, на думку суду, наявні підстави для розгляду справи за даної явки учасників справи.

Суд, заслухавши пояснення представників позивача, вивчивши матеріали справи та оцінивши наявні у ній докази в їх сукупності дійшов до переконання про задоволення адміністративного позову з огляду на наступне.

Частиною другою статті 19 Конституції Україні передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За приписами частини першої статті 144 Конституції Україні органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.

Згідно частини другої статті 10 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні обласні та районні ради є органами місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст, у межах повноважень, визначених Конституцією України, цим та іншими законами, а також повноважень, переданих їм сільськими, селищними, міськими радами.

В силу вимог статті 1 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні право комунальної власності - право територіальної громади володіти, доцільно, економно, ефективно користуватися і розпоряджатися на свій розсуд і в своїх інтересах майном, що належить їй, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування.

Частиною першою статті 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні встановлено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Районні та обласні ради від імені територіальних громад сіл, селищ, міст здійснюють управління об`єктами їхньої спільної власності, що задовольняють спільні потреби територіальних громад. Органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об`єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, укладати договори в рамках державно-приватного партнерства, у тому числі концесійні договори, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об`єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду (частина четверта та п`ята статті 60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні ).

Як вбачається з матеріалів справи на балансі Козятинського міського територіального центру соціального обслуговування перебуває нежитлове приміщення, що розташоване за адресою: вул. Винниченка, 5, м. Козятин, Вінницька область.

На виконання рішення 19 сесії Козятинської міської ради 7 скликання № 802-V11 від 06.10.2017 між позивачем та третьою особою 01.11.2017 було укладено договір оренди частини першого поверху нежитлової будівлі площею 283 кв. м., за адресою: м. Козятин, вул. Винниченка, 5 терміном до 30.04.2018.

Рішенням 26 сесії Козятинської міської ради 7 скликання № 1051-VII від 04.04.2018 року термін дії договору оренди було продовжено на 1 рік 6 місяців. В зв`язку з цим, між позивачем та третьою особою укладено додаткову угоду від 30.04.2018 про продовження дії Договору оренди частини нежитлового приміщення від 01.11.2017. Пунктом 2 додаткової угоди визначено, що остання набуває чинності з 01.05.2018 та дії до 01.11.2019 (а.с. 35).

В подальшому, рішенням 37 сесії Козятинської міської ради 7 скликання №1537-VІІ від 06.09.2019 Про делегування повноважень на укладання договорів оренди комунальним підприємствам і установам Козятинської міської ради, в тому числі й позивачу, були делеговані повноваження надавати в оренду частини приміщень комунальної власності територіальної громади м. Козятина, що перебувають у них в оперативному управлінні або на балансі, терміном до шести місяців без права пролонгації, за погодженням з міським головою (а.с. 75).

Таким чином, починаючи з 06.09.2019 позивач набув повноважень самостійно надавати в оренду частини приміщень комунальної власності, що знаходяться на його балансі.

На підставі наданих повноважень між позивачем та третьою особою укладено новий договір оренди від 31.10.2019 терміном до 30.04.2020 (а.с. 36-37).

18.02.2020 третя особа звернулась до Козятинського міського голови з листом № 51 в якому просила продовжити дію договору оренди від 31.10.2019 (а.с. 78). Як вказує в позовній заяві позивач, даний лист за належністю було направлено до Козятинського міського територіального центру соціального обслуговування для розгляду та підготовки відповіді.

Листом №61 від 24.02.2020 позивач повідомив третій особі про неможливість подальшого продовження договору оренди приміщення у зв`язку з необхідністю виконання припису Козятинського районного сектору ГУ ДСНС України у Вінницькій області від 07.02.2020 за № 41, яким Козятинський міський територіальний центр соціального обслуговування було зобов`язано розмістити відділення з постійним перебуванням важкохворих та хворих, не здатних самостійно пересуватися, на перший поверх будівлі (а.с. 80).

Листом № 62 від 24.02.2020 про надходження вищезазначеного припису повідомлено Козятинського міського голову про наявність даних обставин та про надану орендарю відповідь (а.с. 81).

Також, листом № 131 від 28.05.2020 позивач повідомив Козятинську міську раду про відсутність достатніх правових підстав для прийняття сесією міської ради рішення про надання дозволу на продовження дії договору оренди частини нежитлового приміщення Державної реабілітаційної установи Центр комплексної реабілітації дітей з інвалідністю Промінь , термін дії якого закінчився 30.04.2020.

Разом з тим, 29.05.2020 на 45 сесії 7 скликання Козятинської міської ради Вінницької області прийнято рішення № 1830-VІІ "Про продовження дії договору оренди частини нежитлового приміщення Державної реабілітаційної установи "Центр комплексної реабілітації дітей з інвалідністю "Промінь"", яким продовжено Державній реабілітаційній установі "Центр комплексної реабілітації дітей з інвалідністю "Промінь"" дію договору оренди частини нежитлового приміщення від 01.11.2017, за адресою: м. Козятин, вул. Винниченка, 5, площею 283 терміном до 31.12.2020 (а.с. 12).

У справі, що розглядається, орендоване майно є комунальним, а тому на ці правовідносини поширюється дія Закону України Про оренду державного та комунального майна (далі - Закон).

Частиною 3 статті 17 Закону встановлено, що після закінчення терміну договору оренди орендар, який належним чином виконував свої обов`язки за договором, має переважне право, за інших рівних умов, на укладення договору оренди на новий термін, крім випадків, якщо орендоване майно необхідне для потреб його власника. У разі якщо власник має намір використовувати зазначене майно для власних потреб, він повинен письмово попередити про це орендаря не пізніше ніж за три місяці до закінчення терміну договору.

При цьому сутністю переважного права є укладення договору найму на новий строк зі встановленням умов за домовленістю сторін, а не його автоматичне поновлення. Наймач повинен повідомити наймодавцю про своє переважне право у строк, визначений у договорі, або в розумний строк до закінчення строку договору найму.

Як було встановлено вище, та знайшло своє підтвердження матеріалами справи, дія Договору оренди від 01.11.2017 була продовжена позивачем до 01.11.2019 шляхом укладання, на виконання Рішенням 26 сесії Козятинської міської ради 7 скликання № 1051-VII від 04.04.2018, з третьою особою додаткової угоди від 03.04.2019.

При цьому, по закінченню зазначеного в додатковій угоді від 03.04.2019 строку дії Договору оренди, між позивачем та третьою особою за новою процедурою укладено новий договір оренди частини нежитлового приміщення від 31.10.2019, згідно умов якого орендодавець (позивач) зобов`язується передати Орендареві (третя особа) у тимчасове платне користування, а Орендар прийняти у тимчасове платне користування частину приміщень за адресою: м. Козятин, вул. Винниченка, 5, площею 283 терміном до 30.04.2020.

Аналіз встановлених фактичних обставин справи дає змогу дійти висновку, що дія Договору оренди від 01.11.2017 закінчилась 31.10.2019, оскільки закінчився визначений в додатковій угоді від 03.04.2019 строк його дії, а також у зв`язку з укладанням за новою процедурою іншого договору оренди від 31.10.2019, за яким у сторін виникли нові господарські зобов`язання, за новими умовами.

Таким чином, з 31.10.2019 термін дії договору оренди частини спірного нежитлового приміщення вважається припиненим, а відтак відповідач не мав повноважень на його продовження.

За таких обставин оскаржуване рішення Козятинської міської ради порушує права та інтереси Козятинського міського територіального центру соціального обслуговування та створює перешкоди для виконання позивачем покладених на нього функцій, як установи соціального захисту та обслуговування населення.

Згідно з ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Таким чином, особливістю адміністративного судочинства є те, що обов`язок доказування в спорі покладається на відповідача - орган публічної влади, який повинен надати суду всі матеріали, які свідчать про його правомірні дії. Отже, вирішення даної справи залежить від доведеності відповідачем правомірності прийняття спірного рішення.

Всупереч наведеним вимогам відповідач, як суб`єкт владних повноважень, не надав суду достатніх беззаперечних доказів в обґрунтування обставин, на яких ґрунтуються його заперечення, і не довів правомірності винесення оскаржуваного податкового повідомлення-рішення.

Крім того, вирішуючи дану справу суд враховує, що відповідач, як суб`єкт владних повноважень, своїм правом на подання відзиву на позовну заяву не скористався, клопотання про продовження строку на подання відзиву не подав. Таким чином, з урахуванням приписів ч. 4 ст. 159 КАС України, суд кваліфікує таку бездіяльність відповідача як визнання позову.

Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих сторонами доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -

в и р і ш и в :

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати Рішення 45 сесії 7 скликання Козятинської міської ради Вінницької області №1830-VII від 29.05.2020 "Про продовження дії договору оренди частини нежитлового приміщення Державної реабілітаційної установи "Центр комплексної реабілітації дітей з інвалідністю "Промінь"".

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Козятинський міський територіальний центр соціального обслуговування (вул. Винниченка, 5, м. Козятин, Вінницька область, 22100, код ЄДРПОУ 25962326)

Козятинська міська рада Вінницької області (вул. Героїв Майдану, 20, м. Козятин, Вінницька область, 22100, код ЄДРПОУ 2306312)

Повний текст рішення виготовлено та підписано: 11.08.2020

Суддя Жданкіна Наталія Володимирівна

Дата ухвалення рішення04.08.2020
Оприлюднено13.08.2020
Номер документу90882171
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення

Судовий реєстр по справі —120/2826/20-а

Постанова від 04.12.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 21.10.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 05.10.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 17.09.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 09.09.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Рішення від 04.08.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Жданкіна Наталія Володимирівна

Ухвала від 30.06.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Жданкіна Наталія Володимирівна

Ухвала від 26.06.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Жданкіна Наталія Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні