Рішення
від 10.08.2020 по справі 440/2759/20
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 серпня 2020 року м. ПолтаваСправа № 440/2759/20

Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Гіглави О.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) справу за позовом Полтавського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТРАНСАРТ" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені, -

В С Т А Н О В И В:

29 травня 2020 року (згідно відбитку поштового штампу на конверті) Полтавське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТРАНСАРТ" про стягнення адміністративно-господарських санкцій у розмірі 20140,00 грн та пені у розмірі 265,76 грн.

В обґрунтування своїх вимог позивач посилається на те, що середньооблікова чисельність осіб з інвалідністю, які працювали у відповідача у 2019 році, менша установленої нормативом відповідно до статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні", а саме, не працевлаштовано 1 особу, тому до 15.04.2020 відповідач повинен був згідно статті 20 Закону самостійно сплатити фінансово-господарські санкції у розмірі 20140,00 грн. Оскільки відповідачем сума фінансово-господарської санкції не сплачена, на суму заборгованості було нараховано пеню у розмірі 265,76 грн.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 09.06.2020 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні), витребувано докази.

30.06.2020 до суду надійшов відзив на позовну заяву, у якому відповідач проти позову заперечує та просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог. Зазначає, що обов`язок у підприємства щодо працевлаштування осіб з інвалідністю настає у разі, коли загальна чисельність працівників становить від 8 осіб. Проте, на ТОВ "ТРАНСАРТ" в період з січня-серпня 2019 року працювало менше зазначеного нормативу, відповідно у товариства в цей час відсутній обов`язок, передбачений статтею 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні". Зокрема, згідно штатного розпису, звітів про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за 2019 рік, податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку за 2019 рік, товариство мало наступну кількість працівників в 2019 році: січень, лютий - 1 особа; березень - 4 особи; квітень, травень - 5 осіб; червень - 4 особи; липень, серпень - 7 осіб. З вересня 2019 року, в зв`язку з внесенням до штатного розпису змін, штатна чисельність працівників ТОВ "ТРАНСАРТ" стала складати 8 осіб. Тому, ТОВ "ТРАНСАРТ" на виконання норм законодавства наказом директора від 06.09.2019 №8 створено робоче місце для особи з інвалідністю "слюсаря-ремонтника" та внесено до штатного розпису зміни. Згідно наказу директора від 05.11.2019 №10 змінено у штатному розписі товариства в редакції від 06.09.2019 посаду "слюсар-ремонтник" на "водій автотранспортного засобу" та закріплено в штатному розписі дану посаду в кількості 1 штатної одиниці з посадовим окладом 5842,50 грн. Також ТОВ "ТРАНСАРТ" у 2019 році до Хорольської районної філії Полтавського обласного центру зайнятості з часу виникнення підстав, передбачених статтею 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні" (з вересня 2019 року) щомісячно подавалася звітність форми №3-ПН "Інформація про попит на робочу силу (вакансії)" із зазначенням в вересні-жовтні 2019 року 1 вакансії для інвалідів, а саме: за професією (посадою) "слюсар з ремонту колісних транспортних засобів". Зазначене підтверджується копіями звітності форми №3-ПН "Інформація про попит на робочу силу (вакансії)" ТОВ "ТРАНСАРТ", згідно з якими Хорольська районна філія Полтавського обласного центру зайнятості проінформована про наявність вакансій для інвалідів на ТОВ "ТРАНСАРТ", а тому мала можливість направляти відповідних осіб для подальшого працевлаштування на товаристві. Окрім того, 05.11.2019 наказом №17 на роботу водія автотранспортного засобу був прийнятий ОСОБА_1 , який є інвалідом, що підтверджується довідкою до акту огляду МСЕК серії АВ №0018073, який працює на товаристві до цього часу. Таким чином, відповідачем створено робоче місце для інвалідів в 2019 році та вжито усіх залежних від нього заходів щодо підшукування таких працівників з подальшим працевлаштуванням на підприємстві, зокрема, створено вакансію, подано звіти до центру зайнятості про попит на робочу силу, також в зв`язку зі зверненням ОСОБА_1 (інваліда), який є водієм за спеціальністю, підприємством з метою його працевлаштування внесено зміни до штатного розпису та прийнято його на роботу /а.с. 20-25/.

07.07.2020 до суду надійшла відповідь на відзив, у якій позивачем зазначено, що ТОВ "ТРАНСАРТ" не спростовано аргументів позовної заяви. Відповідачем не наведено норм законодавства, які б визначали перелік підстав для звільнення Полтавським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів роботодавця, який не виконує норматив, від сплати адміністративно-господарських санкцій та пені /а.с. 162/.

Згідно з частиною п`ятою статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

За відсутності клопотань сторін про розгляд справи у відкритому судовому засіданні чи за правилами загального позовного провадження, зважаючи на достатність наданих сторонами доказів та повідомлених обставин, суд розглянув справу у порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, оцінивши докази, що мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив такі факти та відповідні до них правовідносини.

Згідно зі звітом про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2019 рік (форма №10-ПІ), поданим ТОВ "ТРАНСАРТ" 27.01.2020 вх. №378 Полтавському обласному відділенню Фонду соціального захисту інвалідів, середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу за 2019 рік становила 10 осіб, з них середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність 1 особа, фонд оплати праці штатних працівників - 402828,18 грн, середньорічна заробітна плата штатного працівника - 40282,82 грн /а.с. 5/.

Беручи до уваги дані вказаного звіту, позивачем розраховано суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю, виходячи із кількості незайнятих робочих місць, призначених для забезпечення працевлаштування осіб з інвалідністю (1 особа), - 40282,82 грн /а.с. 6/.

З огляду на прострочення відповідачем терміну оплати адміністративно-господарських санкцій на 44 днів (з 16.04.2020 по 29.05.2020) позивачем нараховано пеню у сумі 265,76 грн /а.с. 6/.

У подальшому, товариством на адресу Полтавського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів направлено новий звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2019 рік (форма №10-ПІ) з виправленими даними про середньооблікову кількість штатних працівників облікового складу за 2019 рік, яка становить 7 осіб, з них середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність 1 особа, фонд оплати праці штатних працівників - 402,82 тис. грн, середньорічна заробітна плата штатного працівника - 57550,00 грн /а.с. 51-52/.

Надаючи оцінку обґрунтованості позовної вимоги Полтавського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені із відповідача, суд враховує наступне.

Закон України "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні" від 21.03.1991 №875-XII (далі - Закон №875-XII) визначає основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні і гарантує їм рівні з усіма іншими громадянами можливості для участі в економічній, політичній і соціальній сферах життя суспільства, створення необхідних умов, які дають можливість особам з інвалідністю ефективно реалізувати права та свободи людини і громадянина та вести повноцінний спосіб життя згідно з індивідуальними можливостями, здібностями і інтересами.

Відповідно до частин 1, 2 статті 17 Закону №875-XII з метою реалізації творчих і виробничих здібностей осіб з інвалідністю та з урахуванням індивідуальних програм реабілітації їм забезпечується право працювати на підприємствах, в установах, організаціях, а також займатися підприємницькою та іншою трудовою діяльністю, яка не заборонена законом.

Підприємства, установи і організації за рахунок коштів Фонду соціального захисту інвалідів або за рішенням місцевої ради за рахунок власних коштів у разі потреби створюють спеціальні робочі місця для працевлаштування осіб з інвалідністю, здійснюючи для цього адаптацію основного і додаткового обладнання, технічного оснащення і пристосування тощо з урахуванням обмежених можливостей осіб з інвалідністю.

Стаття 18 Закону №875-XII визначає, що забезпечення прав осіб з інвалідністю на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості.

Підбір робочого місця здійснюється переважно на підприємстві, де настала інвалідність, з урахуванням побажань особи з інвалідністю, наявних у неї професійних навичок і знань, а також рекомендацій медико-соціальної експертизи.

Підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов`язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування осіб з інвалідністю, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування осіб з інвалідністю, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Особам з інвалідністю, які не мають змоги працювати на підприємствах, в установах, організаціях, державна служба зайнятості сприяє у працевлаштуванні з умовою про виконання роботи вдома.

Особи з інвалідністю можуть залучатися до оплачуваних громадських робіт за їх згодою.

За змістом статті 18-1 Закону №875-XII особа з інвалідністю, яка не досягла пенсійного віку, не працює, але бажає працювати, має право бути зареєстрованою у державній службі зайнятості як безробітна. Державна служба зайнятості здійснює пошук підходящої роботи відповідно до рекомендацій МСЕК, наявних у особи з інвалідністю кваліфікації та знань, з урахуванням її побажань.

Згідно статті 19 Закону №875-XII для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування осіб з інвалідністю. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.

Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування осіб з інвалідністю у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону.

Виконанням нормативу робочих місць у кількості, визначеній згідно з частиною першою цієї статті, вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією, у тому числі підприємством, організацією громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичною особою, яка використовує найману працю, осіб з інвалідністю, для яких це місце роботи є основним.

Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю.

Керівники підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, у разі незабезпечення виконання нормативів робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю, неподання Фонду соціального захисту інвалідів звіту про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю несуть відповідальність у встановленому законом порядку.

Приписи статті 20 Закону №875-XII визначають, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих осіб з інвалідністю менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі на підприємстві, в організації громадських організацій осіб з інвалідністю, у фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичних осіб, де працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі на підприємстві, в організації громадських організацій осіб з інвалідністю, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.

Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України.

Статтею 218 Господарського кодексу України передбачено, що підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання.

Учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов`язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.

Виходячи з аналізу вказаних вище норм, обов`язок у підприємства, установи, організації щодо працевлаштування осіб з інвалідністю настає у разі, коли загальна чисельність працівників становить від 8 осіб.

Разом з тим, матеріалами справи підтверджується, що на ТОВ "ТРАНСАРТ" за період січень-серпень 2019 року працювало менше зазначеного нормативу, а тому товариство у вказаний період не повинно було виконувати обов`язки, передбачені статтею 19 Закону №875-XII.

Так, згідно наказу про затвердження штатного розпису на 2019 рік, наказів про внесення змін до штатного розпису на 2019 рік, штатних розписів на 2019 рік, звітів про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за 2-8 місяці 2019 року, податкових розрахунків сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку за І-ІІІ квартали 2019 рік, товариство за період січень-серпень 2019 року мало середньооблікову чисельність штатних працівників менше 8 осіб /а.с. 54-58, 90-99, 104-136/.

Як слідує з матеріалів справи, у зв`язку зі збільшення у вересні 2019 року чисельності штатних працівників, ТОВ "ТРАНСАРТ" на виконання норм законодавства наказом директора від 06.09.2019 №8 створило робоче місце для особи з інвалідністю - посаду "слюсаря-ремонтника" та внесло відповідні зміни до штатного розпису /а.с. 45-46, 102-103/.

Відповідно до приписів пункту 5 Порядку подання форми звітності № 3-ПН "Інформація про попит на робочу силу (вакансії)", затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 31.05.2013 №316 (у редакції наказу Міністерства соціальної політики України від 05.12.2016 №1476), форма № 3-ПН подається за наявності у роботодавця попиту на робочу силу (вакансії) не пізніше ніж через три робочі дні з дати відкриття вакансії. Датою відкриття вакансії є наступний день після створення робочого місця чи припинення трудових відносин з працівником, робоче місце якого стає вакантним, або дата, починаючи з якої може бути укладений трудовий договір з найманим працівником.

З огляду на зазначене, звітність за формою №3-ПН "Інформація про попит на робочу силу (вакансії)" є актом інформування органів працевлаштування про створені на підприємстві робочі місця для працевлаштування інвалідів і, водночас, запитом про направлення на підприємство для працевлаштування.

ТОВ "ТРАНСАРТ" у вересні та жовтні 2019 році до Хорольської районної філії Полтавського обласного центру зайнятості подавалася звітність форми №3-ПН "Інформація про попит на робочу силу (вакансії)" із зазначенням 1 вакансії для інвалідів, а саме: за професією (посадою) "слюсар-ремонтних" / "слюсар з ремонту колісних транспортних засобів" /а.с. 62-65/.

Доказів на підтвердження того, що службою зайнятості у вересні-жовтні 2019 року на ТОВ "ТРАНСАРТ" направлялися особи з інвалідність для їх працевлаштування на товаристві матеріали справи не містять.

Згідно наказу директора від 05.11.2019 №10 змінено у штатному розписі товариства посаду "слюсар-ремонтник" на посаду "водій автотранспортного засобу" та закріплено в штатному розписі дану посаду в кількості 1 штатної одиниці з посадовим окладом 5842,50 грн /а.с. 47-48/.

В цей же день, тобто 05.11.2019, наказом директора товариства №17 на роботу водія автотранспортного засобу був прийнятий ОСОБА_1 , який є особою з інвалідністю, що підтверджується довідкою до акту огляду МСЕК серії АВ №0018073 /а.с. 39-44/.

Документів, які б свідчили про звільнення ТОВ "ТРАНСАРТ" з посади водія автотранспортного засобу ОСОБА_1 матеріали справи не містять, тобто останній до цього часу є працівником товариства.

Отже, на переконання суду, оскільки відповідачем у вересні 2019 року створено робоче місце для інваліда, вжито усіх залежних від нього заходів щодо підшукування таких працівників з подальшим працевлаштуванням на підприємстві, зокрема, створено вакансію, подано звіти до центру зайнятості про попит на робочу силу, також в зв`язку зі зверненням ОСОБА_1 (інваліда), який є водієм за спеціальністю, товариством з метою його працевлаштування внесено зміни до штатного розпису та прийнято його на роботу, підстави для застосування до товариства позивачем адміністративно-господарських санкцій у розмірі 20140,00 грн та пені у розмірі 265,76 грн у даному випадку відсутні.

Поряд з цим, суд вважає за важливе зауважити, що відповідачем на адресу Полтавського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів у лютому 2020 року направлено новий звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2019 рік (форма №10-ПІ) з виправленими даними про середньооблікову кількість штатних працівників облікового складу за 2019 рік, яка становить 7 осіб, з низ середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність 1 особа, фонд оплати праці штатних працівників - 402,82 тис. грн, середньорічна заробітна плата штатного працівника - 57550,00 грн /а.с. 51-52/.

Будь-яких заперечень з приводу правильності даних уточненого звіту позивачем у відповіді на відзив не висловлено.

Таким чином, враховуючи дані виправленого звіту, а також приписи Закону №875-XII, суд доходить висновку про відсутність у товариства обов`язку, передбаченого статтею 19 Закону №875-XII в частині подання звітності до відділення фонду соціального захисту інвалідів.

Резюмуючи викладене та враховуючи те, що Полтавським відділення Фонду соціального захисту інвалідів безпідставно здійснено нарахування товариству адміністративно-господарських санкцій та пені, суд доходить висновку про необхідність відмовити в задоволенні позовних вимог Полтавського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до ТОВ "ТРАНСАРТ" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені.

Підстави для розподілу судового збору відсутні.

Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України, -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні позову Полтавського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (вул. Зигіна, 1, м. Полтава, Полтавська область, 36014, ідентифікаційний код 13967406) до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТРАНСАРТ" (вул. Небесної Сотні, буд. 145, м. Хорол, Полтавська область, 37800, ідентифікаційний код 42749245) про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених пунктом 15.5 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції від 03.10.2017 року.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя О.В. Гіглава

Дата ухвалення рішення10.08.2020
Оприлюднено12.08.2020
Номер документу90888481
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення адміністративно-господарських санкцій та пені

Судовий реєстр по справі —440/2759/20

Рішення від 10.08.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.В. Гіглава

Ухвала від 09.06.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.В. Гіглава

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні