Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Харків
04 серпня 2020 р. Справа № 520/4198/2020
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді - Супруна Ю.О.,
при секретарі судового засідання - Дробязги Т.В.,
за участю:
представника позивача - Нагорного Є.Ф.,
розглянувши в місті Харкові в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Т-ПРОКОМ" (код ЄДРПОУ 37658057, вул. Весніна, буд. 12, кімн. 304, м. Харків, 61023) до Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, Львівська площа, буд.8, м. Київ, 04053) про скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "Т-ПРОКОМ" (надалі за текстом - ТОВ Т-ПРОКОМ , позивач) звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Державної податкової служби України (надалі за текстом - ДПС України, відповідач), в якому просить суд:
- скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 13.06.2019 № 1193511/37658057, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №17 від 26.04.2019 на суму 300000,00 грн., у т.ч. ПДВ 50000,00 грн., на користь ТОВ "ЕЙЛЕР" (код ЄДРПОУ 42794350) та поданих на реєстрацію ТОВ "Т-ПРОКОМ" в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №17 від 26.04.2019 на суму 300000,00 грн., у т.ч. ПДВ 50000,00 грн., на користь ТОВ "ЕЙЛЕР" (код ЄДРПОУ 42794350) та поданих на реєстрацію ТОВ "Т-ПРОКОМ" в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою їх фактичного подання на реєстрацію.
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що за наслідками здійснення господарської діяльності в квітні 2019 року по взаємовідносинам з ТОВ ЕЙЛЕР позивачем, на виконання вимог п. 201.10 статті 201 Податкового Кодексу України (надалі за текстом - ПК України), складено та подано до реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних наступні податкову накладну №17 від 26.04.2019, однак рішенням відповідача від 13.06.2019 № 1193511/37658057 в реєстрації означеної податкової накладної відмовлено, у зв`язку з ненаданням розрахункових документів, банківський виписок з особових рахунків. Вважаючи таке рішення протиправним позивач звернувся до суду з даним позовом.
До канцелярії Харківського окружного адміністративного суду 28.05.2020 від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву в якому зазначено, що оскаржуване рішення винесено відповідно до вимог чинного законодавства, у зв`язку з чим просив суд відмовити в задоволенні позовних вимог.
Від представника позивача 22.06.2020 надійшла відповідь на відзив, в якій викладено правове обґрунтування щодо порушених у відзиві на позов питань.
Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги в повному обсязі, просив їх задовольнити, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві та наявні матеріали адміністративної справи.
Представник відповідача в судове засідання не прибув про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином.
Відповідно до ч. 1 ст. 205 КАС України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
Таким чином суд приходить до висновку про можливість розгляду адміністративної справи за відсутності ДПС України.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи та зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, суд виходить з таких підстав та мотивів.
Судом встановлено, що ТОВ "Т-ПРОКОМ" є юридичною особою, зареєстрованою у встановленому законом порядку, що підтверджується наявними в ЄДР юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомостями Дата запису: 04.05.2011. Номер запису: 1 480 102 0000 050181, за кодом в ЄДРПОУ 37658057, перебуває на обліку в органах державної податкової служби з 05.05.2011 за №36059, в Київській ОДПІ у м. Харкові ГУ ДПС Харківської обл. (Директор та підписант - Єрьомкін Ігор Вікторович).
Профільними видами діяльності підприємства є 46.90 неспеціалізована оптова торгівля (основний), 46.19 діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту; 46.69 оптова торгівля іншими машинами й устаткуванням; 46.73 оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням; 46.76 оптова торгівля іншими проміжними продуктами.
Відповідно до витягу з реєстрації платника податку на додану вартість від 19.03.2014 № 1420314500064, виданого ДПІ у Київському районі м. Харкова, ТОВ Т-ПРОКОМ зареєстровано платником податку на додану вартість з 01.04.2014 індивідуальний податковий номер 376580520318.
ТОВ Т-ПРОКОМ у період спірних правовідносин здійснювало свою господарську діяльність в офісному приміщенні за адресою: м. Харків. вул. Клочківська, буд 332-А, згідно договору оренди нежитлового приміщення б/№ від 01.01.2019 з ТОВ СК ПРОЕКТ код ЄДРПОУ 38775300.
Позивач орендує складські приміщення за адресою: АДРЕСА_1 згідно договору на надання складських послуг №33/К від 01.01.2018 з ФОП ОСОБА_1
ТОВ Т-ПРОКОМ було укладено з ТОВ "ЕЙЛЕР" (код 42794350) договір поставки товару № 2504/1 від 25.04.2019.
На виконання договору № 2504/1 від 25.04.2019 згідно рахунку-фактури № СФ-0000056 від 25.04.2019 ТОВ "ЕЙЛЕР" (код 42794350) була здійснена передоплата за кондитерські вироби, що підтверджується платіжним дорученням № 13 та копією банківської виписки від 26.04.2019.
Так, у зв`язку із здійсненням передоплати на виконання вимог договору № 2504/1 від 25.04.2019 позивачем була складена податкова накладна №17 від 26.04.2019 на суму попередньої оплати 300000,00 у т.ч. ПДВ 50000,00 грн., реєстрацію якої було заблоковано 13.05.2019.
Згідно із умовами договору поставки товару № 2504/1 від 25.04.2019 п. 3.1 поставка товару повинна бути здійснена у термін 30 робочих днів з моменту надходження передплати.
Станом на момент виписування податкової накладної поставка товару на адресу ТОВ "ЕЙЛЕР" ще не була здійснена.
В подальшому відповідно до товаро-транспортної накладної № 62 від 07.06.2019 товар було відвантажено ТОВ "ЕЙЛЕР".
Постачальником товару, замовленого та відвантаженого на ТОВ "ЕЙЛЕР" є ТОВ ''ВИРОБНИЧО-КОНДИТЕРСЬКА ГРУПА "ЛІСОВА КАЗКА", код ЄДРПОУ 33066477, ІПН 330664720302.
Постачання товару в адресу ТОВ "Т-ПРОКОМ" здійснювалося на підставі договору поставки № ЛС-012 від 22 серпня 2018, складеного між ТОВ "Т- ПРОКОМ" та ТОВ "ВКГ "ЛІСОВА КАЗКА".
Згідно із п. 2.2 договору № ЛС-012 від 22.08.2018 постачання товару відбувається на умовах 100% попередньої оплати вартості товару.
Транспортування товару було здійснено перевізником - ФОП ОСОБА_2 за домовленістю та за рахунок ТОВ "ЛІСОВА КАЗКА".
Так, ТОВ "Т-ПРОКОМ" отримано квитанцію по зупиненій податковій накладній № 17 від 26.04.2019 на суму 300000,00 грн. у т.ч. ПДВ 50000,00 грн. поданої на реєстрацію ТОВ "Т- ПРОКОМ" в Єдиному реєстрі податкових накладних. відповідно до якої податкову накладну прийнято, але її реєстрацію зупинено у зв`язку з відповідністю податкової накладної підпункту 1.6. пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку. У цій же квитанції позивачеві було запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
На підтвердження здійснення вказаних господарських операцій, позивачем направлено до ДФС повідомлення з поясненнями та копіями відповідних документів щодо господарський операцій, за результатами яких була складена відповідна податкова накладна.
Розглянувши вказані документи і пояснення, Комісія ГУ ДФС у Харківській області своїм рішенням від 11.06.2019 за №1191111/37658057 здійснено попередню реєстрацію податкової накладної, проте рішенням Комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації, прийняла остаточне рішення від 13.06.2019 № 1193511/37658057, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 17 від 26.04.2019 на суму 300000,00 у т.ч. ПДВ 50000,00 грн. на користь ТОВ "ЕЙЛЕР" (код ЄДРПОУ 42794350) складених та поданих на реєстрацію ТОВ "Т- ПРОКОМ" в Єдиному реєстрі податкових накладних. Причиною вказано ненадання платником податку копій документів, а саме: розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.
Вважаючи, що вищевказане рішення прийняте з порушеннями норм чинного законодавства та є протиправним, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному аналізі в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень, суд виходить з таких мотивів та норм права.
Суд зазначає, що Податковий кодекс України є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.
Згідно із підпунктів "а", "б" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв`язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб`єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів). (пункт 188.1 статті 188 Податкового кодексу України).
Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Із матеріалів справи вбачається, що ТОВ "Т-ПРОКОМ" була виписана податкова накладна №17 від 26.04.2019 на суму попередньої оплати 300000,00 у т.ч. ПДВ 50000,00 грн., складені по операціях ТОВ "ЕЙЛЕР" (код ЄДРПОУ 42794350), яка виписана за правилами першої події (передплата товару) та яка була внесена до Єдиного реєстру податкових накладних для їх подальшої реєстрації та сплати ПДВ.
Проте, позивачем було отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 13.05.2019 № 9097734870, відповідно до якої реєстрацію податкової накладної № 17 від 26.04.2019 зупинено та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010.
Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" № 1246 від 29.12.2010, податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно пункту 12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200 -1 .3 і 200 -1 .9 статті 200 -1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Аналогічні приписи містить підпункт 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 117 затверджено Порядок з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з пунктом 14 Порядку (чинного на час виникнення спірних правовідносин), зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Відповідно до пункту 15 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг).
Пунктом 16 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронні довірчі послуги", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Аналізуючи вище зазначені положення суд зазначає, що законодавець визначив два етапи реєстрації податкових накладних: перший це зупинення реєстрації податкової накладної який є проміжним перед прийняттями рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та другий, це сам етап прийняття рішення податковим органом.
Виходячи зі змісту вказаних норм, суд приходить до висновку, що рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкової накладної приймається за результатами оцінки наданих підприємством документів.
Судом встановлено, що на підтвердження здійснення вказаних господарських операцій, позивачем направлено до ДПС повідомлення з поясненнями та копіями відповідних документів щодо господарський операцій, за результатами яких була складена відповідна податкова накладна.
Розглянувши вказані документи і пояснення, Комісія ГУ ДФС у Харківській області своїм рішенням від 11.06.2019 за №1191111/37658057 здійснено попередню реєстрацію податкової накладної, проте рішенням Комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації, прийняла остаточне рішення від 13.06.2019 № 1193511/37658057, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 17 від 26.04.2019 на суму 300000,00 у т.ч. ПДВ 50000,00 грн. на користь ТОВ "ЕЙЛЕР" (код ЄДРПОУ 42794350) складених та поданих на реєстрацію ТОВ "Т- ПРОКОМ" в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Суд зазначає, що вказані первинні документи та пояснення стосовно здійснених господарських операцій позивачем було надано до контролюючого органу, що підтверджується наявним в матеріалах справи.
Доказів наявності ознак фіктивності в діяльності контрагентів позивача, нікчемності або недійсності угод укладених позивачем з вказаними контрагентами або відсутності реального характеру цих операцій матеріали справи, в обсязі наявних документів, не містять, а відповідачем таких доказів до суду не надано.
При цьому, як вбачається з матеріалів справи, Комісією ГУ ДФС у Харківській області за поданими платником податків поясненнями та копіями документів підтверджено реальність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентами та прийнято рішення про реєстрацію вищезазначених податкових накладних, які в подальшому були відмінені Державною фіскальною службою України.
Суд зазначає, що відповідно до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій товариства є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій.
Первинні документи складаються під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкуванню оброблення даних на підставі первинних документів складаються зведені облікові документи товариства.
Таким чином, враховуючи вищевикладене, надані позивачем до контролюючого органу, а також до суду, первинні бухгалтерські документи підтверджують вчинення господарської операції та настання обставин, з якими закон пов`язує виникнення податкових зобов`язань та права виписки податкової накладної позивачем.
Відтак, суд дійшов висновку, що оскаржуване рішення Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 13.06.2019 № 1193511/37658057 є необґрунтованим, оскільки платником податків надано всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарських операцій за податковою накладною, у реєстрації якої було відмовлено, а тому є таким, що підлягають скасуванню.
Окрім того, суд звертає увагу на приписи п.п. 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМ України № 1246 від 29.12.2010, яким передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
У першому та третьому випадках податкова накладна, реєстрацію якої в ЄРПН було зупинено, реєструється у день прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної або неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної.
У другому випадку податкова накладна, реєстрацію якої в ЄРПН було зупинено, реєструється у день набрання законної сили саме рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної, при цьому датою реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні або день набрання законної сили рішенням суду.
Таким чином, нормами Податкового кодексу України та Порядку чітко визначено настання такої події, як набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної та можливості зазначення дати її реєстрації.
Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод (далі - ЄКПЛ або Конвенція) та Протоколи до неї є частиною національного законодавства України відповідно до статті 9 Конституції України як чинний міжнародний договір, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України. Ратифікація Конвенції відбулася на підставі Закону України N 475/97-ВР від 17.07.1997; Конвенція набула чинності для України 11.09.1997.
За приписами статті 6 Кодексу адміністративного судочинства України, суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини.
Статтею 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" № 3477-IV від 23.02.2006, суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.
Так, Європейський суд з прав людини у рішенні від 13.01.2011 (остаточне) по справі "ЧУЙКІНА ПРОТИ УКРАЇНИ" (CASE OF CHUYKINA v. UKRAINE) (Заява N 28924/04) констатував: "50. Суд нагадує, що процесуальні гарантії, викладені у статті 6 Конвенції, забезпечують кожному право звертатися до суду з позовом щодо своїх цивільних прав та обов`язків. Таким чином стаття 6 Конвенції втілює "право на суд", в якому право на доступ до суду, тобто право ініціювати в судах провадження з цивільних питань становить один з його аспектів (див. рішення від 21 лютого 1975 року у справі "Голдер проти Сполученого Королівства" (Golder v. the United Kingdom), пп. 28 - 36, Series A N 18). Крім того, порушення судового провадження саме по собі не задовольняє усіх вимог пункту 1 статті 6 Конвенції. Ціль Конвенції гарантувати права, які є практичними та ефективними, а не теоретичними або ілюзорними. Право на доступ до суду включає в себе не лише право ініціювати провадження, а й право отримати "вирішення" спору судом. Воно було б ілюзорним, якби національна правова система Договірної держави дозволяла особі подати до суду цивільний позов без гарантії того, що справу буде вирішено остаточним рішенням в судовому провадженні. Для пункту 1 статті 6 Конвенції було б неможливо детально описувати процесуальні гарантії, які надаються сторонам у судовому процесі провадженні, яке є справедливим, публічним та швидким, не гарантувавши сторонам того, що їхні цивільні спори будуть остаточно вирішені (див. рішення у справах "Мултіплекс проти Хорватії" (Multiplex v. Croatia), заява N 58112/00, п. 45, від 10 липня 2003 року, та "Кутіч проти Хорватії" (Kutic v. Croatia), заява N 48778/99, п. 25, ECHR 2002-II)".
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про скасування рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 13.06.2019 № 1193511/37658057, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №17 від 26.04.2019 на суму 300000,00 грн., у т.ч. ПДВ 50000,00 грн., на користь ТОВ "ЕЙЛЕР" (код ЄДРПОУ 42794350) та поданих на реєстрацію ТОВ "Т-ПРОКОМ" в Єдиному реєстрі податкових накладних та як внаслідок зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №17 від 26.04.2019 на суму 300000,00 грн., у т.ч. ПДВ 50000,00 грн., на користь ТОВ "ЕЙЛЕР" (код ЄДРПОУ 42794350) та поданих на реєстрацію ТОВ "Т-ПРОКОМ" в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою їх фактичного подання на реєстрацію.
Статтею 19 Конституції України передбачено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 та ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
За приписами ч.1 та ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 КАС України. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Зважаючи на встановлені у справі обставини, з огляду на приписи норм чинного законодавства, які регулюють спірні правовідносини, суд дійшов висновку про задоволення адміністративного позову.
Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (частина 1 статті 143 КАС України).
Розподіл судових витрат здійснюється відповідно до ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України.
Керуючись ст.ст. 13, 14, 139, 241, 243, 246, 250, 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Т-ПРОКОМ" до Державної податкової служби України про скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити в повному обсязі.
Скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 13.06.2019 № 1193511/37658057, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №17 від 26.04.2019 на суму 300000,00 грн., у т.ч. ПДВ 50000,00 грн., на користь ТОВ "ЕЙЛЕР" (код ЄДРПОУ 42794350) та поданих на реєстрацію ТОВ "Т-ПРОКОМ" в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №17 від 26.04.2019 на суму 300000,00 грн., у т.ч. ПДВ 50000,00 грн., на користь ТОВ "ЕЙЛЕР" (код ЄДРПОУ 42794350) та поданих на реєстрацію ТОВ "Т-ПРОКОМ" в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою їх фактичного подання на реєстрацію.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Т-ПРОКОМ" (код ЄДРПОУ 37658057, вул. Весніна, буд. 12, кімн. 304, м. Харків, 61023) сплачену суму судового збору в розмірі 2102 (дві тисячі сто дві) гривні 00 копійок, за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, Львівська площа, буд.8, м. Київ, 04053).
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно - телекомунікаційної системи шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення виготовлено та підписано 11 серпня 2020 року.
Суддя Ю. О. Супрун
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.08.2020 |
Оприлюднено | 12.08.2020 |
Номер документу | 90889026 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Супрун Ю.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні