ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 640/1818/19 Суддя (судді) першої інстанції: Патратій О.В.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 серпня 2020 року м. Київ
Колегія Шостого апеляційного адміністративного суду у складі:
судді-доповідача Кузьменка В. В.,
суддів Василенка Я. М., Ганечко О. М.,
розглянувши в порядку письмового провадження у м. Києві справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Паблік Транс до Головного управління ДФС у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, за апеляційною скаргою Головного управління ДФС у м. Києві на рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 20.02.2020, -
В С Т А Н О В И Л А:
Товариство з обмеженою відповідальністю Паблік Транс звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві (далі - Відповідач), в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 0040964004 від 22.10.2018.
Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 20.02.2020 адміністративний позов задоволено повністю.
Не погоджуючись із зазначеним судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції як таке, що ухвалено з порушенням норм матеріального і процесуального права, та прийняти нове рішення про відмову в задоволенні позову в повному обсязі.
Відповідно до положень ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом.
Враховуючи, що безпосередня участь сторін у судовому засіданні, в даному випадку, не є обов`язковою, оскільки матеріали справи містять достатньо письмових доказів для з`ясування фактичних обставин, колегія суддів у відповідності до п. 2 ч. 1 ст. 311 КАС України визнала можливим проводити апеляційний розгляд справи за відсутності представників сторін в порядку письмового провадження.
Відкладення розгляду справи спричинить невиправдане порушення процесуального строку її розгляду.
Заслухавши суддю-доповідача, представника апелянта, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.
Згідно зі ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
У відповідності до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
З матеріалів справи вбачається, що Товариство з обмеженою відповідальністю Паблік Транс зареєстроване як суб`єкт господарювання 03.09.2004 року, здійснює господарську діяльність з пасажирських перевезень наземним транспортом міського сполучення. Позивач був зареєстрований у м. Луганськ під назвою Товариство з обмеженою відповідальністю ЛУГАНСЬКІНТЕРРЕСУРС та фактично здійснював господарську діяльність в м. Луганську. 04 вересня 2017 року Протоколом №1 загальних зборів Учасників Товариства з обмеженою відповідальністю ЛУГАНСЬКІНТЕРРЕСУРС було змінено найменування та місцезнаходження Позивача на Товариство з обмеженою відповідальністю ПАБЛІК ТРАНС та визначено місцезнаходження товариства - 04201, Україна, м. Київ, проспект Героїв Сталінграду, буд. 12 ж.
ГУ ДФС у м. Києві проведена камеральна перевірка ТОВ Паблік Транс щодо даних, задекларованих у декларації акцизного податку/ Збір за першу реєстрацію транспортного засобу, за результатами якої складено Акт від 31.08.2018р. № 3955/26-15-40-04/32968459 (далі - Акт перевірки).
Перевіркою встановлено порушення вимог п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України, яке полягало в тому, що ТОВ Паблік Транс 24.01.2018р. погашено податкове (грошове) зобов`язання з акцизного податку на транспортні засоби (крім мотоциклів та велосипедів) по розрахунку суми збору за першу реєстрацію транспортних засобів від 21.02.2015р. реєстраційний № 9020397507 в розмірі 24 920,00 грн., при граничному терміну сплати 21.02.2015, тобто із затримкою більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання.
На підставі вказаного Акту перевірки відповідачем винесено податкове повідомлення-рішення від 22.10.2018р. № 0040964004 про застосування штрафу у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу в сумі 4 984,00 грн. (24 920,00 грн. х 20%).
Не погодившись з податковим повідомленням-рішенням позивач звернувся до суду з цим позовом, в якому просив суд визнати протиправним та скасувати його.
Задовольняючи адміністративний позов суд першої інстанції виходив з того, що позивачем не подавалась Декларація акцизного податку, тому висновки, які наведені в Акті про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у декларації акцизного податку/Збір за першу реєстрацію транспортного засобу від 31.08.2018 року № 3955/26-15-40-04/32968459, є помилковими.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства (стаття 1 Податкового кодексу України).
Відповідно до п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
01 січня 2015 року набрав чинності Закон України №71-VIII від 28 грудня 2014 року Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи , яким шляхом викладення в новій редакції статті 267 ПК України було введено новий податок - транспортний податок.
У відповідності до статті 10 ПК України транспортний податок належить до місцевих податків.
Відповідно до ст. 267 ПК України (в редакції чинній на 01.01.2015) платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що відповідно до підпункту 267.2.1 пункту 267.2 цієї статті є об`єктами оподаткування.
Об`єктом оподаткування є легкові автомобілі, які використовувалися до 5 років і мають об`єм циліндрів двигуна понад 3000 куб. см. Ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25000 гривень за кожен легковий автомобіль, що є об`єктом оподаткування відповідно до підпункту 267.2.1 пункту 267.2 цієї статті.
Згідно пп. 267.6.4 п. 267.6 ст. 267 ПК України (в редакції чинній на 01.01.2015) платники податку - юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцем реєстрації об`єкта оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.
Відповідно до п. 46.6. ст. 46 ПК України, якщо в результаті запровадження нового податку або зміни правил оподаткування змінюються форми податкової звітності, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, який затвердив такі форми, зобов`язаний оприлюднити нові форми звітності.
До визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.
Форма Декларації з Транспортного податку була затверджена після сплину граничного терміну подачі декларацій, тобто після 20 лютого 2015 року (затверджена Наказом Міністерства фінансів України від 10.04.15 №415), ГУ Міністерства доходів України рекомендувало юридичним особам застосовувати для декларування Транспортного податку форму - Розрахунок суми збору за першу реєстрацію транспортних засобів , що підтверджується Листом ДФС України від 28.01.2015 року № 2444/7/99-99-17-04-01-17.
З метою виконання обов`язку з декларування та сплати Транспортного податку 18.02.2015 ТОВ Луганськінтерресурс подало Розрахунок суми збору за першу реєстрацію транспортних засобів до Ленінської ОДПІ у м. Луганську ГУ Міндоходів у Луганській області (реєстраційний номер №9020397507).
Сплата коштів щодо оплати Транспортного податку підтверджується відповідними платіжними дорученнями № 38 від 14.05.2015 року на суму 6 230,00 грн., № 66 від 30.07.2015 року на суму 6230,00 грн., №95 від 06.11.2015 року на суму 6230,00 грн та № 125 від № 29.01.2016 року на суму 6 230,00 грн.
Як встановлено, після переведення ТОВ Паблік Транс до ДПІ Оболонського району ГУ ДФС у м. Києві з`ясувалося, що інспектор Ленінської ОДШ у м. Луганську у лютому 2015 року здійснила облік поданого ним для декларування та сплати Транспортного податку Розрахунку суми збору за першу реєстрацію транспортних засобів помилково за іншим кодом - 14020800 ( Збір за першу реєстрацію транспортного засобу ), обов`язку із сплати якого у ТОВ Паблік Транс не було, але був обов`язок із сплати Транспортного податку (код 18011101), який виконувався належним чином.
Позивачем не подавалась Декларація акцизного податку, подавши після 01.01.2015 року Розрахунок збору за першу реєстрацію транспортних засобів платник податків, мав можливість задекларувати (узгодити податкове зобов`язання), виключно з Транспортного податку , а не будь-якого іншого податку.
Отже, податкове зобов`язання з Акцизного податку на транспортні засоби не є узгодженим в розумінні змісту ст. 54 ПК України, а тому застосування відповідачем ст. 126 ПК України є неправомірним.
Відповідно до ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і доведенні перед судом їх переконливості.
В силу положень ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Частиною 2 ст. 74 КАС України, обставини справи, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Таким чином, враховуючи вищенаведене у сукупності, беручи до уваги при цьому кожен аргумент, викладений учасниками справи, рішення суду першої інстанції у цій справі є законним та обґрунтованим і не підлягає скасуванню, оскільки суд, всебічно перевіривши обставини справи, вирішив спір у відповідності з нормами матеріального права та при дотриманні норм процесуального права, в судовому рішенні повно і всебічно з`ясовані обставини в адміністративній справі, та колегія суддів не вбачає підстав для його скасування.
Керуючись ст.ст. 242, 308, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, колегія суддів, -
П О С Т А Н О В И Л А :
Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у м. Києві на рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 20.02.2020 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Паблік Транс до Головного управління ДФС у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - залишити без задоволення.
Рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 20.02.2020 - залишити без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя-доповідач: В. В. Кузьменко
Судді: Я. М. Василенко
О. М. Ганечко
Повний текст постанови виготовлено 10.08.2020
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.08.2020 |
Оприлюднено | 12.08.2020 |
Номер документу | 90898115 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні