Постанова
від 04.08.2020 по справі 1.380.2019.005098
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 серпня 2020 рокуЛьвівСправа № 1.380.2019.005098 пров. № А/857/4741/20

Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді: Гудима Л.Я.,

суддів: Довгополова О.М., Святецького В.В.,

за участю секретаря судового засідання: Галаз Ю.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 19 лютого 2019 року, головуючий суддя - Костецький Н.В., ухвалене о 14:47 год у м. Львові, повний текст якого складено 02.03.2020 року, у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ЕВВ Аутомотів Львів до Головного управління ДПС у Львівській області про скасування податкових повідомлень-рішень,-

В С Т А Н О В И В:

В жовтні 2019 року позивач - ТзОВ ЕВВ Аутомотів Львів звернулося в суд з позовом до ГУ ДПС у Львівській області, в якому просило визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Львівській області від 08.07.2019 року № 0010031412 про збільшення суми грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на суму 348 633,00 грн, з яких 278 906,00 грн - податкове зобов`язання та 69 727,00 грн - штрафні (фінансові) санкції; визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Головного управління ДФС у Львівській області від 08.07.2019 року № 0009921403 про збільшення суми грошового зобов`язання за платежем податок на прибуток

іноземних юридичних осіб на суму 71 036,19 грн., з яких 51 690,92 грн - податкове зобов`язання та 19 345,27 грн - штрафні (фінансові) санкції; визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Львівській області від 08.07.2019 року № 0010041412 про застосування штрафу у розмірі 133 116,50 грн.

В обґрунтування своїх позовних вимог посилалося на те, що висновки податкового органу, викладені в акті перевірки від 16.05.2019 року № 713.14.12/36518362 про порушення позивачем податкового законодавства є безпідставними. Згідно з нормами Податкового кодексу України підставою для звільнення від оподаткування доходів із джерелом їх походження з України є подання нерезидентом довідки (або її нотаріально засвідченої копії), яка підтверджує, що нерезидент є резидентом країни, з якою укладено міжнародний договір України, а також інших документів, якщо це передбачено міжнародним договором України. Зазначало, що товариство підставно застосовано звільнення від оподаткування доходів із джерелом їх походження з України на виплату доходу нерезиденту України. Також звертало увагу, що об`єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 Податкового кодексу України. Таким чином, позивачем правомірно не оподатковувались послуги з ремонту автомобілів за межами України..

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 19 лютого 2019 року адміністративний позов задоволено; визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення - рішення Головного управління ДФС у Львівській області від 08.07.2019 року № 0010031412, № 0009921403 № 0010041412.

Не погоджуючись з вищезазначеним рішенням суду першої інстанції, ГУ ДПС у Львівській області оскаржило його в апеляційному порядку, яке, покликаючись на неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи, недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції вважає встановленими, порушення судом норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить суд апеляційної інстанції скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою в задоволенні адміністративного позову відмовити.

Свою апеляційну скаргу обґрунтовує тим, що стосовно транспортних послуг по перевезенню транспортних засобів за маршрутом Гіссен - Львів, обумовлених контрактом від 23.05.2017 року №240517-RL, не можна застосовувати міжнародний договір в частині звільнення (зменшення) від оподаткування доходів із джерелом їх походження з України, оскільки в Конвенції з Урядом Республіки Австрія відсутнє поняття автомобільні перевезення . Крім цього зазначає, що позивач не надавав жодних послуг з ремонту транспортних засобів, оскільки їх надавало підприємство - нерезидент DAF TRUCKS NV, а послуги, які надавав позивач були посередницькими, відтак підлягають оподаткуванню ПДВ.

В судовому засіданні представник відповідача підтримав подану апеляційну скаргу, вважає оскаржене рішення суду незаконним та повністю підтримав доводи, зазначені у апеляційній скарзі.

Представник позивача заперечив проти апеляційної скарги, вважає оскаржене рішення суду законним та обґрунтованим та просив апеляційну скаргу залишити без задоволення.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників сторін, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги у їх сукупності, колегія суддів дійшла переконання, що подана апеляційна скарга задоволенню не підлягає, виходячи з наступних підстав.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, ГУ ДФС у Львівській області проведено документальну планову виїзну перевірку ТзОВ Мацько Трак Сервіс (зараз - ТзОВ ЕВВ Аутомотів Львів ) (код ЄДРПОУ 36518362) з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2016 року по 31.12.2018 року, валютного - за період з 01.01.2016 року по 31.12.2018 року, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування - за період з 01.01.2016 року по 31.12.2018 року.

За результатами проведеної перевірки ГУ ДФС у Львівській області складено акт від 16.05.2019 року № 713.14.12/36518362.

На підставі висновків акту перевірки 16.05.2019 № 713.14.12/36518362, Головним управлінням ДФС у Львівській області винесено, зокрема:

- за порушення п.п. 141.4.4 п. 141.4 ст. 141 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення від 08.07.2019 року № 0009921403, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на прибуток іноземних юридичних осіб з штрафною санкцією на суму 71 036,19 грн (за податковим зобов`язанням - 51 690,92 грн; за штрафними санкціями - 19 345,27 грн);

- за порушення п. 185.1 ст. 185, п. 186.4 ст. 186, п. 187.1 ст. 187, п. 188.1 ст. 188, п. 189.1 ст. 189, п. 198.5 ст. 198 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення від 08.07.2019 року № 0010031412, яким збільшено суму грошового зобов`язання за податком на додану вартість із вироблених в Україні товарів і робіт на 348 633,00 грн (за податковим зобов`язанням - 278 906,00 грн; за штрафними санкціями - 69 272,00 грн);

- за встановлення відсутності складення та та/або реєстрації протягом граничного строку, передбаченого статтею 201 Податкового кодексу України, податкових накладних/розрахунків коригування на суму ПДВ - 266 233,00 грн застосовано штраф в розмірі 133 116,50 грн.

Задовольняючи адміністративний позов, суд першої інстанції виходив з того, що висновки викладені в акті перевірки щодо необхідності оподатковувати суми фрахту, що сплачується резидентом нерезиденту за договорами фрахту, за ставкою 6 % у джерела виплати таких доходів за рахунок цих доходів є помилковим. А оскільки ремонт транспортних засобів клієнтів позивача здійснювався виконавцем - фірмою DAF TRUCKS N.V. за межами України, вартість наданих послуг не є об`єктом оподаткування ПДВ, оскільки послуги надані за межами території України.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, вважає їх вірними та такими, що відповідають нормам матеріального та процесуального права, а також фактичним обставинам справи з огляду на наступне.

Відповідно до пункту 160.5 статті 160 Податкового кодексу України сума фрахту, що сплачується резидентом нерезиденту за договорами фрахту, оподатковується за ставкою 6 відсотків у джерела виплати таких доходів за рахунок цих доходів.

При цьому: базою для оподаткування є базова ставка такого фрахту; особами, уповноваженими стягувати цей податок та вносити його до бюджету, є резидент, який виплачує такі доходи, незалежно від того, є він платником цього податку чи ні, а також є він суб`єктом спрощеного оподаткування чи ні.

Відповідно до підпункту 14.1.260 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, фрахт - винагорода (компенсація), що сплачується за договорами перевезення, найму або піднайму судна або транспортного засобу (їх частин) для: перевезення вантажів та пасажирів морськими або повітряними суднами; перевезення вантажів залізничним або автомобільним транспортом.

Згідно з пунктом 103.2 статті 103 Податкового кодексу України особа (податковий агент) має право самостійно застосувати звільнення від оподаткування або зменшену ставку податку, передбачену відповідним міжнародним договором України на час виплати доходу нерезиденту, якщо такий нерезидент є бенефіціарним (фактичним) отримувачем (власником) доходу і є резидентом країни, з якою укладено міжнародний договір України.

Застосування міжнародного договору України в частині звільнення від оподаткування або застосування пониженої ставки податку дозволяється тільки за умови надання нерезидентом особі (податковому агенту) документа, який підтверджує статус податкового резидента згідно з вимогами пункту 103.4 цієї статті.

Відповідно до пункту 103.4 статті 103 Податкового кодексу України підставою для звільнення (зменшення) від оподаткування доходів із джерелом їх походження з України є подання нерезидентом з урахуванням особливостей, передбачених пунктами 103.5 і 103.6 цієї статті, особі (податковому агенту), яка виплачує йому доходи, довідки (або її нотаріально засвідченої копії), яка підтверджує, що нерезидент є резидентом країни, з якою укладено міжнародний договір України (далі - довідка), а також інших документів, якщо це передбачено міжнародним договором України.

Як передбачено пунктом 103.8 статті 103 Податкового кодексу України, особа, яка виплачує доходи нерезидентові у звітному (податковому) році, у разі подання нерезидентом довідки з інформацією за попередній звітний податковий період (рік) може застосувати правила міжнародного договору України, зокрема щодо звільнення (зменшення) від оподаткування, у звітному (податковому) році з отриманням довідки після закінчення звітного (податкового) року.

Так, Конвенція між Урядом України і Урядом Республіки Австрія про уникнення подвійного оподаткування та попередження податкових ухилень стосовно податків на доходи і на майно, ратифікована Україною 17.03.1999 та набрала чинності для України 20.05.1999 року. Згідно з пунктом 1 статті 21 Інші доходи даної Конвенції, види доходів резидента Договірної Держави, незалежно від джерела їх виникнення, про які не йдеться у попередніх статтях цієї Конвенції, оподатковуються тільки в цій Державі.

Оскільки у згаданій Конвенції у попередніх статтях не йдеться про доходи, отримані у вигляді плати за перевезення автомобільним транспортом, то такі доходи відносяться до інших доходів та у даному випадку мають оподатковуватись у країні нерезидента, тобто Австрії.

Така правова позиція викладена в постанові Верховного суду від 16 жовтня 2018 року у справі № 2а-8599/12/1370.

Матеріалами справи підтверджено, що 23.05.2017 року між ТОВ Мацько Трак Сервіс та Vega International Car Transport and Logistic Trading Ges.m.b.H (Компанією Вега Інтернешнл Кар-Транспорт енд Логістик-Трейдінг ГмбХ) укладено договір про надання міжнародних транспортно-експедиційних послуг № 240517-RL, відповідно до якого замовник доручає, а виконавець бере на себе обов`язки за винагороду надавати послуги з міжнародного перевезення транспортних засобів замовника.

Юридична адреса Компанії Вега Інтернешнл Кар-Транспорт енд Логістик-Трейдінг ГмбХ - Австрія, Зальцбург, Шмідінгерштрассе, 67.

Згідно з довідкою від 21.06.2017 року Компанією Вега Інтернешнл Кар-Транспорт енд Логістик-Трейдінг ГмбХ є резидентом Австрії. Вказану довідку представлено позивачем ГУ ДФС до перевірки.

Відтак висновки, викладені в акті перевірки щодо необхідності оподатковувати суму фрахту, що сплачується резидентом нерезиденту за договорами фрахту, за ставкою 6 % у джерела виплати таких доходів за рахунок цих доходів є помилковими, а оскаржене податкове повідомлення-рішення від 08.07.2019 року № 0009921403, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на прибуток іноземних юридичних осіб з штрафною санкцією на суму 71 036,19 грн (за податковим зобов`язанням - 51690,92 грн; за штрафними санкціями - 19345,27 грн) є протиправним та підлягає скасуванню.

Також, відповідно до п. 185.1 ст. 185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку, зокрема, з постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу;

З метою оподаткування цим податком до операцій з ввезення товарів на митну територію України та вивезення товарів за межі митної території України прирівнюється поміщення товарів у будь-який митний режим, визначений Митним кодексом України.

Згідно з п.п. 186.2.1 п. 186.2 ст. 186 ПК України місцем постачання послуг є: місце фактичного постачання послуг, пов`язаних з рухомим майном, а саме: а) послуг, що є допоміжними у транспортній діяльності: навантаження, розвантаження, перевантаження, складська обробка товарів та інші аналогічні види послуг; б) послуг із проведення експертизи та оцінки рухомого майна; в) послуг, пов`язаних із перевезенням пасажирів та вантажів, у тому числі з постачанням продовольчих продуктів і напоїв, призначених для споживання; г) послуг із виконання ремонтних робіт і послуг із переробки сировини, а також інших робіт і послуг, що пов`язані з рухомим майном.

Пунктом 186.3 ст. 186 ПК України передбачено, що місцем постачання зазначених у цьому пункті послуг вважається місце, в якому отримувач послуг зареєстрований як суб`єкт господарювання або - у разі відсутності такого місця - місце постійного чи переважного його проживання. До таких послуг належать: а) надання майнових прав інтелектуальної власності, створення за замовленням та використання об`єктів права інтелектуальної власності, у тому числі за ліцензійними договорами, а також надання (передача) права на скорочення викидів парникових газів (вуглецевих одиниць); б) рекламні послуги; в) консультаційні, інжинірингові, інженерні, юридичні (у тому числі адвокатські), бухгалтерські, аудиторські, актуарні, а також послуги з розроблення, постачання та тестування програмного забезпечення, з оброблення даних та надання консультацій з питань інформатизації, надання інформації та інших послуг у сфері інформатизації, у тому числі з використанням комп`ютерних систем; г) надання персоналу, у тому числі якщо персонал працює за місцем здійснення діяльності покупця; ґ) надання в оренду (лізинг) рухомого майна, крім транспортних засобів та банківських сейфів; д) телекомунікаційні послуги, а саме: послуги, пов`язані з передаванням, поширенням або прийманням сигналів, слів, зображень та звуків або інформації будь-якого характеру за допомогою дротових, супутникових, стільникових, радіотехнічних, оптичних або інших електромагнітних систем зв`язку, включаючи відповідне надання або передання права на використання можливостей такого передавання, поширення або приймання, у тому числі надання доступу до глобальних інформаційних мереж; е) послуги радіомовлення та телевізійного мовлення; є) надання посередницьких послуг від імені та за рахунок іншої особи або від свого імені, але за рахунок іншої особи, якщо забезпечується надання покупцю послуг, перерахованих у цьому підпункті; ж) надання транспортно-експедиторських послуг.

Згідно із п. 186.4 ст. 186 ПК України місцем постачання послуг є місце реєстрації постачальника, крім операцій, зазначених у пунктах 186.2 і 186.3 цієї статті.

Відповідно до п. 187.1 ст. 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Пунктом 188.1 ст. 188 ПК України визначено, що база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв`язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб`єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).

При цьому база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг не може бути нижче ціни придбання таких товарів/послуг, база оподаткування операцій з постачання самостійно виготовлених товарів/послуг не може бути нижче звичайних цін, а база оподаткування операцій з постачання необоротних активів не може бути нижче балансової (залишкової) вартості за даними бухгалтерського обліку, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни), за винятком: товарів (послуг), ціни на які підлягають державному регулюванню; газу, який постачається для потреб населення.

До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв`язку з компенсацією вартості товарів/послуг. До складу договірної (контрактної) вартості не включаються суми неустойки (штрафів та/або пені), три проценти річних та інфляційні, що отримані платником податку внаслідок невиконання або неналежного виконання договірних зобов`язань.

До бази оподаткування включаються вартість товарів/послуг, які постачаються (за виключенням суми компенсації на покриття різниці між фактичними витратами та регульованими цінами (тарифами) у вигляді виробничої дотації з бюджету та/або суми відшкодування орендодавцю - бюджетній установі витрат на утримання наданого в оренду нерухомого майна, на комунальні послуги та на енергоносії), та вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо отримувачем товарів/послуг, поставлених таким платником податку.

У випадках, передбачених статтею 189 цього Кодексу, база оподаткування визначається з урахуванням положень статті 189 цього Кодексу.

Згідно із п.п. 194.1.1 п. 194.1 ст. 194 ПК України податок становить 20 відсотків, 7 відсотків бази оподаткування та додається до ціни товарів/послуг.

Відповідачем зроблено висновки про порушення позивачем вимог п. 185.1 ст. 185, п. 186.4 ст. 186, п. 187.1 ст. 187, п. 188.1 ст. 188, п. 189.1 ст. 189, п. 198.5 ст. 198 Податкового кодексу України, оскільки фірмою DAF TRUCKS NV, Нідерланди, (виконавець) та ТОВ Мацько Трак Сервіс (замовник) укладено договори про надання послуг інформаційно-технічного супроводу(ІТС) від 07.10.2015 року № 07/10/15 та від 28.12.2017 року № 28/12/17.

Відповідно до умов зазначених договорів виконавець зобов`язується на свій ризик своїми силами та засобами надавати послуги інформаційно-технічного супроводу (ІТС) замовнику в обсязі та на умовах, передбачених цим договором, а Замовник зобов`язується своєчасно прийняти їх та оплатити.

Послуги інформаційно-технічного супроводу(ІТС) включають:

надання телефонних консультацій персоналу замовника, щодо експлуатації та ремонту вантажних автомобілів DAF;

надання необхідної інформації персоналу замовника по електронній пошті;

виїзд на територію замовника у випадку неможливості з`ясування причин неполадки за телефоном або по електронній пошті;

виїзд на територію вказану замовником для надання послуг з ремонту вантажних автомобілів DAF, які належать клієнтам Замовника;

встановлення оновлень технічного програмного забезпечення;

доступ в закриту технічну частину сайту http://www.daf.com для завантаження оновлень та методичної документації.

На виконання договорів нерезидентом - фірмою DAF TRUCKS NV для ТОВ Мацько Трак Сервіс відповідно до актів прийому-передачі виконувались послуги з ремонту автомобілів, які є складовою послуг з інформаційно-технічного супроводу (ІТС), для клієнтів ТОВ Мацько Трак Сервіс .

Належним чином завірених копій договорів з відповідними додатками, актів виконаних робіт на реалізацію послуг ремонту автомобіля за кордоном (інформаційно-технічна підтримка (ІТС)), податкових накладних, карток рахунку 361 за період з 01.01.2016 року по 31.12.2018 року ТОВ Мацько Трак Сервіс на вимогу ревізора ГУ ДФС у Львівській області від 10.05.2019 року № 1/14.12 до перевірки не представлено.

Матеріалами справи підтверджено, що згідно з укладеними договорами нерезидентом - фірмою DAF TRUCKS N.V. для ТОВ Мацько Трак Сервіс відповідно до актів прийому передачі виконувались послуги з ремонту автомобілів, які є складовою послуг з інформаційно-технічного супроводу, для клієнтів ТОВ Мацько Так Сервіс , а саме: згідно з актом прийому передачі від 01.07.2016 року ремонт автомобіля (Нідерланди) ТОВ Квадр Транспорт ; згідно з актом прийому передачі від 08.07.2016 року ремонт автомобіля (Нідерланди) приватної фірми Авіта ; згідно з актом прийому передачі від 08.07.2016 року ремонт автомобіля ( Нідерланди) ОСОБА_4 ; згідно з актом прийому передачі від 30.09.2016 року ремонт автомобіля (Нідерланди) ТОВ СП Равтранс ; згідно з актом прийому передачі від 03.11.2016 року ремонт автомобіля (Нідерланди) ТОВ Імперіал Логістик ; згідно з актом прийому передачі від 30.11.2016 року ремонт автомобіля (Нідерланди) ТОВ Шмега Транс ; згідно з актом прийому передачі від 13.12.2016 року ремонт автомобіля (Нідерланди) ПП Євротранс ; згідно з актом прийому передачі від 20.12.2016 року ремонт автомобіля (Нідерланди) ТОВ Ріал-Сервіс ; згідно з актом прийому передачі від 07.04.2017 року ремонт автомобіля (Румунія) ТОВ ОСОБА_2 ; згідно з актом прийому передачі від 06.11.2017 року ремонт автомобіля (Німеччина) ТОВ Гюалос ; згідно з актом прийому передачі від 20.12.2017 року ремонт автомобіля (Польща) ТОВ Гюалос ; згідно з актом прийому передачі від 05.02.2018 року ремонт автомобіля (Польща) ТОВ Гюалос ; згідно з актом прийому передачі від 13.02.2018 року ремонт автомобіля (Німеччина) ОСОБА_3 ; згідно з актом прийому передачі від 14.02.2018 року ремонт автомобіля (Пльща) ТОВ Гюалос ; згідно з актом прийому передачі від 13.04.2018 року ремонт автомобіля (Німеччина) ТОВ Леонтранссервіс ; згідно з актом прийому передачі від 30.04.2018 року ремонт автомобіля (Чехія) Твельський Роман; згідно з актом прийому передачі від 25.05.2018 року ремонт автомобіля (Бельгія) ТОВ Швидкий Світ ; згідно з актом прийому передачі від 25.05.2018 року ремонт автомобіля (Бельгія) ТОВ Швидкий Світ ; згідно з актом прийому передачі від 13.06.2018 року ремонт автомобіля (Італія) МПП Юр-Транс ; згідно з актом прийому передачі від 18.07.2018 року ремонт автомобіля (Польща) ТОВ Швидкий Світ ; згідно з актом прийому передачі від 18.06.2018 ремонт автомобіля (Чехія) ТОВ РВС-Транс ; згідно з актом прийому передачі від 27.06.2018 року ремонт автомобіля (Німеччина) ТОВ Авіла ; згідно з актом прийому передачі від 31.07.2018 року ремонт автомобіля (Франція) ФОП ОСОБА_4 ; згідно з актом прийому передачі від 28.09.2018 року ремонт автомобіля (Франція) ФОП ОСОБА_4 ; згідно з актом прийому передачі від 29.11.2018 року ремонт автомобіля (Польща) ТОВ Леонтранссервіс .

Згідно з актами прийому-передачі послуг, рахунками на оплату, інвойсами третіх осіб - фактичних виконавців послуг, замовлень на проведення ремонтних робіт, актами виконаних робіт та рахунків на передачу послуг для клієнтів, послуги по ремонту автомобілів клієнтам ТОВ Мацько Трак Сервіс надавались за межами території України, зокрема: Нідерланди, Німеччина, Польща, Румунія, Бельгія, Франція, Чехія, Італія.

Нормами ПК України передбачено, що об`єктом оподаткування є операції платників податку, зокрема, з постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Місцем постачання послуг є місце фактичного постачання послуг, пов`язаних з рухомим майном, а саме, зокрема, послуг із виконання ремонтних робіт і послуг із переробки сировини, а також інших робіт і послуг, що пов`язані з рухомим майном.

Оскільки ремонт транспортних засобів клієнтів позивача здійснювався виконавцем - фірмою DAF TRUCKS N.V. за межами України, вартість наданих послуг не є об`єктом оподаткування ПДВ, оскільки послуги надані за межами території України.

Таким чином, висновки відповідача щодо заниження позивачем податкового зобов`язання з ПДВ є помилковими, а оскаржене податкове повідомлення-рішення від 08.07.2019 року № 0009921403 є протиправним та підлягає скасуванню.

Відтак, оскільки у ТзОВ Мацько Трак Сервіс не виникло обов`язку нараховувати податкові зобов`язання з ПДВ за послуги з ремонту автомобілів за межами України, а відповідно і складати податкові накладні та реєструвати їх в ЄРПН, тому податкове повідомлення-рішення від 08.07.2019 року №0010041412 є протиправним та підлягає скасуванню.

Крім цього, згідно із ч. 2 ст. 6 КАС України та ст. 17 Закону України Про виконання рішень і застосування практики Європейського Суду з прав людини передбачено застосування судами Конвенції та практики ЄСПЛ як джерела права.

Так, у п. 58 Рішення Європейського суду з прав людини у справі Серявін та інші проти України від 10 лютого 2010 Суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення. Хоча національний суд має певну свободу розсуду щодо вибору аргументів у тій чи іншій справі та прийняття доказів на підтвердження позицій сторін, орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

З огляду на наведене, суд першої інстанції правильно і повно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду, а тому підстав для скасування рішення колегія суддів не знаходить і вважає, що апеляційну скаргу на нього слід залишити без задоволення.

Керуючись ст.ст. 243, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328 КАС України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області залишити без задоволення, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 19 лютого 2019 року у справі №1.380.2019.005098 - без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених пунктом другим частини п`ятої статті 328 КАС України, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя Л. Я. Гудим судді О. М. Довгополов В. В. Святецький

Повний текст постанови складено 11.08.2020 року.

Дата ухвалення рішення04.08.2020
Оприлюднено12.08.2020
Номер документу90898559
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.005098

Постанова від 04.05.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 03.05.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 02.05.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 11.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 25.11.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 28.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Постанова від 04.08.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 28.05.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 20.05.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 24.04.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні