Постанова
від 15.08.2007 по справі а8/145-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

А8/145-07

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

  

15.08.07р.

Справа № А8/145-07

За позовом          Дніпропетровського районного комбінату по наданню комунальних послуг сільському населенню "Райсількомунгосп" (м. Підгороднє)

до                    Дніпропетровської районної державної адміністрації (смт. Ювілейне Дніпропетровської області)

3-тя особа:          Дніпропетровська районна рада Дніпропетровської області (смт. Ювілейне Дніпропетровської області)

про                      визнання недійсними змін, внесених до Єдиного державного реєстру

                                                                                                    Суддя Дубінін І.Ю.

Представники:

від позивача:          Сизоненко М.Г. –представник (дов. № 2440 від 30.05.06 р.)

від відповідача:          не з'явився

від 3-ї особи:                    не з'явився

Суть спору:

Позивач звернувся до відповідача з позовом про визнання незаконними дій державного реєстратора Дніпропетровської районної державної адміністрації Дніпропетровської області щодо внесення 10.04.06 р. до Єдиного державного реєстру змін стосовно юридичної особи - Дніпропетровського районного комбінату по наданню комунальних послуг сільському населенню "Райсількомунгосп", а також визнання недійсними та скасування вказаних змін.

Позовні вимоги мотивовані тим, що позивачу було видане свідоцтво про державну реєстрацію (перереєстрацію) суб'єкта підприємницької діяльності - юридичної особи, згідно якому позивач має ідентифікаційний код суб'єкта підприємницької діяльності в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України - 21922695. Дніпропетровським обласним управлінням статистики позивачу видане свідоцтво № 69 від 03.02.97 р., згідно якому форма власності підприємства на момент реєстрації була 20 - колективна власність. Здійснивши всі необхідні дії по підготовці відповідних документів для внесення змін в установчі документи, позивач звернувся з відповідною заявою до державного реєстратора для проведення реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, але отримав повідомлення про залишення документів без розгляду з тих підстав, що викладення найменування юридичної особи не відповідає вимогам встановленим спеціальним уповноваженим органом з питань державної реєстрації, та порушено порядок оформлення установчих документів юридичної особи. При цьому, державний реєстратор також повідомила позивача про те, що 10.04.2006 р. до державного реєстру вже були внесені зміни, на підставі заповнених реєстраційних карток та видане свідоцтво про державну реєстрацію. Однак, позивач, в особі директора Кас'яненко Н.С., призначеної на посаду наказом № 45К від 25.02.05 р., не уповноважував жодну особу в період з 25.02.05 р. по 30.05.06 р. на здійснення відповідних дій по перереєстрації підприємства та особисто директор таких дій не вчиняла. Таким чином, реєстраційні картки, на підставі яких державний реєстратор здійснила перереєстрацію позивача, були заповнені особою, яка не мала на це відповідних повноважень, а інформація, відображена у реєстраційних картках, не відповідає фактичним обставинам, а видане державним реєстратором свідоцтво є недійсним.

Відповідач проти позову заперечує, посилаючись на те, що статут позивача є сфальсифікованим, оскільки позивач був створений шляхом перетворення з орендного підприємства "Агропом" згідно розпорядженню голови Дніпропетровської районної ради від 26.10.95 № 317\2. Органом, який створив підприємство, вказано не попередника (орендне підприємство "Агропом", не районну раду, а обласне виробниче кооперативно - державне об'єднання сільського комунального господарства "Облсількомунгосп" та трудовий колектив Дніпропетровського "Райсількомунгоспу". Разом з тим, рішення вказаного об'єднання "Облсількомунгосп" та рішення зборів трудового колективу "Райсількомунгосп" про створення позивача і наділення його майном та іншими фондами відсутні. Трудовий колектив на той час ще не міг бути сформований, так як юридична особа "Райсількомупгосп" ще не була створена і зареєстрована, а тому рішення приймати не міг. При цьому існує ряд рішень органів місцевого самоврядування щодо наділення позивача комунальним майном та землею, а також про віднесення позивача до комунальних підприємств та підпорядкування його районній раді. 10.04.06 р. представники позивача звернулися до державного реєстратора з метою включення підприємства до Єдиного держреєстру та реєстраційною карткою за формою № 4, з метою зміни керівника підприємства на Касьяненко Н.С. В реєстраційній картці Форма №6 зазначено засновником Дніпропетровську районну раду, форма власності - комунальна. Відповідно юридичну особу було включено до ЄДР та видано свідоцтво нового зразка, при цьому на свідоцтві не вказана інформація щодо організаційно- правової форми та форми власності позивача, що відповідає відомостям із свідоцтва старого зразка та ніяким чином не перешкоджає господарській діяльності юридичної особи.

Ухвалою господарського суду від 05.07.07 р. до участі у справі у якості 3-ї особи без самостійних вимог на предмет спору на боці відповідача було залучено Дніпропетровську районну раду Дніпропетровської області.

Третя особа підтримала заперечення відповідача в повному обсязі.

Ухвалою господарського суду від 05.07.07 р. провадження у справі було зупинене по 19.07.07 р. включно.

По справі оголошувалась перерва з 19.07.07 р. по 07.08.07 р.

Ухвалою господарського суду від 07.08.07 р. провадження у справі було зупинене по 15.08.07 р. включно.

В судове засідання 15.08.07 р. представники відповідача та 3-ї особи не з'явились, причин свого нез'явлення суду не повідомили.

Господарський суд вважає за можливе розглянути справу за відсутністю вказаних представників, оскільки останні були під розпис повідомлені про час і місце судового засідання.

Розглянувши матеріали справи, вислухавши позивача, господарський суд, -

В С Т А Н О В И В:

Рішенням № 317/2 виконкому Дніпропетровської районної Ради народних депутатів від 26.10.95 р. було зареєстровано Статут Дніпропетровського районного комбінату по наданню комунальних послуг сільському населенню "Райсількомунгосп" (далі-позивач).

Дніпропетровською районною державною адміністрацією Дніпропетровської області (далі-відповідач) позивачу було видане свідоцтво про державну реєстрацію (перереєстрацію) суб'єкта підприємницької діяльності - юридичної особи від 26.10.95 р., згідно якому позивачу був присвоєний ідентифікаційний код суб'єкта підприємницької діяльності в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України - 21922695.

Дніпропетровським обласним управлінням статистики позивачу було видане свідоцтво № 69 від 03.02.97 р., згідно якому форма власності підприємства на момент реєстрації за ЄКФВ була 20-колективна власність, відповідно до Класифікації форм власності ДК 001-94 Державного класифікатора України, затвердженого та введеного в дію наказом Держстандарту України № 288 від 22.11.94 р.

Згідно п. З Класифікації форм власності ДК 001-2004 Державного класифікатора України, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики № 97 від 28.05.04 р., зазначений код було трансформовано у код 10 - приватна власність.

Згідно п. 1 Статуту позивача, останній було створено обласним виробничим кооперативно-державним об'єднанням сільського комунального господарства "Облсількомунгосп" та трудовим колективом Дніпропетровського райсількомунгоспа.

Статут обласного виробничого кооперативно-державного об'єднання сільського комунального господарства "Облсількомунгосп" буув зареєстрований Виконавчим комітетом Дніпропетровської міської Ради народних депутатів 14.07.92 року, реєстраційний № 3095, та перереєстровано Виконавчим комітетом Дніпропетровської міської Ради народних депутатів 27.03.98 р., обліковий № 12863-ТВ, у зв'язку з перетворенням обласного виробничого кооперативно-державного об'єднання сільського комунального господарства "Облсількомунгосп" у Товариство з обмеженою відповідальністю "Дніпропетровськоблсількомунгосп" (далі-товариство).

Відповідно до п. 1.2. вказаного статуту, товариство є правонаступником Дніпропетровського виробничого об'єднання сільського комунального господарства "Облсількомунгосп".

16.08.06 р. учасниками названого товариства було проведено загальні збори учасників та прийняті рішення, які були оформлені Протоколом № 1 загальних зборів учасників.

Зокрема, названими загальними зборами учасників було прийнято рішення щодо виходу товариства зі складу Дніпропетровського районного комбінату по наданню комунальних послуг сільському населенню "Райсількомунгосп" (позивача) у зв'язку з недоцільністю бути учасником останнього.

26.09.2006 р. товариство подало заяву Раді трудового колективу позивача про вихід товариства, як правонаступника обласного виробничого кооперативно - державного об'єднання сільського

комунального господарства "Облсількомунгосп", зі складу учасників Дніпропетровського районного комбінату по наданню комунальних послуг сільському населенню "Райсількомунгосп" (позивача).

При цьому у вказаній заяві зазначено, що корпоративні права по володінню, користуванню та розпорядженню Дніпропетровським районним комбінатом по наданню комунальних послуг сільському населенню "Райсількомунгосп" товариство передає на користь трудового колективу позивача. Жодних фінансових та матеріальних претензій до позивача товариство не має.

27.09.06 р. були проведені загальні збори трудового колективупозивача, на яких були прийняті рішення:

Ш          про виведення зі складу учасників позивача ТОВ "Дніпропетровськоблсількомунгосп" та передачу його долі корпоративних прав на користь трудового колективу позивача на підставі поданих заяви та протоколу загальних зборів учасників вказаного товариства;

Ш          про затвердження змін та доповнень до установчих документів, шляхом викладення їх у новій редакції.

Зазначені рішення позивача були оформлені протоколом загальних зборів трудового колективу № 12 від 27.09.06 року.

Згідно довідкам Головного управління статистики у Дніпропетровській області № 22/12-1847 від 05.10.06 р. та № 18/13-394 від 26.02.07 р., організаційно - правова форма господарювання Дніпропетровського районного комбінату по наданню комунальних послуг сільському населенню "Райсількомунгосп" - колективне підприємство, а форма власності - приватна.

11.10.06 р. загальними зборами трудового колективу позивача було прийнято рішення, оформлене протоколом № 14, зокрема, про зміну назви підприємства з Дніпропетровського районного комбінату по наданню комунальних послуг сільському населенню "Райсількомунгосп" на Колективне підприємство "Дніпропетровський Райсількомунгосп".

Позивач звернувся з відповідною заявою до державного реєстратора для проведення реєстрації змін до установчих документів юридичної особи і отримав повідомлення про залишення документів без розгляду з тих підстав, що викладення найменування юридичної особи не відповідає вимогам, встановленим спеціальним уповноваженим органом з питань державної реєстрації, та порушено порядок оформлення установчих документів юридичної особи.

Державний реєстратор також повідомив позивачу, що 10.04.06 р. до державного реєстру вже були внесені зміни, на підставі заповнених реєстраційних карток та видане свідоцтво про державну реєстрацію.

Викладене також підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичгних осіб та фізичних осіб-підприємців серія АБ № 004536, згідно якому:

Ш          в реєстрі зареєстровано Комунальне підприємство "Дніпропетровський районний комбінат по наданню комунальних послуг сільському населенню "Райсількомунгосп", з тим же ідентифікаційним кодом та місцезнаходженням, що і у позивача;

Ш          видане свідоцтво про державну реєстрацію серія АОО № 182982;

Ш          місцем проведення державної реєстрації є Дніпропетровська районна державна адміністрація Дніпропетровської області;

Ш          формою власності підприємства вказана комунальна власність;

Ш          вищим органом управління зазначено раду.

Ті ж самі дані містяться й у Довідці серії АБ № 004530, яка була видана державним реєстратором станом на 13.10.2006 року.

Як свідчить позивач, директор Кас'яненко Н.С., призначена на посаду наказом № 45К від 25.02.05 р., не уповноважувала жодну особу в період з 25.02.05 р. по 30.05.06 р. на здійснення відповідних дій по перереєстрації підприємства та особисто директор таких дій не вчиняла.

Таким чином, реєстраційні картки, на підставі яких державний реєстратор здійснив перереєстрацію позивача, були заповнені особою, яка не мала на це відповідних повноважень, інформація, відображена у цих реєстраційних картках, не відповідає фактичним обставинам, а видане державним реєстратором свідоцтво є недійсним.

Так, у реєстраційній картці за формою № 6, на сторінці № 2, у розділі № З керівником виконавчого органу позивача вказано Самарського С.В., при цьому сторінки реєстраційної картки з 2 по 10 цієї форми підписані від його імені, хоча, як зазначалось вище, керівником виконавчого органу позивача з 25.02.05 р. є Кас'яненко Н.С.

У цій же реєстраційній картці також зазначено, що форма власності юридичної особи-позивача є комунальною, хоча вищевказані довідки та свідоцтва таку форму власності спростовують.

Крім того, у зазначеній реєстраційній картці, у розділі засновники юридичної особи вказано Дніпропетровську районну раду, що суперечить установчим документам позивача, за якими засновниками останнього були виключно обласне виробниче кооперативно-державне об'єднання сільського комунального господарства "Облсількомунгосп" та трудовий колектив Дніпропетровського райсількомунгоспа.

При викладених обставинах господарський суд вважає позовні вимоги обгрунтованими та такими, що підлягають задоволенню, виходячи також з наступного:

Згідно ст. 19 Конституції України, правовий порядок в Україні грунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Зміни, внесені державним реєстратором до Єдиного держаного реєстру, не відповідають фактичним обставинам, а дії щодо внесення таких змін порушують права та законні інтереси позивача на внесення дійсних, фактичних змін до Єдиного держаного реєстру та проведення державної реєстрації змін до установчих документів, а також вимоги чинного законодавства України.

Зокрема, згідно ч. 1 ст. 29 Закону України № 755-ІУ від 15.05.03 р. "Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб-підприємців", для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи засновники (учасники) або уповноважений ними орган чи особа повинні подати особисто (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи:

Ш          заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи;

Ш          нотаріально посвідчену копію рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу, яким затверджено зміни до установчих документів;

Ш          оригінал установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію;

Ш          два примірники змін до установчих документів юридичної особи та два примірники установчих документів у новій редакції, або два примірники установчих документів у новій редакції;

Ш          документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.

Відповідно до ч. 8 ст. 29 вказаного Закону, якщо документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи подаються засновником (учасником) юридичної особи або особою, уповноваженою засновниками (учасниками), особисто, державному реєстратору додатково пред'являються паспорт та документ, що засвідчує його (її) повноваження.

За ч. 9 ст. 29 цього ж Закону, документи, які подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, приймаються за описом, копія якого в день надходження документів видається (надсилається рекомендованим листом) засновникам (учасникам) юридичної особи або уповноваженій ними особі з відміткою про дату надходження документів. Дата надходження документів для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи вноситься до журналу обліку реєстраційних дій.

Таким чином, дії державного реєстратора щодо внесення змін до Єдиного державного реєстру на підставі реєстраційних карток, заповнених не уповноваженою особою, та неправдивих відомостей, є порушенням порядку внесення змін до Єдиного державного реєстру, встановленого Законом України "Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб-підприємців" і безпосереднньо порушують права та охоронювані законом інтереси позивача у справі.

Заперечення відповідача та третьої особи спростовуються вищенаведеним, об'єктивними обставинами і матеріалами справи, а також наступним:

Станом на момент розгляду справи установчі документи позивача зареєстровані у встановленому законом порядку, не визнанні недійсними та не скасовані повністю або частково.

Видані позивачу свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи та довідки обласного управління статистики також є чинними.

Згідно ст. 18 вищеназваного Закону, якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін. Якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, є недостовірними і були внесені до нього, то третя особа може посилатися на них у спорі як на достовірні. Третя особа не може посилатися на них у спорі у разі, якщо вона знала або могла знати про те, що такі відомості є недостовірними.

Таким чином, враховуючи, що державний реєстратор міг знати про те, що відомості, які були внесені до Єдиного державного реєстру, є недостовірними, відповідач не вправі посилатись на ці відомості та інші обставини, які суперечать викладеним в установчих документах позивача, свідоцтві про державну реєстрацію юридичної особи та довідках обласного управління статистики, оскільки згадане свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи було видане самим відповідачем.

Викладене є підставою для задоволення позову.

Керуючись Конституцією України, Законом України "Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб-підприємців", ст.ст. 17, 21, 87, 89, 94, 98, 157, 158, 160-163, 186, 264 КАС України, господарський суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати не законними дії державного реєстратора Дніпропетровської районної державної адміністрації Дніпропетровської області щодо внесення 10.04.06 р. до Єдиного державного реєстру змін стосовно юридичної особи - Дніпропетровського районного комбінату по наданню комунальних послуг сільському населенню "Райсількомунгосп".

Визнати недійсними та скасувати зміни, внесені 10.04.06 р. державним реєстратором Дніпропетровської районної державної адміністрації Дніпропетровської області до Єдиного державного реєстру стосовно юридичної особи - Дніпропетровського районного комбінату по наданню комунальних послуг сільському населенню "Райсількомунгосп".

Постанова може бути оскаржена в порядку та в строки, передбачені ст. 186 КАС України.

Постанова набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 254 КАС України.

Суддя                                                                                                              І.Ю. Дубінін

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення15.08.2007
Оприлюднено05.09.2007
Номер документу909306
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —а8/145-07

Ухвала від 14.07.2015

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Дубінін Ігор Юрійович

Постанова від 15.08.2007

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Дубінін І.Ю.

Ухвала від 07.08.2007

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Дубінін І.Ю.

Ухвала від 19.06.2007

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Дубінін І.Ю.

Ухвала від 30.05.2007

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Дубінін І.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні