ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ
03 серпня 2020 рокуСправа № 11/Б-5022/1330/2011 УХВАЛА
Господарський суд Тернопільської області
у складі судді Сидорук А.М.
розглянувши клопотання (вх.№ 256/06 від 30.06.2020 року) арбітражного керуючого Гутнікевича Л.М. про скасування арештів рухомого майна банкрута
у справі за заявою
кредитора : ОСОБА_1 , АДРЕСА_1
до боржника : Спілки власників земельних і майнових паїв "Крижі" с. Крижі, Кременецький район, Тернопільська область
про визнання банкрутом
За участю представників сторін:
Кредиторів: не з"вились
Боржника: не з"явився
Суть справи: Постановою Господарського суду Тернопільської області від 17 січня 2014 року боржника спілку власників земельних і майнових паїв "Крижі", с. Крижі, Кременецького району Тернопільської області, ідентифікаційний код 13782799, визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого Суслова Р.В. та встановлено строк ліквідаційної процедури 12 місяців з дня винесення постанови.
Ухвалою Господарського суду Тернопільської області від 10 березня 2015 року продовжено строк ліквідаційної процедури у справі № 11/Б-5022/1330/2011 до завершення всіх розрахунків з кредиторами та здійснення ліквідаційної процедури; зобов`язано ліквідатора після завершення всіх розрахунків з кредиторами та здійснення ліквідаційної процедури скласти звіт про свою діяльність та ліквідаційний баланс підприємства-банкрута, подати їх до господарського суду для подальшого розгляду і затвердження.
Ухвалою Господарського суду Тернопільської області від 02.02.2017р. достроково припинено повноваження ліквідатора спілки власників земельних і майнових паїв "Крижі", с. Крижі, Кременецького району Тернопільської області, ідентифікаційний код 13782799 - Зубик Ю.З., Майдан Волі, буд.4, ІІІ поверх, оф.17, м. Тернопіль,; свідоцтво № 376 від 15 березня 2013 року, видане Міністерством юстиції України та ліквідатором у справі про банкрутство Спілки власників земельних і майнових паїв "Крижі" призначено Гутнікевича Л. М., м. Тернопіль, вул. Майдан Волі, 4, оф. 17, свідоцтво видане Міністерством юстиції України №517 від 12.03.2013 р.
01.07.2020 на адресу Господарського суду Тернопільської області від арбітражного керуючого Гутнікевича Л.М. надійшло клопотання № 256/06 від 30.06.2020 про скасування арешту рухомого майна банкрута.
Ухвалою Господарського суду Тернопільської області від 03 липня 2020 року судове засідання у справі №10/Б-921/1439/2013 для розгляду клопотання № 256/06 від 30.06.2020 /вх.№ 4139 від 01.07.2020/ арбітражного керуючого Гутнікевича Л.М. про скасування арешту рухомого майна банкрута на призначено 03 серпня 2020 року.
30.07.2020 року на адресу господарського суду надійшла заява № 312/07 від 23.07.2020від арбітражного керуючого Гутнікевича Любомира Миколайовича про розгляд клопотання за відсутності заявника.
Представники кредиторів та боржника в судове засідання не прибули.
Розглянувши клопотання арбітражного керуючого Гутнікевича Любомира Миколайовича про скасування арештів рухомого майна банкрута, судом встановлено наступне.
Постановою суду від 17.01.2014р. боржника визнано банкрутом і введено ліквідаційну процедуру. Ухвалою суду від 02.02.2016р., ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого Гутнікевича Л.М. (Свідоцтво видане Міністерством юстиції України №517 від 12.03.2013р.).
Юридичний факт банкрутства вводить відносно банкрута новий правовий режим, який регулюється спеціальним Законом - Кодексом України з процедур банкрутства, вимоги якого розповсюджуються на усіх учасників суспільних відносин, що стосуються прав і обов`язків боржника-банкрута. При цьому, спеціальні норми Кодексу України з процедур банкрутства мають пріоритет у регулюванні правовідносин банкрутства перед іншими законодавчими актами України.
Права та інтереси банкрута і кредиторів у справі реалізуються через ліквідатора, повноваження якого визначені законодавцем у ст. 61 Кодексу України з процедур банкрутства. Зокрема, ліквідатор з дня свого призначення, приймає до свого відання майно боржника, вживає заходів по забезпеченню його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; здійснює інвентаризацію та оцінку майна банкрута тощо.
Статтею 62 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, іцо усі види майнових активів (майно та майнові права) банкрута, які належать йому на праві власності або господарського відання, включаються до складу ліквідаційної маси.
Згідно листа Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Тернопільській області (філія ГСП МВС) №31/19-408 від 22.06.2020р. за СВЗМП Крижі (с.Крижі, Кременецького району, Тернопільської обл., ідентифікаційний код 03782799) зареєстровано 14 одиниць транспортних засобів: ГАЗ 5312 вантажний, 1986 рік випуску, НОМЕР_1 , 09.11.1999; ГАЗ 5312 вантажний, 1988 рік випуску, НОМЕР_2 , 09.11.1999; ГАЗ 5312 вантажний 1991 рік випуску, НОМЕР_3 , 06.11.1999; ГАЗ-САЗ 3507 вантажний 1986 рік випуску, НОМЕР_4 , 06.11.1999; ГАЗ-САЗ 3507 вантажний, 1987 рік випуску, НОМЕР_5 , 09.11.1999; ЗИЛ 130 вантажний, 1980 рік випуску, НОМЕР_6 , 06.11.1999; ЛУАЗ 969 вантажний, 1985 рік випуску, НОМЕР_7 , 22.04.1993; ЗИЛ-ММЗ 45021 легковий 1992 рік випуску НОМЕР_8 , 22.04.1993; ПА 01 причіп, 1990 рік випуску, НОМЕР_9 , 09.11.1999; САЗ 3503 вантажний, 1979 рік випуску, НОМЕР_10 , 11.06.1996; САЗ3507 вантажний, 1987 рік випуску, НОМЕР_11 , 06.11.1999; СЗАП 8527 причіп 1990 рік випуску , НОМЕР_12 , 09.11.1999; УАЗ 3151 легковий 1988 рік випуску НОМЕР_13 , 06.11.1999; УАЗ 31512 легковий 1995 рік випуску, НОМЕР_14 12.03.1999.
Крім цього в листі Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Тернопільській області (філія ГСП МВС) зазначено, що згідно відомостей з Єдиного державного реєстру МВС, станом на 23.06.2020р., вищевказані транспортні засоби перебувають під арештом накладеним ДВС Кремнецького району, вихідний № документа 20806 від 24.09.2010р., вхідний № канцелярії 2071 від 7.10.2010р. та вхідний № документа 2477 від 13.02.2009р., вхідний № канцелярії 297 від 17.02.2009р., проте документи на підставі яких в ЄДР МВС вносилась інформація про арешти - відсутні, оскільки, знищені у зв`язку із закінченням терміну зберігання.
В той же час, згідно відомостей Автоматизованої системи виконавчого провадження Міністерства юстиції України, виконавчі провадження стороною яких є СВЗМП Крижі (ідентифікаційний код 03782799) органами ДВС не відкривались, а записи щодо ВП №21208972 взагалі відсутні.
Положеннями ст. 59 Кодексу України з процедур банкрутства встановлено, що наслідком визнання боржника банкрутом, серед іншого, є скасування всіх без винятку обтяжень його активів. Зокрема, з дня ухвали господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури скасовуються арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, та інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається;
Це пов`язано з тим, що у процедурі ліквідації задоволення вимог кредиторів відбувається за рахунок коштів, отриманих від здійсненої у встановленому порядку реалізації майна банкрута. Таким чином, під час здійснення ліквідатором покладених на нього обов`язків щодо задоволення вимог, включених до реєстру вимог кредиторів, майнові активи боржника, визнаного банкрутом, мають бути вільними від будь-яких обмежень щодо розпорядження ними.
Аналогічна правова позиція викладена у постановах Вищого господарського суду України №Б-50/112-09 від 13.10.2011р., №20/6 від 18.01.2011р., №Б-24/39-09 від 08.12.2011р., №5/19 від 01.11.2011р., №22/606 від 17.02.2011р., №Б-50/265-10 від 26.07.2011р., №5023/1208/11 від 11.10.2011р., №17/140-Б-10 від 18.07.2012р., №5016/343/2012 від 26.02.2013р., №12/5009/7594/11 від 15.05.2013 року.
З огляду на наведене, прийняття господарським судом постанови №11/Б- 5022/1330/2011 від 17.01.2014р. про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, для осіб, які наклали арешти або заборони на майно боржника, визнаного банкрутом, є правозмінюючим юридичним фактом, наслідком якого є скасування арештів та інших заборон, що накладені на майно банкру та Спілки власників земельних і майнових паїв Крижі (с.Крижі, Кременецького району, Тернопільської обл., ідентифікаційний код 03782799), будь-якими органами (судами, нотаріусами, органами виконавчої служби тощо), що їх наклали (вчинили).
Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, розміщене на території України, та обтяжень таких прав врегульовані законодавцем Законом України Про державну реєстрацію речових нрав на нерухоме майно за їх обтяжень .
Так, ст. 6 цього Закону організаційну систему державної реєстрації прав становлять: Міністерство юстиції України та його територіальні органи; суб`єкти державної реєстрації прав та державні реєстратори прав на нерухоме майно.
У разі державної реєстрації обтяжень, накладених під час примусового виконання рішень відповідно до закону, а також в разі державної реєстрації припинення іпотеки у зв`язку з придбанням (передачею) за результатом прилюдних торгів (аукціонів) нерухомого майна, що є предметом іпотеки, під поняттям державного реєстратора , згідно положень п. 3 ч.1 ст. 10 Закону, є державний виконавець, приватний виконавець.
У відповідності до положень п. 6-7 розділу XIII Прикінцевих та перехідних положень Закону України Про виконавче провадження № 1404-VIII від 02.06.2016р.рішення, які виконувалися органами державної виконавчої служби до набрання чинності цим Законом, продовжують виконуватися цими органами до настання підстав для завершення виконавчого провадження. Виконавчі дії, здійснення яких розпочато до набрання чинності цим Законом, завершуються у порядку, що діяв до набрання чинності цим Законом.
Приймаючи до уваги, що вказаний законодавчий акт набрав законної сили 05.10.2016р. то до спірних правовідносин застосовуються положення Закону № 606- XIV від 21.04.1999 року.
Вичерпний перелік підстав зняття державним виконавцем арешту з майна наведений законодавцем у ст. 59 Закону України Про виконавче провадження , у всіх інших випадках арешт може бути знятий за рішенням суду. Проте, такої підстави як порушення справи про банкрутство відносно боржника у даній законодавчій нормі не закріплено.
Згідно ст. 39 названого Закону, у разі визнання боржника банкрутом виконавче провадження підлягає закінченню, а виконавчий документ надсилається разом із постановою про закінчення виконавчого провадження до суду або іншого органу (посадовій особі), який його видав. Тобто, у такому випадку державний виконавець арешти, накладені на майно боржника, не знімає та не скасовує інші вжиті заходи примусового виконання рішення.
Системний аналіз вказаних правових норм показує, що державний виконавець не може в подальшому приймати будь-яких рішень щодо зняття арешту з майна боржника або щодо інших заходів, оскільки виконавче провадження є закінченим.
Пунктом 35 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1127 від 25 грудня 2015 p., визначено, що державна реєстрація обтяжень, накладених під час примусового виконання рішень відповідно до закону, а також державна реєстрація прав на підставі рішень судів проводиться виключно державним реєстратором, визначеним законом, без подання заяви заявником.
Отже, питання про зняття (скасування) арешту або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута має вирішуватися у справі про банкрутство в порядку, передбаченому Кодексу України з процедур банкрутства та Господарського процесуального кодексу України.
З огляду на викладене та приймаючи до уваги, що на даний час рухоме майно банкрута обтяжено арештом, що в свою чергу унеможливлює виконання ліквідатором банкрута покладених на нього повноважень та, як наслідок, завершити ліквідаційну процедуру, а самостійно усунути вказане порушення не видається за можливе, існує необхідність винесення судом окремого судового рішення про звільнення рухомого майна боржника від обтяжень, яке лише конкретизує обов`язок осіб, визначений Кодексом про банкрутство, та може слугувати підставою для відповідальності цих осіб за невиконання рішення суду у встановленому порядку .
Дослідивши матеріали справи, господарський суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Згідно ч. 1 ст. 61 Кодексу України з процедур банкрутства ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: приймає у своє відання майно боржника, забезпечує його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та визначає початкову вартість майна банкрута; аналізує фінансовий стан банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; формує ліквідаційну масу; заявляє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; має право отримувати кредит для виплати вихідної допомоги працівникам, які звільняються внаслідок ліквідації банкрута, який відшкодовується згідно з цим Кодексом позачергово за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута; з дня визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури повідомляє працівників банкрута про звільнення та здійснює його відповідно до законодавства України про працю; заявляє в установленому порядку заперечення щодо заявлених до боржника вимог поточних кредиторів за зобов`язаннями, які виникли під час провадження у справі про банкрутство і є неоплаченими; подає до суду заяви про визнання недійсними правочинів (договорів) боржника; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; передає в установленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових актів підлягають обов`язковому зберіганню; продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Кодексом; повідомляє про своє призначення державний орган з питань банкрутства в десятиденний строк з дня прийняття рішення господарським судом та надає державному реєстратору в електронній формі через портал електронних сервісів юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомості, необхідні для внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, у порядку, встановленому державним органом з питань банкрутства; у разі провадження банкрутом діяльності, пов`язаної з державною таємницею, вживає заходів з ліквідації режимно-секретного органу; веде реєстр вимог кредиторів; подає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення", інформацію до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення; здійснює дії щодо скасування реєстрації випуску акцій, передбачені законодавством, якщо організаційно-правовою формою юридичної особи - банкрута є акціонерне товариство; здійснює інші повноваження, передбачені цим Кодексом.
Відповідно до п.7 ч.1 ст. 59 Кодексу України з процедур банкрутства з дня ухвали господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури скасовуються арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, та інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається. Отже, з моменту відкриття щодо боржника ліквідаційної процедури всі без винятку обтяження його активів підлягають скасуванню. Це пов`язано з тим, що у процедурі ліквідації задоволення вимог кредиторів відбувається за рахунок коштів, отриманих від здійсненої у встановленому порядку реалізації майна банкрута. Тому майно банкрута повинно бути вільним від будь-яких обтяжень. Існування не скасованих заборон на відчуження активів банкрута перешкоджає ліквідатору у виконанні покладених на нього Законом обов`язків.
Відповідно до ст. 43 Закону України "Про забезпечення вимог кредиторів та реєстрацію обтяжень" відомості про припинення обтяження реєструються держателем або реєстратором Державного реєстру на підставі рішення суду або заяви обтяжувача, в якій зазначаються реєстраційний номер запису, найменування боржника, ідентифікаційний код боржника в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України чи індивідуальний ідентифікаційний номер боржника в Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків та інших обов`язкових платежів та інформація про припинення обтяження. Записи щодо обтяжень, які втратили свою чинність, підлягають вилученню з Державного реєстру через шість місяців після реєстрації відомостей про припинення обтяження.
З огляду на вищевикладене, господарський суд прийшов до висновку про необхідність задоволення клопотання ліквідатора банкрута № 256/06 від 30.06.2020 року арбітражного керуючого Гутнікевича Л.М про скасування арешту рухомого майна банкрута.
Враховуючи викладене та керуючись ст. 7, 12, 61 Кодексу України з процедур банкрутства, ст. ст. 233-235, 246 Господарського процесуального кодексу України,
УХВАЛИВ:
1. Клопотання № 256/06 від 30.06.2020 року арбітражного керуючого Гутнікевича Л.М про скасування арешту рухомого майна банкрута - задоволити.
2. Скасувати арешти накладені на рухоме майно банкрута - Спілки власників земельних і майнових паїв Крижі (с.Крижі, Кременецького району, Тернопільської обл., ідентифікаційний код 03782799), а саме:
- арешт з рухомого майна боржника, накладений на підставі постанови державного виконавця ДВС Кременецького РУЮ) № 20806 від 24.09.2010р. (вхідний № 2071 від 07.10.2010р.);
- арешт з рухомого майна боржника, накладений на підставі постанови державного виконавця ДВС Кременецького РУЮ) № 2477 від 13.02.2009р. (вхідний № 297 від 17.02.2009р.);
3. Зобов`язати державного реєстратора прав - державного виконавця Кременецького міськрайонного відділу державної виконавчої служби Південно - Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ),47003, Тернопільська область, місто Кременець, вулиця Бориса Козубського, будинок 4, код ЄДРПОУ 34566896, направити постанову про зняття арешту з майна боржника на адресу Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Тернопільській області (46400, Тернопільський район, с. Підгороднє, вул. Стрийська, 5).
4. Ухвалу направити Регіональному сервісному центру ГСЦ МВС в Тернопільській області філія ГСЦ МВС вул. Стрийська ,5, с.Підгороднє, Тернопільського району, Тернопільської області,46400; Кременецькому міськрайонному відділлу державної виконавчої служби Південно - Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ),47003, Тернопільська область, місто Кременець, вулиця Бориса Козубського, будинок 4 та арбітражному керуючому Гутнікевичу Л.М., м.Тернопіль, а/с 86.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту її прийняття.
Суддя А.М. Сидорук
Суд | Господарський суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 03.08.2020 |
Оприлюднено | 13.08.2020 |
Номер документу | 90935845 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Тернопільської області
Сидорук А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні