Справа № 367/4981/20
Провадження № 1-кс/367/1067/2020
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 серпня 2020 року Ірпінський міський суд Київської області у складі:
слідчого судді ОСОБА_1 ,
при секретарі ОСОБА_2 ,
розглянувши в відкритому судовому засіданні в приміщенні Ірпінського міського суду Київської області клопотання прокурора Ірпінського відділу Києво-Святошинської місцевої прокуратури ОСОБА_3 про арешт майна
в с т а н о в и в :
До Ірпінського міського суду Київської області надійшло клопотання прокурора Ірпінського відділу Києво-Святошинської місцевої прокуратури ОСОБА_3 про арешт майна, в якому вона просить накласти арешт на земельну ділянку за адресою: АДРЕСА_1 , з кадастровим номером 3210900000:01:066:0015, площею 0,3285 га, що належить Ірпінській міській раді (ЄДРПОУ 33800777) - шляхом заборони відчуження, користування, розпорядження вищевказаною земельною ділянкою та заборонити власникам чи іншим особам проводити будь-які роботи на земельній ділянці; накласти арешт на об`єкт нерухомості, а саме торгівельно-розважальний центр з паркінгом площею 3072,7 кв.м. за адресою АДРЕСА_1 , що належить: Товариству з обмеженою відповідальністю «Ларімар ЛТД» (ЄДРПОУ 43292423), в частині 111/1000; ОСОБА_4 (РНОКПП НОМЕР_1 ), в частині 25/1000; ОСОБА_5 (РНОКПП НОМЕР_2 ), в частині 64/1000; ОСОБА_6 (РНОКПП НОМЕР_3 ), в частині 100/1000; ОСОБА_7 (РНОКПП НОМЕР_4 ), в частині 100/1000; ОСОБА_8 (РНОКПП НОМЕР_5 ), в частині 100/1000; Товариству з обмеженою відповідальністю «Фреш ЛТД» (ЄДРПОУ 40229265), в частині 500/1000 - шляхом заборони відчуження, користування, розпорядження та проведення будь-яких робіт відносно об`єкту нерухомості.
В обґрунтування клопотання зазначено, що в провадженні СВ Ірпінського ВП ГУНП в Київській області перебувають матеріали кримінального провадження відомості щодо якого внесено до ЄРДР за № 42020111200000362 від 04.08.2020 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364-1 КК України. До Ірпінського відділу Києво-Святошинської місцевої прокуратури Київської області надійшла заява ОСОБА_9 про те, що на земельній ділянці з кадастровим номером 3210900000:01:066:0015 за адресою м. Ірпінь вул. Чехова, 27, невідомими особами з порушенням вимог містобудівного законодавства проводяться будівельні роботи з будівництва торгівельно-розважального центру. В ході проведення досудового розслідування у кримінальному провадженні було встановлено, що рішенням Ірпінської міської ради № 2496-36-VI від 06.09.2012 року «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду КП «Ірпіньжитлоінвестбуд» під багатоповерхове житлове будівництво в м. Ірпінь, вул. Чехова, 27», затверджено КП «Ірпіньжитлоінвестбуд» проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 1,5 га по вул. Чехова, 27 в м. Ірпінь та надано КП «Ірпіньжитлоінвестбуд» земельну ділянку, зазначену у п. 1 цього рішення, в оренду строком на 5 років з правом передачі в суборенду без зміни цільового призначення під багатоповерхове житлове будівництво. В подальшому між Ірпінською міською радою та комунальним підприємством «Ірпіньжитлоінвестбуд» було укладено договір оренди земельної ділянки по м. Ірпінь, відповідно до п. 1 якого орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку на підставі рішення Ірпінської міської ради № 2496-36-VІ від 06.09.2012 року під багатоповерхове житлове будівництво, яке знаходиться в м. Ірпінь, вул. Чехова, 27. Відповідно до п. 2 вказаного договору оренди в оренду передається земельна ділянка загальною площею 1,5000 га, у тому числі: 15000 кв.м. - землі житлової забудови. 06.09.2012 року Ірпінською міською радою та КП «Ірпіньжитлоінвестбуд» підписано акт приймання-передачі земельної ділянки, відповідно до якого Ірпінська міська рада передала, а КП «Ірпіньжитлоінвестбуд» прийняло в оренду земельну ділянку загальною площею 1,5000 га, надану під багатоповерхове житлове будівництво, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , згідно рішення Ірпінської міської ради № 2496-36-VІ від 06.09.2012 року. За вказаним договором, в оренду передано земельну ділянку за кадастровим номером 3210900000:01:066:0013, який було сформовано 19.09.2012 року. Рішенням Ірпінської міської ради Київської області № 2497-36-VІ від 06.09.2012 року «Про надання дозволу КП «Ірпіньжитлоінвестбуд» на передачу земельної ділянки в суборенду ПП «Білдгрупменеджмент» під багатоповерхове житлове будівництво» надано дозвіл КП «Ірпіньжитлоінвестбуд» на передачу в суборенду ПП «Білдгрупменеджмент» земельну ділянку площею 1,500 га, що розташована в м. Ірпінь, вул. Чехова, 27 строком на 5 років без зміни її цільового призначення. В подальшому, 25.10.2012 року між комунальним підприємством «Ірпіньжитлоінвестбуд» та приватним підприємством «Білдгрупменеджмент» було укладено договір суборенди земельної ділянки та 07.11.2017 року на підставі рішення Ірпінської міської ради №2695-40-VІІ від 28.09.2017 року договір було продовжено до 06.09.2022 року шляхом укладення додаткової угоди між сторонами. Вказаний договір не змінювався та не розривався і продовжує діяти. Вказані обставини знайшли своє підтвердження в ході судового розгляду у справі №810/3787/16 та підтверджуються даними Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна (інформаційна довідка № 219373710). На підставі рішення Ірпінської міської ради від 25.07.2019 року №5580-70-VІІ «Про надання дозволу КП «Ірпіньжитлоінвестбуд» на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки яка перебуває в користуванні на умовах оренди за адресою: м. Ірпінь, вул. Чехова, 27» - комунальному підприємству «Ірпіньжитлоінвестбуд» було надано дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки площею 1,5000 га (кадастровий номер 3210900000:01:066:0013) на дві земельні ділянки площами 1,1715 га та 0,3285 га для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку в АДРЕСА_1 . Відповідно до даних Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру саме земельна ділянка з кадастровим номером 3210900000:01:066:0015 площею 0,3285 є однією із земельних ділянок, що утворились у процесі поділу земельної ділянки з кадастровим номером 3210900000:01:066:0013, що також підтверджується листом №01-21/2441 від 06.08.2020 з додатками отриманими від Ірпінської міської ради на запит прокурора. Разом з тим, було встановлено, що на земельній ділянці з кадастровим номером 3210900000:01:066:0015 наразі проводяться будівельні роботи, що підтверджується протоколом огляду від 05.08.2020 року. Незважаючи на те, що будівельні роботи тривають відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна (інформаційна довідка №219374049) на вказаній земельній ділянці зареєстровано об`єкт нерухомості, а саме торгівельно-розважальний центр з паркінгом площею 3072,7 кв.м. власниками якого у різних частках є товариство з обмеженою відповідальністю «Ларімар ЛТД», ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , товариство з обмеженою відповідальністю «Фреш ЛТД», які в свою чергу передали в оренду свої частини - товариству з обмеженою відповідальністю «Фанера Прожект» та товариству з обмеженою відповідальністю «СІЛЬПО-ФУД». При цьому згідно даних повідомлень про початок виконання будівельних робіт № КС 061191851140, КС 071192671035 загальна площа об`єкту відповідно до проектної документації становить 1875,0 кв.м., а відповідно до декларації про готовність до експлуатації об`єкта, що за класом наслідків належить до об`єкта з незначними наслідками (СС1) загальна площа об`єкта становить 1901,4 кв.м. Крім того, встановлено, що на підставі наказу відділу містобудування та архітектури виконкому Ірпінської міської ради № 48 від 21.05.2018 року було видано містобудівні умови та обмеження № 0035-05-2018 від 21.05.2018 року для проектування об`єкта будівництва Дитячий розважальний центр. Вказаний дозвільний документ було видано на ОСОБА_10 для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (договір про спільну діяльність у будівництві центру дитячого розвитку №14/08 від 11.08.2018 року, кадастровий номер земельної ділянки 3210900000:01:066:0013). Встановлено, що будь-зміни у містобудівні умови та обмеження № 0035-05-2018 з 20.06.2018 року не вносилися. Допитаний в якості свідка начальник відділу містобудування та архітектури ОСОБА_11 підтвердив факт відсутності належної дозвільної документації, а саме містобудівних умов та обмежень на забудову земельної ділянки. Тобто, на забудову земельної ділянки з кадастровим номером 3210900000:01:066:0015 за об`єктом торгівельно-розважальний центр з паркінгом дозвільні містобудівні документи не надавались, містобудівні умови та обмеження на забудову даної земельної ділянки відсутні. Також, згідно доданих до інформації Ірпінської міської ради №0035-05-2018 від 21.05.2018 року документів встановлено, що земельна ділянка з кадастровим номером 3210900000:01:066:0015 не передавалась шляхом проведення аукціону з продажу прав на неї. Фактично жоден з орендарів чи суборендарів земельної ділянки з кадастровим номером 3210900000:01:066:0013 не мають жодного відношення до об`єкту нерухомості на земельній ділянці з кадастровим номером 3210900000:01:066:0015, що свідчить про те, що вказана земельна ділянка є новим об`єктом цивільних прав, а як наслідок, в даному випадку мали б застосовуватись положення щодо укладення нових договорів, в тому числі договору суперфіцію. Допитана в ході досудового розслідування у кримінальному провадженні представник ПП «Білдгрупменеджмент» ОСОБА_12 показала, що ОСОБА_13 приблизно влітку 2019 року звернувся до засновника ПП «Білдгрупменеджмент» ОСОБА_14 шляхом написання смс повідомлення та попросив дати вказівку директору підписати заяви про розподіл земельної ділянки, обумовивши це необхідністю розвитку інфраструктури населеного пункту. Ніякої мови про те, що ОСОБА_14 відмовляється від землі чи хоче її комусь передати мови не йшло. ОСОБА_15 , яка є директором ПП «Білдгрупменеджмент» тоді приїхала в м. Ірпінь та надала нотаріально завірену заяву про поділ. Однак, весною 2020 року стало відомо про те, що ОСОБА_13 умисно ввів в оману ОСОБА_14 та ОСОБА_15 , адже таким чином намагався заволодіти земельною ділянкою площею 0,3285 га, бо з підприємством на таку площу нічого не підписувалось. ОСОБА_15 терміново звернулася до Ірпінської міської ради, а саме до виконувача обов`язків голови ОСОБА_16 з листом від 03.04.2020 року та додала нотаріальну заяву про відкликання заяви про поділ і просила не вчиняти ніяких дій щодо земельної ділянки з кадастровим номером 3210900000:01:066:0013. Конституція України (статті 13, 14) визначає, що земля є об`єктом права власності Українського народу, від імені якого права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією. Земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону. Відповідно до ст. 2 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України. Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст. Згідно з ч. 1, 5 статті 10 зазначеного закону сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами. Гарантоване державою місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи і передбачає правову, організаційну та матеріально-фінансову самостійність, яка має певні конституційно-правові межі, встановлені, зокрема, приписами статей 19, 140, 143, 144, 146 Основного Закону України. З аналізу вказаних конституційних положень вбачається, що ці органи місцевого самоврядування, здійснюючи владу і самостійно вирішуючи питання місцевого значення, віднесені законом до їх компетенції, та приймаючи рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території, зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Такі ж положення закріплені у статті 4 Європейської хартії місцевого самоврядування, яка встановлює, що головні повноваження і функції органів місцевого самоврядування визначаються конституцією або законом; органи місцевого самоврядування в межах закону мають повне право вільно вирішувати будь-яке питання, яке не вилучене із сфери їхньої компетенції і вирішення якого не доручене жодному іншому органу; повноваження, якими наділяються органи місцевого самоврядування, як правило, мають бути повними і виключними (Рішення Конституційного Суду України справа №1-9/2009 від 16.04.2009 року). Частиною 1 статті 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання. За змістом статей 122, 123, 124 ЗК України селищні міські ради передають земельні ділянки у власність або користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб. Отже, правомочності щодо володіння, користування та розпорядження земельними ділянками комунальної власності належать органу місцевого самоврядування Ірпінській міській раді. Разом з тим, Ірпінська міська рада у власність (відведення)/користування/оренду земельну ділянку з кадастровим номером 3210900000:01:066:0015 не передавала, аукціон з продажу прав на земельну ділянку не проводився, містобудівні умови та обмеження на земельну ділянку не надавались. Згідно ч. 1 статті 376 ЦК України житловий будинок, будівля, споруда, інше нерухоме майно вважаються самочинним будівництвом, якщо вони збудовані або будуються на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи чи належно затвердженого проекту, або з істотними порушеннями будівельних норм і правил. Правовий аналіз наведеної норми дозволяє виділити наступні ознаки самочинного будівництва:- об`єкт нерухомого майна збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети у встановленому порядку; - відсутність належного дозволу чи належно затвердженого проекту для будівництва; - створення об`єкта з істотними порушеннями будівельних норм і правил. Кожна із зазначених ознак є самостійною і достатньою для того, щоб визнати об`єкт нерухомого майна самочинним будівництвом. Тому, при вирішенні спору, що виникає у зв`язку з будівництвом на земельній ділянці об`єкта нерухомості, повинно досліджуватися питання наявності дозвільної документації на будівництво спірних об`єктів і документів про виділення земельної ділянки. Вказані положення узгоджуються з практикою Верховного Суду та викладені у постанові від 10.01.2019 року у справі №915/1376/17. У постанова Верховного Суду від 15.07.2020 року у справі № 915/476/19 зроблено ще один правовий висновок про те, що за статтею 328 ЦК України право власності набувається на підставах, що не заборонені законом, зокрема із правочинів. Право власності вважається набутим правомірно, якщо інше прямо не випливає із закону або незаконність набуття права власності чи необґрунтованість активів, які перебувають у власності, не встановлені судом. Право власності на нову річ, яка виготовлена (створена) особою, набувається нею, якщо інше не встановлено договором або законом. Право власності на новостворене нерухоме майно (житлові будинки, будівлі, споруди тощо) виникає з моменту завершення будівництва (створення майна). Якщо договором або законом передбачено прийняття нерухомого майна до експлуатації, право власності виникає з моменту його прийняття до експлуатації. Якщо право власності на нерухоме майно відповідно до закону підлягає державній реєстрації, право власності виникає з моменту державної реєстрації (стаття 331 ЦК України). Стаття 2 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» передбачає, що державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень - це офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Із офіційним визнанням державою права власності пов`язується можливість матеріального об`єкта (майна) перебувати в цивільному обороті та судового захисту права власності на нього. Отже, законодавець визначив, що до інших правових наслідків, окрім офіційного визнання і підтвердження державою відповідних юридичних фактів, встановлюючи презумпцію правильності зареєстрованих відомостей з реєстру для третіх осіб, застосування норм Закону «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» не призводить. Державна реєстрація права власності на нерухоме майно є одним з юридичних фактів у юридичному складі, необхідному для виникнення права власності, а самостійного значення щодо підстав виникнення права власності не має. Таким чином, системний аналіз наведених положень законодавчих актів дозволяє стверджувати, що державна реєстрація визначає лише момент, після якого виникає право власності, за наявності інших юридичних фактів, передбачених законом як необхідних для виникнення права власності. При цьому формулювання положень статті 376 ЦК України виключають можливість існування інших способів легітимізації самочинного будівництва та набуття права власності на таке нерухоме майно, ніж ті, що встановлені цією статтею. Тож реєстрація права власності на самочинне будівництво за особою, що здійснила самочинне будівництво, у силу наведених вище положень законодавства та приписів частини другої статті 376 ЦК України не змінює правовий режим такого будівництва, як самочинного, з метою застосування, зокрема, положень частини четвертої цієї статті. 05.08.2020 року проведено огляд земельної ділянки з кадастровим номером 3210900000:01:066:0015, в ході проведення якого встановлено, що на ній проводиться капітальне будівництво. Земельна ділянка, що знаходяться за адресою: АДРЕСА_1 , з кадастровим номером 3210900000:01:066:0015, а також об`єкт нерухомості, а саме торгівельно-розважальний центр з паркінгом площею 3072,7 кв.м., що на ній розташований - являються доказами вчинення кримінального правопорушення та предметом кримінально протиправних дій (предметами для заволодіння яких, в інтересах третіх осіб, з корисливих мотивів, відбулось зловживання службовим становищем), та може бути набута кримінально протиправним шляхом (перейшовши у власність іншої особи внаслідок вчинення кримінального правопорушення), тобто є майном, яке відповідає критеріям, зазначеним у статті 98 КПК України, у зв`язку з чим постановою прокурора від 05.08.2020 були визнані речовими доказами у вказаному кримінальному провадженні. Підставою для арешту майна, щодо якого заявляється клопотання та його метою є, відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 170 КПК України збереження речових доказів, а саме земельної ділянки, що знаходяться за адресою: АДРЕСА_1 , з кадастровим номером 3210900000:01:066:0015 та об`єкту нерухомості, а саме торгівельно-розважальний центр з паркінгом площею 3072,7 кв.м., що на ній розташований. Перелік і види майна, що належить арештувати: 1) земельна ділянка, що знаходяться за адресою: АДРЕСА_1 , з кадастровим номером 3210900000:01:066:0015. Документами, який підтверджують право власності на майно, що належить арештувати є: витяг з ДЗК про право власності та речові права на земельну ділянку, відповідно до якого земельна ділянка з кадастровим номером 3210900000:01:066:0015 перебуває у комунальній власності. 2) об`єкт нерухомості, а саме торгівельно-розважальний центр з паркінгом площею 3072,7 кв.м. за адресою АДРЕСА_1 . Документами, який підтверджують право власності на майно, що належить арештувати є: інформаційна довідка №219374049, відповідно до якої власниками об`єкту є: Товариство з обмеженою відповідальністю «Ларімар ЛТД» (ЄДРПОУ 43292423), в частині 111/1000; ОСОБА_4 (РНОКПП НОМЕР_1 ), в частині 25/1000; ОСОБА_5 (РНОКПП НОМЕР_2 ), в частині 64/1000; ОСОБА_6 (РНОКПП НОМЕР_3 ), в частині 100/1000; ОСОБА_7 (РНОКПП НОМЕР_4 ), в частині 100/1000; ОСОБА_8 (РНОКПП НОМЕР_5 ), в частині 100/1000; Товариство з обмеженою відповідальністю «Фреш ЛТД» (ЄДРПОУ 40229265), в частині 500/1000. В зв`язку із вище викладеним виникла необхідність накласти арешт на майно, яке було об`єктом кримінально протиправних дій (перейшовши у власність іншої особи внаслідок вчинення кримінального правопорушення). Метою накладення арешту на вказані об`єкти є збереження їх в якості речового доказу у незмінному стані для проведення ряду оглядів із залученням відповідних спеціалістів. З метою забезпечення арешту майна та недопущення розголошення відомостей досудового розслідування просив розглядати вказане клопотання без повідомлення власників вказаної земельної ділянки та об`єкту нерухомості, оскільки існують обґрунтовані підстави вважати, що останні в свою чергу можуть незаконно впливати на свідків, які ще не допитані у кримінальному провадженні.
В судовому засіданні прокурор ОСОБА_3 просила задовольнити клопотання.
В судовому засіданні ОСОБА_7 та його адвокат ОСОБА_17 просили відмовити в задоволенні клопотання.
В судовому засіданні представники Товариства з обмеженою відповідальністю «Фреш ЛТД» - адвокати ОСОБА_18 та ОСОБА_19 просили відмовити в задоволенні клопотання.
Дослідивши клопотання та заслухавши пояснення учасників процесу суд дійшов наступного висновку.
Судом встановлено, що в провадженні СВ Ірпінського ВП ГУНП в Київській області перебувають матеріали кримінального провадження відомості щодо якого внесено до ЄРДР за № 42020111200000362 від 04.08.2020 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364-1 КК України.
Прокурор вказує, що до Ірпінського відділу Києво-Святошинської місцевої прокуратури Київської області надійшла заява ОСОБА_9 про те, що на земельній ділянці з кадастровим номером 3210900000:01:066:0015 за адресою АДРЕСА_1 , невідомими особами з порушенням вимог містобудівного законодавства проводяться будівельні роботи з будівництва торгівельно-розважального центру.
Згідно протоколу огляду прокурора Ірпінського відділу Києво-Святошинської місцевої прокуратури ОСОБА_20 від 05.08.2020 року встановлено, що на земельній ділянці з кадастровим номером 3210900000:01:066:0015 наявний житловий багатоквартирний будинок. Будівля на момент огляду перебуває у стані виконання робіт.
Згідно постанови прокурора Ірпінського відділу Києво-Святошинської місцевої прокуратури ОСОБА_20 від 05.08.2020 року визнано доказами у кримінальному провадженні відомості щодо якого внесено до ЄРДР за № 42020111200000362 від 04.08.2020 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364-1 КК України земельну ділянку: АДРЕСА_1 , з кадастровим номером 3210900000:01:066:0015, площею 0,3285 га, що належить Ірпінській міській раді (ЄДРПОУ 33800777) та торгівельно-розважальний центр з паркінгом площею 3072,7 кв.м. за адресою м. Ірпінь вулиця Чехова, 27, що належить: Товариству з обмеженою відповідальністю «Ларімар ЛТД» (ЄДРПОУ 43292423), в частині 111/1000; ОСОБА_4 (РНОКПП НОМЕР_1 ), в частині 25/1000; ОСОБА_5 (РНОКПП НОМЕР_2 ), в частині 64/1000; ОСОБА_6 (РНОКПП НОМЕР_3 ), в частині 100/1000; ОСОБА_7 (РНОКПП НОМЕР_4 ), в частині 100/1000; ОСОБА_8 (РНОКПП НОМЕР_5 ), в частині 100/1000; Товариству з обмеженою відповідальністю «Фреш ЛТД» (ЄДРПОУ 40229265), в частині 500/1000.
В постанові прокурором зазначено, що незважаючи на те, що будівельні роботи тривають відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна (інформаційна довідка №219374049) на вказаній земельній ділянці зареєстровано об`єкт нерухомості, а саме торгівельно-розважальний центр з паркінгом площею 3072,7 кв.м. власниками якого у різних частках є товариство з обмеженою відповідальністю «Ларімар ЛТД», ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , товариство з обмеженою відповідальністю «Фреш ЛТД», які в свою чергу передали в оренду свої частини - товариству з обмеженою відповідальністю «Фанера Прожект» та товариству з обмеженою відповідальністю «СІЛЬПО-ФУД». Крім того, встановлено, що на підставі наказу відділу містобудування та архітектури виконкому Ірпінської міської ради № 48 від 21.05.2018 року було видано містобудівні умови та обмеження № 0035-05-2018 від 21.05.2018 року для проектування об`єкта будівництва Дитячий розважальний центр. Вказаний дозвільний документ було видано на ОСОБА_10 для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (договір про спільну діяльність у будівництві центру дитячого розвитку №14/08 від 11.08.2018 року, кадастровий номер земельної ділянки 3210900000:01:066:0013). Встановлено, що будь-зміни у містобудівні умови та обмеження № 0035-05-2018 з 20.06.2018 року не вносилися. Допитаний в якості свідка начальник відділу містобудування та архітектури ОСОБА_11 підтвердив факт відсутності належної дозвільної документації, а саме містобудівних умов та обмежень на забудову земельної ділянки. Тобто, на забудову земельної ділянки з кадастровим номером 3210900000:01:066:0015 за об`єктом торгівельно-розважальний центр з паркінгом дозвільні містобудівні документи не надавались, містобудівні умови та обмеження на забудову даної земельної ділянки відсутні. Також, згідно доданих до інформації Ірпінської міської ради №0035-05-2018 від 21.05.2018 року документів встановлено, що земельна ділянка з кадастровим номером 3210900000:01:066:0015 не передавалась шляхом проведення аукціону з продажу прав на неї. Фактично жоден з орендарів чи суборендарів земельної ділянки з кадастровим номером 3210900000:01:066:0013 не мають жодного відношення до об`єкту нерухомості на земельній ділянці з кадастровим номером 3210900000:01:066:0015, що свідчить про те, що вказана земельна ділянка є новим об`єктом цивільних прав, а як наслідок, в даному випадку мали б застосовуватись положення щодо укладення нових договорів, в тому числі договору суперфіцію. Таким чином встановлено, що земельна ділянка із кадастровим номером: 3210900000:01:066:0015 та об`єкт нерухомості (торгівельно-розважальний центр з паркінгом площею 3072,7 кв.м. за адресою: м. Ірпінь, вул. Чехова, 27) - є об`єктами кримінально-протиправних дій.
Документом, який підтверджуює право власності на майно, що належить арештувати є: інформаційна довідка №219374049, відповідно до якої власниками об`єкту є: Товариство з обмеженою відповідальністю «Ларімар ЛТД» (ЄДРПОУ 43292423), в частині 111/1000; ОСОБА_4 (РНОКПП НОМЕР_1 ), в частині 25/1000; ОСОБА_5 (РНОКПП НОМЕР_2 ), в частині 64/1000; ОСОБА_6 (РНОКПП НОМЕР_3 ), в частині 100/1000; ОСОБА_7 (РНОКПП НОМЕР_4 ), в частині 100/1000; ОСОБА_8 (РНОКПП НОМЕР_5 ), в частині 100/1000; Товариство з обмеженою відповідальністю «Фреш ЛТД» (ЄДРПОУ 40229265), в частині 500/1000.
Відповідно до положень ст. 170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом кримінального правопорушення, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку. Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.
Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 170 КПК України арешт майна допускається з метою забезпечення збереження речових доказів.
Відповідно до ч. 3 ст. 170 КПК України у випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у статті 98 цього Кодексу.
Крім того, відповідно до ч. 11 ст. 170 КПК України заборона або обмеження користування, розпорядження майном можуть бути застосовані лише у разі, коли існують обставини, які підтверджують, що їх незастосування призведе до приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі майна.
Відповідно до ст. 98 КПК України Речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.
При вирішенні питання про арешт майна слідчий суддя враховує правові підстави для арешту майна; можливість використання майна як доказу у кримінальному провадженні, наявність обґрунтованої підозри у вчиненні кримінального правопорушення, що підпадає під ознаки діяння, передбаченого законом України про кримінальну відповідальність.
Відповідно до ч. 4 ст. 173 КПК України у разі задоволення клопотання слідчий суддя, суд застосовує найменш обтяжливий спосіб арешту майна. Слідчий суддя, суд зобов`язаний застосувати такий спосіб арешту майна, який не призведе до зупинення або надмірного обмеження правомірної підприємницької діяльності особи, або інших наслідків, які суттєво позначаються на інтересах інших осіб.
Враховуючи вищевикладені обставини та перевіривши співрозмірність накладення арешту на майно шляхом заборони відчуження, користування та розпорядження вищевказаним об`єктом нерухомості з потребами кримінального провадження, з метою забезпечення кримінального провадження, слідчий суддя вважає за необхідне частково задовольнити клопотання прокурора та накласти арешт на земельну ділянку за адресою: АДРЕСА_1 , з кадастровим номером 3210900000:01:066:0015, площею 0,3285 га, що належить Ірпінській міській раді (ЄДРПОУ 33800777) - шляхом заборони відчуження та розпорядження вищевказаною земельною ділянкою; накласти арешт на об`єкт нерухомості, а саме торгівельно-розважальний центр з паркінгом площею 3072,7 кв.м. за адресою АДРЕСА_1 , що належить: Товариству з обмеженою відповідальністю «Ларімар ЛТД» (ЄДРПОУ 43292423), в частині 111/1000; ОСОБА_4 (РНОКПП НОМЕР_1 ), в частині 25/1000; ОСОБА_5 (РНОКПП НОМЕР_2 ), в частині 64/1000; ОСОБА_6 (РНОКПП НОМЕР_3 ), в частині 100/1000; ОСОБА_7 (РНОКПП НОМЕР_4 ), в частині 100/1000; ОСОБА_8 (РНОКПП НОМЕР_5 ), в частині 100/1000; Товариству з обмеженою відповідальністю «Фреш ЛТД» (ЄДРПОУ 40229265), в частині 500/1000 - шляхом заборони відчуження та розпорядження вищевказаним об`єктом нерухомості, оскільки такий спосіб арешту майна, не призведе до наслідків, які суттєво негативно позначаться на інтересах інших осіб. В іншій частині клопотання прокурора про накладення арешту не підлягає до задоволення.
Крім того, матеріали клопотання свідчать, що на даному етапі досудового розслідування виправдовують таке втручання у права та інтереси власника майна з метою запобігання зникнення чи відчуження майна, а слідчий суддя на даній стадії не вправі вирішувати ті питання, які повинен вирішувати суд при розгляді кримінального провадження по суті.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. 98, ст. 107, ст. ст. 170-173 КПК України, слідчий суддя, -
у х в а л и в:
Клопотання прокурора Ірпінського відділу Києво-Святошинської місцевої прокуратури ОСОБА_3 про арешт майна задовольнити частково.
Накласти арешт на земельну ділянку за адресою: АДРЕСА_1 , з кадастровим номером 3210900000:01:066:0015, площею 0,3285 га, що належить Ірпінській міській раді (ЄДРПОУ 33800777) - шляхом заборони відчуження та розпорядження вищевказаною земельною ділянкою.
Накласти арешт на об`єкт нерухомості, а саме торгівельно-розважальний центр з паркінгом площею 3072,7 кв.м. за адресою АДРЕСА_1 , що належить: Товариству з обмеженою відповідальністю «Ларімар ЛТД» (ЄДРПОУ 43292423), в частині 111/1000; ОСОБА_4 (РНОКПП НОМЕР_1 ), в частині 25/1000; ОСОБА_5 (РНОКПП НОМЕР_2 ), в частині 64/1000; ОСОБА_6 (РНОКПП НОМЕР_3 ), в частині 100/1000; ОСОБА_7 (РНОКПП НОМЕР_4 ), в частині 100/1000; ОСОБА_8 (РНОКПП НОМЕР_5 ), в частині 100/1000; Товариству з обмеженою відповідальністю «Фреш ЛТД» (ЄДРПОУ 40229265), в частині 500/1000 - шляхом заборони відчуження та розпорядження вищевказаним об`єктом нерухомості.
В решті клопотання відмовити.
Повний текст ухвали буде проголошено 13.08.2020 року о 13-50 год.
Ухвалу може бути оскаржено безпосередньо до суду апеляційної інстанції продовж п`яти днів.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Ірпінський міський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 13.08.2020 |
Оприлюднено | 04.06.2024 |
Номер документу | 90937710 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Ірпінський міський суд Київської області
Карабаза Н. Ф.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні