ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 серпня 2020 року Справа № 160/5621/20
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кальника В.В., розглянувши в письмовому провадженні справу за адміністративним позовом Головного управління ДПС у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Нафтогаз Партнер" про стягнення податкового боргу, -
ВСТАНОВИВ :
25 травня 2020 року Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "Нафтогаз Партнер", у якій позивач просить:
- стягнути податковий борг з Товариства з обмеженою відповідальністю Нафтогаз Партнер (код ЄДРПОУ 39606702) на користь держави у сумі 64 303 006,02 грн. шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, що обслуговують такого платника податків.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що Товариство з обмеженою відповідальністю Нафтогаз Партнер не сплатило у встановлені законодавством терміни сум грошових зобов`язань, нарахованих контролюючим органом по податку на додану вартість на суму 64301838,02 грн., по податку на прибуток приватних підприємств на суму 1168,00 грн. Сума боргу не сплачується відповідачем добровільно, а тому підлягає примусовому стягненню.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 29.05.2020 року відкрито провадження в адміністративній справі та ухвалено здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження.
Відповідач заяви про визнання позову чи відзив на позовну заяву в строки, передбачені статтею 261 Кодексу адміністративного судочинства України , до суду не надав, про розгляд справи за правилами загального позовного провадження повідомлявся належним чином, шляхом направлення ухвали про відкриття провадження в адміністративній справі рекомендованою кореспонденцією. Проте вказана поштова кореспонденція повернулась на адресу суду 10.06.2019 року з довідкою оператора поштового зв`язку адресат відсутній за вказаною адресою . Також, оголошення про виклик у судові засідання Товариства з обмеженою відповідальністю "Нафтогаз Партнер", які були призначені на 06.07.2020 року, 03.08.2020 року, були розміщені на офіційному веб-порталі судової влади України 26.06.2020 року та 29.07.2020 року.
Суд зазначає, що з моменту оприлюднення оголошень, позивач важається повідомленим про дату, час і місце розгляду справи.
03.08.2020 року від представника позивача до суду надійшло клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження та про підтримання позовних вимог.
Сторони в судове засідання не прибули, про дату, час і місце судового розгляду повідомлялися належним чином.
Відповідно до ч. 4 статті 229 КАС України , у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється
Відповідно до ч. 9 ст. 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
За таких обставин, суд вважає за можливе розгляд справи здійснити в порядку письмового провадження на підставі наявних у ній доказів.
Дослідивши матеріали справи, суд прийшов до наступного висновку.
Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що Товариство з обмеженою відповідальністю Нафтогаз Партнер (код ЄДРПОУ 39606702) знаходиться на обліку як платник податків у Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області.
В інтегрованих картках платника податків станом на теперішній у платника податків ТОВ Нафтогаз Партнер (код ЄДРПОУ 39606702) обліковується податковий борг у загальній сумі 64 303 006,02 грн., в т.ч. по податку на додану вартість на суму 64301838,02 грн., по податку на прибуток приватних підприємств на суму 1168,00 грн., який виник у зв`язку з несплатою у встановлені терміни сум грошових зобов`язань, нарахованих контролюючим органом.
Борг по податку на додану вартість у сумі 64301838,02 грн. виник на підставі:
- донараховано за актом поточного року №18272/04-36-52-41/39606702 від 02.04.2019 податкове повідомлення-рішення (форма Н) №0024815241 від 27.05.2019 у сумі 10849284,42 грн.;
- донараховано за актом №14954/04-36-14-09/39606702 від 21.03.2019, податкове повідомлення-рішення (форма Р) №006331409 від 12.11.2019 у сумі 34999950,00 грн.;
- донараховано за актом перевірки №21198/04-36-14-09/39606702 від 12.04.2019, податкове повідомлення-рішення (форма Р) 00063321409 від 12.11.2019 у сумі 11213885,00 грн.
Відповідно до п. 129.1 ст.129 ПКУ, в автоматичному режимі здійснено нарахування пені на суму податкового зобов`язання у загальній сумі 7 238 718,60 грн.
Борг по податку на прибуток приватних підприємств у сумі 1168,00 грн. виник на підставі:
- донараховано штрафні санкції за актом перевірки №26046/04-36-52-42/39606702 13.05.2019 податкове повідомлення рішення (форма ПС) №0029365242 від 19.06.2019 у сумі 170 грн. (сума грошового зобов`язання зменшено за рахунок переплати на особовому рахунку підприємства у сумі 22,00 грн);
- донараховано штрафні санкції за актом перевірки №45138/04-36-52-42/39606702 13.08.2019 податкове повідомлення-рішення (форма ПС) №0023985130 від 09.09.2018 у сумі 1020,00 грн.
Наявність податкового боргу за відповідачем підтверджується витягами з інтегрованої картки платника по податків по податку на додану вартість та по податку на прибуток приватних підприємств, які долучені до матеріалів справи.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, щодо визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядку їх адміністрування, платників податків та зборів, їх прав та обов`язків, компетенції контролюючих органів, повноважень і обов`язків їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюються Податковим кодексом України .
Згідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Стаття 36 Податкового кодексу України передбачає, що податковим обов`язком визнається обов`язок платника податків обчислити, задекларувати та сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов`язок виникає у платника за кожним податком та збором. Відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов`язку несе платник податків, крім випадків, визначених цим кодексом або законами з питань митної справи.
У відповідності до пп. 14.1.137 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, орган стянення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Підпунктом 16.1.4. п. 16.1. ст. 16 Податкового кодексу України визначено, що платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.
З метою виконання вимог ст. 59 Податкового кодексу України , контролюючим органом сформована податкова вимога від 19.09.2019 №116267-51 на суму 10849432,42 грн., направлена згідно зі ст. 42 Податкового кодексу України платнику податків.
Доказів, які б свідчили про погашення заборгованості, що є предметом стягнення або спростування її наявності, відповідач суду не надав.
З моменту вручення вимоги податковий борг платника податків існував не припиняючись, у зв`язку з чим, податкова вимога не втратила своєї юридичної сили.
Таким чином, податкова вимога є дійсною, не була предметом адміністративного чи судового оскарження, не є скасованою, зміненою або відкликаною, а тому сума податкового зобов`язання є узгодженою.
Вирішуючи спір судом враховані правові висновки, що викладені у постанові Верховного Суду від 19.02.2019 року в справі №807/495/17, де Суд аналізуючи процесуальні положення Кодексу адміністративного судочинства України , які визначають предмет доказування у справі (ч. 1 ст. 138 Кодексу в редакції, яка діяла до 15 грудня 2017 року, а натепер аналогічні положення містить ч. 2 ст. 73 Кодексу), згідно з якими предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення, дійшов висновку, що з огляду на зміст наведеної норми процесуального права та зважаючи на те, що вимогою заявленого позову є стягнення податкового боргу, предметом доказування у даній справі є обставини, які свідчать про наявність підстав, з якими закон пов`язує можливість стягнення податкової заборгованості в судовому порядку; встановлення факту її сплати в добровільному порядку або встановлення відсутності такого факту; перевірка вжиття контролюючим органом заходів щодо стягнення податкового боргу на підставі та в черговості, встановлених Податковим кодексом України , тощо. При цьому питання правомірності нарахованих контролюючим органом грошових зобов`язань, у тому числі й штрафних (фінансових) санкцій, не охоплюється предметом даного позову, оскільки податкові повідомлення-рішення суб`єкта владних повноважень, згідно з якими відповідні зобов`язання визначено, не є предметом позову у справі, а отже суд не має процесуальних повноважень у межах розгляду даної справи здійснювати їх правовий аналіз. Наведене є однією із гарантій дотримання у податкових відносинах принципу правової визначеності, як складової принципу верховенства права.
Контроль за своєчасністю подання платниками податків передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків, зборів, платежів покладено на органи державної податкової служби. Крім того, п. п. 19-1.1.34 п. 19-1.1 ст. 19-1 Податкового кодексу України на контролюючі органи покладено функцію застосування і своєчасного стягнення сум передбачених законом штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за порушення податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Право контролюючих органів на звернення до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини закріплено також у п. п. 20.1.34 п. 20.1ст. 20 Податкового кодексу України .
Відповідно до п. 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України на контролюючі органи покладено також обов`язок здійснювати за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Пунктом 95.2 ст. 95 Податкового кодексу України встановлено, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Згідно з п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Стаття 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Положення ч.1 ст. 9 КАС України передбачає, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України , кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.78 вказаного Кодексу .
Враховуючи викладене, суд вважає правомірним стягнення з відповідача суми податкового боргу у загальному розмірі 64 303 006,02 грн, оскільки доказів самостійного погашення заборгованості відповідач суду не надав.
Таким чином, на підставі наявних у справі доказів, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
У процесі розгляду справи не встановлено інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.
Судові витрати відповідно до ст. 139 КАС України стягненню зі сторін не підлягають.
Керуючись ст.ст. 139, 257 , 258 , 246 , 255 , 295 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Головного управління ДПС у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Нафтогаз Партнер" про стягнення податкового боргу - задовольнити.
Стягнути з рахунків у банках, обслуговуючих Товариство з обмеженою відповідальністю "Нафтогаз Партнер" (код ЄДРПОУ 39606702), на користь Державного бюджету України податковий борг у розмірі 64 303 006,02 грн.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в порядку та у строки, встановлені ст. ст. 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя В.В. Кальник
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.08.2020 |
Оприлюднено | 17.08.2020 |
Номер документу | 90940064 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кальник Віталій Валерійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кальник Віталій Валерійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні