Рішення
від 13.08.2020 по справі 500/1725/20
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 500/1725/20

13 серпня 2020 рокум. Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Баб`юка П.М. розглянувши у письмовому провадження в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Тернопільській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Тернопіль Транс Сервіс" про стягнення податкового боргу по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт та послуг) в сумі 734794,00, з податку на прибуток приватних підприємств в сумі 8815,00 грн,

ВСТАНОВИВ:

Головне управління ДПС в Тернопільській області звернулося до суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Тернопіль Транс Сервіс" про стягнення з рахунків у банках відповідача, що обслуговують такого платника та за рахунок готівки, що належить відповідачу кошти у розмірі податкового боргу в сумі 734794,00, з податку на прибуток приватних підприємств в сумі 8815,00 грн.

Позовні вимоги вмотивовані тим, що за відповідачем рахується заборгованість перед бюджетами та державними цільовими фондами в сумі 743609,00 грн. Відповідачем не вживаються заходи щодо погашення заборгованості самостійно. Так як відповідач, в порушення вимог податкового законодавства, добровільно не сплатив узгоджену суму податкового зобов`язання у встановлені законодавством строки, тому податковий борг необхідно стягнути в судовому порядку.

Ухвалою суду від 17 липня 2020 року відкрито провадження у справі та вирішено проводити розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін, призначено у справі судове засідання.

Від представника позивача на адресу суду 12.08.2020 надійшло клопотання про розгляд справи без його участі в порядку письмового провадження.

Відповідач в судове засідання не прибув, відзиву на позов не подав, про час, дату і місце розгляду справи повідомлений належним чином, причини неявки суду не повідомив.

Беручи до уваги клопотання представника позивача та неявку в судове засідання відповідача, суд приходить до висновку про можливість розгляду справи за наявними в ній доказами та перейшов до розгляду справи у порядку письмового провадження.

Відповідно до частини 4 статті 229 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження) фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Суд, розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, встановив наступні обставини.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Тернопіль Транс Сервіс" (код ЄДРПОУ 41107470) зареєстроване органами державної реєстрації, як юридична особа та знаходиться на обліку в Тернопільському управлінні (Тернопільська ДПІ) Головного управління ДПС у Тернопільській області як платник податків (витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, аркуші справи 6-8).

Заборгованість по податку на додану вартість у відповідача виникла у зв`язку з несплатою узгодженого зобов`язання, нарахованого платником самостійно відповідно до податкових декларацій з податку на додану вартість від 22.06.2020 на суму 357517,00 грн, від 20.05.2020 на суму 202711,00 грн, від 15.04.2020 на суму 153108,00 грн та уточнюючого розрахунку від 02.06.2020 на суму 20833,00 грн, самостійно визначена штрафна санкція становить 625,00 грн (аркуші справи 15-17).

Заборгованість по податку на прибуток приватних підприємств виникла у зв`язку із несплатою самостійно визначеного платником узгодженого грошового зобов`язання нарахованого згідно з податковою декларацією від 28.04.2020 у розмірі 6468,00 грн та уточнюючої декларації від 28.04.2020 на суму 2279,00 грн, самостійно визначена штрафна санкція становить 68,00 грн (аркуші справи 19-22).

Згідно з довідкою про наявність податкового боргу за відповідачем рахується заборгованість перед бюджетами та державними цільовими фондами в сумі 734794,00 грн по платежу податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) та 8815,00 грн по платежу податок на прибуток приватних підприємств (аркуш справи 9).

Відповідно до статті 67 Конституції України відповідач зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку та розмірах встановлених законом.

Згідно зі статтею 15 Податкового кодексу України (далі - ПК України), платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або інше зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пеня (підпункт 14.1.39. пункт 14.1. стаття 14 ПК України).

Податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк), та/або сума коштів, сформована за рахунок податкових пільг, що були використані платником податків не за цільовим призначенням чи з порушенням порядку їх надання, встановленим цим Кодексом та/або Митним кодексом України (підпункт 14.1.156. пункт 14.1. стаття 14 ПК України).

Податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання (пп.14.1.175. п.14.1. стаття 14 ПК України).

Відповідно до пункту 56.11. статті 56 ПК України не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків.

Виконанням податкового обов`язку згідно пунктом 38.1 статті 38 ПК України є сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.

Об`єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього Кодексу (пп. 134.1.1. п. 134.1 статті 134 ПК України).

У відповідності до пп.133.1.1 п. 133.1 ст. 133 ПК України платниками податку на прибуток підприємств є суб`єкти господарювання - юридичні особи, які провадять господарську діяльність як на території України, так за її межами, крім юридичних осіб, визначених пунктами 133.4 та 133.5 цієї статті.

Виникнення та існування такого податкового боргу також підтверджується наявними у матеріалах справи доказами: виписками з інтегрованої картки платника податку та розрахунками суми боргу.

В пункті 57.3 статті 57 ПК України зазначено, що у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Відповідно до підпункту 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 ПК України після закінчення встановлених Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов`язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Пеня - це сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов`язань, не сплачених у встановлені законодавством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1 статті 14 ПК України).

Тобто, незалежно від того, з яких причин платником податку не було своєчасно погашено узгоджену суму грошового зобов`язання, такий платник після фактичного погашення податкового боргу повинен сплатити пеню у розмірі, який залежить від періоду прострочення.

Пунктом 87.1 статті 87 ПК України передбачено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти.

Відповідачу виставлялась податкова вимога №7620-54 від 20.02.2020, з часу виставлення якої податковий борг платника не переривався.

Вказана податкова вимога платником податків у визначеному законом порядку не оскаржена та недійсною не визнана. В добровільному порядку заборгованість відповідач не по гасив.

Згідно із пунктом 59.5 статті 59 ПК України, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Відповідно до припису норми підпунктів 14.1.137 пункту 14.1 статті 14 ПК України, орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

Відповідно до пунктів 95.1, 95.2 статті 95 ПК України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі його недостатності-шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Згідно пункту 95.3 статті 95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Також, відповідно до пункту 95.4 статті 95 ПК України орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.

Як вбачається з матеріалів справи, станом на день розгляду справи сума податкового боргу відповідача в розмірі 743609,00 грн є узгодженою та у встановлені законом строки не сплаченою, тому відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14 статті 14 ПК України визнається сумою податкового боргу.

З врахуванням наведеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Головного управління ДПС у Тернопільській області є обґрунтованими, підтверджуються наявними у справі доказами та підлягають до задоволення.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги задовольнити.

Стягнути з рахунків у банках Товариства з обмеженою відповідальністю "Тернопіль Транс Сервіс" (код ЄДРПОУ 41107470), що обслуговують такого платника та за рахунок готівки, що належить Товариству з обмеженою відповідальністю "Тернопіль Транс Сервіс" кошти у розмірі податкового боргу в сумі 743609,00 грн (сімсот сорок три тисячі шістсот дев`ять гривень), з них:

734794,00 грн (сімсот тридцять чотири тисячі сімсот дев`яносто чотири гривні) по платежу податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на р/р UA 198999980313090029000019751, код одержувача 37977726, МФО 899998, код бюджетної класифікації 14010100;

8815,00 грн (вісім тисяч вісімсот п`ятнадцять гривень) по платежу з податку на прибуток приватних підприємств на р/р UA 758999980333189318000019751, код одержувача 37977726, МФО 899998, код бюджетної класифікації 11021000.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Реквізити учасників справи:

позивач:

- Головне управління ДПС у Тернопільській області, місцезнаходження: вул. Білецька, 1, м. Тернопіль, 46003; ЄДРПОУ: 43142763;

відповідач:

-Товариство з обмеженою відповідальністю "Тернопіль Транс Сервіс", місцезнаходження: вул. Микулинецька, 3А, офіс 214, м. Тернопіль, 46008 ЄДРПОУ: 41107470;

Головуючий суддя Баб`юк П.М.

Дата ухвалення рішення13.08.2020
Оприлюднено17.08.2020
Номер документу90941725
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —500/1725/20

Рішення від 13.08.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баб'юк Петро Михайлович

Ухвала від 17.07.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баб'юк Петро Михайлович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні