Рішення
від 12.08.2020 по справі 520/12171/19
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Харків

12 серпня 2020 р. № 520/12171/19

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Мар`єнко Л.М.,

при секретарі судового засідання - Пузікової А.С.,

за участю: представника відповідача - Косової А.О.

розглянувши в місті Харкові в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовною заявою Приватного підприємства "Вікторія" до Головного управління ДПС у Харківській області про визнання протиправними дій, визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення, -

В С Т А Н О В И В:

До Харківського окружного адміністративного суду звернулось Приватне підприємство "Вікторія" з позовною заявою до Головного управління ДПС у Харківській області, в якому просить суд:

- визнати протиправним нарахування орендної плати за землю з ПП Вікторія (код ЄДРПОУ 24276057) в розмірі 11371,81 грн. в місяць;

- визнати протиправним та скасувати повністю податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Харківській області форми Р від 02 березня 2018 року №0033241213, яким зобов`язано ПП Вікторія (код ЄДРПОУ 24276057) сплатити 111224,19 грн. та штрафних/фінансових санкцій в розмірі 27806,02 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем безпідставно прийнято оскаржуване податкове повідомлення-рішення та невірно обчислено грошову оцінку землі, що призвело до невірного збільшення податкового навантаження по земельному податку (оренді) в чотири рази за 2017 рік (з 71927,74 грн. до 136461,72 грн.), а далі у наступні роки на таку неправильну завищену нормативну грошову оцінку, шляхом множення, будуть додаватись нові щорічні коефіцієнти індексації, й ПП Вікторія буде нести непомірні збитки. Зазначив, що кумулятивне (тобто накопичувальне) застосування щорічних коефіцієнтів індексації пов`язане саме з датою проведення нормативної грошової оцінки, але не з датою прийняття рішення про її затвердження чи датою введення нормативної грошової оцінки. Також, позивач зазначив, що 30.03.2018 року угодою було розірвано договір оренди земельної ділянки №63108/03 від 26.11.2003 року

Від представника відповідача - Лантушенко Г., через канцелярію суду, надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач просить суд відмовити у задоволені позовних вимог, зазначивши, що у даному випадку відповідач діяв на підставі та у межах чинного законодавства.

В судовому засіданні представник відповідача - Косова А.О. заперечувала проти позову, просила відмовити у його задоволенні, посилаючись на обставини, наведені у письмовому відзиві на позов.

Представник позивача в судове засідання не прибув, через канцелярію суду адвокат Ашурова А.Р. надала клопотання з проханням провести судове засідання без участі позивача.

Заслухавши пояснення представника відповідача, дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини.

Суд розглядає справу керуючись чинним законодавством на момент виникнення спірних правовідносин.

ПП Вікторія зареєстровано Харківським міським управлінням юстиції від 27.06.1997 року №26, взято на податковий облік Центральною ОДПІ м.Харкова ГУ ДФС у м.Харкові №8863 від 17.07.1997 року.

Між Харківською міською радою та ПП Вікторія було укладено договір оренди земельної ділянки від 14.11.2003 року (а.с.16), зареєстрований у Харківському регіональному центрі державного земельного кадастру в книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі від 26.11.2003 року за №63108/3, строком дії до 01.02.2028 року, кадастровий номер 6310136300:14:004:006, загальною площею 0,0532 га, яка знаходиться за адресою м.Харків, вул.Цілиноградська, 50-А, цільове призначення - землі житлової та громадської забудови для експлуатації та обслуговування промтоварного магазину.

Пунктом 2.1 вказаного договору, зокрема, встановлено, що плата за землю вноситься орендарем щомісячно у вигляді орендної плати у грошовій формі у розмірі 529,78 грн.

Харківська міська рада звернулась до Господарського суду Харківської області з позовом до Приватного підприємства "Вікторія" про внесення змін до договору оренди землі від 14.11.2003 року, зареєстрованого у Харківському регіональному центрі державного земельного кадастру 26.11.2003 року за №63108/03, шляхом визнання укладеною додаткової угоди до вказаного договору оренди в редакції, яка викладена у позовній заяві.

Рішенням Господарського суду Харківської області від 27.01.2015 року № 922/5262/14 - позов задоволено.

Внесено зміни до Договору оренди земельної ділянки від 26.11.2003 року №63108/03 шляхом визнання укладеною додаткової угоди до вказаного договору оренди земельної ділянки у такій редакції, зокрема: Харківська міська рада Харківської області (Орендодавець) в особі міського голови Кернеса Геннадія Адольфовича з одного боку та Приватне підприємство "Вікторія" (Орендар) в особі керівника з другого боку, домовились про нижченаведене:

І. Відповідно до Податкового кодексу України, Закону України "Про оренду землі", рішення 25 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 03.07.2013 №1209/13 "Про затвердження "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013", рішення 26 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 25.09.2013 №1269/13 "Про затвердження "Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013", рішення 19 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 27.02.2008 №41/08 "Про затвердження Положення про порядок визначення розміру орендної плати, плати за суперфіцій, земельний сервітут при наданні земельних ділянок у платне користування в місті Харкові" (з відповідними змінами та доповненнями), рішення 21 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 19.12.2012 № 960/12 "Про Порядок оформлення договорів оренди землі у місті Харкові" доповнити пункт 1.2. словами та розділ 1. "ПРЕДМЕТ ДОГОВОРУ" пунктами 1.3., 1.4., назви і пункти розділу 2. "ПЛАТА ЗА ЗЕМЛЮ", розділу 3. "ПРАВА ТА ОБОВ`ЯЗКИ СТОРІН", розділу 4. "ЗМІНА, ПРИПИНЕННЯ, РОЗІРВАННЯ І ПОНОВЛЕННЯ ДОГОВОРУ ОРЕНДИ ЗЕМЛІ", розділу 5. "ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ СТОРІН ЗА НЕВИКОНАННЯ ДОГОВІРНИХ ЗОБОВ`ЯЗАНЬ", розділу 6 "УМОВИ ПОВЕРНЕННЯ ЗЕМЕЛЬНОЇ ДІЛЯНКИ" та розділу 7 "ОСОБЛИВІ УМОВИ" договору оренди земельної ділянки, зареєстрованого "26" листопада 2003 року за №63108/03 змінити і викласти у такій редакції:

1.2. Земельна ділянка надається в оренду строком до 01.03.2028 року для експлуатації та обслуговування промтоварного магазину. Після закінчення строку договору Орендар має переважне право поновлення його на новий строк. У цьому разі Орендар повинен не пізніше, ніж за місяць до закінчення строку дії договору повідомити Орендодавця про намір продовжити його дію листом-повідомленням.

1.3. Кадастровий номер земельної ділянки 6310136300:14:004:0006.

1.4. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки відповідно до витягу з технічної документації №138 від 30.10.2013 становить 1284424 грн. (один мільйон двісті вісімдесят чотири тисяч чотириста двадцять чотири гривні). При змінах в нормативній грошовій оцінці земель за рішенням міської ради Орендар за свій рахунок виконує розрахунок оновленої грошової оцінки земельної ділянки і направляє один екземпляр відповідному органу державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки.

2. ОРЕНДНА ПЛАТА

2.1. Орендна плата за земельну ділянку вноситься Орендарем щомісячно у грошовій формі на рахунок управління Державної казначейської служби України у м. Харкові Харківської області. Інформація щодо реквізитів отримується у відповідному органі державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки.

Розмір орендної плати за земельну ділянку згідно з розрахунком №1/14 від 30.10.2013 на рік становить 5,6 % від її нормативної грошової оцінки і складає 71927,74 грн. (сімдесят одна тисяча дев`ятсот двадцять сім гривень сімдесят чотири копійки), або в місяць - 5993,98 грн. (п`ять тисяч дев`ятсот дев`яносто три гривні дев`яносто вісім копійок).

2.2. Орендар самостійно здійснює обчислення орендної плати за землю з урахуванням індексації нормативної грошової оцінки, визначеної законодавством, за затвердженими Кабінетом Міністрів України формами.

2.3. Орендна плата за земельну ділянку сплачується рівними частками щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця або в строки визначені чинним законодавством.

2.4. Платіжне доручення або квитанція мають містити в кодовому рядку обов`язкову інформацію про номер державної реєстрації договору оренди землі, за яку справляється плата, та строк, за який здійснюється платіж.

2.5. Розмір орендної плати переглядається у разі:

а) зміни умов господарювання, передбачених договором;

б) зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством;

в) зміни нормативної грошової оцінки;

г) внаслідок інфляції - щорічно;

д) погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини Орендаря, що підтверджено документами;

є) в інших випадках, передбачених законом.

2.6. У разі невнесення орендної плати у строки, визначені законодавством, справляється пеня згідно діючого законодавства.

3.4. Обов`язки Орендаря, зокрема:

б) сплачувати орендну плату в строки та розмірах, встановленими цим договором;

в) в разі зміни нормативної грошової оцінки земельної ділянки в місячний термін звернутися до Орендодавця щодо перерахунку розміру орендної плати;

ї) у п`ятиденний строк після державної реєстрації договору оренди землі державної або комунальної власності надати нотаріально завірену копію договору відповідному органу державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки. Орендар зобов`язується уточнювати платіжні реквізити отримувача орендної плати перед внесенням платежу;

к) надавати згоду на передачу інформації по платежах за оренду землі органами ДПІ до Департаменту земельних відносин.

Згідно витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права (№45488657 від 12.10.2015) номер запису про інше речове право: 11008947, державна реєстрація 28.08.2015 року, внесено додаткові відомості про інші речові права: нормативна грошова оцінка земельної ділянки відповідно до витягу з технічної документації №138 від 30.10.2013 року становить 1284424,00 грн. Розмір орендної плати за земельну ділянку згідно з розрахунком №1/14 від 30.10.2013 на рік становить 5,6 % від її нормативної грошової оцінки і складає 71927,74 грн., або в місяць - 5993,98 грн. (а.с.46).

Позивачем до податкового органу була надана податкова декларація з плати за землю (земельний податок та/або орендну плату за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2017 рік за №1700044393 від 17.02.2017 року, якою нараховано орендну плату за договором оренди землі від 26.11.2003 року №63108/03 площею 0,0532 га., якою позивач нарахував орендну плату за землю за 2017 рік в розмірі 15126,20 грн., тобто щомісячно 1260,52 грн.

Головним державним ревізором-інспектором відділу адміністрування податків і зборів з юридичних осіб території обслуговування Центральної ОДПІ м.Харкова управління податків і зборів з юридичних осіб Головного управління ДФС у Харківській області на підставі п.п.20.1.4, п.20.1 ст.20 та в порядку ст.76 ПК України проведено камеральну перевірку податкової декларації з плати за землю за 2017 рік ПП Вікторія .

За результатами перевірки складено акт камеральної перевірки №1230/ 20-40-12-13-24276057 від 25.01.2018 року (а.с.39), висновками якого встановлено, що позивачем занижено податкові зобов`язання з орендної плати за землю, належної до сплати за січень-листопад 2017 року, тобто за строк сплати який минув, в сумі 11124,19 грн., чим порушено ст.288, ст.289 Закону України Про оренду землі №161-ХІV від 06.10.1998 року. Відповідальність платника передбачена пунктом 123.1 статті 123 ПК України.

Вказаний акт був направлений на адресу позивача рекомендованим листом, який був повернутий 01.03.2018 року без вручення, про що складено акт №1454/20-40-12-13-24276057 від 01.03.2018 року про неможливість вручення посадовими особами акту камеральної перевірки (а.с.45, 48-49).

Згідно п.п.42.4 ст.42 ПК України - акт №1230/20-40-12-13-24276057 від 25.01.2018 року вважається врученим позивачу.

На підставі висновків вищезазначеного акту камеральної перевірки винесено податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Харківській області форми Р від 02 березня 2018 року №0033241213 (а.с.8), яким зобов`язано ПП Вікторія (код ЄДРПОУ 24276057) сплатити 111224,19 грн. та штрафних/фінансових санкцій в розмірі 27806,02 грн., яке було направлено на адресу позивача (а.с.50-52) та вважається отриманим відповідно до п.п.42.4 ст.42 ПК України.

Позивач не погодився із вказаним податковим повідомленням-рішенням та звернувся до суду із зазначеним позовом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України, який набрав чинності з 01 січня 2011 року.

Статтею 206 Земельного кодексу України визначено, що використання землі в Україні є платним. Об`єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.

Відповідно до підпунктів 269.1.1 і 269.1.2 пункту 269.1 статті 269 Податкового кодексу України платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.

Згідно із підпунктом 270.1.1 пункту 270.1 статті 270 Податкового кодексу України об`єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.

Таким чином, обов`язок платника податку сплачувати плату за землю виникає у власників та землекористувачів з дня виникнення права власності або користування земельною ділянкою.

Орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - це обов`язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (підпункт 14.1.136 пункту 14.1 статті 14 ПК). Подібне визначення міститься й у статті 21 Закону № 161-XIV.

Справляння плати за землю, в тому числі й орендної плати, здійснюється відповідно до положень розділу XIII ПК.

Відповідно до статті 287 Податкового кодексу України власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році (п. 287.1).

Отже, з аналізу вищенаведених норм вбачається, що обов`язковою умовою для виникнення у податкового органу обов`язку нараховувати фізичній особі земельний податок є статус даної особи як землевласника/землекористувача.

Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем, а підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки (пункт 288.1 статті 288 ПК).

Законом України "Про оренду землі" встановлено, що розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до ПК України (ч. 2 ст. 21 Закону).

Рішенням Господарського суду Харківської області від 27.01.2015 року № 922/5262/14, яке набрало законної сили, та не оскаржувалось позивачем, внесено зміни до договору оренди землі, зареєстрованого у Харківському регіональному центрі державного земельного кадастру 26.11.2003 року за №63108/03, шляхом визнання укладеною додаткової угоди до вказаного договору оренди, а саме фактично встановлено збільшення розміру орендної плати за земельну ділянку згідно з розрахунком №1/14 від 30.10.2013 на рік становить 5,6 % від її нормативної грошової оцінки - складає 71927,74 грн., або в місяць - 5993,98 грн. (п`ять тисяч дев`ятсот дев`яносто три гривні дев`яносто вісім копійок).

Відповідно до ст.129-1 Конституції України - судове рішення є обов"язковим до виконання.

Крім того, зазначено, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки відповідно до витягу з технічної документації №138 від 30.10.2013 становить 1284424 грн.

Відповідно до п.289.2 ст.289 ПК України - Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року, що визначається за формулою: Кi = І:100, де І - індекс споживчих цін за попередній рік.

У разі якщо індекс споживчих цін перевищує 115 відсотків, такий індекс застосовується із значенням 115.

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель.

Як вбачається з додатку до податкового повідомлення-рішення форми Р від 02 березня 2018 року №0033241213 (основний платіж - 111224,19 грн., штрафні/фінансові санкції - 27806,02 грн.), - розрахунку штрафних санкцій по орендній платі за землю - додатку до податкового повідомлення-рішення (а.с.9) за даними ГУ ДФС у Харківській області сума податкового зобов`язання орендної плати з юридичних осіб, яка належна до нарахування за січень 2017 року - листопад 2017 року щомісячно становить 11371,81 грн.

Проте, за даними позивача зазначена сума повинна становити 1260,52 грн.

Таким чином, податковим органом донараховано 10111,29 грн. +25% штрафна санкція у розмірі 2527,82 грн.

Законом України від 07 грудня 2017 року №2245-VIII Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році підрозділ 6 розділу ХХ ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ ПК України доповнений пунктом 9 наступного змісту: Установити, що індекс споживчих цін за 2017 рік, що використовується для визначення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення, застосовується із значенням 100 відсотків .

Значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за 2017 рік становить 1,0.

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель. Коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки земель становлять: 1996 рік 1,703, 1997 рік 1,059, 1998 рік 1,006, 1999 рік 1,127, 2000 рік 1,182, 2001 рік 1,02, 2005 рік 1,035, 2007 рік 1,028, 2008 рік 1,152, 2009 рік 1,059, 2010 рік 1,0, 2011 рік 1,0, 2012 рік 1,0, 2013 рік 1,0, 2014 рік 1,249, 2015 рік 1,433 (крім сільськогосподарських угідь) та 1,2 для сільськогосподарських угідь (рілля, перелоги, сіножаті, пасовища, багаторічні насадження), 2016 рік для сільськогосподарських угідь (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги) - 1,0, а для земель несільськогосподарського призначення 1,06. Нормативна грошова оцінка земель за 2002, 2003, 2004 та 2006 роки не індексувалася.

Суд зазначає, що норми ПК України не покладають на контролюючий орган обов`язок визначення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, оскільки це виключна компетенція Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру. Зміни, внесені Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру листом від 12 січня 2018 року до коефіцієнтів індексації нормативної грошової оцінки земель, не можуть бути підставою для скасування раніш прийнятих контролюючим органом рішень про визначення сум грошового зобов`язання за платежем орендна плата з юридичних осіб. Відповідно до п.п. 17.1.10 п. 17.1 ст. 17 ПК України платник податків має право на залік чи повернення надміру сплачених, а також надміру стягнутих сум податків та зборів, пені, штрафів у порядку, встановленому цим Кодексом.

Також суд зазначає, що за правовим висновком Верховного Суду України, який був висловлений у постанові від 14 березня 2017 року у справі № 804/16943/13, - з набранням чинності ПК України річний розмір орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, який підлягає перерахуванню до бюджету, має відповідати вимогам п.п. 288.5 п. 288.5 ст. 288 ПК України та є підставою для перегляду встановленого розміру орендної плати. При цьому виходячи із принципу пріоритетності норм ПК України над нормами інших актів у разі їх суперечності, який закріплений у п. 5.2 ст. 5 ПК України, до моменту внесення до договору оренди землі відповідних змін розмір орендної плати в будь-якому разі не може бути меншим, ніж встановлений п.п. 288.5 п. 288.5 ст. 288 ПК України.

Стаття 5 Закону України від 11 грудня 2003 року № 1378-IV "Про оцінку земель" передбачає, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку.

Відповідно до частини другої статті 18 вказаного закону нормативна грошова оцінка земельних ділянок розташованих в межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення проводиться не рідше ніж один раз на 5-7 років.

Підпунктом 271.1.1 пункту 271.1 статті 271 Податкового кодексу України встановлено, що базою оподаткування земельним податком є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом.

Згідно з п. 271.2 ст. 271 Податкового кодексу України рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Отже, зі змістом вказаних норм, для визначення суми податкових зобов`язань з земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності використовується нормативна грошова оцінка земель. Відповідно до законодавства, вона проводиться раз у 5-7 років, а для визначення поточних зобов`язань необхідно проіндексувати її на коефіцієнт індексації, який щороку розраховує центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин за індексом споживчих цін за попередній рік. При цьому, коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно (тобто накопичувально) залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель, а не від дати набрання чинності рішенням ради про затвердження нормативної грошової оцінки.

Судом встановлено, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки (Кадастровий номер 6310136300:14:004:0006), відповідно до витягу з технічної документації №138 від 30.10.2013 року, становить 1284424 грн.

Тобто, якщо нормативна грошова оцінка проведена у 2013 році, індексуючи нормативну грошову оцінку земельної ділянки у 2017 році, необхідно застосовувати поточний розмір нормативної грошової оцінки та кумулятивно проіндексувати його на коефіцієнти індексації за попередні роки, починаючи з дати проведення нормативної грошової оцінки (2013 рік).

Зазначена позиція викладена у постанові Верховного суду №804/937/16 від 18.12.2019 року.

Згідно ч.5 ст.242 КАС України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Як вбачається з письмових пояснень представника відповідача та акту камеральної перевірки №1230/20-40-12-13-24276057 від 25.01.2018 року - при здійсненні податковим органом розрахунку податкового зобов`язання за платежем орендна плата за земельну ділянку з юридичних осіб за 2017 рік було застосовано кумулятивно наступні коефіцієнти індексації: 1,0 - коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель за 2013 рік; 1,249 - коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель за 2014 рік; 1,433 - коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель за 2015 рік; 1,06 - коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель за 2016 рік, а саме: 5993,98 * Кі - 2013 рік - 1,0 * Кі - 2014 рік - 1,249 * Кі - 2015 рік - 1,433 * Кі - 2016 рік - 1,06*11 (а.с.42), тобто 11371,81 грн. щомісячно.

Таким чином, судом встановлено, що оскільки відповідачем правомірно нарахована орендна плати за землю з ПП Вікторія (код ЄДРПОУ 24276057) в розмірі 11371,81 грн. в місяць за 2017 рік, а тому податкові зобов`язання щодо сплати сплатити 111224,19 грн. та штрафних/фінансових санкцій в розмірі 27806,02 грн. - є законними та податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Харківській області форми Р від 02 березня 2018 року №0033241213 - обґрунтованим.

Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна, довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 ст. 77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Таким чином, із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що адміністративний позов не підлягає задоволенню.

Керуючись ст. ст. 2, 6-11, 14, 77, 139, 243-246, 250, 255, 295, 297 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні позовної заяви Приватного підприємства "Вікторія" до Головного управління ДПС у Харківській області про визнання протиправними дій, визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення форми Р від 02 березня 2018 року №0033241213 - відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, з урахуванням ч.3 Розділу VІ Прикінцевих положень КАС України, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст складено 13.08.2020 року.

Суддя Мар`єнко Л.М.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.08.2020
Оприлюднено14.08.2020
Номер документу90941889
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/12171/19

Ухвала від 10.04.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 07.07.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 24.05.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 11.02.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 13.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Постанова від 24.11.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бартош Н.С.

Постанова від 24.11.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бартош Н.С.

Ухвала від 29.09.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бартош Н.С.

Ухвала від 29.09.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бартош Н.С.

Ухвала від 14.09.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бартош Н.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні