єдиний унікальний номер справи 546/117/20
номер провадження 2/546/268/20
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
про відмову у відкритті провадження
14 серпня 2020 року м. Решетилівка
Суддя Решетилівського районного суду Полтавської області Романенко О.О., вивчивши позовну заяву ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору: ДП Полтавський науково-дослідний проектний інститут , ПП Інститут агрономії , ОСОБА_2 , про визнання протиправним та скасування рішення, -
в с т а н о в и в :
13.02.2020 позивачка звернулася до суду з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області , у якому просить визнати протиправним та скасувати наказ Головного Управління Держгеокадастру у Полтавській області № 8908-СГ від 31.08.2017 про затвердження проекту землеустрою та передачу у власність земельної ділянки площею 1,9865 га гр. ОСОБА_3 для ведення особистого селянського господарства на території Демидівської сільської ради Решетилівського району Полтавської області; скасувати державну реєстрацію права власності за гр. ОСОБА_3 на земельну ділянку площею 1,9865 га, кадастровий номер 5324280500:00:004:0141, для ведення особистого селянського господарства на території Демидівської сільської ради Решетилівського району Полтавської області; визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області у формі листа від 03.10.2017 № 13655/6-17, яким позивачці відмовлено у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства площею 1,9865 га із земель запасу не наданих у власність та користування сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої на території Демидівської сільської ради Решетилівського району Полтавської області та зобов`язати відповідача затвердити вказаний проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки позивачці.
Позовні вимоги обґрунтовує недотриманням відповідачем порядку прийняття даних рішень, тобто підставами позову є порушення процедурних питань ГУ Держгеокадастру у Полтавській області.
Через відсутність у Решетилівському районному суді Полтавської області суддів, які б мали повноваження на здійснення судочинства, проведення автоматизованого розподілу справи не відбулося, що підтверджується протоколом від 13.03.2020.
За результатами повторного автоматизованого розподілу справ між суддями, 10.08.2020 справу передано на розгляд головуючому судді ОСОБА_4 , яку зараховано до штату суду наказом від 06.07.2020 № 27а-ОС та повноваження на здійснення правосуддя якої розпочалися із 28.07.2020.
При вирішенні питання відкриття провадження у справі за даним позовом суддя прийшов до висновку, що даний позов не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.
До зазначених висновків суддя прийшов, виходячи з наступного.
Згідно п. 1 ч. 1 ст. 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.
Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 4 КАС України суб`єкт владних повноважень - це орган державної влади (у тому числі без статусу юридичної особи), орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.
Визначальною ознакою справи адміністративної юрисдикції є наявність публічно-правового спору, тобто спору, у якому хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, і який виник у зв`язку з виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій.
З аналізу норм чинного законодавства вбачається, що до адміністративної юрисдикції відноситься справа, яка виникає зі спору в публічно-правових відносинах, що стосується цих відносин, коли один з його учасників - суб`єкт владних повноважень, здійснює владні управлінські функції у цьому процесі або результати прийнятого ним рішення впливають на фізичну чи юридичну особу та порушують їх права, свободи чи інтереси в межах публічно-правових відносин.
Зі змісту позовної заяви вбачається, що предметом позову є протиправність, на думку позивача, дій Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області з приводу прийняття рішення щодо затвердження проекту землеустрою при вирішенні питання надання земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства.
За правилами статті 123 ЗК надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється, зокрема, органами виконавчої влади на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у випадках, передбачених законом, або на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). При цьому розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого органами виконавчої влади, відповідно до повноважень, передбачених статтею 122 цього Кодексу.
Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки (частина друга статті 123 ЗК).
Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні (частина третя статті 123 ЗК).
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу.
Ураховуючи наведене, слід вважати, якщо виникнення спірних правовідносин обумовлено протиправними діями/рішенням відповідача при вирішенні питання, яке в силу законодавчих приписів належить до його виключної компетенції, а тому законність таких дій/рішень (бездіяльності) органу місцевого самоврядування, підлягає перевірці адміністративним судом.
Аналогічна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 06.02.2019 № 346/2888/16-а та від 30.01.2020 №806/352/16.
Окрім того, позивачка у своєму позові не порушує питання щодо визнання за нею права власності на земельну ділянку, а заявляє вимоги про визнання протиправним рішення суб`єкта владних повноважень з приводу відмови у затвердженні їй проекту землеустрою та зобов`язання затвердити проект землеустрою, складений на її замовлення, вважаючи, що відповідачем порушено процедуру прийняття рішення з даного питання. Також ставить вимоги про неправомірність рішення у затвердженні проекту землеустрою іншій особі - ОСОБА_3 .
Приватний інтерес ОСОБА_1 на час звернення до суду з цим позовом відсутній, оскільки вона не набула права власності на спірну земельну ділянку і в установленому законом порядку не отримала свідоцтва про право власності на цю ділянку.
Суддя також звертає увагу на те, що позовні вимоги щодо скасування державної реєстрації права власності ОСОБА_3 є похідними від вимог у публічно-правовому спорі щодо скасування рішень суб`єкта владних повноважень та зобов`язання відповідача вчинити певні дії.
Таким чином, суддя вважає, що в даному випадку між сторонами виник спір щодо оскарження рішень та дій суб`єкта владних повноважень (з процедурних питань) при реалізації ним управлінських функцій у сфері земельних правовідносин, а тому відповідно до положень ст. 19 КАС України вказана справа підлягає розгляду за правилами саме адміністративного судочинства.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 186 ЦПК України суддя відмовляє у відкритті провадження у справі, якщо заява не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.
Згідно вимог ст. 20 КАС України спір щодо оскарження рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень предметно підсудний окружним адміністративним судам.
З огляду на зазначене, позивачка має право звернутися за захистом своїх прав з позовом у порядку адміністративного судочинства до Полтавського окружного адміністративного суду.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 186, 260, 261, 353 ЦПК України,
у х в а л и в :
Відмовити у відкритті провадження у цивільній справі за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору: ДП Полтавський науково-дослідний проектний інститут , ПП Інститут агрономії , ОСОБА_2 , про визнання протиправним та скасування рішення, у зв`язку з тим, що позовна заява не підлягає розгляду у порядку цивільного судочинства.
Роз`яснити ОСОБА_1 право на звернення за захистом своїх прав та інтересів із позовом до Полтавського окружного адміністративного суду в порядку адміністративного судочинства.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Ухвала може бути оскаржена до Полтавського апеляційного суду через Решетилівський районний суду Полтавської області шляхом подання апеляційної скарги протягом 15-ти днів з дня її вручення.
Суддя О.О. Романенко
Суд | Решетилівський районний суд Полтавської області |
Дата ухвалення рішення | 14.08.2020 |
Оприлюднено | 17.08.2020 |
Номер документу | 90971864 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Решетилівський районний суд Полтавської області
Романенко О. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні