Рішення
від 14.08.2020 по справі 300/918/20
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"14" серпня 2020 р. справа № 300/918/20

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Остап`юка С.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Приватного акціонерного товариства "Рогатинавто" до Управління Укртрансбезпеки в Івано-Франківській області про визнання протиправною та скасування постанови за № 187379 від 27.02.2020, -

ВСТАНОВИВ:

05.05.2020 Приватне акціонерне товариство "Рогатинавто" звернулося в суд з адміністративним позовом до Управління Укртрансбезпеки в Івано-Франківській області про визнання протиправною та скасування постанови за № 187379 від 27.02.2020.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 08.05.2020 позовну заяву Приватного акціонерного товариства "Рогатинавто" до Управління Укртрансбезпеки в Івано-Франківській області про визнання протиправною та скасування постанови за № 187379 від 27.02.2020 залишено без руху та надано позивачу десятиденний строк для усунення її недоліків, які позивач у строк, встановлений судом, усунув.

15.06.2019 ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду відкрито провадження, а справу, відповідно до статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що водій який керує транспортним засобом у разі відсутності тахографа повинен вести індивідуальну контрольну книжку, яка наявна у позивача, відповідно є помилковими висновки відповідача про відсутність у водія позивача заповненої техокарти у кількості, що передбачено законодавством, та порушення позивачем вимоги наказу за № 340 від 07.06.2010, наказу за № 385 від 24.06.2010 та статті 39 Закону України Про автомобільний транспорт , а тому оскаржувана постанова за № № 187379 від 27.02.2020 про застосування адміністративно-господарського штрафу в розмірі 1700 гривень, є протиправною та такою, що підлягає скасуванню.

Відповідач направив суду відзив на позовну заяву із запереченнями щодо наведених позивачем обставин та правових підстав позову, з якими відповідач не погодився, із посиланням на відповідні норми права та твердження, просив в задоволенні позову відмовити на підставах викладених у відзиві (а. с. 47 - 54).

Суд, розглянувши у відповідності до вимог статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, дослідивши докази і письмові пояснення, викладених у заяві по суті справи, встановив наступне.

21.01.2020 посадовими особами Управління Укртрансбезпеки в Івано-Франківській області, на автостанції № 1 в місті Тернопіль проведено рейдову перевірку транспортного засобу марки БАЗ, номерний знак НОМЕР_1 на предмет дотримання перевізником вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів автомобільним транспортом по маршруту Тернопіль - Черче , за результатами чого складено акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом за № 211253 від 21.01.2020 (а. с. 56).

Під час перевірки виявлено надання послуг перевезення пасажирів по маршруту Тернопіль - Черче , за відсутності у водія заповненої техокарти у кількості, що передбачено законодавством (28+1), що унеможливлює облік та перевірку режиму праці та відпочинку водія, чим порушено наказ за № 340 від 07.06.2010, наказ за № 385 від 24.06.2010 та статтю 39 Закону України Про автомобільний транспорт .

27.02.2019 постановою Управління Укртрансбезпеки в Івано-Франківській області про застосування адміністративного-господарського штрафу за № 187379, внаслідок за не оформлення позивачем документів, перелік яких визначено статтею 39 Закону України Про автомобільний транспорт , відповідно до абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону України Про автомобільний транспорт , стягнуто з позивача адміністративно-господарський штраф в розмірі 1 700 гривень (а. с. 14).

Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначає Закон України Про автомобільний транспорт .

Цей Закон регулює відносини між автомобільними перевізниками, замовниками транспортних послуг, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами - суб`єктами підприємницької діяльності, які забезпечують діяльність автомобільного транспорту та безпеку перевезень (стаття 3 Закону).

Відповідно до статті 6 Закону України "Про автомобільний транспорт" постановою Кабінету Міністрів України за № 1567 від 08.11.2006 затверджено Порядок здійснення державного контролю на автомобільному транспорті (далі - Порядок).

Цей Порядок визначає процедуру здійснення державного контролю за додержанням суб`єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту (далі - суб`єкти господарювання), вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів щодо організації перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, норм міжнародних договорів про міжнародне автомобільне сполучення, виконанням умов перевезень, визначених дозволом на перевезення на міжобласних автобусних маршрутах, вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення, дотриманням габаритно-вагових параметрів, наявністю дозвільних документів на виконання перевезень та відповідністю виду перевезень, відповідних ліцензій, внесенням перевізниками-нерезидентами платежів за проїзд автомобільними дорогами.

У разі виявлення в ході перевірки транспортного засобу порушення законодавства про автомобільний транспорт посадовими особами, що провели перевірку, складається акт за формою згідно з додатком 3 (пункт 21 Порядку).

Згідно статті 18 Закону України Про автомобільний транспорт з метою організації безпечної праці та ефективного контролю за роботою водіїв транспортних засобів автомобільні перевізники зобов`язані: організовувати роботу водіїв транспортних засобів, режими їх праці та відпочинку відповідно до вимог законодавства України; здійснювати заходи, спрямовані на забезпечення безпеки дорожнього руху; забезпечувати виконання вимог законодавства з питань охорони праці; здійснювати організацію та контроль за своєчасним проходженням водіями медичного огляду, забезпечувати їх санітарно-побутовими приміщеннями й обладнанням.

Контроль за роботою водіїв транспортних засобів має забезпечувати належне виконання покладених на них обов`язків і включає організацію перевірок режимів їх праці та відпочинку, а також виконання водіями транспортних засобів вимог цього Закону та законодавства про працю.

Положення щодо режимів праці та відпочинку водіїв транспортних засобів визначається законодавством.

Відповідно до статті 39 Про автомобільний транспорт автомобільні перевізники, водії, пасажири повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконуються пасажирські перевезення.

Документи для регулярних пасажирських перевезень: для автомобільного перевізника - ліцензія, договір із органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування чи їх дозвіл, паспорт маршруту, документ, що засвідчує використання автобуса на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством України; для водія автобуса - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, квитково-касовий лист, схема маршруту, розклад руху, таблиця вартості проїзду (крім міських перевезень), інші документи, передбачені законодавством України.

Частиною 1 статті 60 Закону України Про автомобільний транспорт встановлено, що з а порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Наказом Міністерства транспорту та зв`язку України за № 340 від 07.06.2010 затверджено Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів.

Це Положення розроблено відповідно до Конвенції Міжнародної організації праці 1979 року № 153 про тривалість робочого часу та періоди відпочинку на дорожньому транспорті, Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення (ЄУТР), Кодексу законів про працю України та Законів України "Про автомобільний транспорт", "Про дорожній рух", встановлює особливості регулювання робочого часу та часу відпочинку водіїв колісних транспортних засобів (далі - водії) та порядок його обліку (пункти 1.1, 1.2).

Автобуси, що використовуються для нерегулярних і регулярних спеціальних пасажирських перевезень, для регулярних пасажирських перевезень на міжміських автобусних маршрутах протяжністю понад 50 км, вантажні автомобілі з повною масою понад 3,5 тонн повинні бути обладнані діючими та повіреними тахографами (пункт 6.1).

Тахограф - контрольний пристрій, який встановлюється на ТЗ для показу та реєстрації інформації про рух ТЗ (пункт 1.5).

Перевірка додержання режиму праці та відпочинку водія здійснюється Державною службою України з безпеки на транспорті з дотриманням вимог Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 листопада 2006 року N 1567 (пункт 7.1).

Головний орган, на який покладається забезпечення безпеки дорожнього руху, здійснює перевірку встановленого режиму праці і відпочинку водіїв відповідно до чинного законодавства України (пункт 7.2).

Відповідно до Закону України "Про приєднання України до Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення (ЄУТР)", Конвенції Міжнародної організації праці 1979 року № 153 про тривалість робочого часу та періоди відпочинку на дорожньому транспорті наказом Міністерства транспорту та зв`язку України за № 385 від 24.06.2010 затверджено Інструкцію з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті, що додається.

Ця Інструкція визначає порядок установлення, технічного обслуговування та використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільних транспортних засобах (крім таксі), які використовуються для надання послуг з перевезення пасажирів та вантажів, поширюється на суб`єктів господарювання, які проводять діяльність у сфері надання послуг з перевезення пасажирів та/або вантажів автомобільними транспортними засобами (крім таксі) (пункти 1.2, 1.3).

Відповідно до пункту 1.4. цієї Інструкції тахокарта - бланк, призначений для внесення й зберігання зареєстрованих даних, який вводять в аналоговий контрольний пристрій (тахограф) та на якому маркувальні пристрої останнього здійснюють безперервну реєстрацію інформації, що підлягає фіксуванню відповідно до положень ЄУТР.

Виробники транспортних засобів, перевізники, водії та ПСТ використовують тахографи, тахокарти, картки до цифрових тахографів, тип яких затверджено відповідно до вимог ЄУТР (пункт 3.1).

Водій транспортного засобу, обладнаного тахографом: забезпечує правильну експлуатацію тахографа та управління режимами його роботи відповідно до інструкції виробника тахографа; своєчасно встановлює, змінює і заповнює тахокарти та забезпечує їх належне зберігання; використовує тахокарти (у разі використання аналогового тахографа) або у разі використання цифрового тахографа - особисту картку водія кожного дня, протягом якого керував транспортним засобом; має при собі: протокол про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу; заповнені тахокарти у кількості, що передбачена ЄУТР, або картку водія чи роздруківку даних роботи тахографа у разі обладнання транспортного засобу цифровим тахографом; у разі несправності або пошкодження аналогового тахографа своєчасно записує від руки дані щодо режиму роботи та відпочинку на зворотному боці тахокарти, де нанесена сітка з відповідними графічними позначками, інформує про це відповідну посадову особу перевізника, з яким водій перебуває у трудових відносинах (для найманих водіїв); у разі несправності або пошкодження цифрового тахографа або картки до нього своєчасно записує від руки дані щодо режиму роботи та відпочинку на зворотному боці аркуша, призначеного для роздруківки даних, що використовують у даному тахографі, та забезпечує належне зберігання таких записів (пункт 3.3).

Перевізники: забезпечують водіїв, які відправляються в рейс, необхідною кількістю тахокарт або паперу для роздруківки даних, що відповідають типу тахографа (аналоговий, цифровий) (пункт 3.5).

Перевізники забезпечують належну експлуатацію тахографів та транспортних засобів з установленими тахографами та згідно з вимогами ЄУТР здійснюють періодичні інспекції (пункт 3.6).

З 20.12.2010 набула чинності Поправка №6 до Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів підписаної в Женеві 01.07.1970 в частині надання до контролю реєстраційних листків (тахограм) за поточний день та попередні 28 календарних дні, а в разі відсутності тахокарт надання Бланку підтвердження діяльності, який заповнюється транспортним підприємством та водієм перед рейсом.

Отже, водії зобов`язані надавати інспектору для контролю реєстраційні листки за поточний тиждень та попередні 28 календарних днів, тобто 29 тахограм.

Суд встановив, що під час проведення перевірки водієм позивача не було надано, а ні тахограм та роздруківок даних роботи тахографа в кількості 29 штук, а ні бланків підтвердження діяльності за такі дні.

Таким чином, позивач допустив порушення законодавства про автомобільний транспорт та здійснював автомобільні перевезення за відсутності у водія заповненої техокарти у кількості, що передбачено законодавством, що унеможливило облік та перевірку режиму праці та відпочинку водія, чим порушив вимоги наказу за № 340 від 07.06.2010, наказу за № 385 від 24.06.2010, та статті 39 Закону України Про автомобільний транспорт , а тому до нього правомірно на підставі частини першої статті 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" застосовані санкції у вигляді штрафу в розмірі 1 700 гривень.

За таких обставин, постанова Управління Укртрансбезпеки в Івано-Франківській області про застосування адміністративного-господарського штрафу за № 187379 від 27.02.2020, є правомірною.

Враховуючи вищевикладене, в даних правовідносинах відсутні правові та фактичні підстави для задоволення позовних вимог, і як наслідок, в задоволенні позову слід відмовити.

Судові витирати, які підлягають розподілу відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, відсутні.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що вимоги позивача необґрунтованими, тому в задоволенні позову відмовити.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 241-246, 250, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову Приватного акціонерного товариства "Рогатинавто" вулиця Галицька, 108, місто Рогатин, Івано-Франківська область, 77000, код ЄДРПОУ 03117079) до Управління Укртрансбезпеки в Івано-Франківській області (вулиця Тополина, 3, село Угорники, місто Івано-Франківськ, Івано-Франківська область, 76492, код ЄДРПОУ 39816845) про визнання протиправною та скасування постанови за № 187379 від 27.02.2020, - відмовити.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статтей 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Суддя Остап`юк С.В.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.08.2020
Оприлюднено17.08.2020
Номер документу90977606
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —300/918/20

Рішення від 14.08.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Ухвала від 07.07.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Ухвала від 15.06.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Ухвала від 08.05.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні