КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 серпня 2020 року м. Кропивницький Справа № 340/2028/20
Кіровоградський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Сагуна А.В. розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справу за позовною заявою товариства з обмеженою відповідальністю "Комерційна фірма "ЛК" до Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення, -
ВСТАНОВИВ:
ТОВ "Комерційна фірма "ЛК" звернулось до суду з позовною заявою, в якій просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 00002164000, винесене Головним управлінням ДФС у Кіровоградській області 14 серпня 2019 року.
В обґрунтування вимог позивач зазначив, що відповідачем протиправно, лише на підставі протоколу про адміністративне правопорушення, складеного працівниками поліції, прийнято оскаржуване рішення без перевірки наявності складу правопорушення в діях ОСОБА_1 - директора ТОВ "Комерційна фірма "ЛК" щодо реалізації пального без ліцензії.
Представником відповідача до суду подано відзив на позов, відповідно до змісту якого, позов ним не визнається у повному обсязі оскільки, на адресу ГУ ДПС у Кіровоградській області надійшли матеріали перевірки щодо неправомірних дій ОСОБА_1 - директора ТОВ "Комерційна фірма "ЛК", за результатами розгляду яких і були винесено оскаржуване рішення. Податкове повідомлення-рішення від 14 серпня 2019 року № 00002164000 є законним та обґрунтованими, та винесеними у зв`язку з виявленими порушеннями, а саме роздрібною реалізацією пального позивачем без отримання ліцензійне неповнолітній особі пива, та продажем алкогольних напоїв без відповідної ліцензії (а.с. 20-23).
Судом встановлено, що у відповідності до даних Єдиного державною реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань товариство з обмеженою відповідальністю Комерційна фірма ЛК , код ЄДРПОУ 41461748, зареєстровано в державному реєстрі 14 липня 2017 року; директор ОСОБА_1; одним з видів діяльності є діяльність посередників у торгівлі паливом, оптова торгівля паливом (а.с.59-62).
Згідно даних Єдиного державною реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань ОСОБА_1 зареєстрований як фізична особа підприємець 18.02.2002; вид діяльності - торгівля в неспеціалізованих магазинах, переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами ( а.с.63-65).
Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно ОСОБА_1 , на праві власності, належить земельна ділянка кадастровий номер 3520384400:51:000:0366; цільове призначення для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, Кіровоградська область, олександрійський район, с. Куколівка ( а.с. 66-67).
На адресу Головною управління ДПС у Кіровоградській області надійшов лисі від Національної поліції Департаменту захисту економіки Управління захисту економіки в Кіровоградській області від 30 липня 2019 року № 5721/39/110/08-19, згідно якого Управлінням захисту економіки у Кіровоградській області Департаменту захисту економіки Національної поліції України проводилася перевірка за матеріалами внесеними до журналу єдиного обліку заяв та повідомлень про вчиненні кримінальні правопорушення та інші події Кропивницького ВП ГУНП в Кіровоградській області за № 36945 під 16 липня 2019 року, щодо неправомірних дій ТОВ Комерційна фірма ЛК , директором якої є ОСОБА_1 , юридична адреса товариства: АДРЕСА_1 , яким здійснюється господарська діяльність з реалізації паливно-мастильних матеріалів через мережу АЗС, без одержання ліцензії па провадження певного виду господарської діяльності, що піддягає ліцензуванню відповідно до Закону України № 481/95-ВР Про державне врегулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального , за адресою: АДРЕСА_2 (а.с.28-29).
Згідно доданих до листа матеріалів, 24 липня 2019 року в ході проведення перевірки, було встановлено, що за адресою: АДРЕСА_2 на АЗС ТОВ Комерційна фірма ЛК громадянин ОСОБА_1 здійснював господарську діяльність, без одержання ліцензії на реалізацію пального та реалізував гр. ОСОБА_2 , скраплений газ на суму 100 грн. В ході проведеної перевірки 24 липня 2019 року працівниками УЗЕ ДЗЕ НП України в Кіровоградській області, було зафіксовано факт правопорушення ОСОБА_1 та складений адміністративний протокол за ч.1 ст.164 КУпАП (порушення порядку проведення господарської діяльності), а саме без отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним (а.с.30-38).
Головним управлінням ДПС у Кіровоградській області у відповідності до ч.2 ст.17 Закону України Про державне регулювання виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального прийнято податкове повідомлення - рішення від 14 серпня 2019 року № 00002164000, згідно якого на підставі протоколу про адміністративне правопорушення Управління захисту економіки в Кіровоградській області від 24 липня 2019 року Серія АА №767746 встановлено порушення ч.20 статті 15 Закону України від 19 і рудня 1995 року № 481/95-ВР Про державне врегулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодовою, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального та на підставі п.п.54.3.3 п.54.3 ст.54 Податкового кодексу України застосовано до позивача суму штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) у розмірі і 250 000 грн.(а.с.25-26).
Олександрійським міськрайонним судом Кіровоградської області постановою від 15 листопада 2019 року по справі № 398/2735/19 провадження в справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 закрито у зв`язку з відсутністю в його діях події і складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 164 КУпАП (а.с.8-9).
Відповідно до підпункту 212.3.4 пункту 212.3 статті 212 ПК України, особи, які здійснюватимуть реалізацію пального або спирту етилового, підлягають обов`язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб - підприємців до початку здійснення реалізації пального або спирту етилового.
Реєстрація платника податку здійснюється на підставі подання особою не пізніше ніж за три робочі дні до початку здійснення реалізації пального або спирту етилового заяви, форма якої затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, веде реєстр платників акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового, в якому міститься інформація про осіб, зареєстрованих платниками акцизного податку.
Відповідно до п.7 ч.1 ст.7 Закону України Про ліцензування видів господарської діяльності ліцензуванню підлягає такий вид господарської діяльності, як виробництво і торгівля спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, біоетанолом, алкогольними напоями та тютюновими виробами і пальним, зберігання пального, яка ліцензується відповідно до Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального.
Законом України №2628-VІІІ від 23.11.2018 Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів внесено зміни до Закону України від 19 грудня 1995 року №481 Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів (далі по тексту - Закон №481 в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин), зокрема запроваджено ліцензування видів господарської діяльності з виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним. Зазначені зміни набирали чинності з 01 липня 2019 року.
Згідно статті 1 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та пального" від 19 грудня 1995 року №481/95-ВР (далі - Закон № 481) оптова торгівля пальним - діяльність із придбання та подальшої реалізації пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик суб`єктам господарювання (у тому числі іноземним суб`єктам господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) роздрібної та/або оптової торгівлі та/або іншим особам; роздрібна торгівля пальним - діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції/автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції/газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки.
Разом з цим, порядок здійснення роздрібної торгівлі пальним та зберігання пального визначено статтею 15 цього Закону.
Відповідно до ст.15 Закону №481 встановлено, що суб`єкти господарювання отримують ліцензії на право оптової торгівлі пальним та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним - одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб`єкта господарювання.
Ліцензії на право оптової торгівлі пальним видаються терміном на п`ять років органом виконавчої влади, уповноваженим Кабінетом Міністрів України.
Ліцензія видається за заявою суб`єкта господарювання, до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію.
У заяві зазначається вид господарської діяльності, на провадження якого суб`єкт господарювання має намір одержати ліцензію (оптова, роздрібна торгівля алкогольними напоями, тютюновими виробами, оптова, роздрібна торгівля пальним або зберігання пального).
Суб`єкти господарювання отримують ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на кожне місце роздрібної торгівлі пальним.
У додатку до ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями або пальним суб`єктом господарювання зазначається адреса місця торгівлі і вказуються перелік електронних контрольно-касових апаратів та інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери книг обліку розрахункових операцій, які знаходяться у місці торгівлі.
Згідно частини 1 статті 16 Закону №481 контроль за дотриманням норм цього Закону здійснюють органи, які видають ліцензії, а також інші органи в межах компетенції, визначеної законами України. Контроль за дотриманням вимог відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства до малих виробництв виноробної продукції здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 05.08.2015 №609 Про затвердження переліку органів ліцензування та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України , територіальні органи ДФС визначено органом ліцензування господарської діяльності з роздрібної торгівлі пальним, зберігання пального.
Згідно з відомостями Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Головне управління Державної фіскальної служби у Кіровоградській області з 02.08.2019 р. перебуває у стані припинення.
На підставі постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 року №537 зареєстровано юридичну особу 30.07.2019 р., номер запису: 1 444 102 0000 013572, Головне управління Державної податкової служби у Кіровоградській області (код ЄДРПОУ 43141267).
Підпунктом 27 пункту 4 Положення про Державну податкову службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 березня 2019 року № 227 визначено, що ДПС відповідно до покладених на неї завдань здійснює ліцензування діяльності суб`єктів господарювання з виробництва пального, з оптової, роздрібної торгівлі та зберігання пального і контроль за таким виробництвом. ДПС здійснює повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку її територіальні органи.
Абзацом 5 пункту 1 Положення про Головне управління ДПС у Кіровоградській області, затвердженого наказом ДПС України 12.07.2019 р. №14, ГУ ДПС є правонаступником усіх прав та обов`язків ГУ ДФС у Кіровоградській області.
Таким чином ГУ ДПС у Кіровоградській області (надалі відповідач) є органом ліцензування роздрібної торгівлі пальним до повноважень якого належить контроль за дотриманням законодавства з питань ліцензування роздрібної торгівлі пальним.
Згідно пп. 54.3.3 п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, або зменшення суми податку на доходи фізичних осіб, задекларовану до повернення з бюджету у зв`язку із використанням платником податку права на податкову знижку, якщо згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору та/або іншого зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, застосування штрафних (фінансових) санкцій та нарахування пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.
Відповідно до ч.20 ст. 15 Закону № 481 роздрібна торгівля пальним може здійснюватися суб`єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.
Згідно абз.9 ч.2 сі. 17 Закону № 481 до суб`єктів господарювання у разі роздрібної торгівлі пальним без наявності ліцензії застосовуються фінансові санкції в розмірі 250 000 гривень.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов наступних висновків.
Обставини роздрібної торгівлі директором ТОВ "Комерційна фірма "ЛК" ОСОБА_1 пальним без наявності ліцензії підтверджено матеріалами Національної поліції Департаменту захисту економіки Управління захисту економіки в Кіровоградській області, зокрема протоколом про адміністративне правопорушення від 24 липня 2019 року Серія АА №767746, поясненнями ОСОБА_2 та ОСОБА_3 , протоколом огляду та вилучення від 24.07.2019 ( а.с. 32, 34-36).
Доказів наявності у позивача, станом на 24.07.2019, ліцензії на право торгівлі пальним суду не надано.
Таким чином, суд вважає доведеним в судовому засіданні факт здійснення позивачем 24.07.2019 роздрібної торгівлі пальним без наявності ліцензії.
З огляду на вищевикладене, суд погоджується з висновком відповідача щодо наявності порушень позивачем ч.20 ст.15 ЗУ Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та пального, що полягало у здійсненні роздрібної торгівлі пальним без наявності відповідної ліцензії з 24.07.2019, а також сумою застосованих до позивача штрафних (фінансових) санкцій в сумі 250 000 грн. згідно податкового повідомлення-рішення від 14 серпня 2019 року № 00002164000, що свідчить про прийняття даного рішення фіскальним органом у відповідності до норм чинного законодавства України, та відсутність підстав для задоволення адміністративного позову.
Суд не приймає до уваги посилання представника позивача на те, що постановою Олександрійського районного суду Кіровоградської області у справі 398/2735/19 встановлено факт щодо нездійснення ОСОБА_1 господарської діяльності без отримання ліцензії, та має правові наслідки його застосування під час оскарження податкового повідомлення - рішення, як рішення прийнятого на основі фактів, що досліджувались судом у іншій справі, з наступних підстав.
Судом встановлено, що Олександрійським районним судом Кіровоградської області 15.11.2019 у справі №398/2735/19 розглянуто протокол про адміністративне правопорушення серії від 24 липня 2019 року Серія АА №767746, щодо вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.164 КУпАП (провадження господарської діяльності без одержання ліцензії), за результатами чого винесено постанову якою провадження у справі відносно ОСОБА_1 закрито в зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення(а.с.8-9).
Відповідно до частини 6 статті 78 КАС України постанова суду у справі про адміністративне правопорушення, яка набрала законної сили, є обов`язковою для адміністративного суду, що розглядає справу про правові наслідки дій чи бездіяльності особи, стосовно якої ухвалена постанова суду, лише в питанні, чи мали місце ці дії (бездіяльність) та чи вчинені вони цією особою.
Під час розгляду справи встановлено, що дослідженими в судовому засіданні доказами не підтверджено факт здійснення ОСОБА_1 саме систематичної господарської діяльності на АЗС без одержання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, а тому суд приходить до висновку про відсутність в діях ОСОБА_1 події і складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 164 КУпАП.
При цьому, суд звертає увагу, що матеріалами перевірки органів поліції встановлено факт здійснення директором ТОВ "Комерційна фірма "ЛК" ОСОБА_1 разової реалізації пального на АЗС без одержання ліцензії, що є підставою для застосування санкцій встановлених абз.9 ч.2 сі. 17 Закону № 481.
З огляду на викладене, суд вважає, що постанова Олександрійського районного суду Кіровоградської області від 15 листопада 2019 року по справі № 398/2735/19 не має преюдиційного значення для вирішення даного спору, і не спростовує факту вчинення позивачем, як суб`єктом господарювання, господарських правопорушень у сфері обігу пального, допущених на його господарській одиниці.
При цьому, суд наголошує, що за своєю правовою природою фінансові санкції за порушення норм Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та пального є видом адміністративно-господарських санкцій, що застосовуються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування до суб`єктів господарювання за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності (ст.ст.216, 217, 238, 239 Господарського кодексу України).
Відповідно до частини 1 статті 216 ГК України учасники господарських відносин несуть господарсько-правову відповідальність за правопорушення у сфері господарювання шляхом застосування до правопорушників господарських санкцій на підставах і в порядку, передбачених цим Кодексом, іншими законами та договором.
Згідно з частиною 1 статті 218 ГК України підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання. Частиною 2 названої статті встановлено, зокрема, що учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов`язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.
Відповідно до статті 241 ГК України адміністративно-господарський штраф - це грошова сума, що сплачується суб`єктом господарювання до відповідного бюджету у разі порушення ним встановлених правил здійснення господарської діяльності.
Перелік порушень, за які з суб`єкта господарювання стягується штраф, розмір і порядок його стягнення визначаються законами, що регулюють податкові та інші відносини, в яких допущено правопорушення. Адміністративно-господарський штраф може застосовуватися у визначених законом випадках одночасно з іншими адміністративно-господарськими санкціями, передбаченими статтею 239 цього Кодексу.
Також, посилання представника позивача на рапорт старшого лейтенанта поліції Гавриш А.М. від 15.07.2019 (а.с.5), як доказ протиправності оскаржуваного рішення, не приймається судом, оскільки вказаний рапорт не спростовує встановлених обставин здійснення роздрібної торгівлі директором ТОВ "Комерційна фірма "ЛК" ОСОБА_1 пальним без наявності ліцензії.
З огляду на викладене, суд зазначає, що відповідачем в межах повноважень прийнято обґрунтоване рішення, яке відповідає вимогам встановленим ч. 2 ст. 2 КАС України, а тому позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Судових витрат які б підлягали стягненню на користь сторін судом не встановлено.
Керуючись ст.ст.139, 243, 245, 246, 255, 257-258, 262, 293, 295-297 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
В задоволенні позовної заяви товариства з обмеженою відповідальністю "Комерційна фірма "ЛК" (пр. Соборний, 103, кв. 123, м. Олександрія, Кіровоградська область, 28000, код ЄДРПОУ 41461748) до Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області (вул. Велика Перспективна, 55, м. Кропивницький, 25006, код ЄДРПОУ 43142606) про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення -рішення - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду бути оскаржено до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення за правилами, встановленими ст.ст.293, 295 - 297 КАС України.
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду А.В. Сагун
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.08.2020 |
Оприлюднено | 17.08.2020 |
Номер документу | 90977775 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
А.В. Сагун
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні