Рішення
від 13.08.2020 по справі 360/1441/20
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

13 серпня 2020 рокуСєвєродонецькСправа № 360/1441/20

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Кисельової Є.О.,

при секретарі судового засідання: Сухової Г.В.,

без участі представників сторін,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області до Новопсковського газопроводського закладу загальної освіти І-ІІІ Ступенів Новопсковської селищної ради про вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),

ВСТАНОВИВ:

До Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов до Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області (далі - позивач, ГУ ДСНС у Луганській області) до Новопсковського газопроводського закладу загальної освіти І-ІІІ Ступенів Новопсковської селищної ради (далі - відповідач, Новопсковська газопроводська ЗОШ І-ІІІ ступенів), в якому позивач просив суд застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до відповідача у вигляді зупинення експлуатації будівель та приміщень, розташованих за адресою: 92301, Луганська обл., Новопсковський район, смт. Новопсков, вул. Магістральна, буд.307 до повного усунення всіх порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки в зазначеній будівлі, вказаних в Акті перевірки.

В обґрунтування позовних вимог зазначив наступне.

У період з 15.01.2020 по 21.01.2020 відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, ЗУ Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , доручення Прем`єр-міністра України від 11.12.2019 № 44205/1/1-19, протокольного рішення засідання Кабінету Міністрів України від 06.12.2019 та наказу Головного управління № 405-НО від 13.12.2019 Про проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю) , на підставі посвідчення на проведення перевірки № 48 від 24.12.2019, здійснено позапланову перевірку відповідача з метою перевірки виконання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки.

За результатами перевірки складено Акт проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки № 15 від 21.01.2020.

Актом перевірки виявлені порушення Кодексу цивільного захисту України № 5403-VI, Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених Наказом МВС України № 1417 від 30.12.2014, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за № 252/26697 та інших діючих нормативно-правових актів, стандартів, нормам і правил у сфері пожежної, техногенної безпеки.

Позивач зазначив, що подальша експлуатація будівель та приміщень Новопсковського газопроводського закладу загальної освіти І-ІІІ Ступенів Новопсковської селищної ради з виявленими порушеннями створює реальну та невідворотну загрозу життю та здоров`ю людей. Їх невиконання та не усунення прямою дією впливає на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі що спричинить загрозу життю та здоров`ю людей.

На підставі викладеного, позивач просив суд задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

23.04.2020 від представника відповідача до відділу діловодства та обліку звернень громадян (канцелярію) суду за вхідним реєстраційним номером 16180/2020 надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до якого заперечував щодо задоволення позовних вимог в повному обсязі у зв`язку із необґрунтованістю (арк.спр.32-33).

Судом по справі вчинено наступні процесуальні дії:

- ухвалою суду від 10.04.2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку загального позовного провадження (арк.спр.24-25);

- ухвалою суду від 27.04.2020 зупинено провадження у справі (арк.спр.105);

- ухвалою суду від 10.06.2020 продовжено строк зупинення провадження у справі (арк.спр.148);

- ухвалою суду від 13.07.2020 продовження строк зупинення провадженя у справі (арк.спр.165).

- ухвалою суду від 04.08.2020 поновлено провадження у справі (арк.спр.208).

- ухвалою суду від 04.08.2020 у задоволенні клопотання представника відповідача про зупинення провадження у справі для надання часу для можливого примирення сторін відмовлено (арк.спр.209).

- ухвалою суду від 04.08.2020 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду (арк.спр.211).

- ухвалою суду від 13.08.2020 відмовлено у задоволенні клопотання представника відповідача про зупинення провадження у справі (арк.спр.222).

Представники сторін в судове засідання не прибули, про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлялась належним чином (арк.спр.216,217).

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.72-79,90 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд дійшов наступного.

Судом установлено, що Новопсковський газопроводський заклад загальної освіти І-ІІІ Ступенів Новопсковської селищної ради зареєстрований як комунальна організація (установа, заклад) ЄДРПОУ 19081366, 20.01.1993, 19.01.2006, 19.01.2006запис № 13701200000000161, Новопсковською районною державною адміністрацією Луганської області, засновник - Новопсковська селищна рада, підписантом та керівником є Гарбуз Людмила Дмитрівна (арк.спр.21-23).

Рішенням Новопсковської селищної ради від 24.07.2018 № 47/7 затверджено Статут Новопсковського газопроводського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Новопсковської селищної ради (далі - Статут) (арк.спр.68-81).

Так, відповідно до п.1.1. Статуту - Новопсковський газопроводський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Новопсковської селищної ради належить до комунальної власності Новопсковського району Луганської області.

На підставі наказу ГУ ДСНС України у Луганській області від 13.12.2019 № 405-НО затверджено графік проведення позапланових перевірок об`єктів з масовим перебуванням людей (арк.спр.6).

Відповідно до графіку проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю) об`єктів з масовим перебуванням людей на території Луганської області з 15.01.2020 по 21.01.2020 буде проведено перевірку Новопсковського газопроводського закладу загальної освіти І-ІІІ Ступенів Новопсковської селищної ради (арк.спр.6-7).

09.01.2020 ГУ ДСНС України у Луганській області видано посвідчення №6 про проведення заходу державного на нагляду (контролю) на проведення позапланової перевірки Новопсковського газопроводського закладу загальної освіти І-ІІІ Ступенів Новопсковської селищної ради у період з 15.01.2020 по 21.01.2020 для перевірки стану дотримання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки на підставі доручення Прем`єр-міністра України від 11.12.2019 №44205/1/1-19 (арк.спр.8).

Провідним інспектором Новопсковського МРВ ГУ ДСНС України у Луганській області проведено плановий (позаплановий) захід державного нагляду (контролю) дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної Новопсковського газопроводського закладу загальної освіти І-ІІІ Ступенів Новопсковської селищної ради, який знаходиться за адресою: 92301, Луганська обл., Новопсковський район, смт. Новопсков, вул. Магістральна, буд. 307 (арк.спр.9-14).

За результатами проведення перевірки було складено Акт від 21.01.2020 № 15 (арк.спр.9-14).

Вищезазначеним актом встановлені наступні порушення:

1. будівля школи не обладнана системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту (пожежа);

2. працівників та учнів не забезпечено в повній мірі засобами індивідуального захисту (пожежа);

3. відсутні матеріали щодо проведення ідентифікації об`єкта підвищеної небезпеки та потенційно небезпечного об`єкту (котельня) (пожежа)

4. будівлі, споруди не обладнані зовнішніми установками від прямих ударів блискавки та вторинних її проявів (пожежа);

5. усі горючі декорації, сценічне оформлення, драпірування в залах для глядачів та експозиційних залах, фойє, не оброблені вогнезахисними засобами які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності (пожежа);

6. дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) не оброблені засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності (пожежа);

7. не всі переносні вогнегасники розміщені шляхом навішування на вертикальні конструкції на висоті не більше 1,5 м від рівня підлоги до нижнього торця вогнегасника, або в шафах пожежних кран-комплектів, у спеціальні тумби, на підставки, що надійно закріплені, на підлозі (якщо дозволяє конструкційне виконання) (надзвичайна ситуація);

8. допускається улаштування та експлуатація тимчасових електромереж (кабінети, класи) (пожежа);

9. заклад не забезпечено бочкою з водою та покривалами з негорючого теплоізоляційного матеріалу (пожежа);

10. допускається встановлення глухих грат на вікнах (пожежа);

11. допускається використання світильників з лампами розжарювання без захисного суцільного скла (ковпаків) в електрощитовій (пожежа);

12. не визначено категорія щодо вибухопожежної та пожежної небезпеки для всіх приміщень виробничого, складського призначення і лабораторій, написи про такі відомості повинні розміщуватися на вхідних дверях ззовні та усередині приміщення (надзвичайна ситуація);

13. не забезпечено територію об`єкта, а також будинки, споруди, приміщення відповідними знаками безпеки. Знаки безпеки, їх кількість, а також місця їх встановлення повинні відповідати ДСТУ ISO 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (ISO 6309:1987, IDT) та ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности (надзвичайна ситуація);

14. не встановлений адресний вказівник на фасаді будівлі або іншому видному місці із освітленням у темний час доби (пожежа);

15. допущено влаштовування незаповнених отворів в протипожежних перешкодах, які відокремлюють електрощитові (не встановлено протипожежні двері) (пожежа);

16. допускаються до роботи особи, які не пройшли навчання з пожежно-технічного мінімуму та не отримали відповідних кваліфікаційних посвідчень. (котельня) (пожежа);

17. технічне обслуговування вогнегасників здійснюється не в повному обсязі. Виявлено вогнегасник без раструбу (Актова зала) (пожежа);

18. в приміщеннях школи не встановлено світлові покажчики Вихід (надзвичайна ситуація);

19. допущено експлуатація кабелів і проводів з пошкодженою або такою, що в процесі експлуатації втратила захисні властивості, ізоляцією (Актова зала) (пожежа).

Акт підписано директором Новопсковського газопроводського закладу загальної освіти І-ІІІ Ступенів Новопсковської селищної ради Л.Д.Гарбуз (арк.спр.9-17).

На виконання порушень, які зазначені в Актів від 21.01.2020 №15 відповідач у відзиві на позовну заяву зазначив, що направив до Новопсковського МРВ ГУ ДСНС України у Луганській області 14.04.2020 за №104 інформацію про часткове усунення порушень (арк.спр.33).

З вказаного листа від 21.01.2020 №104 вбачається, що Новопсковським газопроводським закладом загальної освіти І-ІІІ Ступенів Новопсковської селищної ради на виконання вимог законодавства у сферу техногенної та пожежної безпеки:

1. направили лист-прохання до відділу освіти Новопсковської селищної ради про: ладнання закладу системою протипожежного захисту відповідно до ДБНВ.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту від 23.01.2020 № 21, розробляється документація;

2. направили лист-прохання до відділу освіти Новопсковської селищної ради про забезпечення учнів та працівників закладу засобами індивідуального захисту в повній мірі від 23.01.2020, знаходиться в стадії закупівлі;

3. виготовлені документи щодо ідентифікації об`єкта підвищеної небезпеки (котельня) 5.02.2020;

4. направили лист-прохання до відділу освіти Новопсковської селищної ради про обладнання будівлі закладу установками від прямих ударів блискавки та вторинних її проявів від 23.01.2020 №21. Розробляється документація;

5. декорації та сценічне оформлення, драпірування в актовому залі знято 03.02.2020;

6. дерев`яні елементи горищного покриття (крокви , лаги) оброблені засобами "незахисту на старому приміщенні школи;

7. всі переносні вогнегасники навішені на висоті не більше 1,5 м, або поставлені на вставки та надійно закріплені 03.02.2020;

8. тимчасові електромережі знаходяться в стадії розробки кошторисної документації я їх ліквідації;

9. придбана бочка для води. Придбана кошма;

10. грати будуть зняті Новопсковжитлом на стадії розробки кошториса;

11. в електрощитовій лампа розжарювання замінена на економ. 03.02.2020;

12. знаки визначення категорії щодо вибухопожежної та пожежної небезпеки складських приміщень та лабораторій розміщені на вхідних дверях зовні та у середині 03.02.2020;

13. знаки безпеки згідно ГОСТ 12.4.026-76 встановлені на території закладу відповідно ТУ ІБО 6309-2007 10.03.2020;

14. адресний вказівник встановлений на фасаді будівлі до перевірки.

15. встановлення протипожежних дверей на щитових приміщення знаходиться в стадії розробки кошторису Новопсковжитло;

16. всі робітники котельні пройшли навчання з пожежно-технічного мінімуму і отримали посвідчення. 05.02.2020;

17. в актовому залі на вогнегасник прикрутили розтруб 23.01.2020;

18. світлові показники Вихід знаходяться в стадії розробки документації з системою протипожежного захист;

19.з актового залу вилучиний провід з пошкодженою ізоляцією 23.01.2020 (арк.спр.62-63).

09.06.2020 до матеріалів справи відповідачем надано інформацію про усунення порушень з додатками, в якій серед іншого зазначив, що із зафіксованих в акті від 21.01.2020 №15 із 19 виявлених порушень усунуто 11. Станом на 03.06.2020 із 8 порушень які знаходились в процесі виконання виконано ще 4 порушення (арк.спр.125-143).

13.07.2020 до матеріалів справи відповідачем надано інформацію про усунення порушень з додатками, в якій серед іншого зазначив, що станом на 10.07.2020 із 4 порушень які знаходились в процесі виконання виконано ще 1 порушення (арк.спр.167-179).

З наданої відповідачем інформації від 29.07.2020 №154 вбачається, що станом на 29.07.2020 на стадії виконання залишаються 3 порушення зазначені в Акті перевірки (арк.спр.186-187).

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Згідно з частиною першою статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини сьомої статті 7 Закону України від 05.04.2007 № 877-V "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

В силу статті 47 Кодексу цивільного захисту України державний нагляд (контроль) з питань цивільного захисту здійснюється за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах техногенної та пожежної безпеки, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру, за діяльністю аварійно-рятувальних служб, а також у сфері промислової безпеки та гірничого нагляду, поводження з радіоактивними відходами відповідно до Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", цього Кодексу та інших законодавчих актів.

Приписами статті 4 Закону України від 05.04.2007 № 877-V "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" встановлено, що державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом. Планові та позапланові заходи здійснюються в робочий час суб`єкта господарювання, встановлений його правилами внутрішнього трудового розпорядку.

Відповідно до частин першої та другої статті 64 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб. Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.

Згідно зі статтею 66 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

Відповідно до пункту 12 частини першої статті 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема, звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Частиною другою статті 68 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Підстави для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів передбачені частиною першою статті 70 Кодексу цивільного захисту України та полягають у:

1) недотриманні вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;

2) порушенні вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення;

3) випуску і реалізації вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки;

4) нездійсненні заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій;

5) відсутності на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи;

6) невідповідності кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність;

7) порушенні правил поводження з небезпечними речовинами;

8) відсутності або непридатності до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій;

9) відсутності на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовності до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту;

10) неготовності до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання;

11) проведенні робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об`єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб`єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду (частина друга статті 70 Кодексу цивільного захисту України).

Визначення небезпечного чинника міститься у пункті 26 статті 2 Кодексу цивільного захисту України та означає складову частину небезпечного явища (пожежа, вибух, викидання, загроза викидання небезпечних хімічних, радіоактивних і біологічно небезпечних речовин) або процесу, що характеризується фізичною, хімічною, біологічною чи іншою дією (впливом), перевищенням нормативних показників і створює загрозу життю та/або здоров`ю людини.

Отже, законодавець пов`язує настання реальної загрози життю та здоров`ю людей від пожежі з обставинами, які можуть призвести до займання та розповсюдження вогню.

Правила пожежної безпеки в Україні, затверджені наказом Міністерством внутрішніх справ України від 30.12.2014 №1417, є обов`язковими для виконання суб`єктами господарювання, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування (далі - підприємства), громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах.

Пожежна безпека повинна забезпечуватися шляхом проведення організаційних заходів та технічних засобів, спрямованих на запобігання пожежам, забезпечення безпеки людей, зниження можливих майнових втрат і зменшення негативних екологічних наслідків у разі їх виникнення, створення умов для успішного гасіння пожеж (пункт 4 Розділ І Правил пожежної безпеки в Україні).

Настання реальної загрози життю та здоров`ю людей від пожежі пов`язане з обставинами, які можуть призвести до займання та розповсюдження вогню.

Відповідно до статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються, зокрема, письмовими, речовими і електронними доказами.

Частиною першою статті 72 КАС, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Станом на дату та час розгляду справи відповідачем не надано доказів, які б свідчили про повне усунення порушень, встановлених за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог законодавства в сфері техногенної та пожежної безпеки та відображених в Акті від 21.01.2020 № 15.

Враховуючи викладене, на даний час виявлені позивачем порушення залишаються не усунутими та становлять загрозу життю та здоров`ю людей.

Разом з тим, суд звертає увагу, що абзацом 1 частини першої статті 6 Закону №877-V встановлено, що підставою для здійснення позапланових заходів є подання суб`єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням.

Отже, належним доказом усунення суб`єктом господарювання порушень, виявлених під час перевірки та які слугували підставою для звернення до суду з позовом про застосування заходів реагування, є відповідний акт перевірки, в якому буде вказано про повне усунення обставин (порушень), що слугували підставою для вжиття заходів реагування.

Відповідно до частини першої статті 3 Закону №877-V державний нагляд (контроль) здійснюється за принципом пріоритетності безпеки у питаннях життя і здоров`я людини, функціонування і розвитку суспільства, середовища проживання і життєдіяльності перед будь-якими іншими інтересами і цілями у сфері господарської діяльності.

Зважаючи на те, що відповідачем не усунуті порушення вимог пожежної безпеки, де перебувають діти, суд вважає недопустимою експлуатацію такої будівлі до повного усунення виявлених перевіркою порушень.

Таким чином, оскільки на час розгляду справи доказів, які б свідчили про повне усунення відповідачем порушень, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, не було надано, та порушення продовжують створювати загрозу життю та здоров`ю людей, суд вважає, що наявність наведених порушень вимог протипожежної безпеки призводить до невиправданого ризику виникнення надзвичайних ситуацій та, відповідно, ризику завдання шкоди життю і здоров`ю населення.

Такий правовий висновок зроблено Верховним Судом у постанові від 26.06.2018 у справі № 803/209/16.

Аналізуючи вищенаведене, суд дійшов висновку, що існуючі порушення у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, що зафіксовані в акті перевірки, в їх сукупності можуть кваліфікуватись як такі, що створюють реальну загрозу життю і здоров`ю людей, що є підставою для задоволення позову та застосування до відповідача заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зупинення експлуатації будівель та приміщень до повного усунення всіх порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки, вказаних в Акті від 21.01.2020 № 15.

Відповідно до частини другої статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

З викладеного слідує, що витрати суб`єкта владних повноважень на сплату судового збору відносяться на рахунок суб`єкта владних повноважень. Такий вид судових витрат, як судовий збір, поверненню позивачу - суб`єкту владних повноважень, не підлягає.

Такі обмеження у можливостях суб`єктів владних повноважень свідчать про загальну спрямованість адміністративного судочинства на захист прав, свобод та інтересів фізичних та юридичних осіб у спірних правовідносинах із владою.

Оскільки Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області у вказаній справі є суб`єктом владних повноважень, суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для стягнення з відповідача судового збору на користь позивача.

Керуючись статтями 2, 7, 8, 9, 19, 20, 72-77, 90, 132, 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області до Новопсковського газопроводського закладу загальної освіти І-ІІІ Ступенів Новопсковської селищної ради про вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) - задовольнити.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Новопсковського газопроводського закладу загальної освіти І-ІІІ Ступенів Новопсковської селищної ради (код ЄДРПОУ: 19081366, місцезнаходження: Луганська обл., Новопсковський район, смт. Новопсков, вул. Магістральна, буд.307) у вигляді зупинення експлуатації будівель та приміщень до повного усунення всіх порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки, вказаних в Акті перевірки від 21 січня 2020 року №15.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Є.О. Кисельова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.08.2020
Оприлюднено17.08.2020
Номер документу90977813
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/1441/20

Ухвала від 09.11.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Ястребова Любов Вікторівна

Ухвала від 25.09.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Ястребова Любов Вікторівна

Ухвала від 20.08.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Рішення від 13.08.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 13.08.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 04.08.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 04.08.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 04.08.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 13.07.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 10.06.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні