Ухвала
від 13.08.2020 по справі 813/1484/16
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа№813/1484/16

У Х В А Л А

з питань заміни сторони виконавчого провадження

13 серпня 2020 року

Львівський окружний адміністративний суд в складі

головуючого-судді Мартинюка В.Я.

судді Кузана Р.І.

судді Кравціва О.Р.

секретар судового засідання Тронка О.В.

розглянувши в порядку письмового провадження заяву ОСОБА_1 про заміну сторони у виконавчому провадженні з виконання рішення суду в адміністративній справі за його позовом до Міністерства внутрішніх справ України, Управління Міністерства внутрішніх справ України на залізничному транспорті про стягнення грошового забезпечення та виплату компенсації втрати частини доходів, -

В С Т А Н О В И В :

ОСОБА_1 звернувся із заявою про заміну сторони у виконавчому провадженні з виконання рішення суду в адміністративній справі за його позовом до Міністерства внутрішніх справ України, Управління Міністерства внутрішніх справ України на залізничному транспорті про стягнення з відповідачів:

- не отриманого грошового забезпечення за період проходження служби в органах внутрішніх справ з 01.10.2008 року по 29.05.2009 року в загальній сумі 33 971,55 грн.;

- компенсацію втрати частини доходів у зв`язку з порушенням строків їх виплати за період із 01.10.2008 р. по 20.12.2016 р. (переддень часткового розрахунку) в загальній сумі 92 141, 20 грн.;

- середнього заробітку за час затримки розрахунку при звільненні за період із 01.06.2009 р. по 20.12.2016 р. (переддень часткового розрахунку) в загальній сумі 704214,94 грн.

Заява вмотивована тим, що в силу вимог пункту 6 Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 року за №1074, права та обов`язки Управління Міністерства внутрішніх справ України на залізничному транспорті покладені на Міністерство внутрішніх справ України і вказане Міністерство являється процесуальним правонаступником ліквідованого ним територіального органу.

Розглянувши подані документи і матеріали заяви, сукупно оцінивши докази, які мають значення для справи, проаналізувавши норми чинного законодавства, суд встановив наступне.

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 07.03.2017 року у справі №813/1484/16 за позовом ОСОБА_1 до Міністерства внутрішніх справ України та Управління МВС України на залізничному транспорті про стягнення грошового забезпечення та виплату компенсації втрати частини доходів, яка залишена без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 22 травня 2017 року, стягнуто з Управління Міністерства внутрішніх справ України на залізничному транспорті на користь ОСОБА_1 середній заробіток за час затримки розрахунку при звільненні в сумі 152 012 грн. 70 коп.

09 червня 2017 року Львівським окружним адміністративним судом у вказаній справі видано виконавчий лист за № 813/1484/16 із строком пред`явлення до 22 травня 2017 року.

Відповідно до частини 2 статті 6 Закону України Про виконавче провадження від 02.06.2016 року за №1404-VIII, рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевого бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Судом установлено, що позивач тричі 15.06.2017 року, 26.09.2017 року та 12.07.2018 року звертався з відповідними заявами до Державної казначейської служби України про виконання судового рішення у справі за № 813/1484/16.

Відповідно до листів Головного управління Державної казначейської служби України у Київській області від 27 липня 2017 року та від 31 липня 2018 року боржник Управління Міністерства внутрішніх справ України на залізничному транспорті за кодом ЄДРПОУ 25577060 в Головному управління Державної казначейської служби України у Київській області не обслуговується у зв`язку із закриттям реєстраційної картки установи в мережі розпорядників та одержувачів бюджетних коштів.

Згідно з даних в Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо юридичної особи - Управління МВС України на залізничному транспорті (код ЄДРПОУ 25577060) позивачем встановлено, що до Єдиного реєстру внесені відомості про припинення даної юридичної особи.

Частиною 1 статті 379 КАС України передбачено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд може замінити сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Частинами другою та третьою статті 81 ЦК України встановлено, що юридичні особи, залежно від порядку їх створення, поділяються на юридичних осіб приватного права та юридичних осіб публічного права; цим Кодексом встановлюється порядок створення, організаційно-правові форми, правовий статус юридичних осіб приватного права; порядок утворення та правовий статус юридичних осіб публічного права встановлюється Конституцією України та законом.

Порядок утворення, реорганізації або ліквідації юридичних осіб публічного права врегульовано спеціальним законодавством, а саме: Законом України Про центральні органи виконавчої влади від 17.03.2011 року за № 3166-VI (надалі - Закон № 3166-VI) та Постановою Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади від 20.10.2011 року за № 1074 (надалі - Порядок № 1074).

Частиною першою статті 1 Закону № 3166-VI передбачено, що систему центральних органів виконавчої влади складають міністерства та інші центральні органи виконавчої влади.

Міністерства та інші центральні органи виконавчої влади є юридичними особами публічного права (ч.1 ст.4 Закону); міністерства та інші центральні органи виконавчої влади утворюються, реорганізовуються та ліквідуються Кабінетом Міністрів України за погодженням із Прем`єр-Міністром України (ч. 1 ст. 5 Закону).

Згідно пункту першого частини першої статті 13 Закону № 3166-VI, територіальні органи міністерства утворюються як юридичні особи публічного права в межах граничної чисельності державних службовців та працівників міністерства і коштів, передбачених на утримання міністерства, ліквідуються, реорганізовуються за поданням міністра Кабінетом Міністрів України.

У відповідності до пункту 1 Порядку № 1074, цей Порядок визначає механізм здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та їх територіальних органів.

Пунктом 5 Порядку № 1074 передбачено, що орган виконавчої влади припиняється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації.

Пунктом 6 Порядку № 1074 визначено, що права та обов`язки органів виконавчої влади переходять:

у разі злиття органів виконавчої влади - до органу виконавчої влади, утвореного внаслідок такого злиття;

у разі приєднання одного або кількох органів виконавчої влади - до органу виконавчої влади, до якого приєднано один або кілька органів виконавчої влади;

у разі поділу органу виконавчої влади - до органів виконавчої влади, утворених внаслідок такого поділу;

у разі перетворення органу виконавчої влади - до утвореного органу виконавчої влади;

у разі ліквідації органу виконавчої влади і передачі його завдань і функцій іншим органам виконавчої влади - до органів виконавчої влади, визначених відповідним актом Кабінету Міністрів України.

Таким чином, законодавством передбачено правонаступництво територіальних органів міністерства-юридичних осіб публічного права. Виключення становить лише випадок, коли держава відмовляється від виконання функцій та завдань, які виконував орган виконавчої влади, що ліквідовується.

Аналогічної правові висновки викладені в постановах Верховного Суду України від 17.1 1.2011 року, 04.03.2014 року, 28.10.2014 року.

Відповідно до пункту 1 Положення про Міністерство внутрішніх справ України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України 28.10.2015 року за № 878, Міністерство внутрішніх справ України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України. МВС є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах, зокрема, забезпечення охорони прав і свобод людини, інтересів суспільства і держави, протидії злочинності, підтримання публічної безпеки і порядку, а також надання поліцейських послуг.

Відповідно до відомостей, які зазначені Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо Управління Міністерства внутрішніх справ України на залізничному транспорті, його засновником являється Міністерство внутрішніх справ України; основний вид діяльності - діяльність з охорони громадського порядку та безпеки; рішення про створення та припинення вказаної юридичної особи публічного права приймались Міністерством внутрішніх справ України.

З огляду на викладені обставини, суд вважає, держава не відмовилась від виконання завдань і функцій по діяльності з охорони громадського порядку та безпеки, які виконувались Управлінням МВС України на залізничному транспорті, вказані завдання і функції згідно постанови Кабінету Міністрів України № 878 від 28.10.2015 року закріплені за Міністерством внутрішніх справ України. Відтак, дане міністерство являється процесуальним правонаступником Управління Міністерства внутрішніх справ України на залізничному транспорті.

Оскільки Міністерство внутрішніх справ України є процесуальним правонаступником Управління Міністерства внутрішніх справ України на залізничному транспорті, суд дійшов висновку, що заява позивача про заміну сторони виконавчого провадження є підставною та обґрунтованою, а тому підлягає задоволенню повністю.

Керуючись ст.ст.243, 248, 379 підп.15.5 п.15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -

УХВАЛИВ:

Заяву ОСОБА_1 про заміну сторони у виконавчому провадженні з виконання рішення суду в адміністративній справі за його позовом до Міністерства внутрішніх справ України, Управління Міністерства внутрішніх справ України на залізничному транспорті про стягнення грошового забезпечення та виплату компенсації втрати частини доходів - задовольнити повністю.

Замінити боржника у виконавчому листі з виконання рішення суду в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Міністерства внутрішніх справ України, Управління Міністерства внутрішніх справ України на залізничному транспорті про стягнення грошового забезпечення та виплату компенсації втрати частини доходів - на Міністерство внутрішніх справ України (код ЄДРПОУ 00032684).

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається через Львівський окружний адміністративний суд протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.

головуючий суддя В.Я.Мартинюк

суддя Р.І.Кузан

суддя О.Р.Кравців

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.08.2020
Оприлюднено17.08.2020
Номер документу90977898
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/1484/16

Ухвала від 13.08.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мартинюк Віталій Ярославович

Постанова від 02.06.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мартинюк Н.М.

Постанова від 02.06.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мартинюк Н.М.

Постанова від 02.06.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мартинюк Н.М.

Постанова від 02.06.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мартинюк Н.М.

Ухвала від 26.05.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мартинюк Н.М.

Ухвала від 26.05.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мартинюк Н.М.

Ухвала від 27.03.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мартинюк Н.М.

Ухвала від 27.03.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мартинюк Н.М.

Ухвала від 11.03.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мартинюк Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні