Рішення
від 13.08.2020 по справі 380/4741/20
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

справа №380/4741/20

13 серпня 2020 року

зал судових засідань №10

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Лунь З.І.,

секретар судового засідання Ходань Н.С.,

за участю:

представника позивача Сеньківа А.І.,

розглянув адміністративну справу за позовом Обслуговуючого кооперативу Житлово-будівельний кооператив Карпатський дім до Трускавецької міської ради Львівської області, Відділу державного архітектурно-будівельного контролю Трускавецької міської ради Львівської області про визнання протиправними та скасування відмов у видачі сертифікатів на об`єкти, зобов`язання вчинити дії.

в с т а н о в и в:

Обслуговуючий кооператив Житлово-будівельний кооператив Карпатський дім (місцезнаходження: 82200, Львівська область, м.Трускавець, вул.Скоропадського, 6, код ЄДРПОУ 40582580) звернувся до суду з позовом до Трускавецької міської ради Львівської області (місцезнаходження: 82200, Львівська область, м.Трускавець, вул.Бориславська, 2, код ЄДРПОУ 26230588), Відділу державного архітектурно-будівельного контролю Трускавецької міської ради Львівської області (місцезнаходження: 82200, Львівська область, м.Трускавець, вул.Бориславська, 1), в якому просить суд:

-визнати протиправною та скасувати відмову Відділу державного архітектурно- будівельного контролю Трускавецької міської ради Львівської області від 09.06.2020 у видачі сертифіката на об`єкт: Будівництво чотирьохсекційного багатоквартирного житлового будинку з використанням існуючих фундаментів по вул. П. Скоропадського в м.Трускавець (IV мікрорайон) на землях Станильської сільської ради Дрогобицького району Львівської області (І-ша черга) ;

-зобов`язати Відділ державного архітектурно-будівельного контролю Трускавецької міської ради Львівської області та Трускавецьку міську раду Львівської області видати сертифікат на об`єкт: Будівництво чотирьохсекційного багатоквартирного житлового будинку з використанням існуючих фундаментів по вул. П. Скоропадського в м. Трускавець (IV мікрорайон) на землях Станильської сільської ради Дрогобицького району Львівської області (І-ша черга) ;

-визнати протиправною та скасувати відмову Відділу державного архітектурно- будівельного контролю Трускавецької міської ради Львівської області від 09.06.2020 у видачі сертифіката на об`єкт: Будівництво чотирьохсекційного багатоквартирного житлового будинку з використанням існуючих фундаментів по вул. II. Скоропадського в м.Трускавець (IV мікрорайон) на землях Станильської сільської ради Дрогобицького району Львівської області (ІІ-а черга) ;

-зобов`язати Відділ державного архітектурно-будівельного контролю Трускавецької міської ради Львівської області та Трускавецьку міську раду Львівської області видати сертифікат на об`єкт: Будівництво чотирьохсекційного багатоквартирного житлового будинку з використанням існуючих фундаментів по вул. П. Скоропадського в м. Трускавець (IV мікрорайон) на землях Станильської сільської ради Дрогобицького району Львівської області (ІІ-а черга) ;

-визнати протиправною та скасувати відмову Відділу державного архітектурно- будівельного контролю Трускавецької міської ради Львівської області від 09.06.2020 у видачі сертифіката на об`єкт: Будівництво чотирьохсекційного багатоквартирного житлового буднику з використанням існуючих фундаментів но вул. II. Скоропадського в м. Трускавець (IV мікрорайон) на землях Станильської сільської ради Дрогобицького району Львівської області (ІІІ-я черга) ;

-зобов`язати Відділ державного архітектурно-будівельного контролю Трускавецької міської ради Львівської області та Трускавецьку міську раду Львівської області видати сертифікат на об`єкт: Будівництво чотирьохсекційного багатоквартирного житлового будинку з використанням існуючих фундаментів по вул. П. Скоропадського в м.Трускавець (IV мікрорайон) на землях Станильської сільської ради Дрогобицького району Львівської області (ІІІ-я черга) .

Обгрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначив, що відповідачі діяли непослідовно та протиправно відмовляючи у видачі сертифікатів на будівництв багатоквартирних будинків з тих підстав, що земельна ділянка, на якій споруджувалися об`єкти, розташована на території Станильської сільської ради Дрогобицького району, а за адресою - у м. Трускавці.

Відповідач, Трускавецька міська рада, звернувся до суду із клопотаннями від 24.07.2020 та від 27.07.2020, у яких просить проводити підготовче засідання без участі представника відповідача, а щодо ухвалення рішення - покладається на думку суду.

Відповідач, Відділ державного архітектурно-будівельного контролю Трускавецької міської ради Львівської області надіслав на адресу суду лист від 24.07.2020 №20, у якому зазначив, що покладається на думку суду щодо постановлення рішення у справі.

Окрім позовної заяви, інші заяви по суті спору до суду не надходили.

Ухвалою суду від 27.07.2020 підготовче провадження у справі закрито, призначено розгляд справи по суті.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав повністю. Просив позов задовольнити.

Суд встановив таке.

01.06.2020 Обслуговуючим кооперативом Житлово-будівельний кооператив Карпатський дім до Відділу державного архітектурно-будівельного контролю Трускавецької міської ради Львівської області було подано: заяву про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта та видачу сертифіката на об`єкт будівництва Будівництво чотирьохсекційного багатоквартирного житлового будинку з використанням існуючих фундаментів по вул. П. Скоропадського в м. Трускавець (IV мікрорайон) па землях Станильської сільської ради Дрогобицького району Львівської області (І-ша черга); акт готовності об`єкта до експлуатації від 19.05.2020 щодо об`єкта Будівництво чотирьохсекційного багатоквартирного житлового будинку з використанням існуючих фундаментів по вул. П. Скоропадського в м. Трускавець (IV мікрорайон) на землях Станильської сільської ради Дрогобицького району Львівської області (І-ша черга) ; заяву про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта та видачу сертифіката на об`єкт будівництва Будівництво чотирьохсекційного багатоквартирного житлового будинку з використанням існуючих фундаментів по вул. П. Скоропадського в м. Трускавець (IV мікрорайон) на землях Станильської сільської ради Дрогобицького району Львівської області (ІІ-га черга); акт готовності об`єкта до експлуатації від 19.05.2020 щодо об`єкта Будівництво чотирьохсекційного багатоквартирного житлового будинку з використанням існуючих фундаментів по вул. П. Скоропадського в м. Трускавець (IV мікрорайон) на землях Станильської сільської ради Дрогобицького району Львівської області (ІІ-га черга) ; заяву про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта та видачу сертифіката на об`єкт будівництва Будівництво чотирьох секційною багатоквартирного житлового будинку з використанням існуючих фундаментів по вул. П. Скоропадського в м. Трускавець (IV мікрорайон) на землях Станильської сільської ради Дрогобицького району Львівської області (ІІІ-тя черга); акт готовності об`єкта до експлуатації від 19.05.2020 р. щодо об`єкта Будівництво чотирьох секційного багатоквартирного житлового будинку з використанням існуючих фундаментів по вул. П. Скоропадського в м. Трускавець (IV мікрорайон) на землях Станильської сільської ради Дрогобицького району Львівської області (ІІІ -тя черга) .

09.06.2020 р. за результатами розгляду зазначених документів Відділом державного архітектурно-будівельного контролю Трускавецької міської ради прийнято: Відмову у видачі сертифіката Будівництво чотирьохсекційного багатоквартирного житлового будинку з використанням існуючих фундаментів по вул. П. Скоропадського в м. Трускавець (IV мікрорайон) на землях Станильської сільської ради Дрогобицького району Львівської області (1-іпа черга), нове будівництво;

Відмову у видачі сертифіката Будівництво чотирьохсекційного багатоквартирного житлового будинку з використанням існуючих фундаментів по вул. П. Скоропадського в м. Трускавець (IV мікрорайон) на землях Станильської сільської ради Дрогобицького району Львівської області (ІІ-га черга), нове будівництво;

Відмову у видачі сертифіката Будівництво чотирьохсекційного багатоквартирного житлового будинку з використанням існуючих фундаментів по вул. П. Скоропадського в м. Трускавець (IV мікрорайон) на землях Станильської сільської ради Дрогобицького району Львівської області (ПІ-я черга), нове будівництво.

Підставою для відмови у видачі сертифікатів є встановлення органом державного архітектурно-будівельного контролю недостовірних відомостей у поданих документах, а саме: у заявах про прийняття в експлуатацію та видачу сертифіката, а також в актах готовності об`єктів до експлуатації зазначено, що об`єкти розташовано у м. Трускавці Львівської області по вул. Скоропадського, 6, 6А та 6Б відповідно, хоча фактично земельна ділянка, на якій споруджено об`єкти (кадастровий номер 4621287400:03:000:0154) розташована на території Станильської сільської ради Дрогобицького району, тобто за межами юрисдикції відділу державного архітектурно-будівельного контролю Трускавецької міської ради.

Позивач із зазначеними рішеннями не погодився, що стало підставою для звернення до суду.

Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування. їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень тау спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч.ч.2, 4, 7 ст. 39 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності Прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, здійснюється на підставі акта готовності об`єкта до експлуатації шляхом видачі органами державного архітектурно-будівельного контролю сертифіката у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

У разі якщо після видачі дозволу на виконання будівельних робіт відбулася зміна найменування замовника та/або генерального підрядника, та/або генерального проектувальника, та/або підрядника у зв`язку із зміною типу акціонерного товариства або у зв`язку з перетворенням акціонерного товариства в інше господарське товариство, в акті готовності об`єкта до експлуатації та в заяві про видачу сертифіката вказується нове (змінене) найменування зазначених осіб (якщо згідно з формою акта та заявою цих осіб їх необхідно вказувати) із зазначенням того, що зміна найменування відбулася у зв`язку із зміною типу акціонерного товариства або у зв`язку з перетворенням акціонерного товариства в інше господарське товариство. За наявності такого зазначення в акті готовності об`єкта до експлуатації та в заяві про видачу сертифіката орган державного архітектурно-будівельного контролю не має права відмовляти у видачі сертифіката з підстави різного найменування зазначених осіб у дозволі на виконання будівельних робіт та в акті готовності об`єкта до експлуатації і в заяві про видачу сертифіката.

Форма акта готовності об`єкта до експлуатації, форма сертифіката, порядок його видачі, розмір та порядок внесення плати за видачу сертифіката визначаються Кабінетом Міністрів України.

Акт готовності об`єкта до експлуатації підписується замовником, генеральним проектувальником, генеральним підрядником або підрядником (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників), субпідрядниками, страховиком (якщо об`єкт застрахований).

Прийняття рішення про реєстрацію (повернення) декларації про готовність об`єкта до експлуатації, видачу (відмову у видачі) сертифіката здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю протягом десяти робочих днів з дати подання відповідних документів.

Орган державного архітектурно-будівельного контролю відмовляє у видачі сертифіката з таких підстав: 1) неподання документів, необхідних для прийняття рішення про видачу сертифіката; 2) виявлення недостовірних відомостей у поданих документах; 3) невідповідність об`єкта проектній документації на будівництво такого об`єкта та/або вимогам будівельних норм, державних стандартів і правил, у тому числі щодо доступності об`єкта для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення; 4) невиконання вимог, передбачених Законом України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання", щодо оснащення будівлі вузлами обліку відповідних комунальних послуг.

Відмова у видачі сертифіката надається замовникові у строк, передбачений для його видачі.

Рішення про відмову у видачі сертифіката може бути розглянуто у порядку нагляду центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду (без права видачі сертифіката), або оскаржено до суду.

Згідно з пунктами 23-28 Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 461.

Сертифікат видається органом державного архітектурно-будівельного контролю за формою, наведеною у додатку 7 до цього Порядку (п.23). Для отримання сертифіката замовник (його уповноважена особа) подає до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю через центр надання адміністративних послуг чи через електронний кабінет шляхом подання засобами програмного забезпечення Єдиного державного веб-порталу електронних послуг або заповнює та надсилає рекомендованим листом з описом вкладення до центру надання адміністративних послуг заяву про прийняття в експлуатацію об`єкта та видачу сертифіката за формою згідно з додатком 8 до цього Порядку, до якої додається акт готовності об`єкта до експлуатації за формою згідно з додатком 9 до цього Порядку (п.24). Орган державного архітектурно-будівельного контролю приймає подані замовником заяву, акт готовності об`єкта до експлуатації та вчиняє дії у межах чинного законодавства щодо з`ясування питання достовірності відомостей у поданих документах, відповідності об`єкта проектній документації, вимогам будівельних норм, стандартів і правил на основі чек-листа за формою згідно з додатком 9 -1 до цього Порядку, за результатами яких складається довідка за формою, наведеною у додатку 10 до цього Порядку. Під час розгляду питання прийняття в експлуатацію об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, орган державного архітектурно-будівельного контролю здійснює огляд об`єкта. Під час такого огляду посадова особа органу державного архітектурно-будівельного контролю з`ясовує наявність виконавчої документації в обсязі, передбаченому державними будівельними нормами, та матеріалів технічної інвентаризації згідно з додатком 9 -1 до цього Порядку, а також здійснює фото- та відео фіксацію (п.25). У разі потреби під час розгляду питань, пов`язаних з видачею сертифіката, орган державного архітектурно-будівельного контролю може звернутися до державних органів з метою отримання відповідних висновків, що стосуються об`єкта будівництва. Неподання таких висновків у встановлений строк не є підставою для продовження строку видачі сертифіката або відмови в його видачі (п.26). Орган державного архітектурно-будівельного контролю протягом десяти робочих днів з дати реєстрації заяви приймає рішення про видачу сертифіката або про відмову в його видачі. Сертифікат виготовляється в одному примірнику та видається замовнику (уповноваженій ним особі), який повинен зберігати його протягом всього періоду експлуатації об`єкта. Також орган державного архітектурно-будівельного контролю забезпечує розміщення сертифіката в електронному кабінеті користувача Єдиного державного веб-порталу електронних послуг та надсилає на адресу електронної пошти замовника будівництва скановані копії виготовленого сертифіката не пізніше одного робочого дня з дати його виготовлення. Підставою для відмови у видачі сертифіката є: неподання документів, необхідних для прийняття рішення про видачу сертифіката; виявлення недостовірних відомостей у поданих документах; невідповідність об`єкта проектній документації на будівництво такого об`єкта та/або вимогам будівельних норм, стандартів і правил. У разі прийняття рішення про відмову у видачі сертифіката орган державного архітектурно-будівельного контролю надсилає замовнику (уповноваженій ним особі) у спосіб, відповідно до якого були подані документи, протягом десяти робочих днів з дати реєстрації заяви рішення з обґрунтуванням причин відмови за формою згідно з додатком 11 до цього Порядку. Рішення про відмову у видачі сертифіката оприлюднюється на офіційному веб-сайті відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю протягом одного робочого дня після його прийняття. Після усунення недоліків, що стали підставою для прийняття рішення про відмову у видачі сертифіката, замовник може повторно звернутися до органу державного архітектурно-будівельного контролю для видачі сертифіката (п.27). Рішення про відмову у видачі сертифіката може бути розглянуто у порядку адміністративного оскарження Мінрегіоном або оскаржено до суду (п.28).

Згідно пп. 27 Тимчасового порядку реалізації експериментального проекту з присвоєння адрес об`єктам будівництва та об`єктам нерухомого майна, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 березня 2019 р. № 367 Деякі питання дерегуляції господарської діяльності (далі- Порядок) у разі коли замовнику будівництва надано будівельний паспорт або містобудівні умови та обмеження до набрання чинності цим Порядком, такий замовник може звернутися до відповідного уповноваженого органу з присвоєння адреси із заявою (із зазначенням прізвища, імені, по батькові замовника будівництва - фізичної особи або найменування та ідентифікаційного коду замовника будівництва - юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України, кадастрового номера земельної ділянки, на якій споруджується (споруджено) об`єкт нерухомого майна) про присвоєння адреси: об`єкту будівництва (до прийняття закінченого будівництвом об`єкта в експлуатацію); об`єкту нерухомого майна (після прийняття об`єкта в експлуатацію).

Пунктом 34 цього ж Порядку визначено, що уповноважений орган з присвоєння адреси за відсутності підстав для відмови у присвоєнні адреси об`єкту будівництва, об`єкту нерухомого майна протягом п`яти робочих днів з дня отримання заяви про присвоєння адреси об`єкту будівництва, об`єкту нерухомого майна: приймає рішення про присвоєння адреси об`єкту будівництва, яке повинно містити відомості про документ, що дає право на виконання будівельних робіт, або рішення про присвоєння адреси об`єкту нерухомого майна, яке повинно містити відомості про документ, що засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта; оприлюднює рішення про присвоєння адреси об`єкту будівництва, об`єкту нерухомого майна на своєму офіційному веб-сайті (за наявності); забезпечує внесення інформації про присвоєння адреси об`єкту будівництва, об`єкту нерухомого майна до реєстру адрес; видає (надсилає рекомендованим поштовим відправленням) замовнику будівництва (його представнику) рішення про присвоєння адреси об`єкту будівництва або рішення про присвоєння адреси об`єкту нерухомого майна у паперовій формі.

Як видно з матеріалів справи, земельна ділянка, на якій здійснювалося спорудження об`єктів будівництва, загальною площею 1,0309га, кадастровий номер 4621287400:03:000:0154 та цільовим призначенням для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку, знаходиться в користуванні позивача згідно з Договором суборенди землі від 29.03.2017 р. з урахуванням змін, внесених Договором про внесення змін до Договору суборенди землі від 27.03.2019 р.

Право позивача на користування зазначеною ділянкою на правах суборенди зареєстроване в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, що підтверджується наявними у матеріалах справи доказами. Зазначені обставини сторонами не оспорюють ся (а.с.87-97).

Рішенням Трускавецької міської ради №233 від 21.12.2011 року затверджена містобудівна документація Коригування детального плану міста - курорту Трускавець , згідно з якою земельна ділянка ( кадастровий номер 4621287400:03:000:0154 )знаходиться в межах м.Трускавець на території квартирної житлової забудови (в межах житлового кварталу багатоквартирної забудови К-12). Вищезазначене підтверджується листом Начальника відділу містобудування і архітектури, головного архітектора м. Трускавця від 11.09.2018 р. №136 та викопіюванням із Генплану м. Трускавця із зазначенням місця розташування земельної ділянки (а.с.45-46).

Вихідні дані на проектування об`єктів будівництва, а саме містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки №64-м/у від 05.08.2016 р., видані Управлінням містобудування, архітектури та землекористування Трускавецької міської ради, яких видно, що земельна ділянка, на якій передбачається будівництво об`єкта, розташована у відповідності до містобудівної документації Корегування генерального плану міста-курорту Трускавець , затвердженої рішенням Трускавецької міської ради № 233 від 21.12.2011 р. та містобудівної документації Внесення змін в містобудівне обгрунтування розміщення житлового кварталу на землях Станильської сільської ради , погоджене відділом містобудування і архітектури Дрогобицької районної державної адміністрації (висновок №606/1 від 27.12.2007 р.), яка врахована в затверджений план. Адреса та місце розташування земельної ділянки визначено як вул. П. Скоропадського, 8 в м. Трускавець (а.с.50-64).

Суд встановив, що відповідно до пунктів 27-34 Тимчасового порядку реалізації експериментального проекту з присвоєння адрес об`єктам будівництва та об`єктам нерухомого майна, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 березня 2019 р. № 367 Деякі питання дерегуляції господарської діяльності Управлінням містобудування, архітектури та землекористування Трускавецької міської ради були прийняті: Наказ №13 від 15.11.2019 р. Про присвоєння адреси об`єкту нерухомого майна , яким присвоєно адресу об`єкту нерухомого майна на земельній ділянці, кадастровий номер 4621287400:03:000:0154 - багатоквартирному житловому будинку, вул. Скоропадського б/н згідно з Декларацією на початок виконання будівельних робіт № ЛВ 083163342380 (І-ша черга) - в„–6 по вул. її. Скоропадського у м. Трускавець Львівської області ; Наказ №14 від 15.11.2019 р. Про присвоєння адреси об`єкту нерухомого майна , яким присвоєно адресу об`єкту нерухомого майна на земельній ділянці, кадастровий номер 4621287400:03:000:0154 - багатоквартирному житловому будинку, вул. Скоропадського б/н згідно з Декларацією на початок виконання будівельних робіт № ЛB 083170200970 (ІІ-га черга) - в„–6А по вул. П. Скоропадського у м. Трускавець Львівської області ; Наказ №15 від 15.11.2019 р. Про присвоєння адреси об`єкту нерухомого майна , яким присвоєно адресу об`єкту нерухомого майна, на земельній ділянці, кадастровий помер 4621287400:03:000:0154- багатоквартирному житловому будинку, вул. Скоропадського б/н згідно з Декларацією на початок виконання будівельних робіт № ЛВ 083171330593 (ІІІ-тя черга) - №6Б по вул. П. Скоропадського у м, Трускавець Львівської області.

Як видно з матеріалів справи, об`єктам будівництва у встановленому порядку були присвоєні адреси, які і були зазначені позивачем у поданих ним заявах про прийняття в експлуатацію та актах готовності об`єктів до експлуатації.

Відтак, зазначені позивачем відомості про місце розташування об`єктів будівництва відповідають дійсності та підтверджуються вищезазначеними документами.

Зважаючи на те, що об`єкти будівництва розташовані в м. Трускавці Львівської області, у позивача не було іншого правового варіанту поведінки, окрім як звертатися до Відділу містобудування та архітектури Трускавецької міської ради, що є органом державного архітектурно-будівельного контролю, повноваження якого поширюються на відповідну адміністративно-територіальну одиницю.

Таким чином, висновок відповідача, Відділу державного архітектурно-будівельного контролю Трускавецької міської ради Львівської області, про те, що подані позивачем відомості про місцезнаходження об`єктів будівництва не відповідають дійсності, що став підставою для прийняття оскаржуваних рішень про відмову у видачі сертифікатів, є необгрунтованим, тобто таким, що зроблений без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняті відповідного рішення.

Додатковою підставою правомірної поведінки позивача є те, що з моменту набуття Відділом містобудування та архітектури Трускавецької міської ради повноважень органу державно-архітектурного контролю, всі дані щодо зміни відомостей у зареєстрованих деклараціях на початок будівництва подавалися позивачем саме до цього органу та були беззастережно ним прийняті та зареєстровані, що відповідає п. 15-1 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 р. №466. При цьому суд не встановив застережень з боку відповідача щодо відсутності юрисдикції Відділу державного архітектурно-будівельного контролю Трускавецької міської ради на вчинення таких дій.

З огляду на викладене, суд погоджується з аргументами позивача, що про непослідовність дій відповідача при визначенні територіальних обмежень своїх повноважень як органу державного архітектурно-будівельного контролю під час прийняття оскаржуваних рішень.

Відповідно до пунктів 2, 4 та 10 ч.2 ст. 245 КАС України, у разі задоволення адміністративного позову суд може визнати протиправним та скасувати індивідуальний акт чи окремі його положення; визнати бездіяльність суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язати вчинити певні дії; визначити інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.

Згідно з ч.4 ст. 245 КАС України у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

Відповідно до правової позиції Верховного Суду, викладеної у Постанові від 12.05.2020 р. у справі № 813/847/16 дискреційними є повноваження обирати у конкретній ситуації між альтернативами, кожна з яких с правомірною. Прикладом таких повноважень є повноваження, які закріплені у законодавстві із застосуванням слова "може". У такому випадку суд дійсно не може зобов`язати суб`єкта владних повноважень обрати один з правомірних варіантів поведінки, оскільки який би варіант реалізації повноважень не обрав відповідач, кожен з них буде правомірним, а тому це не порушує будь-чиїх прав.

У спорі, що є предметом цієї справи, суд застосовує п.27 Порядку №461, відповідно до якого в разі настання визначених законодавством умов, орган державного архітектурно-будівельного контролю зобов`язаний до вчинення конкретних дій - протягом десяти робочих днів з дати реєстрації заяви приймає рішення про видачу сертифіката або про відмову в його видачі. Суд зазначає, що підставою для відмови у видачі сертифіката можуть бути лише визначені законом (ст. 39 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності ) обставини за вичерпним переліком. При цьому, відповідач не наділений повноваженнями діяти на власний розсуд.

Таким чином, у випадку подання замовником заяви про прийняття в експлуатацію об`єкта та видачу сертифіката, до якої додається акт готовності об`єкта до експлуатації, згідно із законом існує лише один правомірний варіант поведінки суб`єкта владних повноважень - здійснити дії щодо видачі сертифіката.

Аналогічна правова позиція висловлена Верховним судом у Постанові від 27.11.2018 року у справі № 826/162/18.

Зважаючи на те, що наведена Відділом державного архітектурно-будівельного контролю Трускавецької міської ради підстава для відмови у видачі позивачу сертифіката не відповідає фактичним обставинам та спростовується доказами, то належним та ефективним способом захисту прав позивача буде зобов`язання відповідачів - суб`єктів владних повноважень прийняти рішення про видачу позивачу відповідних сертифікатів.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню повністю.

Відповідно до ст. 139 КАС України судовий збір стягується з бюджетних асигнувань Трускавецької міської ради на користь позивача на суму 12612,00грн.

Керуючись ст.ст. 242-246, 250, 257-262 КАС України, суд

В И Р І Ш И В:

адміністративний позов Обслуговуючого кооперативу Житлово-будівельний кооператив Карпатський дім (місцезнаходження: 82200, Львівська область, м. Трускавець, вул.Скоропадського, 6, код ЄДРПОУ 40582580) до Трускавецької міської ради Львівської області (місцезнаходження: 82200, Львівська область, м.Трускавець, вул. Бориславська, 2, код ЄДРПОУ 26230588), Відділу державного архітектурно-будівельного контролю Трускавецької міської ради Львівської області (місцезнаходження: 82200, Львівська область, м. Трускавець, вул. Бориславська, 1) про визнання протиправними та скасування відмов у видачі сертифікатів на об`єкти, зобов`язання вчинити дії задовольнити повністю.

Визнати протиправною та скасувати відмову Відділу державного архітектурно-будівельного контролю Трускавецької міської ради Львівської області від 09.06.2020 у видачі сертифіката на об`єкт: Будівництво чотирьохсекційного багатоквартирного житлового будинку з використанням існуючих фундаментів по вул. П. Скоропадського в м.Трускавець (IV мікрорайон) на землях Станильської сільської ради Дрогобицького району Львівської області (І-ша черга) .

Зобов`язати Відділ державного архітектурно-будівельного контролю Трускавецької міської ради Львівської області видати сертифікат на об`єкт: Будівництво чотирьохсекційного багатоквартирного житлового будинку з використанням існуючих фундаментів по вул. П. Скоропадського в м. Трускавець (IV мікрорайон) на землях Станильської сільської ради Дрогобицького району Львівської області (І-ша черга) .

Визнати протиправною та скасувати відмову Відділу державного архітектурно-будівельного контролю Трускавецької міської ради Львівської області від 09.06.2020 у видачі сертифіката на об`єкт: Будівництво чотирьохсекційного багатоквартирного житлового будинку з використанням існуючих фундаментів по вул. II. Скоропадського в м. Трускавець (IV мікрорайон) на землях Станильської сільської ради Дрогобицького району Львівської області (ІІ-а черга) .

Зобов`язати Відділ державного архітектурно-будівельного контролю Трускавецької міської ради Львівської області видати сертифікат на об`єкт: Будівництво чотирьохсекційного багатоквартирного житлового будинку з використанням існуючих фундаментів по вул. П. Скоропадського в м. Трускавець (IV мікрорайон) на землях Станильської сільської ради Дрогобицького району Львівської області (ІІ-а черга) .

Визнати протиправною та скасувати відмову Відділу державного архітектурно- будівельного контролю Трускавецької міської ради Львівської області від 09.06.2020 у видачі сертифіката на об`єкт: Будівництво чотирьохсекційного багатоквартирного житлового буднику з використанням існуючих фундаментів на вул. П. Скоропадського в м. Трускавець (IV мікрорайон) на землях Станильської сільської ради Дрогобицького району Львівської області (ІІІ-я черга) .

Зобов`язати Відділ державного архітектурно-будівельного контролю Трускавецької міської ради Львівської області видати сертифікат на об`єкт: Будівництво чотирьохсекційного багатоквартирного житлового будинку з використанням існуючих фундаментів по вул. П. Скоропадського в м.Трускавець (IV мікрорайон) на землях Станильської сільської ради Дрогобицького району Львівської області (ІІІ-я черга) .

Стягнути з Трускавецької міської ради Львівської області (місцезнаходження: 82200, Львівська область, м.Трускавець, вул.Бориславська, 2, код ЄДРПОУ 26230588) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Обслуговуючого кооперативу Житлово-будівельний кооператив Карпатський дім (місцезнаходження: 82200, Львівська область, м.Трускавець, вул.Скоропадського, 6, код ЄДРПОУ 40582580) судовий збір в сумі 12612 (дванадцять тисяч шістсот дванадцять) грн.00 коп.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду із урахуванням п.п.15.5 п.15 Розділу VII Перехідні положення КАС України протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 14.08.2020.

Суддя Лунь З.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.08.2020
Оприлюднено17.08.2020
Номер документу90977919
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —380/4741/20

Рішення від 13.08.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

Ухвала від 27.07.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

Ухвала від 30.06.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

Ухвала від 22.06.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні