ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 серпня 2020 р.м. ХерсонСправа № 540/1133/20 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Гомельчука С.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Каховське автотранспортне підприємство - 16506" до Чорноморського міжрегіонального управління Державної служби України з безпеки на транспорті, Державної служби України з безпеки на транспорті про визнання протиправними та скасування постанов про застосування адміністративно-господарських штрафів,
встановив:
04.05.2020 року до Херсонського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Каховське автотранспортне підприємство - 16506" (далі - позивач, ТОВ "Каховське АТП - 16506") до Чорноморського міжрегіонального управління Державної служби України з безпеки на транспорті (далі - відповідач 1), Державної служби України з безпеки на транспорті (далі - відповідач 2) у якому позивач просить суд визнати протиправними та скасувати постанови про застосування адміністративно-господарських штрафів, складених міжрегіональним управлінням 11.02.2020 року за №№171090 - 171199 (всього 110 постанов, кожна на суму 680 грн.), якими до ТОВ "Каховське автотранспортне підприємство - 16506" застосовано штрафні санкції на суму 74 800 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані наступними обставинами. Так, під час проведення перевірок 12.12., 17.12., 19.12.2019р., 13.01.2020р. автотранспортних засобів, які належить ТОВ "Каховське АТП - 16506", посадовими особами міжрегіонального управління виявлено та зафіксовано в Актах за №№172746, 192026, 192019, 192461 порушення автомобільного законодавства, у зв`язку із чим, 11.02.2020р. начальником Чорноморського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки прийнято 110 постанов про застосування адміністративно-господарських штрафів (кожна на суму 680 грн.) всього на суму 74800 грн., а саме через встановлені порушення, згідно яких перевізник не забезпечив водіїв щоденними реєстраційними листками режимів праці та відпочинку під час надання ними послуг з регулярних перевезень пасажирів на міжнародному маршруті Каховка - Костшин над Одрою (Республіка Польща) . Позивач вказує, що під час проведення перевірок інспекторам пред`явлено, передбачені поправкою №6 до Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів від 01.07.1970 року, бланки підтвердження діяльності за запитувані періоди роботи водіїв, що вказує на дотримання позивачем вимог чинного законодавства. За наведених обставин, позивач вважає спірні постанови протиправними, такими, що підлягають скасуванню.
Ухвалою від 08.05.2020 року провадження у справі відкрито, вирішено здійснювати її розгляд за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Ухвалою від 17.07.2020 року справу вирішено розглядати за правилами загального позовного провадження. Продовжено строк підготовчого провадження на тридцять днів. Призначено підготовче засідання на 30.07.2020 року.
Згідно змісту поданого до суду відзиву, відповідач 2 заперечує проти позову, просить у задоволенні позовних вимог відмовити. Стверджує, що оскаржувані постанови винесені у чіткій відповідності до норм чинного законодавства України, тому скасуванню не підлягають.
У матеріалах справи наявні клопотання сторін, згідно яких останні просять здійснювати розгляд справи без участі їх представників.
Відтак суд, з урахуванням ч. 7 ст. 181, ч. 3 ст. 194, ч. 9 ст. 205 КАС України, закриває підготовче провадження та приймає рішення про подальший розгляд справи у порядку письмового провадження на підставі наявних у матеріалах справи документів.
Дослідивши матеріали справи, вивчивши позовну заяву та відзив на неї, суд встановив наступні фактичні обставини.
Позивач у встановленому законом порядку зареєстрований як юридична особа, ідентифікаційний код 03119049.
Обставини перевірки від 12.12.2019р.
12.12.2019р., на підставі направлення на перевірку від 06.12.2019р. №007399, посадовими особами відповідача 2 проведено рейдову перевірку транспортного засобу марки NEOPLAN №116 д.р.н. НОМЕР_1 (серія та номер свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_2 ), що належить позивачу, на предмет дотримання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом. Водіями ТЗ визначені ОСОБА_1 та ОСОБА_2 .
За результатами перевірки складено Акт від 12.12.2019р. №172746, в якому зафіксовано керування транспортним засобом при здійсненні міжнародних автомобільних перевезень без щоденних реєстраційних листків режимів праці та відпочинку у кількості, передбаченій Європейською угодою щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення, за період з 14.11.2019р. по 09.12.2020р. (щодо ОСОБА_1 ), з 14.11.2019р. по 19.11.2019р., з 29.11.2019р. по 04.12.2019р. (щодо ОСОБА_2 ).
Водії з актом перевірки ознайомились, однак від підпису та надання письмових пояснень відмовились, про що зроблено відповідний запис.
23.01.2020р. позивач направив відповідачу 2 лист за №46, в якому вказав на те, що при перевірці водіями надано всі необхідні законодавцем документи.
За результатами розгляду справи про адміністративне правопорушення прийняті наступні постанови, а саме: від 11.02.2020р. за №171107-171144 про застосування адміністративного господарського штрафу, за управління транспортним засобом при здійсненні міжнародного перевезення без щоденного реєстрації листків режиму правці та відпочинку за період з 14.11.2019р. по 09.12.2020р. (щодо ОСОБА_1 ), з 14.11.2019р. по 19.11.2019р., з 29.11.2019р. по 04.12.2019р. (щодо ОСОБА_2 ), відповідальність за яке передбачена абзацом одинадцятим частини першої статті 60 Закону України "Про автомобільний транспорт", у розмірі по 680 грн. за кожен випадок порушення, а всього на суму 25 840 грн.
Обставини перевірки від 17.12.2019р.
17.12.2019р., на підставі направлення на перевірку від 13.12.2019р. №009002, посадовими особами відповідача 2 проведено рейдову перевірку транспортного засобу марки NEOPLAN д.р.н. НОМЕР_3 (серія та номер свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_4 ), що належить позивачу, на предмет дотримання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом. Транспортним засобом керував ОСОБА_3 .
За результатами перевірки складено Акт від 17.12.2019р. №192026, в якому зафіксовано керування транспортним засобом при здійсненні міжнародних автомобільних перевезень без щоденних реєстраційних листків режимів праці та відпочинку у кількості, передбаченій Європейською угодою щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення, за період з 19.11.2019р. по 30.11.2019р.
Водій з актом перевірки ознайомився, однак від підпису та надання письмових пояснень відмовився, про що зроблено відповідний запис.
23.01.2020р. позивач направив відповідачу 2 лист за №47, в якому вказав на те, що при перевірці водієм надано всі необхідні законодавцем документи.
За результатами розгляду справи про адміністративне правопорушення прийняті наступні постанови, а саме: від 11.02.2020р. за №171090-171106 про застосування адміністративного господарського штрафу, за управління транспортним засобом при здійсненні міжнародного перевезення без щоденного реєстрації листків режиму правці та відпочинку за період з 19.11.2019р. по 30.11.2019р., відповідальність за яке передбачена абзацом одинадцятим частини першої статті 60 Закону України "Про автомобільний транспорт", у розмірі по 680 грн. за кожен випадок порушення, а всього на суму 11 560 грн.
Обставини перевірки від 19.12.2019р.
19.12.2019р., на підставі направлення на перевірку від 15.12.2019р. №009002, посадовими особами відповідача 2 проведено рейдову перевірку транспортного засобу марки NEOPLAN д.р.н. НОМЕР_5 (серія та номер свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_6 ), що належить позивачу, на предмет дотримання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом. Водіями ТЗ визначені ОСОБА_4 та ОСОБА_5 .
За результатами перевірки складено Акт від 19.12.2019р. №192019, в якому зафіксовано керування транспортним засобом при здійсненні міжнародних автомобільних перевезень без щоденних реєстраційних листків режимів праці та відпочинку у кількості, передбаченій Європейською угодою щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення, за період з 21.11.2019р. по 12.12.2019р. (щодо ОСОБА_4 ), з 21.11.2019р. по 17.12.2019р. (щодо ОСОБА_5 ).
Водії з актом перевірки ознайомились, однак від підпису та надання письмових пояснень відмовились, про що зроблено відповідний запис.
23.01.2020р. позивач направив відповідачу 2 лист за №48, в якому вказав на те, що при перевірці водіями надано всі необхідні законодавцем документи.
За результатами розгляду справи про адміністративне правопорушення прийняті наступні постанови, а саме: від 11.02.2020р. за №171151-171199 про застосування адміністративного господарського штрафу, за управління транспортним засобом при здійсненні міжнародного перевезення без щоденного реєстрації листків режиму правці та відпочинку за період з 21.11.2019р. по 12.12.2019р. (щодо ОСОБА_4 ), з 21.11.2019р. по 17.12.2019р. (щодо ОСОБА_5 ), відповідальність за яке передбачена абзацом одинадцятим частини першої статті 60 Закону України "Про автомобільний транспорт", у розмірі по 680 грн. за кожен випадок порушення, а всього на суму 33 320 грн.
Обставини перевірки від 13.01.2020р.
13.01.2020р., на підставі направлення на перевірку від 11.01.2020р. №009012, посадовими особами відповідача 2 проведено рейдову перевірку транспортного засобу марки NEOPLAN №116 д.р.н. НОМЕР_5 (серія та номер свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_6 ), що належить позивачу, на предмет дотримання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом. Транспортним засобом керував ОСОБА_5 .
За результатами перевірки складено Акт від 13.01.2020р. №192461, в якому зафіксовано керування транспортним засобом при здійсненні міжнародних автомобільних перевезень без щоденних реєстраційних листків режимів праці та відпочинку у кількості, передбаченій Європейською угодою щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення, за період з 04.01.2020р. по 09.01.2020р. Акт підписаний водієм ТЗ.
10.02.2020р. позивач направив відповідачу лист 2 за №60, в якому вказав на те, що у спірний період водій перебував на плановому відпочинку.
За результатами розгляду справи про адміністративне правопорушення прийняті наступні постанови, а саме: від 11.02.2020р. за №171145-171150 про застосування адміністративного господарського штрафу, за управління транспортним засобом при здійсненні міжнародного перевезення без щоденного реєстрації листків режиму правці та відпочинку за період з 04.01.2020р. по 09.01.2020р., відповідальність за яке передбачена абзацом одинадцятим частини першої статті 60 Закону України "Про автомобільний транспорт", у розмірі по 680 грн. за кожен випадок порушення, а всього на суму 4080 грн.
Загальна сума заборгованості за постановами становить 74 800 грн.
Не погоджуючись із означеними постановами, позивач оскаржив їх до суду.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Частиною другою статті 19 Конституції України обумовлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначені Законом України "Про автомобільний транспорт" від 05.04.2001р. №2344-ІІІ (далі - Закон №2344-ІІІ), який регулює відносини між автомобільними перевізниками, замовниками транспортних послуг, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами - суб`єктами підприємницької діяльності, які забезпечують діяльність автомобільного транспорту та безпеку перевезень.
Статтею 1 Закону №2344-III визначено, що автомобільний перевізник - фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами.
В силу статті 34 Закону №2344-III, автомобільний перевізник повинен: виконувати вимоги цього Закону та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення пасажирів та/чи вантажів; забезпечувати водіїв відповідною документацією на перевезення пасажирів.
Відповідно до частини першої статті 39 Закону №2344-III автомобільні перевізники, водії, пасажири повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконуються пасажирські перевезення.
Частиною восьмою статті 53 Закону №2344-ІІІ, у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин передбачено, що водії транспортних засобів, що належать резидентам або нерезидентам України, зобов`язані допускати до перевірки тахографів посадових осіб центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, надавати їм реєстраційні листки режиму праці та відпочинку водіїв - тахокарти, а також, у разі якщо у транспортному засобі використовуються цифрові тахографи, роздруковувати на паперовому носії інформацію про роботу та відпочинок водіїв.
Приписами частини другої статті 48 Закону №2344-ІІІ визначені документи для здійснення внутрішніх перевезень вантажів, а саме: для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством; для - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.
Згідно зі статтею 18 Закону №2344-ІІІ з метою організації безпечної праці та ефективного контролю за роботою водіїв транспортних засобів автомобільні перевізники зобов`язані: організовувати роботу водіїв транспортних засобів, режими їх праці та відпочинку відповідно до вимог законодавства України; здійснювати заходи, спрямовані на забезпечення безпеки дорожнього руху; забезпечувати виконання вимог законодавства з питань охорони праці; здійснювати організацію та контроль за своєчасним проходженням водіями медичного огляду, забезпечувати їх санітарно-побутовими приміщеннями й обладнанням.
Контроль за роботою водіїв транспортних засобів має забезпечувати належне виконання покладених на них обов`язків і включає організацію перевірок режимів їх праці та відпочинку, а також виконання водіями транспортних засобів вимог цього Закону та законодавства про працю.
Положення щодо режимів праці та відпочинку водіїв транспортних засобів визначається законодавством.
Так, згідно з пунктом 1.2 Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 07.06.2010р. №340 (далі - Положення №340), це Положення встановлює особливості регулювання робочого часу та часу відпочинку водіїв колісних транспортних засобів (далі - водії) та порядок його обліку.
Відповідно до пункту 1.3 Положення №340 вимоги цього Положення поширюються на автомобільних перевізників та водіїв, які здійснюють внутрішні перевезення пасажирів чи/та вантажів колісними транспортними засобами (далі - ТЗ).
Пунктом 6.1 Положення №340 встановлено, що автобуси, що використовуються для нерегулярних і регулярних спеціальних пасажирських перевезень, для регулярних пасажирських перевезень на міжміських автобусних маршрутах протяжністю понад 50 км,вантажні автомобілі з повною масою понад 3,5 тонн повинні бути обладнані діючими та повіреними тахографами.
Положеннями пункту 1.3 Інструкції з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті, затвердженої наказом міністерства транспорту та зв`язку України від 24.06.2010р. №385(далі - Інструкція №385) встановлено, що ця Інструкція поширюється на суб`єктів господарювання, які провадять діяльність у сфері надання послуг з перевезення пасажирів та/або вантажів автомобільними транспортними засобами (крім таксі).
Згідно з пунктами 3.3, 3.6 Інструкції водій транспортного засобу, обладнаного тахографом зокрема: своєчасно встановлює, змінює і заповнює тахокарти та забезпечує їх належне зберігання; використовує тахокарти (у разі використання аналогового тахографа) або у разі використання цифрового тахографа - особисту картку водія кожного дня, протягом якого керував транспортним засобом; має при собі: протокол про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу; заповнені тахокарти у кількості, що передбачена ЄУТР, або картку водія чи роздруківку даних роботи тахографа у разі обладнання транспортного засобу цифровим тахографом.
Перевізники забезпечують належну експлуатацію тахографів та транспортних засобів з установленими тахографами, а також, наявності у водіїв транспортних засобів тахокарт у кількості, визначеній пунктом 3.3 цього розділу, або наявності та чинності картки для цифрового тахографа.
Частиною четвертою статті 6 Закону №2344-III державний контроль автомобільних перевізників на території України здійснюється шляхом проведення планових, позапланових і рейдових перевірок (перевірок на дорозі).
Статтею 60 Закону №2344-III встановлена відповідальність автомобільних перевізників у вигляді адміністративно-господарських штрафів за порушення законодавства про автомобільний транспорт, зокрема, за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
З матеріалів справи вбачається, що водії транспортних засобів виконували рейс на міжнародному маршруті Каховка АС - Косштин над Одрою.
Слід зазначити, що з 20.12.2010р. набула чинності Поправка №6 до Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, підписаної в Женеві 01.07.1970р., у частині надання до контролю реєстраційних листків (тахограм) за поточний день та попередні 28 календарних дні, а в разі відсутності тахокарт надання Бланку підтвердження діяльності, який заповнюється транспортним підприємством та водієм перед рейсом.
Отже, під час перевірки водії зобов`язані надавати інспектору для контролю реєстраційні листки за поточний тиждень та попередні 28 календарних днів, тобто 29 тахограм, або бланк підтвердження діяльності.
З матеріалів справи вбачається, що під час проведення перевірок водіями ТОВ "Каховське АТП - 16506" було надано посадовим особам відповідача передбачені Поправкою №6 до ЄУТР Бланки підтвердження діяльності за спірні періоди.
Щодо порушень, виявлених при проведенні перевірки 12.12.2019р.
В акті перевірки від 12.12.2020р. №172746 встановлено відсутність реєстраційних листків режимів праці та відпочинку за період з 14.11.2019р. по 09.12.2019р. (водій ТЗ ОСОБА_1 ); за період з 14.11.2019р. по 04.12.2019р. (водій ТЗ ОСОБА_2 ).
При цьому, під час проведення перевірки інспекторам було пред`явлено:
1. Бланки підтвердження діяльності від 17.11.2019р., від 01.12.2019р., від 03.12.2019р., від 07.12.2019р., від 11.12.2019р., у графах 12, 13 яких визначено, що водій ОСОБА_1 у періоди:
- з 07 год. 40 хв. 15.11.2019р. по 17 год. 30 хв. 17.11.2019р.;
- з 07 год. 40 хв. 19.11.2019р. по 17 год. 30 хв. 01.12.2019р.;
- з 07 год. 40 хв. 03.12.2019р. по 17 год. 30 хв. 03.12.2019р.;
- з 07 год. 40 хв. 05.12.2019р. по 17 год. 30 хв. 07.12.2019р.;
- з 07 год. 40 хв. 09.12.2019р. по 17 год. 30 хв. 11.12.2019р., не керував ТЗ у зв`язку із перебуванням на відпочинку.
2. Бланки підтвердження діяльності від 16.11.2019р., від 18.11.2019р., від 23.11.2019р., від 25.11.2019р., від 27.11.2019р., від 04.12.2019р., від 06.12.2019р., від 11.12.2019р., у графах 12, 13 яких визначено, що водій ОСОБА_2 у періоди:
- з 08 год. 10 хв. 10.11.2019р. по 17 год. 45 хв. 16.11.2019р.;
- з 08 год. 10 хв. 18.11.2019р. по 17 год. 45 хв. 18.11.2019р.;
- з 08 год. 10 хв. 20.11.2019р. по 17 год. 45 хв. 23.11.2019р.;
- з 08 год. 10 хв. 25.11.2019р. по 17 год. 45 хв. 25.11.2019р.;
- з 08 год. 10 хв. 27.11.2019р. по 17 год. 45 хв. 27.11.2019р.;
- з 08 год. 10 хв. 29.11.2019р. по 17 год. 45 хв. 04.12.2019р.;
- з 08 год. 10 хв. 06.12.2019р. по 17 год. 45 хв. 06.12.2019р., не керував ТЗ у зв`язку із перебуванням на відпочинку.
Бланки підписані уповноваженим представником ТОВ "Каховське АТП - 16506" та водіями.
Пред`явлення бланків не заперечується відповідачем 2 у відзиві.
Суд зауважує на тому, що посадовими особами відповідача 2 протиправно не враховано наведені документи при складанні Акту.
Водночас суд зазначає, що відповідні Бланки або реєстраційні листки режимів праці та відпочинку за 14.11., 18.11., 02.12., 04.12., 08.12.2019р. (щодо водія ОСОБА_1 ), за 17.11., 19.11.2019р. (щодо водія ОСОБА_2 ) у матеріалах справи відсутні, що вказує на порушення позивачем законодавства у цій частині.
Враховуючи той факт, що водіями ТЗ - ОСОБА_1 та ОСОБА_2 частково надавались для контролю бланки підтвердження діяльності, якими визначено перебування водіїв у спірний період на відпочинку, що вказує на часткове дотримання вимог, передбачених законодавством, суд вважає необґрунтованими висновки Акту перевірки від 12.12.2020р. №172746 щодо відсутності необхідних документів за період, підтверджений відповідними Бланками. Проте висновок про відсутність документів за 14.11., 18.11., 02.12., 04.12., 08.12.2019р. (щодо водія ОСОБА_1 ), за 17.11., 19.11.2019р. (щодо водія ОСОБА_2 ) є правомірним.
Суд зазначає, що зі змісту спірних постановах про накладення штрафних санкцій вбачається відсутність посилання на порушену позивачем норму, а саме у графі порушення вказано: порушення Закону України Про автомобільний транспорт . При цьому, у постанові не зазначено змісту порушення, яке слугувало підставою для накладення на позивача штрафної санкції.
Відтак з огляду на те, що зі змісту постанов неможливо встановити, за яке конкретне порушення та час (дату) скоєння цього порушення до позивача застосовані адміністративно-господарські санкції, суд вважає, що всі постанови відповідача 1 (від 11.02.2020р. за №171107-171144), які прийняті на підставі висновків наведеної перевірки (Акт від 12.12.2020р. №172746), більша частина яких є необґрунтованою, визнаються судом протиправними, тому підлягають скасуванню.
Щодо порушень, виявлених при проведенні перевірки 17.12.2019р.
В акті перевірки від 17.12.2020р. №192026 встановлено відсутність реєстраційних листків режимів праці та відпочинку за період з 19.11.2019р. по 30.11.2019р. (водій ТЗ ОСОБА_3 ).
При цьому, під час проведення перевірки інспекторам було пред`явлено Бланки підтвердження діяльності від 29.11.2019р., від 02.12.2019р., від 05.12.2019р. у графах 12, 13 яких визначено, що водій ОСОБА_3 у періоди:
- з 08 год. 10 хв. 19.11.2019р. по 17 год. 30 хв. 29.11.2019р.;
- з 08 год. 10 хв. 01.12.2019р. по 17 год. 30 хв. 02.12.2019р.;
- з 08 год. 10 хв. 04.12.2019р. по 17 год. 30 хв. 05.12.2019р., не керував ТЗ у зв`язку із перебуванням на відпочинку. Бланк підписаний уповноваженим представником ТОВ "Каховське АТП - 16506" та водієм.
Пред`явлення бланків не заперечується відповідачем 2 у відзиві.
Суд зауважує на тому, що посадовими особами відповідача 2 протиправно не враховано наведені документи при складанні Акту.
Водночас суд зазначає, що відповідний Бланк або реєстраційний листок режимів праці та відпочинку за 30.11.2019р. у матеріалах справи відсутні, що вказує на порушення позивачем законодавства у цій частині.
Враховуючи той факт, що водієм ТЗ - ОСОБА_3 надавались для контролю бланки підтвердження діяльності, якими визначено перебування водія у спірний період (з 19.11.2020р. по 29.11.2019р.) на відпочинку, що вказує на часткове дотримання вимог, передбачених законодавством, суд вважає необґрунтованими висновки Акту перевірки від 13.01.2020р. №192461 щодо відсутності необхідних документів за вказаний період. Проте висновок про відсутність документу за 30.11.2019р. є правомірним.
Суд зазначає, що зі змісту спірних постановах про накладення штрафних санкцій вбачається відсутність посилання на порушену позивачем норму, а саме у графі порушення вказано: порушення Закону України Про автомобільний транспорт . При цьому, у постанові не зазначено змісту порушення, яке слугувало підставою для накладення на позивача штрафної санкції.
Відтак з огляду на те, що зі змісту постанов неможливо встановити, за яке конкретне порушення та час (дату) скоєння цього порушення до позивача застосовані адміністративно-господарські санкції, суд вважає, що всі постанови відповідача 1 (від 11.02.2020р. за №171090-171106), які прийняті на підставі висновків наведеної перевірки (Акт від 17.12.2019р. за №192026), більша частина яких є необґрунтованою, визнаються судом протиправними, тому підлягають скасуванню.
Щодо порушень, виявлених при проведенні перевірки 19.12.2019р.
В акті перевірки від 19.12.2019р. №192019 встановлено відсутність реєстраційних листків режимів праці та відпочинку за період з 21.11.2019р. по 12.12.2019р. (водій ТЗ ОСОБА_4 ); за період з 21.11.2019р. по 17.12.2019р. (водій ТЗ ОСОБА_5 ).
При цьому, під час проведення перевірки інспекторам було пред`явлено:
1. Бланки підтвердження діяльності від 23.11.2019р., від 03.12.2019р., від 05.12.2019р., від 17.12.2019р., у графах 12, 13 яких визначено, що водій ОСОБА_4 у періоди:
- з 08 год. 15 хв. 20.11.2019р. по 17 год. 30 хв. 23.11.2019р.;
- з 08 год. 15 хв. 25.11.2019р. по 17 год. 30 хв. 03.12.2019р.;
- з 08 год. 15 хв. 05.12.2019р. по 17 год. 30 хв. 05.12.2019р.;
- з 08 год. 15 хв. 07.12.2019р. по 17 год. 30 хв. 17.12.2019р., не керував ТЗ у зв`язку із перебуванням на відпочинку.
2. Бланки підтвердження діяльності від 12.12.2019р., від 17.12.2019р., у графах 12, 13 яких визначено, що водій ОСОБА_5 у періоди:
- з 08 год. 15 хв. 16.11.2019р. по 17 год. 30 хв. 12.12.2019р.;
- з 08 год. 00 хв. 15.12.2019р. по 18 год. 00 хв. 17.12.2019р., не керував ТЗ у зв`язку із перебуванням на відпочинку.
Бланки підписані уповноваженим представником ТОВ "Каховське АТП - 16506" та водіями.
Пред`явлення бланків не заперечується відповідачем 2 у відзиві.
Суд зауважує на тому, що посадовими особами відповідача 2 протиправно не враховано наведені документи при складанні Акту.
Водночас суд зазначає, що відповідні Бланки або реєстраційні листки режимів праці та відпочинку за 24.11., 04.12., 06.12.2019р. (щодо водія ОСОБА_4 ), за 13.12., 14.12.2019р. (щодо водія ОСОБА_5 ) у матеріалах справи відсутні, що вказує на порушення позивачем законодавства у цій частині.
Враховуючи той факт, що водіями ТЗ - ОСОБА_4 та ОСОБА_5 частково надавались для контролю бланки підтвердження діяльності, якими визначено перебування водіїв у спірний період на відпочинку, що вказує на часткове дотримання вимог, передбачених законодавством, суд вважає необґрунтованими висновки Акту перевірки від 19.12.2020р. №192019 щодо відсутності необхідних документів за період, підтверджений відповідними Бланками. Проте висновок про відсутність документів за 24.11., 04.12., 06.12.2019р. (щодо водія ОСОБА_4 ), за 13.12., 14.12.2019р. (щодо водія ОСОБА_5 ) є правомірним.
Суд зазначає, що зі змісту спірних постановах про накладення штрафних санкцій вбачається відсутність посилання на порушену позивачем норму, а саме у графі порушення вказано: порушення Закону України Про автомобільний транспорт . При цьому, у постанові не зазначено змісту порушення, яке слугувало підставою для накладення на позивача штрафної санкції.
Відтак з огляду на те, що зі змісту постанов неможливо встановити, за яке конкретне порушення та час (дату) скоєння цього порушення до позивача застосовані адміністративно-господарські санкції, суд вважає, що всі постанови відповідача 1 (від 11.02.2020р. за №171151-171199), які прийняті на підставі висновків наведеної перевірки (Акт від 19.12.2020р. №192019), більша частина яких є необґрунтованою, визнаються судом протиправними, тому підлягають скасуванню.
Щодо порушень, виявлених при проведенні перевірки 13.01.2020р.
В акті перевірки від 13.01.2020р. №192461 встановлено відсутність реєстраційних листків режимів праці та відпочинку за період з 04.01.2020р. по 09.01.2020р. (водій ТЗ ОСОБА_5 ).
При цьому, під час проведення перевірки інспекторам було пред`явлено Бланк підтвердження діяльності від 09.01.2020р., у графах 12, 13 якого визначено, що водій ОСОБА_5 з 04.01.2020р. по 12 год. 00 хв. 09.01.2020р. не керував ТЗ у зв`язку із перебуванням на відпочинку. Бланк підписаний уповноваженим представником ТОВ "Каховське АТП - 16506" та водієм.
Пред`явлення бланків не заперечується відповідачем 2 у відзиві.
Суд зауважує на тому, що посадовими особами відповідача 2 протиправно не враховано наведений документ при складанні Акту.
Враховуючи той факт, що водієм ТЗ - ОСОБА_5 надавався для контролю бланк підтвердження діяльності, яким визначено перебування водія у спірний період (з 04.01.2020р. по 09.01.2020р.) на відпочинку, що вказує на дотримання вимог, передбачених законодавством, суд вважає необґрунтованими висновки Акту перевірки від 13.01.2020р. №192461.
Відтак постанови відповідача 1 (від від 11.02.2020р. за №171145-171150), прийняті на підставі висновків наведеної перевірки (Акт від 13.01.2020р. №192461), визнаються судом протиправними, тому підлягають скасуванню.
Суд критично ставиться до того, що всі спірні постанови є повністю ідентичними - 110 постанов, прийнятих 11.02.2020 року за №№171090 - 171199.
Верховний суд у постанові від 23.10.2018р. у справі №822/1817/18 зазначив, що загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення … конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття. Наведене рішення прийняте у податковій справі, проте загальні вимоги до актів індивідуальної дії як обґрунтованість та вмотивованість стосуються будь-яких актів індивідуальної дії, прийнятих суб`єктами владних повноважень.
Відтак, оскаржені постанови не відповідають вимогам до індивідуальних актів, оскільки із них неможливо встановити зміст порушення, допущеного правопорушником та правову норму, яку останній порушив.
Згідно з частинами 1, 2 статті 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, і не може виходити за межі позовних вимог.
Відповідно до статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи вище встановлені судом факти протиправного застосування відповідачем 1 до товариства стягнення у вигляді адміністративно-господарських штрафів, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, а постанови Чорноморського міжрегіонального управління Державної служби України з безпеки на транспорті, якими до позивача застосовано штрафні санкції від 11.02.2020 року за №№171090 - 171199, є протиправними та підлягають скасуванню.
Судовий збір розподілити у відповідності до вимог ст. 139 КАС України.
Керуючись ст.ст. 2, 6, 8-9, 19-20, 22, 25-26, 72-78, 90, 139, 241-246, 255, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
вирішив:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Каховське автотранспортне підприємство - 16506" (код ЄДРПОУ 03119049, 74800, Херсонська обл., м. Каховка, вул. Мелітопольська, буд. 72) до Чорноморського міжрегіонального управління Державної служби України з безпеки на транспорті (73000, м. Херсон, Бериславське шосе, буд. 46), Державної служби України з безпеки на транспорті (код ЄДРПОУ 39816845, 01135, м. Київ, проспект Перемоги, 14) про визнання протиправними та скасування постанов про застосування адміністративно-господарських штрафів, задовольнити повністю.
Визнати протиправними та скасувати постанови Чорноморського міжрегіонального управління від 11.02.2020 року за №№171090, 171091, 171092, 171093, 171094, 171095, 171096, 171097, 171098, 171099, 171100, 171101, 171102, 171103, 171104, 171105, 171106, 171107, 171108, 171109, 171110, 171111, 171112, 171113, 171114, 171115, 171116, 171117, 171118, 171119, 171120, 171121, 171122, 171123, 171124, 171125, 171126, 171127, 171128, 171129, 171130, 171131, 171132, 171133, 171134, 171135, 171136, 171137, 171138, 171139, 171140, 171141, 171142, 171143, 171144, 171145, 171146, 171147, 171148, 171149, 171150, 171151, 171152, 171153, 171154, 171155, 171156, 171157, 171158, 171159, 171160, 171161, 171162, 171163, 171164, 171165, 171166, 171167, 171168, 171169, 171170, 171171, 171172, 171173, 171174, 171175, 171176, 171177, 171178, 171179, 171180, 171181, 171182, 171183, 171184, 171185, 171186, 171187, 171188, 171189, 171190, 171191, 171192, 171193, 171194, 171195, 171196, 171197, 171198, 171199.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Державної служби України з безпеки на транспорті на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Каховське автотранспортне підприємство - 16506" судовий збір в розмірі 2732 (дві тисячі сімсот тридцять дві) грн. 61 коп., шляхом безспірного списання.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п. п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя С.В. Гомельчук
кат. 113070200
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.08.2020 |
Оприлюднено | 16.08.2020 |
Номер документу | 90978637 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Гомельчук С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні