Справа № 560/2556/20
РІШЕННЯ
іменем України
14 серпня 2020 рокум. Хмельницький Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Михайлова О.О.
розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління ДФС у Хмельницькій області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернувся до Хмельницького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДФС у Хмельницькій області, в якій просить суд:
1. Визнати протиправною бездіяльність Головного управління ДФС у Хмельницькій області щодо невиплати позивачеві одноразової грошової допомоги відповідно до ст. 23 Закону України від 20.12.1990 №565-ХІІ "Про міліцію" в зв`язку із встановленням позивачеві інвалідності.
2. Визнати протиправною бездіяльність Головного управління ДФС у Хмельницькій області щодо неподання до Державної фіскальної служби України у 7-ми денний строк з дня реєстрації документів (заяви) висновку щодо виплати позивачеві одноразової грошової допомоги у зв`язку з встановленням інвалідності.
3. Зобов`язати Головне управління ДФС у Хмельницькій області повторно розглянути заяву позивача від 15.02.2007 щодо виплати позивачеві одноразової грошової допомоги, відповідно до ст. 23 Закону України від 20.12.1990 №565-ХІІ "Про міліцію" та Порядку та умов виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті) або інвалідності працівника міліції, податкової міліції, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 12.05.2007 №707 та надіслати до Державної фіскальної служби України висновок про нарахування та виплату позивачеві одноразової грошової допомоги.
4. Зобов`язати Головне управління ДФС у Хмельницькій області виплатити позивачеві одноразову грошову допомогу відповідно до ст. 23 Закону України від 20.12.1990 №565-ХІІ "Про міліцію".
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що з 1995 року проходив службу в органах податкової міліції ДПА у Хмельницькій області. Наказом ДПА у Хмельницькій області від 07.07.2006 №120-о ОСОБА_1 майора податкової міліції - старшого інспектора сектору організації діяльності підрозділу та оперативного реагування відділу податкової міліції Хмельницького району УПМ ДПА у Хмельницькій області звільнено з органів податкової служби через захворювання.
Позивач зазначає, що 08.06.2006 йому встановлено третю групу інвалідності. В свідоцтві про хворобу №348 від 27.06.2006 встановлений причинний зв`язок захворювань позивача з проходженням служби в органах внутрішніх справ. Вказує, що звертався до органу податкової служби із заявою щодо виплати йому страхового відшкодування (одноразової грошової допомоги) у зв`язку з втратою працездатності через проходження служби в органах податкової поліції. Позивач стверджує, що на вказану заяву не отримав жодної письмової відповіді.
У позовній заяві ОСОБА_1 також вказує, у зв`язку з встановленням йому в подальшому другої групи інвалідності, звернувся до відповідача із заявою про виплату одноразової грошової допомоги у зв`язку з установленням інвалідності, передбаченої ст. 23 Закону України "Про міліцію".
Зазначає, що листом Головного управління ДФС у Хмельницькій області від 03.04.2020 №1054/10/22-01-04-02-23, йому відмовлено у виплаті одноразової грошової допомоги з підстав того, що з врахуванням строків звернення виплати грошової допомоги, готувати висновок про призначення та виплату одноразової грошової допомоги, у зв`язку з встановленням ІІ групи інвалідності в червні 2011 року, на даний час законні підстави - відсутні.
Вважаючи зазначені дії відповідача незаконними позивач звернувся до суду з адміністративним позовом.
Справа розглянута в порядку спрощеного провадження без виклику (повідомлення) сторін.
Від представника відповідача 09.06.2020 надійшов відзив на позовну заяву, у якому представник відповідача проти позовних вимог заперечує. Зазначає, що позивачем отримано документи на виплату страхової суми ще в жовтні 2008 року, а відповідно до абз. 5 пункту 7 Порядку та умов виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті) та інвалідності працівника міліції, податкової міліції, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 12.05.2007 №707, зі змінами та доповненнями внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 22.04.2009 №386 (надалі - Порядок №707), працівник міліції, податкової міліції, а у разі його загибелі (смерті) члени його сім`ї, а в разі їх відсутності - його батьки та утриманці можуть пред`явити МВС та ДПА вимоги щодо виплати грошової допомоги протягом трьох років з дня настання події, що дає право на отримання такої допомоги. Зазначає, що оскільки позивачем отримано документи на виплату страхової суми ще в жовтні 2008 року, а відповідно до абз. 5 пункту 7 Порядку №707, працівник міліції може пред`явити ДПА вимоги щодо виплати грошової допомоги протягом трьох років з дня настання події, що дає право на отримання такої допомоги, то звернення позивача до суду відбулося поза межами строку позовної давності. В задоволенні позову ОСОБА_1 просить відмовити в повному обсязі.
Суд встановив такі обставини справи.
Наказом ДПА у Хмельницькій області від 07.07.2006 №120-о ОСОБА_1 майора податкової міліції - старшого інспектора сектору організації діяльності підрозділу та оперативного реагування відділу податкової міліції Хмельницького району УПМ ДПА у Хмельницькій області звільнено з органів податкової служби через захворювання.
Відповідно до висновку МСЕК (довідка №058639) позивачеві 08.06.2006 встановлено третю групу інвалідності. В свідоцтві про хворобу №348 від 27.06.2006 встановлений причинний зв`язок захворювань позивача з проходженням служби в органах внутрішніх справ.
Позивач звертався до органу податкової служби із заявою щодо виплати йому страхового відшкодування (одноразової грошової допомоги) у зв`язку з втратою працездатності через проходження служби в органах податкової поліції.
Листом ДПА у Хмельницькій області від 24.10.2008 №17099/10/2660-26/21 позивача повідомлено, що у зв`язку із заключенням угоди ДПА України з страховою компанією "Брокбізнес" йому необхідно з`явитися в сектор роботи з особовим складом УПМ ДПА у Хмельницькій області для написання заяви на виплату страхової суми.
Відповідно до розписки позивача від 31.10.2008, ОСОБА_1 у секторі роботи по особовому складу отримав документи на виплату страхової суми в кількості п`яти аркушів.
Відповідно до висновку МСЕК (довідка до акта огляду МСЕК серії ХМ №229171) від 23.06.2011, ОСОБА_1 встановлено ІІ групу інвалідності, причина інвалідності захворювання пов`язане з проходженням служби в органах внутрішніх справ, інвалідність встановлена на строк до 07.2013 року.
Відповідно до висновку МСЕК (довідка до акта огляду МСЕК серії АВ №0540635) від 15.06.2015, ОСОБА_1 встановлено ІІ групу інвалідності, причина інвалідності захворювання пов`язане з проходженням служби в органах внутрішніх справ, інвалідність встановлена довічно.
04.03.2020 вх. №Г/71/ДЗН позивач звернувся до відповідача із заявою про виплату одноразової грошової допомоги у зв`язку з установленням інвалідності, передбаченої ст. 23 Закону України "Про міліцію".
Листом Головного управління ДФС у Хмельницькій області від 03.04.2020 №1054/10/22-01-04-02-23 ОСОБА_1 відмовлено у виплаті одноразової грошової допомоги з підстав того, що з врахуванням строків звернення виплати грошової допомоги, готувати висновок про призначення та виплату одноразової грошової допомоги, у зв`язку з встановленням ІІ групи інвалідності в червні 2011 року, на даний час законні підстави - відсутні.
Вважаючи дії відповідача протиправними ОСОБА_1 звернувся до суду за захистом своїх порушених прав.
Нормами ст. 356 Податкового кодексу України визначено правовий та соціальний захист осіб начальницького і рядового складу податкової міліції, зокрема передбачено, що держава гарантує правовий та соціальний захист осіб начальницького і рядового складу податкової міліції та членів їхніх сімей. На них поширюються гарантії соціального і правового захисту, передбачені Законом України "Про Національну поліцію" та Законом України "Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ і деяких інших осіб та їх соціальний захист".
Частиною 6 ст. 23 Закону України "Про міліцію" № 565-XII від 20.12.1990 (далі - Закон № 565-XII) встановлено, що у разі поранення (контузії, травми або каліцтва), заподіяного працівнику міліції під час виконання ним службових обов`язків, яке призвело до встановлення йому інвалідності, а також інвалідності, що настала в період проходження служби в органах внутрішніх справ або не пізніше ніж через три місяці після звільнення зі служби чи після закінчення цього строку, але внаслідок захворювання або нещасного випадку, що мали місце в період проходження служби в органах внутрішніх справ, залежно від ступеня втрати працездатності йому виплачується одноразова грошова допомога в розмірі 250-кратного прожиткового мінімуму, встановленого законом для працездатних осіб, - у разі встановлення інвалідності I групи, 200-кратного прожиткового мінімуму, встановленого законом для працездатних осіб, - у разі встановлення інвалідності II групи, 150-кратного прожиткового мінімуму, встановленого законом для працездатних осіб, - у разі встановлення інвалідності III групи в порядку та на умовах, визначених Кабінетом Міністрів України. Визначення ступеня втрати працездатності працівником міліції у період проходження служби в органах внутрішніх справ у кожному випадку ушкодження здоров`я здійснюється в індивідуальному порядку відповідно до законодавства.
Відповідно до Порядку №707 ( на який посилаються, як позивач так і представник відповідача) установлено, що особам, які до набрання чинності Законом України від 13 лютого 2015 року N 208-VIII мають право на отримання одноразової грошової допомоги, допомога призначається і виплачується відповідно до Порядку та умов, затверджених цією постановою, згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 року N 850).
Згідно з Порядком та умовами призначення і виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової втрати працездатності без установлення інвалідності працівника міліції затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. N 850 (надалі - Порядок №850) ці Порядок та умови визначають механізм призначення і виплати одноразової грошової допомоги (далі - грошова допомога) у разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової втрати працездатності без установлення інвалідності працівника міліції.
Відповідно до п. 13 Порядку №850 працівник міліції, а в разі його загибелі (смерті) - члени його сім`ї, батьки та утриманці можуть пред`явити МВС вимоги щодо виплати грошової допомоги протягом трьох років з дня настання події, що дає право на отримання такої допомоги.
Судом встановлено, що позивачеві другу групу інвалідності встановлено 23.06.2011. З заявою про виплату грошової допомоги позивач звернувся до відповідача 04.03.2020, тобто зі спливом трирічного строку, який визначений Порядком №850.
Враховуючи викладене, відмова Головного управління ДФС у Хмельницькій області у виплаті одноразової грошової допомоги ОСОБА_1 є такою, що вчинена на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно зі ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Відповідно ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
З урахуванням вищевикладених норм чинного законодавства, що регулюють спірні правовідносини сторін, та встановлених обставин даної справи, суд дійшов висновку, що у задоволенні адміністративного позову необхідно відмовити в повному обсязі.
Оскільки позивач на підставі п. 9 ч. 1 ст. 5 Закону України "Про судовий збір" звільнений від сплати судового збору та не сплачував його, розподіл судових витрат, відповідно до вимог ст. 139 КАС України не здійснюється.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
у задоволенні позову ОСОБА_1 - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач:ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_1 ) Відповідач:Головне управління ДФС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17, м.Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 39492190)
Головуючий суддя О.О. Михайлов
Дата ухвалення рішення | 14.08.2020 |
Оприлюднено | 17.08.2020 |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Михайлов О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні