Рішення
від 13.08.2020 по справі 640/26147/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 серпня 2020 року м. Київ № 640/26147/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: судді Добрянської Я.І., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю СТОУН БУД (бульвар Вацлава Гавела, буд. 8, м. Київ, 03124, код ЄДРПОУ 42040978)

до Державної податкової служби України (Львівська пл.8,Київ 53,04053, код ЄДРПОУ43005393), Головного управління ДПС у м.Києві (вул.Шолуденка 33/19,Київ 116,04116, код ЄДРПОУ43141267),

про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю СТОУН БУД (далі - позивач) з позовом до Державної податкової служби України (далі - відповідач 1), Головного управління Державної податкової служби у м. Києві (далі - відповідач 2) , у якому просить суд:

- визнати протиправними дії Державної податкової служби України щодо зупинення реєстрації податкової накладної від 18.11.2019 №3 та зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію податкової накладної від 18.11.2019 року №3 датою подачі її на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме - 02.12.2019 року;

- визнати протиправним та скасувати в повному обсязі Рішення Головного управління Державної податкової служби у м. Києві про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 05.12.2019 №1345619/42040978, згідно якого відмовлено в реєстрації податкової накладної від 18.11.2019 року №3 на суму ПДВ 1 398 299,42 грн.;

- стягнути з відповідачів на користь Товариства з обмеженою відповідальністю СТОУН БУД за рахунок бюджетних асигнувань судові витрати.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що ТОВ СТОУН БУД було складено податкову накладну №3 від 18.11.2019 року по господарських операціях з контрагентом ТОВ Київстар та направлено для реєстрації до Єдиного реєстру податкових накладних.

При цьому позивачу було надіслано від ДПС України квитанцію від 02.12.2019 року, відповідно до якої в порядку п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрацію ПН/К від 18.11.2019 №3 в ЄРПН зупинена. Підстава зупинення визначена як: ПН/РК відповідає вимога пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .

В подальшому, за результатами наданих позивачем пояснень та необхідних первинних документів, які підтверджують реальність операцій по податковій накладній, Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової накладної з підстав ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано необхідно підкреслити); розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 21.01.2020р. відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

ГУ ДПС у м. Києві подано відзив на адміністративний позов, в якому відповідач 2 не погоджується з позовними вимогами та вважає їх безпідставними та такими, що не підлягають задоволенню, оскільки в ході аналізу документів, надісланих позивачем з повідомленням від 05.12.2019 №1 встановлено, що позивачем не надано розрахункові документи, а саме банківську виписку, що підтверджує розрахунок контрагента-покупця ПрАТ Київстар з ТОВ СТОУН БУД , а також відсутні інформація щодо придбання товарно-матеріальних цінностей для виконання комплексу підрядних робіт з реконструкції системи кондиціювання, зовнішнього та гарантованого електропостачання комунікаційно-серверного майданчика ПрАТ Київстар , що знаходиться за адресою: м. Дніпро, пр-т Гагаріна, 103-А.

Відповідач 2 вказує на те, що відсутність вказаних документів не дала можливості підтвердити реальність здійснення господарської операції ТОВ СТОУН БУД , згідно якої виписано податкову накладну №3 від 18.11.2019 року. Також, відсутність вказаних вище документів свідчить про безтоварність господарської операції та вказує на відсутність підстав для виписки та реєстрації податкової накладної №3 від 18.11.2019 року, оскільки така операція не призвела до зміни майнового стану позивача та його контрагента, а лише оформлена документально.

Від Державної податкової служби України відзив на позовну заяву до суду не надходив.

Позивач подав до суду відповідь на відзив Головного управління Державної податкової служби у м.Києві, у якій зазначає, що у відзиві відповідача 2 відсутня інформація як щодо наявності у відповідача 2 конкретних (чітких) підстав для зупинення податкової накладної від 18.11.2019 року №3, а саме:

1)відповідачем 2 застосовано критерії ризиковості платника податку до податкової накладної, а не до платника податку - позивача, що свідчить про те, що контролюючим органом реєстрацію податкової накладної зупинено з підстав, які не передбачені законодавством - постановою Кабінету Міністрів України №117 від 21.02.2018 року;

2) у квитанції про зупинення реєстрації відсутня інформація, якому саме критерію ризиковості із перелічених в пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку відповідає позивач, що свідчить про порушення пункту 13 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №117 від 21.02.2018 року, принципу обґрунтованості рішень та відсутністю підстав для відмови у реєстрації податкової накладної;

3) у квитанції про зупинення реєстрації відсутня інформація про розрахований показник за кожним критерієм, якому відповідає позивач що свідчить про порушення пункту 13 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №117 від 21.02.2018 року та відсутністю підстав для відмови у реєстрації податкової накладної.

Розглянувши адміністративний позов та додані до нього матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та відзив, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив наступне.

Із матеріалів справи вбачається та встановлено судом, позивач є платником податку на додану вартість з 01.06.2018 року, що підтверджується даними Реєстру платників ПДВ, відомості якого розміщені на сайті Державної податкової служби України.

Позивач здійснює будівництво житлових і нежитлових будівель, код КВЕД 41.20.

Судом встановлено, що позивачу 04.05.2018 року видано Державною архітектурно-будівельною інспекцію України Ліцензію №25-Л на будівництво об`єктів відповідно до додатку до Ліцензії.

Із матеріалів справи вбачається, що у позивача наявний дозвіл №2108.18.32 від 27.07.2018 року на виконання будівельних робіт.

Позич є підрядником за договором №376949 від 04.11.2019 року укладеним із ПрАТ Київстар , згідно якого позивач зобов`язується виконати комплекс робіт з реконструкції систем кондиціювання, зовнішнього та гарантованого електропостачання комутаційно-серверного майданчика, що знаходиться за адресою: м. Дніпро, проспект Гагаріна, 103-А.

Додатком №2 до Договору №376949 від 04.11.2019 року встановлений перелік об`єктів, вартість та термін виконання робіт, згідно перший термін виконання робіт має бути завершений до 31.03.2020 року.

У відповідності до пункту 5.3.1 Договору №376949 від 04.11.2019 року ПрАТ Київстар зобов`язується здійснити попередню оплату у розмірі 8 389 796,52 грн., в тому числі ПДВ 1 398 299,42 грн.

18.11.2019 року ПрАТ Київстар платіжним дорученням №211708 здійснив передоплату на суму 8389796,52 грн. за комплекс робіт з реконструкції систем кондиціювання згідно договору №376949 від 04.11.2019 року.

Позивач виписав податкову накладну №3 від 18.11.2019 на загальну суму 8389796,52 грн., в тому числі податок на додану вартість - 1 398 299,42 грн. за першою подією - передоплата товару та направив її на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно отриманої квитанції від 02.12.2019 року щодо прийняття податкової накладної №3 від 18.11.2019 року, відправником якої є Державна податкова служба України, реєстрацію вказаної податкової накладної зупинено в порядку п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України. Підстава зупинення визначена як: ПН/РК відповідає вимога пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .

03.12.2019 року позивач подав до ГУ ДПС у м. Києві письмове пояснення №03/12/19-1 та копії документів для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної №3 від 18.11.2019 року.

Як вбачається із названого пояснення, позивач зазначив, що для своєчасного виконання умов договору №376949 від 04.11.2019 року укладеного між ТОВ СТОУН БУД та ПрАТ Київстар , ТОВ СТОУН БУД було укладено субпідрядний договір з ТОВ ЕМБУД (код ЄДРПОУ 40349760), відповідно до якого ТОВ ЕМБУД зобов`язується виконати комплекс електромонтажних робіт, який включає виготовлення та монтаж електрощитового обладнання. Також укладений договір №19/11/ДП2/19 від 19.11.2019 з ТОВ Епіцентр К на закупівлю необхідних матеріалів.

До вказаного пояснення позивач додав наступні документи, які підтверджують законність виписаної податкової накладної №3 від18.11.2019 року, а саме: Статут у новій редакції від 19.11.2018 року; штатний розклад від 25.11.2019 року; наказ про призначення директора №13/К від 20.11.2018 року; протокол про призначення директора №19-11/2018 від 19.11.2018; дозвіл Держпраці №2108.18.32 від 27.07.2018 року; ліцензія №2013050321 від 10.05.2018; відомість ОЗ, НМА рахунків 10, 11, 12; договір оренди приміщення №1105-18/1 від 11.05.2018р.; договір підряду №376949 від 04.11.2019 з додатком №1-4 до нього; платіжне доручення №211708; податкова накладна №3 від 18.11.2019, квитанція; протоколи навчання кваліфікації співробітників; медичне обстеження співробітників; договір купівлі-продажу №19/11/ДП2/19 від 19.11.19 з ТОВ Епіцентр К , рахунок-фактура, платіжні доручення, видаткові накладні; договір субпідряду №26/11/19 від 26.11.2019 з ТОВ Ембуд з додатками до нього, платіжні доручення.

05.12.2019 року позивач отримав від відповідача 2 рішення №1345619/42040978, згідно якого відмовлено в реєстрації податкової накладної №3 від 18.11.2019 року з підстав ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано необхідно підкреслити); розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.

В подальшому, позивачем 13.12.2019 було подано до ДПС України скаргу №13/12/19-1 на вказане вище рішення.

Рішенням Комісії з питань розгляду скарг ДПС України від 17.12.2019 року №44005/42040978/2 скаргу позивача залишено без задоволення, а рішення ГУ ДПС у м. Києві від 05.12.2019 року №1345619/42040987 без змін з підстав ненадання платником податків копій розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.

Не погоджуючись із прийнятими рішеннями, Товариство з обмеженою відповідальністю СТОУН БУД звернулося з відповідним позовом до суду.

Вирішуючи спір по суті позовних вимог, Окружний адміністративний суд міста Києва керується нормами чинного законодавства України, які діяли під час виникнення спірних правовідносин та зазначає наступне.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою (пункт 201.10 статті 201 Податкового кодексу України).

Пунктом 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабміну України від 29.12.2010 № 1246 (із змінами та доповненнями), встановлено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:

відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);

чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;

наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;

наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200 1.3 і 200 1.9 статті 200 1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);

наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;

факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;

наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;

дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Згідно з підпунктом 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117.

Відповідно до Пункту 3 Порядку № 117, податкові накладні / розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:

1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;

2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;

3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D > 0,03, P

Дата ухвалення рішення13.08.2020
Оприлюднено17.08.2020
Номер документу90979230
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/26147/19

Ухвала від 20.02.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Ухвала від 20.02.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Ухвала від 17.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Постанова від 18.01.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Ухвала від 14.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Ухвала від 14.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Ухвала від 25.11.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Рішення від 13.08.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Ухвала від 27.01.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні