Герб України

Постанова від 23.07.2007 по справі 15/174-07-4141а

Господарський суд одеської області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

15/174-07-4141А

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

         "23" липня 2007 р.Справа  № 15/174-07-4141А

      09 год. 42 хв.                                                                            м. Одеса

Господарський суд Одеської області у складі:

головуючого судді -                     Петрова В.С.

При секретарі                                Стойковій М.Д.

За участю представників:

від позивача –     Чикригін О.В.,

         від відповідачів:

1)          ДПІ у Київському районі м. Одеси –Подорожній А.С.;

           2)  Прокуратури Одеської області –      Лянна О.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом Малого приватного підприємства „Альтаір-Атаргатіс” до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Одеси та Прокуратури Одеської області про визнання незаконними та недійсними дій відповідачів, -

ВСТАНОВИВ:

Мале приватне підприємство „Альтаір-Атаргатіс” звернулось до господарського суду Одеської області з позовною заявою до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Одеси та Прокуратури Одеської області про визнання незаконними дій відповідачів та їх посадових осіб стосовно проведення перевірки щодо правомірності подання позивачем уточнюючих розрахунків податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з самостійно виявленими помилками до декларацій з ПДВ за грудень 2004 року, січень 2005 року та лютий 2005 року та достовірності нарахування сум податку на додану вартість згідно вказаних уточнюючих розрахунків, а також про зобов'язання відповідачів утриматись від проведення перевірки позивача щодо правомірності подання позивачем уточнюючих розрахунків податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з самостійно виявленими помилками до декларацій з ПДВ за грудень 2004 року, січень 2005 року та лютий 2005 року та достовірності нарахування сум податку на додану вартість згідно вказаних уточнюючих розрахунків  

Ухвалою господарського суду Одеської області від 21.05.2007 р. відкрито провадження  в адміністративній справі № 15/174-07-4141А та призначено попереднє засідання.

Ухвалою господарського суду Одеської області від 05.06.2007 р. закінчено підготовче провадження у справі № 15/174-07-4141А та справу призначено до судового розгляду в засіданні суду.

Під час розгляду справи позивач звернувся до суду із змінами та доповненнями до позовної заяви, згідно яких позивач просив визнати незаконними та недійсними:

-          дії ДПІ у Київському районі м. Одеси стосовно направлення до відділу податкової міліції у Київському районі м. Одеси Управління податкової міліції ДПА в Одеській області поданих МПП „Альтаір-Атаргатіс” уточнюючих розрахунків податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок до декларацій з податку на додану вартість за грудень 2004 року, січень та лютий 2005 року;

-          дії ДПІ у Київському районі м. Одеси стосовно проведення перевірки щодо правомірності подання позивачем уточнюючих розрахунків податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з самостійно виявленими помилками до декларацій з ПДВ за грудень 2004 року, січень 2005 року та лютий 2005 року та достовірності нарахування сум податку на додану вартість згідно вказаних уточнюючих розрахунків;

-          дії  ДПІ у Київському районі м. Одеси стосовно проведення посадовими особами відділу податкової міліції у Київському районі м. Одеси Управління податкової міліції ДПА в Одеській області перевірки щодо правомірності подання позивачем уточнюючих розрахунків податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з самостійно виявленими помилками до декларацій з ПДВ за грудень 2004 року, січень 2005 року та лютий 2005 року та достовірності нарахування сум податку на додану вартість згідно вказаних уточнюючих розрахунків;

-          дії Прокуратури Одеської області щодо правомірності подання уточнюючих розрахунків податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням позивачем уточнюючих розрахунків податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з самостійно виявленими помилками до декларацій з ПДВ за грудень 2004 року, січень 2005 року та лютий 2005 року та достовірності нарахування сум податку на додану вартість згідно вказаних уточнюючих розрахунків.

Відповідач –ДПІ у Київському районі м. Одеси з позовними вимогами не згоден та вважає їх незаконними з підстав, викладених у письмових запереченнях на позовну заяву (а.с. 17-19), та просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог МПП „Альтаір-Атаргатіс”.

Відповідач –Прокуратура Одеської області вважає доводи позивача такими, що не ґрунтуються на законі, з підстав, викладених у письмових запереченнях на позовну заяву (а.с. 21-22), та просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог.

У зв'язку з набранням 01 вересня 2005 р. чинності Кодексом адміністративного судочинства України господарський суд Одеської області зазначає, що згідно п. 6 розділу VII Прикінцевих положень Кодексу адміністративного судочинства України до початку діяльності окружного адміністративного суду адміністративні справи, підвідомчі господарським судам відповідно до Господарського процесуального кодексу України 1991 року, вирішуються відповідним господарським судом за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.

 

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши всі письмові докази, які містяться в матеріалах справи, господарський суд встановив наступне.

Малим приватним підприємством „Альтаір-Атаргатіс” були подані до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Одеси уточнюючі розрахунки податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно  виявлених помилок за грудень 2004 року, січень 2005 року та лютий 2005 року, в яких позивачем зазначені суми податку на додану вартість, що підлягають відшкодуванню з бюджету.

Однак, ДПІ у Київському районі м. Одеси зазначені вище подані позивачем уточнюючі розрахунки не були прийняті, про що позивачу було надіслано повідомлення № 3297/28-02 від 23.02.2006 р. про визнання неприйнятою звітності на підставі п. 4.5 та п. 4.7 Наказу ДПА України № 691 „Про порядок приймання та комп'ютерної обробки звітних документів платників податків”.

Як зазначає відповідач - ДПІ у Київському районі м. Одеси, вищевказані податкові розрахунки були направлені до відділу податкової міліції у Київському районі м. Одеси Управління податкової міліції ДПА в Одеській області. Так, позивач згідно доповнень до позовної заяви просить суд визнати незаконними та недійсними дії ДПІ у Київському районі м. Одеси стосовно направлення до відділу податкової міліції у Київському районі м. Одеси Управління податкової міліції ДПА в Одеській області вищевказаних уточнюючих розрахунків, проте жодного обґрунтування незаконності таких дій не навів. У зв'язку з цим суд вважає такі позовні вимоги необґрунтованими та безпідставними.       

Як вбачається з матеріалів справи, на підставі матеріалів перевірки щодо правомірності заявлення посадовими особами МПП „Альтаір-Атаргатіс” до відшкодування податку на додану вартість прокуратурою Одеської області винесено постанову від 21.05.2007 р. про порушення кримінальної справи відносно директора МПП „Альтаір-Атаргатіс” Чикригіна О.В. за фактом замаху на привласнення майна шляхом зловживання службовим становищем, вчинене в особливо великих розмірах та службового підроблення, за ознакам злочинів, передбачених ст. 15, ч. 5 ст. 191 КК України та ч. 1 ст. 366 КК України.

Так, в обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що у відповідачів відсутні підстави для проведення перевірки щодо достовірності нарахування ПДВ за поданими позивачем уточнюючими розрахунками.

Між тим повноваження податкового органу щодо проведення перевірок встановлені Законом України „Про державну податкову службу в Україні”, Законом України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг”, Указом Президента „Про деякі заходи з дерегулювання підприємницької діяльності”.

Статтею 11-1 Закону України „Про державну податкову службу в Україні” встановлено, що вважаються позаплановими перевірки в межах повноважень податкових органів, визначених законами України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг”, „Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів”, а в інших випадах –за рішенням суду.

Крім того, згідно „Порядку оформлення результатів невиїзних документальних, виїзних планових та позапланових перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства”, затвердженого наказом ДПА України від 10.08.2005р. №327, зареєстрований Мінюстом України 25.08.2005 р. № 925/11205 позаплановою виїзною перевіркою вважається перевірка, яка не передбачена в планах роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї із обставин, визначених Законом України „Про державну податкову службу в Україні” та іншими законодавчими актами.

Так, згідно ст. 11-1 Закону України „Про державну податкову службу в Україні” позапланова виїзна перевірка проводиться лише за наявності хоча б однієї з таких підстав: 1) за наслідками перевірок інших платників податків виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків законів України про оподаткування, валютного законодавства, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту; 2) платником податків не подано в установлений строк податкову декларацію або розрахунки, якщо їх подання передбачено законом; 3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податковій декларації, поданій платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту; 4) платник податків подав у встановленому порядку скаргу про порушення законодавства посадовими особами органу державної податкової служби під час проведення планової чи позапланової виїзної перевірки, в якій вимагає повного або часткового скасування результатів відповідної перевірки; 5) у разі виникнення потреби у перевірці відомостей, отриманих від особи, яка мала правові відносини з платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту; 6) проводиться реорганізація (ліквідація) підприємства; 7) стосовно платника податків (посадової особи платника податків) у порядку, встановленому законом, податковою міліцією заведено оперативно-розшукову справу, у зв'язку з чим є потреба у проведенні позапланової виїзної перевірки фінансово-господарської діяльності такого платника податків; 8) у разі, коли вищестоящий орган державної податкової служби в порядку контролю за достовірністю висновків нижчестоящого органу державної податкової служби здійснив перевірку документів обов'язкової звітності платника податків або висновків акта перевірки, складеного нижчестоящим контролюючим органом, та виявив їх невідповідність вимогам законів, що призвело до ненадходження до бюджетів сум податків та зборів (обов'язкових платежів). Позапланова виїзна перевірка в цьому випадку може ініціюватися вищестоящим органом державної податкової служби лише у тому разі, коли стосовно посадових або службових осіб нижчестоящого органу державної податкової служби, які проводили планову або позапланову виїзну перевірку зазначеного платника податків, розпочато службове розслідування або порушено кримінальну справу; 9) платником подано декларацію з від'ємним значенням з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. грн.

Одна з перелічених підстав обов'язково повинна бути зазначена у направленні та наказі під час проведення позапланової перевірки.

Відповідно до ст. 112 Закону України „Про державну податкову службу в Україні” посадові особи органу державної податкової служби вправі приступити до проведення планової або позапланової виїзної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим та іншими законами України, та за умови надання платнику податків під розписку:

1) направлення на перевірку, в якому зазначаються дата його видачі, назва органу державної податкової служби, мета, вид (планова або позапланова), підстави, дата початку та дата закінчення перевірки, посади, звання та прізвища посадових осіб органу державної податкової служби, які проводитимуть перевірку. Направлення на перевірку є дійсним за умови наявності підпису керівника органу державної податкової служби, скріпленого печаткою органу державної податкової служби;

2) копії наказу керівника податкового органу про проведення позапланової виїзної перевірки, в якому зазначаються підстави проведення позапланової виїзної перевірки, дата її початку та дата закінчення.

Планова виїзна перевірка –перевірка, яка передбачена у плані роботи. Право податкового органу на проведення планової виїзної перевірки платника податків надається лише у тому випадку, коли податковий орган не пізніше ніж за десять днів до дня проведення перевірки надіслав суб'єкту підприємницької діяльності письмове повідомлення із зазначенням дати початку та закінчення перевірки (ч. 4 ст. 111 Закону України „Про державну податкову службу в Україні”).  

Однак, позивач в обґрунтування своїх доводів щодо проведення ДПІ перевірки не надав жодних доказів. При цьому суд вважає цілком безпідставними посилання позивача на порушення ДПІ у Київському районі м. Одеси передбаченого ст. 11-2 Закону України „Про державну податкову службу” порядку проведення позапланової перевірки. До того ж, як зазначає відповідач – ДПІ у Київському районі м. Одеси, ним не проводились ні планові, ні позапланові перевірки позивача у зв'язку з поданням позивачем уточнюючих розрахунків податкових зобов'язань з ПДВ за грудень 2004 року, січень та лютий 2005 року.        

Крім того, згідно Порядку оформлення результатів невиїзних документальних, виїзних планових та позапланових перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації України від 10.08.2005 р. № 327, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.08.2005 р. за № 925/11205, за результатами невиїзної документальної, виїзної планової чи позапланової перевірок складається акт, в якому викладаються всі суттєві обставини фінансово-господарської діяльності суб'єкта господарювання, які мають відношення до фактів виявлених порушень податкового, валютного та іншого законодавства.

Так, докази складання ДПІ у Київському районі м. Одеси за результатами проведеної  перевірки позивача відсутні.

Отже, з урахуванням вищенаведеного суд вважає безпідставними позовні вимоги позивача стосовно визнання неправомірними дій ДПІ у Київському районі м. Одеси та посадових осіб зазначеної ДПІ щодо проведення перевірки МПП „Альтаір-Атаргатіс”.

Щодо позовних вимог МПП „Альтаір-Атаргатіс” про визнання неправомірними дій Прокуратури Одеської області щодо проведення перевірки позивача слід зазначити наступне. Так, як з'ясовано судом, прокуратурою Одеської області проводилась не перевірка фінансово-господарської діяльності МПП „Альтаір-Атаргатіс”, на яку посилається позивач у позові, а перевірка щодо законності дій службових осіб вказаного підприємства, направлених на отримання коштів з Держбюджету в рамках покладених на прокуратуру Законом України „Про прокуратуру” обов'язків. При цьому саме за наслідками проведеної перевірки з питань законності дій посадових осіб МПП „Альтаір-Атаргатіс” і було порушено кримінальну справу відносно директора МПП „Альтаір-Атаргатіс” Чикригіна О.В.

Відтак, позивачем не доведено належними доказами факт здійснення відповідачами перевірок позивача щодо правомірності подання уточнюючих розрахунків податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням позивачем уточнюючих розрахунків податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з самостійно виявленими помилками до декларацій з ПДВ за грудень 2004 року, січень 2005 року та лютий 2005 року та достовірності нарахування сум податку на додану вартість згідно вказаних уточнюючих розрахунків.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу, що передбачає підстави для звільнення від доказування.

Згідно ч. 1 ст. 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві  є  будь-які фактичні дані,  на підставі  яких  суд  встановлює  наявність  або відсутність обставин,  що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі,  та інші обставини,  що мають значення для правильного вирішення справи.  Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх  представників, показань свідків, письмових  і речових  доказів,  висновків експертів.

Згідно ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює  докази,  які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому,  всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Згідно ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Оцінюючи надані докази в сукупності, господарський суд Одеської області вважає,  що позовні вимоги Малого приватного підприємства „Альтаір-Атаргатіс” є необґрунтованими, у зв'язку з чим задоволенню не підлягають.

Керуючись ст. ст. 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд –

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні позову Малого приватного підприємства „Альтаір-Атаргатіс” до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Одеси та Прокуратури Одеської області про визнання незаконними та недійсними дій відмовити.

Постанову суду може бути оскаржено в порядку передбаченому ст. 186 КАС України.

Постанова суду набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 254 КАС України.

Повний текст постанови складено 14.08.2007 р.

                 Суддя                                                                               

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення23.07.2007
Оприлюднено05.09.2007
Номер документу909869
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —15/174-07-4141а

Постанова від 23.07.2007

Господарське

Господарський суд Одеської області

Петров В.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні