Рішення
від 06.08.2020 по справі 910/9410/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

06.08.2020Справа № 910/9410/20 За позовом Національного банку України в особі Банкнотно - монетного двору Національного банку України

До Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма Глобалсервіс

Про стягнення 167414,79 грн.

Суддя Пінчук В.І.

Секретар судового засідання Дімітрова Ю.Ю.

Представники сторін:

Від позивача Басканова І.А. - предст; Медведовська Ю.О. - предст.

Від відповідача не з`явився

Обставини справи

Позивач - Національний банк України в особі Банкнотно - монетного двору Національного банку України звернувся до господарського суду міста Києва з позовною заявою про стягнення з відповідача - Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма Глобалсервіс 167414,79 грн. штрафних санкцій, з яких: 93678,48 грн. - 7% штрафу за несвоєчасно поставлений товар та 73736, 31 грн. пеня.

Ухвалою господарського суду міста Києва від 10.07.2020 р. відкрите провадження у справі №910/9410/20, ухвалено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження та призначення судового засідання на 06.08.2020 р.

Представник відповідача у судове засідання не з`явився, хоча належним чином був повідомлений про день і час розгляду справи, про причини неявки суд не повідомив і відзив на позовну заяву суду не надав.

Відповідно до ч. 9 ст. 165, п. 1 ч. 3 ст. 202 ГПК України справа розглядається без участі представника відповідача, за наявними в ній матеріалами.

Дослідивши матеріали та заслухавши пояснення представника позивача, суд -

В С Т А Н О В И В:

02.10.2019 р. між позивачем ( покупцем ) та відповідачем ( постачальником ) був укладений договір поставки № 19-81-316/101507.

Відповідно до умов вказаного договору відповідач зобов`язався поставити та передати у власність позивача товар ( паперову стрічку ) для розмінних монет в асортименті у загальній кількості 2062972 метрів на загальну суму 2960176,30 грн. з ПДВ., а останній зобов`язався оплатити вказаний товар протягом 15 ( п`ятнадцяти ) робочих днів від дати підписання уповноваженими особами сторін акта про приймання - передачі товару за відповідною заявкою.

Згідно п. 5.1 договору № 19-81-316/101507 від 02.10.2019 р. постачання товару здійснюється партіями в кількості та обсягах, визначених у заявці покупця, направлених на офіційну електронну адресу постачальника: gs 2014@ukr.net . Строк поставки товару за кожною заявкою становить не більше 25 календарних днів від дати відправлення заявки відповідачу.

Пунктом 5.8 вказаного договору передбачено, що протягом 10 ( десяти ) робочих днів з дати підписання представником покупця видаткової накладної покупець здійснює вхідний контроль товару у порядку, визначеному внутрішніми розпорядчими актами покупця.

Обґрунтовуючи свої позовні вимоги позивач зазначає про те, що 07.10.2019 р. електронною поштою направив відповідачу лист № 81-0017/51650 від 04.10.2019 р. на постачання товару у загальній кількості 915222 метрів ( заявка № 1 )

22.10.2019 р. електронною поштою направив відповідачу лист № 81-0017/54840 від 22.10.2019 р. ( заявка № 2 ).

Поставка товару за заявкою № 1 здійснена вчасно, що підтверджується видатковими накладними № Ц-7664 від 22.10.2019 р. та № Ц - 7690 від 28.10.2019 р.

Поставка товару за заявкою № 2 виконана частково, а саме: поставлено лише 216000 метрів, що підтверджується видатковою накладною №Ц-7690 від 28.10.2019 р.

Під час проведення вхідного контролю поставленого товару відповідно до видаткових накладних № Ц-7664 від 22.10.2019 р. та № Ц - 7690 від 28.10.2019 р., виявлено невідповідність товару вимогам договору щодо технічних характеристик, якості, виявлено невідповідність стрічки параметрам: товщини паперу, руйнівне зусилля ( машинний та поперечний напрям ), а також відсутній восковий шар по краям стрічки ( акт № 31 від 28.10.2019 р, акт № 33 від 31.10.2019 р. ). Про результати вхідного контролю позивач проінформував відповідача листами № 81-0017/56480 від 30.10.2019 р. та № 81-0017/57036 від 01.11.2019 р.

05.11.2019 р. між сторонами підписаний акт № 1 про виявлені дефекти або недоліки.

Згідно вказаного акту сторони дійшли згоди про те, що поставлений товар не відповідає всім необхідним заявленим характеристикам, вважається бракованим і не може бути використаний у виробництві та підлягає заміні на якісний.

22.11.2019 р. відповідачем поставлена партія товару за заявкою № 2 у кількості 2400 метрів, що підтверджується видатковою накладною № Ц - 7826 від 21.11.2019 р. для перевірки на відповідність технічним та якісним характеристикам зазначеним у договорі.

Поставлена партія товару відповідно до вказаної накладної також не пройшла вхідний контроль щодо технічних характеристик та якості.

У зв`язку з невиконанням відповідачем умов договору № 19-81-316/101507 від 02.10.2019 р. останньому на підставі п. 6.2.7 був направлений лист № 81-0017/68433 від 28.12.2019 р. про дострокове розірвання вказаного договору в односторонньому порядку через 20 календарних днів з моменту отримання відповідачем цього листа.

Вказаний лист відповідач отримав 08.01.2020 р. ( відповідно до інформації зазначеної на сайті Нової пошти про дату отримання ).

Пунктом 7.3 договору № 19-81-316/101507 від 02.10.2019 р. передбачено, що у разі порушення строків поставки товару або строків заміни неякісного товару в гарантійний період, передбачених пунктом 2.6 цього договору постачальник на вимогу покупця виплачує штрафні санкції протягом 10 робочих днів після отримання цієї вимоги в розмірі подвійної облікової ставки Національного банку України, що діяла у період, за який сплачуються штрафні санкції, від вартості несвоєчасно поставленого товару або від вартості неякісного товару за кожний день прострочення до дня, що передує дню фактичного виконання зобов`язань. За прострочення понад 30 днів додатково стягується штраф в розмірі 7% від вартості несвоєчасно поставленого товару або від вартості неякісного товару.

За неналежне виконання відповідачем своїх зобов`язань останньому нараховані 7% штрафу за несвоєчасно поставлений товар в розмірі 93678,48 грн. та пеня в розмірі 73736, 31 грн.

Відповідно до частин 1 та 2 статті 509 Цивільного кодексу України зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона ( боржник ) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку. Зобов`язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу.

Згідно пункту 1 частини 2 статті 11 ЦК України підставою виникнення цивільних прав та обов`язків є договори та інші правочини.

Відповідно до статті 629 Цивільного кодексу України договір є обов`язковим для виконання сторонами.

За договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов`язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов`язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов`язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму. ( ч. 1 ст. 712 ЦК України ).

Відповідно до ст. 265 Господарського кодексу України, за договором поставки одна сторона - постачальник зобов`язується передати (поставити) у зумовлені строки (строк) другій стороні - покупцеві товар (товари), а покупець зобов`язується прийняти вказаний товар (товари) і сплатити за нього певну грошову суму.

Згідно ст. 599 ЦК України, зобов`язання припиняється виконанням, проведеним належним чином.

У разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом. ( ст. 611 ЦК України ).

Порушенням зобов`язання є невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання ( неналежне виконання ). ( ст. 610 ЦК України ).

Якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін). ( ст. 530 ЦК України )

Згідно ст. 193 ГК України суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

Відповідно до ст. 526 ЦК України, зобов`язання повинні виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. ( ст. 525 ЦК України ).

За таких обставин, суд вважає позовні вимоги позивача такими, що підлягають задоволенню.

З урахуванням викладеного, керуючись ст. ст. 129, 232, 233, ст.ст. 236 - 238, ст. 240 ГПК України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов задовольнити.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю Фірма Глобалсервіс ( 02160, м. Київ, вул. Каунаська, 13, код 40091905 ) на користь Національного банку України ( 01601 м. Київ, вул. Інститутська, 9, код 00032106 ) в особі Банкнотно - монетного двору Національного банку України ( 02222, м. Київ, вул. Пухівська, 7, код 21575489 ) 93678 ( дев`яносто три тисячі шістсот сімдесят вісім ) грн. 48 коп. - 7% штрафу за несвоєчасно поставлений товар, 73736 ( сімдесят три тисячі сімсот тридцять шість ) грн. 31 коп. пені та 2511 ( дві тисячі п`ятсот одинадцять ) грн. 22 коп.

судового збору.

Видати наказ.

Рішення господарського суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 241 ГПК України та може бути оскаржене до апеляційної інстанції у строки передбачені ст. 256 ГПК України.

дата підписання повного тексту рішення 13.08.2020

Суддя В.І.Пінчук

Дата ухвалення рішення06.08.2020
Оприлюднено18.08.2020
Номер документу90988542
СудочинствоГосподарське
Сутьстягнення 167414,79 грн

Судовий реєстр по справі —910/9410/20

Рішення від 06.08.2020

Господарське

Господарський суд міста Києва

Пінчук В.І.

Ухвала від 10.07.2020

Господарське

Господарський суд міста Києва

Пінчук В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні