Рішення
від 06.08.2020 по справі 916/2705/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"06" серпня 2020 р.м. Одеса Справа № 916/2705/19

Господарський суд Одеської області у складі колегії суддів: головуючий суддя Смелянець Г.Є., суддя Щавинська Ю.М., суддя Желєзна С.П.

при секретарі судового засідання Серган А.П.

розглянувши у судовому засіданні справу №916/2705/19

за позовом Приватного сільськогосподарського підприємства "Дружба Народів"

до відповідача-1 Головного управління Держгеокадастру в Одеській області

до відповідача-2 Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області

за участю заступника прокурора Одеської області

про визнання незаконним та скасування наказу, акту приймання-передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення із державної у комунальну власність

за участю представників:

від позивача: не з`явився;

від відповідача-1: Ярошенко Г.Ю. /самопредставництво/

від відповідача-2: Михайлюк М.С. ордер серія ОД№283429 від 03.02.2020р.;

від прокуратури: Тунік В.М. посвідчення №054872.

В С Т А Н О В И В:

Приватне сільськогосподарське підприємство "Дружба Народів" звернулось з позовом до Головного управління Держгеокадастру в Одеській області та Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області, в якому просить господарський суд Одеської області визнати незаконним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру в Одеській області від 26.09.2018р. №15-6155/13-18СГ та акт приймання-передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення із державної у комунальну власність в частині передачі Знам`янської сільській раді Іванівського району Одеської області у комунальну власність земельних ділянок площею 639,73 га на території Знам`янської ї сільської ради Іванівського району Одеської області (за межами населених пунктів), що використовуються ПСП Дружба народів на підставі державного акту на право колективної власності на землю серії ОД №09-283 від 27.02.1996р.

Позовні вимоги обґрунтовані порушенням відповідачами права власності ПСП "Дружба народів" на спірні земельні ділянки сільськогосподарського призначення.

У відзиві на позовну заяву за вх. №22678/19 від 04.11.2019р. відповідач -2 Знам`янська сільська рада Іванівського району Одеської області просить суд відмовити у задоволенні позову, з посиланням при цьому на те, що прийняття наказу Головного управління Держгеокадастру в Одеській області №15-6155 /13-18 сг від 26.09.2018р. відбувалося виключно на підставі Закону України та підзаконних нормативних актів КМУ та відповідало меті: упорядкування земельних відносин, здійснення контролю за використанням і охороною земель, зокрема п.21 розділу Х Перехідні положення ЗК України, згідно з яким з дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вирішення питання колективної власності на землю, удосконалення правил землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначення, запобігання рейдерству та стимулювання зрошення в Україні" землі колективних сільськогосподарських підприємств, що припинені (крім земельних ділянок, які на день набрання чинності зазначеним Законом перебували у приватній власності), вважаються власністю територіальних громад, на території яких вони розташовані. Зазначений Закон є підставою для державної реєстрації права комунальної власності на земельні ділянки, сформовані за рахунок земель, які в силу зазначеного Закону переходять до комунальної власності. Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вирішення питання колективної власності на землю, удосконалення правил землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначення, запобігання рейдерству та стимулювання зрошення в Україні" набрав чинності 01.01.2019р.

Акт приймання-передачі від 27.09.2018р. не є рішенням органу виконавчої влади в розумінні ст.117 ЗК України, оскільки його укладання та підписання не створює, не змінює та не припиняє прав та обов`язків у сторін, які його підписали, а лише посвідчує факт здійснення передачі та приймання земельної ділянки. Цей акт не є тим документом, скасувавши яких можна повернути все до попереднього стану.

Позивач не надав до суду доказів правонаступництва від КСП Дружба народів , а копія Статуту який був наданий повністю спростовує позицію позивача.

З відкритих відомостей ЄДР вбачається, що ПСП Дружба народів (код ЄДРПОУ 03769215) не мітить відомостей про Дата державної реєстрації, дата та номер запису в Єдиному державному реєстрі про проведення державної реєстрації юридичної особи, яка утворена в результаті перетворення , як то передбачено п.20 ч.2 ст. 17 ЗК Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та Порядком надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб -підприємців та громадських формувань, який затверджено наказом Міністерства юстиції України 10.06.2016р. №1657/5.

Окрім того, відповідач-2 вважає, що з моменту отримання власником земельної частки (паю) сертифікату на право на земельну ділянку (пай) державний акт на право колективної власності втрачає свою актуальність. Позивачем не надано доказів, що земельні ділянки, які були передані, та які, так би мовити використовується позивачем, є одними і тими ж самими та які знаходяться в одному і тому самому місці.

У відзиві на позов за вх.№23045/19 від 07.11.2019р. відповідач-1 Головне управління Держгеокадастру в Одеській області просить суд відмовити у задоволенні позову, з посиланням при цьому на те, що враховуючи ліквідацію суб`єктів права колективної власності у відповідності на указу Президента України від 03.12.1999р. №1529/99 відносини права колективної власності на землі припиняються та автоматичний перехід прав власності на землі у порядку правонаступництва не допускається. Відповідно до ч.1 ст.37 ЦК УРСР від 18.07.1963р. №1540-VІ (в редакції від 30.10.1999) юридична особа припиняється шляхом ліквідації або реорганізації (злиття, поділу або приєднання). В даному випадку, КСП Дружба народів припинило свою діяльність шляхом реорганізації та до ПСП Дружба народів , як правонаступника суб`єкта права колективної власності, права та обов`язки на земельні ділянки, які були передані у колективну власність на підставі державного акту на право колективної власності не перейшли. На сьогодні право колективної власності не передбачено чинним законодавством України.

Відповідно до вимог ст.15-1, ч.4 ст.122 Земельного кодексу України, пп.13 п.4 Положення про Головне управління Держгеокадастру в Одеській області, затвердженого наказом Держгеокадастру №308 від 17.11.2016р. Головне управління з 01.01.2013р. розпоряджається землями державної власності сільськогосподарського призначення в порядку, визначеному чинним законодавством, на території Одеської області. На виконання розпорядження КМУ від 31.01.2018р. №60-р Питання передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у комунальну власність об`єднаних територіальних громад на замовлення Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру, Одеською регіональною філією ДП Центр державного земельного кадастру розроблено технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації земель та земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності (за межами населеного пункту) на території Іванівського району Одеської області, з подальшою передачею зазначених земельних ділянок у комунальну власність відповідних об`єднаних територіальних громад. За результатами чого. Керуючись ст.151,117.122 Земельного кодексу України Головним управлінням прийнято наказ від 26.09.2018р. №15-6155/13-18-СГ. На підставі цього наказу земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної форми власності загальною площею 7475,2703 га, які розташовані на території Іванівського, Великомихайлівського та Ширяївського районів Одеської області передані у комунальну власність за актом приймання -передачі. До складу земельних ділянок, які Головне управління передало згідно вищевказаного акту приймання-передачі, увійшли земельні ділянки, які є предметом розгляду даної справи. Також 01.012019р. набрав чинності ЗУ Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вирішення питання колективної власності на землю, удосконалення правил землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначення, запобігання рейдерству та стимулювання зрошення в Україні" від 10.07.2018р. №2498-VІІІ, згідно якого розділ Х Перехідні положення ЗК України доповнено п.21 яким встановлено, що з дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вирішення питання колективної власності на землю, удосконалення правил землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначення, запобігання рейдерству та стимулювання зрошення в Україні" землі колективних сільськогосподарських підприємств, що припинені (крім земельних ділянок, які на день набрання чинності зазначеним Законом перебували у приватній власності), вважаються власністю територіальних громад, на території яких вони розташовані. Зазначений Закон є підставою для державної реєстрації права комунальної власності на земельні ділянки, сформовані за рахунок земель, які в силу зазначеного Закону переходять до комунальної власності. Також відповідач -1 вважає, що наказ від 26.09.2018р. №15-6155/13-18-СГ вже реалізований, за цим наказом настали правові наслідки і він вичерпав свою дію, тобто земельні ділянки перейшли у комунальну власність, вже зареєстровані речові права та зазначені ділянки, а тому такий наказ не підлягає скасуванню.

У відповіді на відзив за вх.№23499/19 від 13.11.2019р. позивач вважає, що частина сільгоспугідь реформованого КСП була розпайована між колишніми його членами на виконання указу президента України №720/95 від 08.08.1995р. та решта 639.73 га залишилася у власності ПСП Дружба народів , тобто не вибувала з власності сільгосппідприємства будь-яким чином чи способом. Відповідно до п.1.1. Статут підприємства ПСП Дружба народів самостійний господарюючий суб`єкт, який є юридичною особою і створений в результаті реорганізації КСП Дружба народів шляхом перетворення і є правонаступником усіх його прав та обов`язків. При цьому позивач посилається на указ Президента України від 03.12.1999р. №529/99, указ Президента України від 03.12.1999р. №1529/99, та Схему поділу земель колективної власності на земельні частки (паї) КСП Дружба народів Іванівського району Одеської області, розроблену Одеським обласним управлінням земельних ресурсів (2000), згідно з якою, із загальної площі земель колективної власності 9048,2 га, підлягало поділу 6502.1 га ріллі та 225.6 га поліпшених пасовищ без обмежень в часі, одночасно без подрібнення в натурі на окремі паї 86,6 га садів та 53,9 га виноградників. За рахунок ріллі до всіх ділянок передбачено додатково зручні під`їзні шляхи загальною площею 64.6 га. Додатково виділені площі, які необхідно для створення полезахисних лісосмуг на площі 52,4 га. Під`їзні шляхи та полезахисні лісосмуги запроектовані з врахуванням рельєфу місцевості. Виділені ділянки сільськогосподарських земель на площі 1459,0 га, які не підлягали поділу (ріллі на площі 635,6 га з деградованими ґрунтами та схилах крутизною більше 5, що підлягають залуженню, також не підлягають поділу 82,4 га пасовища). Крім того, в контурах масивів колективної власності , які підлягають поділу на земельні частки (паї) знаходяться землі що не підлягають паюванню: господарські двори і будівлі, шляхи, лісосмуги та інші несільськогосподарські угіддя загальною площею 721,0 га. Тобто, частина сільгоспугідь реформованого КСП була розпайована між колишніми його членами на виконання указу президента України №720/95 від 08.08.1995р. та решта 639, 73 га залишилася у власності ПСП Дружба народів , тобто не вибувала з власності сільгосппідприємства будь-яким чином чи способом.

Відповідно до п.1.1. Статут підприємства ПСП Дружба народів самостійний господарюючий суб`єкт, який є юридичною особою і створений в результаті реорганізації КСП Дружба народів шляхом перетворення і є правонаступником усіх його прав та обов`язків.

Згідно ч.1 ст.7, ч.3 ст.8 Закону від 14.02.1992р. №2114-ХІІ Про колективне сілськогосподарське підприємство об`єктом права колективної власності підприємства є зокрема земля. Право власності підприємства охороняється законом. Належне йому майно може бути передано державним, кооперативним та іншим підприємствам, організаціям і громадянам за рішенням загальних зборів членів підприємства або зборів уповноважених.

Ст.10 зазначеного закону встановлено, що земля може належати підприємству на праві колективної власності, а також може бути надана у тимчасове користування, у тому числі на умовах оренди.

Відповідно до ч.3 ст.10 Закону право підприємства на земельну ділянку або її частину може бути припинено в порядку і на підставах, встановлених Земельним кодексом України. Відповідно до ст.28 Земельного кодексу України (в редакції від 18.12.1990р. право колективної власності на земельну ділянку чи її частину припиняється в тому числі і у разі добровільної відмови від земельної ділянки. Статтею 9 цього Кодексу до компетенції сільської Ради у галузі регулювання земельних відносин відносено припинення права власності земельною ділянкою чи її частиною. Тобто, припинення права власності на 639,73 га землі мало бути оформлено відповідним рішенням Червонознамянської сілської ради, але будь-яких рішень з цього приводу сільської Рада не приймала.

Згідно з п.2 Постанови КМУ №449 від 02.04.2002р. раніше виданий Державний акт на право власності на землю залишається чинним і підлягає заміні у разі добровільного звернення юридичної особи.

У підготовчому засіданні 13.12.2019р. судом постановлено ухвалу, яку занесено до протоколу судового засідання про задоволення заяви (зареєстрована 10.12.2019р. за вх. № 2-6052/19) Прокуратури Одеської області про вступ у справу.

У відзиві на позов за вх.№25844/19 від 13.12.2019р. заступник прокурора Одеської області просить суд відмовити у задоволенні позову, з посиланням при цьому на те, що позивачем не надано документів підтверджуючих передачі рішенням загальних зборів членів КСП у відповідності до ст.8 Закону України Про колективне сільськогосподарське підприємство та ст.14 Закону України Про підприємства в Україні у власність ПСП Дружба народів спірних земельних ділянок, як і не надано відповідного передавального акту, яким би підтверджувався факт правонаступництва прав на майно колишнього КСП.

Також прокуратурою надані до суду письмові пояснення щодо утворення ПСП Дружба народів та наявності у останнього правонаступництва за вх.№6385/20 від 12.03.2020р.

У підготовчому засіданні 30.10.2019р. судом постановлено ухвалу, яку занесено до протоколу судового засідання та якою суд ухвалив відмовити у задоволенні клопотання про залишення позову без розгляду.

Ухвалою суду від 30.10.2020р. строк підготовчого провадження продовжено на 30 днів.

Ухвалою суду від 13.12.2020р. справу призначено до колегіального розгляду.

Ухвалою суду від 19.12.2020р. справу прийнято до колегіального розгляду у складі колегії суддів: головуючий суддя Смелянець Г.Є., суддя Щавинська Ю.М., суддя Лічман Л.В.

Ухвалою суду від 02.06.2020р. справу прийнято до колегіального розгляду у складі колегії суддів головуючий суддя Смелянець Г.Є., суддя Щавинська Ю.М., суддя Желєзна С.П. у зв`язку з необхідністю розгляду заяви про забезпечення позову, що надійшла до суду 28.05.2020р. та перебуванням члена колегії судді Лічмана Л.В. у відпустці з 01.06.2020р.

Ухвалою суду від 02.06.2020р., яка залишена без змін постановою Південно-західного апеляційного господарського суду від 21.07.2020р., частково задоволено заяву ПСП "Дружба Народів" про забезпечення позову за вх.№2-2327/20 від 28.05.2020р. у справі №916/2705/19 шляхом заборони Знам`янській сільській раді Іванівського району Одеської області вчиняти дії щодо передачі у власність, в оренду, користування, відчуження, а також надання згоди на розроблення технічної документації із землеустрою земельних ділянок на території Іванівського району Одеської області з відповідними кадастровими номерами, що наведені позивачем у позові.

У підготовчому засіданні 02.07.2020р. судом постановлено ухвалу, яку занесено до протоколу судового засідання про відмову позивачу у задоволенні клопотання про відкладення підготовчого засідання, закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті на 14.07.2020р.

У судове засідання щодо розгляду справи по суті позивач не з`явився та надав клопотання про відкладення розгляду справи за вх.№18262/20 від 13.07.2020р., в якому просив суд відкласти розгляд справи на іншу дату, з посиланнями на п.4 Прикінцевих положень ГПК України, постанову КМУ від 11.03.2020р. №211, а також хворобу представника позивача Волочнюка О.С.

У судовому засіданні щодо розгляду справи по суті 14.07.2020р. судом постановлено ухвалу, яку занесено до протоколу судового засідання, та якою позивачу відмовлено у задоволенні клопотання, виходячи з того, що позивачем не надано доказів перебування представника позивача на лікарняному, та не наведено підстав неможливості бути присутнім у судовому засіданні директора цього підприємства.

Також у судовому засіданні щодо розгляду справи по суті 14.07.2020р. оголошено перерву до 06.08.2020р.

У судове засідання щодо розгляду справи по суті 06.08.2020р. позивач також не з`явився та надав до суду клопотання про призначення судової земельно-технічної експертизи за вх.№20723/20 від 05.08.2020р., в якому просить суд визнати поважними причини пропуску строку на подачу клопотання про проведення судової земельно-технічної експертизи по справі № 916/2705/19, поновити строк для подачі клопотання про проведення судової земельно-технічної експертизи по справі № 916/2705/19, призначити судову земельно-технічну експертизу, на вирішення якої поставити питання:

- чи відносяться земельні ділянки на території Іванівського району Одеської області з кадастровими номерами: 5121884200:01:001:1082; 5121884200:01:001:1081; 5121884200:01:001:1080; 5121884200:01:001:1010; 5121884200:01:001:0987; 5121884200:01:001:1039; 5121884200:01:001:0999; 5121884200:01:001:1011; 5121884200:01:001:1014; 5121884200:01:001:1017; 5121884200:01:001:1023; 5121884200:01:001:1027; 5121884200:01:001:1028; 5121884200:01:003:0615; 5121884200:01:003:0645; 5121884200:01:001:1005; 5121884200:01:001:0988; 5121884200:01:001:0991; 5121884200:01:001:0990; 5121884200:01:001:1008; 5121884200:01:001:1015; 5121884200:01:001:1016; 5121884200:01:001:1019; 5121884200:01:001:1022; 5121884200:01:001:1026; 5121884200:01:001:1029; 5121884200:01:003:0603; 5121884200:01:001:1037; 5121884200:01:001:0962; 5121884200:01:001:0986; 5121884200:01:001:0989; 5121884200:01:001:0996; 5121884200:01:001:1003; 5121884200:01:001:1012; 5121884200:01:001:1021; 5121884200:01:001:1020; 5121884200:01:001:1024; 5121884200:01:001:1025; 5121884200:01:002:1029; 5121884200:01:003:0607; 5121884200:01:003:0631; 5121884200:01:003:0635 до земель, що використовувались Колективним сільськогосподарським підприємством Дружба Народів на підставі державного акту на право колективної власності на землю серії ОД № 09-283 від 27.02.1996р.?

- яка конфігурація, проміри та площа земельних ділянок, що перебувають у фактичному користуванні Приватного сільськогосподарського підприємства "Дружба Народів" після розпаювання земель, що використовувались Колективним сільськогосподарським підприємством "Дружба Народів" на підставі державного акту на право колективної власності на землю серії ОД № 09-283 від 27.02.1996 року.

Також позивач надав до суду клопотання про відкладення розгляду справи за вх.№20855/20 від 06.08.2020р., в якому просить суд у зв`язку з провадженням карантинних заходів до 30.08.2020р. перенести розгляд справи відповідно до п.4 Прикінцевих положень ГПК України.

У судовому засіданні щодо розгляду справи по суті 06.08.2020р. судом постановлено ухвалу, яку занесено до протоколу судового засідання, та якою на підставі ст.119 ГПК України позивачу відмовлено у задоволенні клопотання про поновлення строку на подачу клопотання про призначення судової експертизи, оскільки про наявність посилань на те, що спірні земельні ділянки не відносяться до державного акту позивачу було відомо під час розгляду справи у підготовчому провадженні з відзиву на позов відповідача -2, який подано до суду 04.11.2019р. за вх.№22678/19, із доказами надіслання цього відзиву позивачу 04.11.2019р. Водночас ухвалу про закриття підготовчого провадження постановлено судом 02.07.2020р. Тобто, у позивача було достатньо часу для подання до суду будь-яких заяв та клопотань. Водночас на підставі ст.207 ГПК України залишено без розгляду клопотання позивача про призначення судової земельно-технічної експертизи.

Окрім того, ухвалою суду, яку занесено до протоколу судового засідання 06.08.2020р. позивачу відмовлено у задоволенні клопотання про відкладення розгляду справи, із врахуванням встановленого законом строку розгляду справи по суті та вимог Прикінцевих та перехідних положень Закону України від 18.06.2020р. №731-ІХ, який набув чинності 17.07.2020р. та згідно з яким процесуальні строки, які були продовжені відповідно до пункту 4 розділу X "Прикінцеві положення" Господарського процесуального кодексу України, в редакції Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)" № 540-IX від 30 березня 2020 року, закінчуються через 20 днів після набрання чинності цим Законом. Протягом цього 20-денного строку учасники справи та особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, інтереси та (або) обов`язки (у разі наявності у них права на вчинення відповідних процесуальних дій, передбачених цими кодексами), мають право на продовження процесуальних строків з підстав, встановлених цим Законом. Жодного клопотання щодо продовження процесуальних строків або їх поновлення позивачем до суду не надано.

На підставі ст. 240 ГПК України у судовому засіданні 06.08.2020р. за участю представників відповідачів та прокуратури оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників відповідачів та прокуратури, господарським судом встановлено:

27.02.1996р. на підставі рішення Червонознамянської сільської ради народних депутатів від 07.08.1995р. №5 КСП Дружба народів видано державний акт на право колективної власності на землю серії ОД 09-283, який зареєстровано в Книзі записів державних актів на право колективної власності на землю за №348, та згідно з яким КСП Дружба народів передається у колективну власність 9048,2 га землі в межах згідно з планом.

Рішенням Червонознам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області від 18.08.2016р. №159-VІІ вирішено об`єднатися з територіальними громадами села Червонознам`янка Червонознам`янської сільської ради Іванівського району, селища Радісне

Радісненської селищної ради Іванівського району, сіл Великозименове, Марціянове Великозименівської сільської ради Великомихайлівського району, сіл Цибулівка, Малозименове, Поліно-Осипенкове Цибульської сільської ради Великомихайлівського району, сіл Новоєлизаветівка, Новопетрівка Перша, Новопетрівка Друга, Софіївка, Стара Єлизаветівка, Новостепанівка, Сирітське Перше, Сирітське Друге, Новоєлизаветівської сільської ради Ширяївського району, сіл Чапаєве, Воробйове, Юрашеве Чапаєвської сільської ради Великомихайлівського району в Червонознам`янську територіальну громаду з центром у селі Червонознам`янка Червонознам`янкої сільської ради Іванівського району Одеської області та схвалити План організаційних заходів щодо добровільного об`єднання територіальних громад.

Рішенням Червонознам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області від 18.08.2016р. №166-VІІ затверджено перейменування села Червонознам`янка на Знам`янка.

Згідно з Додатком 14 до постанови ЦВК від 18.08.2017р. №164 до Знам`янської сільської об`єднаної територіальної громади входить Іванівський, Великомихайлівський та Ширяївський райони, в т.ч. Іванівський район: Знам`янська сільська рада (село Знам`янка), Радісненська селищна рада (смт. Радісне); Великомихайлівський район: Великомихайлівська сільська рада (села Великозименове, Марціянове), Воробіївська сільська рада (села Воробіївка, Воробйове, Юрашеве), Цибульська сільська рада (села Цибулівка, Малозименове, Поліно-Осипеннкове); Ширяївський район: Новоєлизаветівська сільська рада (села Новоєлизаветівка, Новопетрівка Друга, Новопетрівка Перша, Новостепанівка, Сирітське Друге, Серітське Перше, Софіївка, Стара Єлизаветівка).

Наказом Головного управління Держгеокадастру в Одеській області від 26.09.2018р. №15-6155/13-18-СГ Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність у комунальну власність Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області передано земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності загальною площею 7475,2703 га, які розташовані на території Іванівського, Великомихайлівського та Ширяївського районів Одеської області згідно з актом приймання-передачі.

Згідно з Актом приймання-передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення із державної у комунальну власність від 27.09.2018р., Головне управління Держгеокадастру в Одеській області відповідно до наказу Головного управління Держгеокадастру в Одеській області від 26.09.2018р. №15-6155/13-18-СГ передає із державної власності, а Знам`янська сільська рада Іванівського району Одеської області приймає у комунальну власність Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області земельні ділянки згідно з додатком.

Згідно з Додатком до Акту, із державної власності у комунальну власність Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області передано земельні ділянки, які розташовані на території Іванівського району Одеської області, в т.ч. з наступними кадастровими номерами:

5121884200:01:001:1082; 5121884200:01:001:1081; 5121884200:01:001:0962; 5121884200:01:001:0986; 5121884200:01:001:0989; 5121884200:01:001:0996; 5121884200:01:001:1003; 5121884200:01:001:1012; 5121884200:01:001:1021; 5121884200:01:001:1020; 5121884200:01:001:1024; 5121884200:01:001:1025; 5121884200:01:002:1029; 5121884200:01:003:0607; 5121884200:01:001:1080; 5121884200:01:001:1010; 5121884200:01:001:0987; 5121884200:01:001:1039; 5121884200:01:001:0999; 5121884200:01:001:1011; 5121884200:01:001:1014; 5121884200:01:001:1017; 5121884200:01:001:1023; 5121884200:01:001:1027; 5121884200:01:001:1028; 5121884200:01:003:0615; 5121884200:01:003:0645; 5121884200:01:001:1005; 5121884200:01:001:0988; 5121884200:01:001:0991; 5121884200:01:001:0990; 5121884200:01:001:1008; 5121884200:01:001:1015; 5121884200:01:001:1016; 5121884200:01:001:1019; 5121884200:01:001:1022; 5121884200:01:001:1026; 5121884200:01:001:1029; 5121884200:01:003:0603; 5121884200:01:001:1037; 5121884200:01:003:0631; 5121884200:01:003:0635 загальною площею 1073,8915 га.

В подальшому, у 2019 році Відділом в Іванівському районі Головного управління Держгеокадастру в Одеській області проведено державну реєстрацію права комунальної власності на вищезазначені земельні ділянки, про що свідчать відповідні Витяги з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності.

Позивач посилається на те, що до переліку земельних ділянок, які передані з державної у комунальну власність на підставі вищевказаних наказу та акту, увійшли земельні ділянки загальною площею 639,73 га, право власності на які має ПСП Дружба народів , як правонаступник КСП Дружба народів .

В підтвердження своїх посилань щодо правонаступництва позивач надав до суду наступні докази:

1) лист Відділу в Іванівському районі Головного управління Держгеокадастру в Одеській області від 25.09.2017р. №998/0/107-17 Щодо надання відповіді , який надано ПСП Дружба народів , та згідно з яким зазначені у листі земельні ділянки площею 639,73 га відносяться до земель колективної власності колишнього КСП Дружба народів на території Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області згідно Державного акту на право колективної власності на землю серії ОД №9-283, зареєстрованого в Книзі записів державних актів на право колективної власності на землю за №348 від 27.02.1996р.

2) Реєстраційну справу ПСП Дружба народів , яка надана до суду Іванівською районною державною адміністрацією Одеської області супровідним листом за вх.№2742/20 від 03.02.2020р. на виконання ухвали суду від 13.12.2019р., та в якій наявний витяг з протоколу №4 загальних зборів членів КСП Дружба народів від 28.03.2000р., згідно з яким з шостого питання загальними зборами прийнято рішення:

- реорганізувати КСП Дружба народів у ПСП Дружба народів , власником якого буде ОСОБА_1 , та яке буде правонаступником КСП Дружба народів по всім майновим та немайновим правам і зобов`язанням.

- задовольнити заяви всіх членів КСП (крім ОСОБА_1 ) про вихід зі складу КСП з належними їм земельними та майновими паями.

При цьому, з доповіді ОСОБА_1 на загальних зборах вбачається, що до загальних зборів КСП надійшли заяви всіх членів КСП, крім ОСОБА_1 про вихід зі складу КСП з належними їм земельними та майновими паями. Враховуючи, що після того, як будуть задоволені означені заяви єдиним членом КСП залишиться ОСОБА_1 запропоновано попередньо прийняти рішення про реорганізацію КСП в ПСП, власником якого буде ОСОБА_1 , та яке буле правонаступником КСП по всім майновим та немайновим правам і зобов`язанням з метою подальшої передачі в оренду цьому ПСП отриманого в результаті розподілу майна і землі господарства.

03.04.2000р. Іванівською райдержадміністрацією в Одеській області проведено державну реєстрацію Статуту ПСП Дружба народів , у п.1.1. якого встановлено, що ПСП Дружба народів створено в процесі реорганізації КСП Дружба народів та є правонаступником КСП з дня вилучення його з державного реєстру. Підприємство приймає на себе виконання зобов`язань КСП, всі його права за укладеними ним угодами з юридичними і фізичними особами, якщо строк дії таких угод не закінчився, крім прав на майно сільськогосподарські угіддя реорганізованого КСП, які були передані його членам в якості земельних частко (паїв). Засновником і власником Підприємства є громадянин України ОСОБА_1 (п.1.1., п.1.2.).

Підприємство є власником належного йому майна, володіє, використовує і розпоряджається ним відповідно до мети та предмету статутної діяльності. Майно Підприємства складають основні фонди і оборотні засоби, а також цінності, що відображені в балансі Підприємства (п. 4.1.).

Майно підприємства утворюється за рахунок: - внеску Власника; - прибутку, отриманого від реалізації продукції, робіт, послуг, а також інших видів господарської діяльності; - кредитів банків та інших кредиторів, в тому числі інвестицій українських та зарубіжних інвесторів; - прибутків від цінних паперів; - доброчинних внесків і пожертвувань українських та іноземних юридичних та фізичних осіб; - придбання майна інших юридичних та фізичних осіб; - інших джерел, не заборонених законодавством України (п.4.2.).

Статутний фонд створюється для забезпечення фінансово-господарської діяльності Підприємства за рахунок майнових та/або грошових та інших внесків засновника відповідно до діючого законодавства України. Розмір статутного фонду визначається Власником підприємства у сумі 3 000 грн., який вноситься майном відповідно до переліку, означеного в Додатку № 1 до цього Статуту, який є його невід`ємною частиною. Все інше майно, майнові права та грошові кошти, що будуть передані Підприємству в результаті реорганізації КСП Дружба Народів сверх розмірів передбаченого цим Статутом Статутного фонду, використовуються їм для покриття майнових зобов`язань, переданих в порядку правонаступництва, та для формування Резервного та інших фондів Підприємства (п.4.6.).

У Додатку №1 до Статуту наявний перелік майна, що вноситься до Статутного фонду та його залишкова вартість, а саме: 1) сіялкаС3 3,6 -1 шт. - залишкова вартість 753; 2) ємкість 5 куб.м - 1 шт. - залишкова вартість 230; 3) культиватор КПС-4,0 - 1 шт. - залишкова вартість 227; 4) причеп 2 ПТС 4,5 - 1 шт. - залишкова вартість 720; 5) колонка топ ливна - 1 шт. - залишкова вартість 170.

05.12.2000р. Іванівською райдержадміністрацією в Одеській області зареєстровано зміни до Статуту ПСП Дружба народів щодо розміру статутного фонду підприємства та переліку майна , що вноситься до Статутного фонду, а саме, статутний фонд встановлено у розмірі 11285,16 грн. та перелік майна встановлено: готова продукція.

11.06.2001р. Іванівською райдержадміністрацією в Одеській області зареєстровано зміни до Статуту ПСП Дружба народів щодо предмету діяльності підприємства.

30.09.2005р. проведено державну реєстрацію змін до Статуту ПСП Дружба народів (нова редакція), згідно з яким створено ПСП Дружба народів , яке засноване на власності громадянина України з правом найму робочої сили з метою одержання прибутку. Засновником є громадянин України ОСОБА_1 (п.1.1., п.1.2.). Для забезпечення діяльності підприємства за рахунок внеску Засновника утворюється статутний фонд в розмірі 11 285, 16 грн.

2) Науково-правовий експертний висновок з питань права колективної власності на земельні ділянки, який 13.12.2019р. складений головним науковим консультантом Інституту законодавства Верховної Ради України, доктором юридичних наук, професором, заслуженим діячом науки і техніки України, дійсним членом - академіком Української академії наук, членом Науково-консультативної Ради при Конституційному Суді України ОСОБА_2 , та згідно з яким:

- перетворення КСП в ПСП (яке є правонаступником КСП) не є припиненням КСП передбаченого п.21 Перехідних положень Земельного кодексу України. Перетворення КСП в ПСП не припиняє діяльності колективного сільськогосподарського підприємства як юридичної особи, а лише змінює організаційно-правову форму юридичної особи. Зазначений висновок в повній мірі може бути застосований до ПСП Дружба народів .

- положення п.21 Перехідних положень Земельного кодексу України щодо переходу земель припинених КСП з державної у комунальну власність не можуть розповсюджуватись на ПСП Дружба народів .

- юридичні особи, які мають належним чином оформлений державний акт на право колективної власності на землю, повинні визнаватися власниками (суб`єктами права приватної власності) на відповідні земельні ділянки, що не були передані у приватну власність (не були розпайовані) фізичним особам - членам відповідних колективних сільськогосподарських підприємств.

Проаналізувавши наявні у справі докази та надавши їм правову оцінку, суд дійшов наступних висновків.

Відповідно до частин 1, 2, 9 статті 5 Земельного кодексу Української РСР від 18.12.1990 № 561-XII (далі - ЗК УРСР), що був чинним на час видачі КСП "Дружба народів" державного акту на право колективної власності на землю 27.02.1996р. земля може належати громадянам на праві колективної власності. Суб`єктами права колективної власності на землю визначалися колективні сільськогосподарські підприємства, сільськогосподарські кооперативи, садівницькі товариства, сільськогосподарські акціонерні товариства, у тому числі створені на базі радгоспів та інших державних сільськогосподарських підприємств. Кожний член колективного сільськогосподарського підприємства, сільськогосподарського кооперативу, сільськогосподарського акціонерного товариства у разі виходу з нього має право одержати свою частку землі в натурі (на місцевості), яка визначається в порядку, передбаченому частинами шостою і сьомою статті 6 цього Кодексу.

Згідно з частиною 1 статті 60 ЗК УРСР колективні сільськогосподарські підприємства, сільськогосподарські кооперативи, сільськогосподарські акціонерні товариства можуть одержувати земельні ділянки у колективну власність, користування, у тому числі в оренду. Землі, передані цим господарствам у колективну власність, поділяються на землі загального несільськогосподарського використання і землі сільськогосподарського використання.

Документами, що посвідчували право власності або право постійного користування землею, згідно зі статтею 23 ЗК УРСР були державні акти, які видавалися і реєструвалися сільськими, селищними, міськими, районними Радами народних депутатів за формою, затвердженою Постановою Верховної Ради Української РСР від 13.03.1992 № 2201-ХІІ .

Відповідно до частин 1, 3 статті 10 Закону України "Про колективне сільськогосподарське підприємство" (у редакції, чинній на момент проведення загальних зборів КСП Дружба народів 28.03.2000р.) земля може належати підприємству на праві колективної власності, а також може бути надана у постійне або тимчасове користування, в тому числі на умовах оренди. Право власності або право постійного користування землею посвідчується державними актами, а право тимчасового користування землею, в тому числі на умовах оренди, оформляється договором. Право підприємства на земельну ділянку або її частину може бути припинено в порядку і на підставах, встановлених ЗК України .

Відповідно до ст.31 Закону України "Про колективне сільськогосподарське підприємство" ліквідація та реорганізація (злиття, приєднання, поділ, виділення, перетворення) підприємства провадяться за рішенням загальних зборів (зборів уповноважених) його членів або за рішенням суду чи арбітражного суду. Підприємство може бути ліквідовано у разі визнання його банкрутом та на інших підставах, передбачених законодавчими актами України. При реорганізації та ліквідації підприємства найманим його працівникам гарантується додержання їх прав та інтересів відповідно до трудового законодавства України. Підприємство вважається реорганізованим або ліквідованим з моменту виключення його з державного реєстру України. У разі злиття підприємства з іншим підприємством усі майнові права та обов`язки кожного з них переходять до новоствореного підприємства. При приєднанні одного підприємства до іншого до останнього переходять усі майнові права та обов`язки приєднаного підприємства. У разі поділу підприємства до нових підприємств, що виникли в результаті цього поділу, переходять за роздільним актом (балансом) у відповідних частинах майнові права і обов`язки реорганізованого підприємства. При виділенні з підприємства одного або кількох нових підприємств до кожного з них переходять за роздільним актом (балансом) у відповідних частинах майнові права і обов`язки реорганізованого підприємства. При перетворенні одного підприємства в інше до підприємства, яке щойно виникло, переходять усі майнові права і обов`язки колишнього підприємства. Підприємство може на добровільних засадах за рішенням загальних зборів перетворюватися в самостійні кооперативи, що створюються із госпрозрахункових підрозділів підприємства або окремих груп працівників. Вони наділяються правами розпоряджання продукцією та доходами, відкриття рахунку в банківських установах. До них переходять усі майнові права і обов`язки колишнього підприємства. Ці колективи можуть об`єднуватися в асоціації.

У ч.ч.1,4,5,6,7 ст.34 Закону України Про підприємства в Україні (у редакції, чинній на момент проведення загальних зборів КСП Дружба народів 28.03.2000р.) також встановлено, що Ліквідація і реорганізація (злиття, приєднання, поділ, виділення, перетворення) підприємства провадяться з дотриманням вимог антимонопольного законодавства за рішенням власника, а у випадках, передбачених цим Законом, - за рішенням власника та за участю трудового колективу або органу, уповноваженого створювати такі підприємства, чи за рішенням суду або арбітражного суду. Реорганізація підприємства, що зловживає своїм монопольним становищем на ринку, може здійснюватись також шляхом його примусового поділу в порядку, передбаченому чинним законодавством. Реорганізація підприємства, яка може призвести до екологічних, демографічних та інших негативних наслідків, що зачіпають інтереси населення території, повинна погоджуватися з відповідною Радою народних депутатів. Підприємство вважається реорганізованим або ліквідованим з моменту виключення його з державного реєстру України. У разі злиття підприємства з іншим підприємством усі майнові права та обов`язки кожного з них переходять до підприємства, яке виникло в результаті злиття. При приєднанні одного підприємства до іншого до останнього переходять усі майнові права та обов`язки приєднаного підприємства. У разі поділу підприємства до нових підприємств, які виникли в результаті цього поділу, переходять за роздільним актом (балансом) у відповідних частинах майнові права і обов`язки реорганізованого підприємства. При виділенні з підприємства одного або кількох нових підприємств до кожного з них переходять за роздільним актом (балансом) у відповідних частинах майнові права і обов`язки реорганізованого підприємства. При перетворенні одного підприємства в інше до підприємства, яке щойно виникло, переходять усі майнові права і обов`язки колишнього підприємства.

Окрім того, на момент проведення загальних зборів КСП Дружба народів Указом Президента України від 03.12.1999р. №1529/99 постановлено здійснити організацій заходи щодо реформування протягом грудня 1999-квітня 2000 року колективних сільськогосподарських підприємств на засадах приватної власності на землю та майно щляхом:

- забезпечення всім членам колективних сільськогосподарських підприємств права вільного виходу з цих підприємств із земельними частками (паями) і майновими паями та створення на їх основі приватних (приватно-орендних) підприємств, селянських (фермерських) господарств, господарських товариств, сільськогосподарських кооперативів, інших суб`єктів господарювання, заснованих на приватній власності (далі - приватні формування). Це право, гарантоване частиною другою статті 14 Конституції України, не може бути обмежено рішеннями загальних зборів членів колективних сільськогосподарських підприємств або будь-якими іншими рішеннями;

- сприяння керівникам і спеціалістам колективних сільськогосподарських підприємств, що реформуються, у реорганізації зазначених підприємств і створенні на їх базі приватних формувань;

- запровадження обов`язкового укладання підприємствами, установами, організаціями, які використовують землю для сільськогосподарських потреб, договорів оренди земельної частки (паю), майнового паю з власниками цих часток, паїв з виплатою орендної плати у натуральній або грошовій формах;

- забезпечення встановлення сторонами договору оренди земельної частки (паю) розміру плати за її оренду на рівні не менше одного відсотка визначеної відповідно до законодавства вартості орендованої земельної частки (паю);

- збереження, по можливості, цілісності господарського використання приватними формуваннями землі та майна колишніх колективних сільськогосподарських підприємств на основі оренди земельних часток (паїв) і майнових паїв у групи власників цих часток, паїв;

- запровадження спрощеного порядку реєстрації договорів оренди земельної частки (паю) та майнового паю органами місцевого самоврядування;

- виділення єдиним масивом земельних ділянок групі власників земельних часток (паїв), яка звернулася із заявами про відведення земельних ділянок в натурі, з метою спільного використання або надання в оренду цих ділянок;

- забезпечення суворого додержання встановленого порядку відведення в натурі земельних ділянок власникам земельних часток (паїв) у разі їх виходу з колективних сільськогосподарських підприємств;

- зменшення вартості виготовлення документів, необхідних для одержання державного акта на право приватної власності на землю, для осіб, що виявили бажання одержати такий акт за плату, до п`яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

- передачі окремих будівель, споруд, техніки, робочої і продуктивної худоби, птиці, знарядь праці тощо членам колективних сільськогосподарських підприємств - власникам земельних часток (паїв), які подали в установленому порядку заяву про відведення земельної ділянки в натурі, у рахунок погашення належних їм майнових паїв.

Тобто, на момент проведення загальних зборів членів КСП Дружба народів 28.03.2000р., реорганізація КСП могла бути поведена або шляхом виходу членів КСП із земельними та майновими паями та створення на їх основі приватних (приватно-орендних) підприємств, селянських (фермерських) господарств, господарських товариств, сільськогосподарських кооперативів, інших суб`єктів господарювання, заснованих на приватній власності (далі - приватні формування), або шляхом створення на базі КСП приватних формувань та збереження цілісності господарського використання приватним формуванням землі та майна колишніх КСП на основі оренди земельних часто (паїв) і майнових паїв у групи власників цих часток паїв або шляхом виділення єдиним масивом земельних ділянок групі власників земельних частко (паїв), яка звернулася із заявами про відведення земельних ділянок в натурі, з метою спільного використання або надання в оренду цих ділянок.

Водночас, рішення загальних зборів членів КСП Дружба народів 28.03.2000р. свідчить, що реорганізація КСП Дружба народів відбулася шляхом виходу всіх членів КСП Дружба народів (крім ОСОБА_1 ) зі складу цього КСП Дружба народів з належними їм земельними та майновими правами, та членом КСП Дружба народів ОСОБА_1 КСП Дружба народів перетворено у ПСП Дружба народів , яке є правонаступником КСП Дружба народів по всім майновим та немайновим правам і зобов`язанням, окрім прав на майно сільськогосподарські угіддя реорганізованого КСП Дружба народів , які були передані його членам в якості земельних часток (паїв).

Такі обставини щодо реорганізації КСП Дружба народів підтверджуються також Статутом ПСП Дружба народів , який затверджений власником цього підприємства 28.03.2000р., та в якому встановлено, що створене в процесі реорганізації ПСП Дружба народів є правонаступником КСП Дружба народів та приймає на себе виконання зобов`язань КСП Дружба народів , всі його права за укладеними ним угодами з юридичними і фізичними особами, якщо строк дії таких угод не закінчився, крім прав на майно сільськогосподарські угіддя реорганізованого КСП Дружба народів , які були передані його членам в якості земельних частко (паїв). Розмір статутного фонду ПСП Дружба народів визначений власником у сумі 3000 грн. та внесений майном, переліченим у Додатку №1 до цього Статуту.

Відповідно до ч.ч. 1, 3 ст.74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.

Згідно зі ст.76 ГПК України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Відповідно до ст. 77 ГПК України обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Докази, одержані з порушенням закону, судом не приймаються.

Згідно зі ст. 78 ГПК України достовірними є докази, створені (отримані) за відсутності впливу, спрямованого на формування хибного уявлення про обставини справи, які мають значення для справи.

Відповідно до ст. 79 ГПК України наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування. Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Між тим, докази, які надані позивачем до суду, не лише не підтверджують його посилань на те, що позивач являється правонаступником КСП Дружба народів щодо права власності на земельну ділянку, яка перебувала у КСП Дружба народів на праві колективної власності на землю, а й спростовують такі посилання позивача.

Більш того, доказів, які свідчать про те, що після перетворення КСП Дружба народів у ПСП Дружба народів , останнім в оренду отримано будь-яке майно та земля КСП Дружба народів , позивачем до суду також не надано.

Також посилання позивача на Схему поділу земель колективної власності на земельні частки (паї) КСП Дружба народів Іванівського району Одеської області, розроблену Одеським обласним управлінням земельних ресурсів (2000), також не доводить наявності обставин, які дозволяють встановити правонаступництва позивача. Більш того, самої Схеми поділу земель колективної власності на земельні частки (паї) КСП Дружба народів Іванівського району Одеської області, позивачем до суду не надано, як і не надано відповідного клопотання про витребування доказів.

Науково-правовий експертний висновок з питань права колективної власності на земельні ділянки від 13.12.2019р., не приймається до увагу господарським судом з огляду на вимоги ч.1 ст.109 ГПК України, згідно з якими висновок експерта в галузі права не є доказом, має допоміжний (консультативний) характер і не обов`язковим для суду.

Згідно з ч.1 ст.16 ЦК України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.

У ч.2 ст.4 ГПК України також встановлено, що юридичні особи та фізичні особи-підприємці, фізичні особи, які не є підприємцями, державні органи, органи місцевого самоврядування мають право на звернення до господарського суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав та законних інтересів у справах, віднесених законом до юрисдикції господарського суду, а також для вжиття передбачених законом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням.

Отже, законодавством передбачено як процесуально-правовий аспект захисту цивільних прав і інтересів, так і матеріально-правовий аспект, який полягає в з`ясуванні, чи має особа таке право або інтерес та чи були вони порушені або було необхідним їх правове визначення, так і процесуально-правовий аспект.

Між тим, відсутність доказів правонаступництва позивача на земельну ділянку, що належала КСП Дружба народів на праві колективної власності, не доводить наявності порушених прав позивача виданим відповідачем -1 наказом Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність , на підставі якого землі колишнього КСП Дружба народів передані у комунальну власність відповідача-2.

За таких обставин господарський суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позовних вимог ПСП Дружба народів .

Керуючись ст. 129, ч.9 ст.145, ст.ст. 232, 233, 236-238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України,

В И Р І Ш И В:

1. Відмовити Приватному сільськогосподарському підприємству "Дружба Народів" у задоволенні позову до Головного управління Держгеокадастру в Одеській області та Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області про визнання незаконним та скасування наказу, акту приймання-передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення із державної у комунальну власність у справі №916/2705/19.

2.Судові витрати по сплаті судового збору в розмірі 3842 грн. покладаються на Приватне сільськогосподарське підприємство "Дружба Народів".

3.Скасувати заходи забезпечення позову Приватного сільськогосподарського підприємства "Дружба Народів", які застосовані ухвалою господарського суду Одеської області від 02.06.2020р. у справі №916/2705/19.

Рішення господарського суду набирає законної сили в порядку ст.241 Господарського процесуального кодексу України і може бути оскаржено в апеляційному порядку до Південно-західного апеляційного господарського суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом 20 днів з дня складання повного рішення.

Повне рішення складено 17 серпня 2020 р.

Головуючий суддя Г.Є. Смелянець

Суддя С.П. Желєзна

Суддя Ю.М. Щавинська

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення06.08.2020
Оприлюднено17.08.2020
Номер документу90989225
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —916/2705/19

Постанова від 23.11.2020

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Принцевська Н.М.

Ухвала від 05.10.2020

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Принцевська Н.М.

Ухвала від 14.09.2020

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Принцевська Н.М.

Рішення від 06.08.2020

Господарське

Господарський суд Одеської області

Смелянець Г.Є.

Ухвала від 14.07.2020

Господарське

Господарський суд Одеської області

Смелянець Г.Є.

Постанова від 21.07.2020

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Ярош А.І.

Ухвала від 30.06.2020

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Ярош А.І.

Ухвала від 02.06.2020

Господарське

Господарський суд Одеської області

Смелянець Г.Є.

Ухвала від 02.06.2020

Господарське

Господарський суд Одеської області

Смелянець Г.Є.

Ухвала від 27.05.2020

Господарське

Господарський суд Одеської області

Смелянець Г.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні