Справа № 344/10508/20
Провадження № 1-кс/344/3809/20
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 серпня 2020 року м. Івано-Франківськ
Слідчий суддя Івано-Франківського міського суду Івано-Франківської області ОСОБА_1 , з участю секретаря ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , представника потерпілого ОСОБА_4 розглянувши клопотання старшого слідчого СУ ГУНП в Івано-Франківській області майора поліції ОСОБА_5 , яке погоджене з прокурором відділу прокуратури Івано-Франківської області ОСОБА_6 , про арешт майна в рамках кримінального провадження №12019090180000884 від 28.08.2019 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ст. 356, ч. 2 ст. 382, ч. 1 ст. 364 ККУкраїни ,-
В С Т А Н О В И В:
Слідчий звернувся з вказаним клопотанням, яке погоджено з прокурором в обґрунтування якого посилався на те, що вказане кримінальне провадження розпочате за заявою директора датської державної сільськогосподарської дослідної станції Інституту сільського господарства Карпатського регіону Національної академії аграрних наук ОСОБА_7 .
Досудовим розслідуванням встановлено, що постановою Ради міністрів Української PCP від 10.03.1983 №112 створено Івано-Франківську науково-дослідну станцію хрестоцвітих культур Міністерства сільського господарства на базі колгоспу перемога.
Наказом Міністерства сільського господарства УРСР від 23.03.1983 №76 організовано Івано-Франківську науково-дослідну станцію хрестоцвітих культур, якою у встановленому порядку прийнято землі радгоспу «Перемога» та створено дослідне господарство «Перемога».
Рішенням виконавчого комітету Івано-Франківської обласної ради народних депутатів від 21.01.1986 №26 затверджено проекти внутрігосподарського землеустрою дослідного господарства «Перемога». Згідно цього рішення за «Перемога» закріплено 5384,0 га, в тому числі 254,3 га зрошувальних земель.
Постановою Президії Верховної Ради Української PCP від 29.07.1991 №1370-ХІІ закріплено за Українською академією аграрних наук землі її установ.
Наказом по Українській академії аграрних наук від 27.01.1991 №14 на базі Івано-Франківської науково-дослідної станції хрестоцвітих культур створено Інститут хрестоцвітих культур, якому без права юридичної особи підпорядковане ДГ «Перемога». Також, наказом по Українській академії аграрних наук від 15.04.1992 №103 за Інститутом хрестоцвітих культур за дослідним господарством «Перемога» закріплено 2415 га земель загальною площею, в тому числі 2293 га сільгоспугідь.
10 грудня 1992 року Івано-Франківською обласною Радою народних депутатів прийнято рішення про передачу земель сільськогосподарського призначення загальною площею 288,8 га, які використовує НДІ хрестоцвітих культур Академії аграрних наук України у землі населених пунктів, в тому числі по Угорницькій сільській раді 100 га.
Рішенням Арбітражного суду Івано-Франківської області від 12.04.1994 у справі №351/5 рішення Угорницької сільської ради визнано недійсним та зобов`язано видати Інституту Державний акт на право постійного користування. Вказаний Державний акт видано в 1997 році та присвоєно номер ІФ №000254.
Однак, службові особи Угорницької сільської ради спільно з службовими особами органів виконавчої влади Івано-Франківської області, усвідомлюючи наявність Державного акту на право постійного користування землею за Інститутом хрестоцвітих культур УААН правонаступником якого є Прикарпатська державна сільськогосподарська дослідна станція Інституту сільського господарства Карпатського регіону Національної академії аграрних наук, могли вчинити протиправні дії з метою відчуження від Інституту належних йому земельних ділянок.
З`ясовано, що на даний час внесено безпідставні зміни до Державного земельного кадастру. Так, в ряді земельних ділянок змінено шифр рядка «1.2.2 (сільськогосподарські науково-дослідні установи) та графи 12 (рілля)» на код цільового призначення «А.01. Землі сільськогосподарського призначення».
Зокрема, такі зміни торкнулись і земельних ділянок з кадастровими номерами 2610196601:16:008:0565 площею 59,6553 га та 2610196601:16:008:0566 площею 22,1200 га., які розташовані на території Угорницької сільської ради Івано-Франківської міської ради.
Аналогічні зміни відбулись з земельними ділянками, розташованими на території Підлузької сільської ради Тисменицького району, з наступними кадастровими номерами: 2625884200:04:001:0001 площею 8,7997 га, 2625884200:04:001:0100 23,6732 га, 2625884200:04:001:0101 площею 20,3038 га, 2625884200:04:002:0661 площею 1,3600 га, 2625884200:04:002:0662 площею 3,1274 га, 2625884200:04:002:0663 площею 9,8879 га, 2625884200:04:003:0002 площею 47,6904 га, 2625884200:04:003:0003 площею 64,9983 га, 2625884200:04:003:0004 площею 37,1750 га.
Також, зміни цільового призначення відбулись з земельними ділянками, розташованими на території Підпечерівської сільської ради Тисменицького району, з наступними кадастровими номерами: 2625884300:02:003:0001 площею 4,8651 га, 2625884300:02:003:0002 площею 42,0475 га, 2625884300:02:003:0003 площею 1,8641 га 2625884300:02:003:0004 площею 11,6421 га, 2625884300:02:004:0001 площею 8,0081 га, 2625884300:02:005:0001 площею 6,0052 га, 2625884300:02:009:0001 площею 27,5771 га, 2625884300:02:010:0001 площею 21,6265 га, 2625884300:02:011:0001 площею 2,5953 га, 2625884300:14:001:0001 площею 106,8489 га, 2625884300:14:001:0002 площею 0,7929 га, 2625884300:14:001:0003 площею 61,5413 га, 2625884300:14:001:0004 площею 19,4084 га, 2625884300:14:001:0005 площею 0,9432 га, 2625884300:14:001:0006 площею 0,4399 га, 2625884300:14:002:0001 площею 61,0180 га, 2625884300:14:002:0002 площею 33,5489 га, 2625884300:14:002:0003 площею 66,9051 га, 2625884300:14:002:0004 площею 0,3896 га, 2625884300:14:003:0001 площею 48,9552 га, №2625884300:14:003:0002 площею 0,8101 га.
Відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного |реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна відсутні відомості про право власності на земельні ділянки з кадастровими номерами 2610196601:16:008:0565 площею 59,6553 га та 2610196601:16:008:0566 площею 22,1200 га, 2625884200:04:001:0100 площею 23,6732 га, 2625884200:04:001:0101 площею 20,3038 га.
Наведене також може свідчити про свідоме неподання відомостей до них реєстрів певними посадовими особами з метою подальшого протиправного відчуження земель державної форми власності.
Крім цього, згідно листа Прикарпатської державної сільськогосподарської дослідної станції Інституту сільського господарства Карпатського регіону Національної академії аграрних наук від 10.02.2020 №01/8-14, службові особи органів місцевого самоврядування та виконавчої влади Івано-Франківської області налагодили протиправну схему вилучення земельних ділянок в комунальну власність з подальшою передачею їх у приватну власність громадянам.
При цьому, до процесу інвентаризації земель не залучено та не повідомлено Прикарпатську державну сільськогосподарську станцію Інституту сільського господарства Карпатського регіону Національної академії аграрних наук України, що здійснено всупереч вимог чинного законодавства.
Також, на даний час триває судовий процес в Івано-Франківському окружному адміністративному суді за позовом Прикарпатської ДСДС до ГУ Держгеокадастру в Івано-Франківській області.
У ході досудового розслідування проведено огляд відомостей, розміщених на публічній кадастровій карті України, щодо зазначених вище земельних ділянок. Оглядом встановлено, що цільове призначення «сільськогосподарські науково- дослідні установи» для жодної з перелічених земельних ділянок відсутнє. Що в свою чергу підтверджує злочинний умисел службових осіб органів виконавчої влади та місцевого самоврядування Івано-Франківської області на протиправне відчуження вказаних земельних ділянок.
Відповідно, вказані земельні ділянки є об`єктом кримінально протиправних дій на які безпосередньо спрямоване кримінально протиправне посягання та 20.03.2020 їх визнано речовими доказами.
Таким чином з метою збереження речових доказів, виникла необхідність у накладенні арешту на майно, з метою убезпечення від зміни форми власності, цільового призначення, його відчуження чи втрати.
Враховуючи наведене, а також з метою недопущення відчуження третім особам вищевказаних земельних ділянок, які є предметом злочинного посягання та належать Прикарпатській державній сільськогосподарській дослідній станції Інституту сільського господарства Карпатського регіону Національної академії аграрних наук, а також з метою забезпечення в подальшому позову про визнання недійними державних актів про право власності на земельні ділянки, збереження речових доказів та повернення їх законному власнику у користування, слід накласти арешти до прийняття кінцевого рішення у кримінальному провадженні.
Прокурор клопотання підтримала, посилаючись на викладені в ньому обставини, просила клопотання задоволити.
Представник потерпілого клопотання просив задоволити, з підстав наведених у письмових поясненнях.
Заслухавши прокурора та дослідивши матеріали клопотання вважаю наступне.
Відповідно до ч. 1 ст. 170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку. Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.
Згідно з ч. 2 ст. 170 КПК України арешт майна допускається з метою забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.
Крім цього, відповідно до ч. 3 ст. 170 КПК України у випадку, передбаченому п. 1 ч. 2 цієї статті, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у ст. 98 цього Кодексу.
Згідно з ч. 1 ст. 98 КПК України речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення, а згідно з ч. 2 - документи є речовими доказами, якщо вони містять ознаки, зазначені в ч. 1 цієї статті.
Згідно з ч. 10 ст. 170 КПК України арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна. Не може бути арештовано майно, якщо воно перебуває у власності добросовісного набувача, крім арешту майна з метою забезпечення збереження речових доказів.
Крім цього, відповідно до ч. 2 ст. 173 КПК України при вирішенні питання про арешт майна суд повинен враховувати: 1) правову підставу для арешту майна; 2) можливість використання майна як доказу у кримінальному провадженні або застосування щодо нього спеціальної конфіскації (у разі арешту майна з підстав, передбачених п. 1 ч. 2 ст. 170 цього Кодексу); 3) наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення або суспільно небезпечного діяння, що підпадає під ознаки діяння, передбаченого законом України про кримінальну відповідальність (у разі арешту майна з підстав, передбачених пунктами 2, 3 частини другої статті 170 цього Кодексу); 4) розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою; 5) розумність та співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження; 6) наслідки арешту майна для підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб.
Як вбачається із матеріалів клопотання, службові особи Угорницької сільської ради спільно з службовими особами органів виконавчої влади Івано-Франківської області, усвідомлюючи наявність Державного акту на право постійного користування землею за Інститутом хрестоцвітих культур УААН правонаступником якого є Прикарпатська державна сільськогосподарська дослідна станція Інституту сільського господарства Карпатського регіону Національної академії аграрних наук, могли вчинити протиправні дії з метою відчуження від Інституту належних йому земельних ділянок.
На даний час внесено безпідставні зміни до Державного земельного кадастру. Так, в ряді земельних ділянок змінено шифр рядка «1.2.2 (сільськогосподарські науково-дослідні установи) та графи 12 (рілля)» на код цільового призначення «А.01. Землі сільськогосподарського призначення».
Зокрема, такі зміни торкнулись і земельних ділянок з кадастровими номерами 2610196601:16:008:0565 площею 59,6553 га та 2610196601:16:008:0566 площею 22,1200 га., які розташовані на території Угорницької сільської ради Івано-Франківської міської ради.
Аналогічні зміни відбулись з земельними ділянками, розташованими на території Підлузької сільської ради Тисменицького району, з наступними кадастровими номерами: 2625884200:04:001:0001 площею 8,7997 га, 2625884200:04:001:0100 23,6732 га, 2625884200:04:001:0101 площею 20,3038 га, 2625884200:04:002:0661 площею 1,3600 га, 2625884200:04:002:0662 площею 3,1274 га, 2625884200:04:002:0663 площею 9,8879 га, 2625884200:04:003:0002 площею 47,6904 га, 2625884200:04:003:0003 площею 64,9983 га, 2625884200:04:003:0004 площею 37,1750 га.
Також, зміни цільового призначення відбулись з земельними ділянками, розташованими на території Підпечерівської сільської ради Тисменицького району, з наступними кадастровими номерами: 2625884300:02:003:0001 площею 4,8651 га, 2625884300:02:003:0002 площею 42,0475 га, 2625884300:02:003:0003 площею 1,8641 га 2625884300:02:003:0004 площею 11,6421 га, 2625884300:02:004:0001 площею 8,0081 га, 2625884300:02:005:0001 площею 6,0052 га, 2625884300:02:009:0001 площею 27,5771 га, 2625884300:02:010:0001 площею 21,6265 га, 2625884300:02:011:0001 площею 2,5953 га, 2625884300:14:001:0001 площею 106,8489 га, 2625884300:14:001:0002 площею 0,7929 га, 2625884300:14:001:0003 площею 61,5413 га, 2625884300:14:001:0004 площею 19,4084 га, 2625884300:14:001:0005 площею 0,9432 га, 2625884300:14:001:0006 площею 0,4399 га, 2625884300:14:002:0001 площею 61,0180 га, 2625884300:14:002:0002 площею 33,5489 га, 2625884300:14:002:0003 площею 66,9051 га, 2625884300:14:002:0004 площею 0,3896 га, 2625884300:14:003:0001 площею 48,9552 га, №2625884300:14:003:0002 площею 0,8101 га.
Відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного |реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна відсутні відомості про право власності на земельні ділянки з кадастровими номерами 2610196601:16:008:0565 площею 59,6553 га та 2610196601:16:008:0566 площею 22,1200 га, 2625884200:04:001:0100 площею 23,6732 га, 2625884200:04:001:0101 площею 20,3038 га.
Наведене також може свідчити про свідоме неподання відомостей до них реєстрів певними посадовими особами з метою подальшого протиправного відчуження земель державної форми власності.
В той же час стороною кримінального провадження, яка звернулась з клопотанням, поза розумним сумнівом доведено наявність достатніх підстав вважати, що вказані земельні ділянки, є речовим доказам у кримінальному провадженні, а тому виникла необхідність у накладені на них арешту з метою збереження речових доказів до з`ясування всіх обставин кримінального провадження. Крім того постановою слідчого від 20.03.2020 року їх визнано речовими доказами.
Отже з метою збереження речових доказів вважаю вказаний захід забезпечення доцільним, співмірним та таким, що відповідає завданням кримінального провадження, тому клопотання слід задоволити.
Керуючись ст.ст. 170-173, 309, 395 КПК України, -
У Х В А Л И В:
Клопотання задоволити.
Накласти арешт на:
-земельні ділянки, розташовані на території Угорницької сільської ради Івано-Франківської міської ради з наступними кадастровими номерами: 2610196601:16:008:0565 площею 59,6553 га та 2610196601:16:008:0566 площею 22,1200 га;
-земельні ділянки, розташовані на території Підлузької сільської ради Тисменицького району, з наступними кадастровими номерами: 2625884200:04:001:0001 площею 8,7997 га, 2625884200:04:001:0100 23,6732 га, 2625884200:04:001:0101 площею 20,3038 га, 2625884200:04:002:0661 площею 1,3600 га, 2625884200:04:002:0662 площею 3,1274 га, 2625884200:04:002:0663 площею 9,8879 га, 2625884200:04:003:0002 площею 47,6904 га, 2625884200:04:003:0003 площею 64,9983 га, 2625884200:04:003:0004 площею 37,1750 га;
-земельні ділянки, розташовані на території Підпечерівської сільської ради Тисменицького району, з наступними кадастровими номерами: 2625884300:02:003:0001 площею 4,8651 га, 2625884300:02:003:0002 площею 42,0475 га, 2625884300:02:003:0003 площею 1,8641 га 2625884300:02:003:0004 площею 11,6421 га, 2625884300:02:004:0001 площею 8,0081 га, 2625884300:02:005:0001 площею 6,0052 га, 2625884300:02:009:0001 площею 27,5771 га, 2625884300:02:010:0001 площею 21,6265 га, 2625884300:02:011:0001 площею 2,5953 га, 2625884300:14:001:0001 площею 106,8489 га, 2625884300:14:001:0002 площею 0,7929 га, 2625884300:14:001:0003 площею 61,5413 га, 2625884300:14:001:0004 площею 19,4084 га, 2625884300:14:001:0005 площею 0,9432 га, 2625884300:14:001:0006 площею 0,4399 га, 2625884300:14:002:0001 площею 61,0180 га, 2625884300:14:002:0002 площею 33,5489 га, 2625884300:14:002:0003 площею 66,9051 га, 2625884300:14:002:0004 площею 0,3896 га, 2625884300:14:003:0001 площею 48,9552 га, №2625884300:14:003:0002 площею 0,8101 га.
Заборонити особисто або через третіх осіб вчиняти будь-які дії (розпоряджатися, відчужувати) із вказаними земельними ділянками.
Ухвала підлягає до негайного виконання та може бути оскаржена безпосередньо до Івано-Франківського апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом 5 днів з дня її оголошення.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 18.08.2020 |
Оприлюднено | 04.06.2024 |
Номер документу | 91025188 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
Пастернак І. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні