Рішення
від 12.08.2020 по справі 380/1887/20
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №380/1887/20

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 серпня 2020 року

зал судових засідань № 12

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Кузана Р.І.,

секретар судового засідання Красневич Ю.Б.,

за участю:

представника позивача Лагоди Н.С.,

представника відповідача Павліша О.Р.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Львові в порядку спрощеного позовного провадження справу за позовом Комунального некомерційного підприємства Львівської обласної ради Львівська обласна лікарня відновного лікування №3 до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування рішення, -

в с т а н о в и в :

Комунальне некомерційне підприємство Львівської обласної ради Львівська обласна лікарня відновного лікування №3 (місцезнаходження: Львівська обл., м.Соснівка, вул. Грушевського, 36, код ЄДРПОУ: 34400985) (далі - позивач, КНП ЛОР Львівська обласна лікарня відновного лікування №3 ) звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС у Львівській області (м.Червоноград) (місцезнаходження: Львівська обл., м.Червоноград, пл. Соборна, 3, код ЄДРПОУ: 39852024) (далі - відповідач), в якому просить визнати протиправними та скасувати рішення відповідача від 20.11.2019 №0080845806 щодо застосування штрафу в розмірі 15878,04 грн. та пені у сумі 319,61 грн.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач посилається на протиправність рішення Головного управління ДПС у Львівській області (м.Червоноград) від 20.11.2019 №0080845806 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, яким на позивача накладено штраф та нараховано пеню в сумі 16197,65 грн. Зазначає, що позивач є комунальним підприємством Львівської обласної ради, створеним шляхом перетворення у відповідності до рішення Львівської обласної ради №751 від 25.10.2018. Наказом №17-С від 25.06.2019 Управлінням майном спільної власності Львівської обласної ради було затверджено статут позивача, після чого останнім було подано до державної казначейської служби усі необхідні документи для відкриття рахунку КНП ЛОР Львівська обласна лікарня відновного лікування №3 . Рахунок відкрито лише 22.07.2019. Крім цього, після отримання бюджетних коштів позивачем сформовано платіжне доручення №10 від 26.07.2019 та проведено перерахунок для сплати Єдиного соціального внеску.

Таким чином, позивач вважає, що нарахований контролюючим органом штраф та пеня за період з 21.06.2019 до 29.07.2019 є необґрунтованими, оскільки позивач не міг до врегулювання питання реєстрації підприємства та відкриття рахунку здійснити сплату Єдиного соціального внеску. Проте, позивач зазначає, що ним було здійснено усі дії для вирішення питання щодо погашення сплати ЄСВ та 26.07.2019 ЄСВ було сплачено, що в свою чергу підтверджує безпідставність застосування санкцій у зазначений відповідачем період.

З огляду на вказане, позивач вважає оскаржуване рішення протиправними, а тому звернувся до суду з даним позовом.

Ухвалою від 10.03.2020 суддя залишив позовну заяву без руху.

Ухвалою судді від 30.03.2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі; справу вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Ухвалою судді від 25.05.2020 суддя призначив справу до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження з викликом сторін.

Ухвалою від 12.08.2020 суд замінив відповідача на належного - Головне управління ДПС у Львівській області (79003, м.Львів, вул.Стрийська, 35, ЄДРПОУ 43143039)

Відповідач подав до суду відзив на позовну заяву, в якому просить суд відмовити в задоволенні позову. Відзив обґрунтований тим, що ГУ ДПС у Львівській області проведено перевірку КНП ЛОР Львівська обласна лікарня відновного лікування №3 з питань несплати (неперерахування) або несвоєчасної сплати (несвоєчасного перерахування) єдиного внеску. За результатами перевірки на підставі ч.10 та п.2 ч.11 ст.25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування відповідачем прийнято рішення №0080845806 від 20.11.2019 про застосування штрафних санкцій у розмірі 15878,04 грн. (20%) за несвоєчасну сплату ЄСВ в період з 21.06.2019 до 29.07.2019 та нараховано пеню у розмірі 319,61 грн. (0,1 % суми недоїмки). Відповідач звертає увагу, що КНП ЛОР Львівська обласна лікарня відновного лікування №3 фактично не заперечує факту несвоєчасної сплати Єдиного соціального внеску, що підтверджується листами позивача до начальника Червоноградського управління ГУ ДПС у Львівській області та Голови ДПС України. Крім цього, відповідач зазначає, що ч.12 ст.9 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування визначено, що єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. Таким чином, затримка бюджетного фінансування, яка призвела до несвоєчасного перерахування Єдиного соціального внеску до бюджету, на що покладається позивач, не є підставою для звільнення від відповідальності за несвоєчасну сплату ЄСВ. Відповідач вважає, що поданими позивачем доказами не доведено обставини, на яких ґрунтуються його позовні вимоги, а тому у задоволенні позову необхідно відмовити.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала з підстав, викладених в позовній заяві. Просила суд позов задовольнити повністю.

Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позову заперечив з підстав, наведених у відзиві на позовну заяву. Просив суд в задоволенні позову відмовити повністю.

Дослідивши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.

На підставі рішення Львівської обласної ради від 25.10.2018 Про перетворення комунальних закладів охорони здоров`я Львівської обласної ради в комунальні некомерційні підприємства та на підставі наказу Управління майном спільної власності Львівської обласної ради від 14.11.2018 №51-К Про комісію з припинення комунального закладу Львівської обласної ради Львівська обласна лікарня відновного лікування №3 відбулась реорганізація комунального закладу Львівської обласної ради Львівська обласна лікарня відновного лікування №3 у Комунальне некомерційне підприємство Львівської обласної ради Львівська обласна лікарня відновного лікування №3 .

Комунальне некомерційне підприємство Львівської обласної ради Львівська обласна лікарня відновного лікування №3 зареєстроване як юридична особа, яка утворена в результаті перетворення Комунального закладу Львівської обласної ради Львівська обласна лікарня відновного лікування №3 , 02.07.2019 №1 419 145 0000 001663. Місцезнаходження: Львівська область, Сокальський район, м.Соснівка, вул. Грушевського, 36, код ЄДРПОУ 34400985. Вказане підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 16.03.2020.

Згідно з статутом КНП ЛОР Львівська обласна лікарня відновного лікування №3 є правонаступником усіх майнових і немайнових прав та обов`язків Комунального закладу Львівської обласної ради Львівська обласна лікарня відновного лікування №3 .

22.07.20219 КНП ЛОР Львівська обласна лікарня відновного лікування №3 відкрито рахунки у органах Державної казначейської служби України, що підтверджується повідомленням про відкриття рахунків. (а.с.73).

ГУ ДПС у Львівській області проведено перевірку КНП ЛОР Львівська обласна лікарня відновного лікування №3 з питань несплати (неперерахування) або несвоєчасної сплати (несвоєчасного перерахування) єдиного внеску.

За результатами перевірки, на підставі ч.10 та п.2 ч.11 ст.25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування відповідачем прийнято рішення №0080845806 від 20.11.2019 про застосування штрафних санкцій у розмірі 15878,04 грн. (20%) за несвоєчасну сплату Єдиного соціального внеску за період з 21.06.2019 до 29.07.2019 та нараховано пеню у розмірі 319,61 грн. (0,1 % суми недоїмки).

Позивач, не погоджуючись з таким рішенням відповідача, звернувся до суду за судовим захистом.

При вирішенні спору суд керувався таким.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади, їх посадові особи повинні діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску, умови та порядок нарахування і сплати, повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку, визначає Закон України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування від 08.07.2010 № 2464-VI (далі - Закон України № 2464-VI).

Згідно з п. 2 ч. 1 ст. 1 Закону України № 2464-VI, єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок, ЄСВ) - це консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов`язкового державного соціального страхування в обов`язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.4 Закону України №2464-VI платниками єдиного внеску є роботодавці - підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Платник єдиного внеску зобов`язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок (п.1 ч.2 ст.6 Закону України №2464-VI).

Відповідно до п.1 ч.1 ст.7 Закону України №2464-VI, єдиний внесок для платників, зазначених у пунктах 1 (крім абзацу сьомого), частини першої статті 4 цього Закону, нараховується на суму нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України Про оплату праці , та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.

Сплата єдиного внеску здійснюється у національній валюті шляхом внесення відповідних сум єдиного внеску на рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, для його зарахування, крім єдиного внеску, який сплачується в іноземній валюті розташованими за межами України підприємствами, установами, організаціями (у тому числі міжнародними) за працюючих у них громадян України та громадянами України, які працюють або постійно проживають за межами України, відповідно до договорів про добровільну участь у системі загальнообов`язкового державного соціального страхування (далі - договір про добровільну участь) (ч.5 ст.9 Закону України №2464-VI).

Згідно з ч.7 ст.9 Закону України №2464-VI, єдиний внесок сплачується шляхом перерахування платником безготівкових коштів з його банківського рахунку.

Частиною 8 статті 9 Закону України №2464-VI передбачено, що платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.

Відповідно до п.1 ч.10 ст.9 Закону України №2464-VI днем сплати єдиного внеску у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки органу доходів і зборів вважається: день списання банком або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок органу доходів і зборів.

Частиною 12 ст.9 цього Закону передбачено, що єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

Пунктами 6 та 7 ч.1 ст.13 Закону України №2464 передбачено, що органи доходів і зборів мають право стягувати з платників несплачені суми єдиного внеску та застосовувати фінансові санкції, передбачені цим Законом.

Відповідно до п.2 ч.11 ст. 25 Закону України №2464-VI орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску штрафні санкції за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум.

Згідно з ч.10 ст. 25 Закону України №2464-VI, на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.

Процедуру нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування страхувальниками, визначеними Законом №2464-VI, нарахування і сплати фінансових санкцій, стягнення заборгованості зі сплати страхових коштів органами доходів і зборів, визначає Інструкція про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, яка затверджена наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 №449 (далі - Інструкція №449).

Пунктом 1 розділу VIІ Інструкції №449 передбачено, що за порушення норм законодавства про єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування до платників, на яких згідно із Законом покладено обов`язок нараховувати, обчислювати та сплачувати єдиний внесок, застосовуються фінансові санкції (штрафи та пеня) відповідно до Закону.

Підпунктом 2 п.2 розділу VIІ Інструкції №449 встановлено, що відповідно до частини одинадцятої статті 25 Закону до платників, визначених підпунктами 1 - 4 пункту 1 розділу II цієї Інструкції, органи доходів і зборів застосовують штрафні санкції у таких розмірах:...за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на платників, які допустили зазначене порушення, починаючи з 01 січня 2015 року накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум.

При цьому складається рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску за формою згідно з додатком 12 до цієї Інструкції.

Розрахунок цієї фінансової санкції здійснюється на підставі даних інформаційної системи органу доходів і зборів.

При застосуванні штрафів, зазначених у цьому підпункті, приймається одне рішення на всю суму сплаченої (погашеної) недоїмки незалежно від періодів та кількості випадків сплати за вказані періоди.

Відповідно до ч.4 ст.8 Закону України №2464-VI, порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску визначається цим Законом, в частині адміністрування - Податковим кодексом України, та прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Відповідно до п.2 ч.1 ст.13 Закону №2464-VI органи доходів і зборів мають право проводити перевірки на підприємствах, в установах і організаціях, у осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, фізичних осіб - підприємців бухгалтерських книг, звітів, кошторисів та інших документів про нарахування, обчислення та сплату єдиного внеску, достовірності відомостей, поданих до Державного реєстру, отримувати необхідні пояснення, довідки і відомості (зокрема письмові) з питань, що виникають під час такої перевірки.

Таким чином, контролюючий орган наділений повноваженням перевіряти своєчасність сплати платником єдиного внеску шляхом проведення камеральної перевірки. Внаслідок несвоєчасної сплати єдиного внеску до платника застосовується штраф в розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум та нараховується пеня згідно з рішенням про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, а розрахунок фінансової санкції проводиться на підставі даних інформаційної системи органу доходів і зборів.

З матеріалів справи судом встановлено, що за результатами проведеної перевірки контролюючим органом встановлено несвоєчасну сплату позивачем єдиного внеску за період з 21.06.2019 до 29.07.2019.

Згідно з долученими до матеріалів справи копіями звітів по єдиному внеску за травень та червень 2019 року та даними інтегрованої картки платника податків, Комунальним закладом ЛОР Львівська обласна лікарня відновного лікування №3 нараховано єдиного внеску за травень 2019 року в сумі 125303,45 грн. (граничний термін сплати 20.06.2019) та за червень 2019 року в сумі 126706,62 грн. (граничний термін сплати 22.07.2019).

За даними інтегрованої картки платника податків, позивачем несвоєчасно сплачено задекларовані суми єдиного внеску, а саме:

- 26.06.2019 у розмірі 441,79 грн. (за травень 2019 року) (6 днів прострочення);

- 26.07.2019 у розмірі 78559,60 грн. (за червень 2019 року) (4 дні прострочення);

- 29.07.2019 у розмірі 388,80 грн. (за червень 2019 року) (7 днів прострочення).

Суд звертає увагу, що позивач не заперечує факт несвоєчасної сплати єдиного внеску у вищезазначених розмірах, однак вказує, що такий внесок ним сплачено несвоєчасно з об`єктивних причин, які не залежали від волі позивача, та зумовлені реорганізацією Комунального закладу ЛОР Львівська обласна лікарня відновного лікування №3 у КНП ЛОР Львівська обласна лікарня відновного лікування №3 , у зв`язку з чим пройшла затримка бюджетного фінансування, що привело до несвоєчасної сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Водночас, суд зазначає, що нормами Закону України №2464-VI не передбачено умов, за яких несвоєчасна сплата єдиного внеску може вважатись такою, що відбулась з поважних причин.

Навпаки, Законом України №2464-VI передбачено безальтернативний обов`язок платника єдиного внеску своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок, незалежно від будь-яких обставин, а у випадку невиконання такого обов`язку контролюючий орган зобов`язаний застосувати до платника єдиного внеску відповідні фінансові санкції. При цьому, несвоєчасне бюджетне фінансування не звільняє платника від обов`язку сплачувати єдиний внесок у визначені законодавством строки.

Отже, процес реорганізації позивача чи затримка бюджетного фінансування не може бути підставою для звільнення позивача від відповідальності за несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, а тому підстави для визнання оскаржуваного рішення протиправним відсутні.

Крім цього, суд вважає за доцільне зазначити, що в процесі реорганізації Комунального закладу ЛОР Львівська обласна лікарня відновного лікування №3 у КНП ЛОР Львівська обласна лікарня відновного лікування №3 змінилась лише назва підприємства, а код ЄДРПОУ 34400985 залишився незмінний, що дає підстави вважати, що у період з 21.06.2019 до 29.07.2019 у позивача була можливість вчасно здійснити сплату ЄСВ.

Враховуючи наведене, суд дійшов висновку про те, що контролюючий орган приймаючи рішення від 20.11.2019 №0080845806 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, яким на позивача накладено штраф та пеню в сумі 16197,65 грн., діяв в порядку та в межах своїх повноважень, а також з дотриманням норм Закон України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування , який регулює спірні правовідносини.

Отже, позивачем не наведено суду аргументів на спростування вказаних висновків податкового органу, не подано доказів протиправності оскаржуваного рішення та наявності підстав для його скасування.

Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

З огляду на викладене, оцінюючи зібрані по справі докази в їх сукупності, суд дійшов висновку про необґрунтованість та безпідставність позовних вимог Комунального некомерційного підприємства Львівської обласної ради Львівська обласна лікарня відновного лікування №3 , а тому у задоволенні позову слід відмовити.

Щодо судового збору, то відповідно до ч.1 ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки у задоволенні позову відмовлено, сплачений позивачем судовий збір поверненню не підлягає.

Керуючись ст.ст.2, 6, 8-10,13, 14, 72-77, 139, 241-247, 250, 255, 293, 295, підп.15.5 п.15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

в и р і ш и в:

в задоволенні позову Комунального некомерційного підприємства Львівської обласної ради Львівська обласна лікарня відновного лікування №3 до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - відмовити повністю.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повне рішення суду складене та підписане 17.08.2020

Суддя Р.І. Кузан

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.08.2020
Оприлюднено20.08.2020
Номер документу91028205
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —380/1887/20

Рішення від 12.08.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кузан Ростислав Ігорович

Ухвала від 25.05.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кузан Ростислав Ігорович

Ухвала від 30.03.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кузан Ростислав Ігорович

Ухвала від 10.03.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кузан Ростислав Ігорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні