ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"19" серпня 2020 р. справа № 300/919/20
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Боршовського Т.І., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Приватного акціонерного товариства "Рогатинавто" до Управління Укртрансбезпеки в Івано-Франківській області про визнання протиправною та скасування постанови № 187412 від 05.03.2020, -
ВСТАНОВИВ:
Окуневич Михайло Валентинович в інтересах Приватного акціонерного товариства "Рогатинавто" (далі - ПАТ, позивач) звернувся до суду з адміністративним позовом до Управління Укртрансбезпеки в Івано-Франківській області (далі - відповідач), в якому просить суд: визнати протиправною та скасувати постанову № 187412 від 05.03.2020 про застосування адміністративно-господарського штрафу в розмірі 1700 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що оскаржувана постанова № 187412 від 05.03.2020 прийнята безпідставно, оскільки таке порушення як надання позивачем послуг з перевезення пасажирів без оформлення документів, перелік яких визначений статтею 39 Закону України Про автомобільний транспорт , не відповідає дійсності. Так, представник ПАТ "Рогатинавто" зазначив, що позивач є автомобільним перевізником, який надає послуги з перевезення пасажирів на міжміському автобусному маршруті протяжністю понад 50 км, а тому автобус, яким здійснюють такі перевезення, обладнаний тахографом. При цьому, обов`язок вести індивідуальну контрольну книжку водія виникає у разі необладнанння транспортного засобу тахографом. Представник позивача вказав на те, що постанова № 187412 від 05.03.2020 не містить жодних зауважень щодо відсутності тахографа у водія автобуса. Таким чином, представник ПАТ "Рогатинавто" вважає необґрунтованим накладення на позивача штрафу в розмірі 1700,00 грн. за порушення, яке полягало в неоформленні індивідуальної контрольної книжки водія, оскільки за наявності тахографа відсутній обов`язок вести індивідуальну контрольну книжку водія. Позивач просить суд позов задовольнити повністю.
Ухвалою суду від 12.05.2020 позовну заяву залишено без руху у зв`язку з невідповідністю вимогам статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України та надано строк для усунення недоліків. Позивач у вказаний в ухвалі строк усунув недоліки.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 11.06.2020 поновлено ПАТ "Рогатинавто" строк звернення до адміністративного суду з цим адміністративним позовом та відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.
03.07.2020 через канцелярію Івано-Франківського окружного адміністративного суду надійшов відзив Управління Укртрансбезпеки в Івано-Франківській області від 26.06.2020 на позовну заяву, в якому представник відповідача заперечує проти задоволення позову. Відповідач вказав, що 22.01.2020 посадовими особами Управління Укртрансбезпеки в Тернопільській області проведено на автостанції № 1 в місті Тернополі рейдову перевірку транспортного засобу марки БАЗ номерний знак НОМЕР_1 на предмет дотримання перевізником вимог законодавства під час виконання перевезень пасажирів по маршруту Тернопіль-Черче . За результатами перевірки складено акт від 22.01.2020, в якому зафіксовано такі порушення: у водія ОСОБА_1 були відсутні заповнені тахокарти у кількості, що передбачені ЄУТР (28+1). На підставі вказаних порушень, 05.03.2020 заступником начальника Управління Укртрансбезпеки в Івано-Франківській області Скрипником В.Д. прийнято постанову № 187412 про застосування до позивача адміністративно-господарського штрафу в сумі 1700,00 грн. Представник відповідача зазначив, що для регулярних пасажирських перевезень на міжміських автобусних маршрутах протяжністю понад 50 км в обов`язковому порядку повинні бути обладнані діючим та повіреним тахографом, а для водія такого автомобіля обов`язковим є наявність заповнених тахокарт (в кількості, що передбачена ЄУТР 28+1). Ведення водієм індивідуальної контрольної книжки не замінює обов`язок автомобільного перевізника використовувати для цього перевезення автомобіль обладнаний тахографом, а водія мати відповідні документи. Зважаючи на виявлені під час перевірки порушення вимог законодавства, представник відповідача вважає правомірним прийняття постанови № 187412 від 05.03.2020, а тому просив суд в задоволенні позову відмовити (а.с. 44-51).
03.07.2020 через канцелярію Івано-Франківського окружного адміністративного суду надійшло клопотання представника Управління Укртрансбезпеки в Івано-Франківській області від 26.06.2020 про заміну неналежного відповідача: Управління Укртрансбезпеки в Івано-Франківській області на належного відповідача - Державну службу України з безпеки на транспорті України.
Ухвалою від 08.07.2020 Івано-Франківський окружний адміністративний суд відмовив в задоволенні клопотання представника Управління Укртрансбезпеки в Івано-Франківській області від 26.06.2020 про заміну неналежного відповідача.
13.07.2020 через канцелярію Івано-Франківського окружного адміністративного суду надійшло заперечення Приватного акціонерного товариства "Рогатинавто" від 08.07.2020 на відзив відповідача. Представник позивача зазначив, що представником відповідачем не надано належного документа, який надає йому право представляти інтереси Управління Укртрансбезпеки в Івано-Франківській області. Долучена до відзиву на позовну заяву довіреність нотаріально не засвідчена. За вказаних обставин, представник позивача вважає, що ОСОБА_3. не може бути визнана судом належним представником відповідача та відповідно підписувати замість відповідача процесуальні документи. Також представник ПАТ "Рогатинавто" звернув увагу на те, що акт № 211278 від 22.01.2020 складався без присутності водія, що позбавило водія можливість надати пояснення. Окрім цього, позивач вказав на те, що інспекторами під час перевірки не зроблено відповідного запису в маршрутному листі (а.с. 84-87).
22.07.2020 через канцелярію Івано-Франківського окружного адміністративного суду надійшло заперечення Управління Укртрансбезпеки в Івано-Франківській області від 17.07.2020 на заперечення позивача на відзив. Представник відповідача зазначила, що справа № 300/919/20 відноситься до справ незначної складності. При цьому, 04.02.2020 Державною службою з безпеки на транспорті видано наказ № 48 від 04.02.2020 Про визначення посадових осіб, які мають право вчиняти дії від імені Державної служби України з безпеки на транспорті без довіреності , згідно якого визначено коло осіб, які мають право без довіреності, без окремого доручення керівника діяти в судах України від імені Державної служби України з безпеки на транспорті. Серед переліку осіб зазначено ОСОБА_3., що також підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних-осіб підприємців та громадських формувань. Окрім цього, акт № 211278 від 22.01.2020 складений в присутності водія ОСОБА_1 , що підтверджується вказаними в акті відомостями про посвідчення водія та свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, однак вказана особа відмовилася підписувати акт та надавати будь-які пояснення, про що зроблено відповідний запис. Щодо дорожнього листа, то в силу законодавчих змін, дорожній лист перестав бути обов`язковим документом при здійсненні пасажирських перевезень, а тому водії не зобов`язані мати його під час перевірки та надавати для здійснення запису представниками Укртрансбезпеки (а.с. 93-96).
З 13.07.2020 по 14.08.2020 головуючий суддя у справі перебував у щорічній відпустці.
Розглянувши матеріали адміністративної справи в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами у відповідності до вимог статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, дослідивши письмові докази, судом встановлено таке.
ПАТ "Рогатинавто" зареєстроване 11.07.1995 як юридична особа, основний вид діяльності код КВЕД 49.31: пасажирський наземний транспорт міського та приміського сполучення, що підтверджується відомостями з Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с. 9-12).
28.12.2010 Головна державна інспекція на автомобільному транспорті видала позивачу ліцензію серії АГ № 503500 на внутрішні перевезення пасажирів автобусами (а.с. 22).
21.09.2016 Державна служба України з безпеки на транспорті видала ПАТ "Рогатинавто" дозволи серії СТБ № 000076 та № 000077 на перевезення пасажирів на міському міжобласному автобусному маршруті загального користування Тернопіль-Черче загальною протяжністю 95 км (а.с. 20-21).
22.01.2020 посадовими особами Управління Укртрансбезпеки в Тернопільській області на підставі щотижневого графіка проведення рейдових перевірок у період 20.01.2020 - 26.01.2020 (а.с. 55) та відповідно до направлення на рейдову перевірку за № 009444 від 21.01.2020 (а.с. 54) проведено на автостанції № 1 в місті Тернополі рейдову перевірку транспортного засобу марки БАЗ номерний знак НОМЕР_1 , який належить ПАТ "Рогатинавто", водій ОСОБА_1 , на предмет дотримання перевізником вимог законодавства під час виконання перевезень пасажирів по маршруту Тернопіль-Черче .
За результатами перевірки складено акт № 211278 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 22.01.2020, в якому зафіксовано такі порушення: транспортний засіб марки БАЗ номерний знак НОМЕР_1 надав послуги з перевезення пасажирів по маршруту Тернопіль-Черче . Відсутні заповнені тахокарти у кількості, що передбачені ЄУТР (28+1), що унеможливлює ведення обліку режиму роботи, відпочинку водія. Порушено накази № 340 і № 385 Мінтрансзвязку. Відповідальність передбачена абзацом 3 пункту 1 статтею 60 Закону України Про автомобільний транспорт : надання послуг з перевезення пасажирів без оформлення документів, передбачених статтею 39 Закону України Про автомобільний транспорт (а.с. 53). Водій транспортного засобу відмовився від підписання акту № 211278 від 22.01.2020.
Вищевказані матеріали про порушення позивачем вимог законодавства про автомобільний транспорт направлені до Управління Укртрансбезпеки в Івано-Франківській області.
20.02.2020 відповідач листом № 16299/27/24-20 направив ПАТ "Рогатинавто" повідомлення, в якому запропоновано позивачу прибути 05.03.2020 в Управління Укртрансбезпеки в Івано-Франківській області для розгляду справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт. Згідно копії рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення, позивача 27.02.2020 отримав лист № 16299/27/24-20 від 20.02.2020 (а.с. 52).
За результатами розгляду справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт, заступником начальника управління Укртрансбезпеки в Івано-Франківській області Скрипником В.Д. прийнято оскаржувану постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу за № 187412 від 05.03.2020, відповідно до якої за порушення суб`єктом господарювання статті 39 Закону України "Про автомобільний транспорт" на підставі абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону України "Про автомобільний транспорт", до ПАТ "Рогатинавто" застосовано адміністративно-господарський штраф в розмірі 1700,00 грн. (а.с. 13). Згідно листа від 05.03.2020 за № 21656/27/24-20 постанова про застосування адміністративно-господарського штрафу за № 187412 від 05.03.2020 направлена відповідачем ПАТ "Рогатинавто" та отримана позивачем 13.03.2020 (а.с. 56).
Вважаючи протиправною постанову № 187412 від 05.03.2020 про застосування адміністративно-господарського штрафу, ПАТ "Рогатинавто" звернулося з цим позовом до суду, в якому просить скасувати вищевказану постанову № 187412 від 05.03.2020.
Вирішуючи даний спір, суд виходив з таких мотивів та норм права.
Відносини між автомобільними перевізниками, замовниками транспортних послуг, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами - суб`єктами підприємницької діяльності, які забезпечують діяльність автомобільного транспорту та безпеку перевезень регулює Закон України "Про автомобільний транспорт" від 05.04.2001 № 2344-III (далі - Закон № 2344-III).
Статтею 6 Закону № 2344-III передбачено, що центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, здійснює, в тому числі, державний нагляд і контроль за дотриманням автомобільними перевізниками вимог законодавства, норм та стандартів на автомобільному транспорті.
Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 року за № 103 Державна служба України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури і який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті.
Згідно з пункту 8 вказаного Положення Укртрансбезпека здійснює свої повноваження безпосередньо, через утворені в установленому порядку територіальні органи.
В свою чергу, процедуру здійснення державного контролю за додержанням суб`єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту, вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів щодо організації перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, норм міжнародних договорів про міжнародне автомобільне сполучення, виконанням умов перевезень, визначених дозволом на перевезення на міжобласних автобусних маршрутах, вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення, дотриманням габаритно-вагових параметрів, наявністю дозвільних документів на виконання перевезень та відповідністю виду перевезень, відповідних ліцензій, внесенням перевізниками-нерезидентами платежів за проїзд автомобільними дорогами, визначає Порядок здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 № 1567 (надалі - Порядок № 1567).
Відповідно до пунктів 2, 3, 4 Порядку № 1567 державному контролю підлягають усі транспортні засоби вітчизняних та іноземних суб`єктів господарювання (далі - транспортні засоби), що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів та вантажів на території України.
Органами державного контролю на автомобільному транспорті (далі - органи державного контролю) є Укртрансбезпека, її територіальні органи.
Державний контроль на автомобільному транспорті здійснюється посадовими особами органу державного контролю у форменому одязі, які мають відповідне службове посвідчення, направлення на перевірку, сигнальний диск (жезл) та індивідуальну печатку, шляхом проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі).
Частинами 14, 17 статті 6 Закону № 2344-III передбачено, що державний контроль автомобільних перевізників на території України здійснюється шляхом проведення планових, позапланових і рейдових перевірок (перевірок на дорозі).
Рейдові перевірки дотримання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом здійснюються шляхом зупинки транспортного засобу або без такої зупинки посадовими особами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, та його територіальних органів, які мають право зупиняти транспортний засіб у форменому одязі за допомогою сигнального диска (жезла) відповідно до порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів України.
В свою чергу, в абзаці 54 статті 1 Закону № 2344-III надано визначення рейдової перевірки (перевірки на дорозі). Так, рейдова перевірка (перевірка на дорозі) - це перевірка транспортних засобів суб`єкта господарювання на маршруті руху в будь-який час з урахуванням інфраструктури (автовокзали, автостанції, автобусні зупинки, місця посадки та висадки пасажирів, стоянки таксі і транспортних засобів, місця навантаження та розвантаження вантажних автомобілів, контрольно-вагові комплекси та інші об`єкти, що використовуються суб`єктами господарювання для забезпечення діяльності автомобільного транспорту).
Пунктами 12, 14 Порядку № 1567 передбачено, що рейдова перевірка додержання суб`єктом господарювання вимог, визначених пунктом 15 цього Порядку, здійснюється на підставі щотижневого графіка.
Рейдова перевірка транспортних засобів проводиться в будь-який час на окремо визначених ділянках дороги, маршрутах руху, автовокзалах, автостанціях, автобусних зупинках, місцях посадки та висадки пасажирів, стоянках таксі і транспортних засобів, місцях навантаження та розвантаження вантажних автомобілів, місцях здійснення габаритно-вагового контролю, під час виїзду з підприємств та місць стоянки, на інших об`єктах, що використовуються суб`єктами господарювання для забезпечення діяльності автомобільного транспорту.
В даному випадку, 22.01.2020 посадовими особами Управління Укртрансбезпеки в Тернопільській області на підставі щотижневого графіка проведення рейдових перевірок у період 20.01.2020 - 26.01.2020 (а.с. 55) та відповідно до направлення на рейдову перевірку за № 009444 від 21.01.2020 (а.с. 54) проведено на автостанції № 1 в місті Тернополі рейдову перевірку транспортного засобу марки БАЗ номерний знак НОМЕР_1 , який належить ПАТ "Рогатинавто", водій ОСОБА_1 , на предмет дотримання перевізником вимог законодавства під час виконання перевезень пасажирів по маршруту Тернопіль-Черче .
Згідно з пунктом 15 Порядку № 1567 під час проведення рейдової перевірки перевіряється виключно: наявність визначених статтями 39 і 48 Закону документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом; додержання вимог статей 53, 56, 57 і 59 Закону; додержання водієм вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення (ЄУТР); відповідність зовнішнього і внутрішнього спорядження (екіпірування) транспортного засобу встановленим вимогам; оснащення таксі справним таксометром; відповідність кількості пасажирів, що перевозяться, відомостям, зазначеним у реєстраційних документах, або нормам, передбаченим технічною характеристикою транспортного засобу; додержання водієм автобуса затвердженого розкладу та маршруту руху; наявність у всіх пасажирів квитків на проїзд та квитанцій на перевезення багажу, а у разі пільгового проїзду - відповідного посвідчення; додержання водієм режиму праці та відпочинку, а також вимоги щодо наявності в автобусі двох водіїв у разі перевезення пасажирів на відстань 500 і більше кілометрів або перевезення організованих груп дітей за маршрутом, який виходить за межі населеного пункту та має протяжність понад 250 кілометрів; виконання водієм інших вимог Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту та Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, інших нормативно-правових актів.
Пунктами 16, 17 Порядку № 1567 передбачено, що рейдова перевірка проводиться групою посадових осіб Укртрансбезпеки у кількості не менш як дві особи. Рейдова перевірка проводиться із зупиненням транспортних засобів або без їх зупинення.
Відповідно до пунктів 21, 22 Порядку № 1567 у разі виявлення в ході перевірки транспортного засобу порушення законодавства про автомобільний транспорт посадовими особами, що провели перевірку, складається акт за формою згідно з додатком 3.
Про результати перевірки транспортного засобу (відсутність порушення або зазначення номера складеного акта) посадова особа робить запис у дорожньому листі (за наявності такого) із зазначенням дати, часу, місця перевірки, свого прізвища, місця роботи і посади, номера службового посвідчення та ставить свій підпис, а у разі проведення перевірки виконання Європейської угоди ставить відповідний відбиток печатки на реєстраційному листку режиму праці та відпочинку водіїв (у разі наявності).
У разі відмови уповноваженої особи суб`єкта господарювання або водія від підписання акта перевірки суб`єкта господарювання або акта перевірки транспортного засобу посадові особи, що провели перевірку, роблять про це запис.
Як встановлено судом вище, за результатами перевірки складено акт № 211278 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 22.01.2020, в якому зафіксовано такі порушення: транспортний засіб марки БАЗ номерний знак НОМЕР_1 надав послуги з перевезення пасажирів по маршруту Тернопіль-Черче . Відсутні заповнені тахокарти у кількості, що передбачені ЄУТР (28+1), що унеможливлює ведення обліку режиму роботи, відпочинку водія (а.с. 53).
Відповідно до пункту 25 Порядку № 1567 справа про порушення розглядається в органі державного контролю за місцезнаходженням суб`єкта господарювання або за місцем виявлення порушення (за письмовою заявою уповноваженої особи суб`єкта господарювання) не пізніше ніж протягом двох місяців з дня його виявлення.
Згідно з пунктом 26 Порядку № 1567 справа про порушення розглядається у присутності уповноваженої особи суб`єкта господарювання. Про час і місце розгляду справи про порушення уповноважена особа суб`єкта господарювання повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням.
Пунктом 27 Порядку № 1567 визначено, що у разі неявки уповноваженої особи суб`єкта господарювання справа про порушення розглядається без її участі. За наявності підстав керівник органу державного контролю або його заступник виносить постанову про застосування адміністративно-господарських штрафів, яка оформляється згідно з додатком 5
Так, за результатами розгляду справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт, заступником начальника управління Укртрансбезпеки в Івано-Франківській області Скрипником В.Д. прийнято оскаржувану постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу за № 187412 від 05.03.2020, відповідно до якої за порушення суб`єктом господарювання статті 39 Закону України "Про автомобільний транспорт" на підставі абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону України "Про автомобільний транспорт", до ПАТ "Рогатинавто" застосовано адміністративно-господарський штраф в розмірі 1700,00 грн. (а.с. 13).
Відповідальність за порушення законодавства про автомобільний транспорт регламентована статтею 60 Закону № 2344-III.
Відповідно до вказаної статті 60 Закону № 2344-III розглядати справи про накладення адміністративно-господарських штрафів за порушення, зазначені у цій статті, мають право посадові особи центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті.
Пунктом 3 Порядку № 1567 передбачено, що органами державного контролю на автомобільному транспорті є Укртрансбезпека, її територіальні органи.
Відповідно до пункту 25 Порядку № 1567 справа про порушення розглядається в органі державного контролю за місцезнаходженням суб`єкта господарювання або за місцем виявлення порушення (за письмовою заявою уповноваженої особи суб`єкта господарювання) не пізніше ніж протягом двох місяців з дня його виявлення.
Згідно з пунктом 27 Порядку № 1567 у разі неявки уповноваженої особи суб`єкта господарювання справа про порушення розглядається без її участі.
За наявності підстав керівник органу державного контролю або його заступник виносить постанову про застосування адміністративно-господарських штрафів, яка оформляється згідно з додатком 5.
Окрім цього, пунктом 8 Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 103, Укртрансбезпека здійснює свої повноваження безпосередньо, через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Отже, заступник начальника Управління Укртрансбезпеки в Івано-Франківській області, за місцезнаходженням суб`єкта господарювання, наділений компетенцією розглядати справи про накладення адміністративно-господарських штрафів за порушення, зазначені у статті 60 Закону № 2344-III та виносити за результатами розгляду постанови про застосування адміністративно-господарських штрафів.
Згідно з абзацом 3 частини 1 статті 60 Закону № 2344-III за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Документи, на підставі яких виконуються пасажирські перевезення визначені статтею 39 Закону № 2344-III.
Так, автомобільні перевізники, водії, пасажири повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконуються пасажирські перевезення.
Документи для регулярних пасажирських перевезень: для автомобільного перевізника - ліцензія, договір із органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування чи їх дозвіл, паспорт маршруту, документ, що засвідчує використання автобуса на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством України;
для водія автобуса - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, квитково-касовий лист, схема маршруту, розклад руху, таблиця вартості проїзду (крім міських перевезень), інші документи, передбачені законодавством України;
для пасажира - квиток на проїзд в автобусі та на перевезення багажу (для пільгового проїзду - посвідчення особи встановленого зразка чи довідка, на підставі якої надається пільга), а в разі запровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду - електронний квиток та документи для пільгового проїзду.
Документи для регулярних спеціальних пасажирських перевезень:
для автомобільного перевізника - ліцензія, договір із замовником транспортних послуг, паспорт маршруту, документ, що засвідчує використання автобуса на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством України;
для водія автобуса - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, схема маршруту, розклад руху, інші документи, передбачені законодавством України.
Статтею 2 Закону № 2344-III передбачено, що законодавство про автомобільний транспорт складається із цього Закону, законів України Про транспорт , Про дорожній рух , чинних міжнародних договорів та інших нормативно-правових актів у сфері автомобільних перевезень.
Генеральна конференція Міжнародної організації праці 27.06.1979 у м. Женева ухвалила Конвенцію № 153 про тривалість робочого часу та періоди відпочинку на дорожньому транспорті. Ця Конвенція застосовується до найманих водіїв, які працюють або на підприємствах, що займаються перевезеннями для третіх сторін, або на підприємствах, що перевозять вантажі чи пасажирів за свій рахунок на автомобілях, які використовуються професійно для внутрішніх чи міжнародних автомобільних перевезень товарів або пасажирів. Ця Конвенція застосовується також, якщо в ній не передбачено іншого, до власників транспортних засобів, зайнятих професійно автомобільними перевезеннями, та до членів їхніх сімей, які не отримують заробітної плати, коли вони працюють водіями.
Відповідно до статті 10 цієї Конвенції компетентні власті чи органи в кожній країні:
а) передбачають ведення індивідуальної контрольної книжки та визначають умови її видачі, її зміст і спосіб її заповнення водіями;
b) установлюють процедуру оголошення годин, відпрацьованих відповідно до положень пункту 1 статті 9 цієї Конвенції та умов, які їх обґрунтовують.
Кожен роботодавець:
а) веде відповідно до зразка, затвердженого компетентними властями чи органами в кожній країні, відомість із зазначеною в ній кількістю годин роботи й відпочинку кожного водія, який працює в нього;
b) надає цю відомість у розпорядження контрольних органів у спосіб, установлений компетентними властями чи органами в кожній країні.
Традиційні засоби контролю, зазначені в пунктах 1 та 2 цієї статті, якщо це потрібно для деяких категорій транспорту, заміняються або доповнюються, наскільки це можливо, сучасними засобами, такими, наприклад, як тахографи згідно з правилами установленими компетентними властями чи органами в кожній країні.
Постановою Кабінету Міністрів України "Про виконання Конвенції Міжнародної організації праці 1979 року № 153 про тривалість робочого часу та періоди відпочинку на дорожньому транспорті" від 25.01.2012 № 51 визначено Міністерство інфраструктури компетентним органом з питань виконання Конвенції Міжнародної організації праці 1979 року № 153 про тривалість робочого часу та періоди відпочинку на дорожньому транспорті в частині внутрішніх автомобільних перевезень.
Особливості регулювання робочого часу та часу відпочинку водіїв колісних транспортних засобів та порядок його обліку встановлює Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затверджене наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 07.06.2010 № 340, зареєстроване в Міністерстві юстиції України 14.09.2010 року за № 811/18106 (далі - Положення № 340).
Пунктом 1.1 Положення № 340 передбачено, що це Положення розроблено відповідно до Конвенції Міжнародної організації праці 1979 року № 153 про тривалість робочого часу та періоди відпочинку на дорожньому транспорті, Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення (ЄУТР), Кодексу законів про працю України та Законів України Про автомобільний транспорт , Про дорожній рух .
Відповідно до пункту 1.3 Положення № 340 його вимоги поширюються на автомобільних перевізників та водіїв, які здійснюють внутрішні перевезення пасажирів чи/та вантажів колісними транспортними засобами.
Облік робочого часу регламентовано розділом VI Положення № 340.
Так, згідно з пунктом 6.1 Положення № 340 автобуси, що використовуються для нерегулярних і регулярних спеціальних пасажирських перевезень, для регулярних пасажирських перевезень на міжміських автобусних маршрутах протяжністю понад 50 км, вантажні автомобілі з повною масою понад 3,5 тонн повинні бути обладнані діючими та повіреними тахографами.
Відповідно до пункту 6.2 Положення № 340 облік робочого часу водіїв здійснюється на основі табеля обліку використання робочого часу. Перевізник, який використовує водіїв за наймом, щомісяця складає графік змінності водіїв, веде відомість обліку робочого часу та відпочинку водія (додаток 2), у якій щодо кожної робочої зміни зазначаються планові та фактичні дані щодо маршруту, початок та кінець робочої зміни.
Водій, що керує транспортним засобом, який не обладнаний тахографом, веде індивідуальну контрольну книжку водія (додаток 3).
Пунктом 7.1 Положення № 340 перевірка додержання режиму праці та відпочинку водія здійснюється Державною службою України з безпеки на транспорті з дотриманням вимог Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 № 1567.
В даному випадку, транспортний засіб марки БАЗ номерний знак НОМЕР_1 , який належить ПАТ "Рогатинавто", здійснював перевезення пасажирів по маршруту Тернопіль-Черче , протяжністю 95 км, тобто понад 50 км, а тому згідно з пунктом 6.1 Положення № 340 такий транспортний засіб повинен бути обладнаний діючим та повіреним тахографом.
Представник позивача в позовній заяві підтверджує наявність в транспортному засобі марки БАЗ номерний знак НОМЕР_1 , який належить ПАТ "Рогатинавто", встановленого тахографа.
Порядок установлення, технічного обслуговування та використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільних транспортних засобах (крім таксі), які використовуються для надання послуг з перевезення пасажирів та вантажів, визначає Інструкція з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті, яку розроблено відповідно до вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення, Конвенції Міжнародної організації праці 1979 року № 153 про тривалість робочого часу та періоди відпочинку на дорожньому транспорті, а також Законів України "Про автомобільний транспорт", затверджено наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 24.06.2010 № 385, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 20.10.2010 за № 946/18241 (далі - Інструкція № 385).
Відповідно до пункту 1.4 розділу І Інструкції № 385 контрольний пристрій (тахограф) - це обладнання, яке є засобом вимірювальної техніки, призначене для встановлення на транспортних засобах для показу та реєстрації в автоматичному чи напівавтоматичному режимі інформації про рух таких транспортних засобів та про певні періоди роботи їхніх водіїв (пункт 1.4 розділу І Інструкції № 385).
При цьому, тахокарта - це бланк, призначений для внесення й зберігання зареєстрованих даних, який вводять в аналоговий контрольний пристрій (тахограф) та на якому маркувальні пристрої останнього здійснюють безперервну реєстрацію інформації, що підлягає фіксуванню відповідно до положень ЄУТР.
Умови використання тахографів регламентовані розділом ІІІ Інструкції № 385.
Так, відповідно до пункту 3.1 розділу ІІІ Інструкції № 385 виробники транспортних засобів, перевізники, водії та пункти сервісів тахографів використовують тахографи, тахокарти, картки до цифрових тахографів, тип яких затверджено відповідно до вимог ЄУТР.
Згідно з пунктом 3.2 розділу ІІІ Інструкції № 385 Мінінфраструктури забезпечує відповідно до вимог ЄУТР обіг (облік, видачу, скасування, призупинення дії, поновлення, перевірку чинності) карток чотирьох типів для цифрових тахографів: водія (картка водія); ПСТ (картка майстерні); особи, уповноваженої здійснювати контроль (картка контролера); перевізника (картка підприємства).
Пунктом 3.3 розділу ІІІ Інструкції № 385 визначено, що водій транспортного засобу, обладнаного тахографом:
забезпечує правильну експлуатацію тахографа та управління режимами його роботи відповідно до інструкції виробника тахографа;
своєчасно встановлює, змінює і заповнює тахокарти та забезпечує їх належне зберігання;
використовує тахокарти (у разі використання аналогового тахографа) або у разі використання цифрового тахографа - особисту картку водія кожного дня, протягом якого керував транспортним засобом;
має при собі: протокол про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу; заповнені тахокарти у кількості, що передбачена ЄУТР, або картку водія чи роздруківку даних роботи тахографа у разі обладнання транспортного засобу цифровим тахографом;
у разі несправності або пошкодження аналогового тахографа своєчасно записує від руки дані щодо режиму роботи та відпочинку на зворотному боці тахокарти, де нанесена сітка з відповідними графічними позначками, інформує про це відповідну посадову особу перевізника, з яким водій перебуває у трудових відносинах (для найманих водіїв);
у разі несправності або пошкодження цифрового тахографа або картки до нього своєчасно записує від руки дані щодо режиму роботи та відпочинку на зворотному боці аркуша, призначеного для роздруківки даних, що використовують у даному тахографі, та забезпечує належне зберігання таких записів.
При цьому, відповідно до пункту 3.5 розділу ІІІ Інструкції № 385 перевізники:
забезпечують водіїв, які відправляються в рейс, необхідною кількістю тахокарт або паперу для роздруківки даних, що відповідають типу тахографа (аналоговий, цифровий);
зберігають інформацію, отриману за допомогою тахографа, кожного водія протягом 12 місяців з дати останнього запису, а протоколи перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу, свідоцтва про повірку - протягом одного року з дати закінчення терміну їх дії;
аналізують інформацію щодо дотримання режимів праці та відпочинку водіїв, отриману за допомогою тахографа, а в разі виявлення порушень вживають заходів щодо недопущення та запобігання виникненню їх в подальшому.
Згідно з пунктом 3.6 розділу ІІІ Інструкції № 385 перевізники забезпечують належну експлуатацію тахографів та транспортних засобів з установленими тахографами та згідно з вимогами ЄУТР здійснюють періодичні інспекції, які включають перевірку:
правильності роботи тахографа та відповідності його типу згідно із законодавством (обов`язковість установлення тахографа певного типу - аналоговий або цифровий, позначка затвердження типу згідно з ЄУТР);
наявності та цілісності таблички тахографа та його пломб, а також маркування таблички та пломб тахографа знаком ПСТ, внесеним до Переліку;
дотримання вимог щодо періодичності проведення перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу, а також перевірки тахографа; дотримання вимог щодо періодів роботи та відпочинку водіїв та їх відповідність параметрам руху, зареєстрованим тахографом;
наявності у водіїв транспортних засобів тахокарт у кількості, визначеній пунктом 3.3 цього розділу, або наявності та чинності картки для цифрового тахографа;
строків зберігання відповідної інформації, отриманої за допомогою тахографа, протоколів перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу та повірки тахографа.
В даному випадку, в акті № 211278 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 22.01.2020, зафіксовано такі порушення, які слугували підставою для прийняття постанови № 187412 від 05.03.2020 про застосування адміністративно-господарського штрафу: транспортний засіб марки БАЗ номерний знак НОМЕР_1 , який належить ПАТ "Рогатинавто", водій ОСОБА_1 , надав послуги з перевезення пасажирів по маршруту Тернопіль-Черче за відсутності заповнених тахокарт у кількості, що передбачені ЄУТР (28+1), що унеможливлює ведення обліку режиму роботи, відпочинку водія (а.с. 53).
Представник позивача в позовній заяві зазначив, що транспортний засіб марки БАЗ номерний знак НОМЕР_1 , який належить ПАТ "Рогатинавто", обладнаний тахографом, однак не вказав яким саме: аналоговий чи цифровий.
В свою чергу, пунктом 3.3 розділу ІІІ Інструкції № 385 визначено, що водій транспортного засобу, обладнаного тахографом: використовує тахокарти (у разі використання аналогового тахографа) або у разі використання цифрового тахографа - особисту картку водія кожного дня, протягом якого керував транспортним засобом; має при собі: протокол про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу; заповнені тахокарти у кількості, що передбачена ЄУТР, або картку водія чи роздруківку даних роботи тахографа у разі обладнання транспортного засобу цифровим тахографом.
З 20.12.2010 набула чинності Поправка № 6 до Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, підписаної в Женеві 01.07.1970 року, в частині надання до контролю реєстраційних листків (тахограм) за поточний день та попередні 28 календарних дні, а в разі відсутності тахокарт надання Бланку підтвердження діяльності, який заповнюється транспортним підприємством та водієм перед рейсом.
Таким чином, у разі використання аналогового тахографа у водія мають бути при собі заповнені тахокарти у кількості, що передбачена ЄУТР, а разі використання цифрового тахографа - у водія мають бути при собі картка водія чи роздруківку даних роботи тахографа.
В даному випадку, позивач не надав суду жодних доказів того, що у водія транспортного засобу марки БАЗ номерний знак НОМЕР_1 , який належить Приватному акціонерному товариству "Рогатинавто", на час перевірки 22.01.2020 були в наявності заповнені тахокарти, картка водія чи роздруківка даних роботи тахографа.
За вказаних обставин, позивач допустив порушення вимог статті 39 Закону України "Про автомобільний транспорт", відповідальність за яке передбачена абзацом 3 частиною 1 статті 60 Закону України "Про автомобільний транспорт".
Щодо доводів представника позивача про те, що до ПАТ "Рогатинавто" застосовано штраф в розмірі 1700,00 грн. за порушення, яке полягало в неоформленні індивідуальної контрольної книжки водія, то суд вказує на те, що такі доводи не відповідають дійсності.
Так, до позивача застосовано адміністративно-господарський штраф згідно постанови № 187412 від 05.03.2020 в зв`язку з відсутністю у водія транспортного засобу марки БАЗ номерний знак НОМЕР_1 , який належить ПАТ "Рогатинавто", та здійснює перевезення пасажирів по маршруту Тернопіль-Черче , заповнених тахокарт у кількості, що передбачені ЄУТР (28+1), а не індивідуальної контрольної книжки водія, як помилково вважає представник позивача.
Також суд вказує на помилковість застосування позивачем висновків Верховного Суду, викладених у постанові від 04.07.2019 в справі № 823/328/17, оскільки обставини цієї справи є відмінними від обставин у справі № 823/328/17.
Так, згідно постанови від 04.07.2019 в справі № 823/328/17 Верховний Суд встановив, що автобуси № 26, № 27 ПрАТ Черкасиавтотранс використовуються виключно на міських маршрутах протяжністю до 50 км, відтак вони не зобов`язані бути облаштовані тахографами, а водії, які керують такими автобусами, не повинні вести індивідуальні контрольні книжки водія.
В даному випадку, ПАТ "Рогатинавто" здійснювало перевезення пасажирів на міському міжобласному автобусному маршруті загального користування Тернопіль-Черче , загальною протяжністю 95 км, тобто понад 50 км, що вказує на відмінність обставин цієї справи від обставин у справі № 823/328/17.
Окрім цього, суд звертає увагу на те, що до позовної заяви представник ПАТ "Рогатинавто" долучив копію індивідуальної контрольної книжки водія ОСОБА_2 (а.с. 15-17). Натомість згідно акту перевірки № 211278 від 22.01.2020 встановлено відсутність необхідних документів у водія ОСОБА_1 , а не в ОСОБА_2 .
Щодо доводів представника позивача про те, що представники відповідача не зробили відповідно запису про перевірку в маршрутному листі, то суд вказує на таке.
Відповідно до пункту 21 Порядку № 1567 у разі виявлення в ході перевірки транспортного засобу порушення законодавства про автомобільний транспорт посадовими особами, що провели перевірку, складається акт за формою згідно з додатком 3.
Про результати перевірки транспортного засобу (відсутність порушення або зазначення номера складеного акта) посадова особа робить запис у дорожньому листі (за наявності такого) із зазначенням дати, часу, місця перевірки, свого прізвища, місця роботи і посади, номера службового посвідчення та ставить свій підпис, а у разі проведення перевірки виконання Європейської угоди ставить відповідний відбиток печатки на реєстраційному листку режиму праці та відпочинку водіїв (у разі наявності).
Таким чином про результати перевірки транспортного засобу (відсутність порушення або зазначення номера складеного акта) посадова особа робить запис у дорожньому листі лише за наявності такого дорожнього листа.
Проте такий документ як дорожній лист з 13.08.2011 виключений із переліку документів для регулярних спеціальних пасажирських перевезень для водія автобуса, що встановлений статтею 39 Закону України "Про автомобільний транспорт".
Отже, в зв`язку із зміна законодавства, дорожній лист перестав бути обов`язковим документом при здійсненні пасажирських перевезень, а тому водії не зобов`язані мати його під час перевірки та надавати для здійснення запису представниками Укртрансбезпеки.
Що стосується доводів представника позивача про те, що ОСОБА_3 не може бути визнана судом належним представником відповідача та відповідно підписувати замість відповідача процесуальні документи, то суд вказує на таке.
Відповідно до частини 1 статті 57 Кодексу адміністративного судочинства України представником у суді може бути адвокат або законний представник.
Згідно з частиною 2 статті 57 Кодексу адміністративного судочинства України у справах незначної складності та в інших випадках, визначених цим Кодексом, представником може бути фізична особа, яка відповідно до частини другої статті 43 цього Кодексу має адміністративну процесуальну дієздатність.
В свою чергу, частиною 6 статті 12 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що для цілей цього Кодексу справами незначної складності є справи, в тому числі, щодо оскарження рішення суб`єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів у сумі, що не перевищує ста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
В даному випадку позивач оскаржує постанову № 187412 від 05.03.2020 про застосування адміністративно-господарського штрафу в розмірі 1700,00 грн., а тому справа № 300/919/20 відноситься до справ незначної складності, в якій представником може бути фізична особа, яка відповідно до частини другої статті 43 цього Кодексу має адміністративну процесуальну дієздатність.
Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення можливостей самопредставництва в суді органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, інших юридичних осіб незалежно від порядку їх створення від 18.12.2019 № 390-IХ, частини третю і четверту статті 55 Кодексу адміністративного судочинства України викладено в такій редакції:
"3. Юридична особа незалежно від порядку її створення, суб`єкт владних повноважень, який не є юридичною особою, беруть участь у справі через свого керівника, члена виконавчого органу, іншу особу, уповноважену діяти від її (його) імені відповідно до закону, статуту, положення, трудового договору (контракту) (самопредставництво юридичної особи, суб`єкта владних повноважень), або через представника.
4. Держава, Автономна Республіка Крим, територіальна громада беруть участь у справі через відповідний орган державної влади, орган влади Автономної Республіки Крим, орган місцевого самоврядування відповідно до його компетенції, від імені якого діє його керівник, інша уповноважена особа відповідно до закону, статуту, положення, трудового договору (контракту) (самопредставництво органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування), або через представника".
04.02.2020 Державною службою з безпеки на транспорті прийнято наказ № 48 від 04.02.2020 Про визначення посадових осіб, які мають право вчиняти дії від імені Державної служби України з безпеки на транспорті без довіреності , згідно якого визначено коло осіб, які мають право без довіреності, без окремого доручення керівника діяти в судах України від імені Державної служби України з безпеки на транспорті. Серед переліку осіб зазначено головного спеціаліста (юриста) Управління Укртрансбезпеки в Івано-Франківській обалсті ОСОБА_3. (а.с. 97-99). Окрім цього, в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних-осіб підприємців та громадських формувань, містяться відомості про осіб, які уповноважені представляти юридичну особу - Державну службу України з безпеки на транспорті у правовідносинах з третіми особами, осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності. Так, згідно вказаних відомостей з Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних-осіб підприємців та громадських формувань, ОСОБА_3. - підписант (діє виключно в судах України без окремого доручення керівника з правом подання позову, посвідчення копій документів, без права відмови, зміни, відкликання, визнання позову, відмови від апеляційних, касаційних скарг, укладання мирової угоди) (а.с. 100-109).
Також суд звертає увагу на те, що до відзиву від 26.06.2020 на позовну заяву долучено копію довіреності № 2073/05/14-19 від 24.12.2019, виданої Державною службою України з безпеки на транспорті, якою уповноважено ОСОБА_3 представляти інтереси Державної служби України з безпеки на транспорті та її територіальних органів, посадових осіб в судах усіх інстанцій і користуватись правами, які надані законом позивачу, відповідачу, третій особі, у тому числі з правом подачі та підписання всіх необхідних для цього процесуальних документів. Довіреність дійсна до 31.12.2020, містить печатку Державною службою України з безпеки на транспорті (а.с. 57).
Статтею 59 Кодексу адміністративного судочинства України визначено документи, що підтверджують повноваження представників. Так, згідно з частиною 1 вказаної статті 59 Кодексу адміністративного судочинства України повноваження представників сторін та інших учасників справи мають бути підтверджені такими документами: 1) довіреністю фізичної або юридичної особи; 2) свідоцтвом про народження дитини або рішенням про призначення опікуном, піклувальником чи охоронцем спадкового майна.
Відповідно до частини 2 статті 59 Кодексу адміністративного судочинства України довіреність фізичної особи повинна бути посвідчена нотаріально або, у визначених законом випадках, іншою особою.
Частиною 3 статті 59 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що довіреність від імені юридичної особи видається за підписом (електронним цифровим підписом) посадової особи, уповноваженої на це законом, установчими документами.
Таким чином, обов`язкове нотаріальне посвідчення встановлено лише для довіреності фізичної особи. В даному випадку, довіреність № 2073/05/14-19 від 24.12.2019 видана Державною службою України з безпеки на транспорті, а тому не потребує нотаріального посвідчення.
В адміністративному судочинстві діє принцип офіційного з`ясування усіх обставин справи, який полягає в активній позиції суду щодо з`ясування всіх обставин у справі (пункт 4 частини 3 статті 2, частини 2, 4 статті 9, частина 3 статті 77, частина 6 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України).
Так, приписами статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім того, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З урахуванням встановлених обставин, суд вважає, що відповідач обґрунтував правомірність накладення на позивача штрафу в розмірі 1700,00 грн. постановою про застосування адміністративно-господарського штрафу за № 187412 від 05.03.2020.
Підсумовуючи вказане, суд дійшов висновку відмовити в задоволенні позову Приватного акціонерного товариства "Рогатинавто" до Управління Укртрансбезпеки в Івано-Франківській області про визнання протиправною та скасування постанови № 187412 від 05.03.2020.
Судові витрати згідно з статтею 139 Кодексу адміністративного судочинства України, з огляду на відмову в позові, за відсутності доказів їх понесення відповідачем, не розподіляються судом.
Керуючись статтями 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Відмовити в задоволенні позову Приватного акціонерного товариства "Рогатинавто" до Управління Укртрансбезпеки в Івано-Франківській області про визнання протиправною та скасування постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу № 187412 від 05.03.2020.
Судові витрати не розподіляти.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Учасники справи:
Позивач: Приватне акціонерне товариство "Рогатинавто", ідентифікаційний код - 03117079, вулиця Галицька, 108, місто Рогатин, Івано-Франківська область, 77001.
Відповідач: Управління Укртрансбезпеки в Івано-Франківській області, ідентифікаційний код - 39816845, вулиця Тополина, 3, село Угорники, місто Івано-Франківськ, 76492.
Суддя /підпис/ Боршовський Т.І.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.08.2020 |
Оприлюднено | 20.08.2020 |
Номер документу | 91043673 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Боршовський Т.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Боршовський Т.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Боршовський Т.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Боршовський Т.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні