Рішення
від 20.08.2020 по справі 540/1493/20
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 серпня 2020 р.м. ХерсонСправа № 540/1493/20 Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді: Кисильової О.Й.,

розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до товариства з обмеженою відповідальністю "База Заря" про стягнення адміністративно - господарських санкцій та пені,

встановив:

Херсонське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів (далі - позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "База Заря" (далі - відповідач, ТОВ "База Заря"), в якому просить стягнути з відповідача адміністративно - господарські санкції у розмірі 30196,43 грн та пеню за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 462,06 грн.

Адміністративний позов обґрунтований тим, що згідно з даними звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2019 рік, поданого відповідачем, середньооблікова чисельність його штатних працівників складає 14 осіб, з цього розрахунку установлений норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів становить 1 робоче місце. Однак, оскільки на підприємстві відповідача не працюють особи, яким відповідно до законодавства встановлена інвалідність, то за 1 робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте ним, відповідач до 15 квітня 2020 року повинен був самостійно сплатити адміністративно-господарські санкції у розмірі 30196,43 грн. та на момент подання позову пеню в розмірі 462,06 грн. за порушення терміну сплати цих санкцій. Вказані суми відповідачем самостійно не сплачені, а тому позивач вважає, що дані суми підлягають стягненню в судовому порядку, що і стало підставою для звернення до суду з даним позовом. Просить задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Ухвалою від 12.06.2020 у справі відкрите спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Цією ж ухвалою запропоновано відповідачу протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі подати до суду відзив на позовну заяву разом з усіма доказами щодо наведених у відзиві обставин.

Ухвала від 12.06.2020 про відкриття провадження у справі направлена відповідачу рекомендованим листом за адресою, яка зазначена в ЄДРПОУ, а саме: 75581, Херсонська обл., Генічеський р-н, с. Генічеська Гірка, вул. Набережна, 35. Рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення повернуте до суду із відміткою Укрпошти "за закінченням терміну зберігання".

Відповідно до ч. 8 ст. 126 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи.

Розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином (ч. 11 ст. 126 КАС).

Таким чином, оскільки судова кореспонденція (ухвала від 12.06.2020) повернута до суду з незалежних від суду причин, вважається, що вона вручена належним чином.

Отже, суд вважає відповідача належним чином повідомленим про розгляд даної справи.

Відповідач не скористався своїм правом на надання відзиву. Станом на день розгляду справи відповідачем не надано до суду жодного документу.

Частиною 6 ст. 162 КАС України передбачено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Виходячи з положень п. 2 ч. 1 ст. 263 КАС України, розгляд даної адміністративної справи здійснюється у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) за наявними у ній матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд встановив наступні обставини.

28.02.2020 ТОВ "База Заря" подано до Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів Звіт форми № 10-ПІ про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2019 рік, за яким середньооблікова чисельність його штатних працівників складає 14 осіб; середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність - 0 осіб; кількість інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, спеціально створених - 1 особа; фонд оплати праці штатних працівників - 845,5 грн.; середньорічна заробітна плата штатного працівника 60392,86 грн.

10.03.2020 Херсонське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів листом № 03-08/2822 повідомило ТОВ "База Заря" про обов`язок сплати адміністративно-господарських санкцій до 15.04.2020 у розмірі 30196,43 грн. внаслідок невиконання нормативу працевлаштування інвалідів. За порушення терміну сплати адміністративно-господарських санкцій нараховуватиметься пеня.

Оскільки вищезазначені суми відповідачем не сплачено, утворилась заборгованість у розмірі 30658,49 грн.

Таким чином, оскільки відповідач добровільно не сплатив суму адміністративно - господарських санкцій, позивач звернувся до суду із даним позовом.

Надаючи оцінку законності вимог позивача про стягнення адміністративно-господарських санкцій, суд вважає за необхідне врахувати наступні обставини та положення законодавства.

Право відділень Фонду на звернення до суду у відповідних відносинах визначено Законом України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.1991 № 875-ХІІ (далі - Закон № 875-ХІІ).

Відповідно до ч. 3 ст. 18 Закону № 875-ХІІ підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю зобов`язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів і звітувати фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Зі змісту ч. 1 ст. 19 Закону № 875-ХІІ слідує, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Робочим місцем інваліда, відповідно до статті 1 Закону України "Про реабілітацію інвалідів в Україні", вважається місце або виробнича ділянка постійного або тимчасового знаходження особи у процесі трудової діяльності на підприємствах, установах, організаціях.

Підприємства, які використовують працю інвалідів, зобов`язані створювати для них умови праці з урахуванням рекомендацій медико-соціальної експертної комісії та індивідуальних програм реабілітації, вживати додаткових заходів безпеки праці, які відповідають специфічним особливостям цієї категорії працівників (ч. 1 ст. 12 Закону України "Про охорону праці").

Пунктом 4 ч. 3 ст. 50 Закону України "Про зайнятість населення" від 05.07.2012 №5067-VI передбачено, зокрема, що роботодавці зобов`язані своєчасно та в повному обсязі у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, за погодженням з центральним органом виконавчої влади із забезпечення реалізації державної політики у галузі статистики, подавати територіальним органам центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, інформацію про попит на робочу силу (вакансії).

Пунктом 3-4 Порядку подання форми звітності № 3-ПН "Інформація про попит на робочу силу (вакансії)", затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України 31.05.2013 № 316, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.06.2013 за № 988/23520 (у редакції від 07.02.2017) визначено, що Форма № 3-ПН заповнюється роботодавцями та подається до базового центру зайнятості незалежно від місцезнаходження роботодавця. Актуальність зазначених у формі № 3-ПН вакансій уточнюється базовим центром зайнятості не рідше ніж двічі на місяць під час особистої зустрічі з роботодавцем, у телефонному режимі або через засоби електронного зв`язку.

Форма № 3-ПН подається за наявності у роботодавця попиту на робочу силу (вакансії) не пізніше ніж через три робочі дні з дати відкриття вакансії. Датою відкриття вакансії є наступний день після створення робочого місця чи припинення трудових відносин з працівником, робоче місце якого стає вакантним, або дата, починаючи з якої може бути укладений трудовий договір з найманим працівником (п. 5 Порядку № 316).

Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону № 875-ХІІ забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості.

За змістом статті 18-1 Закону № 875-ХІІ особа з інвалідністю, яка не досягла пенсійного віку, не працює, але бажає працювати, має право бути зареєстрованою у державній службі зайнятості як безробітна. Державна служба зайнятості здійснює пошук підходящої роботи відповідно до рекомендацій МСЕК, наявних у особи з інвалідністю кваліфікації та знань, з урахуванням її побажань.

Відповідно до ч.ч.1, 2 ст. 20 Закону № 875-ХІІ підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих осіб з інвалідністю менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі на підприємстві, в організації громадських організацій осіб з інвалідністю, у фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю. Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

З матеріалів справи вбачається, що середньооблікова кількість штатних працівників в ТОВ "База Заря" складає 14 осіб. Отже, відповідно до норм Закону № 875-ХІІ на підприємстві має бути створене 1 робоче місце для інваліда та працевлаштовано одну особу з інвалідністю.

Однак, в порушення вищевказаних норм чинного законодавства, на підприємстві відповідача не працюють особи, яким відповідно до законодавства встановлена інвалідність.

На підставі викладеного, позивачем нарахована відповідачу адміністративно-господарська санкція в розмірі середньорічної заробітної плати штатного працівника, тобто в сумі 30196,43 грн. Вказана сума адміністративно-господарської санкції не була сплачена у встановлений законодавством строк, тому на підставі наведених вище норм позивачем нарахована пеня на суму заборгованості, яка складає 462,06 грн.

Станом на день розгляду даної справи до суду не надано доказів сплати вказаної заборгованості або інших доказів на спростування доводів позивача.

Згідно із ч. 1-4 ст. 242 КАС рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

За таких обставин суд дійшов висновку про задоволення позову про стягнення з ТОВ "База Заря" адміністративно-господарських санкцій у сумі 30196,43 грн. та пені у сумі 462,06 грн.

Щодо стягнення з відповідача сплаченого судового збору на користь Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, суд зазначає наступне.

Частиною 2 ст. 139 КАС України передбачено, що при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Таким чином, враховуючи, що позивач є суб`єктом владних повноважень та приймаючи до уваги, що у даній справі понесені ним судові витрати складаються виключно з судового збору, підстави для стягнення з відповідача судовий збір на користь Фонду відсутні.

Керуючись ст. ст. 77, 78, 90, 143, 149, 205, 242- 246, 250, 255, 263 КАС України, суд, -

вирішив:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "База Заря" (код ЄДРПОУ 32125379, 75581, Херсонська обл., Генічеський р-н, с. Генічеська Гірка, вул. Набережна, 35) на користь Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (код ЄДРПОУ 14125171, 73000, м. Херсон, пров. Інженера Корсакова, 5а,) адміністративно-господарські санкції у розмірі 30196 (тридцять тисяч сто дев`яносто шість) грн. 43 коп. та пеню за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 462 (чотириста шістдесят дві) грн. 06 коп. на банківські реквізити: (Одержувач УК у м.Херсоні/м.Херсон/50070000, код 37959779, Банк: ГУДКСУ у Херсонській області IBAN UA 118999980313131230000021002, Бюджетне кодування в призначенні платежу:*;101; код ЄДРПОУ підприємства; платежі до Фонду соціального захисту інвалідів за 2019 рік) .

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя О.Й. Кисильова

кат. 112040201

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.08.2020
Оприлюднено21.08.2020
Номер документу91074510
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/1493/20

Рішення від 20.08.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Кисильова О.Й.

Ухвала від 12.06.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Кисильова О.Й.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні