Рішення
від 18.08.2020 по справі 580/2062/20
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 серпня 2020 року справа № 580/2062/20

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Гараня С.М., розглянувши у спрощеному позовному провадженні без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) в приміщенні суду адміністративну справу за позовом виконувача обов`язків керівника Смілянської місцевої прокуратури в інтересах держави до Товмацької сільської ради Шполянського району Черкаської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

До Черкаського окружного адміністративного суду звернувся виконувач обов`язків керівника Смілянської місцевої прокуратури в інтересах держави (20700, Черкаська область, м. Сміла, вул. Ю.Кондратюка, 25, далі - позивач) з позовом до Товмацької сільської ради Шполянського району Черкаської області (20643, Черкаська область, Шполянський район, с. Товмач, вул. Лютого-Лютенка, 49, далі - відповідач), в якому просить:

- визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо не затвердження планів проведення технічної інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населення (їх частин), а саме: дитячого ігрового майданчика, який розташований на території дитячого садка при Товмацькому НВК І-ІІІ ступенів, що за адресою вул. Лютого-Лютенка, 39, с. Товмач, Шполянського району, Черкаської області;

- зобов`язати відповідача на черговій сесії сільської ради вирішити питання про розроблення та затвердження планів технічної інвентаризації та паспортизації дитячого ігрового майданчика, який розташований за адресою вул. Лютого-Лютенка, 39, с. Товмач, Шполянського району, Черкаської області.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач вказує, що Смілянською місцевою прокуратурою встановлено, що ТОВ Сільгосптехніка , м. Шпола, вул. Лебединська, 144 придбаний дитячий ігровий майданчик, який складається з: гірки дитячої з дахом, гойдалки одинарної, гойдалки - балансир, каруселі з лавою, гойдалки на пружині Мотоцикл , лавки з брусів, пісочниці, що підтверджується видатковою накладною від 14.04.2017 № 1. Вказаний ігровий майданчик згідно акту приймання передачі від 14.04.2017 переданий Товмацькій сільській раді Шполянського району, Черкаської області в рахунок спонсорської допомоги. В подальшому Товмацькою сільською радою дитячий ігровий майданчик облаштовано на території дитячого садка при Товмацькому НВК І-ІІІ ступенів, що за адресою: вул. Лютого-Лютенка, 39 с. Товмач, Шполянського району, Черкаської області. 19.10.2018 рішенням сесії Товмацької сільської ради Шполянського району, Черкаської області № 19-5/VII дитячий ігровий майданчик взято на баланс сільської ради та відповідно до договору від 20.10.2018 № 2 передано в безкоштовне користування Товмацькому НВК І-ІІІ ступенів, без проведення його технічної інвентаризація та паспортизації в порушення норм чинного законодавства.

Ухвалою суду від 19.06.2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження у справі за даним позовом без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

09.07.2020 до Черкаського окружного адміністративного суду надійшла заява за підписом сільського голови Товмацької сільської ради Шполянського району Черкаської області - С.В. Коваль про визнання позову з клопотанням про розгляд справи без участі представника сільської ради.

Дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд зазначає таке.

З матеріалів справи судом встановлено, що Шполянським відділом Смілянської місцевої прокуратури вивчено стан дотримання вимог чинного законодавства органами місцевого самоврядування під час забезпечення безпечного дозвілля дітей шляхом проведення технічної інвентаризації і паспортизації об`єктів благоустрою - дитячих, спортивних майданчиків та виявлено ряд недоліків, які негативно впливають на організацію належного утримання і раціонального використання об`єктів благоустрою, та можуть привести, у разі їх не усунення, до настання тяжких наслідків.

Так, Смілянською місцевою прокуратурою встановлено, що ТОВ Сільгосптехніка , м. Шпола, вул. Лебединська, 144 придбаний дитячий ігровий майданчик, який складається з: гірки дитячої з дахом, гойдалки одинарної, гойдалки - балансир, каруселі з лавою, гойдалки на пружині Мотоцикл , лавки з брусів, пісочниці, що підтверджується видатковою накладною від 14.04.2017 № 1.

Вказаний ігровий майданчик згідно акту приймання передачі від 14.04.2017 переданий Товмацькій сільській раді Шполянського району, Черкаської області в рахунок спонсорської допомоги.

В подальшому Товмацькою сільською радою дитячий ігровий майданчик облаштовано на території дитячого садка при Товмацькому НВК І-ІІІ ступенів, що за адресою: вул. Лютого-Лютенка, 39 с. Товмач, Шполянського району, Черкаської області.

19.10.2018 рішенням сесії Товмацької сільської ради Шполянського району, Черкаської області № 19-5/VII дитячий ігровий майданчик взято на баланс сільської ради та відповідно до договору від 20.10.2018 № 2 передано в безкоштовне користування Товмацькому НВК І-ІІІ ступенів, без проведення його технічної інвентаризація та паспортизації в порушення норм чинного законодавства.

Позивач, не погоджуючись з бездіяльністю відповідача, звернувся до суду до з даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає про таке.

Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Пунктом 44 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачена виключна компетенція сільських, селищних, міських рад щодо встановлення відповідно до законодавства правил з питань благоустрою території населеного пункту, забезпечення в ньому чистоти і порядку, торгівлі на ринках, додержання тиші в громадських місцях, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність.

Статтею 10 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» визначено, що до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів, окрім іншого, належить: 1) затвердження місцевих програм та заходів з благоустрою населених пунктів; 2) затвердження правил благоустрою територій населених пунктів.

Згідно зі статтею 1 вказаного Закону заходами з благоустрою населених пунктів - є роботи щодо відновлення, належного утримання та раціонального використання територій, охорони та організації упорядкування об`єктів благоустрою з урахуванням особливостей їх використання.

Відповідно до частини 3 статті 15 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» орган державної влади або орган місцевого самоврядування за поданням підприємства чи балансоутримувача щорічно затверджує заходи з утримання та ремонту об`єкта благоустрою державної або комунальної власності на наступний рік та передбачає кошти на виконання цих заходів. Орган державної влади та орган місцевого самоврядування, підприємство та балансоутримувач несуть відповідальність за виконання затверджених заходів у повному обсязі.

Обов`язок підприємств, установ та організацій проводити згідно з планами, затвердженими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, інвентаризацію та паспортизацію закріплених за ними об`єктів благоустрою (їх частин), що здійснюються у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства (п. 5 ч. 2 ст. 18 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» ).

Пунктом 8 частини 1 статті 21 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» передбачено, що елементами благоустрою (частинами) об`єктів благоустрою є: обладнання (елементи) дитячих, спортивних га інших майданчиків.

А тому розташований за адресою вул. Лютого-Лютенка, 39 в с. Товмач Шполянського району Черкаської області дитячий майданчик, є елементом благоустрою Товмацької сільської ради Шполянського району Черкаської області, і на підставі вищезазначеного підлягає проведенню інвентаризації та паспортизації.

Порядок проведення робіт з технічної інвентаризації та паспортизації визначений Інструкцією з проведення технічної інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населених пунктів, затвердженою Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 550 від 29.10.2012 (далі - Інструкція).

Згідно з пунктом 1.3 Інструкції, паспортизація об`єктів благоустрою - складання технічних паспортів об`єктів благоустрою за результатами їх інвентаризації; технічна інвентаризація об`єктів благоустрою - сукупність заходів з обстеження, спрямованих на підтвердження наявності об`єктів нерухомого майна, елементів благоустрою та оцінку їх технічного стану, а також наявності інженерних мереж на об`єкті благоустрою.

Технічна інвентаризація та паспортизація об`єктів благоустрою проводяться власником, балансоутримувачем або виконавцем на підставі договору із замовником або самостійно. Технічна інвентаризація об`єктів благоустрою може бути плановою або позаплановою. Планова технічна інвентаризація повинна проводитись згідно з планами, затвердженими органами державної влади та органами місцевого самоврядування (п. 1.4 Інструкції).

Таким чином, обов`язок щодо затвердження планів інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою (їх частин) згідно вимог вищезазначених правових норм покладається на Вільшанську селещну раду.

Вільшанська селищна рада після прийняття об`єкта благоустрою, а саме дитячого майданчику на баланс, інвентаризацію та паспортизацію не здійснювала, обстеження та перевірку технічного стану не проводила, документація про огляд, ремонт не складалась.

Частиною 2 статті 6 Закону України «Про охорону дитинства» передбачено, що держава гарантує дитині право на охорону здоров`я, безоплатну кваліфіковану медичну допомогу в державних і комунальних закладах охорони здоров`я, сприяє створенню безпечних умов для життя і здорового розвитку дитини, раціонального харчування, формуванню навичок здорового способу життя.

Відтак суд приходить висновку, що бездіяльність Вільшанської селищної ради з приводу забезпечення проведення робіт з технічної інвентаризації та паспортизації дитячих майданчиків ставить під загрозу закріплені статтями 3, 27 Конституції України права дітей на життя, охорону здоров`я, і порушує вимоги Закону України «Про благоустрій населених пунктів» , що призводить до безконтрольності за технічним станом елементів дитячих майданчиків та може завдати тяжких наслідків здоров`ю дітей селеща, що в свою чергу порушує визначені чинним законодавством інтереси держави у сфері охорони дитинства.

Аналогічна позиція викладена Вищим адміністративним судом України в ухвалі від 27.07.2016 за результатами розгляду справи № 524/7297/15-а.

Відповідно до статті 23 Закону України «Про прокуратуру» , представництво прокурором інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів громадянина або держави, у випадках та порядку, встановлених законом.

Згідно з статтею 53 Кодексу адміністративного судочинства України, у визначених законом випадках прокурор звертається до суду з позовною заявою, бере участь у розгляді справ за його позовами. Прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.

У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до суду прокурор зазначає про це в позовній заяві і в такому разі прокурор набуває статусу позивача.

При цьому, відповідно до пунктів З, 4 рішення Конституційного Суду України №3-рп/99 від 08.04.1999 інтереси держави можуть повністю, частково або не збігатися зовсім з інтересами державних органів, державних підприємств та організацій чи з інтересами господарських товариств з часткою державної власності у статутному фонді. Інтереси держави відрізняються від інтересів інших учасників суспільних відносин. В їх основі є потреба у здійсненні загальнодержавних (політичних, економічних, соціальних та інших) дій, програм, спрямованих на захист суверенітету, територіальної цілісності, державного кордону, гарантування її економічної, інформаційної, екологічної безпеки, охорону землі як національного багатства, захист прав усіх суб`єктів права власності та господарювання тощо.

У вказаному рішенні Конституційного Суду України зазначив, що «інтереси держави» є оціночним поняттям, прокурор чи його заступник у кожному конкретному випадку самостійно визначає з посиланням на законодавство, на підставі якого подається позов, у чому саме відбулося або може відбутися порушення матеріальних чи інших інтересів держави.

Таким чином, на підставі вищевикладеного, суд висновує, що бездіяльність Вільшанської селищної ради щодо незатвердження відповідних планів технічної інвентаризації та паспортизації дитячго майданчика є порушенням прав дітей на безпечне дозвілля, яке беззаперечно становить суспільний інтерес та є складовою соціальної функції держави, призводить до порушень самих інтересів держави, що у свою чергу покладає па прокурора обов`язок на звернення до суду для їх захисту.

Оцінивши кожен доказ, який є у справі щодо його належності, допустимості, достовірності та їх достатності і взаємного зв`язку у сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд вважає позов таким, що підлягає задоволенню повністю.

Враховуючи встановлену судом бездіяльність відповідача щодо не затвердження планів проведення технічної інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населення (їх частин), а саме: дитячого ігрового майданчика, який розташований на території дитячого садка при Товмацькому НВК І-ІІІ ступенів, що за адресою вул. Лютого-Лютенка, 39, с. Товмач, Шполянського району, Черкаської області, подання відповідачем заяви про визнання позову, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову повністю.

Згідно з частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись ст.ст. 2, 6, 9, 14, 72, 76-79 ,90, 139, 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність Товмацької сільської ради Шполянського району Черкаської області щодо не затвердження планів проведення технічної інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населення (їх частин), а саме: дитячого ігрового майданчика, який розташований на території дитячого садка при Товмацькому НВК І-ІІІ ступенів, що за адресою вул. Лютого-Лютенка, 39, с. Товмач, Шполянського району, Черкаської області.

Зобов`язати Товмацьку сільську раду Шполянського району Черкаської області (код ЄДРПОУ 26324289) на черговій сесії сільської ради вирішити питання про розроблення та затвердження планів технічної інвентаризації та паспортизації дитячого ігрового майданчика, який розташований за адресою вул. Лютого-Лютенка, 39, с. Товмач, Шполянського району, Черкаської області.

Копію рішення направити особам, які беруть участь у справі.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня підписання рішення.

Суддя С.М. Гарань

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.08.2020
Оприлюднено25.08.2020
Номер документу91074638
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —580/2062/20

Рішення від 18.08.2020

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.М. Гарань

Ухвала від 19.06.2020

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.М. Гарань

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні