Постанова
від 19.08.2020 по справі 738/988/20
МЕНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 738/988/20

№ провадження 3/738/291/2020

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 серпня 2020 року місто Мена Чернігівської області

Менський районний суд Чернігівської області у складі судді Парфененко О. Я., з участю секретаря судового засідання Зубкович Н. Ф., особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , захисника Сірого І. О., pозглянувши у вiдкpитому судовому засiданнi справу про адміністративне правопорушення за матеріалами, якi надiйшли вiд начальника Менського ВП Головного управління національної поліції в Чернігівській області про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , проживаючого в АДРЕСА_1 за статтею 44-3 КУпАП

В С Т А Н О В И В:

Згідно з протоколом про адміністративне правопорушення ОСОБА_1 02 серпня 2020 року о 18 годині 45 хвилин в АДРЕСА_2 , будучи відповідальною особою за проведення масового заходу - презентації політичної партії Рідний дім , за участю більше однієї особи на 5 кв. м. площі території на відкритому повітрі, не забезпечив дотримання між учасниками фізичної дистанції не менше ніж 1,5 м. при проведенні заходу з розміщенням учасників стоячи, чим порушив вимогу пункту 11 Постанови Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 року № 641.

У судовому засіданні ОСОБА_1 вину у вчиненні адміністративного правопорушення не визнав, просив закрити провадження у справі у зв`язку з відсутністю події і складу адміністративного правопорушення та показав, що жоден чинний нормативно - правовий акт не надає організатору масової акції на свіжому повітрі право вживати будь-які заходи адміністративного, фізичного чи іншого впливу на громадян, в разі якщо вони добровільно не дотримуються соціальної дистанції. Матеріали справи не містять жодних даних про настання будь-яких негативних наслідків за результатами проведення масового заходу . Станом на 02 серпня 2020 року в Україні ні воєнний, ні надзвичайний стан не оголошувалися, доказів винесення в порядку КАС України судового рішення, яким було на цей час обмежено право громадян на мирну акцію в місті Мена Чернігівської області суду не надано. Також матеріали справи не містять доказів, які б доводили факт порушення ним встановлених обмежень у зв`язку з запровадженням карантину та не дотримання фізичної дистанції між людьми, які брали участь у проведенні заходу.

Заслухавши особу, яка притягується до адміністративної відповідальності, дослідивши письмові докази, суд дійшов наступного висновку.

Статтею 44-3 КУпАП передбачена відповідальність за порушення правил щодо карантину людей, санітарно-гігієнічних, санітарно-протиепідемічних правил і норм, передбачених Законом України "Про захист населення від інфекційних хвороб", іншими актами законодавства, а також рішень органів місцевого самоврядування з питань боротьби з інфекційними хворобами .

Диспозиція норми статті 44-3 КУпАП є бланкетною, тобто відсилає до інших нормативно-правових чи підзаконних нормативно-правових актів, які передбачають конкретні правила щодо карантину людей.

Відповідно до вимог підпункту 1 пункту 11 Постанови Кабінету Міністрів України № 641 від 22 липня 2020 року на території регіону (адміністративно-територіальної одиниці), на якій установлено зелений рівень епідемічної небезпеки, забороняється проведення масових (культурних, спортивних, розважальних, соціальних, релігійних, рекламних та інших) заходів за участю більше однієї особи на 5 кв. метрів площі будівлі або території (якщо захід проводиться на відкритому повітрі), а також діяльність кінотеатрів та закладів культури з наповненістю кінозалів або залів понад 50 відсотків місць у кожному окремому кінозалі або залі. Організатор заходу є відповідальним за дотримання між учасниками фізичної дистанції не менше ніж 1,5 метра у разі проведення заходу із розміщенням учасників стоячи.

Відповідно до положень статті 256 КУпАП, у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.

Згідно зі статтею 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Як вбачається зі змісту протоколу про адміністративне правопорушення від 02 серпня 2020 року ОСОБА_1 , будучи відповідальною особою за проведення масового заходу за участю більше однієї особи на 5 квадратних метри площі території на відкритому повітрі, порушив пункт 11 Постанови Кабінету Міністрів України № 641 від 22 липня 2020 року, а саме не здійснив дотримання між учасниками фізичної дистанції не менше ніж 1,5 метр при проведенні заходу з розміщенням учасників стоячи, при цьому у протоколі не зазначені свідки правопорушення, відсутні докази, які б підтверджували недотримання учасниками заходу, який відбувався 02 серпня 2020 року, фізичної дистанції не менше ніж 1, 5м .

На диску, доданому до протоколу наявні два відеофайли, які створені 03 серпня 2020 року, та з яких не можливо встановити хто здійснював ці відеозаписи, та що саме було зафіксовано.

Частиною 2 статті 251 КУпАП передбачено, що обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених статтею 255 цього Кодексу.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбачений статтею 44-3 КУпАП, оскільки до протоколу на доведеність вини ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого статтею 44-3 КУпАП, не додано жодних доказів того, що під час проведення 02 серпня 2020 року масового заходу, учасниками не було дотримано фізичної дистанції не менше ніж 1,5 метр.

Відповідно до пункту 1 статті 247 КУпАП відсутність події і складу адміністративного правопорушення є підставою для закриття провадження в справі про адміністративне правопорушення.

За таких обставин, провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за статтею 44-3 КУпАП необхідно закрити, згідно з положеннями пункту 1 статті 247 КУпАП - у зв`язку із відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

На підставі викладеного, керуючись статтями 14, 23, 163-1, 251, 247, 294 КУпАП, суд

УХВАЛИВ:

Провадження у справі про адміністративне правопорушення, передбачене статтею 44-3 КУпАП, стосовно ОСОБА_1 - закрити у зв`язку відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Постанова у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена до Чернігівського апеляційного суду протягом десяти днів з дня її винесення.

Суддя О.Я. Парфененко

Дата ухвалення рішення19.08.2020
Оприлюднено21.08.2020
Номер документу91085101
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —738/988/20

Постанова від 19.08.2020

Адмінправопорушення

Менський районний суд Чернігівської області

Парфененко О. Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні