МЕНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ПОСТАНОВА

Справа № 738/988/20

№ провадження 3/738/291/2020

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 серпня 2020 року місто Мена Чернігівської області

Менський районний суд Чернігівської області у складі судді Парфененко О. Я., з участю секретаря судового засідання Зубкович Н. Ф., особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , захисника Сірого І. О., pозглянувши у вiдкpитому судовому засiданнi справу про адміністративне правопорушення за матеріалами, якi надiйшли вiд начальника Менського ВП Головного управління національної поліції в Чернігівській області про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , проживаючого в АДРЕСА_1 за статтею 44-3 КУпАП

В С Т А Н О В И В:

Згідно з протоколом про адміністративне правопорушення ОСОБА_1 02 серпня 2020 року о 18 годині 45 хвилин в АДРЕСА_2 , будучи відповідальною особою за проведення масового заходу - презентації політичної партії Рідний дім , за участю більше однієї особи на 5 кв. м. площі території на відкритому повітрі, не забезпечив дотримання між учасниками фізичної дистанції не менше ніж 1,5 м. при проведенні заходу з розміщенням учасників стоячи, чим порушив вимогу пункту 11 Постанови Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 року № 641.

У судовому засіданні ОСОБА_1 вину у вчиненні адміністративного правопорушення не визнав, просив закрити провадження у справі у зв`язку з відсутністю події і складу адміністративного правопорушення та показав, що жоден чинний нормативно - правовий акт не надає організатору масової акції на свіжому повітрі право вживати будь-які заходи адміністративного, фізичного чи іншого впливу на громадян, в разі якщо вони добровільно не дотримуються соціальної дистанції. Матеріали справи не містять жодних даних про настання будь-яких негативних наслідків за результатами проведення масового заходу . Станом на 02 серпня 2020 року в Україні ні воєнний, ні надзвичайний стан не оголошувалися, доказів винесення в порядку КАС України судового рішення, яким було на цей час обмежено право громадян на мирну акцію в місті Мена Чернігівської області суду не надано. Також матеріали справи не містять доказів, які б доводили факт порушення ним встановлених обмежень у зв`язку з запровадженням карантину та не дотримання фізичної дистанції між людьми, які брали участь у проведенні заходу.

Заслухавши особу, яка притягується до адміністративної відповідальності, дослідивши письмові докази, суд дійшов наступного висновку.

Статтею 44-3 КУпАП передбачена відповідальність за порушення правил щодо карантину людей, санітарно-гігієнічних, санітарно-протиепідемічних правил і норм, передбачених Законом України "Про захист населення від інфекційних хвороб", іншими актами законодавства, а також рішень органів місцевого самоврядування з питань боротьби з інфекційними хворобами .

Диспозиція норми статті 44-3 КУпАП є бланкетною, тобто відсилає до інших нормативно-правових чи підзаконних нормативно-правових актів, які передбачають конкретні правила щодо карантину людей.

Відповідно до вимог підпункту 1 пункту 11 Постанови Кабінету Міністрів України № 641 від 22 липня 2020 року на території регіону (адміністративно-територіальної одиниці), на якій установлено зелений рівень епідемічної небезпеки, забороняється проведення масових (культурних, спортивних, розважальних, соціальних, релігійних, рекламних та інших) заходів за участю більше однієї особи на 5 кв. метрів площі будівлі або території (якщо захід проводиться на відкритому повітрі), а також діяльність кінотеатрів та закладів культури з наповненістю кінозалів або залів понад 50 відсотків місць у кожному окремому кінозалі або залі. Організатор заходу є відповідальним за дотримання між учасниками фізичної дистанції не менше ніж 1,5 метра у разі проведення заходу із розміщенням учасників стоячи.

Відповідно до положень статті 256 КУпАП, у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.

Згідно зі статтею 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Як вбачається зі змісту протоколу про адміністративне правопорушення від 02 серпня 2020 року ОСОБА_1 , будучи відповідальною особою за проведення масового заходу за участю більше однієї особи на 5 квадратних метри площі території на відкритому повітрі, порушив пункт 11 Постанови Кабінету Міністрів України № 641 від 22 липня 2020 року, а саме не здійснив дотримання між учасниками фізичної дистанції не менше ніж 1,5 метр при проведенні заходу з розміщенням учасників стоячи, при цьому у протоколі не зазначені свідки правопорушення, відсутні докази, які б підтверджували недотримання учасниками заходу, який відбувався 02 серпня 2020 року, фізичної дистанції не менше ніж 1, 5м .

На диску, доданому до протоколу наявні два відеофайли, які створені 03 серпня 2020 року, та з яких не можливо встановити хто здійснював ці відеозаписи, та що саме було зафіксовано.

Частиною 2 статті 251 КУпАП передбачено, що обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених статтею 255 цього Кодексу.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбачений статтею 44-3 КУпАП, оскільки до протоколу на доведеність вини ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого статтею 44-3 КУпАП, не додано жодних доказів того, що під час проведення 02 серпня 2020 року масового заходу, учасниками не було дотримано фізичної дистанції не менше ніж 1,5 метр.

Відповідно до пункту 1 статті 247 КУпАП відсутність події і складу адміністративного правопорушення є підставою для закриття провадження в справі про адміністративне правопорушення.

За таких обставин, провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за статтею 44-3 КУпАП необхідно закрити, згідно з положеннями пункту 1 статті 247 КУпАП - у зв`язку із відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

На підставі викладеного, керуючись статтями 14, 23, 163-1, 251, 247, 294 КУпАП, суд

УХВАЛИВ:

Провадження у справі про адміністративне правопорушення, передбачене статтею 44-3 КУпАП, стосовно ОСОБА_1 - закрити у зв`язку відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Постанова у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена до Чернігівського апеляційного суду протягом десяти днів з дня її винесення.

Суддя О.Я. Парфененко

Дата ухвалення рішення 19.08.2020
Зареєстровано 21.08.2020
Оприлюднено 21.08.2020

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Перевірити компанію

Додайте Опендатабот до улюбленного месенджеру

Вайбер Телеграм

Опендатабот для телефону