Ухвала
від 20.08.2020 по справі 0670/10845/11
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

20 серпня 2020 року м. Житомир справа № 0670/10845/11

категорія 6750

Житомирський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Єфіменко О.В., розглянувши у письмовому провадженні заяву Управління виконавчої дирекції фонду у Житомирській області Фонду соціального страхування про видачу дубліката виконавчого листав в адміністративній справі за позовом Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Радомишильськомку районі Житомирської області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Каштан" про стягнення 902 грн,

встановив:

У провадженні Житомирського окружного адміністративного суду перебувала справа за позовом Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Радомишильськомку районі Житомирської області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Каштан" про стягнення 902 грн.

Постановою суду від 12.04.2012 позов задоволено. Стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю "Каштан" (код 13574168) на користь відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в Радомишльському районі заборгованість зі сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в сумі 902,62 грн.

На виконання постанови від 12.04.2012 Житомирського окружного адміністративного суду видано виконавчий лист №875/12 від 12.03.2012.

Ухвалою суду від 22.06.2018 замінено стягувача у виконавчому провадженні ВП№45877332 з Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Радомишильськомку районі Житомирської області його правонаступником - Управлінням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Житомирській області в особі Малинського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Житомирській області.

Відповідно до ухвали від 24.07.2020 заяву Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Житомирській області про видачу дубліката виконавчого листа у справі №0670/10845/11 - повернуто без розгляду.

10.08.2020 на адресу Житомирського окружного адміністративного суду надійшла заява Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Житомирській області, у якій заявник просить поновити строк для пред`явлення виконавчого листа до виконання та видати дублікат виконавчого листа.

Заяву призначено до розгляду на 20.08.2020 о 15:30.

У визначений судом дату, час та місце сторони, які брали участь у справі до суду не з`явилися. Про дату, час та місце розгляду справи сторони повідомлялися секретарем судового засідання належним чином.

Розгляд поданої заяви, відповідно до положень ст.205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) здійснюється у порядку письмового провадження.

Пунктом 18.4 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у разі втрати виконавчого документа суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий документ, може видати його дублікат, якщо стягувач або державний виконавець звернувся із заявою про це до закінчення строку, встановленого для пред`явлення виконавчого документа до виконання. Про видачу дубліката виконавчого документа постановляється ухвала у десятиденний строк із дня надходження заяви. За видачу стягувачу дубліката виконавчого документа справляється судовий збір у розмірі 0,03 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Ухвала про видачу чи відмову у видачі дубліката виконавчого документа може бути оскаржена в апеляційному та касаційному порядку.

Так, на виконання виконавчого листа №875/12 від 12.03.2012 державним виконавцем відкрито виконавче провадження №45877332, однак 29.12.2018 винесено постанову про повернення виконавчого документа стягувачу.

Як свідчить лист Радомишльського районного відділу державної виконавчої служби №18.15-29/2/2020/13925 від 17.06.2020 виконавчий лист було втрачено при пересилці.

Таким чином, вказаним листом підтверджено відсутність виконавчого документа на примусовому виконанні.

Вказаний виконавчий лист не було повернуто стягувачу, оригінал виконавчого листа втрачено, що підтверджується копією листа Радомишльського районного відділу державної виконавчої служби №18.15-29/2/2020/13925 від 17.06.202, який додано заявником до поданої заяви.

Разом з тим, відомості про перебування даного виконавчого листа на примусовому виконанні в будь-якому іншому відділі державної виконавчої служби ні стягувачу, ні заявнику невідомо.

Відповідно до частини першої статті 376 КАС України стягувачам, які пропустили строк для пред`явлення виконавчого листа до виконання з причин, визнаних судом поважними, пропущений строк може бути поновлено.

Частиною другою статті 376 КАС України закріплено, що заява про поновлення пропущеного строку подається до суду, який розглядав справу як суд першої інстанції.

Положеннями частини третьої статті 376 КАС України визначено, що суд розглядає заяву про поновлення пропущеного строку в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Згідно з частиною четвертою статті 376 КАС України ухвалу суду за результатами розгляду заяви про поновлення пропущеного строку може бути оскаржено в порядку, встановленому цим Кодексом.

Суд, визначаючись щодо заяви в частині поновлення строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання, дійшов наступного висновку.

Однією з конституційних засад правосуддя, визначених статтею 129-1 Конституції України, є обов`язковість судових рішень, а незабезпечення реального виконання судового рішення, що набрало законної сили, нівелює інститут судового захисту порушених прав особи, яка зверталася до суду.

Згідно з статтею 14 КАС України судове рішення, яким закінчується розгляд справи в адміністративному суді, ухвалюється іменем України. Судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.

Частиною другою статті 6 КАС України передбачено, що суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Закон України "Про судоустрій і статус суддів" встановлює, що правосуддя в Україні здійснюється на засадах верховенства права відповідно до європейських стандартів та спрямоване на забезпечення права кожного на справедливий суд.

Відповідно до статті 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" суди застосовують як джерело права при розгляді справ положення Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та протоколів до неї, а також практику Європейського суду з прав людини та Європейської комісії з прав людини.

Положеннями частини 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод визначено, що кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру або встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення. Судове рішення проголошується публічно, але преса і публіка можуть бути не допущені в зал засідань протягом усього судового розгляду або його частини в інтересах моралі, громадського порядку чи національної безпеки в демократичному суспільстві, якщо того вимагають інтереси неповнолітніх або захист приватного життя сторін, або - тією мірою, що визнана судом суворо необхідною, - коли за особливих обставин публічність розгляду може зашкодити інтересам правосуддя.

Так, у рішенні по справі "Горнсбі проти Греції" (Hornsby v. Greece) від 19 березня 1997 року, заява № 18357/91, Суд зазначив, що право на звернення до суду було б ілюзорним, якби національна правова система Договірної Сторони дозволяла, щоб остаточне, обов`язкове для виконання судове рішення залишалося невиконаним на шкоду одній зі сторін. Важко уявити ситуацію, щоб пункт 1 статті 6 докладно описував процедурні гарантії, які надаються сторонам цивільного судового процесу у провадженні, що є справедливим, відкритим і оперативним, і не передбачав би при цьому гарантій виконання судових рішень; тлумачення статті 6 як такої, що стосується виключно права на звернення до суду і проведення судового розгляду, могло б призвести до ситуацій, несумісних із принципом верховенства права, що його Договірні Сторони зобов`язалися дотримуватися, коли вони ратифікували Конвенцію. Отже, виконання рішення, винесеного будь-яким судом, має розглядатися як невід`ємна частина "судового процесу" для цілей статті 6.

З аналізу рішень Європейського суду з прав людини (остаточні рішення у справах "Алпатов та інші проти України", "Робота та інші проти України", "Варава та інші проти України", "ПМП "Фея" та інші проти України"), якими було встановлено порушення пункту 1 статті 6, статті 13 Конвенції та статті 1 Першого протоколу до Конвенції, вбачається однозначна позиція про те, що правосуддя не може вважатися здійсненим доти, доки не виконане судове рішення, а також констатується, що виконання судового рішення, як завершальна стадія судового процесу, за своєю юридичною природою є головною стадією правосуддя, що повністю узгоджується з положеннями статті 129-1 Конституції України.

Частиною 1, 6 статті 12 Закону України "Про виконавче провадження" встановлено, що виконавчі документи можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох місяців. Стягувач, який пропустив строк пред`явлення виконавчого документа до виконання, має право звернутися із заявою про поновлення такого строку до суду, який розглядав справу як суд першої інстанції.

Необхідною правовою підставою для поновлення строку пред`явлення виконавчого документа до виконання є наявність поважних причин такого пропуску. Такі причини (обставини) повинні бути об`єктивною перешкодою для особи, на користь якої винесено судовий акт, і яка вчиняє дії для отримання виконавчого документа та його пред`явлення до виконання.

Заявник зазначає, що у відповіді органу ДВС вказано, що станом на 17.06.2020 виконавчий лист №875/12 від 12.03.2012 на виконанні не перебувають.

Дослідивши матеріали справи та враховуючи, що стягувача із незалежних від нього причин позбавлено фактичної можливості пред`явити виконавчий документ до примусового виконання у встановлений чинним законодавством строк, суд дійшов висновку про обґрунтованість поданого клопотання та необхідність поновлення пропущеного строку пред`явлення виконавчого листа до виконання.

При цьому, враховуючи встановлення судом факту втрати оригіналу виконавчого листа під час пересилки та поновлення судом пропущеного строку пред`явлення виконавчого листа до виконання, суд дійшов висновку про можливість видачі дубліката виконавчого листа №875/12 від 12.03.2012.

Враховуючи, що виконавчий лист втрачений та оскільки судом було вирішено видати дублікат виконавчого листа та поновити пропущений строк на пред`явлення його до виконання, а тому заява Управління виконавчої дирекції фонду у Житомирській області Фонду соціального страхування підлягає задоволенню.

Керуючись ст. 243, 248, 376 КАС України, п.п.18.4 п.18 розділу VII "Перехідні положення" суд

ухвалив:

Заяву Управління виконавчої дирекції фонду у Житомирській області Фонду соціального страхування про видачу дубліката виконавчого листа та поновлення строку на пред`явлення наказу до виконання - задовольнити.

Поновити Управлінню виконавчої дирекції фонду у Житомирській області Фонду соціального страхування пропущений строк для пред`явлення виконавчого листа №875/12 від 12.03.2012 до виконання.

Видати Управлінню виконавчої дирекції фонду у Житомирській області Фонду соціального страхування дублікат виконавчого листа №875/12 від 12.03.2012 у справі №0670/10845/11 за позовом Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Радомишильськомку районі Житомирської області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Каштан" про стягнення 902 грн.

Для отримання дубліката виконавчого листа Управлінню виконавчої дирекції фонду у Житомирській області Фонду соціального страхування необхідно надати до суду платіжний документ про оплату судового збору у розмірі 63,06 грн, який слід сплатити за наступними реквізитами: отримувач коштів УК у м.Житомирі/м.Житомир/22030101; код отримувача (код за ЄДРПОУ) 38035726; банк отримувача Казначейство України (ЕАП); код банку отримувача (МФО) 899998; рахунок отримувача UA048999980313181206084006797; код класифікації доходів бюджету 22030101; призначення платежу *;101;(код клієнта за ЄДРПОУ для юридичних осіб (доповнюється зліва нулями до восьми цифр, якщо значущих цифр менше 8), реєстраційний номер облікової картки платника податків фізичної особи (завжди має 10 цифр) або серія та номер паспорта громадянина України, в разі якщо платник через свої релігійні переконання відмовився від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомив про це відповідний орган Міністерства доходів і зборів України і має відповідну відмітку у паспорті); судовий збір, за позовом (ПІБ чи назва установи, організації позивача), Житомирський окружний адміністративний суд (назва суду, де розглядається справа).

При заповненні платіжного документа у графі Код платника платником судового збору юридичною особою зазначається код ЄДРПОУ, а платником фізичною особою ідентифікаційний код, а при його відсутності, у зв`язку з релігійними переконаннями, зазначаються його паспортні дані.

Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена до Сьомого апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного тексту.

Суддя О.В. Єфіменко

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.08.2020
Оприлюднено25.08.2020
Номер документу91095950
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0670/10845/11

Ухвала від 20.08.2020

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Єфіменко Ольга Володимирівна

Ухвала від 24.07.2020

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Єфіменко Ольга Володимирівна

Ухвала від 22.06.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Єфіменко Ольга Володимирівна

Постанова від 11.01.2012

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Іваненко Тетяна Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні