Рішення
від 20.08.2020 по справі 280/3447/20
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 серпня 2020 року Справа № 280/3447/20 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Семененко М.О., за участю секретаря судового засідання: Стовбур А.Ю., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами загального позовного провадження адміністративну справу

за позовом Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 166; код ЄДРПОУ 43143945)

до Приватного підприємства Волинь Авто Плюс (69095, м.Запоріжжя, вул.Гоголя, буд.124; код ЄДРПОУ 39883419)

про стягнення коштів за податковим боргом,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління ДПС у Запорізькій області (далі - позивач, ГУ ДПС у Запорізькій області) до Приватного підприємства Волинь Авто Плюс (далі - відповідач, ПП Волинь Авто Плюс ), у якій позивач просить суд стягнути з рахунків платника податків у всіх банках, що належать такому платнику податків - відповідачу, а також за рахунок готівки, що належить такому платнику податків податкового боргу:

- з податку на додану вартість у розмірі 45 158 056,66 грн. (код платежу 14060100 на р/р UA938999980313050029000008003 на користь УК в Олекс.р-ні м.Зап./Олекс., код отримувача ЄДРПОУ 38025440 Казначейство України ЕАП);

- з податку на прибуток у розмірі 42 555 015,70 грн. (код платежу 11021000 на р/р UA528999980333149318000008003 на користь УК в Олекс.р-ні м.Зап./Олекс., код отримувача ЄДРПОУ 38025440 Казначейство України ЕАП);

- по адміністративним штрафам та іншим санкціям у розмірі 1 027,98 грн. (код платежу 21081103 на р/р UA268999980314060542000008003 на користь УК в Олекс.р-ні м.Зап./Олекс., код отримувача ЄДРПОУ 38025440 Казначейство України ЕАП).

Позовні вимоги обґрунтовує Податковим кодексом України від 02.12.2010 № 2755-VI та зазначає, що згідно з обліковими картками платника у відповідача наявна заборгованість, яка виникла в результаті несплати у встановлені законодавством строки узгоджених сум податкових зобов`язань з податку на додану вартість, податку на прибуток, по адміністративним штрафам та іншим санкціям, нарахованих податковим органом за результатом перевірок. Крім того, за несвоєчасну сплату податкових зобов`язань відповідачу нарахована пеня з податку на додану вартість у розмірі 5 412 135,91 грн., з податку на прибуток у розмірі 4 550 688,70 грн., по адміністративним штрафам та іншим санкціям у розмірі 7,98 грн. Позивачем вживалися заходи щодо стягнення податкової заборгованості у встановленому законодавством порядку, проте борг у добровільному порядку відповідачем не сплачено. На час розгляду справи у суді заборгованість відповідачем не погашена, а тому підлягає примусовому стягненню у судовому порядку. На підставі викладеного, просить позов задовольнити та стягнути з відповідача податковий борг у загальному розмірі 87 714 100,34 грн.

Ухвалою суду від 01.06.2020 відкрито загальне позовне провадження в справі, призначено підготовче засідання на 30 червня 2020 року.

30 червня 2020 року протокольною ухвалою суду відкладене підготовче засідання до 27 липня 2020 року.

27 липня 2020 року протокольною ухвалою суду закрито підготовче провадження і призначено справу до судового розгляду по суті на 13 серпня 2020 року.

У судове засідання представник позивача не прибув, про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином, подав клопотання (вх. №36281 від 10.08.2020), у якому просить розглянути справу у письмовому провадженні без його участі, на задоволенні позовних вимог наполягає.

У судове засідання представник відповідача також не прибув, про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином шляхом направлення судової повістки на офіційну адресу, яка міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, а також шляхом розміщення 27 липня 2020 року оголошення на офіційному веб-порталі судової влади України (за посиланням https://adm.zp.court.gov.ua/sud0870/pres-centr/news2/973533/).

Відзив на адресу суду від відповідача не надходив.

На підставі частини 6 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Відповідно до частини 9 статті 205 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи, що всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, а також відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, суд розглянув справу у письмовому провадженні.

Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складання повного судового рішення (частина 5 статті 250 КАС України).

На підставі наявних у суду матеріалів встановлено такі обставини.

За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань ПП Волинь Авто Плюс зареєстровано Виконавчим комітетом Луцької міської ради 08.07.2015 за номером 1 198 102 0000 009033, основний вид діяльності за код КВЕД 45.11 Торгівля автомобілями та легковими автотранспортними засобами, перебуває на обліку у позивача (Олександрівське управління у м. Запоріжжі) з 08.07.2015.

У період з 22.09.2016 року по 28.09.2016 року посадовими особами Головного управління ДФС у Волинській області проведена позапланова виїзна перевірка ПП Волинь Авто Плюс з питань, що становлять предмет заперечення на акт позапланової виїзної перевірки з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 08.07.2015 по 31.12.2015 від 05.08.2016 №326/14-03/39883419, за результатами якої складено акт від 05.10.2016 №464/03-20-14-03/39883419. Під час перевірки встановлено порушенням відповідачем, зокрема, п. 181.1, п. 183.2, п. 183.6, п. 183.10 ст. 183, п. 185.1 а ст. 185, п. 187.1 б ст. 187, п. 188.1 ст. 188 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок на додану вартість, що підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за 2015 рік на загальну суму 1 870 985,00 грн., у тому числі у листопаді-грудні 2015 року в сумі 1 870 985,00 грн.

18 жовтня 2016 року на підставі акту перевірки від 05.10.2016 № 464/03-20-14-03/39883419 з врахуванням листа Про розгляд заперечення від 12.10.2016 № 5252/10/03-20-14-03-13 ГУ ДФС у Волинській області прийнято, зокрема, податкове повідомлення-рішення, яким позивачу збільшено суму грошового зобов`язання по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у загальному розмірі 2 709 132,50 грн., в тому числі за основним платежем на 2 167 306,00 грн. та за штрафними (фінансовими санкціями) на 541 826,50 грн.

Не погодившись із винесеним рішенням, підприємство звернулось до суду із позовом про його скасування.

Так, постановою Волинського окружного адміністративного суду від 06.04.2017 по адміністративній справі №803/129/17 (http://www.reestr.court.gov.ua/Review/65936254) адміністративний позов задоволено частково: визнано протиправним та скасоване податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Волинській області від 18.10.2016 № НОМЕР_2 в частині визначення грошового зобов`язання у розмірі 2 132 986,25 грн.

Ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 26.06.2017 по справі № 876/5734/17 (http://www.reestr.court.gov.ua/Review/67481799) апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Волинській області залишено без задоволення, постанову Волинського окружного адміністративного суду від 06.04.2017 у справі № 803/129/17 - без змін.

Суд зазначає, що обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом (частина 4 статті 78 КАС України).

На підставі акту перевірки від 05.10.2016 №464/03-20-14-03/39883419 та ухвали Львівського апеляційного адміністративного суду від 26.06.2017 по справі № 876/5734/17 Головним управлінням ДФС у Волинській області 21 серпня 2017 року винесено податкове повідомлення-рішення форми Р №0007952200, яким ПП Волинь Авто Плюс збільшено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість у сумі 576 146,25 грн., у тому числі за основним платежем - 460 917,00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями - 115 229,25 грн. Указане рішення було направлено на адресу відповідача поштою. Проте, як вбачається із наданої позивачем копії поштового конверту, кореспонденція повернулась на адресу податкового органу без вручення платнику податків.

У період з 01.12.2017 по 21.12.2017 Офісом великих платників податків Державної фіскальної служби проводилась документальна позапланова невиїзна перевірка відповідача з питань дотримання вимог податкового законодавства під час реалізації транспортних засобів, імпортованих у 2016 році, а також фінансово-господарських відносин із ТзОВ Край-транс за весь період таких відносин, за результатами якої складено Акт від 28.12.2017 №7/28-10-48-17/39883419.

У висновках Акта перевірки зазначені порушення ПП Волинь Авто Плюс , зокрема:

1. п. 1, п. 2 ст. 3, п. 1, п. 2 ст. 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні ; п. 2.4, п.2.13, п. 1, п. 2.16 ст. 2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженим Наказом Мінфіну України від 24.05.1995 № 88 та зареєстрованим у Мін`юсті України 05.06.1995 за № 168/704; Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 15 Доходи , затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.11.1999 № 290, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 14.12.1999 за № 860/4153; ст.22, ст.23, пп.14.1.257 п.14.1 ст.14, п.п.134.1.1 п.134 ст.134, п.135.1 ст.135 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податку на прибуток за 1 квартал 2017 року на суму 25 335 538,00 грн.;

2. п. 185.1 ст.185, п. 187.1, ст.187, п. 189.3 ст.189, п.п.192.1.1 п.192.1 п.192.2 ст.192, п. 201.1 ст.201 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок на додану вартість в сумі 26 109 783,00 грн., в т.ч. за січень 2016 - 55 900,00 грн., за травень 2016 - 334 216,66 грн., за червень 2016 - 237 116,67грн., за липень 2016 - 263 483,33грн., за серпень 2016 - 277 283,33грн., за вересень 2016 - 16 483,33грн., за листопад 2016 - 25 350,00 грн., за грудень 2016 - 141 516,68 грн., за січень 2017 - 327 700,00 грн., за лютий 2017 - 85 700,00 грн., за березень 2017 - 24 258 183,68 грн., за квітень 2017 - 29 833,33 грн., за травень 2017 - 57 016,66 грн.;

3. п. 185.1 ст.185, п. 187.1, ст.187 Податкового кодексу України, в результаті чого завищено податкові зобов`язання за березень 2017 року всього на суму 630 700,00 грн. по проведених взаєморозрахунках з ПП Агрофірма Лугове (ЄДРПОУ 35263487) - 630 650,00 грн. та ТОВ Козацька Долина 2006 (ЄДРПОУ 34222324) - 33 050,00 грн., оскільки інформація про надходження коштів від ПП Агрофірма Лугове (ЄДРПОУ 35263487), ТОВ Козацька Долина 2006 (ЄДРПОУ 34222324) (як авансова оплата ПП Волинь Авто Плюс за легкові автомобілі та комбайн) відсутня;

4. пп. 49.18.1, пп. 49.18.2 п.49.18 ст.49 Податкового кодексу України в частині неподання податкової декларації з податку на додану вартість за грудень 2016 року, січень, лютий, квітень, травень 2017 року та за неподання податкової декларації з податку на прибуток за 1 квартал 2017 року.

На підставі вказаних висновків Акта перевірки 21 лютого 2018 року Офісом великих платників ДФС винесені податкові повідомлення-рішення:

№0001514814, яким відповідачу збільшено податкове зобов`язання з податку на додану вартість в сумі 39 164 674,50 грн. (основний платіж - 26 109 783,00 грн., штрафні (фінансові) санкції - 13 054 891,50 грн.);

№0001544814, яким до відповідача застосовані штрафні санкції з податку на додану вартість у сумі 5 100,00 грн.;

№0001524814, яким відповідачу збільшено податкове зобов`язання з податку на прибуток в сумі 38 003 307,00 грн. (основний платіж - 25 335 538,00 грн., штрафні (фінансові) санкції - 12 667 769,00 грн.);

№0001534814, яким до відповідача застосовані штрафні санкції з податку на прибуток у сумі 1 020,00 грн.

Супровідним листом від 22.02.2018 №23/05/10/28-10-48-17 указані рішення направлено на адресу відповідача поштою. Проте, як вбачається із наданої позивачем копії поштового конверту та акту від 02.04.2018 №119/28-10-48-14/39883419, кореспонденція повернулась на адресу податкового органу без вручення платнику податків.

Також в ході проведення документальної позапланової виїзної перевірки було встановлено порушення ПП Волинь Авто Плюс п. 85.2 ст. 85 Податкового кодексу України.

На підставі акту перевірки від 13.03.2018 № 342/08-01-14-03/39883419 було прийнято податкове повідомлення-рішення від 22.03.2018 № 0003511403, яким відповідачу було визначено суму штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 510,00 грн. Указане рішення направлено на адресу відповідача поштою. Проте, як вбачається із наданої позивачем копії рекомендованого поштового повідомлення, кореспонденція повернулась на адресу податкового органу без вручення платнику податків.

У подальшому, в ході проведення документальної позапланової виїзної перевірки було встановлено порушення ПП Волинь Авто Плюс п. 85.2 ст. 85 Податкового кодексу України.

На підставі акту перевірки від 19.04.2019 № 624/08-01-14-03/39883419 було прийнято податкове повідомлення-рішення від 26.04.2019 № 0005621403, яким відповідачу було визначено суму штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 510,00 грн. Указане рішення направлено на адресу відповідача поштою. Проте, як вбачається із наданої позивачем копії поштового конверту, кореспонденція повернулась на адресу податкового органу без вручення платнику податків.

Крім того, за несвоєчасну сплату узгоджених податкових зобов`язань відповідачу нарахована пеня з податку на додану вартість за період з 09.10.2017 по 29.05.2018 у розмірі 5 412 135,91 грн., з податку на прибуток приватних підприємств за період з 21.08.2017 по 29.05.2018 у розмірі 4 550 688,70 грн., по адміністративним штрафам та іншим санкціям за 29.05.2018 у розмірі 7,98 грн. (згідно з розрахунками, які долучені позивачем до матеріалів справи).

За даними облікових карток платника податків у ПП Волинь Авто Плюс наявна заборгованість, у тому числі, з податку на додану вартість у розмірі 45 169 606,34 грн., із яких у даному провадженні заявлено до стягнення 45 158 056,66 грн., з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 42 557 394,60 грн., із яких у даному провадженні заявлено до стягнення 42 555 015,70 грн., по адміністративним штрафам та іншим санкціям у розмірі 1 027,98 грн.

Контролюючим органом вживалися заходи щодо стягнення податкової заборгованості у встановленому законодавством порядку, а саме на адресу підприємства вставлена податкова вимога від 26.06.2017 №697-48 на суму 10 968,47 грн., яка була направлена засобами поштового зв`язку, однак повернулась не врученою з відміткою За закінченням строку зберігання , отже відповідно до пункту 58.3 статті 58 Податкового кодексу України вважається врученою відповідачу належним чином.

Зважаючи на несплату відповідачем у добровільному порядку узгодженого зобов`язання в установлені законодавством строки ГУ ДПС у Запорізькій області звернулась із даним адміністративним позовом до суду.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми законодавства, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до частини 1 статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Пунктом 16.1 статті 16 Податкового кодексу України передбачено, що платник податків зобов`язаний, зокрема, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно із п. 36.1 ст. Податкового Кодексу України податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк (п. 38.1 ст. 38 Податкового Кодексу України).

Підпунктами 54.3.1- 54.3.3 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України визначено, що контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо:

платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію, а при здійсненні заходів податкового контролю встановлено факти здійснення платником податків діяльності, що призвела до виникнення об`єктів оподаткування, наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу та наявності діючих (у тому числі призупинених) ліцензій на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством;

дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов`язань, суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках;

згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.

У разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження (пункт 57.3 статті 57 Податкового кодексу України).

При цьому, згідно із пунктом 56.1 статті 56 Податкового кодексу України рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.

У разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними пп. 54.3.1 - 54.3.6 п. 54.3 ст. 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу (пункт 57.3 статті 57 Податкового кодексу України).

Згідно із пунктом 58.3 статті 58 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення вважається належним чином врученим платнику податків (крім фізичних осіб), якщо його надіслано у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг.

Із матеріалів справи вбачається, що правомірність та обґрунтованість нарахування відповідачу суми грошового зобов`язання з податку на додатну вартість в сумі 576 146,25 грн. була предметом дослідження в адміністративній справі та встановлена постановою Волинського окружного адміністративного суду від 06.04.2017 по адміністративній справі №803/129/17 та ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 26.06.2017 по справі № 876/5734/17, які набрали законної сили.

Також матеріалами справи встановлено, що податкові повідомлення-рішення від 21.08.2017 №0007952200, від 21.02.2018 №0001514814, №0001544814, №0001524814, №0001534814, від 22.03.2018 № 0003511403, від 26.04.2019 № 0005621403, якими відповідачу визначені суми грошового зобов`язання з податку на додану вартість, податку на прибуток і по адміністративним штрафам та іншим санкціям надсилались контролюючим органом на адресу відповідача у порядку, визначеному статтею 42 Податкового кодексу України. Указані рішення відповідачем ні у адміністративному, ні у судовому порядку оскаржені не були, а отже сума визначеного податкового зобов`язання є узгодженою, доказів протилежного відповідачем суду не надано.

Крім того, відповідно до пп. 14.1.162 п. 14.1 ст. 14 ПК України пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми грошових зобов`язань у встановлених цим Кодексом випадках та не сплачена у встановлені законодавством строки.

Підпунктом 129.1.1. пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу України встановлено, що після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов`язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Пунктом 129.4 статі 129 Податкового кодексу України передбачено, що на суми грошового зобов`язання, визначеного підпунктами 129.1.1 та 129.1.2 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), та в інших випадках визначення пені відповідно до вимог цього Кодексу, коли її розмір не встановлений, нараховується пеня за кожний календарний день прострочення сплати грошового зобов`язання, включаючи день погашення, з розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.

Відповідно до пункту 131.1. статті 131 Податкового кодексу України нараховані контролюючим органом суми пені самостійно сплачуються платником податків.

За даними інтегрованих карток платника податків ПП Волинь Авто Плюс нарахована пеня за прострочення сплати грошового зобов`язання з податку на додану вартість за період з 09.10.2017 по 29.05.2018 у розмірі 5 412 135,91 грн., з податку на прибуток приватних підприємств за період з 21.08.2017 по 29.05.2018 у розмірі 4 550 688,70 грн., по адміністративним штрафам та іншим санкціям за 29.05.2018 у розмірі 7,98 грн. (згідно з розрахунками, які долучені позивачем до матеріалів справи).

У відповідності до пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання (пункт 59.3 статті 59 Податкового кодексу України).

Згідно з пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Пунктом 95.2 статті 95 Податкового кодексу України передбачено, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Відповідно до пункту 95.3 статті 95 Податкового кодексу України Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Згідно з пунктом 95.4 статті 95 Податкового кодексу України контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Із матеріалів справи вбачається, що на адресу підприємства вставлена податкова вимога від 26.06.2017 №697-48 на суму 10 968,47 грн. Враховуючи положення пункту 58.3 статті 58 Податкового кодексу України, вказана податкова вимога вважається врученою відповідачу належним чином.

Згідно з пунктом 59.5 статті 59 Податкового кодексу України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Суму податкового боргу відповідачем повністю погашено не було, у зв`язку із чим податкова вимога повторно не надсилалась.

Відповідно до підпункту 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або інше зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пеня.

Згідно з пунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом утворюють податковий борг.

Враховуючи вищевикладене, суд зазначає, що сума узгодженого податкового зобов`язання в загальному розмірі 87 714 100,34 грн., є податковим боргом відповідача, який ним не сплачено.

За таких обставин суд дійшов висновку, що відповідач зобов`язаний погасити податковий борг з податку на додану вартість у розмірі 45 158 056,66 грн., з податку на прибуток у розмірі 42 555 015,70 грн., по адміністративним штрафам та іншим санкціям у розмірі 1 027,98 грн. Доказів, які б свідчили про погашення заборгованості, що є предметом стягнення, або спростовували наявність податкового боргу, відповідачем суду не надано.

Згідно з частиною 1 статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Враховуючи вищевикладене, суд зазначає, що позивачем доведено наявність у відповідача податкового боргу в загальному розмірі 87 714 100,34 грн., у зв`язку з чим позовні вимоги підлягають задоволенню.

Відповідно до частини 2 статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Позивачем не надано доказів понесення витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, у зв`язку з чим розподіл судових витрат не здійснюється.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.2, 5, 9, 77, 132, 139, 143, 205, 243-246, 255, 262 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з рахунків Приватного підприємства Волинь Авто Плюс у банках, що обслуговують такого платника податків, а також за рахунок готівки, що належить такому платнику податків, суму податкового боргу:

- з податку на додану вартість у розмірі 45 158 056,66 грн. (код платежу 14060100 на р/р UA938999980313050029000008003 на користь УК в Олекс.р-ні м.Зап./Олекс., код отримувача ЄДРПОУ 38025440 Казначейство України ЕАП);

- з податку на прибуток у розмірі 42 555 015,70 грн. (код платежу 11021000 на р/р UA528999980333149318000008003 на користь УК в Олекс.р-ні м.Зап./Олекс., код отримувача ЄДРПОУ 38025440 Казначейство України ЕАП);

- по адміністративним штрафам та іншим санкціям у розмірі 1 027,98 грн. (код платежу 21081103 на р/р UA268999980314060542000008003 на користь УК в Олекс.р-ні м.Зап./Олекс., код отримувача ЄДРПОУ 38025440 Казначейство України ЕАП).

Розподіл судових витрат не здійснюється.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга може бути подана до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд.

Повне найменування сторін та інших учасників справи:

Позивач - Головне управління ДПС у Запорізькій області, місцезнаходження: 69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 166; код ЄДРПОУ 43143945.

Відповідач - Приватне підприємство Волинь Авто Плюс , місцезнаходження: 69095, м. Запоріжжя, вул. Гоголя, буд. 124; код ЄДРПОУ 39883419.

Повне судове рішення складено 20.08.2020.

Суддя М.О. Семененко

Дата ухвалення рішення20.08.2020
Оприлюднено25.08.2020
Номер документу91096206
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення коштів за податковим боргом

Судовий реєстр по справі —280/3447/20

Рішення від 20.08.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Семененко Марина Олександрівна

Ухвала від 01.06.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Семененко Марина Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні