Справа № 560/4089/19
РІШЕННЯ
іменем України
13 серпня 2020 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Ковальчук О.К. розглянувши адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Либідь" до Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області про визнання протиправними та скасування постанови, приписів,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Либідь" звернулось до суду з позовом до Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області, в якому просить визнати протиправною та скасувати постанову №56/1022-1.18/4053-19 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 26 листопада 2019 року, визнати протиправними та скасувати припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 12 листопада 2019 року, та припис про зупинення будівельних робіт від 12 листопада 2019 року.
В обґрунтування позовних вимог вказує, що 12.11.2019 року головний інспектор будівельного нагляду інспекційного відділу Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області Думарецький О.В. склав Акт про недопущення позивачем посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на об`єкти будівництва, підприємства будівельної галузі для виконання покладених на них функцій, для проведення позапланової перевірки об`єкта будівництва - "Приміщення для чергових і зберігання інвентарю та автостоянка" по вул. Проскурівській, 4/3, в м. Хмельницькому, Хмельницької області, в якому вказав, що уповноважені представники ТОВ "Либідь" протягом проведення перевірки не з`явились, і тим самим відмовились надавати документи необхідні для здійснення заходу державного архітектурно-будівельного контролю. Також в акті зазначено, що ТОВ "Либідь" не допустило посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на об`єкт будівництва: "Приміщення для чергових і зберігання інвентарю та автостоянка" по вул. Проскурівській, 4/3, в м. Хмельницькому, Хмельницької області, для проведення позапланової перевірки, чим порушило положення пункту 1 частини 3 статті 41 закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та підпункту 1 пункту 14 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою КМ України від 23.05.2011 року №553. 12.11.2019 року керівнику ТОВ "Либідь" Антуф`єву В.В. винесений Припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, з вимогами: допустити посадових осіб та надати усю документацію згідно законодавства України в тому числі дозвільну, проектну та виконавчу документацію для проведення заходу державного архітектурно-будівельного контролю на об`єкті будівництва: "Приміщення для чергових і зберігання інвентарю та автостоянка" вул. Проскурівська, 4/3, м.Хмельницький, Хмельницька область до 25.11.2019 року, та письмово до 25.11.2019 року проінформувати Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області про виконання припису. 12.11.2019 також винесений Припис про зупинення підготовчих та будівельних робіт з вимогою негайно зупинити виконання будівельних робіт на об`єкті будівництва "Приміщення для чергових і зберігання інвентарю та автостоянка" вул. Проскурівська, 4/3, м. Хмельницький, Хмельницька область, повідомивши про вимоги Припису підрядну та субпідрядні організації. Про виконання Припису повідомити Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області до 18.11. 2019 року. 12.11.2019 року відповідач також склав Протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності, а саме щодо недопущення посадових осіб державного архітектурно-будівельного контролю на об`єкт будівництва. 26.11.2019 року на підставі Акту та Протоколу від 12.11.2019 року відповідач виніс Постанову №58/1022-1.18/4053-19 про накладення штрафу у розмірі 60210,00 грн. за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, передбачене пунктом 2 статті 2 закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" за недопущення посадових осіб державного архітектурно-будівельного контролю на об`єкт будівництва. Вважає постанову №56/1022-1.18/4053-19 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 26 листопада 2019 року, припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 12 листопада 2019 року, та припис про зупинення будівельних робіт від 12 листопада 2019 року протиправними, оскільки сукупність заходів, які здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю за додержанням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил можуть здійснюватись щодо тих об`єктів, які знаходяться в процесі будівництва. Так, об`єкт будівництва, щодо якого було повідомлено про проведення позапланової перевірки ("Приміщення для чергових і зберігання інвентарю та автостоянка" вул. Проскурівській, 4/3, м. Хмельницький, Хмельницька область), був прийнятий до експлуатації, декларація №ХМ141192911511 від 18 жовтня 2019 року, та не є об`єктом будівництва, оскільки є об`єктом нерухомого майна право власності на який зареєстроване в Державному реєстрі речових прав 30.10.2019 року. На момент перевірки об`єкту будівництва "Приміщення для чергових і зберігання інвентарю та автостоянка" за адресою: вул. Проскурівській, 4/3, в м. Хмельницькому, Хмельницької області не існувало, та щодо нього були завершені будь-які будівельні роботи, тому Приписи від 12.11.2019 року та Постанова №58/1022-1.18/4053-19 про накладення штрафу від 26.11.2019 року є необґрунтованими, протиправними, та підлягають скасуванню.
Ухвалою від 15 січня 2020 року Хмельницький окружний адміністративний суд відкрив провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін. Призначив судове засідання. .
Представник відповідача в судовому засіданні 03.03.2020 року проти задоволення позовних вимог заперечив, в поданому до суду відзиві зазначив, що18.09.2019 року до Управління від замовника будівництва ТОВ "Либідь" на реєстрацію надійшло повідомлення про початок виконання будівельних робіт з будівництва приміщення для чергових і зберігання інвентарю та автостоянки по вул. Проскурівській, 4/3 м. Хмельницький, яке зареєстроване за № 061192672290. 04.10.2019 року ТОВ "Либідь" до Управління подало декларацію про готовність до експлуатації зазначеного об`єкта, яка зареєстрована за № 141192911511. 30.10.2019 року Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області видоло наказ №136П про проведення позапланової перевірки, направлення для проведення позапланового заходу № 486, та направило позивачу лист з повідомленням про проведення позапланового заходу в період з 31.10.2019 по 12.11.2019. Вказує, що протягом проведення позапланової перевірки з 31.10.2019 по 12.11.2019 представники позивача на об`єкт будівництва не з`явилися, проектну, довільну, виконавчу документацію для перевірки не надали. Відповідно до матеріалів фото фіксації посадова особа Управління в перший та останній день перевірки, 31.10.2019 та 12.11.2019 року у визначений час була на об`єкті перевірки. Однак, уповноваженого представника ТОВ "Либідь" не було. Таким чином, позивачем чинилися перешкоди посадовим особам органу державного контролю у здійсненні покладених на них функцій. У зв`язку із тим, що позивач на перевірку не з`явився, Управлінням 12.11.2019 року складений акт про недопущення позивачем посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на об`єкти будівництва, підприємства будівельної галузі для виконання покладених на них функцій, протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності та винесений припис про усунення порушення з вимогою у строк до 25.11.2019 року надати усю проектну та дозвільну документацію для проведення заходу державного архітектурно-будівельного контролю на даний об`єкт будівництва та письмово до 25.11.2019 року повідомити Управління про виконання вимог припису. Складені матеріали були направлені позивачу 15.11.2019 року рекомендованим листом з повідомленням. Про час та дату розгляду справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності було зазначено у протоколі про правопорушення, та у супровідному листі, а саме на 11.00 год. 26.11.2019 року. На розгляд справи позивач не з`явився, документів які вимагались у приписі не надав. За результатами розгляду справи посадовою особою Управління була винесена постанова №56/1022-1.18/4053-19 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та визнано винним ТОВ "Либідь" у вчиненні правопорушення, передбаченого пунктом 2 частини 6 статті 2 закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності". Вважає, що Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області під час складання матеріалів про недопущення посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю до проведення перевірки та притягненні позивача до відповідальності діяло в межах та в порядку визначеному містобудівним законодавством. Зазначає, що всі документи складені посадовою особою Управління були направлені позивачу вчасно, що давало можливість йому звернутися до Управління з поясненнями та документами по суті перевірки. Проте, позивач знаючи про те, що державним органом проводиться перевірка проігнорував вимоги Порядку №553. В задоволені позову просить відмовити.
Розгляд справи неодноразово відкладався за клопотаннями учасників справи у зв`язку із установленям постановою Кабінету Міністрів України "Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2" від 11.03.2020 №211 (із змінами та доповненнями, внесеними постановами Кабінету Міністрів України), з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, на усій території України карантину.
13.08.2020 сторони в судове засідання не з`явились. Представник товариства з обмеженою відповідальністю "Либідь" подав до суду клопотання про розгляд справи без його участі, в порядку письмового провадження. Просить позов задовольнити в повному обсязі.
Згідно з частиною 3 статті 194 КАС України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.
Відповідно до частини 4 статті 229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Враховуючи те, що позивач подав клопотання про розгляд справи за його відсутності, суд вважає, що перешкод для розгляду справи у письмовому провадженні не має.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд встановив таке.
18 вересня 2019 року ТОВ "Либідь" подало до Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області повідомлення про початок виконання будівельних робіт з будівництва приміщення для чергових і зберігання інвентарю та автостоянки по вул. Проскурівській, 4/3 м. Хмельницький. Зазначене повідомлення зареєстровано за №061192672290.
04 жовтня 2019 року ТОВ "Либідь" подало до Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області декларацію про готовність до експлуатації зазначеного об`єкта, яка зареєстрована за №141192911511.
30 жовтня 2019 року начальник Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області видав наказ №136П "Про проведення позапланової перевірки" на об`єкті будівництва: "Приміщення для чергових і зберігання інвентарю та автостоянка", вул. Проскурівська, 4/3, м. Хмельницький, Хмельницька область", замовником якого є товариство з обмеженою відповідальністю "Либідь" та направлення №486 для проведення позапланової перевірки.
30 жовтня 2019 року Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області направило лист з повідомленням товариства з обмеженою відповідальністю "Либідь" про проведення в період з 31 жовтня 2019 року по 12 листопада 2019 року позапланового заходу.
31 жовтня 2019 року до Управління Державної архітектурно - будівельної інспекції у Хмельницькій області надійшов лист Управління Служби безпеки України у Хмельницькій області про можливе порушення вимог діючого містобудівного законодавства під час будівництва приміщення для чергових і зберігання інвентарю та автостоянки по вул. Проскурівській, 4/3 м. Хмельницький.
Протягом проведення позапланової перевірки з 31 жовтня 2019 року по 12 листопада 2019 року представники позивача на об`єкт будівництва не з`явилися, проектну документацію для перевірки не надали, з посадовою особою Управління яка проводила перевірку не зв`язались, заяви про неможливість з поважних причин бути присутніми під час перевірки до Управління також не направили.
Тому, 12 листопада 2019 року посадова особа відповідача склала акт про недопущення посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на об`єкти будівництва, підприємства будівельної галузі для виконання покладених на них функцій, протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності, припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, з вимогою у строк до 25 листопада 2019 року надати усю проектну документацію для проведення заходу державного архітектурно - будівельного контролю на об`єкт будівництва "Приміщення для чергових і зберігання інвентарю та автостоянка", вул. Проскурівська, 4/3, м. Хмельницький, Хмельницька область", та припис про зупинення підготовчих та будівельних робіт.
Матеріали перевірки направлені позивачу 15 листопада 2019 року рекомендованим повідомленням. Час та дата розгляду справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності вказані у протоколі про правопорушення та у супровідному листі.
На розгляд справи позивач не з`явився, документів які вимагались у приписі не надав, у зв`язку із цим, керуючись пунктом 17 Порядку накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 244 від 06 квітня 1995 року Управлінням Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області справа слухалась без участі позивача.
За результатами розгляду справи посадовою особою Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області винесена постанова №56/1022-1.18/4053-19 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, якою ТОВ "Либідь" визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого пунктом 2 частини 6 статті 2 закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності".
Позивач не погодившись з постановою №56/1022-1.18/4053-19 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 26 листопада 2019 року, приписом про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 12 листопада 2019 року, та приписом про зупинення будівельних робіт від 12 листопада 2019 року, вважаючи її протиправними, звернувся до суду з цим позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує таке.
Правові та організаційні основи містобудівної діяльності врегульовано Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17.02.2011 №3038-VI (далі Закон №3038-VІ).
Відповідно до статті 10 закову України "Про архітектурну діяльність" встановлено, що для забезпечення під час забудови територій, розміщення і будівництва об`єктів архітектури додержання суб`єктами архітектурної діяльності затвердженої містобудівної та іншої проектної документації, вимог вихідних даних, а також з метою захисту державою прав споживачів будівельної продукції здійснюється в установленому законодавством порядку державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд.
Згідно з частиною 1 статті 41 Закону №3038-VI, державний архітектурно-будівельний контроль - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.
Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року №553 затверджений Порядок здійснення державного архітектурно-будівельного контролю ( далі Порядок № 553).
Пунктом 5 Порядку № 553 передбачено, що державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом.
Відповідно до пункту 7 Порядку № 553 позаплановою перевіркою вважається перевірка, яка не передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю.
Під час проведення позапланової перевірки посадова особа органу державного архітектурно-будівельного контролю зобов`язана пред`явити службове посвідчення та направлення для проведення позапланової перевірки (абзац 11 пункту 7 Порядку № 553).
Згідно з пунктом 9 Порядку № 553 державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у присутності суб`єктів містобудування або їх представників, які будують або збудували об`єкт будівництва.
Підпунктом 1 пункту 11 Порядку № 553 встановлено, що посадові особи органів державного архітектурно-будівельного контролю під час проведення перевірки мають право безперешкодного доступу до місць будівництва об`єктів та до об`єктів, що підлягають обов`язковому обстеженню.
Пунктом 12 зазначеного Порядку передбачено, що посадові особи органу державного архітектурно-будівельного контролю під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю зобов`язані, зокрема, розміщувати на офіційному веб-сайті органу державного архітектурно-будівельного контролю інформацію про проведення позапланової перевірки в день її початку.
Суб`єкт містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, зобов`язаний: допускати посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю до проведення перевірки за умови дотримання порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю; виконувати вимоги органу державного архітектурно-будівельного контролю щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності; подавати документи, пояснення, довідки, відомості, матеріали з питань, що виникають під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю. У разі відмови суб`єкта містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, у допуску посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю до проведення перевірки складається відповідний акт (пункт 14 Порядку № 533).
У разі відмови суб`єкта містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, у допуску посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю до проведення перевірки, відмови суб`єкта містобудування в наданні документів, необхідних для здійснення заходів державного архітектурно-будівельного контролю, відсутності суб`єкта містобудування, якому у визначений цим Порядку строк було надіслано повідомлення про проведення перевірки, або його уповноваженої особи (за довіреністю) на об`єкті під час перевірки складається відповідний акт (пункт 12 Порядку № 533).
Відповідальність юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (суб`єктів містобудування) за правопорушення у сфері містобудівної діяльності встановлена законом України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності".
Відповідно до пункту 2 частини 6 статті 2 закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" суб`єкти містобудування несуть відповідальність у вигляді штрафу за недопущення посадових осіб органів державного архітектурно-будівельного контролю на об`єкти будівництва, підприємства будівельної галузі для виконання покладених на них функцій у розмірі тридцяти прожиткових мінімумів для працездатних осіб.
Системний аналіз вказаних положень дає підстави для висновку, що законодавством на суб`єкт містобудування покладено обов`язок допустити уповноважених осіб органу архітектурно-будівельного контролю на відповідний об`єкт для проведення перевірки. Однак, виконанню зазначеного обов`язку має передувати сукупність наступних умов: підконтрольний суб`єкт містобудування повинен бути обізнаний щодо проведення такої перевірки та йому має бути пред`явлено направлення на її проведення та службове посвідчення особи, якій доручено проведення такої перевірки.
Під час розгляду справи представник відповідача не надав докази розміщення на офіційному веб-сайті органу державного архітектурно-будівельного контролю інформації про проведення позапланової перевірки товариства з обмеженою відповідальністю "Либідь".
Таким чином, необізнаність суб`єкта містобудування щодо проведення перевірки виключає наявність практичної можливості виконання обов`язку щодо забезпечення допуску контролюючого органу на відповідний об`єкт.
Не допуск до проведення позапланової перевірки має місце у разі фактичного виходу на об`єкт будівництва, пред`явлення суб`єкту містобудування службового посвідчення та надання копії направлення на проведення позапланової перевірки, а суб`єкт містобудування відмовився допустити посадову особу органу державного архітектурно-будівельного контролю до об`єкту будівництва.
Підставою для складання акту про недопущення посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на об`єкти будівництва, підприємства будівельної галузі для виконання покладених на них функцій від 12.11.2019 року слугувало те, що уповноважені представники товариства з обмеженою відповідальністю "Либідь", протягом проведення перевірки не з`явились, тим самим відмовились надавати документи необхідні для здійснення заходу державного архітектурно-будівельного контролю.
Проте, ненадання документів особам, які були направлені на проведення перевірки, не свідчить про не допуск посадових осіб контролюючого органу до перевірки, оскільки пунктом 12 Порядку №553 розмежовано поняття відмови суб`єкта містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, у допуску посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю до проведення перевірки та відмови суб`єкта містобудування в наданні документів, необхідних для здійснення заходів державного архітектурно-будівельного контролю.
Суд звертає увагу, що головний інспектор будівельного нагляду інспекційного відділу Управління ДАБІ у Хмельницькій області 12.11.2019 року склав акт про недопущення посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на об`єкти будівництва, підприємства будівельної галузі для виконання покладених на них функцій, хоча в розумінні пункту 12 Порядку № 553 повинен був скласти акт про відсутність суб`єкта містобудування, якому у визначений цим Порядком строк було надіслано повідомлення про проведення перевірки, або його уповноваженої особи (за довіреністю) на об`єкті під час перевірки.
Відповідно до підпункту 3 пункту 11 Порядку № 553 у разі виявлення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, містобудівних умов та обмежень, затвердженого проекту або будівельного паспорта забудови земельної ділянки посадові особи органів державного архітектурно-будівельного контролю під час проведення перевірки мають право видавати обов`язкові для виконання приписи щодо:
- усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил;
- зупинення підготовчих та будівельних робіт.
Підготовчі та будівельні роботи, які не відповідають вимогам законодавства, будівельним нормам, стандартам і правилам, містобудівним умовам та обмеженням, затвердженому проекту або будівельному паспорту забудови земельної ділянки, виконуються без набуття права на їх виконання, підлягають зупиненню до усунення порушень законодавства у сфері містобудівної діяльності.
Отже, припис про зупинення підготовчих та будівельних робіт видається у разі виявлення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності будівельним нормам, стандартам і правилам, містобудівним умовам та обмеженням, затвердженому проекту або будівельному паспорту забудови земельної ділянки.
Оскільки під час перевірки документи щодо будівництва: "Приміщення для чергових і зберігання інвентарю та автостоянка" по вул. Проскурівській, 4/3, в м. Хмельницькому, Хмельницької області інспектором будівельного нагляду не досліджувались, підстави для прийняття припису про зупинення підготовчих та будівельних робіт від 12.11.2019 року були відсутні.
Враховуючи викладене, суд вважає, що оскаржувані приписи Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 12.11.2019 року та про зупинення підготовчих та будівельних робіт від 12.11.2019 року, видані товариству з обмеженою відповідальністю "Либідь" з порушенням вимог чинного законодавства України, а тому підлягають скасуванню.
Суд враховує, що постанова №56/1022-1.18/4053-19 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 26 листопада 2019 року винесена за вчинення правопорушення щодо недопущення посадових осіб органів державного архітектурно-будівельного контролю на об`єкт будівництва.
Проте, під час судового розгляду справи відповідач не довів вчинення позивачем вказаного порушення, а саме щодо недопущення посадових осіб органів державного архітектурно-будівельного контролю на об`єкт будівництва.
Отже, постанова №56/1022-1.18/4053-19 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 26 листопада 2019 року також є протиправною.
Згідно з частиною 2 статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
В процесі судового розгляду відповідачі не довів правомірність постанови №56/1022-1.18/4053-19 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 26 листопада 2019 року, припису про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 12 листопада 2019 року, та припису про зупинення будівельних робіт від 12 листопада 2019 року. Тому, позовні вимоги про їх скасування слід задовольнити.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
позов товариства з обмеженою відповідальністю "Либідь" задовольнити.
Визнати протиправною та скасувати постанову №56/1022-1.18/4053-19 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 26 листопада 2019 року.
Визнати протиправним та скасувати припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 12 листопада 2019 року.
Визнати протиправним та скасувати припис про зупинення підготовчих та будівельних робіт від 12 листопада 2019 року.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Либідь" (вул. Кам`янецька, 43/2, кв. 2,Хмельницький,Хмельницька область,29000 , код ЄДРПОУ - 14170191) Відповідач:Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області (вул. Грушевського, 87/2,Хмельницький,Хмельницька область,29013 , код ЄДРПОУ - 37471912)
Головуючий суддя О.К. Ковальчук
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.08.2020 |
Оприлюднено | 25.08.2020 |
Номер документу | 91115186 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Ковальчук О.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні