ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №813/1030/16

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 серпня 2020 року

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Брильовського Р.М.,

при секретарі Сільник Н.Є.

за участю:

представника позивача - Саляка М.Б.

представника відповідача - Тістечка Ю.Я.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Львові справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Ніка Друк» до Галицької митниці Держмитслужби про скасування рішення та картки відмови,-

ВСТАНОВИВ:

На розгляд до Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява товариства з обмеженою відповідальністю НІКА ДРУК до Галицької митниці Держмитслужби, у якій просить суд:

визнати протиправним та скасувати рішення Львівської митниці ДФС від 29.02.2016 № КТ-209000013-0030-2016 про визначення коду товару - змінні частини для друкарських машин флексографічного та роторогравюрного друку рекельні пластини торгівельної марки Primablade ввезеного на митну територію України ТОВ "НІКА ДРУК" на підставі договору купівлі продажу № PBND 25/16 від 25.01.2016.

визнати протиправною та скасувати картку відмови Львівської митниці ДФС у прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № 209140000/2016/00111 від 22.03.2016.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що спірне рішення та картка відмови прийняті відповідачем без врахування представлених позивачем документів та норм чинного законодавства. Зазначив, що позивачем при митному оформленні коду товару 8443 91 91 90 вказано код, який надає більш конкретну характеристику ввезеного товару, оскільки вказує на те, що частини ввозяться для друкарського обладнання, на якому використовуються для друку пластини, циліндри та друкарські елементи, зроблені вони із сталі. Враховуючи цільове та функціональне призначення ракельних пластин, як частин, що використовуються для ряду друкарських машин, позивач вважає, що характеристики ввезеного товару, зокрема змінні частини для друкарських машин флексографічного та роторогравюрного друку - ракельні пластини торгівельної марки Primeblade відповідають коду класифікації - УКТ ЗЕД - 8443 91 91 90, а відтак позивачем при розмитненні цього товару правомірно вказаний саме цей код товару згідно з УКТ ЗЕД. При цьому звертає увагу, що відповідачем не було прийнято до уваги, що наведений позивачем код товару зазначався також і в митній (експортній) декларації Постачальника 16SEE1MK263ANRM570 від 01.02.2016. На переконання позивача, відповідач був зобов`язаний прийняти до уваги код товарної позиції 8443, який зазначено в товаросупровідних документах іноземного партнера позивача - Компанією PrimeBlade Sweden АВ (Швеція). Просить позов задовольнити.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав з мотивів, вказаних в позовній заяві, просив позов задовольнити.

Відповідач відзив на позов суду не надав, у судовому засіданні просив відмовити у задоволенні позовних вимог.

Ухвалою суду від 31.03.2016 вказану позовну заяву було залишено без руху, а позивачу надано строк для усунення недоліків. На виконання вимог зазначеної ухвали суду позивач усунув недоліки позовної заяви в указаний строк.

Ухвалою суду від 14.04.2016 відкрито провадження в адміністративній справі та призначено справу до розгляду в судовому засіданні. З урахуванням характеру справи та поданих доказів, попереднє судове засідання у справі не проводилось.

Ухвалою від 10.05.2016 судом винесено ухвалу про зупинення провадження у справі відповідно до п.4 ч.2 ст.156 КАС України до вирішення справи №813/1714/15 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю НІКА ДРУК до Львівської митниці ДФС про скасування рішення та картки відмови та зобов`язання вчинити дії Вищим адміністративним судом України.

03.03.2020 Верховний Cудом у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду винесено постанову у справі № 813/1714/15, яка набрала законної сили, є остаточною і оскарженню не підлягає, якою касаційну скаргу у справі № 813/1714/15 Львівської митниці ДФС залишено без задоволення, а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 09.09.2015 та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 10.12.2015 у справі №813/1714/15 залишено без змін.

Суд при вирішенні справи керується принципами верховенства права, законності, рівності усіх учасників адміністративного процесу перед законом і судом, змагальності сторін, диспозитивності та офіційного з`ясування всіх обставин, гласності і відкритості адміністративного процесу.

Розглянувши матеріали та з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача, суд встановив наступні факти та обставини.

ТОВ "НІКА ДРУК" зареєстроване 07.04.2014, свідоцтво про державну реєстрацію від 07.04.2014 №14151020000034619. Основними видами діяльності ТОВ «Ніка Друк» є виробництво хімічної продукції, виробництво виробів з пластмас, оптова торгівля хімічними продуктами.

В межах зазначеної господарської діяльності ТОВ «Ніка Друк» (Покупець) уклало зовнішньоекономічний контракт купівлі-продажу від 25.01.2016 № PBND 25/16 з Компанією Primeblade Sweden АВ (Швеція) (Продавець), відповідно до якого Продавець продає, а Покупець, який має виключне право на продаж Товару Компанії PrimeBlade Sweden АВ , купує продукцію для поліграфії (надалі - Товар ), кількість, асортимент та ціна якого визначаються у Додатках до Договору. Відповідно до п. 1.3 Договору Товар поставляється окремими партіями на основі замовлень Покупця. Умови поставки обговорюються Сторонами додатково та відображаються в документах на Товар (специфікаціях, інвойсі, або в інших документах згідно з п. 3.1 Договору). Оплата товару здійснюється Покупцем на підставі виставленого інвойсу протягом 45 календарних днів з дати виставлення інвойсу.

ТОВ "НІКА ДРУК" на виконання умов вказаного контракту 22.03.2016 ввезло в режимі імпорту на митну територію України товарозмінні частини для друкарських машин флексографічного та роторогравюрного друку, а саме виріб з листової сталі пластини для зняття залишків фарби з барабану, упаковані в картонні коробки . Загальна сума поставки згідно з специфікацією становить 15 484,60 Євро.

Позивачем до митного оформлення був поданий вищеназваний товар та надано Львівській митниці вантажну митну декларацію типу ІМ40ТН № 209140000/2016/4056 від 06.02.2016 та супровідні документи на Товар для проведення його розмитнення, а саме: договір купівлі-продажу товару № PBND 25/16 від 25.01.2016, додаткову угоду до нього від 29.01.2016 № 1, товаросупровідні документи: рахунок-фактура (інвойс) №7289 від 29.01.2016р., копію митної декларації країни відправлення 16SEE1MK263ANRM570, міжнародну товарно -транспортну накладну CMR А № б/н від 05.02.2016, сертифікат з походження товару форми EUR.1 № А2009139 від 28.01.2016.

В графі 33 митної декларації позивачем зазначено код товару згідно УКТЗЕД (українська класифікація товарів зовнішнього економічної діяльності) - 8443 91 91 90, до якого, згідно з класифікацією товару УКТ ЗЕД, відносяться: обладнання друкарське, в якому використовуються для друку пластини, циліндри та інші друкарські елементи товарної позиції 8442; інші принтери, копіювальні апарати, факсимільні апарати, об`єднані або ні; частини та аксесуари до них. Відповідно, за таким кодом класифікації ставка ввізного мита становить 2%.

22.03.2016 відповідачем електронним повідомленням було надіслано позивачу картку відмови в прийнятті митної декларації ІМ40ТН № 209140000/2016/4056 від 06.02.2016, прийнятого на підставі Рішення про визначення коду товару від 29.02.2016 № КТ-209000013-0030-2016 відділу класифікації товарів УАМП та МТР Львівської митниці ДФС про визначення коду товару, відповідно до якого імпортований товар визначений як сталеві ракельні полотна для видалення залишкової фарби з друкарських валів друкарських машин флексографічного, глибокого та офсетного друку, поставляється в 100 метрових касетах: 650 30x020 1,4/010 арт. 6-3002014100; 625 40x0,10 арт. 6-4001000000; 650 25x0,20 1,7/025 арт.6-2502017125; 650 35x0,20 1,4/010 арт. 6-3502014100; 350 35x0,30 1,4/010 арт.З- 350301410; 650 30x0,20 1,4/010 арт.6-3002014100; 650 40x0,20 1,7/0,125 арт. 6-4002017125; 650 35x0,20 1,4/010 арт. 6-3502014100; 25x0,20 SE арт. 1-2500200000; 650 40x0,20 1,4/0,10 арт.6-4002014100; 650 40x0,25 1,7/0,125 арт.6-4002517125; 650 40x0,0 1,3/0,07 арт.6- 4002013070; 650 40x0,20 1,7/0,125 арт. 6-4002017125; 650 40x0,25 1,7/0,125 арт. 6- 4002517125; 650 50x0,20 1,3/0,07 арт. 6-5002013070; 65060x0,15 1,3/0,07 арт.6-6001513070; 650 60x0,20 1,3/0,07 арт 6-6002013070; 650 60x0,20 1,4/0,10 арт 6-600 2014100; 350 20x0,015 1,3/0,07 арт. 3-2001513070; 350 35x0,20 1,4/0,10 арт.3-350201410; 350 40x0,15 1,3/0,07 арт. 3- 4001513070; 350 40x0,20 1,4/0,10 арт. 3-4002014100; 25x0,20 SE арт. 1-2500200000; 350 20x0,15 1,4/0,10 арт. 3-2001514100; 350 35x0,30 1,4/0,10 арт 3-3503014100; 350 30x0,20 1,4/010 арт. 3-3002014100; 350 35x0,20 1,4/010 арт. 3-3502014100. Виробник PrimeBlade Sweden АВ, Торгівельна марка - PrimeBlade, та призначено код товарної категорії - 7326 90 98 90, до якого, згідно з класифікацією товару УКТ ЗЕД, відносяться: інші вироби з чорних металів. Відповідно, до такого коду класифікації, визначеного відповідачем, ставка ввізного мита становить 5%.

Позивач не погодившись із визначеним відповідачем кодом товару та винесеним рішенням звернувся до суду за захистом порушених прав.

Вирішуючи даний спір, суд керувався наступним.

Відносини з приводу митного контролю та митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, справлянням митних платежів регулюються положеннями Митного кодексу України від 13.03.12р. № 4495-VI, який набув чинності з 01.06.12 р.

Згідно з ч.2 ст.318 Митного кодексу України, митний контроль здійснюється виключно митними органами відповідно до цього Кодексу та інших законів України. Згідно з ч.5 ст.264 Митного кодексу України з метою визначення правильності заповнення поданої митної декларації та відповідності доданих до неї документів установленим вимогам орган доходів і зборів здійснює перевірку митної декларації.

Відповідно до статті 246 Митного кодексу України метою митного оформлення є забезпечення дотримання встановленого законодавством України порядку переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, а також забезпечення статистичного обліку ввезення на митну територію України, вивезення за її межі і транзиту через її територію товарів.

Згідно з статтею 248 Митного кодексу України митне оформлення розпочинається з моменту подання митному органу декларантом або уповноваженою ним особою митної декларації або документа, який відповідно до законодавства її замінює, та документів, необхідних для митного оформлення.

Декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення, зокрема: код товару згідно з УКТЗЕД; фактурна вартість товарів; митна вартість товарів та метод її визначення; суми митних платежів; спосіб забезпечення сплати митних платежів (у разі застосування заходів гарантування їх сплати) (стаття 257 Митного кодексу України).

Згідно із ст.264 Кодексу, митна декларація реєструється та приймається органом доходів і зборів у порядку, що визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику. Митна декларація приймається для митного оформлення, якщо вона подана за встановленою формою, підписана особою, яка її подала, і перевіркою цієї декларації встановлено, що вона містить всі необхідні відомості і до неї додано всі документи, визначені цим Кодексом. Факт прийняття митної декларації засвідчується посадовою особою органу доходів і зборів, яка її прийняла, шляхом проставлення на ній відбитка відповідного митного забезпечення та інших відміток (номера декларації, дати та часу її прийняття тощо), у тому числі з використанням інформаційних технологій.

У випадках, коли з причин, визнаних органом доходів і зборів обґрунтованими, окремі документи, визначені цим Кодексом, не можуть бути представлені разом з митною декларацією, дозволяється подання таких документів протягом часу, що визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

З моменту прийняття органом доходів і зборів митної декларації, вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Орган доходів і зборів не має права відмовити у прийнятті митної декларації, якщо виконано всі умови, встановлені цим Кодексом.

Відмова органу доходів і зборів у прийнятті митної декларації повинна бути вмотивованою, а про причини відмови має бути письмово повідомлено декларанта.

Орган доходів і зборів відмовляє у прийнятті митної декларації виключно з таких підстав:

1) митна декларація не містить усіх відомостей або подана без документів, передбачених статтею 335 цього Кодексу;

2) електронна митна декларація не містить встановлених законодавством обов`язкових реквізитів;

3) митну декларацію подано з порушенням інших вимог, встановлених цим Кодексом.

У разі відмови у прийнятті митної декларації посадовою особою органу доходів і зборів заповнюється картка відмови у прийнятті митної декларації за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику. Один примірник зазначеної картки невідкладно вручається (надсилається) декларанту або уповноваженій ним особі. Інформація про відмову у прийнятті для оформлення електронної митної декларації надсилається декларанту електронним повідомленням, засвідченим електронним цифровим підписом посадової особи органу доходів і зборів.

Відповідно до положень ст. 69 Митного кодексу України товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД. На вимогу посадової особи органу доходів і зборів декларант або уповноважена ним особа зобов`язані надати усі наявні відомості, необхідні для підтвердження заявлених ними кодів товарів, поданих до митного оформлення, а також зразки таких товарів та/або техніко-технологічну документацію на них.

При віднесенні товару до певного класифікаційного угрупування керуються основними правилами інтерпретації УКТ ЗЕД. В УКТ ЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів. Для докладнішої товарної класифікації використовується сьомий, восьмий, дев`ятий та десятий знаки цифрового коду. Структура десятизнакового цифрового кодового позначення товарів в УКТ ЗЕД включає код групи (перші два знаки), товарної позиції (перші чотири знаки), товарної підпозиції (перші шість знаків), товарної категорії (перші вісім знаків), товарної підкатегорії (десять знаків).

Правилом 1 Основних правил інтерпретації класифікації товарів визначено, що для юридичних цілей класифікація товарів проводиться виходячи з найменувань товарних позицій і відповідних приміток до розділів чи груп і, якщо такі тексти назв та примітки не вимагають іншого, відповідно до таких положень.

Товарна позиція 8443 має наступний опис: Обладнання друкарське, в якому використовуються для друку пластини, циліндри та інші друкарські елементи товарної позиції 8442; інші принтери, копіювальні апарати, факсимільні апарати, об`єднані або ні; частини та аксесуари до них. До товарної підкатегорії 8443 91 91 90 включаються: Обладнання друкарське, яке використовує для друку пластини, циліндри та інші друкарські елементи товарної позиції 8442; інші принтери, копіювальні апарати, факсимільні апарати, обєднані або ні; частини та аксесуари до них:

- частини і приладдя:

-- частини і приладдя для друкарського обладнання, яке використовує для друку пластини, циліндри та інші друкарські елементи товарної позиції 8442:

--- інші:

---- з чавуну або сталі:

----- інші.

На підтвердження того, що ракельні пластини є частинами друкарських машин і використовуються в друкованих машинах різного ступеня друку для друку на окремих аркушах або на безперервному полотні, позивачем було надано лист від постачальника - Компанії PrimeBlade Sweden AB (Швеція) щодо використання ракельних пластин. Згідно з цим листом щоб підготувати друкарський чи покривний станок ракель витягується із стандартної коробки 100 м і відтинається до потрібної довжини для конкретних потреб станка. Процес встановлення не має необхідності робити будь-які налаштування, так як ракель попередньо потоншують до конкретних розмірів для кожного замовника, тобто ракель готовий до використання.

Судом зроблено висновок, що сталеві ракельні полотна для видалення залишкової фарби з друкарських валів друкарських машин флексографічного, глибокого та офсетного друку , є частинами групи машин спеціального призначення, які використовуються в друкарській галузі, та за допомогою яких забезпечується якісний друк.

Доводи позивача підтверджуються долученими до матеріалів справи митними деклараціями та специфікаціями до договору від 25.01.16р. № PBND 25/16, згідно з якими позивач неодноразово ввозив зазначений товар на митну територію України і такий товар розмитнювався по коду УКТ ЗЕД 8443919190. При цьому правильність визначення такого коду УКТ ЗЕД не ставилась митним органом під сумнів. Як встановлено при дослідженні митних декларацій відправника, код товару 8443919190 зазначався також і в митній (експортній) декларації Постачальника №16SEE1MK263ANRM570, який при визначенні коду застосовує аналогічні правила інтерпретації УКТ ЗЕД та керується примітками та роз`ясненнями, які подаються у класифікаторі товарів Гармонізованої системи опису та кодування товарів.

Львівською митницею ДФС код товару визначено у товарній підкатегорії 7326 90 98 90:

Інші вироби з чорних металів:

- інші:

-- інші вироби з чорних металів:

--- інші:

---- інші.

Відповідно до Примітки 2 до розділу XVI УКТ ЗЕД за умови додержання положень примітки 1 до цього розділу і примітки 1 до груп 84 і 85 частини машин (крім частин виробів товарних позицій 8484, 8544, 8545, 8546 або 8547) повинні класифікуватися згідно з такими правилами:

(a) частини, що є виробами, включеними до будь-якої товарної позиції групи 84 або 85 (крім товарних позицій 8409, 8431, 8448, 8466, 8473, 8487, 8503, 8522, 8529, 8538 і 8548), в усіх випадках повинні класифікуватися у відповідних для них товарних позиціях;

(b) інші частини, призначені тільки або переважно для одного типу машин чи для ряду машин тієї самої товарної позиції (включаючи машини товарної позиції 8479 або 8543), класифікуються разом з цими машинами або включаються до товарних позицій 8409, 8431, 8448, 8466, 8473, 8503, 8522 і 8529 або 8538 відповідно. Проте частини, призначені однаково для використання переважно з виробами товарної позиції 8517 і з виробами товарних позицій 8525 - 8528, класифікуються у товарній позиції 8517;

(c) всі інші частини класифікуються відповідно у товарних позиціях 8409, 8431, 8448, 8466, 8473, 8503, 8522 і 8529 або 8538 відповідно або залежно від окремого випадку або, крім того, у товарній позиції 8487 або 8548.

Згідно з п. (ІІ) Загальних положень до розділу XVI УКТ ЗЕД загалом частини, придатні для використання переважно в конкретних машинах чи апаратах (включаючи машини та апарати товарної позиції 8479 або 8543) або в групах машин чи апаратів тієї самої товарної позиції, включаються до тієї самої товарної позиції, що і машини чи апарати.

Тобто у разі якщо товари ідентифікуються як конструктивні частини певних друкарських машин, вони класифікуються в межах товарної позиції 8443, у випадку якщо зазначені товари є витратним (змінним) матеріалом, без конструктивних елементів кріплення, або якщо вони потребують перед використанням додаткової обробки (наприклад: обрізання за розміром, свердління отворів для кріплення), вони розглядаються відповідно до матеріалу виготовлення в межах товарної позиції 7326 Інші вироби з чорних металів , а саме в товарній підкатегорії 7326 90 98 90.

Відповідно до правила 3 Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД у разі коли товар на перший погляд можна віднести до двох чи більше товарних позицій, його класифікують наступним чином: (а) перевага надається тій товарній позиції, в якій товар описується конкретніше порівняно з товарними позиціями, де дається більш загальний його опис. Якщо товари відповідають опису, який більш чітко ідентифікує їх, то цей опис є конкретнішим.

Положеннями ст.67 Митного кодексу України передбачено, що українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується законом про Митний тариф України. В УКТЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів. У разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів митний орган має право самостійно класифікувати такі товари (ч. 4 ст. 69 Митного кодексу України).

Законом України Про Митний тариф України від 19.09.2013 № 584-VII, який діє з 01.01.2014, встановлений Митний тариф України групи 01-72; групи 73-97 , який містить перелік ставок загальнодержавного податку - ввізного мита на товари, що ввозяться на митну територію України і систематизовані згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТЗЕД), складеною на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів.

В додатку до Закону України Про Митний тариф України від 19.09.2013 №584-VII визначені основні правила інтерпретації УКТЗЕД, згідно з якими для юридичних цілей класифікація товарів у товарних підпозиціях, товарних категоріях і товарних підкатегоріях здійснюється відповідно до назви останніх, а також приміток, які їх стосуються, з урахуванням певних застережень, положень вищезазначених правил за умови, що порівнювати можна лише назви одного рівня деталізації. Для цілей цього правила також можуть застосовуватися відповідні примітки до розділів і груп, якщо в контексті не зазначено інше.

Порядок контролю правильності класифікації товарів затверджено наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 № 650 Про затвердження Порядку роботи відділу митних платежів, підрозділу митного оформлення митного органу та митного поста при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України , який зареєстрований в Міністерстві юстиції України від 02.07.2012 за № 1085/21397.

Відповідно до Порядку, посадові особи підрозділу митного оформлення чи митного поста здійснюють контроль правильності класифікації товарів шляхом перевірки відповідності опису товару в митній декларації процедурі декларування згідно з вимогами статті 257 Кодексу, відомостей про товар та коду товару згідно з УКТ ЗЕД, заявлених в митній декларації, відомостям про товар (найменування, опис, визначальні характеристики для класифікації товарів), зазначеним у наданих для митного контролю документах, шляхом перевірки дотримання вимог Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД, з врахуванням Пояснень до УКТ ЗЕД, рекомендацій, розроблених центральним органом виконавчої влади у сфері митної справи відповідно до вимог статті 68 Кодексу; заявленого коду товару відомостям, наведеним у базі даних Класифікаційні рішення програми Інспектор 2006 ЄАІС.

При віднесенні товару до певного класифікаційного угрупування керуються основними правилами інтерпретації УКТ ЗЕД.

Судом проведено аналіз характеристик віднесення товарів до товарних позицій 8443 та 7326, з врахуванням усіх положень, приміток, які містяться у відповідних розділах УКТ ЗЕД.

Товарна позиція 8443 відноситься до розділу 16 УКТ ЗЕД Механічне обладнання, машини та механізми, електрообладнання та їх запчастини, пристрої для записування та відтворення звуку, прилади для записування та відтворення зображення та звуку по телебаченню та частини і приладдя до них . Вироби, які відносяться до цього розділу не входять до розділу 15 Недорогоцінні метали .

За умови додержання положень Примітки 1 цього Розділу, яка містить перелік виробів, що не входять до цього розділу, і Примітки 1 до груп 84 і 85 частини машин (крім частин виробів товарних позицій 8484, 8544, 8545, 8546 або 8547) повинні класифікуватися згідно з такими правилами:

(а) частини, що є виробами, включеними до будь-якої товарної позиції групи 84 або 85 (крім товарних позицій 8409, 8431, 8448, 8466, 8473, 8487, 8503, 8522, 8529, 8538 та 8548), у всіх випадках повинні класифікуватися у відповідних для них товарних позиціях;

(b) інші частини, призначені тільки або головним чином для одного типу машин чи для ряду машин тієї самої товарної позиції (включаючи машини товарної позиції 8479 або 8543), класифікуються разом з цими машинами або включаються до товарних позицій 8409, 8431, 8448, 8466, 8473, 8503, 8522 і 8529 або 8538 відповідно. Проте частини, призначені однаково для використання головним чином з виробами товарної позиції 8517 і з виробами товарних позицій 8525 8528, класифікуються у товарній позиції 8517;

(c) всі інші частини класифікуються у товарних позиціях 8409, 8431, 8448, 8466, 8473, 8503, 8522, 8529 або 8538, відповідно або, залежно від окремого випадку, або, крім цього, у товарній позиції 8487 чи 8548.

На підтвердження того, що ракельні пластини є частинами друкарських машин і використовуються в друкованих машинах різного ступеня друку для друку на окремих аркушах або на безперервному полотні, позивачем було надано суду лист від постачальника - Компанії PrimeBlade Sweden AB (Швеція) від 23.02.2016 за № 2203/5 щодо використання ракельних пластин. Згідно з цим листом, постачальник зауважує, що процес встановлення не має необхідності робити будь-які налаштування, так як ракель готовий до використання. Лише потребує відтинання потрібної довжини для конкретних потреб станка. Він прикріплюється до утримувача лез друкарської камери на друкарській машині. Ракельні пластини дають можливість усунути можливі тонування, полоси, протяжки та розтікання фарби, сприяють рівномірному розподілу фарб по друкуючій поверхні, не допускаючи виходу браку поліграфічної продукції.

Поряд з цим суд, заслухавши пояснення сторін, дослідивши надані матеріали справи, дійшов висновку, що імпортований товар - ракельні пластини для зняття залишків фарби - безпосередньо є частинами групи машин спеціального призначення, які використовуються в друкарській галузі, та за допомогою яких забезпечується якісний друк.

Відповідачем не доведено застосування цих пластин в інших сферах та в іншому обладнанні, відмінному від друкарського, а також не обґрунтовано можливість самостійно здійснювати друк без вище перелічених пластин. З огляду на це, відповідачем не спростовано доводи позивача щодо віднесення ракельних пластин до визначеного класифікацією УКТ ЗЕД поняття частини машин та обладнання .

На переконання суду, в даному випадку повинні застосовуватися правила розділу ІІ загальної частини розділу XVI, відповідно до якого, частини, придатні для використання переважно в конкретних машинах чи апаратах (включаючи машини та апарати товарної позиції 8479 або 8543) або в групах машин чи апаратів тієї самої товарної позиції, включаються до тієї самої товарної позиції, що і машини чи апарати.

Окрім того, частиною (B) цього розділу визначено, що товари цього розділу можуть бути з будь-якого матеріалу. У переважній більшості випадків вони з недорогоцінних металів, але до цього розділу також включається певне обладнання з інших матеріалів (наприклад, насоси повністю з пластмаси) та частини з пластмаси, дерева, дорогоцінних металів і т.п.

В той же час, судом досліджено пояснення та примітки до розділу XV УКТ ЗЕД, який має назву Недорогоцінні метали та вироби з них . Даний розділ включає вироби та частини загального призначення. В примітці до цього розділу зазначено, що даний розділ не включає вироби розділу XVI (машини, механічне обладнання та електротовари, їх частини). Згідно з поясненнями до розділу XV - до товарної позиції 7326 включаються всі вироби з чорних металів, одержані куванням чи вирубування, різанням чи штампуванням, або іншими способами, такими як згинання, складання, зварювання, обточування, вальцювання чи перфорування, крім виробів, включених у попередні товарні позиції цієї групи або обговорених у Примітці 1 до Розділу XV, чи включених у групу 82 або 83, або більш конкретно названих в інших товарних позиціях Класифікації.

До цієї групи включається визначена кількість специфічних виробів, що включаються до товарних позицій 73017324, а до товарних позицій 7325 та 7326 відноситься група виробів, неспецифічних і не включених у групу 82 або 83, і які не попадають в інші групи Класифікації, виготовлених з чорних металів (у тому числі з ливарного чавуну, визначеного в Примітці 1 до цієї групи) або зі сталі.

Відповідно до правила 3 основних правил інтерпретації УКТЗЕД у разі коли товар на перший погляд можна віднести до двох чи більше товарних позицій, його класифікують наступним чином: (а) перевага надається тій товарній позиції, в якій товар описується конкретніше порівняно з товарними позиціями, де дається більш загальний його опис. Якщо товари відповідають опису, який більш чітко ідентифікує їх, то цей опис є конкретнішим.

Відповідно до п. 2.1 оглядового листа Вищого адміністративного суду України від 23.04.2008 № 720/100/13-08 Про деякі питання практики вирішення справ, пов`язаних із застосуванням митного законодавства (за матеріалами справ, розглянутих у касаційному порядку Вищим адміністративним судом України), критеріями розмежування товарних позицій за УКТЗЕД є не тільки матеріал, з якого виготовлений товар, а й функції, що їх виконує товар, спосіб виробництва, зовнішній вигляд тощо.

Проведеним аналізом характеристики ввезеного товару на предмет конкретності відображення в товарних позиціях згідно з заявленими сторонами кодами товару, суд встановив, що в категоріях, підкатегоріях, позиціях і підпозиціях коду 7326 відображається загальна, не чітко визначена характеристика товару (ракельних пластини для друкарських машин флексографічного та роторогравюрного друку), оскільки за цифровими значеннями цього коду на кожному рівні класифікації відображається значення інші , що не дає можливості визначити промислове призначення цього товару, мети його використання, а також приналежності даного товару до друкарського обладнання, друкарських машин флексографічного, глибокого та офсетного друку з метою забезпечення видалення залишкової фарби з друкарських валів.

Що ж стосується зазначеного позивачем при митному оформленні товару коду товару - 8443 91 91, суд зауважує, що він надає більш конкретну характеристику ввезеного товару, адже вказує на те, що такі частини ввозяться для друкарського обладнання, на якому використовуються для друку пластини, циліндри та друкарські елементи, зроблені вони із сталі.

Суд критично оцінює доводи відповідача щодо приналежності імпортованого товару до товарної категорії 7326 з підстав віднесення ракельних пластин до витратних матеріалів, які потребують додаткової обробки перед їх використанням (обрізання за розміром, свердління отворів для кріплення), оскільки відповідачем не наведено правил, приміток, положень до розділу XV та інших розділів, груп правил інтерпретації УКТ ЗЕД, які містять вищевказані вимоги. Відповідачем не надано суду належних та допустимих доказів на підтвердження необхідності кріплення ракельних пластин у друкарському обладнанні із застосуванням попереднього свердління отворів.

Судом встановлено, що відповідно до розділу ІІ загальної частини розділу XVI частини, придатні для використання переважно в конкретних машинах чи апаратах (включаючи машини та апарати товарної позиції 8479 або 8543) або в групах машин чи апаратів тієї самої товарної позиції, включаються до тієї самої товарної позиції, що і машини чи апарати. При цьому, цим розділом чітко передбачено, що Частини машин класифікуються в цьому розділі незалежно від того, остаточно готові вони для використання чи ні .

Таким чином, віднесення товару до коду класифікації 8443 відповідно до загальних положень розділу XVI, не пов`язане із потребою в додатковій обробці товару у вигляді обрізання пластин належної довжини.

Ґрунтуючись на описаних вище правилах, враховуючи цільове та функціональне призначення ракельних пластин, як частин, що використовуються для ряду друкарських машин, суд прийшов до переконання, що характеристики ввезеного товару - змінні частини для друкарських машин флексографічного та роторогравюрного друку - ракельні пластини торгівельної марки Primеblade відповідають коду класифікації згідно з УКТ ЗЕД - 8443, а тому Позивачем при розмитненні цього товару правомірно вказаний саме цей код товару згідно з УКТ ЗЕД.

Крім цього, суд враховує доводи позивача, які підтверджуються долученими до матеріалів справи митними деклараціями, згідно з якими позивач неодноразово ввозив зазначений товар на митну територію України і такий товар розмитнювався по коду УКТЗЕД 8443. При цьому, правильність визначення коду УКТЗЕД 8443 не ставилась митним органом під сумнів.

Суд звертає увагу на те, що при дослідженні митних декларацій відправника, код товару 8443 зазначався також і в митній (експортній) декларації Постачальника № 16SEE1MK263ANRM570 від 01.02.2016, який при визначенні коду застосовує аналогічні правила інтерпретації УКТЗЕД та керується примітками та роз`ясненнями, які подаються у класифікаторі товарів Гармонізованої системи опису та кодування товарів.

Відповідно до Указу Президента України від 17.05.2002 № 466/2002, та згідно з пунктом а статті 3 Міжнародної конвенції про Гармонізовану систему опису та кодування товарів , що є частиною національного законодавства України з 01.01.2004, договірна країна зобов`язується стосовно своєї номенклатури митних тарифів і статистичної номенклатури застосовувати основні правила класифікації для тлумачення Гармонізованої системи, а також усі примітки до розділів, груп і субпозицій і не змінювати обсяг розділів, груп, товарних позицій і субпозицій Гармонізованої системи.

Для забезпечення практичної реалізації Гармонізованої системи опису і кодування товарів 14.06.1983 була прийнята Міжнародна конвенція про Гармонізовану систему опису та кодування товарів. Статтею 1 Конвенції визначено, що під Гармонізованою системою опису та кодування товарів слід розуміти номенклатуру, що включає в себе товарні позиції, субпозиції та цифрові коди, що належать до них, примітки до розділів, груп та субпозицій, а також основні правила класифікації для тлумачення Гармонізованої системи, що дані у додатку до Конвенції. З метою забезпечення належного рівня участі України в міжнародних торговельно-економічних відносинах та наближення нормативно-правової бази України до системи загальновизнаних норм міжнародного права відповідно до Указу Президента України від 17.05.2002 № 466/2002 Україна приєдналася до Міжнародної конвенції про Гармонізовану систему опису та кодування товарів.

Враховуючи міжнародні зобов`язання України, суд бере до уваги також код товарної позиції 8443, який зазначено в товаросупровідних документах іноземного партнера Позивача (CMR) - Компанією PrimeBlade Sweden AB (Швеція) (згідно з п. а ст. 3 Міжнародної конвенції про Гармонізовану систему опису та кодування товарів).

Положеннями ч. 1 ст. 29 Митного кодексу України визначено, що рішення, дії або бездіяльність митних органів або їх посадових осіб можуть бути оскаржені безпосередньо до суду в порядку, визначеному законом.

Згідно з ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративній справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення сторін.

Згідно з ч. 1 та 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

За положеннями ч. 2 цієї статті в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Враховуючи наявні матеріали справи та зважаючи на недоведеність відповідачем правомірності зміни коду товару, яка повинна бути обґрунтованою та підтверджуватись встановленими характеристиками товару, що є визначальними для класифікації товару згідно з вимогами УКТЗЕД, суд приходить до висновку про неправомірність прийняття відповідачем картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №209140000/2016/00111 від 22.03.2016 та рішення № КТ-209000013-0030-2016 від 29.02.2016 про призначення товару - змінні частини для друкарських машин флексографічного та роторогравюрного друку, виріб з листової сталі пластини для зняття залишкової фарби з барабану коду 7326 протиправними та такими, що підлягають скасуванню.

Керуючись ст.ст. 19-21, 72-77, 242-246, 255, 293, 295, підп.15.5 п.15 Перехідних положень КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Львівської митниці ДФС від 29.02.2016 № КТ-209000013-0030-2016 про визначення коду товару - змінні частини для друкарських машин флексографічного та роторогравюрного друку рекельні пластини торгівельної марки « Primablade» ввезеного на митну територію України ТОВ «Ніка Друк» на підставі договору купівлі продажу № PBND 25/16 від 25.01.2016.

Визнати протиправною та скасувати картку відмови Львівської митниці ДФС у прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № 209140000/2016/00111 від 22.03.2016.

Стягнути з Галицької митниці Держмитслужби (79000, м. Львів, вул. Костюшка, 1, код ЄДРПОУ 43348711) за рахунок її бюджетних асигнувань 2756 (дві тисячі сімсот п`ятдесят шість) грн судового збору на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Ніка Друк» (79020, м. Львів, вул. В. Чорновола, 67Г, код ЄДРПОУ 39168974).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається через Львівський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено та підписано 25.08.2020.

Суддя Р.М. Брильовський

Дата ухвалення рішення 13.08.2020
Оприлюднено 27.08.2020

Судовий реєстр по справі 813/1030/16

Проскрольте таблицю вліво →
Рішення Суд Форма
Ухвала від 08.02.2021 Касаційний адміністративний суд Верховного Суду Адміністративне
Постанова від 22.12.2020 Восьмий апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 22.10.2020 Восьмий апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 22.10.2020 Восьмий апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 02.10.2020 Восьмий апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Рішення від 13.08.2020 Львівський окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 13.08.2020 Львівський окружний адміністративний суд Адміністративне

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Стежити за справою 813/1030/16

Встановіть Опендатабот та підтвердіть підписку

Вайбер Телеграм

Опендатабот для телефону