Ухвала
від 19.08.2020 по справі 240/949/20
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

19 серпня 2020 року м. Житомир справа № 240/949/20

категорія 109020100

Житомирський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Гуріна Д.М.,

секретар судового засідання Шуляк О.Ю.,

за участю: представника позивача Сможук-Семенюк Г.П.,

представника відповідача Григоришина В.П.,

представники третіх осіб у судове засідання не з`явилися,

розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання про закриття провадження в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Рачківської сільської ради Чуднівського району Житомирської області, Рачківської сільської ради Чуднівського району Житомирської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Громадська організація "Об`єднання рибалок "Сокіл", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на стороні позивача - Житомирська обласна державна адміністрація, про визнання протиправним та скасування рішення,

встановив:

7 лютого 2020 року до Житомирського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 з вказаним позовом.

2 березня 2020 року ухвалою суду було відкрито загальне позовне провадження у справі з призначенням підготовчого засідання.

5 травня 2020 року на адресу суду від відповідача надійшов відзив на позовну заяву (а.с.62). У відзиві відповідачем викладено клопотання про відмову у відкритті провадження у справі, оскільки вказаний спір не підлягає розгляду у порядку адміністративного судочинства, яке суд розцінює як клопотання про закриття провадження у справі. В обґрунтування вказаного клопотання вказав, що оскільки позивач просить скасувати рішення суб`єкта владних повноважень у сфері земельних відносин, то такі спори розглядаються в порядку цивільного або господарського судочинства, оскільки за результатами реалізації рішення у фізичної чи юридичної особи виникає право цивільне і спірні правовідносини на яких ґрунтується позов мають протиправний характер.

У такому випадку вимога позивача про визнання рішення незаконним має розглядатись, як спосіб захисту порушеного цивільного права за статтею 16 Цивільного кодексу України.

Пред`явлення позовної вимоги позивачем про визнання рішення незаконним є оскарження цивільного речового права особи, в даному випадку права користування земельною ділянкою водного фонду, яке виникне в результаті та реалізації рішення суб`єкта владних повноважень.

Розгляду адміністративними судами підлягають спори, що мають в основі публічно-правовий характер, тобто виникають із владно-розпорядних функцій або виконавчо-розпорядчої діяльності публічних органів.

Якщо в результаті прийняття рішення особа набуває або позбавляється речового права на земельну ділянку, то спір стосується приватноправових відносин і підлягає розгляду у порядку цивільного чи господарського судочинства залежно від суб`єктного складу спору.

Відповідно до довідки у справі справа №240/949/20 у судовому засіданні 6 травня 2020 року о 14:00 не розглядалась у зв`язку з перебуванням судді Гуріна Д.М. у відпустці. Наступне судове засідання призначено на 10 червня 2020 року на 14:30 (а.с.68).

10 червня 2020 року підготовче засідання відкладено на 19 червня 2020 року об 11:00 у зв`язку з клопотанням представника позивача про ознайомлення із відзивом на позовну заяву, що внесено секретарем до протоколу судового засідання від 10 червня 2020 року (а.с.80-81).

У підготовчому засіданні суд ухвалою від 19 червня 2020 року, постановленою у порядку статті 243 Кодексу адміністративного суду України без виходу до нарадчої кімнати, продовжено розгляд справи підготовчому провадженні на 30 днів та відкладено розгляд справи на 7 серпня 2020 року на 11:00, що внесено секретарем до протоколу судового засідання від 19 червня 2020 року (а.с.83).

22 червня 2020 року на адресу суду надійшла уточнена позовна заява (а.с.85-92), відповідно до якої позивач просить: визнати протиправним та скасувати рішення 29 сесії 7 скликання Рачківської сільської ради Чуднівського району Житомирської області від 06.08.2019 №220 Про надання в безкоштовне користування землю водного фонду (став) в межах с. Рачки громадській організації Об`єднання рибалок Сокіл .

У підготовчому засіданні суд ухвалою від 7 серпня 2020 року, постановленою у порядку статті 243 Кодексу адміністративного суду України без виходу до нарадчої кімнати, залучив до участі у справі третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Житомирську ОДА та відклав підготовче засідання на 19 серпня 2020 року на 15:00, що внесено секретарем до протоколу судового засідання від 19 серпня 2020 року (а.с.94).

19 серпня 2020 року у підготовче засідання прибули позивач, представник позивача та представник відповідача.

Представник відповідача клопотання про закриття провадження у справі підтримав.

Представник позивача проти заявленого клопотання про закриття провадження у справі заперечувала та просила відмовити у його задоволенні.

Розглянувши клопотання відповідача про закриття провадження у справі, суд дійшов до наступних висновків.

Відповідно до пунктів 1, 7 статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України адміністративна справа - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір; суб`єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.

Частиною 1 статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема спорах щодо оскарження рішень атестаційних, конкурсних, медико-соціальних експертних комісій та інших подібних органів, рішення яких є обов`язковими для органів державної влади, органів місцевого самоврядування, інших осіб.

Зі змісту клопотання вбачається, що відповідач вважає даний спір цивільним, та таким, що не є публічно-правовим спором. На підтвердження своїх доводів, що такі спори мають розглядатися в порядку цивільного судочинства відповідач наводить постанови Великої Палати Верховного Суду від 21.03.2018 у справі №526/233/16-ц від 24.04.2018 у справі №401/2400/16-ц від 05.06.2018 у справі №26/13628/16-ц.

Суд не погоджується з такими доводами відповідача.

ОСОБА_1 у позовній заяві вказав на те, що він звернувся із даним позовом до суду, як член територіальної громади, права якого порушуються оскаржуваним рішенням.

Окрім того, з матеріалів справи вбачається, що рішення щодо тієї ж земельної ділянки прийнято також Житомирською обласною державною адміністрацією (а.с. 8-9).

Представник відповідача у судовому засіданні не заперечував, що сільська рада не наділена повноваженнями розпоряджатися земельною ділянкою, рішення щодо якої було прийняте та оскаржується позивачем.

Отже, даний спір не є спором між позивачем та третьою особою, а також не є спором про право, даний спір є компентаторним спором, тобто спором щодо компетенції приймати рішення щодо земельної ділянки державної форми власності.

Таким чином предметом розгляду у даній справі є правомірність прийнятого Рачківською сільською радою Чуднівського району Житомирської області рішення щодо надання у безоплатне користування земельної ділянки водного фонду, оскарження якого у відповідності до частини 1 статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України відноситься до юрисдикції адміністративного суду.

Відповідно до статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04.11.1950 кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом.

Європейський суд з прав людини у справі Zand v. Austria від 12.10.1978 вказав, що словосполучення "встановлений законом" поширюється не лише на правову основу самого існування "суду", але й на дотримання таким судом певних норм, які регулюють його діяльність. Поняття "суд, встановлений законом" у частині першій статті 6 Конвенції передбачає "усю організаційну структуру судів, включно з (…) питаннями, що належать до юрисдикції певних категорій судів (…)". З огляду на це не вважається "судом, встановленим законом" орган, котрий, не маючи юрисдикції, судить осіб на підставі практики, яка не передбачена законом.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 238 Кодекс адміністративного судочинства України, суд закриває провадження у справі якщо справу не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

Враховуючи, що суд дійшов висновку, що вказаний спір підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства, то у задоволенні клопотання відповідача про закриття провадження у справі слід відмовити.

Керуючись статтями 238, 243, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України,

ухвалив:

Відмовити у задоволенні клопотання представника відповідача про закриття провадження у справі.

Ухвала суду набирає законної сили негайно після її проголошення суддею.

Ухвала суду може бути оскаржена до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Житомирський окружний адміністративний суд протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.

Повний текст ухвали складено 25 серпня 2020 року.

Суддя Д.М. Гурін

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.08.2020
Оприлюднено27.08.2020
Номер документу91142066
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —240/949/20

Ухвала від 18.09.2022

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Гурін Дмитро Миколайович

Ухвала від 06.06.2022

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Гурін Дмитро Миколайович

Повістка від 16.11.2020

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Гурін Дмитро Миколайович

Рішення від 04.11.2020

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Гурін Дмитро Миколайович

Ухвала від 21.10.2020

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Гурін Дмитро Миколайович

Ухвала від 19.08.2020

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Гурін Дмитро Миколайович

Ухвала від 02.03.2020

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Гурін Дмитро Миколайович

Ухвала від 12.02.2020

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Гурін Дмитро Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні