Рішення
від 26.08.2020 по справі 360/2089/20
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

26 серпня 2020 рокуСєвєродонецькСправа № 360/2089/20

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Борзаниця С.В., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю ВЕЛДСПАР про стягнення коштів за податковим боргом, -

ВСТАНОВИВ:

До Луганського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління ДПС у Луганській області (далі також - позивач) до Товариств з обмеженою відповідальністю ВЕЛДСПАР (далі також - відповідач, ТОВ ВЕЛДСПАР ), в якій просить стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю ВЕЛДСПАР кошти за податковим боргом у загальній сумі 312 401,72 грн, а саме:

- з податку на додану вартість в сумі 306 951,72 грн, з яких 298 863,50 грн штрафних санкцій та 8088,22 грн пені з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих боржника та рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ на користь Державного бюджету України;

- з податку на прибуток підприємств в сумі 1370,00 грн, з яких 350,00 грн основного платежу та 1020,00 грн штрафних санкцій з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих боржника на користь Державного бюджету України;

- з акцизного податку в сумі 4080,00 грн штрафних санкцій з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих боржника на користь місцевого бюджету.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ТОВ ВЕЛДСПАР перебуває за основним місцем обліку в Сєвєродонецькому управлінні ГУ ДПС у Луганській області як платник податків та зборів з 12.02.2016.

Відповідач не сплатив до бюджету узгоджені суми податкових зобов`язань, що призвело до виникнення у підприємства податкового боргу на загальну суму 312 401,72 грн.

Податковий борг складає:

- з податку на додану вартість на загальну суму 306 951,72 грн., який виник в результаті несплати штрафних санкцій на суму 298 863,5 грн, на підставі прийнятих за результатами актів камеральних перевірок податкових повідомлень-рішень, а саме: податкове повідомлення-рішення форми Р № 005125205 від 22.02.2019 на суму 7405,00 грн; податкове повідомлення-рішення форми Р № 0038971206 від 02.08.2018 на суму 240,00 грн; повідомлення-рішення форми ПС № 0004355204 від 10.02.2020 на суму 510,00 грн; повідомлення-рішення форми Р № 0014675205 від 12.07.2019 на суму 224056,50 грн; з пені у розмірі 8088,22 грн, нараховану підприємству відповідно до статті 129 ПК України;

- з податку на прибуток на загальну суму 1370,00 грн, з яких: основного платежу 350,00 грн, що виникли на підставі самостійно поданих відповідачем податкових звітних декларацій з податку на прибуток від 04.02.2019 за № 9309476274 за 2018 рік на суму 306,00 грн., граничний термін сплати 11.03.2019, від 04.02.2020 за № 9333480420 за 2019 рік на суму 44,00 грн, граничний термін сплати 10.03.2020 та штрафних санкцій у розмірі 1020,00 грн, що виникли на підставі прийнятого податкового повідомлення-рішення № 0002105205 від 25.09.2018 на суму 1020,00 грн;

- з акцизного податку на загальну суму 4080,00 грн., який виник в результаті несплати штрафних санкцій на підставі прийнятого за результатами акту камеральної перевірки податкового повідомлення-рішення форми ПС №0003844003 від 19.12.2017.

ГУ ДФС у Луганській області, з метою погашення податкового боргу, відповідно до статті 59 Податкового Кодексу України було надіслано на адресу відповідача податкову вимогу форми Ю від 20.05.2019 № 52425-52, яка відповідно до поштового повідомлення вручена 24.05.2019. Податковий борг Відповідача залишається несплаченим.

Представник позивача в судове засідання не прибув, про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином, надіслав заяву про розгляд справи за відсутності представника ГУ ДПС у Луганській області, позовні вимоги підтримав у повному обсязі, просив їх задовольнити та зазначив, що станом на теперішній час за ТОВ ВЕЛДСПАР обліковується податковий борг на загальну суму 312401,72 грн (арк. спр. 107, 109).

Відповідач у судове засідання не прибув, про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином. Поштове відправлення із судовою повісткою, направлене на адресу відповідача, не вручено адресату (арк. спр. 108). Відповідно до частини одинадцятої статті 126 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Відповідно до частини дев`ятої статті 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Оскільки сторони про час, дату та місце судового розгляду повідомлені належним чином, відсутня потреба заслухати свідка чи експерта, суд вважає за можливе розглянути справу у письмовому провадженні на підставі наявних у ній доказів.

По справі вчинені такі процесуальні дії.

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 29.05.2019 позовну заяву залишено без руху та запропоновано позивачу усунути недоліки позовної заяви (арк. спр. 70-71).

Ухвалою від 09.06.2020 відкрито провадження у справі, справу вирішено розглядати у порядку спрощеного позовного провадження з викликом сторін, судове засідання призначено на 25.06.2020 (арк. спр. 79-80).

25.06.2020 у зв`язку з неякою відповідача розгляд справи відкладено, судове засідання призначено на 10.08.2020 (арк. спр. 94).

Ухвалою від 10.08.2020 закрито підготовче провадження та призначено адміністративну справу до судового розгляду по суті на 26.08.2020 (арк. спр. 104).

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-77, 90 КАС України, суд встановив таке.

ТОВ ВЕЛДСПАР зареєстровано в якості юридичної особи з 12.02.2016 (ідентифікаційний код: 40273570, місцезнаходження: 93404, Луганська обл., м. Сєвєродонецьк, вул. Єгорова, буд. 11, офіс 107) та перебуває за основним місцем обліку в перебуває за основним місцем обліку в Сєвєродонецькому управлінні ГУ ДПС у Луганській області як платник податків та зборів (арк. спр. 3-5, 90-92).

Відповідач не сплачував до бюджету узгоджених сум податкових зобов`язань, що призвело до виникнення у підприємства податкового боргу на загальну суму 312 401,72 грн, а саме: з податку на додану вартість на загальну суму 306 951,72 грн., який виник в результаті несплати штрафних санкцій на суму 298 863,5 грн, на підставі прийнятих за результатами актів камеральних перевірок податкових повідомлень-рішень, а саме: податкове повідомлення-рішення форми Р № 005125205 від 22.02.2019 на суму 7405,00 грн; податкове повідомлення-рішення форми Р № 0038971206 від 02.08.2018 на суму 240,00 грн; повідомлення-рішення форми ПС № 0004355204 від 10.02.2020 на суму 510,00 грн; повідомлення-рішення форми Р № 0014675205 від 12.07.2019 на суму 224056,50 грн; з пені у розмірі 8088,22 грн, нараховану підприємству відповідно до статті 129 ПК України; з податку на прибуток на загальну суму 1370,00 грн, з яких: основного платежу 350,00 грн, що виникли на підставі самостійно поданих відповідачем податкових звітних декларацій з податку на прибуток від 04.02.2019 за № 9309476274 за 2018 рік на суму 306,00 грн., граничний термін сплати 11.03.2019, від 04.02.2020 за № 9333480420 за 2019 рік на суму 44,00 грн, граничний термін сплати 10.03.2020 та штрафних санкцій у розмірі 1020,00 грн, що виникли на підставі прийнятого податкового повідомлення-рішення № 0002105205 від 25.09.2018 на суму 1020,00 грн; з акцизного податку на загальну суму 4080,00 грн., який виник в результаті несплати штрафних санкцій на підставі прийнятого за результатами акту камеральної перевірки податкового повідомлення-рішення форми ПС №0003844003 від 19.12.2017 (арк. спр. 7, 8, 20, 21, 53).

Згідно з розрахунку податкового боргу та витягу з інтегрованої картки відповідача загальна сума податкового боргу ТОВ ВЕЛДСПАР з податку на додану вартість, з податку на прибуток, з акцизного податку становить 312 401,72 (а.с. 7, 9-12, 25-27, 54-56).

Відповідно до статті 59 Податкового Кодексу України ГУ ДФС у Луганській області, з метою погашення податкового боргу, було надіслано на адресу відповідача податкову вимогу форми Ю від 20.05.2019 № 52425-52, яка відповідно до поштового повідомлення вручена 24.05.2019 (арк. спр. 6).

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з такого.

Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, установлених законом.

Відповідно до частини першої статті 6 Податкового Кодексу України (далі - ПКУ) від 02.12.2010 №2755-VI (далі - ПК України) податком є обов`язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.

У відповідності із статтею 14 ПК України:

- грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);

- податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);

- штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пункту 14.1);

- пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов`язань, не сплачених у встановлені законодавством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1);

- податковий борг - сума грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).

Підпунктом 4.1.1. пункту 4.1 статті 4 ПК України зазначено, що кожна особа зобов`язана сплачувати встановлені цим Кодексом, законами з питань митної справи податки та збори, платником яких вона є згідно з положеннями цього Кодексу.

Підпунктом 4.1.3 пункту 4.1 статті 4 ПК України встановлено невідворотність настання визначеної законом відповідальності у разі порушення податкового законодавства.

Згідно з пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

У відповідності із пунктом 49.18 статті 49 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:

- календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (п. п. 49.18.1);

- календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя) (п. п. 49.18.2);

- календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (п. п. 49.18.3);

- календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - до 1 травня року, що настає за звітним (п. п. 49.18.4);

- календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - підприємців протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (п. п. 49.18.5).

Згідно з пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган (підпункт 54.3.3 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України).

Відповідно до пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Розділом V Податкового кодексу України врегульовані питання, пов`язані з обчисленням та сплатою податку на додану вартість.

У відповідності із пунктом 202.1 статті 202 Податкового кодексу України звітним (податковим) періодом по податку на додану вартість є один календарний місяць, а у випадках, особливо визначених цим Кодексом, календарний квартал, з урахуванням таких особливостей:

а) якщо особа реєструється як платник податку з іншого дня, ніж перший день календарного місяця, першим звітним (податковим) періодом є період, який розпочинається від дня такої реєстрації та закінчується останнім днем першого повного календарного місяця;

б) якщо податкова реєстрація особи анулюється в інший день, ніж останній день календарного місяця, то останнім звітним (податковим) періодом є період, який розпочинається з першого дня такого місяця та закінчується днем такого анулювання.

Податкова декларація з податку на додану вартість згідно з пунктом 203.1 статті 203 ПК України подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Платник податку у відповідності із пунктом 203.2 статті 203 Податкового кодексу України зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання з податку на додану вартість, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.

Відповідно до пункту 123.1 статті 120 Податкового кодексу України У разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов`язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, - тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов`язання, завищеної суми бюджетного відшкодування. При повторному протягом 1095 днів визначенні контролюючим органом суми податкового зобов`язання з цього податку, зменшення суми бюджетного відшкодування - тягне за собою накладення на платника податків штрафу у розмірі 50 відсотків суми нарахованого податкового зобов`язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.

13.07.2018 посадовою особою Головного управління ДФС у Луганській області проведено камеральну перевірку даних, задекларованих відповідачем у податковій звітності з податку на додану вартість ТОВ ВЕЛСПАРТ за травень 2018 року, за результатами якої складено акт від 13.07.2018 № 2727/12-32-06/40273570, у висновках якого встановлено порушення пункту 220.2 статті 200 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено позитивне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду (ряд.18) в розмірі ПДВ 192,00 грн, порушення пункту 200.4 статті 200 Податкового кодексу України, в результаті чого завищено суму від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду(ряд.19) на суму 1467510,00 грн та суму від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (ряд.21) в розмірі 1467510,00 грн (арк. спр. 50-51).

На підставі акта перевірки від від 13.07.2018 № 2727/12-32-06/40273570 Головним управлінням ДФС у Луганській області винесено податкове повідомлення-рішення форми Р від 02.08.2018 № 0038971206, яким відповідачу збільшено за податковим зобов`язанням з податку на додану вартість на суму 192,00 грн та застосовано штрафну санкцію у розмірі 25% на суму 48,00 грн (а.с. 47-48), яке було направлено на податкову адресу платника податків рекомендованим листом з повідомленням та вручено уповноваженій особі відповідача 06.08.2018 (арк. спр. 49).

18.01.2019 посадовою особою Головного управління ДФС у Луганській області проведено камеральну перевірку даних, задекларованих відповідачем у податковій звітності з податку на додану вартість за листопад 2018 року, за результатами якої складено акт від 18.01.2019 № 128/12-32-52-05-12/40273570, у висновках якого встановлено порушення підпункту 5 пункту 4 розділу V Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 № 21 із змінами, пункту 200.1 статті 200 розділу 5 ПК України, в результаті чого завищена сума податкового кредиту, в результаті чого занижено позитивне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду до державного бюджету на 49371 грн (арк. спр. 44-45).

На підставі акта перевірки від 18.01.2019 № 128/12-32-52-05-12/40273570 Головним управлінням ДФС у Луганській області винесено податкове повідомлення-рішення форми Р від 22.02.2019 № 0005125205, яким відповідачу збільшено за податковим зобов`язанням з податку на додану вартість на суму 49371,00 грн та застосовано штрафну санкцію у розмірі 50% на суму 24686,00 грн (а.с. 41-42), яке було направлено на податкову адресу платника податків рекомендованим листом з повідомленням та вручено уповноваженій особі відповідача 11.03.2019 (арк. спр. 43).

19.06.2019 посадовою особою Головного управління ДФС у Луганській області проведено камеральну перевірку даних, задекларованих відповідачем у податковій звітності з податку на додану вартість за квітень 2019 року, за результатами якої складено акт від 19.06.2019 № 1127/12-32-52-05-12/40273570, у висновках якого встановлено порушення підпункту 5 пункту 4 розділу V Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 № 21 із змінами, порушення пункту 220.2 статті 200 Кодексу, в результаті чого занижено позитивне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду (ряд.18) в розмірі ПДВ 149371,00 грн; порушення пункту 200.4 статті 200 ПК України, в результаті чого завищено суму від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду (ряд.19) на 1467510,00 грн та суму від`ємного значення до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (ряд.21) в розмірі 1467510,00 грн (арк. спр. 37-39).

На підставі акта перевірки від 19.06.2019 № 1127/12-32-52-05-12/40273570Головним управлінням ДФС у Луганській області винесено податкове повідомлення-рішення форми Р від 12.03.2019 № 0014675205, яким відповідачу збільшено за податковим зобов`язанням з податку на додану вартість на суму 149371,00 грн та застосовано штрафну санкцію у розмірі 50% на суму 74685,50 грн (а.с. 34-35), яке було направлено на податкову адресу платника податків рекомендованим листом з повідомленням та вручено уповноваженій особі відповідача 16.07.2019 (арк. спр. 36).

17.01.2020 посадовою особою Головного управління ДПС у Луганській області проведено камеральну перевірку ТОВ ВЕЛДСПАР з питань неподання, своєчасності подання податкової звітності з податку на додану вартість за серпень, вересень, жовтень 2019 року, за результатами якої складено акт від 17.01.2020 № 125/12-32-52-04-12/40273570, у висновках якого встановлено неподання, несвоєчасності подання податкової звітності з податку на додану вартість за серпень, вересень, жовтень 2019 року, чим порушено підпункту 49.18.1 пункту 49.18 статті 49, пункту 203.1 статті 203 розділу V ПК України (арк. спр. 31-32).

На підставі акта перевірки від 17.01.2020 № 125/12-32-52-04-12/40273570 Головним управлінням ДПС у Луганській області винесено податкове повідомлення-рішення форми ПС від 10.02.2020 № 0004355204, яким до відповідача застосовані штрафні санкцію у сумі 510,00 грн (арк. спр. 28-29), яке було направлено на податкову адресу платника податків рекомендованим листом з повідомленням та вручено уповноваженій особі відповідача 13.02.2020 (арк. спр. 30).

В порушення вимог пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України відповідач протягом 10 календарних днів грошові зобов`язання самостійно не сплатив, внаслідок чого за платником податків утворився податковий борг в загальній сумі 298863,50 грн, про що свідчить інтегрована картка платника з податку на додану вартість за 2018-2019 роки, станом на 07.05.2020 (арк. спр. 25-27).

У зв`язку з несвоєчасною сплатою податкових зобов`язань з податку на додану вартість, у період з 30.06.2018 по 25.07.2019 відповідачу нарахована пеня в загальній сумі 8088,22 грн (арк. спр. 21-24).

Відповідно до підпункту 129.1.3 пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу України нарахування пені розпочинається при нарахуванні суми податкового зобов`язання, визначеного платником податків або податковим агентом, - після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання.

Нарахування пені закінчується у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов`язань (підпункт 129.3.1 пункту 129.3 статті 129 Податкового кодексу України).

На суми грошового зобов`язання, визначеного підпунктом 129.1.3 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, включаючи день погашення, із розрахунку 100 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день (абзац другий пункту 129.4 статті 129 Податкового кодексу України).

Нараховану відповідно до статті 129 ПК України в період з 30.06.2018 по 25.07.2019 пеню з податку на додану вартість в сумі 8088,22 грн ТОВ ВЕЛДСПАР самостійно не сплатило, внаслідок чого за платником податків утворився податковий борг в сумі 306 951,72 грн.

Порядок справляння податку на прибуток підприємства регламентований Розділом ІІІ Податкового кодексу України.

Статтею 137 Податкового кодексу України визначено порядок обчислення податку на прибуток підприємств та сплати, зокрема:

- податок нараховується платником самостійно за ставкою, визначеною статтею 136 цього Кодексу, від бази оподаткування, визначеної згідно зі статтею 135 цього Кодексу (пункт 137.2);

- податковими (звітними) періодами для податку на прибуток підприємств, крім випадків, передбачених пунктом 137.5 цієї статті, є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік. При цьому податкова декларація розраховується наростаючим підсумком. Податковий (звітний) період починається з першого календарного дня податкового (звітного) періоду і закінчується останнім календарним днем податкового (звітного) періоду (пункт 137.4);

- річний податковий (звітний) період встановлюється для таких платників податку: платників податку, у яких річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за показниками Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід), за попередній річний звітний (податковий) період, не перевищує 20 мільйонів гривень. При цьому до річного доходу від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначеного за показниками Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід), включається дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), інші операційні доходи, фінансові доходи та інші доходи (підпункт а пункту 137.5).

Відповідно до пункту 120.1 статті 120 Податкового кодексу України неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до пункту 49.2 статті 49 цього Кодексу) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов`язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов`язок подання якої до контролюючих органів передбачено цим Кодексом, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

ТОВ ВЕЛДСПАР подані податкові декларації з податку на прибуток підприємств від 04.02.2019 за № 9309476274 за 2018 рік на суму 306,00 грн., граничний термін сплати 11.03.2019, від 04.02.2020 за № 9333480420 за 2019 рік на суму 44,00 грн, граничний термін сплати 10.03.2020 (арк. спр. 57-60).

06.09.2018 посадовою особою Головного управління ДФС у Луганській області проведено камеральну перевірку відповідача з питань своєчасності подання податкової звітності з податку на прибуток підприємства за період 2017 рік, за результатами якої складено акт від 06.09.2018 № 3612/12-32-12-06/40273570, у висновках якого встановлено несвоєчасне подання платником податків податкової декларації з податку на прибуток підприємства за 2017 рік (арк. спр. 64).

На підставі акта перевірки від 06.09.2018 № 3612/12-32-12-06/40273570 Головним управлінням ДФС у Луганській області винесено податкове повідомлення-рішення форми ПС від 25.09.2018 № 0002105205, яким до відповідача з податку на прибуток підприємства застосовано штрафну санкцію у розмірі 1020,00 грн (арк. спр. 61, 62), яке було направлено відповідачу на податкову адресу платника податків рекомендованим листом з повідомленням та отримано уповноваженою особою відповідача 03.10.2018 (арк. спр. 63).

В порушення вимог пункту 57.3 статті 57 ПК України відповідач протягом 10 календарних днів грошові зобов`язання самостійно не сплатив, внаслідок чого за платником податків утворився податковий борг в сумі 1020,00 грн.

Таким чином, податковий борг з податку на прибуток, заявлений до стягнення у даній справі, складає 1370,00 грн, а саме: 350,00 грн - самостійно визначені платником податків грошові зобов`язання; 1020,00 грн - штрафні санкції.

Згідно з пунктом 49.2-1 статті 49 ПК України платники, визначені підпунктом 212.1.15 пункту 212.1 статті 212 цього Кодексу, а також платники, які мають діючі (у тому числі призупинені) ліцензії на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством, зобов`язані за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації незалежно від того, чи провадили такі платники господарську діяльність у звітному періоді.

Згідно з підпунктом 49.18.1 пункту 49.18 статті 49 ПК України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Відповідно до статті 223 ПК України базовий податковий період для сплати податку відповідає календарному місяцю.

Платники податку, визначені пунктом 212.1 статті 212 цього Кодексу (крім імпортерів підакцизних товарів, зазначених у підпунктах 215.3.4, 215.3.5, 215.3.5-1, 215.3.5-2, 215.3.6, 215.3.7, 215.3.8 пункту 215.3 статті 215 цього Кодексу), подають щомісяця не пізніше 20 числа наступного звітного (податкового) періоду контролюючому органу за місцем реєстрації декларацію з акцизного податку за формою, затвердженою у порядку, встановленому статтею 46 цього Кодексу.

22.11.2017 посадовою особою Головного управління ДФС у Луганській області проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у декларації акцизного податку відповідача, за результатами якої складено акт від 22.11.2017 № 000140/12-32-40-03/40273570, у висновках якого встановлено неподання декларацій акцизного податку за звітний податковий період: грудень 2016 року, січень-березень 2017 року рік (арк. спр. 17).

На підставі акта перевірки від 22.11.2017 № 000140/12-32-40-03/40273570Головним управлінням ДФС у Луганській області винесено податкове повідомлення-рішення форми ПС від 19.12.2017 № 0003844003, яким до відповідача застосовані штрафні санкції на загальну суму 4080,00 грн (арк. спр. 13-14), яке було направлено відповідачу на податкову адресу платника податків рекомендованим листом з повідомленням та отримано уповноваженою особою відповідача 29.12.2017 (арк. спр. 16).

Наявність у ТОВ ВЕЛДСПАР податкового боргу в розмірі 312401,72 грн, у тому числі податкового боргу з податку на додану вартість у сумі 306401,72 грн; з податку на прибуток у сумі 1370,00 грн, з акцизного податку на загальну суму 4080,00 грн станом на час розгляду даної справи підтверджена розрахунками податкового боргу (арк. спр. 7, 8, 20-24, 53) та відображена в інтегрованій картці платника податків за вказаними видами платежів (арк. спр. 85-87, 110-112).

Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України регламентовано, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини (пункти 95.2 та 95.3 статті 95 ПК України).

Головним управлінням ДФС у Луганській області на адресу ТОВ ВЕЛДСПАР надіслано податкову вимогу форми Ю від 20.05.2019 № 52425-52, яку було направлено відповідачу на податкову адресу платника податків рекомендованим листом з повідомленням та отримано уповноваженою особою відповідача 24.05.2019 (арк. спр. 6).

Оскільки податкова вимога від 20.05.2019 № 52425-52 є чинною (доказів про скасування або відкликання податкової вимоги суду не надано), суд дійшов висновку, що контролюючим органом при зверненні до адміністративного суду з позовом про стягнення коштів за податковим боргом дотримані вимоги пункту 95.2 статті 95 Податкового кодексу України.

Згідно з підпунктом 19-1.1.22 пункту 19-1.1 статті 19-1 Податкового кодексу України контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу, здійснюють погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів.

Відповідно до пункту 41.1 статті 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.

Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється (пункт 41.2 статті 41 ПК України).

З вищевикладеного слідує, що у межах спірних правовідносин контролюючим органом, уповноваженим здійснювати стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини є Головне управління ДПС у Луганській області.

Враховуючи, що відповідачем за час розгляду даної справи податковий борг у загальному розмірі 312 401,72 грн не сплачений, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню повністю.

Питання про розподіл судових витрат судом не вирішується, оскільки відповідно до частини другої статті 139 КАС України у справах, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Керуючись статтями 2, 9, 139, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов Головного управління ДПС у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю ВЕЛДСПАР про стягнення коштів за податковим боргом задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю ВЕЛДСПАР (ідентифікаційний код: 40273570, місцезнаходження: 93404, Луганська обл., м. Сєвєродонецьк, вул. Єгорова, буд. 11, офіс 107) кошти за податковим боргом у загальній сумі 312 401,72 грн (триста дванадцять тисяч чотириста одна грн. 72 коп.), а саме: з податку на додану вартість в сумі 306 951,72 грн (триста шість тисяч дев`ятсот п`ятдесят одна грн. 72 коп.), з яких 298 863,50 грн штрафних санкцій та 8088,22 грн пені з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих боржника та рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ на користь Державного бюджету України; з податку на прибуток підприємств в сумі 1370,00 грн (одна тисяча триста сімдесят грн. 00 коп.), з яких 350,00 грн основного платежу та 1020,00 грн штрафних санкцій з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих боржника на користь Державного бюджету України; з акцизного податку в сумі 4080,00 грн (чотири тисячі вісімдесят грн. 00 коп.) штрафних санкцій з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих боржника на користь місцевого бюджету.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або справа розглянута в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя С.В. Борзаниця

Дата ухвалення рішення26.08.2020
Оприлюднено28.08.2020
Номер документу91150506
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення коштів за податковим боргом

Судовий реєстр по справі —360/2089/20

Рішення від 26.08.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 10.08.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 09.06.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 29.05.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні