Рішення
від 26.08.2020 по справі 520/7943/2020
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 серпня 2020 р. № 520/7943/2020

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Панова М.М., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Приватного підприємства "Токарєв" до Державної податкової служби України про визнання дій протиправними та скасування рішення, -

В С Т А Н О В И В:

Приватне підприємство "Токарєв" звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд визнати протиправним та скасувати рішення №1521234/34173162 від 10.04.2020 за підписом голови комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку в Єдиному реєстрі податкових накладних Єфремова А.О. про відмову в реєстрації податкової накладної №5 від 26.03.2020 ПП "Токарєв" в Єдиному реєстрі податкових накладних; визнати податкову накладну №5 віл 26.03.2020 приватного підприємства "Токарєв" (Код ЄДРПОУ 34173162) зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних датою первісного подання на реєстрацію 26 березня 2020 року; зобов`язати Державну податкову службу України внести дані до Єдиного реєстру податкових накладних про реєстрацію податкової накладної №5 від 26.03.2020 приватного підприємства "Токарєв" (Код ЄДРПОУ 34173162) датою первісного подання на реєстрацію 26.03.2020.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що оскаржуване рішення відповідача є протиправним та таким, що прийняте всупереч нормам законодавства, яке регулює спірні правовідносини.

Ухвалою суду від 24.06.2020 відкрито спрощене провадження по справі в порядку, передбаченому статтею 262 Кодексу адміністративного судочинства України та запропоновано відповідачам надати відзив на позов, позивачу подати до суду відповідь на відзив, а відповідачу - заперечення протягом п`яти календарних днів з моменту отримання відповідних документів.

Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження надіслана та вручена відповідачу, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення, яке міститься в матеріалах справи.

Відповідач своїм правом на подачу відзиву не скористався. Відповідні документи у встановлений строк до суду не надходили.

Відповідно ч. 4 ст. 159 Кодексу адміністративного судочинства України, подання заяв по суті справи є правом учасників справи. Неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що предметом основної діяльності позивача, Приватного підприємства Токарев , яке зареєстроване 23 травня 2006 року в єдиному реєстрі юридичних осіб за №14761020000000288, є виробництво сільськогосподарської продукції (КВЄД 01.11- вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур). Діяльність здійснюється за рахунок власних основних засобів виробництва на орендованих землях громадян загальною площею 294,32 га. Вирощений врожай ПП Токарев реалізується за відповідними договорами, в тому числі і постачання. Факти здійснення цих господарських операцій фіксуються відповідно до Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні .

Суд зазначає, що Податковий кодекс України є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Згідно підпунктів "а", "б" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

У відповідності до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; дата відвантаженим товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно пункт 188.1 статті 188 Податкового кодексу України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів.

Згідно з п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.4 ст. 201 Податкового кодексу України регламентовано, що платники податку в разі здійснення постачання товарів/послуг, постачання яких має безперервний або ритмічний характер покупцям - платникам податку - можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведені податкові накладні на кожного платника податку, з яким постачання мають такий характер, з урахуванням усього обсягу постачання товарів/послуг відповідному платнику протягом періоду, за який складається така податкова накладна, протягом такого місяця.

У відповідності п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені (терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та відати покупцю за його вимогою.

Так, судом встановлено, що в 2019 році підприємством позивача було вирощено: соняшника в кількості - 312,14 тон, гороху - 19 тон, ячменя - 30,69 тон та пшениці - 576 т. Вказаний врожай був відображений на підставі бухгалтерського обліку в державній статистичній та податковій звітності. Реалізовувався він за господарсько-правовими договорами. За фактами здійснення господарських операцій по реалізації сільськогосподарської продукції разом з первинними документами складались податкові накладні.

24.06.2019 ТОВ Близнюківський комбінат хлібопродуктів та ПП Токарев уклало договір №5 на складське зберігання сільськогосподарської продукції. Відповідно до цього договору на зберігання було передано 282,04 тон пшениці. Дана пшениця була реалізована ТОВ Агротрейд Експорт відповідно до договорі поставки №727062019-11 від 27 червня 2019 року.

Відповідно до п. 1.2 цього Договору, товаром, що поставляється за Договором, є сільськогосподарська продукція, визначена у видаткових накладних та або спеціфікаціях до договору. В п. 3.1. зазначено, що поставка товару здійснюється однією або кількома партіями. Кількість товару в кожній партії вказується у видаткових накладних або специфікаціях, підписаних покупцем. В п. 3.2. Договору зазначалось, постачальник зобов`язується поставити товар в термін до 01.04.2020.

У відповідності до пункту 3.4 Договору сторони погодили, що при поставці Постачальник зобов`язується надати Покупцю наступні документи: рахунок-фактуру; видаткову накладну; податкову накладну, у формі, передбаченій діючим законодавством; посвідчення (сертифікат) якості на товар (у разі необхідності); складський документ на товар, довідку органу місцевого самоврядування та інші).

Отже, зазначені вище документи, в тому числі і податкова накладна є частиною Договору поставки №27062019-11 від 27 червня 2019 року.

Згідно п. 3.5 Договору датою поставки партії товару вважається дата зазначена в видаткових накладних на товар, підписаних уповноваженими представниками. Перехід права власності, а також ризиків випадкової загибелі або знищення майна відбувається в момент передачі товару Покупцю за видатковими накладними в місці поставки.

Відповідно до п. 201.7. ст. 201 ПК України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Так, по даному договору були здійснені наступні поставки товару: відповідно до видаткової накладної №1 від 18.07.2019 було здійснено поставку товару в кількості 100,55 тон на суму 429999,60 грн. По цій реалізації, була здійснена передплата платіжним дорученням №000003591 від 27.06.2019, згідно якої була складена податкова накладна №1 від 27.06.2019 на суму 100000,00 грн, була здійснена передплата платіжним дорученням №000003676 від 03.07.2019, згідно якої була складена податкова накладна №1 від 03.07.2019 на суму 100000,00 грн та 18.07.2019 була складена податкова накладна №2 на суму 229999,60 грн; відповідно до видаткової накладної №3 від 09.08.2019, було здійснено поставку товару в кількості 148,255 тон на суму 631649,14 грн. В цей же день на реалізовану партію товару було складено податкову накладну №2 від 09.08.2019 в електронній формі та зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Також, в продовження виконання умов договору поставки №27062019-1 1 від 27.06.2019 ПП Токарев було реалізовано ТОВ Агротрейд Експорт згідно видаткової накладної №1 від 26.03.2020 пшеницю 4 класу в кількості 25,7 тон за ціною 113210,10 грн, в тому числі 22701,68 грн ПДВ.

Як зазначалось раніше, згідно п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

26.03.2020, тобто в день переоформлення зерна на ТОВ Агротрейд Експорт ПП Токарев за правилами першої події було виписано та направлено на реєстрацію в Єдиний державний реєстр податкових накладних податкову накладну №5 від 26.03.2020.

Абзацом 5 п. 201.10 статті 201 ПК України визначено, що підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Згідно абз. 13 п. 201.10 статті 201 ПК України якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних,

31.03.2020, тобто через п`ять днів, за допомогою програми електронного документообігу M.E.Doc ПП Токарев отримано квитанцію, де зазначено про зупинення реєстрації податкової накладної №5 від 26.03.2020 в ЄРПН за №9066939156, в якій вказано відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/PK від 26.03.2020 №5 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1001, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

На виконання п. 6 Наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" №520 від 12.12.2019 за результатом отримання квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН позивачем 06.04.2020 подано до контролюючого органу пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 вказаного порядку, що підтверджують законність її реєстрації в ЄРПН. За результатами обробки пояснень та доданих документів, комісією контролюючого органу було прийнято рішення №1521234/34173162 від 10.04.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної.

Не погодившись з вищезазначеним рішенням позивачем 30.04.2020 було повторно направлена на адресу ГУ ДПС у Харківській області повідомлення №2 з поясненнями до яких долучено, зокрема, копії всіх первинних бухгалтерських документів пов`язаних з вирощуванням, збиранням, транспортуванням та реалізацією зерна ТОВ "Агротрейд Експорт".

30.04.2020 від ГУ ДФС у Харківській області надійшла Квитанція №2 про неприйняття документів, де в графі виявлені помилки зазначається: Повідомлення від 30.04.2020 №2 щодо надання пояснення та копії документів для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних не прийнято до розгляду. ПН/РК від 26.03.2020 №5 в ЄРП відсутній факт зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування від 26.03.2020 зазначений у Повідомленні. Пояснення та копії документів подаються у разі зупинення розрахунку/коригування в ЄРПН .

З приводу спірних правовідносин суд зазначає наступне.

У відповідності до п. 14.1.231 ст. 14 Податкового кодексу України розумна економічна причина це причина, яка може бути наявна лише за умови, що платник податків має намір одержати економічний ефект у результаті господарської діяльності.

Відповідно до п. 2 ст. 3 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні бухгалтерський облік є обов`язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

Згідно п. 1 ст. 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. В свою чергу первинний документи це документ, який містить відомості про господарську операцію.

За приписами пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Згідно пункту 74.3 статті 74 Податкового кодексу України, зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" №1246 від 29.12.2010, податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Пункт 10 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165, передбачає у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Пунктом 11 цього Порядку встановлено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Аналогічні приписи містить абзац 10 пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, згідно яких у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Пунктом 4 Наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" №520 від 12.12.2019 визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Судом встановлено, що позивачем надано до Головного управління ДПС у Харківській області повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/PK, реєстрація якої зупинено.

В свою чергу надання платником послуг підтверджується договором-поставки та іншими документами.

Отже, згідно з направленими до Головного управління ДПС у Харківській області бухгалтерськими та фінансово - господарськими документами ПП "Токарєв" в повному обсязі підтверджено реальність та законність проведення господарської операції з вказаним контрагентом, законність реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

Також суд зазначає, що пунктом 25 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України №1165 від 11.12.2019 встановлено, що комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, розглядає скарги на рішення комісій регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Пунктом 5 Наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" №520 від 12.12.2019 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Пунктом 11 Наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" №520 від 12.12.2019 встановлено, що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Таким чином, суд приходить до висновку, що рішення Комісії повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної, у даному випадку, або "надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства", або "ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку".

Стосовно відповідності позивача п. 1 Критеріїв ризиковості, що визначений Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165, суд зазначає, що платник не відповідає вимогам даного пункту, оскільки відповідно до податкової накладної №5 від 03.02.2020 позивачем було зазначено код послуги згідно з ДКПП.

Щодо направлення позивачем до ГУ ДПС у Харківській області копій документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК, суд зазначає, що у відповідності до змісту квитанцій згідно з якими здійснювалось припинення реєстрації податкових накладних, контролюючим органом не вказано переліку бухгалтерських документів, які платник повинен надати до контролюючого органу для поновлення їх реєстрації. Тобто у квитанціях заведена формальна пропозиція для платника надати бухгалтерські документи без зазначення їх предметного та вичерпного переліку, надання якого на думку контролюючого органу є достатніми підставами для поновлення реєстрації податкових накладних.

Таким чином, відсутність у квитанціях про припинення реєстрації податкових накладних копій документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК, які платник повинен надати до контролюючого органу для поновлення їх реєстрації, при фактичному наданні платником до контролюючого органу та судового органу бухгалтерських документів які підтверджують здійснення господарських операцій є підставою для скасування рішення контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної в ЄРПН.

Такої позиції дотримується Верховний Суд у рішеннях від 14.03.2019 по справі №813/2012/18, від 10.04.2019 №0940/1801/18.

Відповідно ч. 5 ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Зокрема згідно з рішенням ГУ ДПС у Харківській області про відмову у реєстрації податкової накладної в ЄРПН підставами для такої відмови слугувало ненадання платником до контролюючого органу первинних документів, підтверджуючих постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування.

Як зазначалось раніше, позивачем було надано до ГУ ДПС у Харківській області копії документів, що підтверджують фактичне надання послуг позивачем на адресу контрагента, що підтверджується наявним у матеріалах справи копією повідомлення про подання пояснень та копій документів.

Щодо безпідставності зупинення контролюючим органом реєстрації податкової накладної, а відповідно, як правовий наслідок, незаконності прийняття рішення комісії про відмову у її реєстрації в ЄРПН суд зазначає наступне.

Відповідно п. 7 прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році" №2245-VІІІ Кабінету Міністрів України доручено до 1 березня 2018 року визначити порядок зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, прийняти нормативно-правові акти, необхідні для реалізації цього Закону, привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом та забезпечити перегляд та приведення центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.

21 лютого 2018 року на виконання вимог Закону №2245-VІІІ Кабінетом Міністрів України прийнято постанову №117 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" (втратила чинність на підставі постанови Кабінету Міністрів України №1165 від 11.12.2019).

Постановою Кабінету Міністрів України №1165 від 11.12.2019 затверджено чинний Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Окремими положеннями Порядку №1165 не визначено конкретних критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в єдиному реєстрі податкових накладних, натомість на підставі пункту 6 цього Порядку у разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Тобто, реалізація механізму зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних поставлена у залежність від наявності критеріїв ризиковості господарських операцій.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги ПП "Токарєв" підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 262, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Приватного підприємства "Токарєв" (вул. Степова, буд. 1, с. Катеринівка, Лозівський район, Харківська область, 64662, ЄДРПОУ 34173162) до Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, ЄДРПОУ 43005393) про визнання дій протиправними та скасування рішення - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення №1521234/34173162 від 10.04.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної №5 від 26.03.2020 ПП "Токарєв" в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнати податкову накладну №5 від 26.03.2020 приватного підприємства "Токарєв" (ЄДРПОУ 34173162) зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних датою первісного подання на реєстрацію 26 березня 2020 року.

Зобов`язати Державну податкову службу України внести дані до Єдиного реєстру податкових накладних про реєстрацію податкової накладної №5 від 26.03.2020 приватного підприємства "Токарєв" (ЄДРПОУ 34173162) датою первісного подання на реєстрацію 26.03.2020.

Стягнути на користь Приватного підприємства "Токарєв" (ЄДРПОУ 34173162) сплачену суму судового збору в розмірі 2102 (дві тисячі сто дві) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (ЄДРПОУ 43005393).

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя М.М.Панов

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.08.2020
Оприлюднено28.08.2020
Номер документу91151509
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/7943/2020

Ухвала від 24.05.2021

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

Ухвала від 16.02.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 18.11.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 18.11.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Рішення від 26.08.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

Ухвала від 24.06.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні