Справа № 141/477/20
Провадження №3/141/314/20
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
25 серпня 2020 року смт. Оратів
Оратівський районний суд Вінницької області
у складі: головуючого судді Климчука С.В.,
при секретарі судового засідання Ставничому С.А.,
за участю прокурора Немирівської місцевої прокуратури Загребельного Є.В.,
розглянувши матеріали, які надійшли від Національного агентства з питань запобігання корупції про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянку України, заступника начальника відділу в Оратівському району Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області, яка проживає за адресою: АДРЕСА_1 ,
за вчинення правопорушень, передбачених ч. 1, ч.2 ст. 172 7 КУпАП,
В С Т А Н О В И В :
Згідно протоколу про адміністративне правопорушення № 30/50 від 22 липня 2020 року ОСОБА_1 , заступник начальника відділу в Оратівському районі Головного управління Держгеокадастру, являючись суб`єктом, на якого поширюється дія Закону України Про запобігання корупції , в порушення вимог пункту 2 частини 1 статті 28 Закону 12.11.2019 року, перебуваючи у приміщенні відділу в Оратівському районі Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області за адресою: вул. Героїв Майдану, 86, смт. Оратів, Вінницька область, не повідомила у встановленому Законом порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів, який виник під час перевірки відповідності вимогам законодавства документів, поданих нею, ОСОБА_1 , разом із заявою про державну реєстрацію земельної ділянки (щодо відведення їй у власність земельної ділянки орієнтовною площею 2 га) та здійснення за її результатами 12.11.2019 державної реєстрації земельної ділянки за кадастровим номером 0523183600:02:002:0125, формування витягу з Державного земельного кадастру про зазначену земельну ділянку № НВ-0517483052019 від 12.11.2019.
Дії ОСОБА_1 кваліфіковано за ч. 1 ст. 172-7 КУпАП, як неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів.
Згідно протоколу про адміністративне правопорушення № 30/51 від 22 липня 2020 року, ОСОБА_1 , заступник начальника відділу в Оратівському районі Головного управління Держгеокадастру, являючись суб`єктом, на якого поширюються вимоги статті 28 Закону щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, а також належить до переліку службових осіб, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище, визначених у примітці до статті, усупереч вимогам пункту 3 частини першої статті 28 Закону, 12.11.2019 року, перебуваючи у приміщенні відділу в Оратівському районі Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області за адресою: вул. Героїв Майдану, 86, смт. Оратів, Вінницька область, вчинила дії та прийняла рішення в умовах реального конфлікту інтересів, зокрема здійснила перевірку відповідності вимогам законодавства поданих нею, ОСОБА_1 разом із заявою про державну реєстрацію земельної ділянки (щодо відведення їй у власність земельної ділянки орієнтовною площею 2 га) та здійснення за її результатами 12.11.2019 року державної реєстрації земельної ділянки за кадастровим номером 0523183600:02:002:0125, формування витягу з Державного земельного кадастру про зазначену земельну ділянку № НВ-0517483052019 від 12.11.2019 року.
Дії ОСОБА_1 кваліфіковано за ч. 2 ст. 172-7 КУпАП, як вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів.
Постановою Оратівського районного суду Вінницької області від 06.08.2020 року об`єднано в одне провадження адміністративні матеріали № 141/477/20 про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст. 172 7 КУпАП, № 141/478/20 про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.2 ст. 172 7 КУпАП, згідно вимог ст. 36 КУпАП. Присвоєно справі єдиний номер № 141/477/20.
В судове засідання ОСОБА_1 не з`явилася, хоча про дату, час та місце розгляду справи повідомлялась завчасно та належним чином, а також через свого представника - адвоката Вдовиченко В.І.
Крім того, слід зазначити, що судове засідання тричі відкладалось у зв`язку з неявкою ОСОБА_1 , зокрема, 06.08.2020 року у зв`язку з неявкою правопорушниці, яка також відмовилась від отримання судової повістки, 10.08.2020 року у зв`язку з неявкою ОСОБА_1 до останньої було застосовано привід та розгляд справи призначено на 19.08.2020 року, та 19.08.2020 року у зв`язку з наданням ОСОБА_1 консультативного заключення лікаря АЗПСМ № 114 від 18.08.2020 року про перебування на лікуванні.
12.08.2020 року ОСОБА_1 подано в Оратівський районний суд Вінницької області заяву про ознайомлення з матеріалами справи про адміністративне правопорушення № 141/477/20, з якими вона ознайомилась 12.08.2020 року, про що свідчить її розписка та підпис на поданій нею заяві від 12.08.2020 року.
Також, 19.08.2020 року до суду надійшла заява адвоката Вдовиченка В.І., діючого в інтересах ОСОБА_1 на підставі довіреності НМВ 112707, виданої 18.08.2020 року приватним нотаріусом Іллінецького районного нотаріального округу Вінницької області Таранюк Т.Є. (також між адвокатом Вдовиченко В.І. та ОСОБА_1 укладена угода № 383 від 18.08.2020 року та видано ордер серія ВН № 1574408 від 18.08.2020 року), про надання матеріалів адміністративних справ для ознайомлення та перенесення розгляду справ на іншу дату. Одночасно , у вищевказаній заяві ОСОБА_2 вказані дати, на день призначення яких він не зможе прибути, однак жодними доказами не підтверджено зайнятість ОСОБА_2 в судових засіданнях в зазначених ним датах.
19.08.2020 року судом за участю адвоката Вдовиченка В.І. в судовому засіданні призначено справу до розгляду на 25.08.2020 року о 14:00 год. та зобов`язано КНП Оратівський РЦПМСД надати інформацію відносно перебування ОСОБА_1 на стаціонарному лікуванні.
Суд зазначає, що станом на 25.08.2020 року адвокат Вдовиченко В.І. не ознайомився з матеріалами справи про адміністративне правопорушення, 25.08.2020 року о 12 год. 48 хв. до суду через відділ поштового зв`язку надійшла заява ОСОБА_2 про перенесення розгляду справи про адміністративне правопорушення № 141/477/20 на іншу дату у зв`язку з перебуванням ОСОБА_1 на стаціонарному лікуванні в Оратівській ЦРЛ та бажанням ОСОБА_1 особисто брати участь у розгляді справи. У вказаній заяві ОСОБА_2 вказані дати, на день призначення яких він не зможе прибути, однак жодними доказами не підтверджено зайнятість ОСОБА_2 в судових засіданнях у зазначені ним дати, а також адвокатом не зазначено поважні причини його неявки в судове засідання, призначене на 25.08.2020 року.
Крім того , адвокатом Вдовиченком В.І. у заявах про ознайомлення з матеріалами справи та про відкладення розгляду справи зазначено дати з кінця серпня 2020 року по грудень 2020 року, а тому суд розцінює клопотання ОСОБА_2 про перенесення судового засідання як затягування розгляду справи.
Також представником ОСОБА_1 - адвокатом Вдовиченком В.А. 19.08.2020 року надано консультативне заключення № 114 від 18.08.2020 року, відповідно до якого гр. ОСОБА_1 , 1985 року народження, отримала консультацію в АЗПСМ смт. Оратів в кабінеті № 4 18.08.2020 року лікарем ОСОБА_3 . Рекомендовано лікування згідно листа призначень; стаціонар на дому. Рекомендована явка до ЛЗПСМ 19.08.2020 року.
25.08.2020 року адвокатом Вдовиченком В.І. надано довідку КНП Оратівська ЦРЛ вих. № 986 від 25.08.2020 року, згідно якої ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , з 21 серпня 2020 року перебуває на стаціонарному лікуванні в КНП Оратівська ЦРЛ діагностичного відділення. Підстава: історія хвороби № 1088.
Суд зазначає, що у вказаних документах містяться суперечності стосовно лікування ОСОБА_1 , а тому судом не приймаються до уваги як належні докази, крім того, суду не надано листок непрацездатності, або належним чином завірено його копія, чи консультативне заключення про те, що пацієнту видано (відкрито) лікарняний лист.
На підставі наведеного, враховуючи стислі строки розгляду справи про адміністративне правопорушення, суд вважає за можливе розглянути справи без участі ОСОБА_1 та адвоката Вдовиченко В.І.
Прокурор Загребельний Є.В. у судовому засіданні зазначив, що в діях ОСОБА_1 наявний склад адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1, ч.2 ст. 172 7 КУпАП, а тому просив визнати ОСОБА_1 винною у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1, ч.2 ст. 172 7 КУпАП та накласти адміністративне стягнення згідно санкції статті.
Суд, заслухавши думку прокурора Загребельного Є.В., розглянувши письмові матеріали справи, дослідивши наявні у справі докази, приходить до наступних висновків.
Відповідно до вимог ст.ст. 245, 280 КУпАП завданням провадження в справах про адміністративні правопорушення є своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, а орган чи посадова особа при розгляді справи про адміністративне правопорушення, з урахуванням положень, викладених у ст.ст. 251, 252 КУпАП, зобов`язаний з`ясувати чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи і, керуючись законом та правосвідомістю, оцінити докази за своїм внутрішнім переконанням в їх сукупності.
Орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному та об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом та правосвідомістю.
Розглядаючи справу про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 суд вважає, що вина останньої є доведеною та підтверджується матеріалами справи з огляду на наступне.
Відповідно до статті 1 Закону України Про запобігання корупції реальний конфлікт інтересів - це суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання зазначених повноважень.
Із зазначеного поняття вбачається, що характерною ознакою реального конфлікту інтересів є наявність таких складових, як: приватний інтерес; службове та представницьке повноваження; суперечність між ними, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень.
Відповідно до положень статті 1 Закону України Про запобігання корупції приватний інтерес - це будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, у тому числі ті, що виникають у зв`язку з членством або діяльністю в громадських, політичних, релігійних чи інших організаціях.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 28 Закону України Про запобігання корупції особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли дізналися чи повинні були дізнатися про наявність у них реального чи потенційного конфлікту інтересів, безпосереднього керівника, а у випадку перебування на посаді, яка не передбачає наявності безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган.
Як вбачається з матеріалів справи, наказом Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області від 09.09.2019 р. № 291-к Про призначення ОСОБА_1 , призначено ОСОБА_1 з 09 вересня 2019 року на посаду заступника начальника відділу в Оратівському районі Головного управління як таку, що визнана переможцем конкурсу, з посадовим окладом 5500 грн. згідно з штатним розписом, в порядку просування по службі з посади державного кадастрового реєстратора відділу в Оратівському районі Головного управління. Присвоєно ОСОБА_1 5 (п`ятий) ранг державного службовця категорії Б .
Наказом № 377 від 11.09.2019 року Про покладення повноважень державного кадастрового реєстратора покладено на ОСОБА_1 - заступника начальника відділу в Оратівському районі Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області - повноваження державного кадастрового реєстратора відділу в Оратівському районі Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області, які поширюються на територію Оратівського району, код КОАТТУ адміністративно-територіальної одиниці 0523100000.
Згідно з підпунктом в пункту 1 частини першої статті 3 Закону України Про запобігання корупції заступник начальника відділу в Оратівському районі Головного управління Дергеокадастру у Вінницькій області ОСОБА_1 є суб`єктом, на якого поширюються вимоги щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, визначені статтею 28 Закону України Про запобігання корупції , а також належить до переліку службових осіб, які займають відповідальне становище, визначених у примітці до ст. 50 Закону України Про запобігання корупції .
ОСОБА_1 ознайомилась та зобов`язалась дотримуватись вимог та обмежень щодо прийняття та проходження державної служби відповідно до Вимог Законів України Про державну службу , Про запобігання корупції та Про захист персональних даних , Правил етичної поведінки державних службовців, що підтверджується її особистим підписом у особовій картці державного службовця № 535.
Відповідно до пункту 3 Положення про Відділ у Оратівському районі Головного управління Держгеокадастру в Вінницькій області, затвердженого наказом Держгеокадастру від 17.03.2017 № 56 (далі - Положення), завданням Відділу є реалізація повноважень Головного управління Держгеокадастру в Вінницькій області на території Оратівського району.
Згідно з підпунктом 19 пункту 4 Положення про Головне управління Держгеокадастру в Вінницькій області, затвердженого наказом Держгеокадастру від 17.11.2016 № 308, Головне управління Держгеокадастру в Вінницькій області погоджує в межах повноважень, передбачених законом, документацію із землеустрою.
У відповідності до підпункту 19 пункту 4 Положення аналогічним повноваженням наділено Відділ у Оратівському районі Головного управління Держгеокадастру в Вінницькій області.
Відповідно до частини четвертої, шостої та дев`ятої статті 9 Закону України Про Державний земельний кадастр та посадової інструкції Державного кадастрового реєстратора Відділу в Оратівському районі Головного управління Держгеокадастру в Вінницькій області ОСОБА_1 як державний кадастровий реєстратор здійснює, зокрема, реєстрацію заяв про внесення відомостей до Державного земельного кадастру, надання таких відомостей; перевіряє відповідність поданих документів вимогам законодавства та здійснює внесення відомостей до Державного земельного кадастру або надає відмову у їх внесенні; присвоює кадастрові номери земельним ділянкам; надає відомості з Державного земельного кадастру або відмову у їх наданні тощо. Крім того, державний кадастровий реєстратор має доступ до всіх відомостей Державного земельного кадастру, самостійно приймає рішення про внесення відомостей до нього, надання таких відомостей, здійснює надання відомостей з Державного земельного кадастру щодо земельних ділянок та здійснює державну реєстрацію земельних ділянок, обмежень у їх використанні.
Відповідно до статті 25 Закону України Про землеустрій документація із землеустрою розробляється у вигляді схеми, проекту, робочого проекту або технічної документації.
Згідно із частиною першою статті 21 Закону України Про Державний земельний кадастр відомості про межі земельної ділянки вносяться до Державного земельного кадастру, зокрема на підставі відповідної документації із землеустрою щодо формування земельних ділянок - у випадках, визначених статтею 79 1 Земельного кодексу України, при їх формуванні. У свою чергу частиною другою статті 79 1 Закону України Про землеустрій передбачено, що формування земельних ділянок здійснюється, зокрема, у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності.
Документи, які є підставою для внесення відомостей до Державного земельного кадастру, мають відповідати вимогам, визначеним у статті 22 Закону України Про Державний земельний кадастр : текст документів має бути написаний розбірливо; документи не мають містити підчищення або дописки, закреслені слова чи інші не обумовлені в них виправлення, орфографічні та арифметичні помилки, бути заповнені олівцем, а також з пошкодженнями, які не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст; документи мають відповідати законодавству.
Відповідно до положень статті 24 Закону України Про Державний земельний кадастр державна реєстрація земельних ділянок здійснюється за місцем їх розташування відповідним Державним кадастровим реєстратором центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, зокрема за заявою особи, якій за рішенням органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядувань надано дозвіл на розроблення документації із землеустрою, що є підставою для формування земельної ділянки при передачі її у власність чи користування із земель державної чи комунальної власності, або уповноваженої нею особи. Разом із заявою Державному кадастровому реєстратору подаються оригінал документації із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки та документація із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки у формі електронного документа.
Державний кадастровий реєстратор, який здійснює державну реєстрацію земельних ділянок, протягом чотирнадцяти днів з дня реєстрації заяви перевіряє відповідність документів вимогам законодавства; за результатами перевірки здійснює державну реєстрацію земельної ділянки або надає заявнику мотивовану відмову у державній реєстрації. При здійсненні державної реєстрації земельної ділянки їй присвоюється кадастровий номер. На підтвердження державної реєстрації земельної ділянки заявнику безоплатно видається витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, який містить всі відомості про земельну ділянку, внесені до Поземельної книги. Складовою частиною витягу є кадастровий план земельної ділянки.
Наказом Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області від 12.09.2019 року № 2-15628/15-19-СГ Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою ОСОБА_1 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки орієнтовною площею 2,0 га із земель державної власності сільськогосподарського призначення на території Осичнянської сільської ради Оратівського району Вінницької області, із цільовим призначенням - для ведення особистого селянського господарства.
Відповідно до пунктів 2, 3 наказу Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області від 12.09.2019 року № 2-15628/15-19-СГ, ОСОБА_1 подано до відділу в Оратівському районі Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області, який вона очолює, розроблений проект землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для забезпечення в установленому законодавством порядку погодження даної документації (перевірки поданих документів на відповідність вимогам законодавства) та реєстрації земельної ділянки у Державному земельному кадастрі.
За результатами розгляду ОСОБА_1 як державним кадастровим реєстратором відділу в Оратівському районі Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області власної заяви про державну реєстрацію земельної ділянки від 11.11.2019 року нею відповідно до вимог статті 9 Закону України Про Державний земельний кадастр здійснила реєстрацію зазначеної заяви та провела перевірку відповідності поданих нею документів вимогам законодавства, за результатом чого 12.11.2019 року здійснила державну реєстрацію земельної ділянки за кадастровим номером 0523183600:02:002:0125 та на підтвердження державної реєстрації сформувала витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку № НВ-0517483052019 від 12.11.2019 року.
З викладеного вбачається, що у заступника начальника відділу в Оратівському районі Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області Бондарчук М.А. під час перевірки відповідності вимогам законодавства документів, поданих нею разом із заявою про державну реєстрацію земельної ділянки (щодо відведення їй у власність земельної ділянки орієнтовною площею 2 га), прийняття рішення про державну реєстрацію зазначеної земельної ділянки у Державному земельному кадастрі та надання витягу з нього був наявний приватний майновий інтерес, зумовлений зацікавленістю в одержанні нею безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення особистого селянського господарства.
Водночас між приватним інтересом заступника начальника відділу в Оратівському районі Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області ОСОБА_1 та її повноваженнями, пов`язаними із здійсненням реєстрації її власної заяви про державну реєстрацію земельної ділянки від 11.11.2019 року та перевіркою відповідності поданих неї документів вимогам законодавства, внесенням 12.11.2019 року відомостей до Державного земельного кадастру (державною реєстрацією земельної ділянки), формуванням витягу з Державного земельного кадастру про зазначену земельну ділянку виникла суперечність, що мала вплив на об`єктивність та неупередженість прийняття відповідних рішень та вчинення дій.
Така суперечність полягала в тому, що, з одного боку, в особи наявний приватний інтерес, який стосується її особисто, а з іншого - така особа як відповідальний працівник Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області, державний кадастровий реєстратор та державний службовець має виконувати свої посадові обов`язки, у тому числі здійснювати погодження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності, приймати рішення про внесення відомостей до Державного земельного кадастру, надавати витяги з нього, при цьому виключаючи вплив приватного інтересу на реалізацію повноважень, які передусім мають здійснюватися в інтересах держави.
Згідно з пунктом 5 частини першої статті 4 Закону України Про державну службу державна служба здійснюється, у тому числі, з дотриманням принципу доброчесності, який передбачає спрямованість дій державного службовця на захист публічних інтересів та відмову державного службовця від превалювання приватного інтересу під час здійснення наданих йому повноважень.
За наявності вищевказаного приватного інтересу заступник начальника відділу в Оратівському районі Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області ОСОБА_1 не могла об`єктивно перевірити відповідність вимогам законодавства документів, поданих нею разом із заявою про державну реєстрацію земельної ділянки, за результатами якої прийняти виважене рішення щодо державної реєстрації зазначеної земельної ділянки із присвоєнням їй кадастрового номеру та надання витягу з Державного земельного кадастру про таку земельну ділянку, отже її приватний інтерес вступав у суперечність із її службовим повноваженням державного кадастрового реєстратора стосовно питань, пов`язаних із процедурою одержанням нею безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення особистого селянського господарства.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 28 Закону особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли дізналися чи повинні були дізнатися про наявність у них реального чи потенційного конфлікту інтересів, безпосереднього керівника, а у випадку перебування на посаді, яка не передбачає наявності безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган.
В свою чергу, відповідно до пункту 3 частини першої статті 28 Закону особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів.
Таким чином, вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч.1 ст.172-7 КУпАП та ч.2 ст.172-7 КУпАП, повністю доведена наявними у справі доказами.
Протоколи про вчинення адміністративних правопорушень, пов`язаних з корупцією, передбачених ч. 1 та ч. 2 ст. 172 7 КУпАП відносно ОСОБА_1 було складено головним спеціалістом першого відділу перевірок Департаменту з питань дотримання законодавства про конфлікт інтересів та обмежень щодо запобігання корупції Національного агентства з питань запобігання корупції Василенко А.В. як уповноваженою особою Національного агентства з питань запобігання корупції відповідно до наказу Національного агентства з питань запобігання корупції від 04.05.2020 року № 169/20.
У статті 255 КУпАП визначено, що уповноважені особи Національного агентства з питань запобігання корупції (статті 172 4 - 172 9 (в частині правопорушень, вчинених службовими особами, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище), а тому протоколи про адміністративні правопорушення відносно ОСОБА_1 складені уповноваженою на це особою.
Кожен зобов`язаний неухильно додержуватись Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності (ст. 68 Конституції України).
Частиною 1 статті 172-7 КУпАП передбачена відповідальність за неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів.
Частиною 2 статті 172-7 КУпАП передбачена відповідальність за вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів.
Відповідно до ч. 1 ст. 276 КУпАП, справа про адміністративне правопорушення розглядається за місцем його вчинення.
Згідно з офіційним тлумаченням положення частини першої статті 276 КУпАП Рішення Конституційного Суду № 5-рп/2015 від 26.05.2015, - положення частини першої статті 276 Кодексу України про адміністративні правопорушення, яке передбачає, що справа про адміністративне правопорушення розглядається за місцем його вчинення , в аспекті порушеного у конституційному поданні питання необхідно розуміти так, що використане в ньому словосполучення за місцем його вчинення визначає адміністративно - територіальну одиницю, на яку поширюється юрисдикція відповідного органу, уповноваженого законом розглядати справу про адміністративне правопорушення.
А відтак, місцем вчинення адміністративних правопорушень, пов`язаних з корупцією у цьому випадку є юридична адреса місця роботи правопорушниці, а саме: Вінницька область, Оратівський район, смт. Оратів , вул. Героїв Майдану, 86 , що територіально підсудне Оратівському районному суду Вінницької області.
Згідно з статтею 38 КУпАП України в редакції, що діяла на час вчинення правопорушень згідно з протоколами про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцію № 30/50 від 22.07.2020 року і № 30/51 від 22.07.2020 року (12.11.2019 року) якщо справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу чи інших законів підвідомчі суду (судді), стягнення може бути накладено не пізніш як через три місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні не пізніш як через три місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначені у частинах третій і четвертій цієї статті.
Адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією, а також правопорушень, передбачених статтями 164-14, 212-15, 212-21 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше двох років з дня його вчинення.
Законом України від 19.09.2019 № 114-IX Про внесення змін до Закону України Про публічні закупівлі та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель статтю 38 КУпАП України викладено у редакції, згідно з якою якщо справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу чи інших законів підвідомчі суду (судді), стягнення може бути накладено не пізніш як через три місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні не пізніш як через три місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначені у частинах третій-п`ятій цієї статті (частина 2 ст. 38).
Адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією, а також правопорушень, передбачених статтями 212-15, 212-21 цього Кодексу , може бути накладено протягом шести місяців з дня його виявлення, але не пізніше двох років з дня його вчинення.
Закон України № 114-IX набрав чинності з дня, наступного за днем його опублікування, та введений в дію через шість місяців з дня його опублікування, крім розділу VI, який введений в дію через 12 місяців з дня його опублікування, а відтак відповідна редакція статті 38 введена в дію з 19 квітня 2020 року (через шість місяців з дня його опублікування в газеті Голос України, № 200 від 19.10.2019).
Отже з часу вчинення правопорушень згідно з протоколами про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією (листопад 2019 року) і до 19 квітня 2020 року адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією могло бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше двох років з дня його вчинення, а з 19 квітня 2020 року строк накладення адміністративного стягнення збільшено до шести місяців з дня його виявлення.
При цьому особливістю правопорушень, пов`язаних з корупцією, є те, що початок перебігу строку для накладення адміністративного стягнення розпочинається з дня його виявлення незалежно від того, чи є зазначене порушення триваючим.
Як встановлено судом, 13.03.2020 року за вих. № 7-26-0.12-2539/2-20 Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру у відповідності до вимог статті 13 1Закону України Про запобігання корупції повідомила Національне агентство з питань запобігання корупції про факти, що можуть свідчити про вчинення заступником начальника відділу в Оратівському районі Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області ОСОБА_1 , яка є Державним кадастровим реєстратором цього відділу, правопорушень, пов`язаних з корупцією, у зв`язку з неповідомленням про конфлікт інтересів та вчинення дій в умовах конфлікту інтересів. Національне агентство з питань запобігання корупції отримало вказане повідомлення 17.03.2020 року.
Одночасно із повідомленням про факти вчинення правопорушень Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру направлено довідку про перевірку інформації, викладеної у зверненні голови фермерського господарства Світанок ОСОБА_4 від 10.03.2020 року за підписом начальника управління - начальника відділу виявлення корупції Управління запобігання та виявлення корупції Рубана І.
Вказану довідку складено 10.03.2020 року, 13.03.2020 року одночасно з повідомлення про факти вчинення правопорушень надіслано Національному агентству з питань запобігання корупції та отримано останнім 17.03.2020 року за № 03/10305/20.
З огляду на те, що в листі Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру прямо вказується на можливе вчинення адміністративних правопорушень, пов`язаних з корупцією, надіслані матеріали містять повні дані як про суть порушень, так і про особу, яка їх вчинила, а уповноваженим органом складено протоколи про адміністративні правопорушення, пов`язані з корупцією № 30/50 і № 30/51 винятково на підставі цих матеріалів, суд вважає, що саме дата надходження відповідних матеріалів до уповноваженого органу Національного агентства з питань запобігання корупції 17.03.2020 року, і є днем виявлення цих порушень.
Таким чином, строк для накладення адміністративного стягнення, який на той час складав не шість, а три місяці з дня виявлення правопорушення, сплив 17 червня 2020 року.
Строк накладення адміністративного стягнення у справах про адміністративні правопорушення це певний період часу, протягом якого дія чи подія мають юридичне значення. Цей строк не поновлюється і не продовжується і є гарантією того, що будь-які дії щодо притягнення особи до відповідальності після його закінчення мають бути припинені.
Відповідно до статті 58 Конституції України, закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи.
Положення статті 38 КУпАП в новій редакції, яка почала діяти з 19 квітня 2020 року, збільшує строк накладення адміністративного стягнення з трьох до шести місяців, тобто погіршує становище особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, а тому не має зворотної дії в часі і не відновлює строк притягнення до адміністративної відповідальності, який вже сплив.
Отже, враховуючи, що на момент розгляду справи спливли строки накладення адміністративного стягнення, що передбачені статтею 38 КУпАП, провадження у справі підлягає закриттю на підставі п.7 ч.1 ст. 274 КУпАП.
Керуючись ст.ст. 36, 38, ч. 1, ч.2 ст. 172 7 КУпАП, ст.ст. 247, 283, 284, 285 КУпАП, суд-
П О С Т А Н О В И В:
Визнати ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , винною у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч.1 ст. 172 7 КУпАП та ч.2 ст. 1727 КУпАП.
Провадження в справі відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , про вчинення адміністративних правопорушень, передбачених ч.1 ст. 172 7 КУпАП та ч.2 ст. 1727 КУпАП, закрити на підставі п.7 ч.1 ст. 274 КУпАП в зв`язку із закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків накладення адміністративного стягнення.
Копію постанови направити учасникам справи про адміністративне правопорушення, а також Національному агентству з питань запобігання корупції та Головному управлінню Держгеокадастру у Вінницькій області.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Апеляційна скарга подається до Вінницького апеляційного суду через Оратівський районний суд Вінницької області протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Суддя С.В. Климчук
Суд | Оратівський районний суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 25.08.2020 |
Оприлюднено | 28.08.2020 |
Номер документу | 91153675 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Оратівський районний суд Вінницької області
Климчук С. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні