Cправа № 127/17352/20
Провадження № 1-кс/127/7679/20
У Х В А Л А
Іменем України
20 серпня 2020 року м. Вінниця
Вінницький міський суд Вінницької області в складі:
слідчого судді: ОСОБА_1
секретар судового засідання: ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі Вінницького міського суду Вінницької області клопотання слідчого Головного управління Національної поліції у Вінницькій області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до документів, -
ВСТАНОВИВ:
11.08.2020 слідчий Головного управління Національної поліції у Вінницькій області старший лейтенант поліції ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням, яке погоджено з прокурором ОСОБА_4 ,про тимчасовийдоступ до документів володільцем яких являється ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Клопотання мотивовано тим, що в провадженні СУ ГУНП у Вінницькій області перебувають матеріали досудового розслідування за №42020020000000035 від 28.01.2020, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що до прокуратури Вінницької області надійшло звернення народного депутата України щодо можливих зловживань службовим становищем посадовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_3 при здійсненні оцінки ринкової вартості землі по АДРЕСА_1 та її подальшого продажу третім особам, що спричинило тяжкі наслідки.
Так,виходячи зізмісту зазначеногодепутатського зверненнявстановлено,що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), оцінило ділянку, кадастровий номер: 0510100000:01:044:0043, загальною площею 12,6251 га по АДРЕСА_1 майже в 49 мільйонів гривень без ПДВ. Разом з ПДВ вартість склала 58,7 мільйони гривень. Тобто 1 сотку землі з цільовим призначення 03.07 (для будівництва та обслуговування будівель торгівлі) ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » оцінило для виконкому ІНФОРМАЦІЯ_4 в 46 500 гривень або близько 1 900 доларів США за курсом продажу.
Рішенням № 2489 від 03.10.2019 ІНФОРМАЦІЯ_5 погоджує звіт ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », затверджує вартість ділянки та передає проект на голосування ІНФОРМАЦІЯ_4 .
Така оцінка земельної ділянки з цільовим призначення 03.07 (для будівництва та обслуговування будівель торгівлі) викликає певні сумніви щодо добросовісності оцінки земель міста Вінниці, адже, середня ринкова вартість земельної ділянки з цільовим призначення 03.07 (для будівництва та обслуговування будівель торгівлі) сягає що найменше 5 000 доларів США за 1 сотку. Тобто, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » свідомо занизило вартість земельної ділянки по АДРЕСА_1 , а ІНФОРМАЦІЯ_5 погодився з таким рішенням ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та вирішив продати земельну ділянку по АДРЕСА_1 , за заниженою ціною.
Таким чином, може мати місце факт свідомого та умисного заниження вартості земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 під час відчуження вказаної земельної ділянки з комунальної власності, що, в свою чергу, завдало значних матеріальних збитків ІНФОРМАЦІЯ_6 .
Окрім цього, в ході досудового розслідування встановлено, що аналізом рішень ІНФОРМАЦІЯ_4 за 2019-2020 роки щодо погодження звітів про експертну грошову оцінку земельних ділянок комунальної форми власності та передачу їх у власність приватних осіб шляхом продажу (викупу) було встановлено, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » на замовлення ІНФОРМАЦІЯ_7 у вказаних роках проводило ще ряд аналогічних оцінок.
Згідно матеріалів досудового розслідування оцінка окремих таких об`єктів може бути також значно заниженою, що дає підстави зробити висновок про заподіяння територіальній громаді м. Вінниці значно більших матеріальних збитків, системний (продовжуваний) характер протиправних дій службових осіб ІНФОРМАЦІЯ_4 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».
Так, окрім оцінки вартості земельної ділянки по АДРЕСА_1 , під великий сумнів підпадають оцінки вартості земельних ділянок по АДРЕСА_2 площею 0,1101 га з кадастровим номером 0510100000:02:049:0071, по АДРЕСА_3 площею 2,0236 га з кадастровим номером 0510137000:03:002:0181 та по АДРЕСА_4 площею 0,2950 га з кадастровим номером 0510136600:02:083:0110. Згідно звітів про їх експертну грошову оцінку, виконаних ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », вартість 1 кв.м. на зазначених вулицях складає 478 грн., 932,55 грн. та 650,10 грн., в той час як приблизна фактична вартість 1 кв.м. на цих же вулицях, виходячи з ринкових цін, складає 1800 грн., 3000 грн. та 2700 грн. відповідно.
Беручи до уваги вищевикладене під час досудового розслідування виникла необхідність тимчасового доступу до документів ІНФОРМАЦІЯ_4 (адреса: АДРЕСА_5 ), відносно земельних ділянок по АДРЕСА_2 площею 0,1101 га з кадастровим номером 0510100000:02:049:0071, по АДРЕСА_3 площею 2,0236 га з кадастровим номером 0510137000:03:002:0181 та по АДРЕСА_4 площею 0,2950 га з кадастровим номером 0510136600:02:083:0110, а саме до: звітів про експертну грошову оцінку земельних ділянок, рішення ІНФОРМАЦІЯ_4 про проведення експертної грошової оцінки вказаних земельних ділянок, договорів укладених з ІНФОРМАЦІЯ_8 щодо проведення експертної оцінки вказаних земельних ділянок, акти приймання виконаних робіт за договором, платіжні доручення, видаткові касові ордери, квитанції що підтверджують розрахунок за вказані договори та документації із землеустрою на вказані земельні ділянки.
Враховуючи вищевикладене, а також те, що отримання доступу до документів, які на даний час перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_4 , може допомогти в розслідуванні вказаного кримінального правопорушення, та отримати доступ в інший спосіб, ніж звернутися до суду з клопотання про тимчасовий доступ неможливо, слідчий звернувся до суду з даним клопотанням та просив його задовольнити.
Слідчий ОСОБА_3 в судове засідання не з`явився, однак слідчий ОСОБА_5 , який входить до групи слідчих по даному кримінальному провадженні, 20.08.2020 надав суду заяву про розгляд клопотання у його відсутність, у якій також зазначив про те, що вказане клопотання останній підтримує в повному обсязі.
Представник ІНФОРМАЦІЯ_4 в судове засідання не з`явився, про причини неявки суд не повідомив, хоч про дату, час та місце розгляду клопотання повідомлявся слідчим завчасно та належним чином, про що зазначено останнім у заяві.
Відповідно до частини четвертої статті 107 КПК України фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження під час розгляду питань слідчим суддею, крім вирішення питання про проведення негласних слідчих (розшукових) дій, та в суді під час судового провадження є обов`язковим. У разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.
Враховуючи те, що учасники процесуальної дії в судове засідання не з`явилися, слідчий суддя вважає за можливе розглянути дане клопотання без застосування технічних засобів фіксування.
Дослідивши матеріали клопотання, оцінивши докази в їх сукупності, слідчий суддя дійшов висновку про наявність підстав для задоволення клопотання, з огляду на таке.
Згідно зі статтею 159КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Відповідно до статті 160КПК України сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу.
Пунктами 1 та 2 частини п`ятої статті 163КПК України передбачено, що ухвала про надання тимчасового доступу до речей і документів постановляється, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність підстав вважати, що ці речі або документи перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної юридичної особи, самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.
Як вбачається з матеріалів справи, в провадженні Головного управління Національної поліції у Вінницькій області перебувають матеріали досудового розслідування за №42020020000000035 від 28.01.2020, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що до прокуратури Вінницької області надійшло звернення Народного депутата України щодо можливих зловживань службовим становищем посадовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_3 при здійсненні оцінки ринкової вартості землі по АДРЕСА_1 та її подальшого продажу третім особам, що спричинило тяжкі наслідки.
Зі змісту зазначеного депутатського звернення встановлено, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), оцінило ділянку, кадастровий номер: 0510100000:01:044:0043, загальною площею 12,6251 га по АДРЕСА_1 майже в 49 мільйонів гривень без ПДВ. Разом з ПДВ вартість склала 58,7 мільйони гривень. Тобто 1 сотку землі з цільовим призначення 03.07 (для будівництва та обслуговування будівель торгівлі) ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » оцінило для виконкому ІНФОРМАЦІЯ_4 в 46 500 гривень або близько 1 900 доларів США за курсом продажу.
Рішенням № 2489 від 03.10.2019 ІНФОРМАЦІЯ_5 погоджує звіт ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », затверджує вартість ділянки та передає проект на голосування ІНФОРМАЦІЯ_4 .
Як зазначив у своєму клопотанні слідчий, така оцінка земельної ділянки з цільовим призначення 03.07 (для будівництва та обслуговування будівель торгівлі) викликає певні сумніви щодо добросовісності оцінки земель міста Вінниці, адже, середня ринкова вартість земельної ділянки з цільовим призначення 03.07 (для будівництва та обслуговування будівель торгівлі) сягає що найменше 5 000 доларів США за 1 сотку. Тобто, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » свідомо занизило вартість земельної ділянки по АДРЕСА_1 , а ІНФОРМАЦІЯ_5 погодився з таким рішенням ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та вирішив продати земельну ділянку по АДРЕСА_1 , за заниженою ціною.
Таким чином, може мати місце факт свідомого та умисного заниження вартості земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 під час відчуження вказаної земельної ділянки з комунальної власності, що, в свою чергу, завдало значних матеріальних збитків ІНФОРМАЦІЯ_6 .
Окрім цього, в ході досудового розслідування встановлено, що аналізом рішень ІНФОРМАЦІЯ_4 за 2019-2020 роки щодо погодження звітів про експертну грошову оцінку земельних ділянок комунальної форми власності та передачу їх у власність приватних осіб шляхом продажу (викупу) було встановлено, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » на замовлення ІНФОРМАЦІЯ_7 у вказаних роках проводило ще ряд аналогічних оцінок.
Згідно матеріалів досудового розслідування оцінка окремих таких об`єктів може бути також значно заниженою, що дає підстави зробити висновок про заподіяння територіальній громаді м. Вінниці значно більших матеріальних збитків, системний (продовжуваний) характер протиправних дій службових осіб ІНФОРМАЦІЯ_4 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».
Крім того, окрім оцінки вартості земельної ділянки по АДРЕСА_1 , під великий сумнів підпадають оцінки вартості земельних ділянок по АДРЕСА_2 площею 0,1101 га з кадастровим номером 0510100000:02:049:0071, по АДРЕСА_3 площею 2,0236 га з кадастровим номером 0510137000:03:002:0181 та по АДРЕСА_4 площею 0,2950 га з кадастровим номером 0510136600:02:083:0110. Згідно звітів про їх експертну грошову оцінку, виконаних ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », вартість 1 кв.м. на зазначених вулицях складає 478 грн., 932,55 грн. та 650,10 грн., в той час як приблизна фактична вартість 1 кв.м. на цих же вулицях, виходячи з ринкових цін, складає 1800 грн., 3000 грн. та 2700 грн. відповідно.
Таким чином, на даний час в органу досудового розслідування виникла необхідність в тимчасовому доступі до документів ІНФОРМАЦІЯ_4 (адреса: АДРЕСА_5 ), відносно земельних ділянок по АДРЕСА_2 площею 0,1101 га з кадастровим номером 0510100000:02:049:0071, по АДРЕСА_3 площею 2,0236 га з кадастровим номером 0510137000:03:002:0181 та по АДРЕСА_4 площею 0,2950 га з кадастровим номером 0510136600:02:083:0110, а саме до: звітів про експертну грошову оцінку земельних ділянок, рішення ІНФОРМАЦІЯ_4 про проведення експертної грошової оцінки вказаних земельних ділянок, договорів укладених з ІНФОРМАЦІЯ_8 щодо проведення експертної оцінки вказаних земельних ділянок, акти приймання виконаних робіт за договором, платіжні доручення, видаткові касові ордери, квитанції зо підтверджують розрахунок за вказані договори та документації із землеустрою на вказані земельні ділянки.
Приймаючи до уваги вищевикладене, слідчий суддя вважає, що на час розгляду клопотання наявні достатні підстави для надання дозволу слідчому на тимчасовий доступ до документів володільцем яких являється ІНФОРМАЦІЯ_1 , оскільки слідчим було доведено, що вказані документи самі по собі або в сукупності із іншими речами і документами мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.
Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 159 - 164, 309, 310, 372 КПК України, слідчий суддя, -
УХВАЛИВ:
Клопотання слідчого задовольнити.
Надати дозвіл слідчому СУ ГУНП у Вінницькій області старшому лейтенанту поліції ОСОБА_3 та слідчим, які у групі групи слідчих по кримінальному провадженні №42020020000000035 від 28.01.2020, на тимчасовий доступ до належним чином завірених копій документів, володільцем яких являється ІНФОРМАЦІЯ_1 (адреса: АДРЕСА_5 ), відносно земельних ділянок по АДРЕСА_2 площею 0,1101 га з кадастровим номером 0510100000:02:049:0071, по АДРЕСА_3 площею 2,0236 га з кадастровим номером 0510137000:03:002:0181 та по АДРЕСА_4 площею 0,2950 га з кадастровим номером 0510136600:02:083:0110, а саме до:
- документації із землеустрою на вказані земельні ділянки;
- звітів про експертну грошову оцінку земельних ділянок, рішення ІНФОРМАЦІЯ_4 про проведення експертної грошової оцінки вказаних земельних ділянок;
- договорів укладених з ІНФОРМАЦІЯ_8 щодо проведення експертної оцінки вказаних земельних ділянок, актів приймання виконаних робіт за договором, платіжних доручень, видаткових касових ордерів, квитанцій, що підтверджують розрахунок за вказані договори.
Ухвала діє протягом двох місяців з дня її постановлення.
У разі невиконання даної ухвали, за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів, суд має право постановити ухвалу про проведення обшуку з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала слідчого судді є остаточною та оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя
Суд | Вінницький міський суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 20.08.2020 |
Оприлюднено | 04.06.2024 |
Номер документу | 91154071 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Вінницький міський суд Вінницької області
Гриневич В. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні