ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
65119, м. Одеса, просп. Шевченка, 29, тел.: (0482) 307-983,
e-mail: inbox@od.arbitr.gov.ua веб-адреса: http://od.arbitr.gov.ua
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"19" серпня 2020 р.м. Одеса Справа № 916/374/20
Господарський суд Одеської області у складі судді Д`яченко Т.Г.
При секретарі судового засідання Аганін В.Ю.
розглянувши справу №916/374/20
За участю у справі у якості третьої особи на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору: Ізмаїльська міська рада (68800, Одеська обл., м.Ізмаїл, пр. Суворова, буд. 62; код ЄДРПОУ 26569223)
Про зобов`язання вчинити певні дії
Представники сторін:
від позивача: Тарановський Д.С., адвокат за ордером
від відповідача: Кандиба Н.Л., самопредставництво, положення
від третьої особи: не з`явився
Встановив: Позивач - Громадська організація „Ізмаїльський клуб боксу „Дунаєць" звернувся до господарського суду Одеської області з позовною заявою до Комунального підприємства „Ізмаїльське виробниче управління водно-каналізаційного господарства", у якій просить суд зобов`язати Комунальне підприємство „Ізмаїльське виробниче управління водно-каналізаційного господарства" поновити централізоване водопостачання басейну і прилеглих підсобних приміщень за адресою: Одеська обл., м.Ізмаїл, вул. Фанагорійська, 7, якими користується Громадська організація „Ізмаїльський клуб боксу „Дунаєць".
Ухвалою господарського суду Одеської області від 17.02.2020р. прийнято позовну заяву Громадської організації „Ізмаїльський клуб боксу „Дунаєць" до розгляду та відкрито провадження у справі №916/374/20. Справу ухвалено розглядати за правилами загального позовного провадження. Залучено до участі у справі у якості третьої особи на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору: Ізмаїльську міську раду. Підготовче засідання у справі призначено на "16" березня 2020 р. о 11:15. Запропоновано відповідачу підготувати та надати до суду і одночасно надіслати позивачеві відзив на позов, оформлений з урахуванням вимог, встановлених ст.165 ГПК України, протягом 15 днів з дня вручення даної ухвали суду. Запропоновано третій особі надати пояснення щодо позову, відповідно до ст. 168 ГПК України, протягом 15 днів з дня вручення даної ухвали суду. Викликано учасників справи у підготовче засідання, призначене на 16.03.2020р. о 11:15.
13.03.2020р. до господарського суду Одеської області від відповідача надійшов відзив на позовну заяву.
Ухвалою господарського суду Одеської області від 16.03.2020р. продовжено строк проведення підготовчого провадження у справі №916/374/20 на 30 днів, відкладено підготовче засідання на "13" квітня 2020 р. о 12:00. Викликано учасників справи у підготовче засідання, призначене на 13.04.2020р. о 12:00. Запропоновано позивачу підготувати та надати до суду і одночасно надіслати відповідачу відповідь на відзив, оформлену з урахуванням вимог, встановлених ст.166 ГПК України, в строк до 03.04.2020р.
30.03.2020р. до господарського суду Одеської області від Ізмаїльської міської ради надійшли пояснення по справі.
31.03.2020р. до господарського суду Одеської області позивачем було надано відповідь на відзив.
13.04.2020р. до канцелярії суду від представника відповідача надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.
Ухвалою господарського суду Одеської області від 13.04.2020р. відкладено підготовче засідання на "13" травня 2020 р. о 15:30. Викликано учасників справи у підготовче засідання, призначене на 13.05.2020р. о 15:30. Запропоновано відповідачу підготувати та надати до суду і одночасно надіслати позивачу заперечення на відповідь на відзив, оформлені з урахуванням вимог, встановлених ст.167 ГПК України, в строк до 13.05.2020р.
12.05.2020р. до канцелярії суду від представника відповідача надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.
Ухвалою господарського суду Одеської області від 13.05.2020р. відкладено підготовче засідання на "01" червня 2020 р. о 12:20. Викликано учасників справи у підготовче засідання, призначене на 01.06.2020р. о 12:20.
Ухвалою господарського суду Одеської області від 01.06.2020р. закрито підготовче провадження у справі №916/374/20. Призначено справу до судового розгляду по суті в засіданні суду на "24" червня 2020 р. о 15:00. Викликано учасників справи у судове засідання, призначене на 24.06.2020р. о 15:00.
24.06.2020р. у судовому засіданні було оголошено перерву до "27" липня 2020 р. о 12:50.
Ухвалою господарського суду Одеської області від 24.06.2020р. повідомлено учасника по справі №916/374/20: Ізмаїльську міську раду про судове засідання, яке відбудеться "27" липня 2020 р. о 12:50.
27.07.2020р. до господарського суду Одеської області від відповідача надійшли додаткові пояснення по справі.
27.07.2020р. до господарського суду Одеської області представником позивача було подано клопотання про визнання поважними причини пропуску строку на подання доказів та залучення доказів до матеріалів справи.
В обґрунтування поданого клопотання про визнання поважними причини пропуску строку на подання доказів та залучення доказів до матеріалів справи позивач посилався на положення ч. 8 ст. 80 ГПК України та зазначав, що не було можливості надати протокол №3 чергового засідання Ізмаїльської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 24.09.2019р., який має важливе значення для належного вирішення даної справи, оскільки у позивача був відсутній в наявності даний доказ та про його існування представник позивача дізнався в ході судового засіданні. Надалі, як було пояснено суду, позивачем було подано до Ізмаїльської міської ради адвокатський запит про надання копії вказаного протоколу. Також було вказано суду, що у зв`язку із запобіганням поширенню короновірусної хвороби відповідно до законодавства, органи державної влади та органи місцевого самоврядування працюють в особливому режимі та не здійснюють прийом громадян, тому позивач не мав можливості особисто звернутися до Ізмаїльської міської ради та наручно отримати даний доказ.
Відповідно до ч. 8 ст. 80 ГПК України, докази, не подані у встановлений законом або судом строк, до розгляду судом не приймаються, крім випадку, коли особа, яка їх подає, обґрунтувала неможливість їх подання у вказаний строк з причин, що не залежали від неї.
Згідно до ст. 207 ГПК України, головуючий з`ясовує, чи мають учасники справи заяви чи клопотання, пов`язані з розглядом справи, які не були заявлені з поважних причин в підготовчому провадженні або в інший строк, визначений судом, та вирішує їх після заслуховування думки інших присутніх у судовому засіданні учасників справи. Суд залишає без розгляду заяви та клопотання, які без поважних причин не були заявлені в підготовчому провадженні або в інший строк, визначений судом.
Відповідно до Прикінцевих та перехідніх положень Закону України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо перебігу процесуальних строків під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню короновірусної хвороби (COVID 19)" визначено, що процесуальні строки, які були продовжені відповідно до пункту 4 розділу X "Прикінцеві положення" Господарського процесуального кодексу України, пункту 3 розділу XII "Прикінцеві положення" Цивільного процесуального кодексу України, пункту 3 розділу VI "Прикінцеві положення" Кодексу адміністративного судочинства України в редакції Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)"№ 540-IX від 30 березня 2020 року, закінчуються через 20 днів після набрання чинності цим Законом. Протягом цього 20-денного строку учасники справи та особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, інтереси та (або) обов`язки (у разі наявності у них права на вчинення відповідних процесуальних дій, передбачених цими кодексами), мають право на продовження процесуальних строків з підстав, встановлених цим Законом.
Приймаючи до уваги викладене та зазначене, враховуючи що судом було встановлено об`єктивну неможливість подання зазначеного доказу раніше, а також враховуючи положення Закону України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо перебігу процесуальних строків під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню короновірусної хвороби (COVID 19)" у судовому засіданні, яке відбулось 27.07.2020р. було задоволено клопотання Громадської організації „Ізмаїльський клуб боксу „Дунаєць" від 27.07.2020р. вх. № ГСОО 19759/20 про визнання поважними причини пропуску строку на подання доказів та залучено докази до матеріалів справи.
27.07.2020р. у судовому засіданні було оголошено перерву до "19" серпня 2020 р. о 12:00.
27.07.2020р. до господарського суду Одеської області представником позивача було подано клопотання про відкладення розгляду справи.
Ухвалою господарського суду Одеської області від 27.07.2020р. повідомлено учасників по справі №916/374/20: Громадську організацію „Ізмаїльський клуб боксу „Дунаєць" та Ізмаїльську міську раду про судове засідання, яке відбудеться "19" серпня 2020 р. о 12:00.
У судовому засіданні 19.08.2020 року судом було оголошено вступну та резолютивну частини рішення та повідомлено, що повне рішення буде складено 26.08.2020р.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, суд встановив.
Як зазначає позивач, Громадська організація „Ізмаїльський клуб боксу „Дунаєць" користується нерухомим майном у вигляді басейну і прилеглих підсобних приміщень за адресою: Одеська область, м. Ізмаїл, вул. Фанагорійська, 7, загальною площею 889,8 кв.м. на підставі договору оренди комунального майна від 04.09.2001р. року (з внесеними змінами), укладеного з Фондом комунального майна Ізмаїльської міської ради.
Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо Комунального підприємства Ізмаїльське виробниче управління водно-каналізаційного господарства , основним видом діяльності є забір, очищення та постачання води. (код за КВЕД 36.00).
Позивач вказує, що Комунальне підприємство „Ізмаїльське виробниче управління водно-каналізаційного господарства" є юридичною особою, здійснює господарську діяльність, надає платні послуги споживачам на договірних засадах, а отже, в розумінні статті 1 Закону України „Про захист економічної конкуренції", є суб`єктом господарювання.
19 серпня 2003 року між Комунальним підприємством „Ізмаїльське виробниче управління водно-каналізаційного господарства„ (водоканал) та Громадською організацією „Ізмаїльський клуб боксу „Дунаєць" було укладено Договір №541 на водопостачання та водовідведення.
Предметом Договору №541 від 19.08.2003р. є послуги Комунального підприємства „Ізмаїльське виробниче управління водно-каналізаційного господарства„ з постачання води Громадській організації „Ізмаїльський клуб боксу „Дунаєць" від комунального водопроводу та прийом стоків на платній основі.
З наявних матеріалів справи вбачається, що 30.11.2018р. керівником Громадської організації „Ізмаїльський клуб боксу „Дунаєць" Гузаіровою Л.О. було подано заяву про продовження строку дії договору № 541 на водопостачання та водовідведення та погоджено начальником Комунального підприємства „Ізмаїльське виробниче управління водно-каналізаційного господарства„ Бєловим В.Ф.
Також пролонгацію Договору, за твердженням позивача, підтверджує виставлені квитанції відповідачем за січень, лютий, березень, квітень, травень та червень 2019 року та відповідні оплати, здійснені позивачем.
Позивачем було зазначено суду, що Громадська організація „Ізмаїльський клуб боксу „Дунаєць" своєчасно та в повному обсязі сплачувала кошти Комунальному підприємству „Ізмаїльське виробниче управління водно-каналізаційного господарства„ за спожиті послуги відповідно до умов вказаного договору. Однак, за твердженням позивача, відповідач безпідставно здійснив припинення постачання води в плавальному басейні та приміщеннях комплексу плавального басейну.
Відповідно до наявного в матеріалах справи Витягу з Протоколу №3 від 24 травня 2-019 року про проведення чергового засідання Ізмаїльської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій вбачається, що 04.09.2001р. плавальний басейн та приміщення комплексу плавального басейну, розташованих за адресою: м.Ізмаїл, вул. Фанагорійська, 7, Фондом комунального майна Ізмаїльської міської ради передано в оренду Громадськаійорганізації „Ізмаїльський клуб боксу „Дунаєць".
Також із згаданого вище протоколу вбачається, що у період з 15.05.2019р. по 16.05.2019р . співробітниками ІМРВ ГУ ДСНС України в Одеській області проведена позапланова перевірка будівлі, території та приміщень комплексу плавального басейну Громадської організації „Ізмаїльський клуб боксу „Дунаєць" щодо перевірки усунення недоліків, які були виявлені ІМРВ ГУ ДСНС України в Одеській області від 19.09.2018р. №378 та не були усунені, згідно листа начальника ІМРВ ГУ ДСНС України в Одеській області Плешу О.М. від 17.05.2019р. №140.
Відповідно до рішення чергового засідання Ізмаїльської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 24 травня 2019р., що оформлено протоколом №3 від 24.05.2019р., вирішено заборонити Громадській організацій „Ізмаїльський клуб боксу „Дунаєць" проведення занять, тренувань, змагань, інших заходів та будь-яку господарську діяльність в плавальному басейні та в приміщеннях комплексу плавального басейну за адресою: м. Ізмаїл, вул. Фанагорійська,7, з метою забезпечення безпеки життєдіяльності та здоров`я людей. (а.с. 151, 152).
Як вбачається з наданих позивачем матеріалів, відповідно до Рішення Ізмаїльської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Ізмаїльської міської ради від 27 травня 2019 року, що оформлено Протоколом №4 від 27.05.2019р., вирішено заборонити Громадській організації „Ізмаїльський клуб боксу „Дунаєць" проведення занять, тренувань, змагань, інших заходів та будь-яку господарську діяльність в плавальному басейні та в приміщенні комплексу плавального басейну за адресою: м.Ізмаїл, вул. Фанагорійська, 7, з метою забезпечення життєдіяльності та здоров`я людей. Фонду комунального майна Ізмаїльської міської ради спільно з відділом фізичної культури та спорту Ізмаїльської міської ради: провести опечатування плавального басейну та приміщень комплексу плавального басейну за адресою: м. Ізмаїл, вул. Фанагорійська,7. Проінформувати Ізмаїльський відділ поліції ГУ НП України в Одеській області про заборону проведення занять, тренувань, змагань, інших заходів та будь-яку господарську діяльність в плавальному басейні та в приміщеннях комплексу плавального басейну за адресою: м.Ізмаїл, вул. Фанагорійська, 7. Ізмаїльському відділу поліції ГУ НП України в Одеській області: вжити заходи щодо виконання цього рішення Ізмаїльської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій. Начальнику Комунального підприємства „Ізмаїльське виробниче управління водно-каналізаційного господарства„ Белову В.Ф.: припинити постачання води за адресою: м. Ізмаїл, вул. Фанагорійська, 7 в плавальному басейні та в приміщеннях комплексу плавального басейну. Начальнику Ізмаїльського РЕМ Гуліці С.І.: припинити постачання електроенергії за адресою: м. Ізмаїл, вул. Фанагорійська, 7 в плавальному басейні та в приміщеннях комплексу плавальногобасейну.(а.с. 14).
За посиланням позивача, підставою припинення Комунальним підприємством „Ізмаїльське виробниче управління водно-каналізаційного господарства„ постачання води Громадській організації „Ізмаїльський клуб боксу „Дунаєць" слугувало рішення Ізмаїльської міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Ізмаїльської міської ради про припинення постачання води в плавальному басейні та приміщеннях комплексу плавального басейну, що знаходиться за адресою: м.Ізмаїл, вул. Фанагорійська 7.
Ґрунтуючи заявлені позовні вимоги, позивачем було зазначено суду, що Громадською організацією „Ізмаїльський клуб боксу „Дунаєць" було усунуто всі приписи щодо пожежної безпеки, що встановлено судом і підтверджується рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 16.09.2019 року по справі №420/3546/19.
Як вбачається за текстом рішення Одеського окружного адміністративного суду від 16.09.2019 року по справі №420/3546/19, 13 червня 2019 року надійшов адміністративний позов Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до Громадської організації „Ізмаїльський клуб боксу Дунаєць" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), а саме: зобов`язання повністю зупинити експлуатацію спортивно-оздоровчого комплексу за адресою: 68600, Одеська обл., м. Ізмаїл, вул. Фанагорійська,7, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки у сфері цивільного захисту, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених в акті перевірки №99 від 16.05.2019 року за номерамия:1-14, 17-21.
Позовні вимоги у зазначеній справі обґрунтовані тим, що під час проведення перевірки Громадської організації „Ізмаїльський клуб боксу „Дунаєць" було виявлено порушення приписів Кодексу цивільного захисту України, Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених Наказом МВС України №1417 від 30.12.2014 року, та інших чинних нормативно-правових актів, стандартів, норм і правил у сфері пожежної та техногенної безпеки, які є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити реальну загрозу життю та здоров`ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей. Враховуючи зазначене, подальша експлуатація спортивно-оздоровчого комплексу Громадської організації „Ізмаїльський клуб боксу „Дунаєць" з виявленими порушеннями створювала реальну невідворотну загрозу життю та здоров`ю людей.
Судом у справі №420/3546/19, що розглядалась Одеським окружним адміністративним судом, встановлено, що на підставі наказу №172 від 10.05.2019 року, згідно з посвідченням на проведення перевірки №101 від 15.05.2019 року у період з 15.05.2019 року по 16.05.2019 року , відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України , головним інспектором Ізмаїльського МРВ ГУ ДСНС України в Одеській області старшим лейтенантом служби цивільного захисту Манчук Ф.М. в присутності виконавчого директора Гузаірової Л.О. здійснено позапланову перевірку Громадської організації „Ізмаїльський клуб боксу „Дунаєць" за адресою: 68600,Одеська обл., м. Ізмаїл, вулиця Фанагорійська,7, під час якої перевірено: громадську організацію „Ізмаїльський клуб боксу „Дунаєць" щодо додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, за результатами якої складено акт №99 від 16.05.2019 року.
Відповідно до висновків акту перевірки №99 від 16.05.2019 року були встановлені порушення приписів Кодексу цивільного захисту України, Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України №1417 від 30.12.2014 року, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України №252/26697 від 05.03.2015 року та інших чинних нормативно-правових актів, стандартів, нормам і правил у сфері пожежної, техногенної безпеки. Порушення, визначені в пунктах 1-14, 7-21 Акту №99 визначені такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей.
За текстом рішення Одеського окружного адміністративного суду від 16.09.2019 року по справі №420/3546/19 зазначено, що матеріалами справи підтверджено, що жодних зауважень щодо встановлених порушень в акті перевірки Громадської організації „Ізмаїльський клуб боксу „Дунаєць" не зазначено.
За текстом рішення зазначено, що Громадською організацією „Ізмаїльський клуб „Дунаєць" в ході судового розгляду справи, у повному обсязі усунуто порушення, викладені у акті перевірки №99 від 16.05.2019 року, що підтверджується актом №167 від 12.09.2019 року , складеним за результатами проведення планового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання відповідачем вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.
Так, матеріалами справи підтверджено, що Ізмаїльським міськрайонним відділом ГУ ДСНС України проведено позаплановий захід державного нагляду (контролю) щодо дотримання відповідачем вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки та винесено акт №167 від 12.09.2019 року, в якому зазначено, що за результатами проведення заходу державного нагляду (контролю) встановлено: відсутність порушень вимог законодавства.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 16.09.2019 року по справі №420/3546/19 у задоволенні позовної заяви Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до Громадської організації „Ізмаїльський клуб боксу „Дунаєць" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) відмовлено у повному обсязі.
Позивач зазначає, що після отримання вказаного рішення, керівником Громадської організації „Ізмаїльський клуб боксу „Дунаєць" Гузаіровою Л.О. 15.11.2019р. було подано заяву до Комунального підприємства „Ізмаїльське виробниче управління водно-каналізаційного господарства„ про поновлення водопостачання, у зв`язку із усуненням приписів щодо пожежної безпеки, однак, Виконавчим комітетом Ізмаїльської міської ради було відмовлено у поновленні водопостачання.
Відповідно до листа Виконавчого комітету Ізмаїльської міської від 22.11.2019р. вих. №Г-475 було зазначено, що припинення водопостачання за адресою м. Ізмаїл, вул. Фанагорійська, 7 здійснено згідно рішення Ізмаїльської комісії з питань екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, протокол №4 від 27.05.2019р. (а.с. 16).
В обґрунтування позову Громадською організацією „Ізмаїльський клуб боксу „Дунаєць" було зазначено суду, що право або обов`язок виробника та виконавця послуг відключати споживача від системи водопостачання за наявності рішень органу місцевого самоврядування, чинним законодавством не передбачені.
Позивач зазначає, що особливості надання та споживання послуг з водопостачання та водовідведення, врегульовано, зокрема, Законами України „Про житлово-комунальні послуги", „Про місцеве самоврядування в Україні", „Про питну воду та питне водопостачання", Правилами надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 №630, зі змінами та іншими чинними нормативно-правовими актами.
За твердженням позивача, Комунальним підприємством „Ізмаїльське виробниче управління водно-каналізаційного господарства„ було порушено п. 2.1. укладеного договору водопостачання та водовідведення, а саме пункт щодо невиконання взятого на себе зобов`язання щодо водопостачання, та п. 9.5. вказаного договору передбачено, що одностороння відмова від виконання договору не допускається.
16.09.2019 року позивач звертався з заявою на адресу Комунального підприємства „Ізмаїльське виробниче управління водно-каналізаційного господарства„ про повторне підключення Комунальним підприємством „Ізмаїльське виробниче управління водно-каналізаційного господарства„ водопостачання в плавальному басейні та приміщеннях комплексу плавального басейну. Однак, як вказує позивач, звернення залишено без уваги, а прохання без задоволення. (а.с. 15).
З урахування наведеного та викладеного, позовні вимоги Громадської організації „Ізмаїльський клуб боксу „Дунаєць" направлено на зобов`язання Комунального підприємства „Ізмаїльське виробниче управління водно-каналізаційного господарства" поновити централізоване водопостачання басейну і прилеглих підсобних приміщень за адресою: Одеська обл., м. Ізмаїл, вул. Фанагорійська, 7, якими користується Громадська організація „Ізмаїльський клуб боксу „Дунаєць".
Надаючи відзив на позовну заяву, Комунальним підприємством „Ізмаїльське виробниче управління водно-каналізаційного господарства„ було зазначено суду наступне.
Відповідач пояснює, що між Комунальним підприємством „Ізмаїльське виробниче управління водно-каналізаційного господарства„ та позивачем був укладений договір №541 від 19.08.2003р. на відпуск води з комунального водопроводу та прийом стоків в комунальну каналізацію строком на 1 рік, та згідно п.9.2. даного договору, договір вважається щороку продовженим, якщо за місяць до закінчення його строку однією із сторін не буде письмово заявлено про розірвання або необхідність перегляду.
Відповідно п.3.3. рішення виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради №527 від 27.06.2014р. про затвердження Правил приймання стічних вод підприємств у комунальну систему каналізації м. Ізмаїл, до Громадської організації „Ізмаїльський клуб боксу „Дунаєць" 18.04.2016р. направлено Вимогу про необхідність в терміновому переукладені договору про надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення до об`єктів споживача.
Однак, як вказує відповідач, до теперішнього часу Вимогу Комунального підприємства „Ізмаїльське виробниче управління водно-каналізаційного господарства„ позивачем виконано не було.
У зв`язку з цим, на думку відповідача, Договір про надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення, укладений між Комунальним підприємством „Ізмаїльське виробниче управління водно-каналізаційного господарства„ та Громадською організацією „Ізмаїльський клуб боксу „Дунаєць" № 541 станом на 01.03.2020р. не є дійсним.
Відповідач також зазначає, що наказом №190 „Про затвердження Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України" п. 2.1. зазначено, що Договірні відносини щодо користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення здійснюються виключно на договірних засадах відповідно до Законів України „Про питну воду та питне водопостачання" та „Про житлово-комунальні послуги".
Відповідач стверджує, що Громадська організація „Ізмаїльський клуб боксу „Дунаєць" є субспоживачем та підключений із внутрішніх мереж Ізмаїльського вищого професійного училища Державного університету інфраструктури та технології.
Як пояснює відповідач, 27 травня 2019 року Протоколом №4 про проведення позачергового засідання Ізмаїльської міської комісії з питань техногенно - екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій та з метою не допущення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту техногенної та пожежної безпеки, згідно Кодексу цивільного захисту, було внесено зміни та доповнення до рішення протоколу засідання Ізмаїльської комісії з питань техногенно - екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 24.05.2019 р. №3 п. 4.
Вирішено, зокрема, Комунальному підприємству „Ізмаїльське виробниче управління водно-каналізаційного господарства„ припинити постачання води за адресою: м.Ізмаїл, вул. Фанагарійська, 7 в плавальному басейні та в приміщеннях комплексу плавального бассейну терміново до рішення Ізмаїльської комісії з техногенно- екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій.
Також відповідачем надавались пояснення та було зазначено суду, що в своїй діяльності Комунальне підприємство „Ізмаїльське виробниче управління водно-каналізаційного господарства„ керується Законом України „Про місцеве самоврядування в Україні", Господарським кодексом України, Цивільним кодексом, рішеннями Ізмаїльської міської ради та її виконавчого комітету, що зазначено в Статуті комунального підприємства , та в свою чергу виконало рішення Ізмаїльської комісії з питань техногенно - екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій про термінове відключення постачання води за адресою: м. Ізмаїл, вул. Фанагарійська, 7 в плавальному басейні та в приміщеннях комплексу плавального басейну.
Відповідач зазначає, що відповідно до п.10 Положення про Ізмаїльську міську комісію з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій, затвердженого рішенням виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради № 647 від 17.08.2015, рішення комісії, прийняті у межах її повноважень, є обов`язковими для виконання органами державної влади та виконавчими органами Ізмаїльської міської ради, підприємствами, установами та організаціями, розташованими на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці.
З урахуванням викладеного та зазначеного, відповідач просить суд у задоволені позову Громадської організації „Ізмаїльський клуб боксу „Дунаєць" до Комунального підприємства „Ізмаїльське виробниче управління водно-каналізаційного господарства„ про зобов`язати поновити централізоване водопостачання басейну і прилеглих підсобних приміщень, за адресою : Одеська область, м. Ізмаїл, вул. Фанагорійська, 7, якими користується Громадська організація „Ізмаїльський клуб боксу „Дунаєць", відмовити в повному обсязі.
Надаючи пояснення по справі, Ізмаїльською міською радою було зазначено суду, що як вбачається з позовної заяви та матеріалів, наявних в справі, водопостачання позивачу було припинено на підставі протоколу №4 проведення позачергового засідання Ізмаїльської міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки га надзвичайних ситуацій.
Згідно ч.І Положення про Ізмаїльську міську комісію з питань техногенно- екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій, затвердженого рішенням виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради № 647 від 17.08.2015, Ізмаїльська міська комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій є постійно діючим органом, який утворюється виконавчим комітетом Ізмаїльської міської ради для координації діяльності виконавчих органів Ізмаїльської міської ради, підприємств, установ та організацій, пов`язаної із забезпеченням техногенно-екологічної безпеки, захисту населення і територій від наслідків надзвичайних ситуацій, запобігання виникненню надзвичайних ситуацій і реагування на них.
Окрім того, було зазначено, що статтями 25, 26 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні" визначені загальна та виключна компетенції сільських, селищних міських рад. Згідно ч. 1 ст. 46 ЗУ „Про місцеве самоврядування в Україні" сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. У відповідності до ч. 1 ст. 59 ЗУ „Про місцеве самоврядування в Україні" рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
Також було зазначено суду, що жодних рішень з приводу припинення водопостачання позивачу Ізмаїльська міська рада не приймала, повноважень з припинення або відновлення водопостачання не має. Самим позивачем жодних підстав для залучення Ізмаїльської міської ради до участі у даній справі в якості третьої особи в позовній заяві не зазначено. За посиланням третьої особи, із зазначеного вище вбачається, що рішення в даній справі не впливає на права та обов`язки Ізмаїльської міської ради щодо жодної із сторін.
Надаючи відповідь на відзив, Громадською організацією „Ізмаїльський клуб боксу „Дунаєць" було пояснено суду, що позивач не погоджується з відзивом, що був наданий відповідачем.
Позивач зазначає, що відповідачем у відзиві на позовну заяву було зазначено, що між позивачем та відповідачем було укладено договір №541 на водопостачання та водовідведення строком на 1 рік та не було продовжено, отже, вказаний договір не є дійсним. Однак, дане твердження, як вказує позивач, не відповідає дійсності.
Позивач пояснює, що 30.11.2018р. керівником Громадської організації „Ізмаїльський клуб боксу „Дунаєць" Гузаіровою Л.О. було подано заяву про продовження строку дії договору №541 на водопостачання та водовідведення та погоджено начальником Комунального підприємства „Ізмаїльське виробниче управління водно-каналізаційного господарства„ Бєловим В.Ф. Також пролонгацію Договору підтверджують виставлені відповідачем позивачу квитанції за січень, лютий, березень, квітень, травень та червень 2019 року та відповідні оплати, здійснені позивачем.
Також позивачем було зазначено суду, що відповідачем було порушено п. 2.1. вказаного договору водопостачання та водовідведення, а саме не виконано взятого на себе зобов`язання щодо водопостачання, а п. 9.5. вказаного договору передбачено, що одностороння відмова від виконання договору не допускається.
Позивач зазначає, що дії відповідача у вигляді припинення надання послуг водопостачання на підставі відповідного рішення органу місцевого самоврядування (протокол позачергового засідання від 27.05.2019 року комісії Ізмаїльської міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Ізмаїльської міської ради), суперечать вимогам чинного законодавства України, та наполягає на задоволенні позовних вимог.
Суд, розглянувши матеріали справи, вислухавши пояснення представників позивача та відповідача, під час розгляду справи, проаналізувавши норми чинного законодавства, дійшов наступних висновків.
Відповідно до ст. 2 Закону України „Про судоустрій та статус суддів", суд, здійснюючи правосуддя на засадах верховенства права, забезпечує кожному право на справедливий суд та повагу до інших прав і свобод, гарантованих Конституцією і законами України, а також міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.
Згідно ст.4 Господарського процесуального кодексу України, право на звернення до господарського суду в установленому цим Кодексом порядку гарантується. Ніхто не може бути позбавлений права на розгляд його справи у господарському суді, до юрисдикції якого вона віднесена законом. Юридичні особи та фізичні особи - підприємці, фізичні особи, які не є підприємцями, державні органи, органи місцевого самоврядування мають право на звернення до господарського суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав та законних інтересів у справах, віднесених законом до юрисдикції господарського суду, а також для вжиття передбачених законом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням. Відмова від права на звернення до господарського суду є недійсною. Жодна особа не може бути позбавлена права на участь у розгляді своєї справи у визначеному законом порядку.
Кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання та захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства. Кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.
Аналіз наведених норм дає змогу дійти висновку, що кожна особа має право на захист свого порушеного, невизнаного або оспорюваного права чи законного інтересу, який не суперечить загальним засадам чинного законодавства. Порушення, невизнання або оспорення суб`єктивного права є підставою для звернення особи за захистом свого права із застосуванням відповідного способу захисту.
Частиною 1 ст. 5 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що здійснюючи правосуддя, господарський суд захищає права та інтереси фізичних і юридичних осіб, держави та суспільні інтереси у спосіб, визначений законом або договором.
Розпорядження своїм правом на захист є диспозитивною нормою цивільного законодавства, яке полягає у наданні особі, яка вважає свої права порушеними, невизнаними або оспорюваними, можливості застосувати способи захисту, визначені законом або договором.
Приписами статті 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, визначено, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.
У відповідності до ст.11 Цивільного кодексу України, цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а підставою виникнення цивільних прав та обов`язків є договори та інші правочини. Правочин, різновидом якого є договори - основний вид правомірних дій - це волевиявлення осіб, безпосередньо спрямовані на виникнення, зміну або припинення цивільних прав і обов`язків. При цьому, ст.12 Цивільного кодексу України передбачає, що особа здійснює свої цивільні права вільно на власний розсуд.
Згідно ч.2 ст.16 Цивільного кодексу України, способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути: визнання права; визнання правочину недійсним; припинення дії, яка порушує право; відновлення становища, яке існувало до порушення; примусове виконання обов`язку в натурі; зміна правовідношення; припинення правовідношення; відшкодування збитків та інші способи відшкодування майнової шкоди; відшкодування моральної (немайнової) шкоди; визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб. Суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом.
Відповідно ст. 173 Господарського кодексу України, господарським визнається зобов`язання, що виникає між суб`єктом господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання з підстав, передбачених цим Кодексом, в силу якого один суб`єкт (зобов`язана сторона, у тому числі боржник) зобов`язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру на користь іншого суб`єкта (виконати роботу, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію тощо), або утриматися від певних дій, а інший суб`єкт (управнена сторона, у тому числі кредитор) має право вимагати від зобов`язаної сторони виконання її обов`язку.
Відповідно до ст.175 Господарського кодексу України, майново-господарськими визнаються цивільно-правові зобов`язання, що виникають між учасниками господарських відносин при здійсненні господарської діяльності, в силу яких зобов`язана сторона повинна вчинити певну господарську дію на користь другої сторони або утриматися від певної дії, а управлена сторона має право вимагати від зобов`язаної сторони виконання її обов`язку. Майнові зобов`язання, які виникають між учасниками господарських відносин, регулюються Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
Відповідно до ч.1 ст.509 Цивільного Кодексу України, зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від вчинення певної дії (негативне зобов`язання), а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.
Відповідно до ст. 526 Цивільного кодексу України, зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Відповідно до ч. 1 ст. 626 Цивільного кодексу України, Договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.
Згідно до п. 1 ст. 628 Цивільного Кодексу України, зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства.
Згідно вимог ст. 629 Цивільного Кодексу України, договір є обов`язковим для виконання сторонами.
Як встановлено судом, 19 серпня 2003 року між Комунальним підприємством „Ізмаїльське виробниче управління водно-каналізаційного господарства„ (водоканал) та Громадською організацією „Ізмаїльський клуб боксу „Дунаєць" було укладено Договір №541 на водопостачання та водовідведення, предметом якого є послуги Комунального підприємства „Ізмаїльське виробниче управління водно-каналізаційного господарства„ з постачання води Громадській організації „Ізмаїльський клуб боксу „Дунаєць" від комунального водопроводу та прийом стоків на платній основі.
Судом встановлено, що 24 травня 2019р . Ізмаїльською комісією з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій вбачається було проведено чергове засідання з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій та встановлено, що у період з 15.05.2019р. по 16.05.2019р . співробітниками ІМРВ ГУ ДСНС України в Одеській області проведена позапланова перевірка будівлі, території та приміщень комплексу плавального басейну Громадської організації „Ізмаїльський клуб боксу „Дунаєць" щодо перевірки усунення недоліків, які були виявлені ІМРВ ГУ ДСНС України в Одеській області від 19.09.2018р. №378 та на сьогодні не були усунені, згідно листа начальника ІМРВ ГУ ДСНС України в Одеській області Плешу О.М. від 17.05.2019р. №140.
Рішенням чергового засідання Ізмаїльської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 24 травня 2019 року, що оформлено Протоколом №3 від 24.05.2020р., було вирішено Громадській організацій „Ізмаїльський клуб боксу „Дунаєць" заборонити проведення занять, тренувань, змагань, інших заходів та будь-яку господарську діяльність в плавальному басейні та в приміщеннях комплексу плавального басейну за адресою: м. Ізмаїл, вул. Фанагорійська,7, з метою забезпечення безпеки життєдіяльності та здоров`я людей.
Надалі, рішенням Ізмаїльської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Ізмаїльської міської ради від 27 травня 2019 року , що оформлено Протоколом №4 від 27.05.2019р., було вирішено заборонити Громадській організації „Ізмаїльський клуб боксу „Дунаєць" проведення занять, тренувань, змагань, інших заходів та будь-яку господарську діяльність в плавальному басейні та в приміщенні комплексу плавального басейну за адресою: м. Ізмаїл, вул. Фанагорійська, 7, з метою забезпечення життєдіяльності та здоров`я людей. Фонду комунального майна Ізмаїльської міської ради спільно з відділом фізичної культури та спорту Ізмаїльської міської ради провести опечатування плавального басейну та приміщень комплексу плавального басейну за адресою: м. Ізмаїл, вул. Фанагорійська, 7. Проінформувати Ізмаїльській відділ поліції ГУ НП України в Одеській області про заборону проведення занять, тренувань, змагань, інших заходів та будь-яку господарську діяльність в плавальному басейні та в приміщеннях комплексу плавального басейну за адресою: м.Ізмаїл, вул. Фанагорійська, 7. Ізмаїльському відділу поліції ГУ НП України в Одеській області вжити заходи щодо виконання цього рішення Ізмаїльської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій. Начальнику Комунального підприємства „Ізмаїльське виробниче управління водно-каналізаційного господарства„ Белову В.Ф. припинити постачання води за адресою: м. Ізмаїл, вул. Фанагорійська, 7 в плавальному басейні та в приміщеннях комплексу плавального басейну. Начальнику Ізмаїльського РЕМ Гуліці С.І. припинити постачання електроенергії за адресою: м. Ізмаїл, вул. Фанагорійська, 7 в плавальному басейні та в приміщеннях комплексу плавального басейну.
Отже, як вбачається з матеріалів справи, за результатами позапланової перевірки 15.05.2019р. по 16.05.2019р. співробітниками ІМРВ ГУ ДСНС України в Одеській області будівлі, території та приміщень комплексу плавального басейну Громадської організації „Ізмаїльський клуб боксу „Дунаєць", на підставі Рішення чергового засідання Ізмаїльської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 24 травня 2019 року, що оформлено Протоколом №3 від 24.05.2020р. та Рішення Ізмаїльської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Ізмаїльської міської ради від 27 травня 2019 року, що оформлено Протоколом №4 від 27.05.2019р., Громадській організації „Ізмаїльський клуб боксу „Дунаєць", зокрема, було вирішено припинити постачання води за адресою: м. Ізмаїл, вул. Фанагорійська, 7 в плавальному басейні та в приміщеннях комплексу плавального басейну.
Відповідно до ч. 4 ст. 75 ГПК України, обставини, встановлені рішенням суду в господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.
Як встановлено судом, підставами звернення Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до Одеського окружного адміністративного суду стали результати позапланової перевірки будівлі, території та приміщень комплексу плавального басейну Громадської організації „Ізмаїльський клуб боксу „Дунаєць", що було здійснено співробітниками ІМРВ ГУ ДСНС України в Одеській області у період з 15.05.2019р. по 16.05.2019р .
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 16.09.2019 року по справі №420/3546/19 у задоволенні позовної заяви Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до Громадської організації „Ізмаїльський клуб боксу „Дунаєць" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) відмовлено у повному обсязі.
Судом у справі №420/3546/19, що розглядалась Одеським окружним адміністративним судом, встановлено, що на підставі наказу №172 від 10.05.2019 року, згідно з посвідченням на проведення перевірки №101 від 15.05.2019 року у період з 15.05.2019 року по 16.05.2019 року , відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, головним інспектором Ізмаїльського МРВ ГУ ДСНС України в Одеській області старшим лейтенантом служби цивільного захисту Манчук Ф.М. в присутності виконавчого директора Гузаірової Л.О. здійснено позапланову перевірку Громадської організації „Ізмаїльський клуб боксу „Дунаєць" за адресою: 68600,Одеська обл., м. Ізмаїл, вулиця Фанагорійська,7, під час якої перевірено: громадську організацію „Ізмаїльський клуб боксу „Дунаєць" щодо додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, за результатами якої складено акт №99 від 16.05.2019 року.
Даним рішенням суду встановлено, що Громадською організацією „Ізмаїльський клуб боксу „Дунаєць" у повному обсязі усунуто порушення, викладені у акті перевірки №99 від 16.05.2019 року , що підтверджується актом №167 від 12.09.2019 року, складеним за результатами проведення планового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання відповідачем вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.
Так, матеріалами справи підтверджено, що Ізмаїльським міськрайонним відділом ГУ ДСНС України проведено позаплановий захід державного нагляду (контролю) щодо дотримання відповідачем вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки та винесено акт №167 від 12.09.2019 року, в якому зазначено, що за результатами проведення заходу державного нагляду (контролю) встановлено: відсутність порушень вимог законодавства.
З наведеного вбачається, що позивачем - Громадською організацією „Ізмаїльський клуб боксу „Дунаєць" дотримано вимоги законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки та наразі відсутні порушення вимог законодавства.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. Закону України „Про житлово-комунальні послуги", комунальні послуги - послуги з постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електричної енергії, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, поводження з побутовими відходами.
Згідно до ч.1 ст. 16 Закону України „Про житлово-комунальні послуги", надання комунальних послуг та надання послуги з управління багатоквартирним будинком здійснюються безперервно, крім часу перерв на: проведення ремонтних і профілактичних робіт згідно з будівельними нормами і правилами, правилами технічної експлуатації і користування, положеннями про проведення поточного і капітального ремонтів та іншими нормативно-правовими актами; міжопалювальний період для систем опалення виходячи з кліматичних умов згідно з нормативно-правовими актами; ліквідацію наслідків аварії.
Відповідно до ст. 23 Закону України „Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення", підприємства питного водопостачання та централізованого водовідведення мають право: розробляти і подавати на затвердження уповноваженим органам тарифи на послуги централізованого водопостачання і водовідведення з їх обгрунтуванням; здійснювати контроль за технічним станом інженерного обладнання будинків та споруд, вимагати термінового усунення витоків з водопровідних мереж та обладнання, забезпечувати встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку питної води відповідно до Закону України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання"; у разі внесення споживачем не в повному обсязі плати за використану питну воду обмежити його питне водопостачання до рівня екологічної броні питного водопостачання; видавати дозволи і технічні умови на підключення споживачів до систем централізованого питного водопостачання та водовідведення, а також на повторне використання очищеної стічної води та осаду, за умови дотримання нормативів гранично допустимих концентрацій та нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин; обмежувати або припиняти роботу об`єктів централізованого питного водопостачання у разі виникнення необхідності оперативного реагування на погіршення якості води в джерелах питного водопостачання і неможливості доведення її до вимог державних стандартів з повідомленням про таке відключення та його причини органів місцевого самоврядування, місцевих органів виконавчої влади та органів державної санітарно-епідеміологічної служби, а також споживачів.
Підприємства питного водопостачання та централізованого водовідведення зобов`язані забезпечити: виробництво та постачання споживачам питної води відповідно до умов договору; подачу води для протипожежних потреб; впровадження новітніх технологій виробництва питної води, водовідведення та очищення стічних вод, ресурсозберігаючих технологій та обладнання, повторного використання очищених стічних вод та осаду, очищення стічних вод та вжиття заходів щодо обробки та утилізації осаду стічних вод; участь у фінансуванні реконструкції та розвитку об`єктів централізованого питного водопостачання і водовідведення, оснащення їх засобами обліку та регулювання споживання води; відшкодування збитків, завданих юридичним і фізичним особам внаслідок порушення вимог законодавства у сфері питної води, питного водопостачання та централізованого водовідведення, що сталося з їх вини; вжиття заходів щодо забезпечення населення питною водою у випадках порушень функціонування систем централізованого водопостачання та водовідведення (аварійні ситуації); вирішення ситуаційних питань, пов`язаних з порушенням функціонування систем централізованого водопостачання та водовідведення (аварійні ситуації), відповідно до плану оперативних дій із забезпечення споживачів питною водою у відповідному населеному пункті (районі).
Враховуючи вищевикладене, приймаючи до уваги наявність укладеного між Комунальним підприємством „Ізмаїльське виробниче управління водно-каналізаційного господарства„ та Громадською організацією „Ізмаїльський клуб боксу „Дунаєць" 19 серпня 2003 року Договору №541 на водопостачання та водовідведення, за умовами якого надаються послуги з постачання води від комунального водопроводу та прийом стоків на платній основі, ураховуючи, що позивачем усунуто порушення, за результатами проведення планового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання позивачем вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що встановлено рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 16.09.2019 року по справі №420/3546/19, а також приймаючи до уваги, на наразі з боку відповідача - Комунального підприємства „Ізмаїльське виробниче управління водно-каналізаційного господарства„ не здійснюється централізоване водопостачання басейну і прилеглих підсобних приміщень за адресою: м.Ізмаїл, вул. Фанагорійська, 7, та із врахуванням, що належних та допустимих доказів на спростування зазначеного, відповідачем не надано, суд дослідивши обставини спору, приходить до висновку що вимоги Громадської організації „Ізмаїльський клуб боксу „Дунаєць" є обґрунтованими, підтверджені відповідними доказами і підлягають задоволенню судом.
Щодо заперечень відповідача про те, що Договір від 19 серпня 2003 року №541 на водопостачання та водовідведення є недійсним, суд зазначає, що умовами п. 9.2. такого правочину сторонами було узгоджено, що договір укладено строком до 19.08.2004р., тобто на один рік, та визначено, що він вважається щорічно продовженим, якщо за місяць до спливу терміну не буде подано заяву однією із сторін о його розірванні.
Суд зазначає, що матеріали даної справи не містять відповідних заяв, які б засвідчували намір сторін розірвати такий договір, у зв`язку з чим суд погоджується з доводами позивача щодо того, що Договір від 19 серпня 2003 року №541 на водопостачання та водовідведення був пролонгованим та станом на момент вирішення спору є діючим.
Крім того, у суду відсутні відомості, що недійсність такого правочину визнавалась сторонами в судовому порядку.
Відповідно до ч. 1 ст. 73 Господарського процесуального кодексу України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.
Відповідно до ст. 76 Господарського процесуального кодексу України, належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Приписами ч. 1 ст. 79 Господарського процесуального Кодексу України передбачено, що наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування.
Згідно до ч. ч. 1, 2, 3 ст. 86 Господарського процесуального кодексу України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Враховуючи усе вищевикладене, оцінюючи докази у справі в їх сукупності, законодавство, що регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку щодо наявності підстав для задоволення позовних вимог Громадської організації „Ізмаїльський клуб боксу „Дунаєць" про зобов`язання Комунального підприємства „Ізмаїльське виробниче управління водно-каналізаційного господарства" поновити централізоване водопостачання басейну і прилеглих підсобних приміщень за адресою: Одеська обл., м. Ізмаїл, вул. Фанагорійська, 7, якими користується Громадська організація „Ізмаїльський клуб боксу „Дунаєць" - в повному обсязі.
Відповідно до ст. 129 ГПК України, судові витрати у розмірі 2102,00 грн. покладаються на відповідача, у зв`язку з задоволенням позовних вимог.
Керуючись ст.ст. 129, 232, 233, 236-238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України
ВИРІШИВ:
1.Позовну заяву Громадської організаці „Ізмаїльський клуб боксу „Дунаєць" - задовольнити повністю.
2.Зобов`язати Комунальне підприємство „Ізмаїльське виробниче управління водно-каналізаційного господарства" (68600, Одеська обл., м. Ізмаїл, вул. Дмитрівська, буд. 65 ; код ЄДРПОУ 03350137) поновити централізоване водопостачання басейну і прилеглих підсобних приміщень за адресою: Одеська обл., м. Ізмаїл, вул. Фанагорійська, 7, якими користується Громадська організація „Ізмаїльський клуб боксу „Дунаєць" (68600, Одеська обл., м. Ізмаїл, вул. Івана Франка, буд. 4, кв. 45; код ЄДРПОУ 25977782).
3.Стягнути з Комунального підприємства „Ізмаїльське виробниче управління водно-каналізаційного господарства" (68600, Одеська обл., м. Ізмаїл, вул. Дмитрівська, буд. 65 ; код ЄДРПОУ 03350137) на користь Громадської організації „Ізмаїльський клуб боксу „Дунаєць" (68600, Одеська обл., м. Ізмаїл, вул. Івана Франка, буд. 4, кв. 45; код ЄДРПОУ 25977782) витрати по сплаті судового збору у розмірі 2102 (дві тисячі сто дві) грн. 00 коп.
Повний текст рішення складено 26 серпня 2020 р.
Рішення господарського суду набирає законної сили в порядку ст. 241 ГПК України та може бути оскаржено в апеляційному порядку до Південно-західного апеляційного господарського суду через господарський суд Одеської області шляхом подачі апеляційної скарги протягом 20 днів з дня складання повного рішення.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Суддя Т.Г. Д`яченко
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 19.08.2020 |
Оприлюднено | 28.08.2020 |
Номер документу | 91167491 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Д'яченко Т.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні