Постанова
від 13.08.2007 по справі 5/251ад
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

5/251ад

ГОСПОДАРСЬКИЙ

СУД

Луганської області

91016, м.Луганськ

пл.Героїв ВВВ 3а

тел.55-17-32

ХОЗЯЙСТВЕННЫЙ

СУД

Луганской области

91016, г.Луганск

пл.Героев ВОВ 3а

тел.55-17-32

П О С Т А Н О В А

Іменем України

13.08.07                                                                                 Справа № 5/251ад.

Господарський суд Луганської області у складі головуючого судді          Закропивного О.В., при секретарі Монастирському Д.Д., за участю помічника прокурора м. Луганська Подгорної Г.В. (посвідчення № 878 від 16.11.04.) та представників сторін:

від позивача –Грешнов Д.А. (довіреність № 312 від  29.12.06.);

від відповідача –Пожогін Ю.О. (довіреність № 4 від 10.01.07.);

розглянувши матеріали справи за позовом:

прокурора м. Луганська в інтересах держави в особі Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго»(м. Київ, вул. Комінтерну, 25, код 00100227) в особі інспекції Держенергонагляду в Луганській області (м. Луганськ, вул. Переяславська, 5а) – відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Донбаському регіоні” (м. Горлівка, Донецької області, вул. Крупської, 1, код 34190827) до обласного комунального підприємства «Компанія «Луганськвода»(м. Луганськ, кв-л. Пролетаріату Донбасу, 166, код 32538783);

про стягнення 1700 грн., –

В С Т А Н О В И В:

Суть спору: про стягнення 1700 грн. 00 коп. штрафу за порушення законодавства про електроенергетику.

Прокурор та представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали в повному обсязі. При цьому, в порядку ст. 52 КАС України, прокурором надано заяву про заміну позивача по справі. Однак, викладена в даній заяві позиція прокуратури не може розглядатись саме як заміна позивача оскільки особа на яку хоче здійснити заміну прокурор вказана в позовній заяві як позивач. Тому, дану заяву суд розцінює як уточнення позивача по даній справі.

Відповідач відзивом на позовну заяву та його представники в судовому засіданні позовних вимог не визнали, мотивуючи свої заперечення тим, що позивачем порушено строки та порядок стягнення вищевказаного адміністративного штрафу.

Дослідивши обставини справи, додатково надані документи, вислухавши представника позивача, господарський суд дійшов до наступного.

Так, у відповідності до ст. 9 Закону України ” Про електроенергетику” від 16.10.97 № 575/97 державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної та теплової енергії здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії (Держенергонагляд) у порядку, визначеному законодавством України, яка підпорядкована безпосередньо Міністерству палива та енергетики України в частині виконання функцій, покладених на Держенергонагляд Положенням про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної та теплової енергії, затвердженим постановою КМ України від 07.08.96 № 929, та діє у складі Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" та його структурних підрозділів.

У відповідності до Положення про відокремлений підрозділ "Держенергонагляд у Донбаському регіоні" ДП "Національна енергетична компанія "Укренерго" завданнями та функціями Держенергонагляду, зокрема, є здійснення контролю за дотриманням суб'єктами електроенергетики, теплопостачання і споживачами електричної енергії вимог нормативно-правових актів і нормативно-технічних актів у сфері виробництва, постачання та споживання енергії, а також здійснення в межах своєї компетенції контролю за усуненням суб'єктами електроенергетики, суб'єктами відносин у сфері теплопостачання і споживачами електричної енергії виявлених порушень законодавства у сфері виробництва, постачання та споживання енергії.

Щодо повноважень Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Луганській області, то п. 2.2 відповідного Положення передбачено здійснення в межах своєї компетенції контролю за усуненням суб'єктами електроенергетики, суб'єктами відносин у сфері теплопостачання і споживачами електричної енергії Луганської області виявлених порушень законодавства у сфері виробництва, постачання та споживання енергії тощо.

Згідно з п. п. 4.1.3. та 4.1.9. п. 4.1. розділу 4 зазначеного Положення, Інспекція Держенергонагляду у Луганській області має право застосовувати до суб'єктів господарської діяльності штрафні санкції у порядку, визначеному законодавством; видавати в межах своєї компетенції суб'єктам електроенергетики, теплопостачання і споживачам електроенергії обов'язкові для виконання приписи щодо усунення виявлених інспекцією порушень нормативно-правових і нормативно-технічних актів у сфері електроенергетики та теплопостачання і здійснювати контроль за їх виконанням.  

Положенням про державний енергетичний нагляд, затвердженого постановою КМ України від 07.08.96 № 929 у п. 1.1 законодавець передбачив, що Держенергонагляд має право застосовувати до суб'єктів господарської діяльності штрафні санкції у порядку, визначеному законодавством.

Механізм накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику визначений відповідним Положенням, затвердженим постановою КМ України від 21.07.99 № 1312.

Так, на виконання покладених на позивача зазначених вище функцій контролю, його структурною одиницею –Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Луганській області 20.07.05. було видано припис ЛЕ 31 № 205 відповідачу на підставі ст. 9 Закону України "Про електроенергетику".

Зі змісту зазначеного припису вбачається, що з боку відповідача мали бути усунені до 01.11.05. встановлені ст. державним інспектором з енергетичного нагляду порушення законодавства про електроенергетику.

14.04.06. позивачем було проведено перевірку виконання відповідачем припису ЛЕ 31 № 205 від 20.07.05., за результатами якої було складено акти ЛЕ 222 № 6 від 14.04.06. та ЛЕ 222 № 1 від 14.04.06. якими встановлено невиконання відповідачем ряду пунктів обов'язкового для виконання вищевказаного припису.

На підставі даних актів Інспекцією  Держенергонагляду в Луганській області прийнято постанову ЛЕ 222 № 1 від 16.05.06. про накладення на відповідача штрафу у сумі 1700 грн. 00 коп. відповідно до ст. 27 Закону України "Про електроенергетику", якою передбачено, що суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів, зокрема, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.  Також даною нормою закону передбачено оскарження дій щодо накладення штрафів у судовому порядку.

При цьому слід зазначити, що у відповідності до п. п. 7-11 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарювання та оформлюється постановою у двох примірниках, один з яких у 3-денний термін надсилається для сплати штрафу суб'єкту порушення; підприємство повинно сплатити штраф протягом 30 днів з дня винесення постанови про його накладення; у разі несплати штрафу  у зазначений термін він стягується в судовому порядку; рішення про накладення на суб'єкта господарської діяльності може бути оскаржене в установленому законом порядку.

Як вбачається з матеріалів справи, постанову  ЛЕ 222 № 1 про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику відповідачу було надіслано поштою та ним отримано 19.05.06., що підтверджено наданим позивачем  до матеріалів справи повідомленням про вручення поштового відправлення № 344757 від 18.05.06.

Таким чином, з урахуванням вищевикладеного, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.

Питання по судових витратах не вирішується, оскільки прокурор звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даному  випадку.

          На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 17, 87, 94, 98, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, –

П О С Т А Н О В И В:

1.          Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з обласного комунального підприємства «Компанія «Луганськвода» (м. Луганськ, кв-л. Пролетаріату Донбасу, 166, код 32538783) на користь державного бюджету України (код 24046582, кбк. 21081100, МФО 804013, банк одержувача УДК в Луганській області) штраф у сумі 1700 грн.

Постанова  набирає законної сили після  закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження,  встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано.

Про апеляційне оскарження рішення  суду  першої  інстанції спочатку  подається  заява.  Обґрунтування  мотивів  оскарження  і вимоги до суду апеляційної інстанції  викладаються  в  апеляційній скарзі.

Заява  про  апеляційне  оскарження  та  апеляційна  скарга подаються до адміністративного суду  апеляційної  інстанції  через суд  першої  інстанції,  який  ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно  надсилається  особою,  яка  її подає, до суду апеляційної інстанції.

Заява  про  апеляційне  оскарження  постанови  суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення,  а в разі   складення   постанови  у  повному  обсязі  відповідно  до статті 160 цього Кодексу -  з  дня  складення  в  повному  обсязі. Апеляційна  скарга  на  постанову  суду першої інстанції подається протягом  двадцяти  днів  після  подання  заяви   про   апеляційне оскарження.

Апеляційна   скарга  може  бути  подана  без  попереднього подання заяви про апеляційне оскарження,  якщо скарга подається  у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Згідно ст.ст. 160, 167 Кодексу адміністративного судочинства України у судовому засіданні, в  якому закінчився розгляд справи, оголошено вступну та резолютивну частини постанови та повідомлено представників сторін про те, що постанову у повному обсязі буде виготовлено протягом п'ятиденного строку.

Постанову складено у повному обсязі та підписано 17.08.07 у відповідності до вимог ст.ст. 163, 167 КАС України.

Суддя                                                                                    О.В. Закропивний

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення13.08.2007
Оприлюднено05.09.2007
Номер документу911692
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5/251ад

Постанова від 13.08.2007

Господарське

Господарський суд Луганської області

Закропивний О.В.

Ухвала від 30.07.2007

Господарське

Господарський суд Луганської області

Закропивний О.В.

Ухвала від 07.06.2007

Господарське

Господарський суд Луганської області

Василенко Т.А.

Ухвала від 21.05.2007

Господарське

Господарський суд Луганської області

Закропивний О.В.

Ухвала від 25.04.2007

Господарське

Господарський суд Луганської області

Закропивний О.В.

Ухвала від 17.01.2007

Господарське

Господарський суд Луганської області

Закропивний О.В.

Ухвала від 12.01.2007

Господарське

Господарський суд Луганської області

Закропивний О.В.

Постанова від 07.08.2006

Господарське

Господарський суд Луганської області

Закропивний О.В.

Ухвала від 31.07.2006

Господарське

Господарський суд Луганської області

Закропивний О.В.

Ухвала від 03.07.2006

Господарське

Господарський суд Луганської області

Закропивний О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні