Постанова
від 06.08.2007 по справі 5/335ад
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

5/335ад

ГОСПОДАРСЬКИЙ

СУД

Луганської області

91016, м.Луганськ

пл.Героїв ВВВ 3а

тел.55-17-32

ХОЗЯЙСТВЕННЫЙ

СУД

Луганской области

91016, г.Луганск

пл.Героев ВОВ 3а

тел.55-17-32

П О С Т А Н О В А

Іменем України

06.08.07                                                                                 Справа № 5/335ад.

Господарський суд Луганської області у складі головуючого судді          Закропивного О.В., при секретарі Кравченко Ю.В., за участю представників сторін:

від позивача –Шатських Т.І. (довіреність № 03-01/2254 від  19.07.07.);

від відповідача –Хомутов О.П. (директор, рішення № 17/2 від 05.11.04.) та Кашура О.М. (довіреність № 15 від 03.08.07.);

розглянувши матеріали справи за позовом:

Луганського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (м. Луганськ, вул. Володарського, 59, код 13396264) до районного комунального підприємства «Сватівська районна телерадіокомпанія»(м. Сватове, Луганської області, пл. Радянська, 43, код 30330438);

про стягнення 4705 грн. 56 коп., –

В С Т А Н О В И В:

Суть спору: позивачем заявлені вимоги про стягнення з відповідача 4705,56 грн. несплачених штрафних санкцій за не створення робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2006 році.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі.

Відповідач відзивом на позовну заяву та його представники в судовому засіданні позовних вимог не визнали, мотивуючи свої заперечення тим, що підприємством постійно вживаються заходи по працевлаштуванню інвалідів, а саме здійснювалось інформування центру зайнятості, однак інвалідів, які бажали б працювати в товаристві не виявилось до теперішнього часу.

Заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи та надані сторонами докази у їх сукупності, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню з урахуванням наступного.

Відповідно до ст. 19 Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”, в редакції від 05.07.01 № 2606 –ІІІ для підприємств, установ, організацій, незалежно від форм власності і господарювання, встановлюється норматив робочих місць  для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі 4 відсотків від загальної чисельності працюючих, а якщо працює від 15 до 20 чоловік у кількості одного робочого  місця.

Статтею 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.91. № 875-ХІІ (в редакції до 05.07.01., далі Закон)  передбачено, що зазначені підприємства (об'єднання), установи організації, де кількість працюючих інвалідів менша, ніж встановлено вищенаведеним нормативом щороку сплачують відповідним відділенням Фонду України соціального захисту інвалідів штрафні санкції, сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві (в об'єднанні), установі, організації за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом.

Як свідчать матеріали справи, в 2006 році у відповідача фактично не працювало жодного інваліда замість 1-го необхідного згідно 4-х відсоткового нормативу. За незайняті робочі місця відповідачу нарахований штраф у сумі 4705,56 грн. (з врахуванням розміру середньорічної заробітної плати).

Згідно зі ст.18 Закону “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” працевлаштування інвалідів на підприємствах здійснюється центральним органом виконавчої влади з питань праці та соціальної політики, органами місцевого самоврядування, громадськими організаціями інвалідів.

Пунктами 5,10,11,12,13,14 «Положення про  робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування інвалідів», затвердженого постановою КМУ від 03.05.1995 р. № 314 передбачено, що підприємства інформують центри зайнятості, місцеві органи соціального захисту населення та відділення Фонду про  створення робочих місць для працевлаштування інвалідів, а працевлаштування інвалідів здійснюється державною службою зайнятості, органами Мінсоцзахисту, місцевими  радами народних  депутатів, громадськими  організаціями інвалідів з урахуванням стану здоров'я інваліда, його здібностей і професійних навиків відповідно  до висновків МСЕК.

Згідно з п. 14 "Положення про робоче місце інвалідів і про порядок працевлаштування інвалідів", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.05.95 № 314, підприємства (об'єднання), установи та організації в межах доведеного нормативу створюють за власні кошти робочі місця для працевлаштування інвалідів. За змістом цього Положення, робоче місце інваліда - це окреме робоче місце на підприємстві, де створено необхідні умови для праці інваліда.

Відповідно до пункту 2.1 Інструкції щодо заповнення державної статистичної звітності за формами № 3-ПН "Звіт про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) та потребу в працівниках", затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 06.07.1998 № 244: звіт за формою № 3-ПН подається підприємствами, незалежно від форм власності і господарювання, місцевому центру зайнятості 28 числа щомісячно, де у графі 4 (з графи 2) проставляється наявність вільних робочих місць (вакантних посад) в рахунок річної броні, встановленої місцевими державними адміністраціями відповідно до статті 5 Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про зайнятість населення", для працевлаштування громадян, які потребують соціального захисту і не здатні на рівних умовах конкурувати на ринку праці, а також: для пенсіонерів, учнів, студентів, інвалідів. Наявність вільних робочих місць (вакантних посад) зазначається щодо кожної категорії громадян окремо під такими шифрами: ... 14 - інваліди.

Отже, звіти за формою державної статистичної звітності № 3-ПН містять вичерпну інформацію про наявність на підприємстві вільних робочих місць для працевлаштування інвалідів протягом звітного періоду.

В ході судового розгляду даної справи було встановлено, що відповідач у спірному періоді інформував центр зайнятості щодо наявності на підприємстві вільних робочих місць для працевлаштування інвалідів у звітах за формою державної статистичної звітності № 3-ПН з 28 червня по 28 грудня 2006 р.

Крім того, згідно наданої відповідачем ефірної довідки, починаючи з 03.07.06. і до 25.12.06., в ефірі радіо «Сватове»відповідачем надавалось оголошення про готовність працевлаштувати спеціаліста з інвалідністю на посаду редактора мистецьких програм.  

Даний факт свідчить про те, що відповідачем лише у вищевказаних місяцях  виконані вище перераховані обов'язки щодо виконання нормативу по створенню робочих місць для інвалідів та інформування відповідних державних органів для їх працевлаштування.

Таким чином, з урахуванням вищевикладеного, суд вважає, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню, а саме, стягненню підлягають штрафні санкції за 6 місяців 2006 року в сумі  2352,78 грн.

Питання щодо розподілу судових витрат не вирішується, оскільки позивач звільнені від їх сплати у встановленому законом порядку.     

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 17, 87, 94, 98, , п. 2 ч. 1 ст. 157, ст.ст. 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, –

П О С Т А Н О В И В:

1.          Позов задовольнити частково.

2.          Стягнути з районного комунального підприємства «Сватівська районна телерадіокомпанія»(м. Сватове, Луганської області, пл. Радянська, 43, код 30330438) на користь Луганського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (м. Луганськ, вул. Володарського, 59, код 13396264) в доход Державного бюджету України (код 24048267, код платежу 50070000, в УДК Луганської області, МФО 804013) штрафні санкції в розмірі 2352,78 грн.

3.          В решті позовних вимог відмовити.

Постанова  набирає законної сили після  закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження,  встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано.

Про апеляційне оскарження рішення  суду  першої  інстанції спочатку  подається  заява.  Обґрунтування  мотивів  оскарження  і вимоги до суду апеляційної інстанції  викладаються  в  апеляційній скарзі.

Заява  про  апеляційне  оскарження  та  апеляційна  скарга подаються до адміністративного суду  апеляційної  інстанції  через суд  першої  інстанції,  який  ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно  надсилається  особою,  яка  її подає, до суду апеляційної інстанції.

Заява  про  апеляційне  оскарження  постанови  суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення,  а в разі   складення   постанови  у  повному  обсязі  відповідно  до статті 160 цього Кодексу -  з  дня  складення  в  повному  обсязі. Апеляційна  скарга  на  постанову  суду першої інстанції подається протягом  двадцяти  днів  після  подання  заяви   про   апеляційне оскарження.

Апеляційна   скарга  може  бути  подана  без  попереднього подання заяви про апеляційне оскарження,  якщо скарга подається  у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Згідно ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України у судовому засіданні, в  якому закінчився розгляд справи, оголошено вступну та резолютивну частини постанови та повідомлено представників сторін про те, що постанову у повному обсязі буде виготовлено протягом п'ятиденного строку.

Постанову складено у повному обсязі та підписано 09.08.07 у відповідності до вимог ст. 167 КАС України.

Суддя                                                                                        О.В. Закропивний

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення06.08.2007
Оприлюднено05.09.2007
Номер документу911908
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5/335ад

Постанова від 06.08.2007

Господарське

Господарський суд Луганської області

Закропивний О.В.

Ухвала від 23.07.2007

Господарське

Господарський суд Луганської області

Закропивний О.В.

Ухвала від 08.06.2007

Господарське

Господарський суд Луганської області

Закропивний О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні