Рішення
від 19.08.2020 по справі 360/1159/20
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

19 серпня 2020 рокуСєвєродонецькСправа № 360/1159/20

Луганський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Тихонова І.В.,

при секретарі судового засіданні Вакуленка А.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області до Навчально-виховного комплексу Оборотнівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад Сватівської районної ради Луганської області за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Сватівської районної ради Луганської області про вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) -

ВСТАНОВИВ:

18 березня 2020 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області (далі також - позивач) до Навчально-виховного комплексу Оборотнівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад Сватівської районної ради Луганської області (далі також - відповідач), в якій просить застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до навчально-виховного комплексу Оборотнівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів- дошкільний навчальний заклад Сватівської районної ради Луганської області у вигляді зупинення експлуатації будівель та приміщень, розташованих за адресою: 92614, Луганська обл., Сватівський р., с. Оборотнівка, вул. Михайлівська, буд. 38 до повного усунення всіх порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки в зазначеній будівлі, вказаних в Акті перевірки від 10.01.2020 № 6.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідач по справі - навчально-виховний комплекс Оборотнівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-дошкільний навчальний заклад Сватівської районної ради Луганської області зареєстрована за адресою: 92614, Луганська область, Сватівський район, село Оборотнівка, вулиця Михайлівська, будинок 38.

У період з 08.01.2020 по 10.01.2020 відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , та наказу Головного управління № 405 - НО від 13.12.2019 Про проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю) в редакції наказу Головного управління № 409-НО від 27.12.2019 Про внесення змін до наказу ГУ ДСНС України у Луганській області від 13.12.2019 № 405 - НО , на підставі посвідчення на проведення перевірки № 189 від 23.12.2019, здійснено позапланову перевірку відповідача: навчально-виховного комплексу Оборотнівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-дошкільний навчальний заклад Сватівської районної ради Луганської області зареєстрована за адресою: 92614, Луганська область, Сватівський район, село Оборотиівка, вулиця Михайлівська, будинок 38 з метою перевірки стану дотримання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.

Перевірка проведена посадовою особою органу державного нагляду: провідним інспектором Сватівського міськрайонного відділу Головного управління старшим лейтенантом служби цивільного захисту Сіренко Іваном Івановичем за участю директора навчально-виховного комплексу Оборотнівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів- дошкільного навчального закладу Сватівської районної ради Луганської області ОСОБА_1 .

За результатами перевірки складено Акт проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки (далі - Акт перевірки) № 6 від 10.01.2020.

Актом перевірки виявлені порушення Кодексу цивільного захисту України № 5403-УІ (далі - КЦЗУ), Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених Наказом МВС України № 1417 від 30.12.2014, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 року за № 252/26697 (далі - ППБУ) та інших діючих нормативно-правових актів, стандартів, нормам і правил у сфері пожежної, техногенної безпеки.

Подальша експлуатація будівлі, споруд та приміщень навчально-виховного комплексу Оборотнівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-дошкільний навчальний заклад Сватівської районної ради Луганської області з виявленими порушеннями створює реальну та невідворотну загрозу життю та здоров`ю людей.

Ухвалою суду від 20.03.2020 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі, справу вирішено розглядати за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 08.04.2020, залучено до участі у справі третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Сватівську районну раду Луганської області.

31.03.2020 від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому зазначив, що зазначені в акті за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання (відповідачем) вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки від 28.12.2019 № 52 порушення не є критичними та не створюють загрозу життю або здоров`ю людей.

Підготовче засідання 08.04.2020 відкладено до 20.05.2020.

Підготовче засідання 20.05.2020 відкладено до 10.06.2020.

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 10.06.2020 зупинено провадження у адміністративній справі за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області до Навчально-виховного комплексу Оборотнівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад Сватівської районної ради Луганської області, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Сватівської районної ради Луганської області про вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), до 20 липня 2020 року.

Ухвалою суду від 20.07.2020 поновлено провадження у справі.

Ухвалою суду від 20.07.2020 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.

Учасники судового процесу в судове засідання не з`явилися, хоча про час та місце судового засідання були повідомлені належним чином. Представником позивача було подано клопотання про розгляд справи без його участі (а.с. 163).

Представник третьої особи - в судове засідання не прибув, про дату, час та місце слухання справи повідомлявся належним чином, причини неявки до суду не відомі.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст. 72-77 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов наступного.

Судом установлено, що Навчально-виховний комплекс Оборотнівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад Сватівської районної ради Луганської області зареєстрована як юридична особа за кодом ЄДРПОУ 25903909, підписантом та керівником є ОСОБА_1 (арк.спр. 28, 47).

Відповідно до Статуту відповідача, затвердженого рішенням Сватівської районної ради Луганської області від 16.02.2017 № 17/37, Навчально-виховний комплекс Оборотнівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад Сватівської районної ради Луганської області створено на підставі Закону України Про освіту . Головною метою дошкільного закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти (арк.спр. 68-69).

На підставі наказу ГУ ДСНС України в Луганській області від 13.12.2019 № 405-НО"Про проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю)" з урахуванням наказу від 17.12.2019 № 409-НО (арк.спр. 6,7) та посвідчення на проведення заходу державного нагляду (контролю) від 23.12.2019 № 189 (арк.спр. 9) посадовими особами Сватівського міськрайонного відділу ГУ ДСНС у Луганській області проведено позаплановий захід державного нагляду (контролю) Навчально-виховного комплексу Оборотнівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад Сватівської районної ради Луганської області за адресою: 92614, Луганська обл., Сватівський р., с. Оборотнівка, вул. Михайлівська, буд. 38, за наслідками якої складено акт від 10.01.2020 № 6 за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки (арк.спр. 10-23).

Вищезазначеним актом перевірки виявлено наступні порушення:

1) п.1.21 розділу ІV Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417, зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 05 березня 2015 року за №252/26697 (далі - ППБУ) - у будівлі НВК не проведено монтаж пристрою захисту від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів;

2) п.1.21., розділу IV ППБУ - у будівлях бібліотеки не проведено монтаж пристрою захисту від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів;

3) п.1.21., розділу IV ППБУ - у будівлі майстерні не проведено монтаж пристрою захисту від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів;

4) п. 2 частини першої статті 20 Кодексу цивільного захисту України - не забезпечено працівників об`єкта засобами колективного та індивідуального захисту;

5) п.2.5 розділу III ППБУ - у будівлі НВК не проведено вогнезахисну обробку дерев`яних конструкцій горищних перекриттів будівлі;

6) п.2.5 розділу III ППБУ - у будівлі бібліотеки не проведено вогнезахисну обробку дерев`яних конструкцій горищних перекриттів будівлі;

7) п.2.5 розділу III ППБУ - у будівлі майстерні не проведено вогнезахисну обробку дерев`яних конструкцій горищних перекриттів будівлі.

8) пункти 1.2 глави 1 розділу V ППБУ - будівлю НВК не обладнано установкою пожежної сигналізації з виведенням сигналу від приймально-контрольного приладу на пульт централізованого пожежного спостереження;

9) пункти 1.2 глави 1 розділу V ППБУ - будівлю бібліотеки не обладнано установкою пожежної сигналізації з виведенням сигналу від приймально-контрольного приладу на пульт централізованого пожежного спостереження;

10) пункти 1.2 глави 1 розділу V ППБУ - будівлю майстерні не обладнано установкою пожежної сигналізації з виведенням сигналу від приймально-контрольного приладу на пульт централізованого пожежного спостереження;

11) п.3.11 глави 3 розділу V ППБУ - пожежний щит не укомплектований відповідними засобами пожежогасіння;

12) пункт 2.18 розділу IV ППБУ, ДБН Б.2.2-12:2019 ДБН В.2.5- 56:2014, ДБН В.2.5-77:2014, п. 4.9 - котельня твердопаливного опалення знаходиться в підвальному приміщенні НВК;

13) п. 2.31 глави 2 розділу III ППБУ - не забезпечено в будівлях НВК коридори, проходи, шляхи евакуації евакуаційним освітленням;

14) Підпункт 1 п. 2.2 глави 2 розділу V ППБУ, розділу VI п. 1 Про затвердження Правил пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України - будівлю НВК не забезпечено системою внутрішнього протипожежного водопостачання;

15) підпункт 2 пункту 2.1 глави 2 розділу V ППБУ, розділу VI п. 1 Про затвердження Правил пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України - будівлю НВК не забезпечено системою зовнішнього протипожежного водопостачання;

16) пункт 2.23 глави 2 розділу ІІІ ППБУ- в коридорах та на шляхах евакуації не демонтовано з поверхневих шарів конструкції стін матеріали з невизначеними показниками пожежної небезпеки;

17) пункт 2.23 глави 2 розділу III ППБУ - в кабінеті фізики, не демонтовано з поверхневих шарів конструкції стін матеріали з невизначеними показниками пожежної небезпеки;

18) пункт 2.23 глави 2 розділу III ППБУ - в кабінеті біології не демонтовано з поверхневих шарів конструкції стін матеріали з невизначеними показниками пожежної небезпеки;

19) пункт 2.23 глави 2 розділу III ППБУ - в кабінеті інформатики не демонтовано з поверхневих шарів конструкції стін матеріали з невизначеними показниками пожежної небезпеки;

20) пункт 2.23 глави 2 розділу III ППБУ - в кабінеті української мови не демонтовано з поверхневих шарів конструкції стін матеріали з невизначеними показниками пожежної небезпеки;

21) пункт 2.23 глави 2 розділу III ППБУ - в кабінеті математики не демонтовано з поверхневих шарів конструкції стін матеріали з невизначеними показниками пожежної небезпеки;

22) пункт 2.23 глави 2 розділу III ППБУ - в кабінеті історії не демонтовано з поверхневих шарів конструкції стін матеріали з невизначеними показниками пожежної небезпеки;

23) пункт 2.23 глави 2 розділу III ППБУ - в кабінеті хімії не демонтовано з поверхневих шарів конструкції стін матеріали з невизначеними показниками пожежної небезпеки;

24) пункт 2.23 глави 2 розділу III ППБУ - у вчительській кімнаті, не демонтовано з поверхневих шарів конструкції стін матеріали з невизначеними показниками пожежної небезпеки;

25) п. 3.10 розділу V ППБУ - в будівлі НВК не забезпечено навішування переносних вогнегасників на вертикальні конструкції на висоті не більше 1,5 м від рівня підлоги до нижнього торця вогнегасника і на відстані від дверей, достатній для її повного відчинення;

26) п. 3.12 розділу V ППБУ - на пожежному щиті не вказано його порядковий номер та номер телефону для виклику пожежно-рятувальних підрозділів;

27) п.1.17 глави 1 розділу IV ППБУ - не демонтована розетка на горючій основі в кабінеті фізики;

28) п. 1.17 глави 1 розділу IV ППБУ - в приміщенні майстерні не демонтована розетка на горючій основі;

29) пункт 1.6 глави 1 розділу IV ППБУ - в приміщенні майстерні, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів не здійснено за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів.

Від підписання директор Навчально-виховного комплексу Оборотнівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад Сватівської районної ради Луганської області - ОСОБА_1 , відмовився (арк.спр. 23 зв.).

Станом на дату розгляду справи 19.08.2020 заходи державного нагляду (контролю) з метою перевірки усунення порушень, вищезазначених в Акті № 6 від 10.01.2020, були не усунути.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Згідно з частиною першою статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини сьомої статті 7 Закону України від 05 квітня 2007 року № 877-V "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

В силу статті 47 Кодексу цивільного захисту України державний нагляд (контроль) з питань цивільного захисту здійснюється за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах техногенної та пожежної безпеки, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру, за діяльністю аварійно-рятувальних служб, а також у сфері промислової безпеки та гірничого нагляду, поводження з радіоактивними відходами відповідно до Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", цього Кодексу та інших законодавчих актів.

Приписами статті 4 Закону України від 05 квітня 2007 року № 877-V "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" встановлено, що державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом. Планові та позапланові заходи здійснюються в робочий час суб`єкта господарювання, встановлений його правилами внутрішнього трудового розпорядку.

Відповідно до частин першої та другої статті 64 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб. Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.

Згідно зі статтею 66 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

Відповідно до пункту 12 частини першої статті 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема, звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Частиною другою статті 68 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Підстави для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів передбачені частиною першою статті 70 Кодексу цивільного захисту України та полягають у:

1) недотриманні вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;

2) порушенні вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення;

3) випуску і реалізації вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки;

4) нездійсненні заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій;

5) відсутності на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи;

6) невідповідності кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність;

7) порушенні правил поводження з небезпечними речовинами;

8) відсутності або непридатності до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій;

9) відсутності на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовності до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту;

10) неготовності до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання;

11) проведенні робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об`єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб`єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду (частина друга статті 70 Кодексу цивільного захисту України).

Визначення небезпечного чинника міститься у пункті 26 статті 2 Кодексу цивільного захисту України та означає складову частину небезпечного явища (пожежа, вибух, викидання, загроза викидання небезпечних хімічних, радіоактивних і біологічно небезпечних речовин) або процесу, що характеризується фізичною, хімічною, біологічною чи іншою дією (впливом), перевищенням нормативних показників і створює загрозу життю та/або здоров`ю людини.

Отже, законодавець пов`язує настання реальної загрози життю та здоров`ю людей від пожежі з обставинами, які можуть призвести до займання та розповсюдження вогню.

Правила пожежної безпеки в Україні, затверджені наказом Міністерством внутрішніх справ України від 30.12.2014 №1417, є обов`язковими для виконання суб`єктами господарювання, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування (далі - підприємства), громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах.

Пожежна безпека повинна забезпечуватися шляхом проведення організаційних заходів та технічних засобів, спрямованих на запобігання пожежам, забезпечення безпеки людей, зниження можливих майнових втрат і зменшення негативних екологічних наслідків у разі їх виникнення, створення умов для успішного гасіння пожеж (пункт 4 Розділ І Правил пожежної безпеки в Україні).

Настання реальної загрози життю та здоров`ю людей від пожежі пов`язане з обставинами, які можуть призвести до займання та розповсюдження вогню.

Відповідач у поясненнях та клопотанні зазначає про часткове усунення виявлених порушень.

На даний час залишаються не усунутими встановлені позивачем порушення вимог протипожежної безпеки, що становлять загрозу життю та здоров`ю людей. При цьому окремі з таких порушень відповідачем не усунуто з часу проведення перевірки позивачем, саме для повного усунення виявлених порушень вимог законодавства у сферах пожежної, техногенної безпеки, цивільного захисту відповідачем необхідно усунути всі порушення, які встановлені в акті № 6 від 10.01.2020.

Відповідно до статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України) доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються, зокрема, письмовими, речовими і електронними доказами.

Відповідачем не надано жодного доказу, який би вказував та підтверджував повного усунення порушень, що виявлені позивачем під час позапланової перевірки.

Разом з тим, суд звертає увагу, що абзацом 1 частини першої статті 6 Закону №877-V встановлено, що підставою для здійснення позапланових заходів є подання суб`єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням.

Отже, належним доказом усунення суб`єктом господарювання порушень, виявлених під час перевірки та які слугували підставою для звернення до суду з позовом про застосування заходів реагування, є відповідний акт перевірки, в якому буде вказано про повне усунення обставин (порушень), що слугували підставою для вжиття заходів реагування.

Відповідно до частини першої статті 3 Закону №877-V державний нагляд (контроль) здійснюється за принципом пріоритетності безпеки у питаннях життя і здоров`я людини, функціонування і розвитку суспільства, середовища проживання і життєдіяльності перед будь-якими іншими інтересами і цілями у сфері господарської діяльності.

Зважаючи на те, що відповідачем не усунуті порушення вимог пожежної безпеки в будівлі школи, де перебуватимуть діти, суд вважає недопустимою експлуатацію таких будівель до повного усунення виявлених перевіркою порушень.

Таким чином, оскільки на час розгляду справи доказів, які б свідчили про повне усунення відповідачем порушень, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, не було надано, а ті порушення, які залишались, продовжували створювати загрозу життю та здоров`ю людей, суд вважає, що наявність наведених порушень вимог протипожежної безпеки призводить до невиправданого ризику виникнення надзвичайних ситуацій та, відповідно, ризику завдання шкоди життю і здоров`ю населення.

Такий правовий висновок зроблено Верховним Судом у постанові від 26.06.2018 у справі № 803/209/16.

Відповідно до частини другої статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки ГУ ДСНС у Луганській області у вказаній справі є суб`єктом владних повноважень, суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для стягнення з відповідача судового збору на користь позивача.

Керуючись статтями 2, 7, 8, 9, 19, 20, 72-77, 90, 132, 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області (код ЄДРПОУ 38617137, 93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Новікова, б. 1 Б ) до Навчально-виховного комплексу Оборотнівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад Сватівської районної ради Луганської області (код 25903909, 92614, Луганська область, Сватівський район, с. Оборотнівка, вул. Михайлівська, буд. 38) за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Сватівської районної ради Луганської області задовольнити повністю.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до навчально-виховного комплексу Оборотнівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів- дошкільний навчальний заклад Сватівської районної ради Луганської області у вигляді зупинення експлуатації будівель та приміщень, розташованих за адресою: 92614, Луганська обл., Сватівський р., с. Оборотнівка, вул. Михайлівська, буд. 38 до повного усунення всіх порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки в зазначеній будівлі, вказаних в Акті перевірки від 10.01.2020 № 6.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Повний текст судового рішення складено 28.08.2020.

Суддя І.В. Тихонов

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.08.2020
Оприлюднено31.08.2020
Номер документу91204353
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/1159/20

Постанова від 02.02.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 02.02.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 01.12.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 22.10.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 22.10.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 05.10.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Рішення від 19.08.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В. Тихонов

Рішення від 19.08.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В. Тихонов

Ухвала від 20.07.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В. Тихонов

Ухвала від 20.07.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В. Тихонов

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні