Справа № 420/7718/20
УХВАЛА
28 серпня 2020 року м. Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Кравченко М.М., вивчивши матеріали позовної заяви ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру в Одеській області, Держгеокадастру Головного управління Держгеокадастру в Одеській області Відділу у Березівському районі, Березівської районної державної адміністрації про визнання дій неправомірними та зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру в Одеській області Відділу у Березівському районі, Реєстраційної служби по Березівському районі Березівського міжрайонного управління юстиції в Одеській області про визнання дій неправомірними та зобов`язання вчинити певні дії.
В позовній заяві ОСОБА_1 просить суд: визнати дії суб`єкта владних повноважень - Головного управління Держгеокадастру в Одеській області Відділ у Березівському районі щодо відмови у виправленні кадастрових номерів на земельну ділянку площею 7,08 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка розташована в Одеській області Березівський район, Ряснопільська сільська рада колишнє КСП ім. Чапаєва, мас. № 2, діл. № 43 неправомірними; зобов`язати Головне управління Держгеокадастру в Одеській області Відділ у Березівському районі виправити технічну помилку у відомостях - кадастровому номері земельної ділянки площею 7,08 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка розташована в Одеській області Березівський район, Ряснопільська сільська рада колишнє КСП ім. Чапаєва, мас. № НОМЕР_1 , діл. № НОМЕР_2 , що зареєстрована за ОСОБА_2 , кадастровий номер 5121283800:01:005:0079 змінити на 5121283800:01:005:0080; зобов`язати Реєстраційну службу по Березівському району Берегівського міжрайонного управління юстиції в Одеській області провесни державну реєстрацію права власності та іншого речового права, права оренди земельної ділянки на земельну ділянку, власником якої відповідно до Державного акту на право власності на земельну ділянку серія ЯА № 358218 від 11.11.2005 року є ОСОБА_2 після виправлення помилки за фізичною особою ОСОБА_1 .
В позовній заяві ОСОБА_1 відповідачами зазначає Головне управління Держгеокадастру в Одеській області Відділ у Березівському районі, Реєстраційну службу по Березівському районі Березівського міжрайонного управління юстиції в Одеській області.
Відповідно до ч.1 ст.171 КАС України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи: 1) подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; 2) має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); 3) відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; 4) належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності; 5) позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); 6) немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Ухвалою суду від 17.08.2020 року позовну заяву ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру в Одеській області Відділу у Березівському районі, Реєстраційної служби по Березівському районі Березівського міжрайонного управління юстиції в Одеській області про визнання дій неправомірними та зобов`язання вчинити певні дії було залишено без руху, а позивача повідомлено про необхідність у п`ятиденний строк з дня отримання ухвали від 17.08.2020 року усунути недоліки у позовній заяві та роз`яснено, що в разі не усунення недоліків позовна заява буде повернута позивачеві.
Згідно з ч.2 ст.169 КАС України в ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху. Якщо ухвала про залишення позовної заяви без руху постановляється з підстави несплати судового збору у встановленому законом розмірі, суд в такій ухвалі повинен зазначити точну суму судового збору, яку необхідно сплатити (доплатити).
Підставами для залишення позовної заяви без руху були: не конкретне та не чітке зазначення змісту позовних вимог до відповідачів; відсутність належного обґрунтування з посиланнями на норми законодавства в чому полягає порушене право позивача з боку відповідачів у сфері публічно-правових відносин щодо заявлених позовних вимог; не вірне зазначення повного найменування відповідачів; не зазначення ідентифікаційних кодів вказаних відповідачів; не зазначення доказів, які не можуть бути подані разом із позовною заявою, та не зазначення щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів, копії яких додано до заяви; не надання в повному обсязі доказів, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги; не надання в повному обсязі належним чином засвідчених копій доказів; необхідність надання документу про доплату судового збору у сумі 840,80 грн.
В зв`язку з цим, суд своєю ухвалою від 17.08.2020 року зазначив про необхідність вказані недоліки усунути шляхом подання до суду належним чином оформленої заяви про усунення недоліків позовної заяви з відповідними додатками (документами) для суду та відповідно до кількості учасників справи, а також документу про доплату судового збору у розмірі 840,80 грн.
Позивач копію ухвали суду від 17.08.2020 року отримав 18.08.2020 року.
20.08.2020 року до суду від представника позивача надійшла заява про усунення недоліків з адміністративним позовом в новій редакції з додатками.
В позовній заяві в новій редакції ОСОБА_1 просить суд: визнати дії суб`єкта владних повноважень - Головного управління Держгеокадастру в Одеській області Відділ у Березівському районі щодо відмови у виправленні кадастрових номерів на земельну ділянку площею 7,08 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка розташована в Одеській області Березівський район, Ряснопільська сільська рада колишнє КСП ім. Чапаєва, мас. № 2, діл. № 43 неправомірними; зобов`язати Головне Управління Держгеокадастру в Одеській області виправити технічну помилку та внести зміни у відомостях - кадастровому номері земельної ділянки площею 7,08 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка розташована в Одеській області Березівський район, Ряснопільська сільська рада колишнє КСП ім. Чапаєва, мас. № 2, діл. № НОМЕР_2 , що зареєстрована за ОСОБА_2 , кадастровий номер 5121283800:01:005:0079 змінити на 5121283800:01:005:0080; зобов`язати Березівську районну державну адміністрацію провести державну реєстрацію права власності та іншого речового права, права оренди земельної ділянки на земельну ділянку, власником якої відповідно свідоцтва на право спадщину є ОСОБА_1 .
В позовній заяві в новій редакції ОСОБА_1 відповідачами зазначає Головне управління Держгеокадастру в Одеській області, Держгеокадастр Головне управління Держгеокадастру в Одеській області Відділ у Березівському районі, Березівська районна державна адміністрація.
Відповідно до ч.1 ст.5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом: 1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень; 2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; 3) визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій; 4) визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії; 5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб`єкта владних повноважень; 6) прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1-4 цієї частини та стягнення з відповідача - суб`єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.
Згідно з ч.2 ст.55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.
Відповідно ч.5 ст.160 КАС України в позовній заяві зазначаються: 1) найменування суду першої інстанції, до якого подається заява; 2) повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв`язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти; 3) зазначення ціни позову, обґрунтований розрахунок суми, що стягується, - якщо у позовній заяві містяться вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної оскаржуваним рішенням, діями, бездіяльністю суб`єкта владних повноважень; 4) зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів; 5) виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини; 6) відомості про вжиття заходів досудового врегулювання спору - у випадку, якщо законом встановлений обов`язковий досудовий порядок урегулювання спору; 7) відомості про вжиття заходів забезпечення доказів або позову до подання позовної заяви, якщо такі здійснювалися; 8) перелік документів та інших доказів, що додаються до заяви; зазначення доказів, які не можуть бути подані разом із позовною заявою (за наявності), зазначення щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів, копії яких додано до заяви; 9) у справах щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб`єкта владних повноважень - обґрунтування порушення оскаржуваними рішеннями, діями чи бездіяльністю прав, свобод, інтересів позивача; 10) у справах щодо оскарження нормативно-правових актів - відомості про застосування оскаржуваного нормативно-правового акта до позивача або належність позивача до суб`єктів правовідносин, у яких застосовується або буде застосовано цей акт; 11) власне письмове підтвердження позивача про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав.
Позивач не зазначив зміст позовних вимог до вказаних відповідачів, оскільки вимог до відповідача - Держгеокадастр Головне управління Держгеокадастру в Одеській області Відділ у Березівському районі в позові немає.
Також, за результатами пошуку в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відсутні відомості про юридичну особу - суб`єкта владних повноважень Держгеокадастр Головне управління Держгеокадастру в Одеській області Відділ у Березівському районі.
Тобто, в позовній заяві не вірно зазначено повне найменування цього відповідача.
Крім того, за результатами пошуку в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за вказаним позивачем кодом ЄДРПОУ відповідача Держгеокадастр Головне управління Держгеокадастру в Одеській області Відділ у Березівському районі, а саме 39765871, містяться відомості про юридичну особу - суб`єкта владних повноважень Головне управління Держгеокадастру в Одеській області.
Тобто, в позовній заяві не вірно зазначено ідентифікаційний код цього відповідача.
Рішенням Конституційного Суду України у справі № 3-рп/2003р від 30.01.2003 року визначено, що правосуддя за своєю суттю визнається таким лише за умови, що воно відповідає вимогам справедливості і забезпечує ефективне поновлення в правах.
Суддя зазначає що об`єктом судового захисту є права, свободи та інтереси фізичних осіб, права та інтереси юридичних осіб. Адміністративне судочинство спрямоване на захист саме порушених прав у сфері публічно-правових відносин. Вирішуючи спір, суд повинен пересвідчитись у належності особи, яка звернулась за судовим захистом, відповідного права або охоронюваного законом інтересу, встановити чи є відповідне право або інтерес порушеним, а також визначити чи відповідає обраний позивачем спосіб захисту порушеного права тим, що передбачені законодавством, та чи забезпечить такий спосіб захисту відновлення порушеного права позивача.
При цьому, позивач в позові належним чином не обґрунтував з посиланнями на норми законодавства в чому полягає його порушене право з боку відповідача - Держгеокадастр Головне управління Держгеокадастру в Одеській області Відділ у Березівському районі.
Суддя зазначає, що у розумінні КАС України позивач - це особа, на захист прав, свобод та інтересів якої подано позов до адміністративного суду. Тому, будучи ініціатором судового розгляду справи, позивач, насамперед, має визначитися з предметом спору, а суд створює умови для реалізації ним процесуальних прав.
Згідно з ч.1 ст.161 КАС України до позовної заяви додаються її копії, а також копії доданих до позовної заяви документів відповідно до кількості учасників справи, крім випадків, визначених частиною другою цієї статті.
Відповідно до ч.6 ст.7 КАС України у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону), а за відсутності такого закону суд виходить із конституційних принципів і загальних засад права (аналогія права).
Будь-якої іншої належним чином оформленої заяви про усунення недоліків позовної заяви з відповідними додатками (документами) для суду та відповідно до кількості учасників справи від позивача до суду не надходило.
Таким чином, у наданий судом строк позивач не виконав ухвалу суду від 17.08.2020 року про залишення позовної заяви без руху.
Згідно з п.1 ч.4 ст.169 КАС України позовна заява повертається позивачеві, якщо позивач не усунув недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, у встановлений судом строк.
За таких обставин, з урахуванням зазначеного, суддя прийшов до висновку, що позовну заяву ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру в Одеській області, Держгеокадастру Головного управління Держгеокадастру в Одеській області Відділу у Березівському районі, Березівської районної державної адміністрації про визнання дій неправомірними та зобов`язання вчинити певні дії необхідно повернути позивачеві.
Повернення позовної заяви не позбавляє права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому законом.
Керуючись ст.ст.5, 7, 160, 161, 169, 171, 243, 248 КАС України, суддя -
УХВАЛИВ:
Позовну заяву ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру в Одеській області, Держгеокадастру Головного управління Держгеокадастру в Одеській області Відділу у Березівському районі, Березівської районної державної адміністрації про визнання дій неправомірними та зобов`язання вчинити певні дії повернути позивачеві.
Порядок і строки оскарження ухвали визначаються ст.ст.293, 295 КАС України.
Ухвала набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст.256 КАС України.
Суддя М.М. Кравченко
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.08.2020 |
Оприлюднено | 31.08.2020 |
Номер документу | 91204608 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Кравченко М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні