Ухвала
від 31.08.2020 по справі 433/161/20
ТРОЇЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Троїцький районний суд Луганської області

Справа № 433/161/20

Провадження № 2-о/433/65/20

УХВАЛА

про залишення заяви без руху

"31" серпня 2020 р. смт Троїцьке

Суддя Троїцького районного суду Луганської області Певна О.С., розглянувши заяву ОСОБА_1 , якого представляє ОСОБА_2 , заінтересована особа: Відділ державної реєстрації актів цивільного стану по Сватівському району та місту Голубівка Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків), про встановлення факту смерті ,

встановив:

До Троїцького районного суду Луганської області звернувся заявник з заявою про встановлення факту смерті, в якому просить встановити факт смерті громадянки України ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки м. Дніпропетровськ, 29.07.2019 у м. Луганську Луганської області.

Згідно ч.1 ст.316 ЦПК України заява фізичної особи про встановлення факту, що має юридичне значення, подається до суду за місцем її проживання.

Відповідно до ч.1 ст.317 ЦПК України заява про встановлення факту смерті особи на тимчасово окупованій території України, визначеній Верховною Радою України, може бути подана родичами померлого або їхніми представниками до суду за межами такої території України.

Таким чином, виходячи з аналізу норм ст.ст. 316, 317 ЦПК України, заява про встановлення факту смерті на тимчасово окупованій території України може бути подана за місцем проживання (перебування) заявника до суду за межами такої території України.

При цьому, відповідно до ч.3 ст. 294 ЦПК України справи окремого провадження розглядаються судом з додержанням загальних правил, встановлених цим Кодексом, за винятком положень щодо змагальності та меж судового розгляду. Інші особливості розгляду цих справ встановлені цим розділом.

Загальні правила визначення підсудності справ, в залежності від місця проживання учасника (§3 Глави 2 Розділу І ЦПК України) визначають, що таке місце проживання має бути зареєстроване у встановленому законом порядку.

Крім того, під місцем проживання, відповідно до ст. 3 Закону України Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні , розуміється житло, розташоване на території адміністративно-територіальної одиниці, в якому особа проживає.

За абз. 9 ст. 3 Закону України Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні документами, до яких вносяться відомості про місце проживання, є паспорт громадянина України, тимчасове посвідчення громадянина України, посвідка на постійне проживання, посвідка на тимчасове проживання, посвідчення біженця, посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту, посвідчення особи, якій надано тимчасовий захист.

За змістом ч.1 ст.6 Закону України Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні місце проживання особи підлягає обов`язковій реєстрації.

Відповідно до ч.10 ст.6 Закону України Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання , реєстрація місця проживання здійснюється тільки за однією адресою. У разі якщо особа проживає у двох і більше місцях, вона здійснює реєстрацію місця проживання за однією з цих адрес за власним вибором. За адресою зареєстрованого місця проживання з особою ведеться офіційне листування та вручення офіційної кореспонденції.

Аналіз даних норм вказує на те, що єдиною офіційною адресою місця проживання особи є зареєстроване у встановленому законом порядку місце її проживання та відомості про таке місце проживання мають бути відображені в паспорті громадянина України, тимчасовому посвідченні громадянина України, посвідці на постійне проживання, посвідці на тимчасове проживання, посвідченні біженця, посвідченні особи, яка потребує додаткового захисту, посвідченні особи, якій надано тимчасовий захист.

Як наслідок цього, і підсудність справ за ч. 1 ст. 316 ЦПК України має визначатись саме за офіційним зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем проживання заявника, що, серед іншого, унеможливить зловживання процесуальними правами, в протилежному випадку, з врахуванням можливості особи мати кілька місць проживання, це може бути використане з метою обрання на власний розсуд суду для подання відповідних заяв або ж одночасного подання заяв до різних судів.

Як вбачається з матеріалів справи, заявника ОСОБА_1 знято з реєстраційного обліку за адресою: АДРЕСА_1 . Дата зняття з реєстрації: 01.04.2002.

Інших відомостей про місце проживання (перебування) заявника матеріали справи не містять.

Відповідно до ч. 8 ст. 187 ЦПК України суддя з метою визначення підсудності може користуватися даними Єдиного державного демографічного реєстру.

Проте наразі доступ до Єдиного державного демографічного реєстру відсутній.

З поданої до суду заяви неможливо встановити зареєстроване місце проживання заявника ОСОБА_1 , тому суд позбавлений можливості встановити, що зазначена заява підсудна Троїцькому районному суду Луганської області.

Отже, заявнику необхідно надати суду докази реєстрації місця проживання з метою визначення підсудності поданої заяви. Без відповідних доказів, розгляд заяви про встановлення факту смерті по суті не вбачається можливим.

У справі Delcourt v. Belgium Єропейський суд зазначив, що „у демократичному суспільстві у світлі розуміння Конвенції, право на справедливий суд посідає настільки значне місце, що обмежувальне тлумачення статті 6 не відповідало б меті та призначенню цього положення".

У своїй практиці Європейський суд неодноразово наголошував, що право на доступ до суду, закріплене у 6 § 1 Конвенції, не є абсолютним: воно може бути піддане допустимим обмеженням, оскільки вимагає за своєю природою державного регулювання.

Згідно ч. 1ст.185 ЦПК України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, викладених у статтях175 і 177 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня надходження до суду позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

За таких обставин, суд приходить до висновку про необхідність залишення заяви без руху та надання заявнику строку для усунення недоліків. В іншому випадку заява вважатиметься неподаною і буде повернута заявнику.

На підставі викладеного, керуючись статтями 10, 175, 177, 185, 315, 318, 294, 258-261 ЦПК України,

УХВАЛИВ:

Заяву ОСОБА_1 , якого представляє ОСОБА_2 , заінтересована особа: Відділ державної реєстрації актів цивільного стану по Сватівському району та місту Голубівка Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків), про встановлення факту смерті - залишити без руху та надати заявнику строк для усунення недоліків, який не може перевищувати п`яти днів з дня вручення копії ухвали про залишення заяви без руху.

Роз`яснити заявнику, що у разі неусунення недоліків заяви у строк, встановлений судом, заява вважається неподаною і повертається заявнику.

Ухвала набирає законної сили після підписання її суддею та оскарженню не підлягає.

Суддя О.С. Певна

СудТроїцький районний суд Луганської області
Дата ухвалення рішення31.08.2020
Оприлюднено02.09.2020
Номер документу91229282
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —433/161/20

Рішення від 30.12.2020

Цивільне

Троїцький районний суд Луганської області

Певна О. С.

Ухвала від 29.12.2020

Цивільне

Троїцький районний суд Луганської області

Певна О. С.

Ухвала від 31.08.2020

Цивільне

Троїцький районний суд Луганської області

Певна О. С.

Ухвала від 31.08.2020

Цивільне

Троїцький районний суд Луганської області

Певна О. С.

Ухвала від 25.03.2020

Цивільне

Троїцький районний суд Луганської області

Певна О. С.

Ухвала від 25.03.2020

Цивільне

Троїцький районний суд Луганської області

Певна О. С.

Ухвала від 06.02.2020

Цивільне

Троїцький районний суд Луганської області

Певна О. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні