Справа №766/13034/20
н/п 1-кс/766/7613/20
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31.08.2020 року м. Херсон
Слідчий суддя Херсонського міського суду Херсонської області ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , розглянувши клопотання слідчого Першого слідчого відділу слідчого управління Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Мелітополі ОСОБА_3 , погоджене з прокурором у кримінальному провадженні прокурором відділу прокуратури Херсонської області ОСОБА_4 , про тимчасовий доступ до речей і документів,
ВСТАНОВИВ:
Слідчий звернувся до слідчого судді з клопотанням в якому просив: клопотання задовольнити та надати слідчим Першого слідчого відділу слідчого управління Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Мелітополі, ОСОБА_3 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , заступнику начальника Першого слідчого відділу слідчого управління Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Мелітополі, ОСОБА_14 у кримінаьному провадженні №620200800000000030, за ч. 2 ст. 364 КК України дозвіл на тимчасовий доступ до документів та речей, щодо оформлення вищезазначених земельних ділянок, зокрема, реєстраційних справ на вищевказані земельні ділянки, заяв, висновків та рішень державних органів та органів місцевого самоврядування, технічної документації та проектів із землеустрою, а також технічної документації із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель державної власності сільськогосподарського призначення на території Генічеського району Херсонської області та технічної документації із землеустрою по розпаюванню колишніх КСП (колективних сільськогосподарських підприємств) Генічеського району Херсонської області, бланків державних актів, книги та журналів реєстрації державних актів на землю, видачі бланків державних актів на землю, поземельних книг на земельні ділянки, правоустановчих документів на нерухоме майно, які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , що розташований за адресою: АДРЕСА_1 , з можливістю вилучення, оригіналів вказаних документів.
В обґрунтування посилався на те, що Першим слідчим відділом слідчого управління Територіального управління ДБР, розташованого у м. Мелітополі, проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні № 62020080000000030, відомості про яке внесено до ЄРДР 17.01.2020 щодо зловживання службовим становищем з боку службових осіб ІНФОРМАЦІЯ_2 , за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.
Так, службові особи ІНФОРМАЦІЯ_2 , зловживаючи свої службовим становищем, з метою одержання неправомірної вигоди для себе та інших осіб, здійснюють державну реєстрацію прав власності на землі сільськогосподарського призначення, при цьому погоджують документацію із землеустрою на фізичних осіб, якими надаються як підстави виникнення права власності державні акти на земельні ділянки зразка 2001-2007 років, які за офіційними журналами обліку враховані як знищенні або втрачені, внаслідок чого з державної власності на території Херсонської області вибули земельні ділянки загальною площею близько 2534.6975 га, чим завдали інтересам держави тяжкі наслідки.
Встановлено, що відповідно до даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, 10.10.2016 державним реєстратором ІНФОРМАЦІЯ_3 ОСОБА_15 проведено державну реєстрацію права приватної власності на земельну ділянку з кадастровим номером 6522182000:01:001:0012, площею 25.381 га розташованої на території Новаіванівської сільської ради Генічеського району Херсонської області, на ОСОБА_16 , ІПН НОМЕР_1 , із цільовим призначенням для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (01.01), на підставі Державного акту серії ІІ-ХС 015213 від 28.12.2001. 03.04.2018 державним реєстратором ІНФОРМАЦІЯ_3 ОСОБА_15 проведено державну реєстрацію права приватної власності на земельні ділянки з кадастровими номерами 6522188000:01:091:0001, площею 149.868 га, 6522188000:01:214:0001, площею 57.7441 га, 6522188000:01:092:0002, площею 119.5621 га, 6522188000:01:092:0003, площею 71.9633 га, які розташовані на території Чонгарської сільської ради Генічеського району Херсонської області, на ОСОБА_17 , ІПН НОМЕР_2 , із цільовим призначенням для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (01.01), на підставі Державного акту серії ІV-ХС 019792 від 17.02.2004.
Вивченням копій документів, долучених до електронної реєстраційної справи, з`ясовано, що копії Державного акту серії ІІ-ХС 015213 від 28.12.2001 та Державного акту серії ІV-ХС 019792 від 17.02.2004 мають очевидні ознаки підробки.
Крім того, державним реєстратором до реєстраційної справи долучено інформацію з Державного земельного кадастру про вказані земельні ділянки, в яких зазначено, що реєстрацію земельної ділянки проведено ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Відповідно до даних Статистичного щорічника « ІНФОРМАЦІЯ_4 », затвердженого 20.09.2018 рішенням Підгрупи з моніторингу земельних відносин, створеної Наказом ІНФОРМАЦІЯ_5 № 231 від 19 червня 2015 р., встановлено, що середня площа зареєстрованих земельних ділянок приватної форми власності по Україні у районах складає 2,13 га (найбільше середнє значення по Херсонській області - 6,47 га).
Вказаний факт вказує на неможливість набуття ОСОБА_16 та ОСОБА_17 у приватну власність в 2001 та 2004 роках земельних ділянок із цільовим призначенням для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (01.01) площею 57.7441 га, 149.868 га, 25.381 га, 119.5621 га та 71.9633 га.
Однак, службові особи ІНФОРМАЦІЯ_2 в порушення пунктів п.п. 11, 13, 19, 24, 26, 30 п. 4 Положення про ІНФОРМАЦІЯ_2 погодили технічну документацію із землеустрою та зареєстрували зазначені земельні ділянки, внаслідок чого вони вибули з державної власності, чим завдано шкоду державним інтересам.
За аналогічною схемою державним реєстратором ІНФОРМАЦІЯ_3 ОСОБА_15 за період з 2016 по 2019 роки, в інтересах фізичних та юридичних осіб, перереєстровано земельні ділянки державної форми власності сільськогосподарського призначення, розташовані на території Генічеського району Херсонської області, загальною площею понад 879,13 га.
Так, із власності держави вибули наступні земельні ділянки:
6522188000:01:053:0423 площею 27.913 га,.6522188000:01:027:0001 площею 109.9363 га, 6522188000:01:114:0009 площею 42.7276 га, 6522188000:01:091:0001 площею 149.868 га, 6522188000:01:214:0001 площею 57.7441 га, 6522188000:01:092:0002 площею 119.5621 га, 6522188000:01:092:0003 площею 71.9633 га, 6522188000:01:214:0004 площею 83.2132 га, 6522182000:01:055:0001 площею 15.8 га, 6522182000:01:053:0001 площею 3.78 га, 6522182000:01:056:0001 площею 10.54 га, 6522182000:01:061:0001 площею 12.56 га, 6522182000:01:059:0001 площею 25.13 га, 6522182000:01:001:0012 площею 25.381 га, 6522184000:10:024:0010 площею 12.12 га, 6522184000:10:027:0019 площею 15.1202 га, 6522184000:10:029:0013 площею 12.12 га, 6522183700:01:028:0003 площею 9.01 га, 6522183700:05:001:0169 площею 1.736 га, 6522188000:04:001:0066 площею 14.09 га, 6522188000:04:001:0067 площею 11.42 га, 6522188000:01:241:0009 площею 13.7266 га, 6522188000:01:016:0045 площею 10.8046 га, 6522188000:01:013:0031 площею 12.7142 га, 6522188000:01:008:0019 площею 12.1435 га.
Крім того, державними реєстраторами ІНФОРМАЦІЯ_6 ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 проведено державну реєстрацію права приватної власності на ряд земельних ділянок. Найбільш характерні приклади:
кадастровий номером 6522187000:01:103:0024 площею 14.7395 га, розташовано на території Фрунзенської сільської ради Генічеського району Херсонської області, право власності на ОСОБА_22 , ІПН НОМЕР_3 , із цільовим призначенням для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (01.01), на підставі Державного акту ЯБ 059680 виданого ІНФОРМАЦІЯ_7 , на підставі розпорядження № 397/04 від 19.08.2004.
кадастровий номер 6522181000:01:181:0008 площею 23.2253 га, 6522181000:01:181:0009 площею 13.45 га, розташовано на території Фрунзенської сільської ради Генічеського району Херсонської області, право власності ОСОБА_23 , ІПН НОМЕР_4 , із цільовим призначенням для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (01.01), на підставі державного акту ІІ-ХС № 043587 виданий Новогригорівською с/р 19.03.2001, на підставі рішення Новогригорівською с/р № 141 від 25.01.2001.
Вивченням копій документів, долучених до електронної реєстраційної справи, з`ясовано, що копії Державного акту серії ЯБ 059680 та Державного акту серії ІІ-ХС № 043587 мають очевидні ознаки підробки.
Крім того, державним реєстратором до реєстраційної справи долучено інформацію з Державного земельного кадастру про вказані земельні ділянки, в яких зазначено, що реєстрацію земельної ділянки проведено ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Відповідно до даних Статистичного щорічника « ІНФОРМАЦІЯ_4 », затвердженого 20.09.2018 рішенням Підгрупи з моніторингу земельних відносин, створеної Наказом ІНФОРМАЦІЯ_5 № 231 від 19 червня 2015 р., встановлено, що середня площа зареєстрованих земельних ділянок приватної форми власності по Україні у районах складає 2,13 га (найбільше середнє значення по Херсонській області - 6,47 га).
Вказаний факт вказує на неможливість набуття ОСОБА_22 та ОСОБА_23 у приватну власність в 2001 та 2004 роках земельних ділянок із цільовим призначенням для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (01.01) площею 14.73951 га, 23.2253 га та 13.45 га.
Однак, службові особи ІНФОРМАЦІЯ_2 в порушення пунктів п.п. 11, 13, 19, 24, 26, 30 п. 4 Положення про ІНФОРМАЦІЯ_2 погодили технічну документацію із землеустрою та зареєстрували зазначені земельні ділянки, внаслідок чого вони вибули з державної власності, чим завдано шкоду державним інтересам.
За аналогічною схемою державними реєстраторами ІНФОРМАЦІЯ_6 за період з 2016 по 2019 роки, в інтересах фізичних та юридичних осіб, перереєстровано земельні ділянки державної форми власності сільськогосподарського призначення, розташовані на території Генічеського району Херсонської області, загальною площею понад 1040,47 га.
Так, із власності держави вибули наступні земельні ділянки:
6522184000:07:001:0100 12.1202 га, 6522184000:10:024:0004 12.86 га
6522184000:10:027:0018 14.126 га, 6522184000:07:001:0093 12.1197 га
6522182000:01:047:0011 19.3591 га, 6522181000:04:001:0122 45.3812 га
6522183700:05:001:0065 14.00 га, 6522183700:01:009:0002 13.50 га
6522181000:01:181:0011 48.8844 га, 6522181000:02:010:0013 9.43 га,.
6522181000:02:010:0012 9.43 га, 6522181000:02:010:0010 9.43 га,.
6522181000:01:181:0008 23.2253 га, 6522181000:01:181:0009 13.45 га
6522181000:01:165:0008 6.3779 га, 6522181000:02:010:0014 9.43 га,.
6522181000:02:010:0011 9.43 га, 6522181000:01:165:0011 13.77 га,
6522181000:01:114:0011 3.14 га 6522181000:01:087:0013 12.4901 га,
6522181000:01:116:0013 3.3759 га 6522181000:01:053:0013 11.7302 га,
6522181000:01:090:0031 6.9423 га, 6522181000:01:137:0013 3.6109 га.
6522181000:01:056:0046 12.2273 га, 6522181000:01:125:0046 3.9201 га, .
6522181000:01:011:0034 11.97 га, 6522181000:01:141:0034 3.98 га, .
6522184000:04:001:0210 12.8891 га 6522181000:01:116:0013 3.3759 га,
6522181000:01:087:0013 12.4901 га, 6522181000:01:053:0013 11.7302 га,
6522181000:01:137:0013 3.6109 га 6522181000:01:181:0006 12.8891 га,.
6522181000:02:008:0024 10.94 га, 6522181000:02:008:0014 10.94 га,
6522181000:02:009:0012 11.29 га, 6522181000:02:009:0022 11.39 га,
6522181000:02:008:0034 11.26 га, 6522181000:02:005:0049 4.03 га,
6522181000:01:137:0049 3.58 га 6522181000:01:165:0011 13.77 га,
6522181000:01:114:0011 3.14 га, 6522185200:01:004:0038 11.2218 га,.
6522185200:01:004:0103 11.8766 га, 6522181000:01:177:0005 10.9599 га,.
6522181000:01:177:0003 11.2296 га, 6522181000:01:130:0005 4.6302 га,
6522181000:01:106:0015 27.7846 га 6522181000:01:106:0012 14.2346 га,
6522181000:01:106:0013 8.8137 га, 6522181000:01:004:0101 10.1893 га
6522181000:01:177:0004 11.0301 га, 6522185200:01:004:0191 23.5051 га
6522187000:01:030:0017 16.45 га, 6522187000:01:044:0023 16.44 га .
6522187000:01:100:0023 16.06 га, 6522187000:01:100:0107 7.61 га, 6522184000:01:033:0013 15.08.га, 6522184000:01:085:0001 11.31 га, 6522184000:01:085:0001 11.31 га, 6522187000:01:027:0002 16.0101 га, 6522187000:01:030:0020 17.4012 га, 6522187000:01:036:0007 18.6 га, 6522187000:01:044:0020 18.296 га, 6522187000:01:081:0017 14.7399 га, 6522187000:01:090:0024 18.4392 га, 6522184000:01:084:0003 22.6201 га, 6522184000:01:013:0007 14.651 га, 6522184000:01:015:0004 7.9766 га, 6522184000:01:013:0015 18.6263 га, 6522184000:01:011:0018 4.1273 га, 6522187000:01:019:0021 11.1465 га, 6522187000:01:019:0022 11.1462 га, 6522187000:01:013:0017 14.74 га, 6522187000:01:010:0001 22.1102 га, 6522187000:01:103:0024 14.7395 га, 6522187000:01:089:0010 11.7206 га, 6522187000:01:089:0024 3.0157 га, 6522184000:01:073:0003 11.3101 га, 6522184000:01:090:0003 11.31 га, 6522184000:01:074:0003 11.3223 га
Відповідно до п. 1 Положення «Про ІНФОРМАЦІЯ_8 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через ІНФОРМАЦІЯ_9 і який реалізує державну політику у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.
Враховуючи, що ч.2 ст.9 КПКУкраїни передбачено, що прокурор, керівник органу досудового розслідування, слідчий зобов`язані всебічно, повно і неупереджено дослідити обставини кримінального провадження, з метою реалізації покладених на органи Державного бюро розслідувань завдань слідство доходить висновку про необхідність дослідження в ході досудового розслідування кримінального провадження№62020080000000030, відомості щодо якого внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 17.01.2020 із попередньою правовою кваліфікацією за ч.2 ст.364 ККУкраїни, документів та речей, щодо оформлення вказаних земельних ділянок, зокрема, реєстраційних справ на вищевказані земельні ділянки, заяв, висновків та рішень державних органів та органів місцевого самоврядування, технічної документації та проектів із землеустрою, а також технічної документації із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель державної власності сільськогосподарського призначення на території Генічеського району Херсонської області та технічної документації із землеустрою по розпаюванню колишніх КСП (колективних сільськогосподарських підприємств) Генічеського району Херсонської області, бланків державних актів, книги та журналів реєстрації державних актів на землю, видачі бланків державних актів на землю, поземельних книг на земельні ділянки, правоустановчі документи на нерухоме майно.
Дослідження цих матеріалів необхідно здійснити з метою встановлення істини у кримінальному провадженні №62020080000000030. Відомості, що містяться у вищевказаних документах, у сукупності з іншими доказами дадуть змогу встановити ознаки складу кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364ККУкраїни.
З наявних у матеріалах кримінального провадження№62020080000000030 даних вбачається, що вищезазначені документи на даний час перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , що розташований за адресою: АДРЕСА_1 .
Слідчий на судове засідання не з`явився, надав заяву про розгляд справи у його відсутності.
Представник володільця документів в судове засідання не викликалася на підставі ч. 2 ст. 163 КПК України.
Вивчивши матеріали клопотання, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання є необґрунтованим та задоволенню не підлягає з огляду на таке.
Згідно ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Відповідно до ст. 160 КПК України сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених устатті 161цього Кодексу. Слідчий має право звернутися із зазначеним клопотанням за погодженням з прокурором.
У клопотанні зазначаються:
1) короткий виклад обставин кримінального правопорушення, у зв`язку з яким подається клопотання;
2) правова кваліфікація кримінального правопорушення із зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність;
3) речі і документи, тимчасовий доступ до яких планується отримати;
4) підстави вважати, що речі і документи перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи;
5) значення речей і документів для встановлення обставин у кримінальному провадженні;
6) можливість використання як доказів відомостей, що містяться в речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів, у випадку подання клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю;
7) обґрунтування необхідності вилучення речей і оригіналів або копій документів, якщо відповідне питання порушується стороною кримінального провадження.
Згідно ч. 5 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи:
1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи;
2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні;
3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Відповідно доп.5ч.1ст.164КПК Українив ухваліслідчого судді,суду протимчасовий доступдо речейі документівмає бутизазначено: назва, опис, інші відомості, які дають можливість визначити речі і документи, до яких повинен бути наданий тимчасовий доступ.
Згідно ч. 3-5 ст. 132 КПК України застосування заходів забезпечення кримінального провадження не допускається, якщо слідчий, дізнавач, прокурор не доведе, що:
1) існує обґрунтована підозра щодо вчинення кримінального правопорушення такого ступеня тяжкості, що може бути підставою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження;
2) потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, дізнавача, прокурора;
3) може бути виконане завдання, для виконання якого слідчий, дізнавач, прокурор звертається із клопотанням.
Для оцінки потреб досудового розслідування слідчий суддя або суд зобов`язаний врахувати можливість без застосованого заходу забезпечення кримінального провадження отримати речі і документи, які можуть бути використані під час судового розгляду для встановлення обставин у кримінальному провадженні.
Під час розгляду питання про застосування заходів забезпечення кримінального провадження сторони кримінального провадження повинні подати слідчому судді або суду докази обставин, на які вони посилаються.
Слідчим суддею встановлено, що до матеріалів клопотання слідчого не надано жодного належного доказу вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України. Так, доповідна записка, службова записка, додатки до доручення та скріншот не є належними доказами в розумінні вимог КПК України.
Не надано слідчим і доказів того, що не можливо без застосованого заходу забезпечення кримінального провадження отримати речі і документи, які можуть бути використані під час судового розгляду для встановлення обставин у кримінальному провадженні (відмова їх надання особою, у володіння якої вони перебувають).
Крім того, в порушення вимог ст. 160 КПК України слідчим у клопотанні не вказано речі і документи, тимчасовий доступ до яких планується отримати (назва, опис, інші відомості, які дають можливість визначити речі і документи, до яких повинен бути наданий тимчасовий доступ), значення речей і документів для встановлення обставин у кримінальному провадженні (щодо правовстановлюючих документів на нерухоме майно) та не обґрунтовано необхідності вилучення саме оригіналів документів.
Також слідчий суддя враховує, що з матеріалів клопотання вбачається, що органом досудового розслідування є Територіальне управління Державного бюро розслідувань, розташоване у м. Мелітополі за адресою: м. Мелітополь, вул. Індустріална, 89.
З огляду на викладене слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання подане до Херсонського міського суду Херсонської області в порушення вимог п. 1 ч. 2 ст. 132 КПК України та за межами територіальної юрисдикції вказаного суду.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 132, 159, 160, 163, 164 КПК України,
у х в а л и в :
В задоволенні клопотання слідчого Першого слідчого відділу слідчого управління Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Мелітополі ОСОБА_3 , погодженого з прокурором у кримінальному провадженні прокурором відділу прокуратури Херсонської області ОСОБА_4 , про тимчасовий доступ до речей і документів відмовити за необґрунтованістю.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддяОСОБА_1
Суд | Херсонський міський суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 31.08.2020 |
Оприлюднено | 04.06.2024 |
Номер документу | 91236191 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Херсонський міський суд Херсонської області
Радченко Г. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні