Рішення
від 25.08.2020 по справі 160/8152/20
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 серпня 2020 року Справа № 160/8152/20 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Захарчук-Борисенко Н.В.

при секретарі судового засідання - Дудко Ю.С.,

за участю сторін:

представника позивача - Хандоги В.В.,

представника відповідача - Мирошніченко А.А.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у м.Дніпрі адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ГРП АСМУ до Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування рішення, -

ВСТАНОВИВ:

16.07.2020 Товариство з обмеженою відповідальністю ГРП АСМУ звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області, у якій позивач просить:

- визнати протиправним та скасувати Рішення Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області №0047745140 від 20 травня 2020 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, згідно з яким на позивача Товариство з обмеженою відповідальністю ГРП АСМУ накладено штраф у розмірі 3191 гривень 52 копійки та нараховано пеню у розмірі 587 гривень 27 копійок.

В обґрунтування позовних вимог ТОВ ГРП АСМУ зазначено, що рішення Головного управління ДФС у Дніпропетровській області №0047745140 від 20.05.2020 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (перерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску до ТОВ ГРП АСМУ є безпідставним та протиправним у зв`язку з наступним.

Так, у оскаржуваному рішенні №0047745140 від 20.05.2020 позивачу нараховано штраф у розмірі 3 191,52 грн. та пеню в розмірі 587,27 грн. за період з 21.11.2019 по 28.01.2020.

Однак позивач платіжними дорученнями, які наявні в матеріалах справи сплатив єдиний внесок з жовтня 2019 по січень 2020.

У січні працівники відповідача повідомили позивача про те, що рахунок для сплати єдиного внеску змінено і сплачені позивачем суми ЄСВ за жовтень 2019 - січень 2020 на цей новий рахунок для сплати ЄСВ не надійшли. Разом з тим, відповідач жодного разу, починаючи з жовтня 2019 не повідомив позивача про зміну рахунку для сплати єдиного внеску. Рахунок, на який позивач перерахував вищевказані суми, не був закритий і кошти були зараховані на цей рахунок. Після отримання від відповідача повідомлення про зміну вказаного рахунку позивач надіслав на адресу податкового органу заяву №2 від 04.02.2020 про перерахування суми ЄСВ через їх сплату на невірний рахунок.

Водночас, платіжним дорученням №17 від 28.01.2020 позивачем на новий рахунок для сплати єдиного внеску було повторно перераховано суму у розмірі 15517,63 грн. у якості єдиного внеску за жовтень-грудень 2019.

Отже, позивач своєчасно перерахував суми ЄСВ на рахунок податкового органу, а тому жодного порушення податкового законодавства України ТОВ ГРП АСМУ не допустило.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 21.07.2020 було задоволено клопотання представника позивача про поновлення пропущеного процесуального строку на звернення до суду з позовною заявою у справі №160/8152/20 та поновлено пропущений строк, відкрито провадження в адміністративній справі №160/8152/20 призначено справу до розгляду в судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження.

11.08.2020 представником відповідача надано до суду відзив на позовну заяву, в якому вказано, що Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області прийнято рішення №0047745140 від 20.05.2020 про застосування штрафних санкцій за несвоєчасну сплату до ТОВ ГРП АСМУ на загальну суму 3 778,79 грн.

Порушення встановлених Законом строків сплати єдиного внеску є підставою для застосування до платника податків штрафних санкцій та нарахування пені. Несвоєчасна виплата заробітної плати та несвоєчасне перерахування єдиного внеску є порушенням чинного законодавства, за яке передбачена відповідальність.

14.08.2020 представником позивача надано до суду відповідь на відзив та заяву про уточнення позовних вимог, в якій останній не змінюючи зміст позовних вимог фактично просить суд виправити помилку, допущену в прохальній частині позовної заяви, зазначивши замість невірного відповідача, який прийняв оскаржуване рішення - Головне управління ДФС у Дніпропетровській області, вірного - Головне управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області.

Представник позивача у судовому засіданні від 25.08.2020 позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити у повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.

Представник відповідача у судовому засіданні від 25.08.2020 проти задоволення позовних вимог заперечував та просив відмовити у їх задоволенні в повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені у відзиві на позовну заяву.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали, з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, Товариство з обмеженою відповідальністю ГРП АСМУ (код ЄДРПОУ 37212958) є юридичною особою та зареєстроване 02.08.2020.

20.05.2020 Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області було прийнято рішення №0047745140 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, яким застосовано до товариства з обмеженою відповідальністю ГРП АСМУ штраф у розмірі 3191,52 грн. за період з 21.11.2019 по 28.01.2020 та нараховано пеню у розмірі 587,27 грн.

Не погодившись з прийнятим рішення, позивач оскаржив його в адміністративному порядку шляхом звернення зі скаргою до Державної податкової служби України, рішенням якої від 06.07.2020 №21077/6/99-00-06-03-01-06 про результати розгляду скарги, оскаржуване рішення залишено без змін, а скаргу позивача - без задоволення.

04.02.2020 представник позивача звернувся до Соборного управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області із заявою, в якій просив перерахувати помилково сплачені кошти у сумі 15957,63 грн. з рахунка №UA74899998000003719320302020462 відкритого ГУ ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 43145015) на рахунок №UA208999980000355669201000462, відкритий ГУ ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 43145015).

Причина повернення коштів з технічної причини помилково вказаний не вірний рахунок.

Також позивачем до заяви від 04.02.2020 №2 додано платіжні доручення № 1077 від 28.10.2019 на суму - 5592,40 грн., № 1079 від 25.11.2019 на суму 4854,92 грн., №1083 від 10.12.2019 на суму 440,00 грн., № 1087 від 19.12.2019 на суму 5070,31 грн.

Вважаючи рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені протиправним, позивач звернувся до суду із даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначає Закон №2464-VI.

Згідно п.2 ч.1 ст.1 Закону №2464-VI, єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов`язкового державного соціального страхування в обов`язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування.

У відповідності до п.1 ч.1 ст.4 Закону №2464-VI, платниками єдиного внеску є роботодавці підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Згідно з п.1 ч.2 ст.6 Закону №2464-VI, платник єдиного внеску зобов`язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Пунктом 1 частини 1 статті 7 Закону №2464-VI передбачено, що єдиний внесок нараховується для платників, зазначених у пунктах 1 (крім абзацу сьомого), частини першої статті 4 цього Закону, - на суму нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України "Про оплату праці", та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.

Частинами 4, 5 статті 8 Закону №2464-VI визначено, що порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску визначається цим Законом, в частині адміністрування - Податковим кодексом України, та прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Єдиний внесок для платників, зазначених у статті 4 Закону №2464-VI, встановлюється у розмірі 22 відсотки до визначеної статтею 7 Закону №2464-VI бази нарахування єдиного внеску.

Згідно з ч.ч. 5, 7, 8 ст.9 Закону №2464-VI, сплата єдиного внеску здійснюється у національній валюті шляхом внесення відповідних сум єдиного внеску на рахунки податкових органів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів для його зарахування, крім єдиного внеску, який сплачується в іноземній валюті розташованими за межами України підприємствами, установами, організаціями (у тому числі міжнародними) за працюючих у них громадян України та громадянами України, які працюють або постійно проживають за межами України, відповідно до договорів про добровільну участь у системі загальнообов`язкового державного соціального страхування (далі - договір про добровільну участь).

Сплата єдиного внеску згідно з договорами про добровільну участь особами, зазначеними в абзаці п`ятому частини першої статті 10 цього Закону (з числа осіб, які працюють або постійно проживають за межами України), та у випадках, передбачених частиною дев`ятою статті 10 цього Закону, в іноземній валюті здійснюється на поточний рахунок податкового органу, відкритий в уповноваженому банку України.

Кошти єдиного внеску, що надійшли в іноземній валюті, після її продажу за курсом продажу безготівкової іноземної валюти за гривні та утримання уповноваженим банком комісійної винагороди за здійснення операції з продажу іноземної валюти зараховуються на відповідні рахунки податкових органів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів.

Облік єдиного внеску, сплаченого в іноземній валюті, та внесення відомостей до Державного реєстру здійснюються у гривнях податковими органами за місцем реєстрації (останнім місцем проживання) громадянина в Україні на підставі копій платіжних документів, що підтверджують сплату єдиного внеску.

Для зарахування єдиного внеску в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та його територіальних органах відкриваються в установленому порядку небюджетні рахунки відповідному податковому органу. Зазначені рахунки відкриваються виключно для обслуговування коштів єдиного внеску;

Обслуговування коштів єдиного внеску здійснюється згідно з положенням про рух коштів, що затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, Пенсійним фондом та фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Розрахункове обслуговування податкового органу здійснюється відповідно до умов договорів між центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, і власниками рахунків.

Єдиний внесок сплачується шляхом перерахування платником безготівкових коштів з його банківського рахунку.

Платники, зазначені в абзацах третьому та четвертому пункту 1 частини першої статті 4 цього Закону, які не мають банківського рахунку, сплачують внесок шляхом готівкових розрахунків через банки чи відділення зв`язку.

Платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4, 5 та 5 -1 частини першої статті 4 цього Закону, зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.

При цьому платники, зазначені у пункті 1 частини першої статті 4 цього Закону, під час кожної виплати заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на суми якої (якого) нараховується єдиний внесок, одночасно з видачею зазначених сум зобов`язані сплачувати нарахований на ці виплати єдиний внесок у розмірі, встановленому для таких платників (авансові платежі). Винятком є випадки, якщо внесок, нарахований на ці виплати, вже сплачений у строки, встановлені абзацом першим цієї частини, або за результатами звірення платника з податковим органом за платником визнана переплата єдиного внеску, сума якої перевищує суму внеску, що підлягає сплаті, або дорівнює їй. Кошти перераховуються одночасно з отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі. При цьому фактичним отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення) вважається отримання відповідних сум готівкою, зарахування на рахунок одержувача, перерахування за дорученням одержувача на будь-які цілі, отримання товарів (послуг) або будь-яких інших матеріальних цінностей у рахунок зазначених виплат, фактичне здійснення з таких виплат відрахувань згідно із законодавством або виконавчими документами чи будь-яких інших відрахувань.

Платники єдиного внеску, зазначені у пунктах 4, 5 та 5 -1 частини першої статті 4 цього Закону, зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.

Періодом, за який платники єдиного внеску подають звітність до податкового органу (звітним періодом), є календарний місяць, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, для яких звітним періодом є календарний рік. У разі державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця її останнім звітним періодом є період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення підприємницької діяльності такої фізичної особи.

Пунктом 1 частини 10 статті 9 Закону №2464-VI визначено, що днем сплати єдиного внеску вважається у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки податкового органу - день списання банком або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок податкового органу.

Відповідно до ч.11 ст.9 Закону №2464-VI, у разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.

Як вбачається з матеріалів справи та підтверджено наявними в матеріалах справи платіжними дорученнями, а саме №1077 від 28.10.2019 на суму 5592,40, №1079 від 25.11.2019 на суму 4854, 92 грн., №1087 від 19.12.2019 на суму 5070,31 грн, №1083 від 10.12.2019 на суму 440,00 грн., №1093 від 23.01.2020 на суму 4821,08 грн., №1092 від 10.01.2020 на суму 440,00 грн., тобто у строк, передбачений частиною 8 статті 9 Закону №2464-VI, Товариством здійснено оплату сум єдиного соціального внеску за жовтень 2019 по січень 2020, проте помилково у платіжних дорученнях зазначило рахунок № НОМЕР_1 , який призначений для обслуговування коштів єдиного внеску підприємств ГУ ДПС У Дніпропетровській області, а не змінений рахунок №UA208999980000355669201000462.

Після повідомлення про зміну рахунку позивачем було сплачено єдиний внесок на рахунок №UA208999980000355669201000462 відповідно до платіжного доручення №17 від 28.01.2020 на суму 15517,63 грн.

Допущена позивачем помилка не свідчить про несплату необхідної суми єдиного соціального внеску у визначений законодавством строк.

Верховний Суд вважає, що допущення помилки під час перерахування платником суми грошового зобов`язання з єдиного соціального внеску у строк, встановлений Законом №2464-VI, має кваліфікуватися як дія, хоча й помилкова, а тому не може слугувати підставою для притягнення платника та його посадових осіб до відповідальності за несплату або несвоєчасну сплату єдиного соціального внеску.

Аналогічна правова позиція вже висловлювалась Верховних Судом у постанові від 24 жовтня 2018 року у справі №760/6097/16-а (2а/760/590/16).

З огляду на вищевикладене, суд вважає, що прийняте Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області рішення №0047745140 від 20.05.2020 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, згідно з яким на позивача Товариство з обмеженою відповідальністю ГРП АСМУ накладено штраф у розмірі 3191,52 грн. та нараховано пеню у розмірі 587,27 грн. не обґрунтованим та таким, що підлягає скасуванню.

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу, а за змістом ст. 90 цього Кодексу суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

З огляду на те, що відповідачем не доведено правомірність своїх рішень з урахуванням вимог, встановлених частиною 2 статті 19 Конституції України та частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд доходить до висновку, що адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю ГРП АСМУ до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування рішення - підлягає задоволенню.

Відповідно до вимог статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за необхідне стягнути на користь ТОВ ГРП АСМУ судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 2 102,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області відповідно до платіжного доручення № 67 від 16.07.2020, оригінал якого містяться в матеріалах справи.

Керуючись ст. ст. 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю ГРП АСМУ (49005, Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Шевченка, буд. 34, код ЄДРПОУ 37212958) до Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області (49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-а, код ЄДРПОУ 43145015) про визнання протиправним та скасування рішення - задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати Рішення Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області № 0047745140 від 20 травня 2020 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, згідно з яким на Товариство з обмеженою відповідальністю ГРП АСМУ накладено штраф у розмірі 3 191 гривень 52 копійки та нараховано пеню у розмірі 587 гривень 27 копійок.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ГРП АСМУ (49005, Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Шевченка, буд. 34, код ЄДРПОУ 37212958) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 2 102,00 грн. (дві тисячі сто дві грн. 00 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-а, код ЄДРПОУ 43145015) відповідно до платіжного доручення № 67 від 16.07.2020, оригінал якого містяться в матеріалах справи.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення суду складений 01 вересня 2020 року.

Суддя Н.В. Захарчук-Борисенко

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.08.2020
Оприлюднено02.09.2020
Номер документу91241508
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/8152/20

Ухвала від 20.02.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

Ухвала від 10.09.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

Ухвала від 02.09.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

Рішення від 25.08.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

Рішення від 25.08.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

Ухвала від 21.07.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні