Ухвала
від 25.08.2020 по справі 932/14919/19
БАБУШКІНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

25.08.20

Справа № 200/14919/19

Провадження № 1-кп/932/418/20

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 серпня 2020 року Бабушкінський районний суд м. Дніпропетровська

у складі: головуючого судді ОСОБА_1

при секретарі ОСОБА_2

прокурора ОСОБА_3

захисника адвоката ОСОБА_4

за участю:

обвинуваченого ОСОБА_5

розглянувши у підготовчому судовому засіданні в залі суду м. Дніпро кримінальне провадження, внесене до ЄРДР за № 12017040630001253, відносно: ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Дніпропетровська, громадянина України, з вищою освітою, одруженого, фізичної особи підприємець, який зареєстрований та проживає за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимого,

обвинуваченого у скоєнні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 210 КК України, -

В С Т А Н О В И В:

Розпорядженням Дніпропетровського міського голови № 3-1/11-рн від 01 листопада 2016 року ОСОБА_5 призначений на посаду директора департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради.

Відповідно до положення про департамент гуманітарної політики Дніпровської міської ради, затвердженого рішенням сесії Дніпропетровської міської ради №40/15 від 20 жовтня 2016 року департамент гуманітарної політики Дніпровської міської ради: є виконавчим органом Дніпропетровської міської ради (п. 1); проводить фінансування, веде облік і складає звітність, аналізах використання коштів та подає відповідні звіти (п. 2.8.2); фінансується з міського бюджету згідно з кошторисом (п. 7.1); є головним розпорядником коштів (п. 7.2.).

Згідно з вказаним положенням, директор департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради, серед іншого: здійснює загальне керівництво діяльністю департаменту (п.5.1.1); затверджує посадові інструкції всіх працівників департаменту (п.5.1.2); призначає та звільняє з посади працівників департаменту (п.5.1.3); організовує та контролює виконання рішень міської ради, виконавчого комітету міської ради та розпоряджень міського голови в межах повноважень (п.5.1.5);

-діє від імені департаменту та представляє його у відносинах з державними та громадськими організаціями, підприємствами, установами та організаціями, фізичним та юридичними особами - суб`єктами господарювання та громадянами (п.5.1.9);

-виступає розпорядником коштів департаменту у межах, затверджених бюджетом, та забезпечує їх використання за цільовим призначенням (п.5.1.12);

-несе персональну відповідальність за виконання покладених на департамент завдань та здійснення ним функцій і повноважень відповідно до положення та законодавства України (п.6.1.1);

-несе персональну відповідальність за відповідність прийнятих ним рішень вимогам чинного законодавства України (п.6.1.2).

Таким чином, відповідно до примітки 1 до ст. 364 КК України, ОСОБА_5 на посаді директора департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради є службовою особою, яка постійно обіймає в органах місцевого самоврядування посаду, пов`язану з виконанням організаційно- розпорядчих та адміністративно-господарських функцій.

Будучи службовою особою виконавчого органу Дніпропетровської міської ради, відверто ігноруючи інтереси служби та вимоги чинного законодавства, ОСОБА_5 вчинив умисне кримінальне правопорушення у сфері господарської діяльності за наступних обставин.

Відповідно до положень Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»:

-питання затвердження місцевого бюджету, внесення змін до нього, прийняття рішень щодо передачі коштів з відповідного місцевого бюджету є виключною компетенцією міської ради, які приймаються на її пленарних засіданнях (п. 23, 27 ст. 26);

-органи місцевого самоврядування в селах, селищах, містах, районах у містах (у разі їх створення) самостійно складають та схвалюють прогнози відповідних місцевих бюджетів, розробляють, затверджують і виконують відповідні місцеві бюджети згідно з Бюджетним кодексом України (ст. 61);

-видатки, які здійснюються органами місцевого самоврядування на потреби територіальних громад, їх розмір і цільове спрямування визначаються відповідними рішеннями про місцевий бюджет; видатки, пов`язані із здійсненням районними, обласними радами заходів щодо забезпечення спільних інтересів територіальних громад, - відповідними рішеннями про районний та обласний бюджети (ст. 64); видатки місцевого бюджету здійснюються із загального та спеціального фондів місцевого бюджету відповідно до вимог Бюджетного кодексу України та закону про Державний бюджет України (ст. 64).

Згідно з положеннями Бюджетного кодексу України:

-Бюджетним кодексом України регулюються відносини, що виникають у процесі складання, розгляду, затвердження, виконання бюджетів, звітування про їх виконання та контролю за дотриманням бюджетного законодавства, і питання відповідальності за порушення бюджетного законодавства, а також визначаються правові засади утворення та погашення державного і місцевого боргу (п. 24 ст. 116);

-бюджетна класифікація - це єдине систематизоване згрупування доходів, видатків, кредитування, фінансування бюджету, боргу відповідно до законодавства України та міжнародних стандартів (ст. 2);

-бюджетна класифікація використовується для складання і виконання державного та місцевих бюджетів, звітування про їх виконання, здійснення контролю за фінансовою діяльністю органів державної влади, органів влади АР Крим, органів місцевого самоврядування, інших розпорядників бюджетних коштів, проведення фінансового аналізу в розрізі доходів, організаційних, функціональних та економічних категорій видатків, кредитування, фінансування і боргу, а також для забезпечення загальнодержавної і міжнародної порівнянності бюджетних показників (ст. 8).

-бюджетне призначення - повноваження головного розпорядника бюджетних коштів, надане цим Кодексом, законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), яке має кількісні, часові і цільові обмеження та дозволяє надавати бюджетні асигнування (п. 8 ст. 2);

-бюджетні установи - органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також організації, створені ними у встановленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевого бюджету; бюджетні установи є неприбутковими (п. 12 ст. 2);

-кошторис - основний плановий фінансовий документ бюджетної установи, яким на бюджетний період встановлюються повноваження щодо отримання надходжень і розподіл бюджетних асигнувань на взяття бюджетних зобов`язань та здійснення платежів для виконання бюджетною установою своїх функцій та досягнення результатів, визначених відповідно до бюджетних призначень (п. ЗО. ст. 2);

-паспорт бюджетної програми - документ, що визначає мету, завдання, напрями використання бюджетних коштів, відповідальних виконавців, результативні показники та інші характеристики бюджетної програми відповідно до бюджетного призначення, встановленого законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет) (п. 40 ст. 2);

-розпис бюджету - документ, в якому встановлюється розподіл доходів, фінансування бюджету, повернення кредитів до бюджету, бюджетних асигнувань головним розпорядникам бюджетних коштів за певними періодами року відповідно до бюджетної класифікації (п. 46 ст. 2); розпорядник бюджетних коштів - бюджетна установа в особі її керівника, уповноважена на отримання бюджетних асигнувань, взяття бюджетних зобов`язань, довгострокових зобов`язань за енергосервісом та здійснення витрат бюджету (п. 47 ст. 2);

-рішення про внесення змін до рішення про місцевий бюджет можуть бути ухвалені відповідною місцевою радою в разі необхідності перерозподілу бюджетних призначень між головними розпорядниками бюджетних коштів (за наявності відповідного обґрунтування) та в інших випадках, передбачених цим Кодексом (п. 8 ст. 78).

-нецільовим використанням бюджетних коштів є їх витрачання на цілі, що не відповідають бюджетним призначенням, встановленим законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет) (п. 1 ст. 116);

порушенням бюджетного законодавства визнається порушення учасником бюджетного процесу встановлених цим Кодексом чи іншим бюджетним законодавством норм щодо складання, розгляду, затвердження, внесення змін, виконання бюджету та звітування про його виконання, а саме: нецільове використання бюджетних коштів (п. 24 ст. 116);

-для здійснення програм та заходів, які реалізуються за рахунок коштів бюджету, бюджетні асигнування надаються розпорядникам бюджетних коштів. За обсягом наданих прав розпорядники бюджетних коштів поділяються на головних розпорядників бюджетних коштів та розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня (ч. 1 ст. 22).

-за бюджетними призначеннями, визначеними іншими рішеннями про місцеві бюджети, - місцеві державні адміністрації, виконавчі органи та апарати місцевих рад (секретаріат Київської міської ради), структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів місцевих рад в особі їх керівників. Якщо згідно із законом місцевою радою не створено виконавчий орган, функції головного розпорядника коштів відповідного місцевого бюджету виконує голова такої місцевої ради( п. З ч. 2 ст. 22).

-головний розпорядник бюджетних коштів:

розробляє плани діяльності на плановий та наступні за плановим два бюджетні періоди (включаючи заходи щодо реалізації інвестиційних проектів) (п. 1 ч. 5 ст. 22);

-організовує та забезпечує на підставі плану діяльності та індикативних прогнозних показників бюджету на наступні за плановим два бюджетні періоди складання проекту кошторису та бюджетного запиту і подає їх Міністерству фінансів України (місцевому фінансовому органу) (п. 2 ч. 5 ст. 22);

-отримує бюджетні призначення шляхом їх затвердження у законі про Державний бюджет України (рішенні про місцевий бюджет); приймає рішення щодо делегування повноважень на виконання бюджетної програми розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня та/або одержувачами бюджетних коштів, розподіляє та доводить до них у встановленому порядку обсяги бюджетних асигнувань (п. З ч. 5 ст. 22); затверджує кошториси розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня (плани використання бюджетних коштів одержувачів бюджетних коштів), якщо інше не передбачено законодавством (п. 4 ч. 5 ст. 22);

-розробляє проекти порядків використання коштів державного бюджету за бюджетними програмами, передбаченими частиною сьомою статті 20 цього Кодексу (п. 5 ч. 5 ст. 22);

-розробляє та затверджує паспорти бюджетних програм і складає звіти про їх виконання, здійснює аналіз показників виконання бюджетних програм (у разі застосування програмно-цільового методу у бюджетному процесі), при цьому забезпечуючи:

своєчасність затвердження паспортів бюджетних програм, достовірність і повноту інформації, що в них міститься;

відповідність змісту паспортів бюджетних програм закону про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет) та/або розпису бюджету (крім випадків внесення змін до паспортів бюджетних програм у разі внесення змін до спеціального фонду кошторису бюджетної установи в частині власних надходжень бюджетних установ), порядкам використання бюджетних коштів і правилам складання паспортів бюджетних програм та звітів про їх виконання;

підтвердження результативних показників бюджетних програм офіційною державною статистичною, фінансовою та іншою звітністю, даними бухгалтерського, статистичного та внутрішньогосподарського (управлінського) обліку, запровадження форми внутрішньогосподарського (управлінського) обліку для збору такої інформації (п. 6 ч. 5 ст. 22);

-здійснює управління бюджетними коштами у межах встановлених йому бюджетних повноважень та оцінку ефективності бюджетних програм, забезпечуючи ефективне, результативне і цільове використання бюджетних коштів, організацію та координацію роботи розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів у бюджетному процесі (п. 7 ч. 5 ст. 22);

-здійснює контроль за своєчасним поверненням у повному обсязі до бюджету коштів, наданих за операціями з кредитування бюджету, а також кредитів (позик), отриманих державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста), та коштів, наданих під державні (місцеві) гарантії (п. 8 ч. 5 ст. 22);

-здійснює внутрішній контроль за повнотою надходжень, взяттям бюджетних зобов`язань розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня та одержувачами бюджетних коштів і витрачанням ними бюджетних коштів (п. 9 ч. 5 ст. 22);

-забезпечує організацію та ведення бухгалтерського обліку, складання та подання фінансової і бюджетної звітності у порядку, встановленому законодавством (п. 10 ч. 5 ст. 22);

-забезпечує доступність інформації про бюджет відповідно до законодавства та цього Кодексу (п. 11 ч. 5 ст. 22);

-розпорядник бюджетних коштів може уповноважити одержувача бюджетних коштів на виконання заходів, передбачених бюджетною програмою, та надати йому кошти бюджету (на безповоротній чи поворотній основі) в межах відповідних бюджетних асигнувань. Одержувач бюджетних коштів використовує такі кошти на підставі плану використання бюджетних коштів, що містить розподіл бюджетних асигнувань, затверджених у кошторисі цього розпорядника бюджетних коштів (ч. 6 ст. 22);

-будь-які бюджетні зобов`язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення, якщо інше не передбачено законом про Державний бюджет України (п. 1 ст. 23);

-нецільове використання бюджетних коштів є їх витрачання на цілі, що не відповідають:

-бюджетним призначенням, встановленим законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет);

-напрямам використання бюджетних коштів, визначеним у паспорті бюджетної програми (у разі застосування програмно-цільового методу у бюджетному процесі) або в порядку використання бюджетних коштів;

-бюджетним асигнуванням (розпису бюджету, кошторису, плану використання бюджетних коштів) (ст. 119);

-застосування бюджетної класифікації у бюджетному процесі регулюються Бюджетним кодексом України

-бюджетна класифікація є обов`язковою для застосування всіма учасниками бюджетного процесу в межах бюджетних повноважень.

Відповідно до Типової програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів програмам, що відповідають відповідній галузі, присвоюються номери відповідного цифрового діапазону.

Відповідно до Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 228 від 28 лютого 2002 року:

-установам можуть виділятися бюджетні кошти тільки за наявності затверджених кошторисів, планів асигнувань загального фонду бюджету, планів надання кредитів із загального фонду бюджету, планів спеціального фонду, а вищим навчальним закладам та науковим установам, закладам охорони здоров`я також за наявності затверджених планів використання бюджетних коштів і помісячних планів використання бюджетних коштів(п.

Установи мають право брати бюджетні зобов`язання витрачати бюджетні кошти на цілі та в межах, установлених затвердженими кошторисами, планами асигнувань загального фонду бюджету, планами надання кредитів із загального фонду бюджету, планами спеціального фонду, а вищі навчальні заклади та наукові установи, заклади охорони здоров`я також установлених затвердженими планами використання бюджетних коштів і помісячними планами використання бюджетних коштів (п. 5);

-одержувач бюджетних коштів (далі - одержувач) використовує бюджетні кошти на підставі плану використання бюджетних коштів, що містить розподіл бюджетних асигнувань, затверджених у кошторисі відповідного розпорядника бюджетних коштів (п. 9);

Відповідно до Типового переліку бюджетних програм та результативних показників їх виконання для місцевих бюджетів у галузі «Освіта», затвердженого наказом Міністерства фінансів України Міністерства освіти і науки України №298/519 від 01.06.2010, зі змінами та доповненнями, (втратив чинність 08.09.2017) до Методичного забезпечення діяльності навчальних закладів та інші заходи в галузі освіти за кодом функціональної класифікації (далі - КФК) 70802 «Методична робота, ін. заходи у сфері народної освіти» віднесено затрати з кількості виготовлених примірників навчально-методичної літератури, в одиницях.

Відповідно до Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків (далі - КЕКВ) бюджету, затверджена наказом Міністерства фінансів України 12.03.2012№333 (у редакції наказу Міністерства фінансів

України 21.06.2012 № 754):

Економічна класифікація видатків бюджету призначена для чіткого розмежування видатків бюджетних установ та одержувачів бюджетних коштів за економічними характеристиками операцій, які здійснюються відповідно до функцій держави та місцевого самоврядування.

Економічна класифікація видатків бюджету забезпечує єдиний підхід до всіх учасників бюджетного процесу з точки зору виконання бюджету (п. 1.1.).

Видатки на проведення публічних закупівель здійснюються за відповідними кодами економічної класифікації видатків бюджету залежно від економічної суті платежу (п 1.2.).

Згідно з п.3.1.3.2. Інструкції, код 3132 «Капітальний ремонт інших об`єктів» передбачає наступні видатки:

1)капітальний ремонт інших об`єктів, що не включені в позицію 3131 (у тому числі доріг, об`єктів благоустрою міст, сіл, селищ);

2)капітальний ремонт автомобілів та обладнання, а також оплата запчастин до них, якщо вони включені до кошторису на проведення капітального ремонту інших об`єктів, який є невід`ємною частиною угоди, укладеної з надавачем послуг;

3)капітальний ремонт окремих вузлів та систем, які є складовою частиною інших об`єктів, що не включені в позицію 3131, а саме: водопостачання, газопостачання, каналізації, кондиціювання, пожежної охорони, сміттєпроводів, пасажирських та вантажних ліфтів тощо;

4)видатки на придбання будівельних матеріалів за рахунок коштів, що передбачаються на капітальний ремонт інших об`єктів і використовуються в процесі ремонтних робіт;

5)видатки на придбання обладнання, що підлягає встановленню, а саме: готові до встановлення будівельні конструкції і деталі, до них належать: металеві, залізобетонні і дерев`яні конструкції, збірні елементи, обладнання для опалювальної, вентиляційної, санітарно-технічної систем, обладнання та меблі, що потребують монтажу і передбачаються до встановлення (тобто те, що існує тільки вмонтованим, убудованим); виготовлення проектно-кошторисної документації на капітальний ремонт інших об`єктів та виконання супровідних робіт, які відповідно до державних будівельних норм є складовою частиною загальної вартості зазначених робіт;

1)видатки на найм транспорту для виконання робіт з капітального ремонту;

2)видатки на модернізацію (обладнання, устаткування тощо).

А відповідно до п.13) п. 2.2.4. Інструкції Код 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)» передбачає такі видатки:

13) оплата послуг з побудови, створення і впровадження локальних мереж, систем відеоспостереження, охоронної сигналізації та перепускних систем, систем пожежогасіння, гарантованого енергоживлення або електропостачання, систем кондиціювання робочих або технологічних приміщень, систем технічного захисту інформації (з урахуванням видатків на їх атестацію), у тому числі оплата пасивного обладнання - монтажних шаф, монтажних коробів, кабелеводів, кабелів, з`єднувачів, розеток, кріплень, комутаційних панелей тощо, якщо зазначене обладнання є невід`ємною частиною послуг;

Відповідно до рішення Дніпропетровської міської ради «Про міський бюджет на 2016 рік» (додаток 2) від ЗО березня 2016 року №3/5, не передбачено бюджетні призначення на капітальні видатки (КВК 3000,3132) загальноосвітнім школам (КФК 070201) та управлінню освіти Дніпровської міської ради.

У грудні 2016 року, більш точного часу органом досудового розслідування не встановлено, директор департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради, ОСОБА_5 , будучи службовою особою, розпорядником коштів департаменту у межах, затверджених бюджетом, перебуваючи у приміщенні департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради у будинку 75А на проспекті Дмитра Яворницького у місті Дніпро, достовірно знаючи, що відповідно до рішення Дніпропетровської міської ради «Про міський бюджет на 2016 рік» №3/5 від 30 березня 2016 року (додаток 2) відсутні бюджетні призначення на капітальні видатки (КВК 3000, 3132) загальноосвітнім школам (КФК 070201) та управлінню освіти Дніпровської міської ради, маючи злочинний умисел, направлений на нецільове використання бюджетних коштів, уклав наступні договори.

Так, відповідно до договору підряду № 322 тн/пд від 22 грудня 2016 року, укладеного між Департаментом гуманітарної політики Дніпровської міської ради (ЄДРПОУ 40506248) - «Замовник», в особі ОСОБА_5 , який діє на підставі Положення та ТОВ «Сервіс Протекши Сістемс» (ЄДРПОУ 39713287) - «Підрядник», в особі директора ОСОБА_6 , який діє на підставі Статуту, уклали договір, за яким Замовник доручає, а Підрядник зобов`язується виконати будівельні роботи по об`єкту: «Технічне переоснащення будівлі Комунального закладу освіти «Загальноосвітній заклад №20» за адресою: вул. Високовольтна, 30, м. Дніпро. Обсяг, вартість та характер робіт, передбачених у договорі, визначаються дефектним актом, зведеним кошторисним розрахунком, договірною ціною та кошторисами, календарним планом виконання робіт, експертним звітом, наказом 267 тн Департаменту гуманітарної політики ДМР, декларацією про початок виконання будівельних робіт, які є складовою частиною загальної вартості об`єкта згідно ДСТУ Б Д. 1.1-1-2013.

Термін дії договору встановлюється з моменту його підписання та діє до 31.12.2017 та до повного виконання зобов`язань за договором з оплати за виконані роботи.

Термін виконання робіт на фінансування 2016 року не пізніше 31 грудня 2016 року. Роботи проводяться за умови реєстрації декларацій про початок виконання будівельних робіт в Уповноваженому органі.

Вартість доручених Підряднику за договором робіт на весь термін дії договору визначається у сумі 999 431 грн. 37 коп. (дев`ятсот дев`яносто дев`ять тисяч чотириста тридцять одна грн. 37 коп.) без ПДВ, згідно з договірною ціною.

Капітальні видатки на 2016 рік складають 397314, 79 грн.

Відповідно до договору підряду № 323 тн/пд від 22 грудня 2016 року, укладеного між Департаментом гуманітарної політики Дніпровської міської ради (ЄДРПОУ 40506248) - «Замовник», в особі ОСОБА_5 , який діє на підставі Положення та ТОВ «Сервіс Протекшн Сістемс» (ЄДРПОУ 39713287) - «Підрядник», в особі директора ОСОБА_6 , який діє на підставі Статуту, уклали договір, за яким Замовник доручає, а Підрядник зобов`язується виконати будівельні роботи по об`єкту: «Технічне переоснащення будівлі Комунального закладу освіти «Загальноосвітній заклад №140» за адресою: вул. Мандриківська, 151, м. Дніпро».

Обсяг, вартість та характер робіт, передбачених у договорі, визначаються дефектним актом, зведеним кошторисним розрахунком, договірною ціною та кошторисами, календарним планом виконання робіт, експертним звітом, наказом 266тн Департаменту гуманітарної політики ДМР, декларацією про початок виконання будівельних робіт, які є складовою частиною загальної вартості об`єкта згідно з ДСТУ Б Д. 1.1 -1 -2013.

Термін дії договору встановлюється з моменту його підписання та діє до 31 грудня 2017 року та до повного виконання зобов`язань за договором з оплати за виконані роботи.

Термін виконання робіт на фінансування 2016 року не пізніше 31 грудня 2016 року. Роботи проводяться за умови реєстрації декларацій про початок виконання будівельних робіт в Уповноваженому органі.

Вартість доручених Підряднику за договором робіт на весь термін дії договору визначається у сумі 1 441 982 грн. 66 коп. (один мільйон чотириста сорок одна тисяча дев`ятсот вісімдесят дві грн. 66 коп.) без ПДВ, згідно з договірною ціною.

Капітальні видатки на 2016 рік складають 639735, 87 грн.

Відповідно до договору підряду № 324 тн/пд/тх від 22 грудня 2016 року, укладеного між Департаментом гуманітарної політики Дніпровської міської ради (ЄДРПОУ 40506248) - «Замовник», в особі ОСОБА_5 , який діє на підставі Положення та ТОВ «Сервіс Протекши Сістемс» (ЄДРПОУ 39713287) - «Підрядник», в особі директора ОСОБА_6 , який діє на підставі Статуту, уклали договір, за яким Замовник доручає, а Підрядник зобов`язується виконати будівельні роботи по об`єкту: «Технічне переоснащення Управління освіти Дніпровської міської ради за адресою: проспект Дмитра Яворницького, 75 А , м. Дніпро».

Обсяг, вартість та характер робіт, передбачених у п.1.1 цього договору визначаються дефектним актом, зведеним кошторисним розрахунком, договірною ціною та кошторисами, календарним планом виконання робіт, експертним звітом, наказом 268тн Департаменту гуманітарної політики ДМР, декларацією про початок виконання будівельних робіт, які є складовою частиною загальної вартості об`єкта згідно ДСТУ Б Д. 1.1-1-2013.

Термін дії договору встановлюється з моменту його підписання та діє до 31 грудня 2017 року та до повного виконання зобов`язань за договором з оплати за виконані роботи.

Термін виконання робіт на фінансування 2016 року не пізніше 31 грудня 2016 року. Роботи проводяться за умови реєстрації декларацій про початок виконання будівельних робіт в Уповноваженому органі.

Вартість доручених Підряднику за договором робіт на весь термін дії договору визначається у сумі 779998, 45 грн. (сімсот дев`ять тисяч дев`ятсот дев`яносто вісім грн. 45 коп.) без ПДВ, згідно договірної ціни.

Капітальні видатки на 2016 рік складають 383112. 21 грн.

Відповідно до положень зазначених договорів:

-розрахунок здійснюється на підставі підписаних актів виконаних робіт форми КБ-3, КБ-2в (п. 3.2.);

-Прийом та оцінка виконаних робіт здійснюється уповноваженими особами Замовника та представника технічного нагляду і щомісяця, у разі необхідності, оформлюється підписанням актів за формою КБ-2в, КБ-3, які є підставою для виплати коштів за виконані роботи на користь Підрядника п. 4.1.).

Продовжуючи реалізацію свого злочинного умислу, спрямованого на нецільове використання бюджетних коштів, ОСОБА_5 , перебуваючи у приміщенні департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради у будинку 75А на проспекті Дмитра Яворницького у місті Дніпро, у період з 24 по 29 грудня 2016 року, більш точний час досудовим розслідуванням не встановлено, будучи директором департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради, службовою особою, яка виступає розпорядником коштів департаменту у межах, затверджених бюджетом, та забезпечує їх використання Департаментом за цільовим призначенням, переслідуючи мету нецільового використання бюджетних коштів, достовірно знаючи, що витрати щодо оплати виконаних робіт за договорами підряду № 322тн/пд від 22 грудня 2016 року, № 323тн/пд від 22 грудня 2016 року та № 324тн/пд/тх від 22 грудня 2016 року відповідно до Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженої наказом Міністерства фінансів України №333 від 12 березня 2012 року за економічною характеристикою операцій, підпадають під визначення п.п. 2.2.4. код 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)» - оплата послуг з побудови, створення і впровадження локальних мереж, систем відеоспостереження, охоронної сигналізації та перепускних систем, систем пожежогасіння, гарантованого енергоживлення або електропостачання, систем кондиціювання робочих або технологічних приміщень, систем технічного захисту інформації (з урахуванням видатків на їх атестацію), у тому числі оплата пасивного обладнання - монтажних шаф, монтажних коробів, кабелеводів, кабелів, з`єднувачів, розеток, кріплень, комутаційних панелей тощо, якщо зазначене обладнання є невід`ємною частиною послуг міським бюджетом на 2016 рік не передбачені, діючи умисно, забезпечив складання та підписання:

-рахунку СП12/143 від 26 грудня 2016 року, акту № 1-324 від 22 грудня 2016 року та платіжного доручення № 5904 від 22 грудня 2016 року на суму 383112,21 грн. за договором № 323тн/пд. від 26 грудня 2016 року;

-рахунку СП12/142 від 26 грудня 2016 року, акту № 1-323тн від 26 грудня 2016 року та платіжного доручення № 5903 від 27 грудня 2016 року на суму 639735,87 грн. за договором підряду № 323тн/пд від 22 грудня 2016 року,

-рахунку СП 12/141 від 26 грудня 2016 року, акта № 1-322 від 26 грудня 2016 року та платіжного доручення №5905 від 27 грудня 2016 року на суму 397314,79 грн. за договором підряду 322тн/пд від 22 грудня 2016 року, на підставі яких умисно здійснив видатки міського бюджету без встановлених бюджетних призначень всупереч Бюджетному кодексу України на загальну суму 1420162,87 грн., що більше ніж в 1000 разів перевищувало неоподатковуваний мінімум доходів громадян та є великим розміром.

Відповідно до реквізитів та адреси сторін вказаних договорів підряду, зазначено розрахунковий рахунок замовника Департаменту гуманітарної політики ДМР банку №35429102095804 в ГУ ДКСУ у Дніпропетровській області, який відноситься до КФК 070802 КЕКВ 3132 «Капітальний ремонт ін. об`єктів».

На підставі вказаних документів 27 та 29 грудня 2016 року Департаментом гуманітарної політики ДМР на виконання договорів № 322тн/пд від 22.12.2016, № 323тн/пд від 22.12.2016, № 324тн/пд/тх від 22.12.2016 з технічного переоснащення будівель КЗО «Загально освітній заклад №20», КЗО «Загально освітній заклад №140», Управління освіти Дніпровської міської ради здійснено перерахування бюджетних коштів з коду економічної класифікації 3132 «Капітальний ремонт інших об`єктів», у той час як фінансування зазначених робіт повинно було фінансуватись з коду економічної класифікації витрат 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)», та є нецільовим використанні бюджетних коштів.

Таким чином, внаслідок умисних дій директора департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради ОСОБА_5 у грудні 2016 року на виконання договорів № 322тн/пди від 22 грудня 2016 року, № 323тн/пд від 22 грудня 2016 року та № 324тн/пд/тх від 22 грудня 2016 року, здійснено видатки бюджету без встановлених бюджетних призначень всупереч Бюджетному кодексу України, що відповідно до ст. 119 Бюджетного кодексу України, є нецільовим використанням бюджетних коштів на загальну суму 1420162,87 грн., що більше ніж в 1000 разів перевищувало неоподатковуваний мінімум доходів громадян та є великим розміром.

Умисні дії ОСОБА_5 , що виразились у нецільовому використанні бюджетних коштів службовою особою, а так само здійсненні видатків бюджету без встановлених бюджетних призначень всупереч Бюджетному кодексу України, предметом яких були бюджетні кошти у великих розмірах, кваліфіковані за ч. 1 ст. 210 КК України.

У судовому засіданні прокурор заявив клопотання щодо закриття кримінального провадження та звільнення ОСОБА_5 від кримінальної відповідальності у зв`язку із закінченням строку давності, оскільки ОСОБА_5 обвинувачується у вчиненні нетяжкого злочину, з дня вчинення злочину пройшло більше ніж три роки, за цей час він до кримінальної відповідальності не притягувався, у розшуку не знаходився.

Захисник адвокат ОСОБА_4 і обвинувачений ОСОБА_5 підтримали клопотання прокурора та просили закрити кримінальне провадження та звільнити ОСОБА_5 від кримінальної відповідальності у зв`язку із закінченням строку давності. Наслідки закриття кримінального провадження із зазначених підстав ОСОБА_5 йому роз`ясненні та зрозумілі.

Відповідно до ст. 49 КК України особа звільняється від кримінальної відповідальності, якщо з дня вчинення нею злочину і до дня набрання вироком суду законної сили минули встановлені законом строки, обчислення яких призупиняється в разі ухилення особи, яка вчинила злочин від слідства та суду та переривається у випадку скоєння зазначеною особою нового злочину.

Як вбачається з матеріалів кримінального провадження, ОСОБА_5 обвинувачується у вчиненні злочину, передбаченого ч.1 ст. 210 КК України, який згідно ст.12 КК України відноситься до нетяжкого злочину, за яке передбачене покарання у виді штрафу від однієї тисячі до чотирьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років, або обмеженням волі на строк до трьох років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років або без такого, і строк давності притягнення до кримінальної відповідальності складає три роки.

Судом встановлено, що ОСОБА_5 раніше не судимий, інкримінований йому злочин вчинив у період грудня 2016 року, за період проведення досудового слідства до кримінальної відповідальності за вчинення інших злочинів він не притягувався, від явки до органів слідства, прокуратури та суду не ухилявся та не переховувався від цих органів та суду, підозра йому пред`явлена 20.08.2019 року.

Виходячи з вищевикладеного, суд вважає клопотання прокурора обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню та приходить до висновку про необхідність закриття кримінального провадження відносно обвинуваченого ОСОБА_5 та звільнення його від кримінальної відповідальності у зв`язку із закінченням строку давності притягнення до кримінальної відповідальності.

Керуючись ст. 49 КК України, ст. ст. 284, 286, 314 КПК України, суд, -

ПОСТАНОВИВ :

Кримінальне провадження, внесене до ЄРДР за № 12017040630001253, за обвинуваченням ОСОБА_5 в скоєнні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 210 КК України - закрити, звільнити відповідно до ст. 49 КК України ОСОБА_5 від кримінальної відповідальності у зв`язку із закінченням строку давності притягнення до кримінальної відповідальності.

На ухвалу може бути подана апеляція до Дніпровського апеляційного суду, через Бабушкінський районний суд м. Дніпропетровська, протягом 7 діб з дня її проголошення.

Суддя Бабушкінського районного суду ОСОБА_1

м. Дніпропетровська

СудБабушкінський районний суд м.Дніпропетровська
Дата ухвалення рішення25.08.2020
Оприлюднено22.03.2023
Номер документу91242775
СудочинствоКримінальне
КатегоріяЗлочини у сфері господарської діяльності Нецільове використання бюджетних коштів, здійснення видатків бюджету чи надання кредитів з бюджету без встановлених бюджетних призначень або з їх перевищенням

Судовий реєстр по справі —932/14919/19

Ухвала від 25.08.2020

Кримінальне

Бабушкінський районний суд м.Дніпропетровська

Карягіна Н. О.

Ухвала від 20.08.2020

Кримінальне

Бабушкінський районний суд м.Дніпропетровська

Карягіна Н. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні